|
Post by rockleaf on Sept 22, 2020 19:42:31 GMT 2
Haen Gekkon hoitajaksi
Hei! Olen Dina Hangröm. Olen 15-vuotias, joka on harrastanut pienestä lähtien omantallin hevosilla, mutta minulla oli monen vuoden tauko 10-13 vuotiaana kun muutimme kaupunkiin, mutta aloitin uudelleen muutettuamme takaisin maalle. Olen aina ollut poniratsastaja pienen kokoni vuoksi. Teen töitä meidän omalla tallilla, pidän usein alkeiskursseja. Autan myös paljon hevosten liikutuksen kanssa ja olen kehittynyt todella nopeasti sen avulla.
Ratsastus taso koulussa on jokin HeB, en oikein kouluratsastuksesta välitä. Esteitä hyppään irtona 110cm ja ratana 90-100cm kisaan paljon esteillä joten kisaamisestakin on kokemusta. Tykkään treenata aika paljon mutta pidän aina huolen hevosen kunnosta, että en tee liianraskaita treenejä. Usein teen niin että 1kerran viikossa kunnon treeni ja loput sitten rentoa hölkötelyä ja venytelyä että paikat ei mene jumiin.
Pituutta löytyy 143cm ja vähän alipainoinen. Omistan lyhyen ruskean tukan. Tallipukeutumiseeni kuuluu ylisuuri harmaa tai beige huppari, mustat rataastushousut ja keltaiset kumisaapaat mutta ratsastessa tietty mustat ratsastussaappaat ja kuumalla säällä t-paita. Kypärä on sitten ihan perus musta kiiltävä.
Gekko olisi aivan täydellinen poni kyllä minulle. Muistuttaa hyvin paljon vanhaa hoitohevostani. Muutenkin haluisin esteiltä vähän vaihtelua joten Gekko olisi varmasti siihen aivan täydellinen. Etsin muutenkin vähän erilaisempaa ja haluisin oppia ratsastaa kaiken laisia hevosia
|
|
Martta
Uusi ihmettelijä
Hoitoheppa: Paahtis
|
Post by Martta on Oct 1, 2020 8:37:42 GMT 2
Hei, täällä kirjoittelee Martta, olisin kiinnostunut liittymään Seppeleen joukkoon Paahtiksen hoitamisen merkeissä. Ikää on ehtinyt kertyä 25v, hevoskokemustakin jo reippaasti yli 15 vuotta. Kotoisin olen melko läheltä Liekkijärveä, mutta vuosien varrella koti on löytynyt useammin Suomen rajojen ulko- kuin sisäpuolelta. Viimeiset 5 vuotta tuli vietettyä Belgiassa hevosenhoitajana eräänä kansainvälisen tason suomalaisella naisratsastajalla. Kesällä palasin kuitenkin miltei kotimaisemiin, Liekkijärven keskustaan kerrostalokaksioon australianpaimenkoirani Femman kanssa, ja aloitin syksyllä pitkäaikaisen haaveeni, lääkärin opinnot.
Vaikka viimeiset vuodet vierähtivätkin estehevosten groomina, olen kuitenkin pohjimmiltani itse täysin kouluratsastajana. Poniaikoina kilpailin SM-kisoissakin finaalissa saakka ylläpitoponini kanssa, mutta minnekään kirkkaimpaan kärkeen emme koskaan yltäneet. Juniorivuosien alussa treenasin ja kilpailin ihanan opetusmestariruunan kanssa, mutta valitettavasti tämän hevosen loukkaantumisen myötä en päässyt tavoitteellisemmin hommaa jatkamaan. Silloin siirryin hevosenhoitajan hommiin, ensin matkasin poniaikaisen valmentajani matkassa kouluhevosten mukaan Ruotsiin, ennen kuin sain tuttavani kautta tarjouksen Belgiasta ja vaihdoin estehevosten matkaan. Molemmissa hommissa olen päivittäin myös liikuttanut hevosia, pääosin nuorempia kouluratsun alkuja ja nyt viimeaikoina sitten estehevosten sileän työskentelyä.
Kilpaillut olen siis VaB luokkia, mutta täytyy sanoa että vuodet kv-tason kouluratsujen kanssa kartoittivat kyllä omaa osaamista vaikeampiinkin temppuihin. Estepuolella lähinnä olen tehnyt jumppailumielessä tekniikkajuttuja, minua eivät isommat esteet juuri kiinnosta. Koen olevani perfektionisti, joka viihtyy myös siellä vähän vaatimattomamman tasoisen hevosen selässä ihan perusasioiden parissa. Joskus vielä toivon mukaan pääsen hankkimaan oman hevosen, jonka kanssa treenata mahdollisimman korkealle, mutta nyt lääkiksen rinnalle vähän pienempi vastuu kiinnostaa. Hevosista en kuitenkaan tahdo luopua vaikka arki kiireistä hetkittäin onkin.
Pituutta löytyy himpun vajaa 170cm, äidiltäni olen perinyt pitkän hoikan kropan ja isältäni punaiset hiukset. Kouluratsastuspiireissä pyöriessä omaksuin itselleni neutraalin ja siistin pukeutumistyylin tallioloihin, sitä kuuluisaa tiukkaa nutturaa myöten. Vaikka ehkä ulkoisesti muulta vaikuttaisikin, koen olevani varsin rento ja huumorintajuinen tyyppi, joka solahtaa helposti osaksi monenlaista ja monen ikäistä porukkaa.
Paahtis pisti silmään heti vapaiden hoitohevosten joukosta, se kun nyt tällaiselle kouluratsastajan rentulle tarjoaa koulutustasonsa puolesta myös vähän sitä minimiä enemmän. Olen aina pitänyt orien kanssa toimimisesta, niiltä puuttuu tammojen monimutkaisuus ja toisaalta taas persoonaa niiltä löytyy ehkä rauhallisimpia ruunia enemmän. Toivon pääseväni Paahtiksen kanssa nauttimaan ah-niin-arvokkaasta turpaterapiasta ja vastakohtaisesti myös vähän hikisemmistä treenihetkistä!
|
|
|
Post by Emmy on Oct 1, 2020 10:10:39 GMT 2
Tervetuloa Gekon hoitajaksi Dina ja Paahtiksen hoitajaksi Martta! Kirjoitelkaa itsestänne kuvaus (yleinen keskustelu > kuvaukset itsestänne tänne) ja tehkää itsellenne omat kaapit. Hoitaminen tulisi aloittaa 2vk sisällä! :) Tervetuloa Seppeleeseen!
Pahoittelut Dinalle myöhästyneestä vastauksesta!
|
|
Lin
Uusi ihmettelijä
|
Post by Lin on Oct 13, 2020 10:05:08 GMT 2
Moikka!
Olen Lin, 22-vuotias eläinlääketieteen opiskelija. Mä olisin kiinnostunut ryhtymään Vapun hoitajaksi, sillä se vaikuttaa ihanan pirteältä ja luotettavalta hevosystävältä. Oon ollut eläinrakas pienestä asti, ja mulla on ollut oma poni aiemmin. Nykyään ratsastelen vain lainahevosilla, sillä opiskelu vie paljon aikaa. Hoitohevonen sopisi kuitenkin aikatauluuni tosi hyvin, ja antaisi mahdollisuuden pysyä kiinni rakkaassa harrastuksessa.
Olen tunnollinen, kiltti ja luotettava lukutoukka. Mua on myös kuvailtu elämäniloiseksi ja uteliaaksi. Olen aasialaisten perintötekijöideni ansiosta vain 154 cm pitkä ja hyvin kevyt, joten oon onneksi voinut jatkaa harrastustani näppäränä poniratsastajana vielä aikuisenakin. Ratsastajana olen lisäksi tarkka ja huolellinen.
Muutin juuri Liekkijärven keskustan laitamille upouuteen vuokrayksiöön koirani Ajaxin kanssa, enkä luonnollisesti tunne alueelta vielä oikeastaan ketään. Lievästä ujoudestani huolimatta odotan innolla alueen muihin hevosihmisiin tutustumista!
Terveisin Lin
|
|
|
Post by Emmy on Oct 14, 2020 11:46:29 GMT 2
Tervetuloa Vapun hoitajaksi Lin! Kirjoittele itsestäsi kuvaus (yleinen keskustelu > kuvaukset itsestänne tänne) ja tee itsellesi oma kaappi. Hoitaminen tulisi aloittaa 2vk sisällä! :) Tervetuloa Seppeleeseen!
|
|
melluu
Uusi ihmettelijä
|
Post by melluu on Oct 14, 2020 22:21:32 GMT 2
Moikka oon 10v tyttö ja haluun Roin mun hoitsuks ja osaan hypätä 80senttisii esteitä ja osaan kaikki perus asiat
|
|
|
Post by Emmy on Oct 16, 2020 7:38:11 GMT 2
Moi Mellu! Kaipaisin sinusta hieman enemmän omaa kuvausta ja miksi haluaisit Roin hoitajaksi.
|
|
|
Post by Emmy on Nov 21, 2020 11:11:15 GMT 2
Laila lisätty takaisin hakemaan hoitajaa! Hoitajaa vailla ovat vielä Eemeli&Akka, Gekko, Roi, Sinta, Pinja ja Laila!
|
|
|
Post by Emmy on Nov 22, 2020 16:29:06 GMT 2
Kurre siirtyi Pinjan hoitajaksi, joten Halla vapautui hakuihin!
|
|
kristiin
Uusi ihmettelijä
Hoitoheppa: Halla
|
Post by kristiin on Feb 22, 2021 12:00:42 GMT 2
Hei! Olen Kristiin, 18-vuotias naisen alku. Olen pitkään lueskellut Seppeleen hoitajien päiväkirjoja ja haaveillut itse hoitajaksi pääsemisestä. Luonteeltani olen yksin viihtyjä, mutta tulen silti toimeen kaikkien kanssa. Temperamenttia minulta ei puutu ja olen päämäärätietoinen ihminen. Ulkonäöltäni olen vaaleaihoinen, sinisilmäinen punapää ja ruumiinrakenteeltani melko lyhyt 160cm ja niin sanottu tyypillinen ”persjalkainen” suomalainen.
Heppakärpänen puraisi minua jo nuorena alle kouluikäisenä ja heti 7 vuotta täytettyäni sain kiivetä ensimmäisen kerran hevosen selkään. Hurahdin hevosiin täysin eikä paluuta taida enää olla. En ota ratsastamista turhan vakavasti, vaan olen enemminkin sellainen rento höntsäilijä, joka tykkää puuhastella hevosten kanssa ja ratsastaa ilman suorituspaineita. Muutaman kisat sekä koulu että estepuolelta on tullut käytyä ihan ok menestyksellä, mutta jännitän kisapaikalla niin paljon, että siitä on ratsastamisen ilo kaukana, enkä siksi liiemmin pidä siitä.
Haen Hallan hoitajaksi. En osaa sanoa syytä, miksi valitsin hoitajaa vailla olevista hevosista juuri tämän. Se vaan jotenkin kolahti. Halla vaikutti juuri minulle sopivalta. Rauhallinen rapsutuksista pitävä poni on juuri se unelmieni hoitohevonen. Lisäksi se ei ole minulle myöskään liian pieni ratsastettavaksi. Olisi ihan mahtavaa päästä tämän ponipalleroisen hoitajaksi.
|
|
|
Post by Emmy on Feb 22, 2021 23:16:06 GMT 2
Tervetuloa Hallan hoitajaksi Kristiin! Kirjoittele itsestäsi kuvaus (yleinen keskustelu > kuvaukset itsestänne tänne) ja tee itsellesi oma kaappi. Hoitaminen tulisi aloittaa 2vk sisällä! :) Tervetuloa Seppeleeseen!
|
|