|
Post by Emmy on Aug 29, 2015 11:06:58 GMT 2
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 29, 2015 13:37:36 GMT 2
Vau Emmy sun pappaas :0
|
|
|
Post by Robert on Aug 29, 2015 18:48:09 GMT 2
Joo, hirveet rispektit kyllä Emmyn papalle, tosi makea juttu! Noi oli ihan huippuluettavaa noi sen tarinat jo tossa artikkelissa, voin vaan kuvitella kuinka kiva kuunnella niitä ihan livenä! Ja varmasti näitä tarinoita riittää "muutama" :D
|
|
Aurinko
Perustallilainen
Hoitoheppa: Gekko
Koulutaso: heB
Estetaso: 70 cm
|
Post by Aurinko on Aug 31, 2015 15:20:34 GMT 2
Ihanaa kun Sebessä löytyy aina yks uus tarina päivittäin:D Oon ilosesti yllättynyt kun täällä on niin mahtavia kirjoittajia! Ei mulla muuta, Hallavassa on nyt ollut kovat pari päivää D-:
|
|
|
Post by Jusu on Sept 3, 2015 10:36:23 GMT 2
Nyt on pakko tulla ihmettelemään: toimiiko muillakin tänne foorumille kirjautuminen hassusti? Jo muutaman päivän (viikon?) verran mulla on ollut niin, että kirjautumisnäkymä ei aukea ensimmäisellä linkinklikkaisulla. Se lataa, lataa, lataa, ja vasta kun klikkaan välissä vaikka takaisin foorumin etusivulle tai johonkin osioon ja painan taas uudestaan login-sivun auki, se latautuu ilman ongelmia. Joka kerta pitää tämä sama kuvio toistaa, ihmetyttää. No, eipä sille oikein mitään mahda, mutta kunhan tulin kysäisemään, olenko ainoa, jolla vastaava pulma esiintyy?
|
|
|
Post by Emmy on Sept 3, 2015 15:24:52 GMT 2
Mä oon aina kirjautuneena..
|
|
|
Post by Clara on Sept 3, 2015 15:47:05 GMT 2
Mäkin olen oikeastaan aina kirjautuneena ellei kone ole heittänyt mua ulos, mutta ei silloinkaan kirjautuessa ole tuollaista ongelmaa ollut
|
|
Aurinko
Perustallilainen
|
Post by Aurinko on Sept 4, 2015 18:30:42 GMT 2
Mäkin oon pysyvästi sisäänkirjautuneena:) Voi apua, Vennan päikky tipahtaa kohta päiväkirjojen alueella toiselle sivulle, vaikka kirjoitin viimeks lauantaina. Huomenna taas tavalliseen tapaani kirjoitan. Onko täällä muita jotka kokee huonoa omaatuntoa siitä että täällä on niin monta työmuurahaista?
|
|
|
Post by Jusu on Sept 4, 2015 19:10:53 GMT 2
Äsh, mitä turhaan murehtimaan ja potemaan huonoa omatuntoa! Mulla ainakin on kausia, kun kirjoitan melkein päivittäin, ja sitten voi taas mennä useampia viikkoja ilman, että kerkeän tekemään oikein mitään järkevää. Nyt olen ottanut ilon irti siitä, että opiskelut alkavat vasta ensi viikolla, ja ollut viimeisten viikkojen aikana ihmeellisen tuottelias tavalliseen tahtiini nähden. Kyllä tästä taas hiljenen, kun tenttejä alkaa olla kalenterissa enemmän kuin laki saisi sallia. Mutta tosiaan: kukin harrastakoon omassa tahdissaan. Niin kauan tämä on hyvä harrastus, kun oma fiilis on rento eikä tarvitse ottaa paineita siitä sun tästä asiasta.
|
|
|
Post by Cella on Sept 5, 2015 15:05:17 GMT 2
Mua joskus harmittaa kun oikein inspiroi tallin hulina, eikä itellä ole aikaa hypätä sekaan! Mutta ei omaatuntoa niinkään kolkuttele, kaikki aivan omassa tahdissaan niinkun Lynniskä viisaana muotoilikin!
Mä oon saanut kokeilla ihkaoikean tallinomistajan arkea tän viikonlopun, kun pomo itse on Saksassa Americanoilla kahen orin kanssa! Jätti vastuuseen meikän, aatelkaa. Oon majaillut täälä päärakennuksessa ja kirjaimellisesti pyjamahousuissa raahautunut pihan poikki jakamaan karvaturville aamuruokia. En oo koskaan niinkään haaveillut omasta tallista, mut kyllä nyt tätä arkee pari päivää kun pyöritellyt, niin ymmärrän miks tämä on jonkun suuri unelma! Eihän tämä pelkkää kivaa ponien pussailua oo tietenkään, kyllä tässä onkin sitten kiinni melkein vuorokauden ympäri, mutta aivan hyvillä mielin voin hoitaa tallin joskus toistekin (jos vielä pyydetään..köh)
Aa, joo, niin ja koulukin alkanut kivasti! Kaks viikkoa takana ja vielä on helppoo ja kivaa. Kyllä se todellisuus sieltä vielä tulee ja lyö tenttikirjakasalla naamaan, hahhah
|
|
Ia
Uusi ihmettelijä
Koulutaso: n. Helppo A
Estetaso: noin 140cm
|
Post by Ia on Sept 9, 2015 13:37:57 GMT 2
Tänään oli se eka koe. Helppoa, joku bilsan yks sivunen vaan.
Mä Cella "jouduin" (pääsin) hoitamaan ravitallia yheksi viikonlopuksi kesäkuussa parin tallityöntekijän kanssa, hauskaa!
|
|
Aurinko
Perustallilainen
|
Post by Aurinko on Sept 10, 2015 13:36:40 GMT 2
Hei oon ihan pihalla tosta Ruskamäki-jutusta! Haluisko joku kertoo lyhyesti mistä on kyse ja tiivistää myös mitä Ruskamäki-saralla on tapahtunut? Haluun laittaa Arskan mukaan seikkailuun!
|
|
|
Post by Salma on Sept 10, 2015 14:08:24 GMT 2
Ruskamäki lähti sebeläisten ideasta tehdä spin off -tarina, vähän Nummelan Ponitalli -kirjojen tyyppinen iso tallin oma juttu. Tarkoitus oli tehdä siis yksi pitkä tarina, johon jokainen kirjoittais oman osuutensa. Ruskamäki-alueella on suunniteltuja hahmoja ja tallin hevosia. Alun perin tarina piti kirjoittaa vuoden 2014 syksyllä, mutta kiireiden takia homma sellaisenaan ei oikein päässyt käyntiin. Nyt tän kesän aikana ruskislaisia on alkanut putkahdella seppeleläisten tarinoissa siellä täällä. Talli toimii siis tällä hetkellä vähän samalla tavalla kuin esim. Artsin ravitalli, eli se on keksitty talli Seppeleen lähistöllä. Tällä hetkellä ei ole kirjoittajia, jotka kirjoittais vain ruskislaisten näkökulmasta, vaan kaikki kirjoittajat hoitaa/omistaa/pyörii Seppeleessä. Tähän mennessä kirjoitettujen tarinoiden mukaan (joita löytyy yhden jos toisen päikystä, mitään yhtenäistä Ruskamäki-tarinaa ei siis tällä hetkellä ole koottuna) ruskislaiset on aika nirppanokkaista porukkaa. Jokainen on vienyt tarinaa ja Ruskamäen porukkaa haluamaansa suuntaan, ja ehkä joskus seikkailuja vois koota Ruskamäki-alueen alle. Tällä hetkellä ei taida olla oikein "valmiita" tarinoita, vaan paljon lankoja joita jatkaa haluamaansa suuntaan.
|
|
|
Post by Emmy on Sept 10, 2015 14:23:09 GMT 2
Olis huippu jos joku jaksas kertä ruskiksesta jonkun yhteenvedon.. koska mäki oon vähän pihalla :DD
|
|
|
Post by Cella on Sept 10, 2015 15:06:13 GMT 2
No mitäs mää muistan tästä ulkomuistista jotain! Täydentäkää tai korjatkaa jos oon väärässä, kuten varmaan oonkin.
Tähän mennessä tapahtunutta:
- Ruskamäkeläiset ilmesty kuvaan salman stoorissa, kun ne paljastui siksi mysteeriseksi porukaksi joka oli viettänyt aikaa ryypiskelyn ynnä muun merkeissä Seppeleen maastoesteradan huoltovajassa. Ne ei vaikuttaneet olevan siitä yhtään pahoillaan.
- Hienohelmaselta ja kilpailuhenkiseltä vaikuttavaa porukkaa, joka on tölvinyt useempaan otteeseen jotain Seppeleestä. Pitävät kuulemma sebeläisiä tylsähköinä, ja huonompina ratsastajina.
- Huoltovajaepisodin jälkeen olleet luonnollisesti monesti epäiltyinä Seppeleessä tapahtuvista ikävyyksistä
- Ruskamäen tallilaisista Penelope (hahmokuvaukset löytyy Ruskiksen boardilta) seurustelee Salman kisahoitajan Juuson kanssa.
- Benjamin säätänyt joskus jotain Rosan kanssa, vaikka tämä tarina onkin jäänyt vähän arvoitukseksi
- Inkerillä salaisuuksia Ruskamäen punatukkaiseen poikaan liittyen, siitä löytyy lisää Siirin päikystä
- Uusin tuttavuus on Pihlan tapaama Lauri, joka selvästi salailee jotain ja on käyttäytynyt kovin oudosti. Loeken päikystä löytää siitä lisää
|
|