21.06.2022
Kaikkialla oli hiljaista, ilma tuntui sähköiseltä ja painostavalta. Mä kiristin otettani Akan riimunnarusta ja tuijotin sitä intensiivisesti yrittäen unohtaa otsallani ja selkärankaani pitkin vierivät hikinorot. Oli mun vuoro huolehtia yhdestä käsihevosesta. Eli Muulista, mietin. Akka mulkoili mua syyttävästi kantaen selässään teltta- ja varustepakaaseja. Mä olin ihan varma, että tilaisuuden saatuaan se puraisis mua reiteen. Se kai ajatteli että olisin itse saanut kantaa varusteet ja vaikka mieluusti ponin itsensäkin. Onneksi se oli niin pieni, ettei se yltänyt kuin korkeintaan näykkimään mun saappaiden kärkiä jos niitäkään. Mä vain toivoin ettei sille tulis mieleen syöksyä Siriuksen mahan ali vapauteensa samalla kun ruuna heittäytyisi takajaloilleen yllätyksestä ja mä valuisin maahan kuin testinukke.
Taivaalla pilvet kerääntyivät ensin vähitellen ja sitten yhtenä lauttana. Me ei selvitty perille asti ennen kun ensimmäiset pisarat tippuivat meidän päälle. Ne oli ensin pieniä, mutta muuttuivat aika nopeasti isommiksi ja porukka kaivoi kilpaa sateen kanssa vedenpitäviä varusteita laukuistaan. Mä taiteilin jotenkin oman sadettakkini päälleni Akan nykiessä narua käsistäni kuin se olisi saanut elämänsä tilaisuuden.
"Hei, lopeta nyt. Olisko kiva eksyä tänne metsään kaikkien varusteiden kanssa ikuisuudeksi?" mä yritin järkeillä ponille, mutta se vain luimi ja näykkäs ilmaa mun ja itsensä välissä. Saakelin muuli tosiaan.
Musta Jasmiinan keltainen sadetakki ja myrskyn pimentävä myllyrakennelma loivat epätodellisen kontrastin, mä huomasin miettiväni halusikohan tyttö nukkua ensi yönkin mun vieressä vai saiko se jo tarpeekseen musta. Vai oliko se vaan sellainen humalainen tapa johon me oltiin molemmat asetuttu ilman sen isompaa keskustelua aiheesta.
Salama värjäsi taivaanrannan siniseksi sekunniksi, välähdyksen ja sitä seuraavan jyrinän väliin mahtui onneksi vielä monta sekuntia eikä myrsky ollut vielä meidän päällä. Hanneksen joku tuttava oli tuonut myllylle valmiita ruokia ja mä istuin tyytyväisenä päärakennuksen tuvan nurkkaan heti kinkkukiusauspaketin kanssa kun olin saanut hoidettua Akan ja Siriuksen tallikuntoon. Vili istui mun viereen ja sen kasvoilla oli ilkikurinen virne joka sai mut välittömästi valmistautumaan vittuiluun.
"Missä sä olit eilen", Vili tiedusteli uteliaasti. "En nähny sua missää."
Mä yritin pitää naamani peruslukemilla, vaikka toisen virnuilu oli hyvin herkästi tarttuvaa laatua.
"Ai mihin aikaan?" mä kiertelin epämääräisesti. En mä ihan suoraan sanoen ajatellut että mulla olis ollu jotain salattavaa, mutta toisaalta musta oli aika mukavaa ettei kukaan ollut nähnyt miten me oltiin käyty suppailemassa Jasmiinan kanssa kun muut oli riehunut rannalla.
"No sillon iltapäivällä släsh illalla", Vili tarkensi.
"Pelasin sitä never have I everiä ja kävin suppailemassa. Mitä sä sitte teit?" mä vastasin samalla kun ahmin ruokaa suuhuni kuin mikäkin raakalainen. Mulla oli niin kova nälkä, että olisin varmaan saanut kolmen ihmisen ruoat ahdettua mahalaukkuuni ilman vaivannäköä. Vili selvästi pettyi mun vähäkirjoiseen vastaukseen, sillä sen innostus laantui silmiinnähden.
"Otettiin parit viivat Cellan kaa, sekoiltiin illalla Julin kans ynnä muuta", Vili kertoi yhtä epämääräisesti. Musta Julin kanssa sekoileminen kuulosti ihan perus perjantailta, se osasi aina keksiä jotain hauskaa tekemistä.
"Olitko sä yks niistä naku-uimareista vai mitä te sekoilitte?" mä kuitenkin kysyin kiinnostuneena. Vili tirskahti vähän.
"Naah bro. En mä sellasta. Kyllä mulla oli vaatteet päällä", Vili kertoi nauraen. "Oliks joku käynyt naku-uinnilla?"
Mä virnistelin Vilille, mutta tunsin sitten kihelmöintiä mun niskassa ja käännyin katsomaan taakseeni. Siellä ei ollut ketään, sillä mä istuin edelleen kirjaimellisesti nurkassa. Mä värähdin kylmistä väreistä ja käännyin takaisin Viliä kohti.
"En mä nähnyt ketä kaikkia siellä oli, kun tultiin just sieltä suppailemasta", vastasin huomaamattani monikossa.
"Jaaa, kenen kaa olit?", Vili takertui välittömästi.
"Ai missä?" mä olin vieläkin vähän ahdistunut siitä tuijotus-olotilasta etten ollut aivan kartalla enää mistä me puhuttiin.
"No suppailemassa", Vili tarkensi kärsimättömänä ja tökkäs mua kyynerpäällä kylkeen. Mä tajusin lopulta puhuneeni ohi suuni, enkä oikeestaan tiennyt miksi mun teki mieli salata koko homma.
"Aa, Jasmiinan kanssa. Mitä sä oikeen kuvittelit?" kysyin naurahtaen yrittäen kuulostaa rennolta. Mua vähän mietitytti kuinka mukavalta oli tuntunut herätä aamulla Jasmiinan vierestä, vaikka tyttö olikin kierähtänyt yön aikana omalle makuualustalleen. Vilin silmät näytti vihdoin saavan bensaa liekkeihinsä.
"Ai sitä sä duunasit koko illan", poika nauroi. Mä sen sijaan vaan hämmennyin ja yritin tukehtua juuri nielaistuun kiusaukseen.
"Duunasin?" mä kysyin häkeltyneenä. "En todellakaan. En mäkään ihan niin puutteessa ole että alkaisin jossain leirillä duunaamaan ketään", mä väitin vaikken kyllä olisi laittanut pahitteeksi jotain leiriromanssiakaan. Mutta ei me Jasmiinan kanssa oltu kuin kavereita ja niin mä kerroin myös Vilille. Ihan kuten sekin oli vain kaveri Julin kanssa. Vili ei jostain syystä uskonut mua, enkä mä ymmärtänyt ihan miksei.
"Ooksä sille sit kertonu, et ootte vaan kavereita?" Vili tiedusteli käännyttyään istumaan mua kohti. Mä tunsin miten mun kulmat rypistyi lisää hämmennyksestä.
"Miksi? Eihän se ole kiinnostunut musta?" mä kysyin, sillä ei Jasmiina ollut osoittanut mitään
aikeita mua kohtaan. Mä katsahdin sivusilmälläni tuvan pöytää kohden, missä Hannes alkoi tulkita Tarot-kortteja leiriläisille. Ehkä mun piti myös käydä luennassa ja selvittää pitikö mun pysyä omalla polullani vai juosta kovaa toiseen suuntaan. Kesä oli vasta alussa, mutta silti musta tuntui kuin se loppuisi ihan liian pian.
"No onhan se nyt aika ilmiselvää, hei", Vili virnisteli. "Koko ajan kuin paita ja peppu."
Mä vain hämmennyin lisää.
"Ai. Mä kyllä viihdyn hyvin sen seurassa, mutta en mä ole huomannut että se olisi, no, kiinnostunut. Oottehan tekin Julin kanssa kuin paita ja peppu?"
"No mut Juli nyt on sellanen kaikkien kans, Jasmiina ei oo", Vili totesi ja pukkasi taas leikkisästi nyrkillänsä mua. "Mut kunhan nyt vaan kiusaan sua, mitä mä mistään tiedän.", se lisäsi vähän ilkikurisesti. Mä hätkähdin nyrkin takia ja naurahdin vähän. Mun oli pakko tarkistaa ettei kukaan ollut kuuloetäisyydellä ennen kun paljastin meidän salaisuuden.
"Me kyllä ollaan nukuttu yhdessä jo kolmesti", kerroin lopulta ja painotin ettei nukkuminen ollut tässä tapauksessa mikään koodisana seksille. Silti Vilin silmät levisivät kuin se olisi juuri nähnyt ufon taivaalla.
"Aijaa? No, mikä on sun teorias sitten?" Vili kuiskasi.
Mä sen kuin vain kohottelin olkiani tietämättömänä.
"Ei mulla ole mitään teorioita. Kahella ekalla kerralla ollaan oltu vaan hiton päissään ja eilen meillä oli sama telttapaikka", naurahdin hieman. Vili sai asian kuulostamaan siltä, että me seurustelitiin jo melkein kihloissa asti. Ei sillä että mä olisin nukkunut kolmesti yhdenkään tytön kanssa samassa pedissä tekemättä jotain.
"Haluutko mennä tarot-korttiluentaan?" mä yritin vaihtaa puheenaihetta. Eedi oli hiipinyt sillä välin meidän vierelle ja huudahti aikuismaisesti "pöö". Mä melkein löin sitä nyrkillä säikähdyksestä, mutta onneksi vain melkein. Vili tervehti Eediä vähän hämmentyneenä.
"Mikä meno?" Eedi tiedusteli viattoman näköisenä. Mä kerroin olevani menossa juuri Tarot-luentaan ja Eedi jättäytyi Vilin seuraan siksi aikaa. Hannes kutsui mut luokseen vähän kuin joku setämies konsanaan, mutta siitä välittämättä mä liityin sen seuraan. Se käski mun sanoa stop kun mun teki mieli ja lopulta Hannes käänsi yhden kortin mun nähtäväksi.
"Lanttien ässä", Hannes totesi kiinnostuneena Valtterille. "Tämä kortti on jonkun materiaalisen asian alku. Sisälläsi on siemen, kehittymätön ja vielä muodoton. Mutta se symboloi jonkin uuden alkua. Edessäsi on jotain hyvin positiivista ja suurta - nyt on aika valmistautua vastaanottamaan se." Hannes mietti ja raapi hapsuista partaansa. "Jokin myös kertoo minulle, että sinun on todella mietittävä, mitä haluat manifestoida elämässäsi itseäsi varten - et ketään muuta. Et voi elää muiden odotusten mukaan. Tämä suuri energia ja muutos on valmiina sinua varten, kunhan avaat itsesi sitä varten. Se on universumin lahja vain ja juuri sinulle."
Mä en tiennyt oliko korttien lukemiseen parempaa ympäristöä, kuin vanha mylly umpimetsän keskellä ukkosmyrskyn riehuessa vanhojen ikkunoiden toisella puolen. Sen seurauksena mä virittäydyin täysillä kuuntelemaan Hannesta, jonka ääni tuntui muuttuvan siitä setämiehestä nopeasti hyvin mystiseksi ja kaikkitietäväksi. Mä uskoin sen sanoihin, sillä ne tuntuivat osuvan mun elämääni ihan täydellisesti.
Mun oli pakko antaa Liinulle tilaa Hanneksen ennustuksiin ja tunsin ajatusten tukahduttavan aivoni. Mun oli pakko päästä ulos hetkeksi selvittämään päätäni, vaikka siellä myrskysikin vielä.
Mä seisoin hetken ovensuussa ja katselin miten ukonilma riehui taivaalla, ajattelematta lainkaan miten se hankaloitti muiden elämiä. Ollen ylpeä olemassaolostaan ja tehden rohkeasti juuri sitä mitä se itse halusi. Mä olin vähän kateellinen ukkoselle.
Tallirakennus tuntui houkuttelevan mua puoleensa, sillä hevosten läsnäolo rauhoitti mua aina. Mä kiiruhdin rakennukseen ja tarkistin että hevosilla oli kaikki hyvin. Ne oli vähän levottomia, mutta eikös se kuulunut asiaan vieraassa paikassa ja myrskyn silmässä. Mä säikähdin ihan hitosti, kun salama iski jossain lähellä ja koko rakennus tuntui tärisevän jyrinän alla.
Mä kuulin omituisen ryskeen tallin ovelta ja astelin ulos katsoakseni oliko siellä joku. Mä katsahdin taakseni ja tajusin kauhukseni että oveen oli kirjotettu KUOLETTE KAIKKI punaisella maalilla, joka valui vieläkin puupintaa pitkin märkänä. Mä tunsin sydämeni jättävän lyönnin välistä ja havahduin siihen, että mun takanani seisoi joku. Mä käännyin ympäri, mutta liian myöhään. Otsassa tuntui vihlaisu ja mun silmissä näkyi pelkkää mustaa kun mä kaaduin tajuttomana maahan.
Seuraavaksi kun mä havahduin hereille, mä pakosti säikähdin ihmisiä ympärilläni, ehkä eniten huulet törrössä lähestyvää Lyytiä. Mä kavahdin paikallani ja meinasin nousta istumaan, mutta sitten mun päässä humahti oudosti ja mä jäin makaamaan käsi nousten kasvoilleni.
"Mitä helv...", mä älähdin ja huomasin käteni olevan punainen verestä.
Seuraavaksi Jasmiina kapsahti halaamaan mua ja mä tajusin että ihmiset näytti todella järkyttyneiltä, osa jopa itki ihan kunnolla.
"Mitä siulle kävi?" Lyyti kysyi ääni täristen.
"Myö kannetaan siut sisälle. Vai sattuuks sinnuu johonki?? Pystytsie liikuttaa kässii ja jalakojas?" Lyyti jatkoi hengästyneesti.
Mun silmät vaan pyöri ympärillä olevissa ihmisissä ja mä vastasin hyvin hämmentyneenä Jasmiinan halaukseen. Mulla ei ollut mitää hajua mitä oli tapahtunut ja ainut mitä mä tunsin oli ihan jäätävä päänsärky ja kylmyys.
"Mä... en mä tiedä."
Mä en päästänyt irti Jasmiinasta hetkeen, tajuamatta itsekään takertuvani toiseen. Vähän kuin se olisi ollut mun hengenpelastaja virtaavassa vedessä, vaikka Lyyti olikin ilmeisesti hoitanut sen puolen. Jasmiina itsekään ei tuntunut olevan halukas väistämään silloinkaan, kun ensihoitajat saapuivat paikalle ja järjestivät väkisin tilaa mun ympärille. Mua alkoi vähän jo ärsyttää se kaikki hössötys.
"Mä oon ihan kunnossa", mä älähdin ja yritin väistellä toisen miehen sormia kun se tutki mun otsaani.
"Tehkää sille kaikki testit ettei se kuole", Juli nyyhkytti. Mun sydäntä riipasi kuulla sen ääni niin järkyttyneenä.
"Ei tässä kukaan kuole. Mutta äijä on ottanut kyllä osumaa", toinen ambulanssityypeistä totesi rennosti.
Mua silti oikeastaan vaan nolostutti ja ärsytti kun kaikki tuijotti mua, mä tajusin myös pikkuhiljaa olevani ihan läpimärkä ja ärähdin uudestaan ambulanssimiehelle.
"Mennään tuohon lanssiin niin putsataan tuo haava. Kaikin puolin muuten näytät olevan kunnossa. Otettaisiin sut kyllä mieluusti yöksi tarkkailuun aivotärähdyksen varalta", mies selosti. Mut autettiin kainaloista seisomaan ja mun silmät pyörähti ympäri muutaman kerran eikä mun jalat meinanneet kantaa kunnolla.
"Mä oon ihan kunnossa", mä kuitenkin toistin turhautuneena. Mitä nyt olisin varmaan valunut vaan takaisin maahan jos mun auttajat olis päästäneet irti. Pikkuseikka, jos multa kysyttiin.
Mut raahattiin kuitenkin ihan ambulanssin paareille asti makuuasentoon ja se joka oli rennosti sanonut mun selviävän hengissä alkoi taas sörkkiä mun otsaa kaiken maailman litkuilla. Jossain vaiheessa mä tajusin Jasmiinan ilmestyneen auton lähelle.
"Ootsä kunnossa? Joudutsä sairaalaan?" Jasmiina kysyi epätietoisena.
"Mä oon ihan kunnossa", mä vastasin huolehtivalle Jasmiinalle.
"Et ole", toinen ambulanssityypeistä korjasi.
"Olenpas."
"Viemme poikaystäväsi sairaalaan yöksi tarkkailuun, hänellä saattaa olla aivotärähdys", ambulanssimies jatkoi.
"Mä en..." mä aloittin mutta nielaisin sitten. Jos mä joutuisin sairaalaan kuka huolehtisi Siriuksesta tajusin yhtäkkiä?
"En mä voi lähteä, mulla on hevonen täällä??" mä älähdin heikosti.
Jasmiina takelteli jotain epämääräistä ja varmisti vielä että oliko mun pakko lähteä. Se lupasi myös, että joku huolehtisi Siriuksesta. Sitten se vedettiin syrjään ambulanssin viereltä.
"Haluatko että joku hakee tavarasi sisältä?" ambulanssimies tiedusteli sillä välin multa ja mulle alkoi pikkuhiljaa valjeta että mun vaellusretki oli auttamatta ohitse. Päätä kivisti ja korvissa tuntui humisevan joka kerta kun sydän löi.
"Ne on kaikki vielä repussa siellä tuvan nurkassa", mä huokaisin ja vilkaisin poistuvaa Jasmiinaa. Mua inhotti että kaikki joutui murehtimaan musta. Vilikin kävi varmistamassa olinko mä kunnossa ennen kun mua lähdettiin viemään sairaalaan.
22.06.2022
Mulle selvis aamun aikana, että myllylle kutsutut poliisit oli vieneet Cellan putkaan syytettynä mun kolkkaamisesta. Musta ajatus - vaikka en muistanutkaan mitään sen salamaniskun ja heräämisen välistä - tuntui ihan absurdilta ja mä päätin hakea kaverini poliisiasemalta vaikka väkisin. Ne onneksi vapautti Cellan ja me päätettiin mennä suihkuun sen luokse, koska me ei kuitenkaan päästy takaisin vaellukselle ennen kun muut oli ratsastaneet seuraavalle etapille. Mulle myös selvis että se hämärä tyyppi oli vienyt Kirin puhelimen, koska se lähetteli mulle viestejä että se oli edelleen myllyllä.
Mun selkäpiirtä kylmäsi että sillä hyypiöllä oli nyt mun numero - ja Kirin puhelin, joten soitin poliiseille. Me alettiin aika pian sen jälkeen lähteä Kasvitila Viherversolle. Sitä ennen me käytiin vielä kaupassa hakemassa herkkuja tallilaisille, koska mulla oli ihan tajuttoman huono omatunto siitä, että olin aiheuttanut muille hirveästi harmia.
Mä ilahduin kovasti, kun meidät lopulta huomattiin istuskelemassa Viherverson nurmikkoalueella ja vastaanotin mielelläni helpottuneita halauksia. Silti mä hätkähdin Lyytin rynnätessä puskista mun päälleni. Mä rutistin tyttöä tiukasti ja tunsin miten toisen keho vavahteli.
"Ei mulla oo mitään hätää", sanoin pehmeästi ja silitin Lyytin selkää. Sitten mä jähmettyin hetkeksi hämilläni muistaessani jotain hämärästi.
"Lyyti suutelitko sä mua eilen?" mun oli pakko kysyä. Nyt oli Lyytin vuoro hämääntyä.
"Suutelinko mie sinnuu? Mie ELVYTIN sinnuu Valtteri", Lyyti vastasi.
"Aa. Muistan mä siis jotain edes", mä tokaisin ja purskahdin nauruun.
Mulle myös selvisi, että se Kirin puhelin oli ilmestynyt tänne jostain ja että poliisit oli tulossa taas meidän leirille.
Mua ahdisti niin paljon, että mä ehdotin Jasmiinalle josko se haluaisi lähteä mun kanssa moikkaamaan Siriusta. Mun ei varmaan kannattanut lähteä tallille yksin ikinä enää. Se lähti onneksi mun mukaani ilman isompia suostutteluja.
Ehkä me molemmat kaivattiin hetki omaa rauhaa.
Mä nousin ruohikolta seisomaan, mua vähän huippasi mutta yritin piilottaa sen urhean hymyn taakse. Me lähdettiin kävelemään kohti jabakarsinoita. Ehkä olut ja skumppa ei ollut maailman paras yhdistelmä vahvojen kipulääkkeiden ja eilisen aivotärähdyksen kanssa, epäilin.
"Pääsittekö te ihan hyvin myllyltä tänne?" mä tiedustelin saadakseni ajatukseni pois huimauksesta.
"Joo.. tai oli siinä jotain hässäkkää matkalla. Itseasiassa Sirius tais sekoilla jotain kun se oli Kirillä käsihevosena", Jasmiina naurahti.
"Eihän suhun satu?" tyttö kysyi sitten.
Mä vähän kummastelin mainittua hässäkkää, mutta naurahdin sitten kun kuulin että Sirius oli ollut vähän porsas. Mä hymyilin Jasmiinan kysymykselle. Oli söpöä että toinen huolehti mun voinnistani.
"Ei, ne antoi aika hyvät kipulääkkeet sairaalasta", mä kerroin kävellessäni sen verran lähellä Jasmiinaa, että meidän kädet melkein koskettivat toisiaan heiluessaan rentoina askelten tahdissa.
"Ne ei ehkä vaan sovi kovin hyvin alkoholin kanssa, tai ainakin näköjään vahvistavat vaikutuksia", jatkoin naurahtaen.
"Ehkä parempi skippaa sit juominen", Jasmiina vastasi. Mä olin samaa mieltä.
Me päästiin tallille ja puhuttiin kaikkea tallinpidosta lopulta myllyn tapahtumiin. Puheenaiheen vaihduttua myllyyn mä näin selkeästi, että Jasmiina oli vieläkin poissa totaltaan tapahtumien johdosta. Mä itse en osannut vieläkään ajatella kaikkea kovin selkeästi. Tai että mulle olisi oikeasti voinut käydä paljon paljon pahemminkin.
Mä suljin Jasmiinan lohduttavaan halaukseen ja silitin tytön selkää hieman.
"En mä usko että se lähtee vainoamaan meitä. Luultavasti se oli vaan joku häiriintynyt metsämies joka ajatteli että me oltiin sen reviirillä", mä koitin järkeillä kun Jasmiina oli miettinyt jättäisikö se tyyppi meidät nyt rauhaan kun me ei oltu enää myllyllä.
"Toivottavasti", Jasmiina vastasi ja kietoi kätensä mun ympärille vähän tiukemmin.
"Mä oon niin iloinen että sä oot siinä", tyttö sanoi saaden mut jo vähän hymyilemään.
Mun olo oli mukavan kevyt ja iloinen, kun pääsin takaisin vaellukselle enkä joutunut lähtemään kotiin odottamaan Siriuksen ja tallikavereiden paluuta. Jasmiina liikahti vähän ja mä tajusin, että me oltiin oikeastaan halattu siinä melko pitkään. Mä olin juuri aikeissa päästää tytöstä irti, kun mä tajusin Jasmiinan tuijottavan mua melko läheltä.
Puoliksi vaiston varassa ja puoliksi oudon kokeilunhaluisen tunteen varassa mä kumarruin lähemmäksi pieni virneenpoikanen suupielessäni.
Jos Sirius ei olisi juuri sillä hetkellä päättänyt tönäistä mua rapsutusten toivossa, liike olisi jatkunut kunnes mä olisin maistanut mansikat ja kuoharin Jasmiinan huulilta.
Nyt mä kuitenkin horjahdin sivulle ja sain vain vaivoin pidettyä mut ja yhä sylissäni olevan Jasmiinan pystyssä. Mä naurahdin hieman pahoittelevasti ja mulle jäi vähän sellainen olo, kuin jotain olisi jäänyt kesken, mutta Sirius vaati uudelleen huomiota.
"Kärsitkö sä akuutista rapsutusvajeesta?" kysyin ruunalta joka tunki päänsä meidän väliin. Vaikka mua ja Jasmiinaa hymyilytti, mä huomasin silti miettiväni että olisin mieluusti jatkanut tilanteen loppuun saakka ilman keskeytyksiä. Mä kuitenkin rapsutin Siriusta korvan takaa ja hengähdin sitten syvään.
"Pitäiskö meidän antaa niille unirauha ja käydä syömässä vielä jotain iltapalaa?" mä ehdotin Jasmiinalle, joka seisoi yhä niin lähellä, että meidän kyljet koskettivat vielä toisiaan rapsutusten aiheuttamien liikkeiden tahdissa.
"Oota", Jasmiina mutisi ja sipaisi sormillaan mun hiuksia. "Joku roska. Varmaan ton vika" tyttö nyökkäsi Siriukseen päin. Mä jähmetyin ja vähän säpsähdin Jasmiinan kosketuksen myötä. Mun katse laskeutui Jasmiinan keskittyneisiin silmiin ja mun suupieleen ilmestyi pieni virne kuin varkain.
"Kiitos. Ei sovi roska päässä kulkea", mä tokaisin ja mietin hetken miten typerää olisi työntää Jasmiinan selkä jabakarsinan seinää vasten ja painaa suudelma sen hymyileviä huulia vasten.
"Mahtaakohan se ruokala olla enää auki tähän aikaan?" mä mietin sen sijaan hiljaa ja siirryin huomaamattani vähän lähemmäksi Jasmiinaa. Tyttö ei vastannut mitään ja musta tuntui vähitellen siltä kuin koko maailma katosi meidän ulkopuolelta. Lopulta Jasmiina varpisti vähän ja painoi varovaisen suudelman mun huulille.
Mä hämäännyin ensin hieman ja vastasin suudelmaan vähän kuin automaattiasetuksilla, kun mun kovia kokeneet aivot tulivat auttamatta vähän jälkijunassa. Jasmiina meinasi jo vetäytyä suudelmasta kun mä vihdoin heräsin ja siirryin taaksepäin hapuilevan tytön perässä. Mä tunsin jabakarsinan pressun kättäni vasten sen siirtyessä Jasmiinan alaselälle ja toinen käteni nousi tämän hiusrajaan ihan korvan alapuolelle.
Mä en sillä hetkellä enää ajattellut mitään muuta kuin vaaleahiuksista tyttöä käsissäni. Ja sitä, että sen huulet todella maistuivat mansikoilta ja kuohuviiniltä.
"Mä.. mä en oo oikein syönyt tänään. Vaan mansikoita", Jasmiina tunnusti kun me vedettiin henkeä. Tytön kädet pitivät musta edelleen tiukasti kiinni. Mä jäin Jasmiinan lähelle suudelman jälkeen, mua hengästytti ja samaan aikaan tuntui kuin mun ei olisi tarvinnut hengittää enää lainkaan. Jasmiinan sanat saivat mun vakavoituneet kasvot sulamaan pehmeään hymyyn.
"Mennään katsomaan onko se ruokala auki vai ei. Eiköhän me jotain ruokaa löydetä", mä vastasin ja olin jo melkein irrottautumassa Jasmiinasta kun painoinkin uuden suudelman tytön huulille.
Ihan varmuudeksi jos toinen ei haluaisikaan tämän illan jälkeen kokeilla sitä enää uudelleen.
"Mennään", mä virnistin lopulta antaen sitten Jasmiinalle tilaa poistua karsinasta edelläni.