|
Post by Anne on May 10, 2022 22:34:26 GMT 2
Eeppinen Vaellus 17.6.-23.6.2022 15-vuotisen Seppeleen kunniaksi ennen juhannusta järjesteään viikon kestävä pitkien välimatkojen vaellus. Nyt sinun on mahdollista päästä tutustumaan Liekkijärven ympäristöön laajemmin ja mikä parasta, hevosen selästä! Vaellus on avoinna nykyisille ja entisille seppeleläisille! Pääasiassa Seppeleen hevosilla tai tallissa asuvilla yksityisillä, mutta ulkopuolisista hevosista on mahdollisuus keskustella myös. Hannes on järjestänyt lähikuntien yritysten ja mahdollisten majapaikkojen kanssa upean reitin, mutta vielä ei miehellä täysin ole mittakaavat ja matkat hallussa, joten päivämatkoista on tulossa raskaat sekä hevosille että ratsastajille. Upea kesäilma Suomen sateineen ja muine yllätyksineen odottaa, kun hevosletka lähtee valloittamaan metsiä, peltoja ja rantoja. Vaellus on täysin Hanneksen sponsoroima: hän (ja Emmykin ) haluavat palkita tallilaisia ahkerasta hevosten hoitamisesta ja kisaamisesta, joten jos aikaa vain riittää, mukaan kannattaa lähteä! Vaelluksen jälkeen hevosilla alkaa ansaittu kesäloma laitumella <3
Reitti ja kartta(Kartta ei ole täysin mittakaavassa eikä kaikkia teitä eikä asutuksia ole merkitty. Liekkijärven koosta voit kuitenkin päätellä, että matkat ovat melkoisia.) Yöpymiset ja etapit: 17.6. Puolilta päivin ähtö Seppeleestä 17.6.-18.6. Tipihipiän perinnetila: Upea vanha miljöö, jossa päästään majoittumaan tilan eri rakennuksiin. Tarjolla herkullista kotiruokaa, saunomista ja mahdollisuus Kertun ja Kukka-Heljän hierontoihin sekä hoitoihin.18.6.-19.6. Suurkorven laavu: Keskellä metsää on aika kaivaa teltat esiin. Laavu tarjoaa myös osalle ratsastajista nukkumasuojaa. Nuotioruokaa ja savuisia hetkiä melkein yöttömässä yössä.19.6.-20.6. Muurin Kyläkauppa: Hanneksen ystävän omistama suuren suosion saavuttanut megalomaaninen kyläkauppa, jossa edellisen yön noet päästään pesemään hulppeissa, jopa kuninkaallisissa huoneissa. On ravintolaa ja kauppaa, sekä jostain nurkkauksesta saattaa löytyä viitteitä Hanneksen kivikauppiaspuoleen. 20.6.-21.6. Pitkäranta: Kilometreittäin valkeaa hiekkaa ja matalaa, hunjaista vettä. Leirintäalueelle nousevat vaelluslaisten omat teltat. Nuotioita, lainelautoja ja rantabaareja. Aurinkorasvat esiin!21.6.-22.6. Hiljalan kosken mylly: Muinanen kivimylly joella keskellä metsää. Kivimyllyn miltei raunioisissa rakennuksissa on mahdollista nukkua. Hieman aavemainen paikka, viileä koski tarjoaa virkistävän kylpymahdollisuuden.22.6.-23.6. Kasvitila Viherverso: Monipuolinen kasvitila, jossa kasvimyymälän ja vegaaniravintolan yhteydessä on kasvein sisustettuja minimökkejä majoittumista varten. Jättimäiset kasvimaat, puutarhat ja kasvihuoneet siivittävät maisemaa.23.6. Illalla paluu Seppeleeseen Lisäksi matkoilla pysähdytään taukoilemaan ja juottamaan hevosia.
Vaelluksen suoritusVaellus maksetaan valitsemmalla sitaatti, joka sisällytetään tekstiin (kertojamuotoa voi muuttaa, lausetta saa hieman muokata hahmolle sopivampaan muotoon ja PIIPit voi korvata haluamallaan sanalla). Maksun voi myös tehdä kuvana, kunhan sitaatti toimii kuvatekstinä. Sarjakuva on myös mahdollinen. Lisämaksuja saa tehdä rajattomasti ja vaelluksen osiosta/osioista tulossa myös mahdollisesti Discord-roolipeli.Sitaatin voi varata itselleen jo heti osallistuessa.
A) Kavioiden kopse kovaa hiekkatietä vasten oli rentouttavaa. Peltomaisema avautui PIIPPINÄ, mutta kauniina. Ratsunikin tuntui ihastelevan ympäristöään, tai kenties se vaan olisi halunnut lopetta jatkuvan kävelyn ja kirmata pellolle syömään sen antimia. (Vili)
B) PIIP oli innostunut. Pieni puro, ja hevonen oli kuvitellut sen olevan suurempikin maastoesteradan suorite. Nyt nimettömissäni kirvelsi hanskojen alla mojovat rakot, mutta ainakin PIIP oli pysähtynyt ja matka seuraavalle etapille jatkuisi. Rauhassa. Ehkä.
C) Olin jakamssa telttani PIIPIN kanssa. Hieroin tuskaisena otsaani nokisella kädellä. Miksi juuri hän, kun sydänystäväkin olisi ollut vaihtoehto. Mutta Hanneksen käsky kävi.
D) Oli vuoroni huolehtia (yhdestä/toisesta) käsihevosesta. Eli Muulista, mietin. PIIP mulkoili minua syyttävästi kantaen selässään teltta- ja varustepakaaseja. Olin aivan varma, että tilaisuuden saatuaan se puraisisi minua reiteen. (Valtteri)
E) Kasvihuonekaasuja. Niinhän PIIP luuli. En kehdannut kertoa, että olin juuri pieraissut antoisasti. Vegaaniruoka ei sopinut vatsalleni. Omien tuoksujeni ja häpeän keskellä kaipasin jo Seppeleeseen.
F) Tämä taukopaikka oli tuskainen. Määränpäässä olisi oltava pian, mutta Hannes vain tutki maastaan löytämiään kvartsipaloja. Olivat kuulemma todella erikoista laatua. PIIP poltteli tupakkaa ja PIIP räpläsi kännykkää, joka oli suojattu minigrip-pussilla. Satoi jo vettä.
G) Putouksessakaan ei ollut samanlaista hahmokokoelmaa kuin tällä vaelluksella. Nauratti, tämä oli kuin hullujenhuoneen skitso-osasto olisi päässyt irti ja varastanut lähitallin hevoset. Samaan aikaan olin onnellinen. (Anni)
H) - Katso! PIIPILLÄ on haava jalassa, täytyykö mun nyt vaihtaa hevosta? PIIP melkein itki. Yritin lohduttaa häntä, pieni nirhaisu ei vielä hevosen kävelyä haittaisi. Mutta Hannes oli toista mieltä.
I) Laukka soljui, vaikka matkaa oli taitettu tänäänkin useita tunteja. Onneksi olin kokenut ratsastaja, varusteeni olivat priimaa, eikä hiertymiä ollut tullut. Ja olihan PIIP yksi Seppeleen hienoimpia hevosia!
J) Kyläkauppa? Ei tämä mikään kyläkauppa ollut ja hevoseni oli samaa mieltä. Se veti parkkipaikalla liinat kiinni ja panikoi ihmispaljoudesta. Eläkeläisryhmiä virtasi busseista ulos ja joku pappa jopa tuli arin metrin päähän pätemään, miten hevosia pitäisi ratsastaa. Halusin takaisin metsään. (Cella)
K) Kohtaloni oli näköjään joutua näihin tilanteisiin. Istuin yksin hemmotteluhuoneessa, jalat kulahtaneessa metallisaavissa. Vedessä lillui yritnpalasia, josta nousi epäilyttävä, hamppumainen tuoksu.
L) Kaikki hiki oli valunut minusta. Helle oli sietämätön ja silti rannalla makoili sielä täällä ihmisiä palvomassa aurinkoa. PIIP pärskähteli hikisenä allani. Tänään uitettaisiin hevosia.
M) Myllyn peikko? Joopa joo. Muut saisivat pysyttää telttansa, nukkuisin kivirakennuksessa vaikka yksin. Ukkonen oli paljon pelottavampi kuin peikko. (Jasmiina)
N) PIIP oli niin kaunis. Sorja kuin haltia. Olin ehkä ihastunut.
O) PIIP ja PIIP kyhjöttivät sateessa. Molemmat olivat mutaisia ja mietin, miten saisin ratsuni puhtaaksi aamulla ajoissa.
P) PIIP oli tottunut Kleopatraan, joten tilan lehmät eivät pelottaneet sitä. Se jopa hirnui niille iloisesti. PIIP oli selvästi maatilahevonen!
Q) Siellä se istui, kahvilan nurkassa ja tuijotti tyhjyyteen. Suru-uutinen vaelluksella. Miten oikein osaisin lohduttaa?
R) Makkara? Miksi olin kuullut makkara? Mutta se sanoi jakkara. Miksi mielessäni oli vain makkaramaiset ulokkeet. Ehkäpä punastuinkin. Ehkä turhaan? Kenties PIIP luuli, että oikeasti halajan makkaraa. Sitä syötävää.
S) Kohtalon ivaa oli, että juuri minun jalustinhihnan solki oli mennyt rikki. Ja että Hannes oli juuri varahihnat unohtanut tallille. Kevyt ravi ilman jalustimia, voi kuinka kivaa. Sisäreidet olivat jo valmiiksi vereslihalla. (Susu)
T) Ukkonen hermostutti hevosia. Ne olivat säpäköityneet. PIIPIN korvat pyörivtä villinä ympyrää. Keskellä metsää ei ollut mitään tehtävissä, matkaa oli jatkettava.
U) Lopenuupuneena lysähdin telttaan. Sauna olisi ollut paikallaan. Maksuupussiin oli luikahdettava alastomana, kaikki vaatteetkin olivat märät repun tavaroita myöten. Vain makuupussin suojakuori oli kestänyt vettä.
V) Luvaton murtautuminen reviirillimme, sitä tämä oli. PIIP mulkoili hermostuneena metsään ja sähähdin PIIPille, että häipyy siitä.
X) Jatkuva autojen törttöily näillä pikkuteilläkin alkoi ärsyttää. Nytkin oli vaaran paikka lähellä.
Y) Oli ihme, että PIIP ei pelästynyt hirveä, kun se kurkisti kallion takaa. Kuin epäonnistunut mestarietsivä. Moni hevonen sen sijaan sai slaagin.
Z) Touhutessa tuli hiki. Teltan kasaaminen oli melko raskasta, varsinkin aamukasteesta kostuneen teltan. PIIP naurahti näkiessään ilmeeni. Murahdin kuin murmeli.
|
Osallistujat
Hannes - PinjaPyry - Iita - Z Liinu - Whinny - C Anton - Chilly - N Susu - Sisu - S Anni - Laila - G Vili - Ailen - A Jasmiina - April - M Cella - Windi - L Kiri - Paahtis - V Valtteri - Sirius - D Krista - Halla - E Kurre - Kari - X Salma - Bonnie - H Allu - Ruttu - R Juli - Perle - I Fiia - Lasse - T Manny - Arktik - Q Riinis - Indi - F Inkeri - Siiri - K Anna - Muhku - p Eedi - Rösti - O Lola - Hilppa - L Saaga - Vappu - B Lyyti - Oili - U Krister - HuttuKäsihevoset: Peck Kerttu Akka
Teltta- ja huonejaot:
|
|
|
Post by Anne on May 28, 2022 0:48:59 GMT 2
PitkärantaVili & Ailen & Peck sekä Jasmiina & April rannan kuumuudessa.
|
|
|
Post by Anne on Jun 2, 2022 20:17:33 GMT 2
Hiljalan MyllySisu ja Susu ja myllyn myrsky
|
|
|
Post by Anne on Jun 3, 2022 3:21:34 GMT 2
Tipihipiän perinnetilaFiia ja Lasse saapumassa tilalle. Aitauksessa tilan tyttö ja lehmä.
|
|
|
Post by Anton on Jun 6, 2022 19:07:55 GMT 2
Chilly ihmettelemässä mitä se Anton jorpakossa istuu, vaikka juuri hetki sitten itse sen nurin tönäisi.
|
|
|
Post by Anne on Jun 13, 2022 14:06:46 GMT 2
Vaelluksen piilosanatehtävä!Ratkaise ristikkoon muodostuvat sanat annetuista viheistä. Ratkaistava sana voi löytyä peräkkäisinä kirjaimina etu- tai takaperin tai sekoteituista kirjaimista, jotka ovat vierekkäin. Joukossa voi olla myös päättelytehtäviä. 1. Kukkalehto pöllyää, kun mennään kolmetahtista ja kovaa. 2. Laihuliinille tuli kiire, kun viimeisenä otti muita kiinni. 3. Eppu raikaa, taakka selässä painaa ja joskus jupiseekin. 4. Älä usko somea, tämä ruunikko ei ollut vaelluksella. Sekoitat sen varmasti Lasseen. 5. Armoa antamattoman ponin sisältää myös korttipakka. 6. Koe liri, kun teltat pysytetään ja nuotio roihuaa. 7. Tätä vasten Julin tassu lepää, onhan reitti pitkä. 8. Ilmat myös. Täällä etukaaret eivät saa painaa. 9. Rivissä ratsukoiden letka, Arto miettii ja ihailee järjestelmällisyyttä. 10. Keilopellon kasvattiliite kohtaa pirtun. Tämä tyttö juonii yhdistelmästä vaikka mitä. 11. Ai, pilkukas olento? Ai, lentoon lähti?
Tetävien ratkomisesta saat tehtävänikkarimerkin (tulossa), kun tunteihin, leireihin yms. ujutettuja tehtäviä on ratkottu viisi. Lähetä pystyrivin ja sanojen vastaus yv Annelle, taliposti tai Discord.
|
|
|
Post by Anni on Jun 19, 2022 17:29:40 GMT 2
|
|
Sisu
Perustallilainen
hmm? miks katot mua noin?
Hoitoheppa: Susu
Koulutaso: HeB
Estetaso: 80cm
|
Post by Sisu on Jun 20, 2022 22:12:28 GMT 2
Sisun tunnelmointia (+ jalustinhihnan hautajaisia) pääsee fiilistelemään täällä
|
|
|
Post by Salma on Jun 22, 2022 16:24:26 GMT 2
Moona: Vaelluksen hevos- ja nukkumajaot oli jo ehditty tehdä, mutta seuraavalle vaellukselle mahdut varmasti mukaan (ja kesän aikana julkaistaan vielä useampi tapahtuma, joihin voit ilmoittautua)! <3 Anteeksi, että vastaus tulee vasta nyt!
|
|
|
Post by Aleksanteri on Jun 24, 2022 13:51:38 GMT 2
|
|
Jasmiina
Uusi ja innokas
Hoitoheppa: April
|
Post by Jasmiina on Jun 24, 2022 21:34:52 GMT 2
|
|
Valtteri
Perustallilainen
Hoitoheppa: Sirius
Koulutaso: HeB
Estetaso: 120cm
|
Post by Valtteri on Jun 24, 2022 23:41:16 GMT 2
|
|
|
Post by Liinu on Jun 26, 2022 19:55:40 GMT 2
|
|
Viljami
Uusi ja innokas
Hoitoheppa: Ailen
Koulutaso: heC
Estetaso: 40cm
Member is Online
|
Post by Viljami on Jun 27, 2022 18:03:01 GMT 2
"Kaikki hiki oli valunut minusta. Helle oli sietämätön ja silti rannalla makoili sielä täällä ihmisiä palvomassa aurinkoa. Ailen pärskähteli hikisenä allani. Tänään uitettaisiin hevosia."
Vili ja Cella laukkaavat Pitkärantaa pitkin kisailujen jälkeen. (Vaihdettiin Cellan kanssa aiheita )
|
|
|
Post by Anton on Jun 28, 2022 19:52:16 GMT 2
23.06.2022
Vaelluksen viimeinen etappi oli alkanut ja heppaletka jatkoi tasaiseen tahtiinsa matkaansa Viherversosta kohti Seppelettä. Vaellusta oli mainostettu eeppiseksi ja sitä se kyllä oli ollutkin. Kaaottisen eeppinen enkä todellakaan ollut lähdössä mukaan samanlaiseen - ainakaan ihan heti. Vuoden tai kahden päästä ehkä!
Chilly oli ollut oikein hauska vaellusratsu. Siitä tuli mieleen vähän Sylvi, mikäli ei mietitty että tinker oli säkäkorkeudeltaan pienempi, mutta muuten leveämpi. Luonteeltaan ne olivat jokseenkin samanlaisia sähikäisiä ja siksi siitä olin pitänytkin.
Chillyn kanssa oli mennyt mutkattomasti, mutta muuten vaelluksella oli sattunut tapahtunut vähän jokaiselle. Valtteri oli kolkattu (mä olin ensin ajatellut, että se oli vain kaatunut ja lyönyt päänsä, jonka takia muut vauhkosi vainoojasta sun muusta ylihysteerisinä), Cella oli joutunut putkaan ja mä nyt olin toilaillut muuten vain. ... Inkerin kanssa.
Pudistin tomerasti itsekseni päätäni, jotta poistaisin ne mielikuvat Pitkärannan naku-uinneista sekä telttayöpymisestä päästäni ja kun olimme lähestymässä kotitallia, näpyttelin Adalle viestiä Seppeleen whatsapp-ryhmään että muistaisi laittaa saunan lämpeämään. Viestit nähdessään Juli oli innostunut ideastaan, että kaikki muutkin vaeltelijat voisivat tulla Savusalontielle saunomaan ja koska Ada oli whatsappin kautta antanut asialle siunauksensa, olin joutunut kysymään asiasta myös Kiriltä.
Oikeasti en olisi halunnut meille yhtään ylimääräistä naamaa sinä iltana, koska olihan tämä ollut uuvuttava reissu. Samoja naamoja oli joutunut katselemaan jo viikon verran. Olin luottanut siihen, että Kiri kieltäytyisi tästä "yhteisestä" saunomisesta, mutta vielä mitä... Sekin mokoma toivotti muut tervetulleiksi. Tai sitten minun tavoin ei uskaltanut/kehdannut kieltäytyä. Cella ainakin oli heti tulossa.
"Mä en kyllä tuu mihinkään saunaan, en jaksa kenenkään teidän naamaa enää yhtään kauempaa kuin on pakko", Inkeri kailottaa jostain ja huokaisin helpottuneena sen vastaukselle yrittäen unohtaa jonkun pienen pettymystunteen jossain takaraivossani.
Vilkaisin vaistomaisesti pienen blondin suuntaan. Mä ihan oikeasti seurustelin. Se vain oli saattanut hetkeksi unohtua silloin Pitkärannalla, kun alaston nainen oli ripustautunut kaulaani vedessä ja ehkä vähän myös teltassa Mannyn sekä Pyryn nukkuessa, mutta mua kadutti ihan saakelisti koko se touhu! Ja silti, kun olimme eilen Viherversossa sopineet, että asiasta ei enää puhuta, olisimme jatkossa vain kavereita, ei tunteita kummallakaan toista kohtaan ja menisimme joskus laulamaan karaokea taas yhdessä, olin huomannut ennen nukahtamistani pienten perhosten lentelevän vatsassani yhteisiä karaokeiltoja ajatellessani. "Inkeri oli niin kaunis. Sorja kuin haltia. Olin ehkä ihastunut."
Melkein samantien olin myös säpsähtänyt hereille siitä unensekaisesta haaveilustani. Joo, Inkeri oli kaunis kyllä, haltiamainen, mutten herranen aika ollut ihastunut! Inkeri vain muistutti Soniaa, pieni ja blondi! Siitä se johtui. Ei mistään muusta! Melkein sama kuin luulisin olevani ihastunut johonkin Cellaan. Tai kaikkiin muihinkin pikkuruisiin blondeihin!
Tämä oli vain Sonia-ikävää. Ikävää, jota oli hoidettu hemmetin huonosti, mutta silti!
|
|