Adalind - Ihailtavan ahkera ja omaperäinen kirjoittaja, sä tulit semmoisella ryminällä ja energialla porukkaan et huhhuh! Sun teksteissä on jotenkin niin omaleimainen tunnelma ja pääaiheuttaja on varmasti toi sun rakentama, ei-niin-perinteinen hahmo. Ja se pääkuva Soltusta, se oli niin makee!
Aleksanteri - Ah, Annin best buddy Allu ♥ Aleksanterin tarinat tulee aina luettua tuoreeltaan, niitä ei paree jättää jäähtymään! Vielä kun muistaisin oppia hengittämään siinä lukemisen lomassa, niissä kun piisaa pituuttakin.. Hemmetin hieno hahmo tämmöseen touhuun, sen ajatuksia ei voi ikinä arvata etukäteen, mutta silti niistä lukiessa tekee mieli läimäyttää käsi otsalle: TOTTAKAI Allu ajatteli tän ja ton tolleen ja teki tässä ja tuossa tilanteessa noin! (ja nyt jätän hehkuttamista tonne salmisosastollekin, nähdään siellä)
Andrei - Tää hahmo on mun hahmolle vielä vieras, mutta läksyt on tehty (eli tarinat luettu), eiköhän ne vielä tapaa! 8) Andrein kutkuttava itsevarmuus ja varmat hevosenkäsittelytaidot tuovat tarinoihin semmosta - apuamitenmätänsanoisin - anteeksipyytelemätöntä virnuilua ja äijäilyä, etten mä ehkä kestä.. Isona plussana myös Andrein ja Rosan menneisyys ja sen tuoma mystisyys!
Anne - Ekana iso kiitos siitä, että pääsin Seppeleen hoitajaksi! Se oli oikeasti niin puhdas päähänpisto kuin mä hoitokurssin tarinaankin kirjoitin ja täynnä myös sitä epävarmuutta, mutta toivottavasti olen täyttänyt edes jotain odotuksia. Mä oon virtuaaliheppaillut iät ja ajat ja muistan vierailleeni Sebessä vuosia sitten ja ihailleeni tätä kaikkea - piirrustukset, tekstit, foorumin järkälemäinen, mutta hallittu kokonaisuus.. Yli-ihminen on saanut mun maailmassa uuden termin, ja se on Anne. Ja silti Anne ei ole mikään diktaattori, vaan kaikki tarinoiden, tuntien ja muiden kommenttien rempseys ja lämpö luovat Sebeen sellaista tunnelmaa johon on ihanaa heittäytyä.
Anni
Aurinko - Team A-pentue jyrää! Auringon tarinat on mukavan realistisia - jos hahmo ei ole luonnostaan yltiösosiaalinen ja kulje aina hymy pyllyssä, ei se tee sitä tarinoissakaan. Juuri tästä syystä Arska onkin persoonallinen henkilö, jonka kuoren alta paljastuu uusia piirteitä. Taitavan tarinoinnin lisäksi oot taiteillut Vennalle kuviakin, mitkä on ihan supersöpöjä! Aurinko ja Venna tuntuvat muutenkin hyvältä parilta, joiden matkaa on ollut kiinnostava seurata.
Britta - Oli kyllä aika ankeeta et me tehtiin vähän niinkuin läpsystä vaihto - onneks taukoilit vaan Seppeleestä, mutta keskustelut jatkuivat silti! Britta ei ole mulle hahmoina sun hahmoista tutuin, mutta ennen Sebeen hakua kahlasin kyllä Hypen päiviksen läpi ja taattua laatua sieltä löytyi, eikä ihme! Oot ihan huikee kirjoittaja ja ihana persoona oikeessa elämässäkin (nyt kun se on ihan konkreettisesti todistettu, nähdään taas pian!!), ihailtavaa miten sä jaksat koulun, töiden ja heppailun ohella näitä virtuaalijuttujakin! Mutta en valita, se on meidän onni. ♥
Cella - Cella on mun ikuisuusrakkaus! Herramunjee miten hauskaa meillä on aina ollut hahmojen kesken ja muutenkin, mä oon räkättänyt Skypen/Wapin/jonkun muun edessä vedet silmissä ja vastaavasti myös jakanut sulle niitä ei-niin-hauskoja faktoja mun elämästä ja se jos mikä todistaa sen, että me taidetaan olla ihan kavereita. Vai?? Cepanderi on hahmona maailman ihanin hönöttäjä (ja Annin paras kaveli ♥ ) ja jostain kumman syystä tarinat on ahmittava heti siltä istumalta. Oot myös niin mahdottoman etevä piirtäjä, että mä yllätyn sun taidonnäytteistä uudestaan ja uudestaan. Pus, oot ihana!!
Clara - Ihan ekaks mun on pakko nostaa pöydälle ei Claran kissaa vaan piirtotaidot! Onhan Netta kuvauksellinen poni, noin niinkun ulkonäöltään, mutta sun taideteoksissa se on vaan u-pe-a! Tarinoissa Clara on ihan supersympaattinen hahmo hoitoponinsa kera ja sun maksut on tosi idearikkaita - tarinoita, runoja, kuvituksia, meemejä.. Mielikuvitusta piisaa, lainaatko sitä ja noita piirtotaitojas joskus mullekin?
Daniel - Ahahah, bile-Dani on mun idoli! Mulla on joku mieltymys tällaisiin hahmoihin (ehehe), joiden kanssa voi aiheuttaa awkwardeja tilanteita ja kirjoittaa vähän alemmuuskomplekseista sun muista.. Meidän on pakko kirjoittaa kohta taas uutta #dannia, asiat on vielä kesken! Däni on huikea lisä Sebeen, ihan ainoa laatuaan - pakko kai se on myöntää, että mä olin varsin hyvin perillä tämän miehen kuvioista jo hyvissä ajoin ennen hoitajahakuani! Mutta tuota mä jatkan tätä suitsutusta tuolla alempana!
Emmy - Emmy ja Kurbus on valloittava pari, mutta mä ehdin myös seurailla Emmyn ja Patronin elämää Sebe-stalkkerina - molemmat pelasivat mainiosti, pisteet sulle! Oot hauskaa juttuseuraa ja oon huomannut käyttäväni Emmyä melko usein tarinoissa, ehkä sen takia että mä uskon meidän hahmojenkin viihtyvän yhdessä. Tarinat on ihanan tapahtumarikkaita (etenkin se joulukuinen jatkotarina, huh!), mutta kuvailu on silti tarkkaa ja vetää lukijan täysillä mukaan. Ja tän tarinallisen vahvuuden lisäks me päästään ihailemaan Emmyn ja Kuutin menoa myös upeiden piirrosten parissa, joista parivaljakon tunnelma välittyy aivan uudella tavalla!
Fiia - Mulle Fiia on sellainen perus seppeläinen, mutta hyvällä tavalla - ihan niinkuin Emmynkin, Fiiankin vedän helposti mukaan tarinoihin juttelemaan Annille tai muulle porukalle. Fiia ja Elmo ovat hellyyttävä pari, jonka kemiat tuntuu hitsautuneen yhteen ihan täysin! Myös Eela on mun mielestä kutkuttava lisä Fiian heppailuun, olin ihan innoissani siitä lukiessani. Vaikutat ihan tosi hauskalta persoonalta, oot mahtava osa meidän keskusteluporukkaa: aina valmis juttelemaan aiheesta kuin aiheesta!
Ilona - Ilona on mulle vähän vieras hahmo, mutta oon kyllä perillä sun huikeen pitkästä Sebetaustasta! Paluutarina oli ihanan lämminhenkinen ja Ilonaa oli varmasti kaivattukin.
Sulla on mukavan rento tyyli kirjoittaa ja noi piirrokset, ai että! Toi väritysjälki on mun silmään tosi ihana ja noi piirrokset on just tommosia tilannekuvia, sopivan arkisia ja tunnelmallisia. Niitä jäänkin odottelemaan lisää, sen verran hyvältä sun paluu vaikuttaa!
Inkeri - Pieni mutta pippurinen Inkeri on kutkuttavan hauska (tulee aina vähän sellainen olo et saako nyt nauraa vai hyökkääkö jostain pieni, äkäinen blondi) ja temperamenttinen tyyppi, jonka voi kirjoittaa sanomaan melkein mitä vaan (kunhan ei mitän lällyä, sehän ei sovi toimenkuvaan)! Humorististen ja realististen tarinoiden (joissa on ollu viimeaikoina tosi mielenkiintoisia aiheita!) lisäksi sullakin näyttäisi pysyvän kynä kädessä, toi Inksun uus avatar on upee! Ja kaiken tän hyvän lisäksi sä viihdytät mun päiviä myös wapin puolella, kiitos tästä, se oli kohteliaisuus 8)
Jason - Hihii, Jason on oikeesti koko Seben miehekkäin mies! Tänkin pojan tarinat on tullut kaluttua läpi, melkoinen naistenmies ellen jopa sanois. Tätä on monet ihmetelleet, mutta ihmettelenpähän minäkin: miten hemmetissä sä voitkin hypätä noin täydellisesti Jasonin saappaisiin?? Jokaisessa meissä, tai ainakin ilmeisesti sussa, asuu pieni heppapoika?! Tiivistetysti: Jason on ihana ja valloittanut mun ja virtuaaliminäni sydämen ♥
Jutta - Kyllä saa Robert olla tyytyväinen, kun Harrylle löytyi noin loistava hoitaja! Piirrät ja kirjoitat ihan mielettömän hyvin, sulla on persoonallinen kirjoitustyyli ja vahvuuksia myös piirtämisen saralla! Tässä tulee aina aika-ajoin alemmuuskompleksi, mäkin haluan taiteilla Lailalle tollaisia tuuppailukuvia.. Anni ja Jutta taitaa olla toisilleen vielä aika tuntemattomia, mutta asialle pitänee tehdä jotain?!
Juuso - Juuson ja Cellan säätöä oli mielenkiintoista lukea, tässäkin sellainen hahmo jonka mielenliikkeitä ei kyllä osannut ennustaa etukäteen yhtään! Mää tahtoisin mielelläni lukea lisää tarinoita tältä hahmolta, on nimittäin tullut kaikki mahdollinen jo luettua.
Kasper - Tsäsperin tarinat naurattaa aina ja Kasperista on tehty yleisestikin joku pahemman luokan syntipukki (rakkaudestahan ne hevosetkin potkii..)!
Tää on sellainen hahmo, jota ilman Seppele ei varmasti olisi Seppele. Miesten järjenjuoksusta on aina mielenkiintoista lukea, eikä Kasperin tarinat ole poikkeus - etenkin, kun ekana näkee ton avatarin, tunnelmaan on lähes mahdoton olla virittäytymättä..
Kristian - Kristian on Annille vieras tyyppi, mutta hahmona toimiva - itsevarma ja no, jätkämäinen! Toisaalta pitäähän se ollakin, kun hoidokki on ton kokoinen ja näköinen otus, jolla voi vähän mahtaillakin. Sun tarinoita on ollut mukava lukea, niissä on kuvattu oikeaa elämää turhaa kaunistelematta ja mä odottelenkin täällä jo innolla lisää.
Kuura - Kuura on todella hellyyttävä hahmo, joka jaksaa olla positiivinen vaikka humpsahtaisi alas ponin selästä kesken kaiken! Ihan huippua, että pääsit lumiponin lisäksi myös Huiskan hoitajaksi, sun tarinat on olleet hauskaa luettavaa. Odottelen innolla myös lisää taidenäyttöä, toi sun Huiskamaalaus on tosi kaunis! Erityisesti mulle on jäänyt mieleen sun ja Claran yhteismerkintä, se oli niiiin symppaattinen.
Loviisa - Loviisa vaikuttaa hahmona sellaiselta jalat maassa tyypiltä ja reilulta kaverilta. Sun tarinat on mukavaa luettavaa ja meidän hahmot tuntuu tulevan hyvin toimeen, kun Laila sai silloin Frankistakin maastoilukaverin! Sun kirjoitustyyli on rempseä ja vaihteleva, välillä kuvailu on tarkkaa ja pohdiskelevampaa, sitten taas menevää: se tekee tarinoista helppolukuisia, etenkin kun saat tasapainoiteltua rytmin kanssa juuri sopimoilleen!
Luna - Luna ja Humu olivat käsite, jonka mä tiesin Seppeleeseen tullessani. Sulla on ihanan realistinen hahmo ja kirjoitustyyli, ja sen lisäksi Humun päiväkirjaa värittävät piirrokset tekevät siitä mukavaa seurattavaa! Sulla on myös ihanan erilaisia merkintöjä, joihin on selvästi panostettu.
Lynn - Voihan Lynskäpynskä ja Lynnin äidilliset utelut! Naurattaa vieläkin, ihan huikeeta et Anni joutui sellaiseen tilanteeseen, hahaa
Lynnin tarinat on kauniita, pohdiskelevia ja niistä huokuu intohimo hevosia (ja Danielia, hehee) kohtaan. Lisäksi hahmon takana on ihan huippupersoona ja pakko antaa kiitosta sinnekin päin: yhteismerkintöjä on ollut tosi hauska kirjoittaa ja niitähän me tehdään lisää!! Oot kyllä muutenkin melkoista juttuseuraa, ikinä ei tiedä mitä sieltä suunnalta seuraavaksi tulee.. apua.
Odelie - Ode on Annille hahmona vieras, mutta onneks mulle ei! Odelieen oon törmännyt virtuaalimaailmassa moneen otteeseen ja tyyppi siellä ruudun takana on onneksi tullut tutuksi Sebeen tultuani, oot ihan huipputyyppi!! Huikeeta miten sä jaksat näin monen hahmon kanssa tehden niistä jokaisesta niin omanlaisensa persoonan, siihen ei ihan joka mimmi pystyisi.
Pihla - Pihlan yhdistää heti Loekeen, mutta mä oon lueskellut sun tarinoita myös Pella-ajalta. Sun tarinoissa on tunnelmaa, vuorovaikutusta muihin hahmoihin ja niin vaihtelevaa sisältöä, että niitä on aina yhtä hauska lukea! Pihla ja Loeke on hyvä yhdistelmä, ja onneks kaksikon menoa pääsee seuraamaan myös piirrosten parissa - oot kehittynyt ihan huimasti, etenkin noi viimeisimmät kuvat on upeita! Lisäksi sun kuvat on keskenään tosi erilaisia ja kivoista tilanteista, siitä iiiso plussa myös!
Pipsa - Pipsa vaikuttaa tosi rempseältä hahmolta, jolla on ehkä maailman ihanin poni (olin pienenä hirvee vuonisfani haha)! Sullakin taitaa jo olla melkoisen pitkä Seppeleura takana. Musta oli tosi ihana seurata, miten otit Ilonan Siken hoitajaksi niin lämpöisesti! Sun tarinoissa sattuu ja tapahtuu, erityisesti mun mieleen jäi se nakkihelvettistoori, joka vetäisi mukaan jo otsikosta lähtien.
Piritta - Oih, mä pääsen kehumaan sua vielä kerran! Pirre on huippukiinnostava hahmo ja siunaus Sebelle, Annikin on jo ehtinyt Pirtsukan valvovan silmän alle ja hyvä niin. On kiinnostavaa päästä seuraamaan Pirittan tarinoita niin esteopen kuin hevosenomistajankin näkökulmasta, etenkin kun Ransu on kaikessa mahtavuudessaan niin pirun hieno eläjä!
Pyry - Voiei, Pyry on kyllä ehkä kaikista sympaattisin! Sun tarinoista huokuu ihan sikana tunnelmaa, etenkin se RKM-tarina Seben juhlahumusta painui mieleen tosi vahvasti. Pyryssä on ihailtavan paljon asennetta, vaikkei se ehkä aina ulospäin näy. Lisäksi sun kirjoitustyyli on persoonallinen ja mukavaa vaihtelua, etenkin kun itse kirjoitan aina minämuodossa. Noi sun piirrokset värittävät Reinon päivistä tosi kivasti ja pönkittävät sitä tunnetta, että Pyry ja Reino ovat ihan paita ja peppu!
Robert - Sun tarinoita mä olenkin jo kehunut, mutta kehunpahan lisää! Ne on niin yksityiskohtaisia, mielenkiintoisia, vaihtelevia ja ennen kaikkea taitavasti kirjoitettuja, ettei mun päähän pälkähdä kuin ylistyssanoja. Robert on hahmona kiinnostavaa vastapainoa meidän suomijunteille (sori pojat, ei muistella pahalla!) ja sitä on hauska vetää mukaan omiinkin tarinoihin. Robsun ja Harryn elämä tulee sun tarinoissa esille niin aidosti, ettei siitä voi kuin diggailla! Lisäksi sun juttuja saa kuunnella kyllästymiseen saakka (höhöö vitsi vitsinä) chattaillessa ja siellä ruudun takana kukkuu kyllä ihan huipputyyppi 8)
Rosa - Rosan elämästä on ollut mielenkiintoista lukea, koska Rosan tarinoissa on päässyt pintaa syvemmälle ja heppajuttujen ohella muihinkin elämäntilanteisiin, jotka on tuotu aidosti esiin ilman turhaa kaunistelua. Rosan ja Kössin suhde on myös jotenkin tosi ainutlaatuinen ja hyvin hioutunut, mutta silti niin realistinen sekin: ei se elämä aina ole ruusuilla tanssimista hevostenkaan kanssa, ei todellakaan.. Tässä taas yksi osoitus sun huikeista kirjoituslahjoista, joita esittelet kyllä tasapuolisesti kaikilla hahmoilla!
Salma - Ah, nyt mä jatkan hehkutusta! Salmis on ihanaakin ihanampi hahmo, niin ystävällinen ja lämminhenkinen - ja siks mä varmaan kirjoitinkin Annin tekemään tuttavuutta siihen jo ihan alussa. Kirjoitat ihanan tunnelmallisia tarinoita ja oot luonut Salmasta ja Bonniesta ihan uskomattoman parivaljakon, jonka arjesta, treeneistä ja kisoista ei oo koskaan tylsä lukea, tiineydestä ja Birkin syntymisestä puhumattakaan! Siellä ruudun takana onkin sitten yhtälailla maailman sydämellisin ihminen (♥), jolle on aina hauska puhua ja jonka kanssa juttu myös luistaa!
Sandra - Sandra on tosi rempseä tyyppi niin hahmona kuin siellä ruudunkin takana! Ariston päiväkirjasta löytyy taitavasti kirjoitettuja tarinoita, mutta myös piirroksia, joista parivaljakon yhteistymmärrys välittyy vahvasti. Erityisesti sun RKM-merkintöjä oli tosi mielenkiintoista lukea, niistä välittyi kisajännitys ja itsensä voittamisen ilo niin ihanasti, että itsellekin tuli hyvä mieli!
Sarianna - Sarianna on hauska ja kekseliäs lisä porukkaan, ei ihan niin perinteinen hahmo. Sartsu on niin aito ja sydämellinen ihminen, etten mä keksi miks siitä ei voisi olla pitämättä! Mun suosikkeja on olleet kaikki Sariannan ja Danielin kohtaamiset, niitä lukiessa on kyllä saanut nauraa ja mä oon niiin voinut nähdä sieluni silmin Sartsun punastelemassa kouluvalmentajan edessä.
Simona - Simona ja Walma ovat hauska ja yhteensopiva parivaljakko, jonka taipaletta on ollut mukava seurailla. Simona on just sellainen ponityttö, jonka voi kuvitella haaveilevan shettisratsastajana pysymisestä koko elämänsä! Sun tarinoissa on ihanan rempseää menoa, jota lukee mielellään.
Sussu - Sussun tarinoita on tullut luettua niin Rotan kuin Rokinkin päiviksistä, mukava että uskalsit tehdä vaihdoksen ja olet nähtävästi tyytyväinen lopputulokseen! Sussu ja Rokki ovatkin yhteensopiva pari, jonka taipale starttasi vahvasti onnistumisilla ratsastuskoulumestaruuksissa. Niistä puheen ollen, sun piirrokset (etenkin se ruusukeposeeraus) on tosi hienoja ja tunnelmallisia!
Tuulia - Tuulia on herttainen tyttö lumiponinsa ja jääräpäisen hoidokkinsa kanssa, sun tarinoita on aina mielekästä lukea. Ja ne piirrokset, huhhuh!! Mä oon kyllä sun piirrosten fani, niissä on kekseliäitä ideoita ja toteutus on aina huolellista ja tottakai kaunista katseltavaa. Tuulian tarinoissa on ihanan paljon tunnelmallisuutta, etenkin näissä viimeisimmissä, joissa Miku on seikkaillut.. Jään innolla odottamaan, mitä kaksikon välillä tapahtuu!
Wenla - Wenu ja Gitta sopivat kyllä toisilleen kuin nappi silmään! Ja se välittyy kyllä tarinoistakin, joissa pääsee toisaalta lukemaan myös niistä Gitan ponipäivistä - ja se lisää lukijan mielenkiintoa entisestään, kun tarinoissa on kunnon ripaus realistisuutta ja kaunistelematonta kuvailua. Lisäksi sun piirrokset värittävät Gitan päivistä tosi ihanasti ja niistä välittyy se hauskuus mitä kaksikon välillä on.
Yasmin - Yasmin vaikuttaa ihan superkiinnostavalta hahmolta, jolta odotan innolla lisää tarinoita! Saadaanhan niitä pian?? Lemonkin on niin liikkisheppa, ettei sieltä voi tulla muuta kuin priimaa.
Huhhuh, olipahan urakka mutta myös mukava sellainen! Musta on niin hauskaa kun saan kuulla teiltä, että vaikka oon ollu täällä kuitenkin niin vähän aikaa (suhteessa joihinkin, tsiisus..!), oon sulautunut porukkaan - tunne on nimittäin molemminpuolinen! En mä ihan näin hyvin ois itseäni saanut puskettua sisään ilman teitä, jotka kiskaisitte mut mukaan ihan kyselemättä 8)