|
Post by Emmy on Sept 5, 2020 13:19:14 GMT 2
UUDET HAUT TULOSSA MAALISKUSSA Seppeleen monenkirjavalle hevokatraalle etsitään jälleen luotettiavia, aktiivisia ja ahkeria hoitajia. Toivomme hoitajiltamme aktiivisuutta oman hoidokin päiväkirjassa sekä tapahtumiin/tunneille/leireille ym. osallistumisessa. Hoitajaksi voi hakea postaamalla tähän topiciin esittelyn hahmostasi ja kuvauksen, miksi haluat hoitajaksi ja miksi juuri sille hevoselle. Sopivat hoitajat valitaan sitä mukaa, kuin hakemuksia tulee ja haku on auki toistaiseksi. HOITAJAA HAKEVAT HEVOSET EEMELI ja AKKAEemil 7-vuotias kiltti ja mukavuudenhaluinen shetlanninponiruuna. Sopiva aloitteleville hoitajille ja ratsastajille. Akka 13- vuotias kipakka shettistamma. Sopii kaikenikäisille hoitajille myös, ratsastaessa enemmän haastetta kuin Empussa. Haetaan yhteishoitajaa! SINTA9-vuotias batakinponitamma, kiltti ja mutkaton lasten poni, joka ei korvaansa lotkauta, vaikka mitä tapahtuisi. Kiltti ratsastaa vaikka hieman hidastempoinen. ROI10-vuotias camargueruuna, persoonallinen ja hieman jäyhä ruuna, jonka kanssa pärjää seka aloittelija ja osaavammallakin on haasteita. GEKKO11-vuotias risteytysponiruuna. Kaikin puolin melko kiltti ja mutkaton poni, joka sopii hyvin aloittelevalle hoitajalle tai ratsastajalle. Välillä saattaa jähmettyä keskelle kenttää, esteillä hieman arka. LAILA16-vuotias ruotsalainen puoliveritamma. Herkkä ja ujo, mutta lempeä tamma on hellyyttävä hoitaa. Ratsastaessa pehemeä ja herkkä. Kokeneemmalle ratsastajalle ja hoitajalle.
|
|
Jassu
Uusi ihmettelijä
Ratsastamassa :'D
Hoitoheppa: Laila
Koulutaso: He A
Estetaso: 130 cm
|
Post by Jassu on Sept 5, 2020 20:14:20 GMT 2
Hei! Olen Jasmine Mikkola, ja haen Lailan hoitajaksi. Olen 23- vuotias tyttö, ja olen ollut hevosten kanssa tekemisissä koko elämäni ajan, 2- vuotiaasta lähtien. Olen opiskellut hevosista paljon, ja omasta mielestäni olen hyvä hevosten kanssa. Olen kilpaillut SM- tasolla, ja ratsastus tasoni on helppo A. Pidän kaikenlaisista hevosista, mutta heikko hermoiset ja säikyt ovat suosikkejani. Sukujuuriani on Suomessa sekä Arerikassa. Olen opiskellut lännenratsastusta, sekä klassista ratsastusta, mutta olen kaallistunut klassisen ratsastuksen puoleen. Luonteeltani olen rauhallinen, positiivinen, reipas, sinnikäs, hillitty ja hiljainen. Vanhempani opettivat minulle kaiken hevosista maan ja taivaan väliltä. Olen hoitanut tallin inhokki ponia, kuin myös kauneinta sätky ukkoa, joten kokemusta on. Olen puolisokea, ja toisen silmän näkökyvyn menetin sairaudelle, kun olin 10 vuotta. Olen syntynyt 7 syyskuuta, ja horoskoopiltani olen neitsyt, joten minussa voi huomata perfektionisti-piirteitä. En tykkää käyttää raippaa, ja pyrin aina saamaan hevoset liikkumaan ilman raippaa. Olen pudonnut hevosen selästä 21 vuoden aikana vaivaiset 20 kertaa. Olen 179,5 cm pitkä, ja painan 68 kg. Olen seikkailun haluinen, mutta kyllä maneesin seinien sisään jumittuminenkin onnistuu. Minua on kiusattu koko elämäni ajan, ja minussa voi nähdä myös sulkeutumista. Olen oppinut kunnioittamaan itseäni vaikka se ei aina ole helppoa. Kuljetan yleensä tallilla mukanani parasta ystävääni, jackrusselin terrieri Rockya. Se on aina Amerikassa asuessani kulkenut kiltisti mukana, ja vahtinut oman hevoseni, Sirun karsinaa. Puhun sujuvasti Englantia, Suomea ja Ruotsia. Kuulin, että tämän tallin väki on erityisen mukavaa porukkaa, että päätin itsekin matkustaa Amerikasta tänne, todistamaan sen. Ulkonäöltäni olen melko lyhyt hoikka tyttö. Minulla on pitkät blondit hiukset, ja kalpea iho. Olen usein pukeutunut merkki vaatteisiin, sillä olen rikkaasta perheestä. Käytän AINA tallilla ollessani turva kärkisiä kilpailu saappaita. Näin näytän tyylikkäältä, mutta turvaan myös varpaani . Silmäni ovat jään siniset, ja toinen (sokea) on melkein harmaa. Olen harrastanut balettia, ja venyttelen päivittäin, yleensä tallin kahviossa :'). Kun näin ensimmäistä kertaa Lailan, sydämeni hyppäsi voltin, rakastuin siihen ensi silmäyksellä. Hevosen luonne on täydellinen minun makuuni ja kauneushan on exstraa, vai mitä? Pelkkä Lailan näkeminen saa sydämeni sykkimään. Se on kaunis niin ulkomuodoltaan, kuin sisältäkin. Kuvittelin jo, kuinka voisin ratsastaa, ja hoitaa sitä. Laila on unelma hevoseni ja toivoisin pääseväni tämän hevosen hoitajaksi, se on suurin unelmani tällä hetkellä. Laila, you got my heart. ❤️: Jassu
|
|
|
Post by Pyry on Sept 6, 2020 8:31:05 GMT 2
Iita on löytänyt hoitajan!
Iita on kiltti ja mahdottoman yritteliäs kaikkien kaveri. Pyry treenailee Iitan kanssa lähinnä kouluratsastusta, mutta myös ajohommat ja pienet esteet sujuvat. Maastossa Iita menee minne pyydetään, yksin ja porukassa. Pyry mielellään kaipailisi silloin tällöin tallivapaata, joten lisäkäsille olisi tarvetta. Hoitaja saa sovittuna/sovittuina päivinä touhuilla Iitan kanssa vapaasti, joko vain rapsutellen tai ratsastaen/ajaen. Kentällä saa humputella ja maastoon löytyy varmasti aina seuraa, ellei halua nautiskella Iitan loistavasta seurasta itsekseen. Myös tallin omiin kisoihin ja tunneille voi olla mahdollista osallistua! Toiveissa on löytää sitoutuva ja pitkäaikainen hoitaja, joka ilmoittelee tekemisistään edes silloin tällöin. Haku sulkeutuu sopivan hoitajan löytyessä! Pyry valitsee hoitajan.
|
|
|
Post by Emmy on Sept 6, 2020 8:36:30 GMT 2
Tervetuloa Lailan hoitajaksi Jassu! Kirjoittele itsestäsi kuvaus (yleinen keskustelu > kuvaukset itsestänne tänne) ja tee oma kaappi. Hoitaminen tulisi aloittaa 2vk sisällä! :) Tervetuloa Seppeleeseen!
|
|
melanie
Uusi ihmettelijä
Hoitamassa hevosii❤️
|
Post by melanie on Sept 6, 2020 12:42:39 GMT 2
Moi! Olen Melanie Salo, tutummin Mel, haen Lyylin hoitajaksi. Olen 19 vuotias tyttö, juuriltani ihan vain suomalainen. Rakastan hevosia ja käytän raippaa vain, jos on pakko. Tykkään myös muista eläimistä ja omistan kissan. Perheeni asuu tällä hetkellä Ranskassa joten asun yksin. Minulla on 21 vuotias veli ja 17 vuotias sisko. Olen hoitanut aijemmin yhtä hevosta, eli kokemusta hevosen hoitamisesta on, hoidin tuota aijempaa hevosta noin 3 vuotta,mutta ei siitä sen enempää. Minulla oli 13 vuotiaasta 15 vuotiaaseen asti oma hevonen, mutta se myytiin kun vanhempani ja sisarukseni muutti. Haluaisin hoitaa hevosta, koska minä olen rakastunut siihen ja haluan uusia eläin-ystäviä. Ratsastus tasoni on helppo B. Luonteeni on: Kiltti, hauska, vähän utelias, reipas, rehellinen ja sosiaalinen. Olen 168 cm pitkä ja painan 50-65 kiloa. Minulla on oranssin sävyinen tukka ja olen itse aika kalpea. Lempi värini on pinkki, vaate värinä pidän mustasta ja valkoisesta eniten. Silmäni ovat siniset. Meikkaan tosi harvoin ja se vähäkin kerta niin tosi vähäsen. Minulla ei ole paljoa kavereita joten toivon, että saan niitä täältä tallilta
|
|
|
Post by Anne on Sept 7, 2020 11:51:39 GMT 2
Iita etsii hoitajaa!
Iita on kiltti ja mahdottoman yritteliäs kaikkien kaveri. Pyry treenailee Iitan kanssa lähinnä kouluratsastusta, mutta myös ajohommat ja pienet esteet sujuvat. Maastossa Iita menee minne pyydetään, yksin ja porukassa. Pyry mielellään kaipailisi silloin tällöin tallivapaata, joten lisäkäsille olisi tarvetta. Hoitaja saa sovittuna/sovittuina päivinä touhuilla Iitan kanssa vapaasti, joko vain rapsutellen tai ratsastaen/ajaen. Kentällä saa humputella ja maastoon löytyy varmasti aina seuraa, ellei halua nautiskella Iitan loistavasta seurasta itsekseen. Myös tallin omiin kisoihin ja tunneille voi olla mahdollista osallistua! Toiveissa on löytää sitoutuva ja pitkäaikainen hoitaja, joka ilmoittelee tekemisistään edes silloin tällöin. Haku sulkeutuu sopivan hoitajan löytyessä! Pyry valitsee hoitajan. Voiskohan vanha kunnon Sartsu hoitaa Perlen lisäksi myös Iitaa? Sartsu osaa ajaa ja möyriä maastossa ja hevosenhoitajakoulusta tutun kaverin hevosen hoitaminen olisi luontevaa <3
|
|
|
Post by Emmy on Sept 7, 2020 14:59:53 GMT 2
Tervetuloa Lyylin hoitajaksi Melanie! Kirjoittele itsestäsi ulkonäkökuvaus (yleinen keskustelu > kuvaukset itsestänne tänne) ja tee itsellesi kaappi. Hoitaminen tulisi aloittaa 2 viikon sisällä! Tervetuloa Seppeleeseen!
|
|
melanie
Uusi ihmettelijä
Hoitamassa hevosii❤️
|
Post by melanie on Sept 7, 2020 15:31:50 GMT 2
Juu kiitos
|
|
tidiu
Uusi ihmettelijä
|
Post by tidiu on Sept 7, 2020 17:54:51 GMT 2
Haen Pinjan hoitajaksi.¨
Olen Tidiu eli Tiitu Repokivi. Olen 19-vuotias naisenalku, joka on pienestä asti ollut kova heppatyttö, mutta pääsin ratsastuksen aloittamaan vasta 1o-vuotiaana. Kokemusta on kuitenkin karttunut ja peruskoulun loputtua muutin Saksaan ja ryhdyin groomin hommiin. Saksan reissulla työskentelin aluksi siittolassa tallityöntekijänä ja sieltä siirryin kenttäratsastuspainotteiselle kilpatallille hevosenhoitajaksi. Hevosenhoitajasta ylennyin kuitenkin myöhemmin ratsuttajaksi ja työni oli sisäänratsastaa nuoria hevosia. Kokemusta on karttunut jos minkälaisesta hevosesta, mutta nyt opettavaisen reissun jälkeen on aika palata Suomeen takaisin, mutta ratsastusharrastus jatkuu.
Ratsastustasoltani olen vahva Helppo A. Aiemmin olen kilpaillut esteratsastuksessa 120cm tasolle asti nuorempana, mutta Saksaan lähdön jälkeen hyppelyt ovat jääneet vähemmälle ja tämän hetkinen taso lienee 100cm kieppeillä. En ole koskaan treenannut veren maku suussa ja nautin enemmän hevosten kanssa monipuolisesta menemisestä, koulutunneista estekilpailuihin ja rauhallisista käyntimaastolenkeistä vauhdikkaaseen maastoesteiden ylitykseen.
Ulkonäöltäni olen siro, vaivaiset 160cm pitkä blondi, jolla on hiuksia niin pituudessa kuin paksuudessa kahden ihmisen edestä. Vakiovarustukseen kuuluu kirkkaanpunainen t-paita, huppari tai takki, mutta punainen yläosa varmasti on! Myös punainen lippalakki tai pipo löytyy päästä. Jalkineena mustat lenkkarit, mutta hevosen selkään mennessä toki ratsastusaappaat, jotka ovat jo jonkin verran nähneet elämään ja kokeneet kilometrejä. Kypärä klassinen musta samettikypärä vaaleilla keinonahkaremmeillä. Hanskat on kädessä myös aina, mutta hanskojen kunto voi vaihdella uudenkarheasta puoliksi reikäisiin, meilläpäin on ollut tapana käyttää aina kaikki varusteet puhki asti.
Hevosratsastajaksi tottuneena Pinja kuulostaisi minulle sopivalta hoitohevoselta. Tammassa on sitä kaipaani monipuolisuutta varmasti juuri sopivasti.
|
|
|
Post by Emmy on Sept 7, 2020 20:39:54 GMT 2
Tervetuloa Pinjan hoitajaksi Tiitu! Kirjoittele itsestäsi ulkonäkökuvaus (yleinen keskustelu > kuvaukset itsestänne tänne) ja tee itsellesi kaappi. Hoitaminen tulisi aloittaa 2 viikon sisällä! Tervetuloa Seppeleeseen!
|
|
Annika
Uusi ihmettelijä
Hoitoheppa: Peck
Koulutaso: HeC
Estetaso: 80cm
|
Post by Annika on Sept 7, 2020 21:58:11 GMT 2
Hoitajahakemus: Peck Paluu ratsastuskouluun. Niin Annika päätti, kun taival oman hevosen kanssa ei ollutkaan ruusuilla tanssimista. Raha oli jatkuvasti tiukilla, hevonen loukkaantui tai oli lian vaativa ratsastaa. Sitä paitsi olisi niin kiva hoitaa vaihteeksi pientä pörröistä ponia, jonka kanssa ei tarvitsisi kurotella käsiään kipeiksi satulaa laittaessa. Juuri sellaista kuin Peck. Annika on 17-vuotias hevostyttö, joka on 12-vuotiaasta asti roikkunut tallilla lähes päivittäin. Annika aloitti ratsastuksen, kun hänen paras ystävänsä innostui hevosista kuudennella luokalla, ja vaati tyttöä mukaan tallille. 12-vuotiaalla Annikalla ei ollut aikomustakaan muuttua heppatytöksi, mutta siitä huolimatta ponikärpänen puraisi, ja pahasti. Siitä asti Annika on pyörinyt tallilla niin paljon kuin vain on suinkin ehtinyt. Luonteeltaan Annika on sosiaalinen ja ulospäinsuuntautunut, ja tulee pääsääntöisesti toimeen kaikkien kanssa. Tarvittaessa osaa olla myös temperamenttinen. Annikalla on tapana puhua ensin ja miettiä vasta sitten, mikä saattaa ajoittain aiheuttaa turhaa mielipahaa kanssakeskustelijoissa. Asenteeltaan huoleton tyttö saattaa unohdella välillä asioita, mutta hevoset hän asettaa aina etusijalle ja panostaa niiden hoitamiseen täysillä. Hevosten käsittelijänä Annika on varmaotteinen, mutta lempeä, eikä säikähdä hieman villimpiäkään kaviokkaita. Ponit ovat lähellä tytön sydäntä ja lyhyenä hän voi edelleen ratsastaa myös pienemmillä ratsuilla. Annika pitää kilpailemisesta, mutta kouluratsastuksen harjoittelu maneesissa vaihtuu usein vauhdikkaaseen maastoreissuun. Annikalla on lähes mustat, olkapäiden alapuolelle ulottuvat paksut hiukset, jotka kaartuvat luonnostaan laineille. Tytön tummapiirteiset kasvot ovat pienet ja iho ruskettunut, poskilla näkyy etenkin kesäisin jonkin verran pisamia. Annika on lyhyt, vain juuri ja juuri yli 150 senttiä pitkä ja vartalonmalliltaan hoikka tiimalasi. Pukeutumisessaan tyttö suosii paljon mustaa ja valkoista, eikä hänen päältään löydä juuri koskaan mitään kirkkaanväristä. Vaikka Annikalla ei olekaan aina varaa uusimpiin merkkivaatteisiin, pukeutuu hän silti aina sen mukaan, mikä kulloinkin on muotia.
|
|
|
Post by Emmy on Sept 9, 2020 19:00:46 GMT 2
Tervetuloa Peckin hoitajaksi Annika! Kirjoittele itsestäsi kuvaus (yleinen keskustelu > kuvaukset itsestänne tänne) ja tee oma kaappi. Hoitaminen tulisi aloittaa 2vk sisällä! :) Tervetuloa Seppeleeseen!
|
|
|
Post by Eedi Myllyoja on Sept 11, 2020 21:05:48 GMT 2
Okeanos etsii hoitajaaEedin ylläpitohevonen Okeanos eli Noksu (sivut Seppeleessä) etsii nyt hiljaisesti hoitajaa. Ori on alkanut pikkuhiljaa kotiutua uuteen talliin, ja Eedi voisi töiden alkamisen seurauksena kaivata apukäsiä Noksun kanssa pari kertaa viikossa.
Noksun hankalan persoonan, suuren koon ja oriuden vuoksi hevoselle otetaan vain täysi-ikäinen hoitaja, eikä oria ainakaan aluksi pääse ratsastamaan. Aluksi hoitajan tehtäviin kuuluu hevosen perushoito, taluttelemassa saa käydä ja silloin tällöin komento voi tulla myös esimerkiksi juoksuttamaan. Kun oriin ensin tutustuu, on osaavan ratsastajan mahdollista päästä ratsastamaankin. Jos hoitajalla on kiinostusta, myös kisa- ja valmennusreissuilla hoitaminen on mahdollista. Noksu ja Eedi valmentautuvat joka lauantai kouluratsastuksessa Lukariksen hevoskeskuksessa ja myös kilpailevat lajissa usein, kilpailupäivät sijoittuvat yleensä sunnuntaille.
Olisi kiva jos hoitaja kirjoittelisi välillä Noksun päiväkirjaan ja olisi aktiivisesti menossa mukana. Eedi itse valitsee hoitajan, ja toivoo hoitajaehdokkaan vierailevan Noksun luona ennen hoitajaksi hakemista.
|
|
Valtteri
Perustallilainen
Hoitoheppa: Sirius
Koulutaso: HeB
Estetaso: 120cm
|
Post by Valtteri on Sept 12, 2020 19:36:40 GMT 2
Valtteri ja Susu: koska eihän tästä yhdistelmästä voi tulla muuta, kuin ... ongelmia?
Valtterin pikkusisko Anna näki mökkireissun varrella järjestettyjen markkinoiden reunalla kolme erikorkuista ponia ja kyltin, jossa tarjottiin talutusratsastusta yhdellä eurolla. Silloin kuusivuotias tyttö oli alkanut itkeä, kun vanhemmat olivat sanoneet, ettei heillä ollut aikaa pysähtyä ja hetken metelin jälkeen musta mersu oli pysäköity alueen laidalla olevalle parkkipaikalle. 10-vuotias Valtteri oli miettinyt viereistä pyssypeliä, jossa tölkkejä ampumalla olisi voinut voittaa siistejä palkintoja, kun äiti oli vetänyt pojan mukaansa ponien luokse. “Menkää molemmat, saadaan söpö kuva teistä!” äiti oli todennut tohkeissaan ja nopeasti Valtteri oli löytänyt itsensä pyöreän norjanvuonohevosen viereltä. Se oli näyttänyt lempeältä, mutta poika oli nyrpistellyt nenäänsä hevosen hajulle. Hän ei ymmärtänyt miksi tytöt pitivät niitä niin suloisina, kun ne haisivat pahalle.
Jotakin kuitenkin tapahtui sen jälkeen, kun Valtteri oli epäröiden työntänyt tennarinsa metallisiin jalustimiin. Pystyharjainen poni oli kävellyt vaappuen ja Valtteri oli tarrannut ensin käsillään satulan etukaareen, mutta päästänyt hyvin nopeasti irti. Äiti räpsi kuvia minkä ehti samalla, kun poikansa mielessä nousi vaarallinen kuume. Pikkusiskoa ei ponit sen jälkeen kiinnostanut, mutta Valtteri halusi lisää. Hän suostutteli vanhempansa mökkireissun jälkeen ilmoittamaan itsensä läheisen ratsastuskoulun alkeistunneille ja soppa oli keitetty.
Vuosien ajan Valtteri ratsasti erilaisilla hevosilla ja pituutensa puolesta pääosin kurittomilla poneilla, kehittäen pojan tasapainoa yhä paremmaksi. Tallinomistaja antoi lopulta oman liian pitkäksi kasvaneen tyttären ratsuponin Valtterin ratsastettavaksi ja silloin poika tutustui ensimmäistä kertaa ratsastuskilpailuihin. He ehtivät estetykkiponin kanssa kisata yhden kauden, kunnes helsinkiläissyntyisen ponipojan maailmalta vietiin pohja.
Valtterin isä Marko sai potkut hyväpalkkaisesta työstään ja perheen oli pakko muuttaa kauemmaksi idylliseltä omakotitaloalueelta. He muuttivat Liekkijärvelle, jossa perheen isä löysi uuden työn maaliskuussa 2019. Valtterin hevosharrastus jäi jäähylle, kun ikävä vanhalle tallille varjosti uuden koulun ja vieraiden ihmisten keskelle joutuneen teinin elämää. Seppeleen olemassaolo oli häilynyt jossakin Valtterin ajatusten rajamailla. Poikaa kiinnosti vähän ajatus uudesta alusta, mutta vasta Suvi-äidin sysäys syksyllä 2020 sai harrastuksen uudelleen pinnalle. Äiti oli siivonnut vanhoja tavaroita ja uhannut heittää Valtterin kalliit merkkivarusteet kirpputorikuormaan, mikäli ponielämä oli nyt ohitse. Poika kaivoi sinä iltana kännykkänsä esille ja kiihkeän googlettelun jälkeen päätti hakea Seppeleeseen Susu-tamman hoitajaksi.
|
|
|
Post by Emmy on Sept 13, 2020 21:28:24 GMT 2
Tervetuloa Susun hoitajaksi Valtteri! Kirjoittele itsestäsi kuvaus (yleinen keskustelu > kuvaukset itsestänne tänne) ja tee oma kaappi. Hoitaminen tulisi aloittaa 2vk sisällä! :) Tervetuloa Seppeleeseen!
|
|