Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 27, 2015 18:47:47 GMT 2
Mä olen käynyt iskän työn kautta aika lailla kaikkialla maapallon sisällä...
|
|
Aurinko
Perustallilainen
Hoitoheppa: Gekko
Koulutaso: heB
Estetaso: 70 cm
|
Post by Aurinko on Aug 27, 2015 19:39:06 GMT 2
ÄÄääää pelastakaa mut itseeni kohdistuvalta myötähäpeältä! Mä istuin tuolista ohi omassa kirkkokonsertissani DDDDD: En saa niitä mummojen paheksuvia ilmeitä mielestäni DX
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 28, 2015 12:35:32 GMT 2
Tiedän tunteen Aurinko!!!
|
|
Aurinko
Perustallilainen
|
Post by Aurinko on Aug 28, 2015 14:16:50 GMT 2
Nooh, tänään on uusi ihana konserttipäivä Eilen ei muutenkaan onnistanut, sisko nyrjäytti nilkkansa soittaessaan urkuja D-:
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 28, 2015 14:22:03 GMT 2
Huonon onnen päivä Dx
|
|
|
Post by Robert on Aug 28, 2015 18:34:16 GMT 2
Mä en ikinä olisi pentuna jaksanut tollasta, että muuttelisi vanhempien duunin mukana ympäri maailmaa. Nytkin mulla on työkaveri, jolla on kaksi lasta kansainvälisessä koulussa, ja tää on heillekin käsittääkseni neljäs maa, jossa asuvat. Lapset molemmat alle 10. Kuulemma tosi rankkaa kun kaverit vaihtuu joka vuosi ja aina pitää sopeutua uuteen elämään just kun ehtinyt tottua entiseen.
Kivempi olla maailmanmatkailija näin aikuisena, mäkään en ehdi asettua Suomeen kuin muutamaksi kuukaudeksi ja sitten lähden säästöillä elämään leppoisaa seikkailijalaiffia Uuteen-Seelantiin :--D
|
|
Aurinko
Perustallilainen
|
Post by Aurinko on Aug 28, 2015 19:20:37 GMT 2
Mä matkustan aika paljon eri orkesterien kanssa ja siksi en yleensä lähde mukaan jos muu perhe lähtee lomalla ulkomaille. En vaan osaa sillä tavalla rentoutua rantalomalla, kun oon tottunut siihen että mun ulkomaanmatkat on pelkää harjoitusta, konserttia, bussissa istumista ja tälleen. Sitä paitsi en osais olla ulkomailla porukoiden kanssa, kun tavallisesti hengaan tietenkin aina orkesterikavereiden kanssa:D
Mutta mä oon kyllä absoluuttisen suomalainen/ruotsalainen, ulkomaille muuttaminen olis mulle painajainen D:
|
|
Sussu
Perustallilainen
Oma heppa: Kiira & Rotta
Koulutaso: Helppo A
Estetaso: 100cm
|
Post by Sussu on Aug 28, 2015 19:29:24 GMT 2
Mä en osaa ollenkaan matkustella. Tai siis en ees tykkää matkustella Viihdyn parhaiten kotona tutuissa ympyröissä ja lentäminen muutenkin on mulle semmonen kauhee jännityksen aihe. Ja ulkomaillakin oon käynyt tasan kolme kertaa... Ei kyllä oikein ole enään mulla edes mahdollisuutta matkustella :/
|
|
|
Post by Emmy on Aug 28, 2015 20:32:20 GMT 2
ah.. mä rakastan matkustelua! Lentäminen on aika raskasta, mutta nousut ja laskut on jänniä <3 lempikohde tähän mennessä on ollut Lissabon, johon matkustettiin luokan kanssa ja Kreeta <3333 Haaveena olis päästä joskus amerikan maalle! Myös jossain eksoottisemmassa kohteessa olis huikeaa käydä.
Clara (& Tuulia) pitäkää huippukivaa laivalla ja Tallinnassa, se on kaunis kaupunki! Ensimmäinen ulkomaan kokemus on varmasti monella tavalla upea!
ja näin, en mitenkään tahdo leveillä (:DDDDD), mutta mun pappa on kirjaimellisesti käyny kaikissa maailman nykyisissä valtioissa ja neljässä entisessä, se on kirjottanu siitä kirjanki :DD
|
|
Aurinko
Perustallilainen
|
Post by Aurinko on Aug 28, 2015 21:29:11 GMT 2
VOI LUOJA Emmy, KAIKISSA? Siis kaikki Pohjois-Koreat ja muutkin?
Musta matkailussa ei ole sinänsä mitään vikaa, mutta en mä siitä erityisesti nauti. Enemmän nautin orkesterikaverien seurasta ja soittamiseta ja muu on sitten toissijaista, mutta on kyllä aika coolia kertoa että pääsee orkesterikisoihin tms. vaikka Espanjaan tai italiaan :-D Tai että saattaa vuoden aikana tulla ulkomaanmatkoja parin viikon varoitusajalla xD
|
|
|
Post by Robert on Aug 28, 2015 21:56:35 GMT 2
Mä lennän Ruotsi-Suomi -väliä niin paljon, että oon kanssa ihan kyllästynyt lentelyyn. Toisaalta toi max 45min lento on vähän eri luokkaa kun esim 24h sinne Uuteen-Seelantiin, että jee :D Lentäminen on kyllä sellanen juttu, että siihen tottuu tosi nopeasti kun vaan rutiininomaisesti harjoittaa. Muistan itsekin kuinka mua jännitti eka lento (vieläpä yksin) Ruotsiin vaikka olin pentuna lennellyt lomamatkoille muutamaan otteeseen ilman ongelmia! Emmy, ei tää ois sun pappa :D www.iltasanomat.fi/matkat/art-1440121632371.html Luin ton artikkelin ja melkein harmittaa, että itsellä ei varmaan tule ikinä olemaan mahdollisuuskia nähdä tätä maailmaa sellasena kun tää setä on nähnyt! Varsinkaan nyt kun kaikki sodat sun muut puhkeamaisillaan ties missä... Niin ja mehän ei oikeasti tiedetä mikä Pohjois-Koreasta kerrottua on totta ja mikä vaan länsimaiden propagandaa ;) Sama kuin esimerkiksi Yhdysvalloissa media maalaa Lähi-Idästä isoa pahaa sota-aluetta, jossa kaikki on terroristeja, vaikka sielläkin suurin osa asukkaista on ihan tavallisia ihmisiä.
|
|
Aurinko
Perustallilainen
|
Post by Aurinko on Aug 28, 2015 22:37:35 GMT 2
Itse lentäminen on ihan jees, jos matkat pysyy alle neljätuntisina. Mutta ne turvatarkastukset DDD: Ahdistaa kun ne on niin vakavat ja sellaset (tiedän kyllä miksi ne on vakavat, mutta silti) ja pelkään joka kerta joutuvani ruumiintarkastukseen, en oo ihme kyllä vielä kertaakaan joutunut:D Eräs oboistikaverini ei meinannut kerran päästä tarkastuksista läpi, koska oboen suukappale näytti läpivalaisussa piikiltä :-( Laivamatkustus on kivaa, pitää vaan vetää oikeat lääkkeet niin ei tule merisairaaksi:D Laivamatkustus on musta kivempaa kuin lentäminen, sillä se on niin rentoa ja vapaata, eikä tarvi montaa tuntia istua paikallaan ja koko rivin ei tarvitse nousta käytävälle että yksi pääsee vessaan... Laivalla on myös kivoja aktiviteetteja, kuten tax free ja karaoke:D
Kelasin just että Emmyn pappa on varmaan tosi rohkea ja motivoitunut :-O
|
|
|
Post by Cella on Aug 28, 2015 23:26:02 GMT 2
VAU! Nöyrän kunnioittava hatunnosto Emmyn papalle! Hänellä on varmaan ihan uskomattomia tarinoita hihassaan!
Matkustamisessa kuuluukin musta olla sitä jännittävyyttä, välillä vähän turvattomuuden tunnettakin, tiettyyn rajaan asti of course. Ohan rentouttavissa aurinkolomissa aivan ihania puolia, mutta mistään, siis ei mistään tuu niin hyviä tarinoita ja muistoja kun eksymisestä Berliinin metroon, eksymisestä vaellusreitiltä Snezkalle, tai eksymisestä punaisten lyhtyjen kadun takahuoneeseen (älkää kysykö). Kaikki hyvä alkaa aina eksymisestä. Nyt haaveilen vähän Venäjän vallottamisesta, ah, se kiinnostaa mua maana aivan älyttömästi. Sinne siis eksymään seuraavaksi.
Hahaa, Pohjois-Koreasta mä voisin puhua tunnin putkeen vaikka kukaan ei kuuntelisi (ja oon tehnytkin niin, abivuonna pidin siitä piiiiitkän esitelmän kokeen korvaavana) , koska sekin on kaikessa karuudessaan ja pahassa maineessaan tosi rikkaan ja kiehtovan tarinan omaava maa.
Kyllä tää meidän pallo on vaan aika huikea, kun oikein alkaa miettiä. Välillä julma, mutta huikea yhtäkaikki. Olempas mää diippi tähän kellonaikaan
|
|
|
Post by Robert on Aug 29, 2015 0:04:39 GMT 2
Voin tulla sun kaa Venäjää vallottamaan, oon jo pitkään haaveillut, että ajelis sen Trans-Siberian Railwayn joskus :D Mulla on venäläisverta suonissa ja ois kyllä kova palo päästä tutustumaan tohon osittain omaan kulttuuriin. Oon kyllä niin pettynyt, että Putin ja propaganda pilaa Venäjän mainetta maana. Se on kuitenkin valtionakin niin paljon enemmän kuin Putin ja sen ajatusmallit pääkaupunkiseudulla...
|
|
|
Post by Cella on Aug 29, 2015 0:30:07 GMT 2
Jee! Se ois kyl varmasti aivan mieletön kokemus. Pietarikin mua kutkuttelis, sinne onkin Suomesta aika helppo mun ymmärtääkseni puksuttaa vaikka junalla.
Ja älä muuta sano! Mä ymmärrän (tai no, ymmärrän ja ymmärrän) sen vielä justiin USA ssa , jossa propagandan käyttö julkisissa ajatuksissa on ollu osa kulttuuria jo iät ja ajat, mut se on niin typerää täällä Pohjoismaissa. Ilmeisesti aina kun uutiskynnys ei muuten ylety, niin on kivaa lätkästä poninkokosin kirjaimin lööppeihin jotain "PUTIN AIKOO VALLATA SUOMEN JA SYÖDÄ KAIKKI SUOMALAISTEN MAKKARAT" moskaa, kun itärajalla joku on nähny IHMISEN.
|
|