|
Post by Yuff on Sept 8, 2009 21:48:02 GMT 2
Voittaja
Cadi juoksi ryhmänsä ensimmäiselle sijalle 5.9 ja voitti kiitettävän 5000 v€ ! Samalla ruuna rikkoi oman ennätyksensä sekunnilla, uusi on siis 1.16,0 ke
|
|
|
Post by Kata on Sept 9, 2009 7:22:20 GMT 2
9.9.2009
Syksy, ja oli taas semmoinen hassu numero päivä. Tänää olisi Cadilla lähtö, joten en ratsastaisi sillä. Kävisin vain vähän harjailemassa ja taluttelemassa ennenkuin Yuff saapuisi. Astelin tietä pitkin kohti Varpusuota. Oli syksy ja aika kostea ilma. Kello oli jtn 6 aamulla, joten oli vielä aika sumuista. Puut vivahtelivat kauniin oranssista kirkkaan keltaiseen. Ihnhosin syksyä, vaikka se oli tavallaan aika kaunis. Silloin oli vain niin kylmä ja sateista. En voinut mitään sille että rakastin kesää ja sen värejä. Artsila, niin taivaallinen paikka, vaikka tosin käymiseni oli jäänyt sielä valitettavasti vähälle... Tuttu hevosen tuoksu hyökyi vastaani ja hymyilin. Piha oli tyhjä. Artsi oli ilmeisesti nukkumassa, mutta näin silti Josefiinan kantavan lantakärryjä lantalaan. Heilautin kättäni ja menin hyvän tuulisena Cadin karsinalle. Siellä se söi tyytyväisenä aamuruokiaan. Cadilla ei ollut päitsiä päässä joten kävin hakemassa sen päitset, riimunarun, harjapakin+sisältöineen.
Astelin karsinalle hitaasti ja katsoin vähän harmissani lähellä olevia sadepilviä. Cadi joutuisi ilmeisesti juoksemaan sateessa. Menin karsinaan ja Cadi katsoi minua pitkästä aikaa närkästyneenä. Ei kai tuo ollut ihme, sillä emme olleet nähneet pitkään aikaan. No pariin päivään, mutta silti. Pujotin nopeasti Cadin päähän päitset, sillä se oli syönyt ja sidoin sen karsinassa olevaan koukkuun. Aloin harjaamaan Cadia reippain vedoin eikä se siitä hirveästi pitänyt. Cadin korvat olivat painautuneet niskaan, vaikka ne yleensä viuhuivat edes takaisin. Se sai minut hiukan ihmettelemään ja harjasin uudelleen siitä kohti mistä cadi oli laittanut korvansa luimuun. Cadi potkaisi silloin ärtyisästi takasillaan maahan ja aloin tunnustelemaan kohtaa kädellä. Jokin pisti minua ja huomasin että cadin selässä oli takiainen. Naurahdin ja otin sen pois ja viskasin mäkeen. Taputin Cadia sitten ja harjasin sen kohdan kunnolla.
Kun Cadi oli harjattu ja kaviot putsattu vein harjapakin paikalleen ja hain Cadin ulos. Olin laittanut sille sadeloimen päälle, jotta se ei kastuisi. Lähdin taluttamaan Cadia kohti ravirataa ja katsoimme yhdessä rauhassa ympärillä olevia tapahtumia. Siis emme mitään. Raviradalla ei ollut ketään, mutta uppouduin katsomaan maisemia. Ne olivat aivan upeat! Talutin Cadin sitten takaisin karsinaansa, sillä tiesin Yuffin tulevan ihan näillä minuuteilla, ja niin tämä tulikin.
Loppu
Kata ja Cadi, 22 hoitomerkintää!<3
|
|
|
Post by Kata on Sept 16, 2009 17:38:31 GMT 2
Voittaja jälleen Tulin nyt raportoimaan, kun Yuffia ei näy.
Eli Cadi voitti luokkansa kepsoisesti 13.9. Tulokseksi sai ; 1.16,4ke. Voittoa rupsahti tilille mukavasti 3000v€. Onnea siis Yuff ja Cadi!
|
|
|
Post by Yuff on Sept 20, 2009 14:43:04 GMT 2
20. syyskuuta 2009 Yön pikkutunneilla tämän väänsin. Ulkona ja pelkän lyhdyn valossa : D
|
|
|
Post by Kata on Sept 20, 2009 15:10:18 GMT 2
Kesä Vs Talvi20.9.2009katanjuttui.webs.com/image-14.jpgSori nyt tuli kuva. En tiedä mikä on kuvan idea vasemmalla puolella näkyy kesä ja oikealla talvi. Nämä erottaa polku jossa on kavionjälkiä? Minut ja Cadin löytääkin talvipuolelta, vaikka kaipailemme kesäpuolelle. Kata Ja Cadi, ilmeisesti 23HM!<3
|
|
|
Post by Yuff on Oct 3, 2009 16:57:46 GMT 2
3. lokakuuta 2009  Joo... TÄMMÖSTÄ TÄNÄÄN. Oli pakko tunkea pikkuinen rakki-cadi alakulmaan XD
|
|
|
Post by Kata on Oct 5, 2009 18:54:30 GMT 2
Pitäisikö otsista leikata, vai? Nappasin Cadista tämmöisen perus mustavalko pääkuvan. Mutta kuten huomaa pojan otsaharja on jäänyt hiukan pitkäksi... Kata ja Cadi 24HM<3
|
|
|
Post by Kata on Oct 7, 2009 19:39:50 GMT 2
Ääliöt. Ry
Ei perkele että koskeee pääähän. Istuskelin cadin karsinan edessä ja valittelin pikku krapulasta johtuvaa päämsärkyä. Yuff katsoi minua vahingon iloisesti samalla kun harjasi Cadi porsasta.
- Tämähän kuuluu sinun tehtäviisi, mutta säälin sinua vain tämän kerran! Yuff huutaa tylsistyneenä.
Pyöritän päätäni ja vältän oksennuksen. Olin saanut Yuffilta tänään jo parit saarnat nuorten juomisesta. Olinhan minä sen tään jo 2 vuoden päästä 18. Pitäisi tänään jaksa nousta tuon kaakin selkäänkin, siitäkään tuskin tulee mitään. Tai jos Yuff on oikein ihana se ajaa tänää sen ja minä säästyn hommilta.
- Yuff, olisitko... Aloitan vähän sekasin - En ole niin ihana ja ajaisi tänään Cadia. Yuff sanoo turhamaisesti.
Suljen samantien suuni ja päätin olla hiljaa, en viitsinyt jäkättää enempää sillä Yuff oli hoitanut tänään kaikki hommani. Nousen hitaasti ylös ja lähden hakemaan Yuffin pyynnöstä Cadin varusteita. Varuste huoneessa kohtaan Artsin, jonka vihon viimeisesti halusin nähdä. Miehellä näytti olevan jotkain pontikan tapaista litkua kädessään ja minua alkoi kummasti oksettamaan.
Onneksi mies ei kerennyt huomata minua ja kerkesin napata varusteet hyvin nopeasti mukaani. Oksennus ei oikeasti ollut kaukana, enkä halunnut myöntää sitä Yuffille. Vaikka nainen varmaan näki sen silmistäni. Pian olin tuon kaksikon luona ja sysäsin kamat yuffin käsille. Nainen kirosi hiljaa ja heitti varusteet konin niskaan. Minä sillä aikaa varustauduin ratsaille, ja siihen että oksentaisin pariin otteeseen.
Pian istuinkin tuon ison Ruunan selässä. Vaikka ruuna olikin pieni Jakkiin verrattuna. Yritin hiukan pyörittää päätäni että olo selkiäisi, mutta ei siitä tullut mitään. Maailma pyöri silmissä ja meinasin sanoa sen Yuffille mutta peruin sanani hetimiten. Nainen varmaan pakottaisi minun ratsastamaan 20 minuuttia enemmän sen johdosta, ei enää ikinä kertoisi krapuloistani Yuffille!
JATKUU (Ei oikeesti, vaan 25 hoitomerkintää<3)
|
|
|
Post by Yuff on Oct 8, 2009 21:43:03 GMT 2
8. lokakuuta 2009 Jejee. Uusi pääkuva. En tiedä itkeäkö vai nauraa, mutta tausta ei todellakaan onnistunut.
|
|
|
Post by Yuff on Oct 10, 2009 21:35:39 GMT 2
10. lokakuuta 2009 RakennekuvaPäätin, että uusi pääkuva tarvitsi kaverikseen uuden rakennekuvankin :  AAAAAA TAKAKAVIOT ON TÖRKEÄN KAMALAT !!
|
|
|
Post by Yuff on Oct 14, 2009 18:50:13 GMT 2
14. lokakuuta 2009 Juustopasteija Jack Tälläisen tein koulussa kun oli esim. tylsää? Älkää kysykö miksi siinä on kaupan viivakoodeja XD
|
|
|
Post by Yuff on Oct 28, 2009 18:24:50 GMT 2
28. lokakuuta 2009
Pyyhkäisin räkäistä nokkaani rammstein-hupparini hihaan. Astuin syksyistä flunssaani köhien sisään Killin karsinaan, joka yllättäin oli tyhjä. Sen takana Cadi pällisteli minua visusti, hörähteli ja hyppi kuin mikäkin aropupu. " Älä siinä loiki perkele, palliskin on poissa ni miks iloitset kun naaraat sua lähentelee. " Mutisin omiani kun koitin työntää itseäni sen ohitse karsinaan. Cadi pyöräytteli korviaan suuntaan ja toiseen. " Niin sinä pikku idiootti. " Asetin leukani sen sieraimien ylle, ja katselin visusti sen silmiä ja pyöriviä korvia. Miten olinkaan siitä niin ylpeä, vaikka ei se häävisti juossutkaan.
Kun lähdin etsimään harjapakkia kiinnitin huomioni erääseen mielenkiintoiseen seikkaan: Killin nimilappu oli poissa. Tuijotin pitkänaikaa taakseni, ennen kun pudistin päätäni ja lampsin sinne minne olinkin menossa, ja yskien.
Astuessani valjashuoneeseen siellä oli Jossu. Niiskuttelin kuuluvasti, ja tämä sai sätkyt: " Ha! Mene pois sinä senkin possulenssuinen! " Hän rääkäisi. Vastauksekseen sai katseen, joka kertoi enemmän kun tuhat sanaa. " Mulla mitään helvetin sikalenssuu oo. " Nainen katsoi minua silti kuin pommista saanut. " Ootko ihan varma hei? Hoo-yks-än-yks voi olla tosi huomaamaton. " Hän alkoi tivaamaan. Pudistin päätäni ja kävelin tämän ohitse, ja huomasin kuinka se yritti kiivetä seinälle ettei vain osuisi minuun. " Mikä ihmeen ylivarovainen susta on tullu? " Kysyin, ja Jossu pysyi vain hiljaa. Nyökyttelin päätäni ja tartuin Cadin harjalootaan sekä valjaisiin.
" Seiso aloillasi! " Tiuskasin ruunalleni, joka tanssi riimussa kuin paraskin riverdance -tanssija. Vain stetsoni ja bootsit puuttuivat, muuten kuviot olivat täydelliset - eli pelkkää helvettiä hevosenhoitajalle. Cadi katseli minua ja pyöritteli korviaan omaan lämminverisen tyyliinsä. Sitten se pysähtyi kuin seinään. Huokaisin ja pudistin päätäni. " Senkin... " Mutisin. Tämän jälkeen kumarruin ruunan jalkojen pariin tuhannennen kerran ja jälleen tanssiminen alkoi. 'Mitä ihmettä mä teen tän kanssa', kysyin itseltäni. Pidin kaviosta kiinni kaikin voimin niin kauan kunnes sain puhdistettua sen kokonaisuudessaan. Hikisenä annoin tämän jälkeen periksi ja annoin Cadin tanssia omaa jenkkaansa. Takaani kuulin "hah" äännähdyksen. Yllätyksekseni se olikin kukas muukaan kuin itse pääjehu Artsi. Tympääntyneenä käännyin ympäri ja jäin odottamaan mitä tuolla olisi sanottavaa. " Sangen surullista. " Huokaisin syvempään kuin syvin syvä ja tiuskahdin: " Arto Eelis Laaksonen on sitten vitun hyvä ja puhdistaa itse kaviot! " Kaviokoukku miestä kohti ojossa jäin ivallinen katse naamallani odottamaan, mutta hän vain sanoi: " Mistä sä mun kokonimen tiedät? " Naurahdus: " Kuule, tiedän paljon muitakin likaisia yksityiskohtia. " Työnsin samalla kaviokoukun miehen röökiltä haisevaan kouraan. " No... mutku... siis... eiku tota? Ööh? "
Odottavana jäin tuijottamaan kuinka Artsi lähestyi ruunaani. Tietäisipähän ainakin tästä lähin tuokin ukko kenelle kannattikaan nauraa ja kenelle ei. Artsi kumartui rauhallisena hevoselle pälättäen, tai itselleen, ja taputteli tämän jalkaa. Silitteli kauemmin, niin että Cadin huomiokin alkoi jo kääntymään muualle. Sitten tämä tarttui vuohiseen ja nosti jalkan jalkojensa väliin... - tässä vaiheessa aloin miettimään Cadin tallipaikan säilyvyyttä - " Voi helvetti. " Kuulin tämän mumisevan, ennen kun Cadi hypähti niin että vetäisi Artsin reittä, joka taas potkaisi Cadin toista jalkaa. Ruunakos tästä riemastui ja potkaisi uudelleen, suoraan sinne, mistä ylöspäin joidenkin miehien älykkyyden taso ei yllä. Artsi kaatui ja huudahti. " Voi jumankauta Yuff! " Tuo parahti ja nousi ylös. 'Huhhuh-huh-huh' hän mumisi ja levitti jalkansa täysin kokonaan, osoittaen farkkujensa läpi lähes suoraan nivusiinsa. " Jumankekka kato mihin osu!!! Melkei saakeli suoraan kalleuksii! " Nyökyttelin päätäni. " Joo, sori. Cadilla on sihti vähän hakusessa. " Mutisin hymyillen. " Höh, kuule flikka tässä oli henki ja elämä kyseessä. " Samassa mies työnsi minulle jo kaviokoukkua paluupostissa. " Ethän sä saanu ees yhtäkään kavioo putsattuu! " " Joo putsaa vaa itte. " Sanoi Artsi ja lähti kävelemään jalat levällään sinne mistä tulikin.
Heitin yleissatulan Cadin selkään. Tänään se oli juossut jo kuninkuusraveissa, lämminveristen ryhmäajossa seitsemännelle sijalle, joten päätin ratsastaa sen kevyesti pururadalla.
Nousin selkään ja lähdimme kulkemaan kohti maastoja. Mielessäni pyöri huominen montémestaruuskarsinta. Kuisman kanssa ei päästy pikkuprinssissä palkintosijoille, joten toiveeni olivat hyvin korkealla, että päästäisiin karsinnoista finaaliin. Ruunan askel oli pitkä, muttei kiireinen. Kuljimme pitkin ohjin pururataa, eikä aikomuksenikaan ollut juosta. Kunhan löntystimme. Cadillekin tämä teki varmasti hyvää lähtöjen välissä. Annoin sen katsella ja tutkia myös ympäristöä, ja ennen pimeän laskeutumista palasimme artsilaan.
Yuff & Cadi
alku inspasi - loppu ei.
|
|
|
Post by Kata on Nov 1, 2009 15:29:30 GMT 2
Katan kännykkähoito11.00 Saavun tallille + Haen Cadin sisään 11.15 Harjaan sen+ Laitan monte satulat suitsineen 11.30 Kävelen 5 minuuttia metsässä ja treenaan radalla 15minuuttia, jäähdyttelen 10 minuuttia. 12.00 Puran pojan+ harjaan+ loimitan 12.30 Vien pojan ulos+ annan heinät  Kata ja Cadi 26hoitomerkintää
|
|
|
Post by Yuff on Nov 6, 2009 19:50:07 GMT 2
6. marraskuuta 2009 Cadistako lapsenvahdiksi? - ei ainakaan tämän pojan mielestä. Meillä oli koulussa puhe lapsista ja eläimistä, joka sitten inspasi mua tällaiseen. Kuvassa on siis Cadi (yllätyys!), Kata, minä ja serkku-poika.
|
|
|
Post by Kata on Nov 22, 2009 11:29:22 GMT 2
Näin pitkästä aikaa : ) 22.11.09
- CADIIIII! Huusin iloisena ruunalle, joka piehtaroi mudassa-.-.
Närkästyin heti, kun huomasin Cadin puuhat ja otin sen kumminkin ”iloisena” vastaan. Halasin ruunaa kaulalle ja lähdin taluttamaan sitä karsinaansa ja aloitin ison urakan.
Kuivasin Cadin ekana pyyhkeellä, joka oli aivan musta käsittelyn jälkeen. Aloin sitten harjaamaan Cadia kovallaharjalla ja piikkisualla. Muta rapisi lattialle, ja noin 15 minuutin käsittelyn jälkeen muta oli saatu kaikkialta pois. Harjasin sitten pään pääharjalla, ja lopuksi koko hevose pehmeällä ja pölyharjalla. Cadi oli nyt täysin puhdas, ja mietin että miten kavioiden putsaus onnistuisi, kun siitä on aikaa:D.
Otin sitten kaviokoukun rohkeasti käteeni, ja yritin ottaa Cadin vasemman etusen käteeni, mutta eihän tuo ruuna halunnut antaa. Noin 10 minuutin yrittämisen jälkeen, jalka pysyi visusti kädessäni ja sain putsattua jok ikisen kavion ilman ongelmia.
Otin sitten harjapakin mukaani ja lähdin hakemaan Cadin monté varusteita, ja pian 10 minuutin kuluttua ponnistinkin itseni sen selkään ja lähdin kävelemään kohti ravirataa. Sain Yuffilta viestin: ”Valitettavasti en kerkeä tulla treenaamaan teitä, on pieniä ongelmia Sweepyjen kanssa, ku eivät halua tulla sisälle” Naurahdin ja laitoin kännykän pois. Pian olimmekin Raviradalla ja otin kunnolla ohjat käteeni ja ravasin cadilla, ns alkuraveja ihan hiljakseen ja vein sen sitten vasta radalle.
Pysäytin Cadin, ja taputin sitä kaulalle. Ruunan korvat pyörivät kuin hyrrät, ja se halusi selvästi juosta. Nousin siis vähän ylös ja annoin pohkeet. Nousin enemmän ylös, ja Ruuna ampaisi matkaan. Annoin Cadin juosta niin kovaa, kuin se halusi, eikä se pudottanut laukalle. Se juoksi yhden kierroksen jonka jälkeen vaihdoin käynnissä suuntaa ja kävelytin sitä vähän. Sitten juoksimme taas, niin lujaa kuin ruuna pääsi.
Ruuna juoksi kuin vimmattu, olikohan sillä sitten eilen juostu? Ravasimme tasan 2 kierrosta, jonka jälkeen Ruuna oli kevyen hienkerroksen peitossa, ja kävelytin sitä sitten yhden kierroksen ajan käynnissä ja pienen maastopolun ajan.
Kata ja Cadi, maybe 27hoitomerkintä. Sori kun näin lyhyt, huomenna pidempi i promise!
|
|