|
Post by Inkeri on Nov 5, 2015 19:50:38 GMT 2
Mä en nyt tiedä, voiko näin sanoa, mutta Dani on hahmona kaikessa myrtsiydessään superpiristävä:--D Pirteitä ilopillereitä on aina virtuaalitalleilla se kolmetoista tusinassa, mutta sitten on Dani, joka on mun mielestä vaan ihan huippu just ehkä sen persoonallisuuden takia. Plus Jason ja Dani yhdessä tekemässä mitä vaan on ehkä parasta ikinä.
Piirroksia Topin päikyssä nyt on ylistetty ja mäkin ylistän, ei siinä, mutta tarinat. Mä en kestä. Siis varsinkin niin huippuja sanavalintoja joka kerralla, että vetää ihan hiljaiseksi, ellei yltiöpäistä röhönaurua lasketa:--D Merkintöjen takana on jäätävän idearikas tyyppi, joka oikeestaan on juonimisessa melkeen aina "vetovastuussa" ja keksii parhaat jutut joka kerta. Muutenkin supermukava ja hauska ihminen, jolla on aina jotain kivoja sattumuksia kerrottavana!
|
|
|
Post by Emmy on Nov 5, 2015 20:01:08 GMT 2
Inksu on ihana draamaqueen, joka ottaa aina kaikki asiat vähän suuremman kaavan kautta. Mahtavaa ja maukasta teinidraamaa ja aina sitä draamaa löytyy. Tarinat on mahtavia ja niille saa aina nauraa. Varsinkin pullukkatarina oli helmi!! On aina kauheen kiva lukea sun tarinoita ja ihalen miten saat kirjoitettua asiat niin hauskan humoristisella ja ylidramatisoivalla tavalla.
Kuvat on kans ihania ja piirtotyyli tunnistettava. Inksu ja siiri on erottamaton pari ja sebe olis tyhjän tuntunen ilman teitä!!
|
|
Adalind
Perustallilainen
Oma heppa: Lysithea
Koulutaso: VaA
Estetaso: 120cm
|
Post by Adalind on Nov 28, 2015 0:23:24 GMT 2
Me ei ollakaan pahemmin päästy juttelemaan, mutta olen aina ihaillut miten kivoja tarinoita aina kirjoittelet, oli aihe mikä tahansa! Seurasin seikkailuitasi taannoin Patronin kanssa ja jo silloin vaikutit mukavalta persoonalta, johon olisin mieluusti tutustunut paremmin. Emmy hahmona sopii Seppeleen porukkaan todella hyvin ja olisi kyllä outoa jos joskus päättäisit lopettaa. Sen verran sinut mieltää kuitenkin yhdeksi Seppeleen vakiokävijöistä! Ja ainiin melkein minultakin unohtui mainita. Piirsit aikoinaan Patronille ja nykyään Kurbukselle aivan ihania kuvia. Tyylisi on ihanan rennon näköinen ja tunnistettava!<3
|
|
|
Post by Cella on Nov 30, 2015 0:45:50 GMT 2
Adalind on mainio hahmo, joka solahti Seppeleen arkeen mukaan niin luonnollisesti, että tuntuu kuin olisi ollut täällä koko ajan. Kirjoitustyyli on helppolukuista, jotenkin niin ihanan lämminhenkistä, ja vie mukanaan tallin tunnelmassa kappaleesta toiseen. Käytät loistavan monipuolisesti tallilla pyöriviä tyyppejä: sun tarinoista tulee jotenkin niin hyvälle tuulelle, kun kerronta on niin jouhevaa ja humoristista, ja koska osaat jotenkin aivan ilmiömäisesti osoittaa lukeneesi muiden tarinoita, ja käytät niiden senhetkisiä tilanteita jotenkin aivan oikein. En mää ainakaan osaa sellaista!!
Tyyppinä olet sanoinkuvaamattoman ystävällinen, sulle on älyttömän helppo jutella, ja oon saanut susta niin lämminsydämisen kuvan kuin vaan ihmisestä voi saada. Aina hyvää tsättiseuraa, joka ottaa kaikki huomioon (niin IRL keskusteluissa kuin tarinoissa). Oot selvästi myös oikeasti osaava hevosihminen
Ps aivan mahtavaa piirtämistä, oon sitä sulle jo kehunutkin, mutta teen niin toistamiseen. Soltun pääkuva painui mieleen yhtenä onnistuneimpana ja harmonisimpana kuvana johon oon pitkään aikaan törmännyt!
|
|
|
Post by Loviisa on Nov 30, 2015 17:30:15 GMT 2
Voi Cella! Tulit ja hait reilu vuos sitte Windin hoitajaks, pääsit ja rymistelit heti seben jengiin. Aij että mä oon ilonen kun pääsit hoitajaks ja oot osana tätä meidän kirjavaa joukkoa. Sun lahjakkuus heijastuu sun tarinoihin, ne on niin sujuvia, idearikkaita ja aitoja. Ja niin, ihan älyttömän hauskoja! Myös sulla on piirustustaitoa, kuvat on taitavasti piirrettyjä ja lämminhenkisiä. Voin vaan kateellisena katella. Sä oot niin esimerkillinen hoitaja!
Ihminen siellä Cellan takana vaikuttaa niin ystävälliseltä. Oot aina kaikille kiva positiivisillä kommenteillas.
En voi siis muuta sanoo ku keep going girl!
|
|
|
Post by Britta on Nov 30, 2015 19:35:17 GMT 2
Loviisa on aivan ihana. Voisin melkein lopettaa tämän sanoihin "eimullamuuta", mutta jatkan silti, sillä Lovvu todellakin ansaitsee kehunsa. Pitkän linjan seppeleläinen, jota ilman Seppele ei todellakaan olisi sama paikka. Hahmona ihanan pirtsakka, niin Pampu-ajoista lähtien nyt pilkkuhepan kanssa touhuiluun saakka. Realisitinen, positiivinen ja mahtava immeinen! Loviisan kehityskaari koko Seppele-aikana on huima!
Oot kyllä niin erottamaton osa Seppelettä ja muutenkin aivan mahtava persoona niin IRL kuin URL!♥
|
|
|
Post by Daniel on Nov 30, 2015 19:52:24 GMT 2
B is back! Jahuu! Britta voi yrittää poistua Seppeleestä, mutta koska Seppele ei koskaan poistu seppeleläisestä, oli ihan selvä peli että pakkohan sen on tulla takaisin. Seben tehopakkaus on oiva tyyppi kuntouttamaan karvapallo-Ediä, koska epäilemättä pitkäjänteisyyttä on ja piisaa. B:n paluussa on myös kutkuttavat draaman ainekset nyt, kun sosiaalisista taidoistaan tunnettu Robert (hehe) on myös paluumuuttanut Liekkijärvelle. Jännä myös nähdä, miten ennen niin paita ja peppu -parivaljakkona pyörineet Britta ja Inkeri kuittaavat eron ja paluun. Britan soljuvaa tarinointia on jo ehdittykin kaivata täällä kovasti, joten nyt se näppäimistö laulamaan niin tiuhaan kuin vaan kerkeät, senkin kiireinen superheppaihminen ♥
|
|
|
Post by Britta on Jan 9, 2016 17:04:43 GMT 2
No, kerta kukaan ei Dani/Lynn/Pirreä ole vielä kehunut, niin eiköhän se ole minun vuoroni tehdä vastakehuminen (kiitos ihanista sanoista ♥)!
Daniel hahmona on aivan älyttömän mielenkiintoinen. Tykkään siitä, kuinka paljon miehellä on meneillään ja kaikista niistä pohdinnoista, joita Daniel harrastaa. Dänin aikuistuminen näiden vuosien saatossa on ollut todella mielenkiintoista, ja etenkin historian putkahteleminen tarinoihin lisää hyvää twistiä.
Däni/Lynn/Pirrehän on aivan huippu kirjoittaja! Rakastan pohdiskelevia tekstejä, melankolisuutta, sitä tarinoissa vallitsevaa tunnelmaa. Jokainen hahmo on aivan erilainen, mutta jokaisen persoonallisuus tulee aivan omalla tavallaan esiin jokaisen omissa tarinoissa. Piirroksista on aivan turha edes puhua, aivan huikeita kuvia ja taiteellista lahjakkuutta todella monella eri saralla. Hahmojen takana on myös aivan yhtä ihana ihminen, niin lämminsydäminen ja muutenkin huippu. Luv u ♥
|
|
|
Post by Salma on Feb 6, 2016 23:58:21 GMT 2
Oon edelleen suuresti onnellinen, ettet lopettanut Britta! Vaikka jotenkin en osannut edes ajatella, että oikeasti lähtisit täältä, oot niin irrottamaton osa Seppelettä. Olin koko ajan varma, että kyllä se vielä sieltä takaisin tulee. Hahmona Britta on tosi kiinnostava, ja tunsin oikeasti suurta herkkyyttä kun se nyt muutti Ahvenanmaalta elämään omaa elämää Liekkijärvelle. Hienosti rakennettu hahmo, jolla on paljon syvyyttä vuosien Seppele-elämän jälkeen. Britalla on oma selkeä tyyli, jota kirjoitat hienosti ja mukavan kevyellä tavalla. IRL-Brisu, oot loistava ihminen! Oot äärettömän lahjakas, hauska ja välitön. Ihailen sun sinnikkyyttä ja taitoja hevosten suhteen ja toivon, että saat niiden parissa toteuttaa kaikki sun unelmat. Oot huippua juttuseuraa, ja vaikka oot nuori niin sussa on hyvällä tavalla paljon kypsyyttä. Mahtikaveri siis! ♥
|
|
Jutta
Perustallilainen
Hoitoheppa: Abrianna
|
Post by Jutta on Feb 7, 2016 17:52:21 GMT 2
Salma on varmaan yks mun lempparihahmoista Sebessä. Kaikki merkinnät on hienosti kerrottuja ja kuvailtuja ja kuvissa on väriä ja tunnelmaa, eli virtuaaliheppailua parhaimmillaan. Varmaan ensimmäiset merkinnät mitä ikinä luin Sebessä taisi tulla Salman kynästä! ♥ Lisäksi hahmona Salmassa on vähän mun ihanneihmisen piirteitä hihi, kaikki tarvitsee välillä ihmistä joka kykenee näkemään kultareunuksen sadepilvessäkin. Mutta diggaan myös Allu-tarinoita ihan kympillä, persoonallista tekstiä ja hauskaa kuvailua!
Koska oon vielä vähän uusi näissä piireissä en oo irl-Salmikseen juuri tutustunut, mutta mitä on chatissa tullut juteltua, vaikuttaa äärimmäisen mukavalta ja todella tutustumisen arvoiselta ihmiseltä!
|
|
|
Post by Robert on Feb 8, 2016 1:41:28 GMT 2
Jutta on kaikin puolin ihan huipputyyppi! Mä olen varmaan ihan hirveä kun sanon näin, mutta heti kun luin hoitajahakemuksen aikoinaan läpi niin tiesin, että tämän minä tahdon. Chatin puolella on tullut ihan loistavaa läppää ja oon monesti hykerrellyt itsekseni Juttiksen heitoille, ja aina välillä muistelen niitä parhaimpia ääneen hymyillen :D Kunpa oisit vaan enemmän äänessä!
Hahmona Jutta on kanssa jees ja musta tuntuu, että team Harry on nyt aika todella hyvä! Jutta on just sellanen tunnollinen ja tomera hoitaja, jollasen jokainen kiireinen hevosenomistaja varmasti itsellensä tahtoo. Röpöllekin Juttis on vähän kuin sellainen luotettava kallio, varsinkin nyt kun Hartsakin on pienellä lomalla. Taitaa digata hoitajasta yhtä paljon kuin hevonenkin! Kaikki tarinat, joita Harryn päivikseen aina tulee, on kirjoitettu ihan hiton sujuvasti ja niistä jää aina hyvä fiilis! On myös kiva kuulla vähän tallin ulkopuolisestakin elämästä, toivottavasti sisarusten huvittavia kanssakäymisiä saadaan useampiakin! Ja piirrokset, oih ja voih! Niissä on ihanan rentsi fiilis ja just eikä melkein näkösiäkin! Varsinkin tykkäsin siitä pystyynnousukuvasta, se oli jotenkin hauska kysymysmerkkeineen päivineen :D
Summa summarum: Juttis on <3
|
|
|
Post by Fiia on Feb 8, 2016 10:39:34 GMT 2
Robs on paras! En voi olla rakastumatta sun kirjoitustyyliin uudelleen joka kerta kun rustaat jotain Harpan hoitokirjaan tai minne tahansa muualle. Oot ihan huikeen lahjakas tarinoitsija, maailman taitavin kuvailemaan fiiliksiä ja tapahtumia mahdottoman elävästi, ja vieläpä kirjoitat hauskasti ja erinomaisen sujuvasti. Joka ikinen tarina tuntuu mietityltä ja panostetulta, tykkään (ja kadehdin!!) niin paljon.
Robert on hahmona niin söpö! Sillä on mielenkiintoinen tausta ja saat hienosti kuljetettua hahmoa eteenpäin vähän joka tarinassa. On ollut superkiinnostavaa lukea, miten Robs on kasvanut ja kehittynyt tyyppinä Venna-ajoista, mutta tuntuu kuitenkin silti siltä samalta Robertilta. Just tällaista hahmon harkittua muotoutumista on niin kiinnostava lukea ja seurata! Musta on ihanaa että Robs ja Fiia on kaverustunut ja aion vaalia tätä ystävyyttä hamaan loppuun saakka :'D
Lisäksi ruudun takana on aivan ihastuttava persoona, oot huippua juttuseuraa ja hupaisa tyyppi. Haluun ehdottomasti tavata sut miitissä ens kesänä! Ihan mahtavaa kun palasit, sydän!
|
|
|
Post by Piritta on Feb 8, 2016 11:42:20 GMT 2
Voi, Fiia on ihana! Siitä vaan huokuu luotettavuus ja kyky kohdata ihmiset sellaisina kuin ne on. Fiia-hahmo on jotenkin ihanan luontevasti ajautunut Seppeleen ihka omaksi kaikkien kaveriksi, johon on aina turvallista tukeutua. Elmo on mun mielikuvissa niin Fiian poni kuin vaan olla voi, ja uudet seikkailut Eelan kanssa ilahduttavat kovasti! Kun luin Fiian ensimmäistä tarinaa Eelan päikyssä, ajattelin, että juuri näin sen pitää mennä. Tunnollinen, mielettömän pitkäaikainen ja kohisten ratsastajana kehittynyt hoitaja jos joku ansaitseekin mahdollisuuden kehittyä entisestään hevosen kanssa, joka riittää vielä ihanaa Elmo-poniakin pidemmälle.
Fiiu on mahtava tarinoitsija, joka osaa napata taitavasti kopin arkisesta tallielämästä, aidosta tunne-elämästä ja hei, siitä heinän ja hevosen tuoksusta, joka on Fiian hoitomerkinnöille tunnusomaista. Fiia on juuri se hahmo, jonka kaltaisia kävijöitä kaivataan joka talliin. Hevoset ja kaverisuhteet hoituvat yhtä huolella ja lämmöllä.
Ei tämmöistä hahmoa voi kirjoittaa, ellei itsekin ole aika ihana tyyppi. Pus Fiiuli <3
|
|
|
Post by Pyry on Feb 8, 2016 13:22:12 GMT 2
Pirre on aivan mahtava hahmo, jonka ah-niin-täydellinen -ulkokuori on alkanut vähän rakoilla, mikä tietenkin on aina kiinnostavaa! Opettajan roolissa Pirre on motivoitunut ja kekseliäs, hommastaan selkeästi kiinnostunut. Vaikka kuvittelinkin luovani potentiaalista kouluratsastajan alkua, niin Pirren tunneille on alkanut olla hirveä hinku ja kiinnostus. Ransu taas on aivan hurmaava ja sympaattinen sählä, ja jotenkin hassusti täsmällinen ja ahkera ope sopii honkkelihirven pariksi loistavasti. Tykkään kanssa siitä, että Pyryn ja Pirren välille on muodostunut vähän mystinen jännite, josta ei tiedä oikein mihin suuntaan ja millä mielellä homma etenee ja jota ainakin mun on ollut erittäin viihdyttävää pitää yllä. Taustalla on mahtavan huumorintajun ja luovuuden omaava tyyppi, jonka seurassa aika varmasti liitää! Ainakin chattikeskustelujen perusteella Panostus kaikkien hahmojen kanssa on jotain, mitä ihailen ihan todella paljon! Yhteenvetona: Klip-klop, Pirre on pop!
|
|
|
Post by Cella on Feb 8, 2016 15:43:24 GMT 2
Pyry! Voi Pyry!
Eihän tässä tiiä mistä pitää alottaa.
Pyry-hahmo on loistavasti toteutettu, aito ja ainutlaatuinen. Sen kömpelyys ja luonnollinen ystävällisyys luo kaikkiin hetkiin toisaalta hyvin sympaattisen sävyn, toisaalta taas on niin suoraan oikeasta elämästä, että ihan hengästyttää. Siinä ei olla korostettu tai kiilloteltu mitään turhaan! Pyry on valtavan virkistävä juuri tuollaisena täydellisen epätäydellisenä ja hyvä-kaveri -tyyppinä, ja mun mielestäni Reinolle ei voisi parempaa tyyppiä kylkeen löytää. Tarinat ovat letkeitä, soljuvia ja aina onnistuneita, ja tursuilevat pieniä kivoja hetkiä, huomautuksia ja joskus myös naurattavia kommelluksia. Erityisen hyvin Pyryn tarinoissa aina onnistuvat kohtaukset muiden tallilaisten, niin hevosten kuin ihmistenkin kanssa – kaikki pääsevät täysiin oikeuksiinsa juuri niin omina persooninaan, ja niillä Pyry saa rakennettua aivan mainioita tilanteita. Kirjoitustapa on hauskan erilainen ulkopuolisen kertojan takia, ja antaa hyvän kuvan myös Pyryn omista pohdinnoista ja sisäisestä monologista. Pyryn tarinat luen joka ikinen kerta, ne saavat hymyilemään, paikoin ihan nauramaan, ja hevospojan seikkailuista tulee aina ihan kauhean lämmin ja mukava tunne. Tästä erityisen hyvänä esimerkkinä se ratsastuskoulumestaruuksien juhlintamerkintä!
Pyryn piirrokset ovat heti tunnistettavia, persoonallisia, kauniita, hauskoja ja tunnelmallisia. Osaat vangita hetken kuin hetken, ja myös vaativammat kuvakulmat ihan kadehdittavan hyvin. Rakastan piirrosten pyöreitä ja pehmeitä muotoja ja aitoja mutta vangitsevia värejä – tekee mieli vaan pysähtyä ihailemaan kuvan ideaa ja tekijän mielikuvitusta pää kallellaan, ja samaan aikaan halata tiukasti (en tiiä miksi, tekee vaan) kaikkia piirroksen hahmoja.
|
|