|
Post by Josefiina on Aug 2, 2008 14:03:01 GMT 2
Joo, tämähän melkein menisi Hoitsuista jutustelua-töpöön, mutta ajattelin tehdä ihan oman tällaisen. Huikatkaa, jos koette tarpeettomaksi ;)
Ideana olisi siis puntaroida joko hoitohevostasi tai itse omistamaasi kopukkaa, ja nimenomaan Seppeleestä. Ei pelkästään "mun hoitsu on ihQ paras kaikist kukaan ei voi voittaa sitä<3<33" - mikään hevonen on tuskin niin virheetön, ettei siitä jotain pikkuvikaa löytyisi, vai mitä?
Kertokaapa tällaisia ainakin: x hepan + ja - puolet x unohtumattomin kokemus hevosen kanssa x miksi juuri se hoito- tai oma hevonen? yms yms yms vapaamuotoista lässytystä
Areena on teidän :)
|
|
|
Post by Mariel on Aug 4, 2008 15:26:26 GMT 2
Mieki haluan rustata tänne Cassusta. Eli löysin Seppeleen googlen avulla ja sitten halusin hoitohevosen. No Cassu oli juuri silloin hakemassa hoitajaa ja lähetin sitten hakemuksen. Anne vastasi ja sain alkaa hoitamaan tuolloin orina olevaa Cassua. Etenimme ensin talutuslenkeistä, juoksutukseen ja siitä varusteiden kokeiluun ja pian istuinkin jo Cassun selässä. Siitä se lähti ja nyt on reilut 60 hoitokertaa takana - Cassuun vain jäi koukkuun ja se on niin käsittämättömön ihana <3 - Paras kokemus Cassun kanssa on ne kaikki ihanat hoitokerrat! Cassun plussat ja miinukset: + Reipas (välillä liiankin) + Hyvä hyppääjä + Kiltti + Nätti kun mikä! + Ihmeellinen "huumori" +/- Keksii kaikkea "ei niin kivaa" tekemistä. - Yli energisyys - Lyhyt sieto kyky - Jääräpäisyys Siinäpä sitä nyt oli
|
|
|
Post by wear on Aug 5, 2008 19:48:42 GMT 2
Eli mä voisin nyt höpötellä tässä jotain jonninjoutavaa pienesta Taigapallostani. x plussat: + kiltti + reipas + hauska + välillä ihanan jääräpäinen x miinukset: - karkailee helposti, ja loukkaantuu välillä herkästi. Taiga on vaan niin ihana höspöttäjä, ettei sillä ole paljoa huonoja puolia. ;P (sori kun oon näin tylsä) x unohtumattomin kokemus hevosen kanssa - en mä tiedä. ehkä se, kun ratsastin sillä ekan kerran, tai sitten se, kun harjoteltiin niihin estekisoihin. x miksi juuri se hoito- tai oma hevonen? - Sehän kävi sillai, että Annella oli topikki ht.netissä, missä se etsi hoitajia noille kopukoille. Mä sitten selailin Seppeleen sivuja, ja ihastuin heti Taigaan. Se vaan jotenkin iski. Myös Pella oli tosi kiva mun mielestä, ja meinasinkin sitä pyytää hoitsuksi, mutta onneksi en sortunut, vaan kysyin Taigaa. Kylläkin joku toinen oli kerennyt kysyä Abbelta juuri ennen mua Taigaa hoitsuksi, mutta onneksi mä pääsin sentään sen kakkoshoitajaksi. Kuitenkaan se toinen ei hoitanut sitten kertaakaan, ja vähän ajan päästä Anne heitti sen pois, ja mä sain Taigasen ittelleni.
|
|
|
Post by Pipsa on Aug 5, 2008 21:13:59 GMT 2
RD Sigebertus "Bert" + Kiltti + Hyppää, sekä menee koulua hyvin + Ei kovin iso, sopivan kokoinen minulle + Ihana karvakorva + Hauska ori, jonka kanssa aina sattuu ja tapahtuu - Joo, tiedän olevani myös tylsä, mutta en tosiaan tiedä mitään huonoja puolia orista X Unohtumattomin kokemus Varmaan ensikerta, tai ensi ratsastus X Miksi juuri se hoito- tai omahevonen? Googletin virtuaalitalleja, ja satuin löytämään Seppeleen, johon päätäpahkaa ihastuin, siihen aikaan oli myös Bertin lisäksi Palmikko vapaana, Bert kuitenkin iski paremmin, ja siitä lähtien olenkin sitten tätä hoidellut. Frozen Princess "Pampula" + Kiltti, välillä hieman ilkikurinen + Tosi söpö pikku pallero + Mukava ratsastaessa + Hyppää ja menee kouluakin mukavasti - Karkailee usein - Aika pieni X unohtumattomin kokemus hevosen kanssa En oikein tiedä, onhan ne ensikerrat ja ratsastukset aika muistettavia X Miksi juuri se hoito- tai omahevonen? Berttiä olin tuohon mennessä aika pitkään jo hoidellut, ja selailin viestejä, jossa näin Annen laittavan, ettei Pampulalla ollut hoitajaa, joksi minä sitten päätin ryhtyä
|
|
|
Post by Karoliina on Aug 7, 2008 12:11:51 GMT 2
Merryhoof 'Mari' + Kiltti + Hyvin koulutettu + Rauhallinen + Maailman paras hoitohevonen(Olen tosi idiootti näiden plussien kanssaxD) + Söpö - Ehkä välillä liiankin kiltti. Saisi olla välillä aika jääräpäinen. X unohtumattomin kokemus hevosen kanssa Ne kaikki hoitokerrat, ja ehkä ensimmäinen ratsastus. X Miksi juuri se hoito- tai omahevonen? Huomasin että Anne etsi Palmille ja Marille hoitajaa, joten päätinpä pistää hakemusta tulemaan. Ensin ajattelin että Palmi olisi mukava, mutta jokin sävähdytti enemmän Marissa. Siitäpä se sitten lähti. Letkajenkka 'Leevi' + Reipas + Usein aika kiltti + Mukavan 'matala' + Söpö - Jääräpää usein. - Esittelee orimaisuuttaan tammoille aika reilusti. X unohtumattomin kokemus hevosen kanssa Kaikki hoitokerrat. X Miksi juuri se hoito- tai omahevonen? Maria hoidellessani tuli sellainen tunne, että tarvitaan toinenkin kopukka hoidettavaksi. Huomasin että Carkki etsi herralle kisahoitajaa, joten kyselin sitten sitä. Carkki kyllä kyseli, josko alkaisin Leevin toiseksi hoitajaksi, ja suostuin tietysti.
|
|
|
Post by Maikku on Aug 12, 2008 16:27:20 GMT 2
Piccolo "Pikku<3" Plussat + + niin kultanen + ollaan tutustuttu + tunnistaa mut + sopii luonteeltaan kaikille + kuitenkin persoonallinen Miinukset - - liian pieni Unohtumattomin kokemus Pikun kanssa On varmaan meidän leiri Siellä sain ainakin olla sen kanssa ja pitää sen ihan omana . Kaikki päivät on kuitenkin aivan ihania <3 Miksi juuri se hoitohevonen? Koska ihastun aina piirrettyihin, pieniin ja valkoisiin, kiltteihin poneihin
|
|
|
Post by Karoliina on Aug 12, 2008 16:37:43 GMT 2
Pistänpäs tänne nyt myös uudesta hoitohevosesta, Aksustakin puntaroinnit.
Joyhofs Axel 'Aksu palleroinen'
+ Super söpö örkki<3 + Persoonallinen + Hyvin koulutettu + Kiltti + Poni<3 + Maailman paras!
- Vaativa ratsastaa - Uusi, joten kerää ympärilleen kamalasti ihailijoita.
Unohtumattomin kokemus Aksuliinin kanssa Eka ratsastus, ja tietysti nämä lukuisat neljä hoitokertaa. xD
Miksi juuri se hoitohevonen? Tähän on aivan pakko vastata rehellisesti.(sillä muuten huijasin itseäni sekä kaikkia xD)Olimme sopinneet Annen kanssa Marin poismenosta, ja Anne kertoi näistä kahdesta kopukasta, jotka tulisivat talliin. Sain ensimmäisenä(Annen lisäksi tietysti!) kurkistaa Aksun sivuille, ja ihastuin ruunaan, vaikka ei sillä kuvaa vielä ollut. Halusin herran hoitohevoseksi sen takia, koska se olisi paljon pienempi kuin Mari tai Leevi. Siitäpä se sitten lähti, enkä ole katunnut yhtään hetkeä tähän mennessä<3
|
|
|
Post by Ada on Aug 12, 2008 17:51:42 GMT 2
Ilolan Eliksiiri alias Siiri, Sirpa, Sirppana, Sirpanakki, Sirppenstuuga, Piisukka, Sipsu, Sipsukka, Sipsunakki (rakkaalla lapsella on monta nimeä).
+ kauniin värinen. + persoonallinen hössöttäjä. + tarpeeksi luonnetta, ei naurispäiviä. + osaa olla myös hellyydenkipeä ja symppis (mutta vain halutessaan). + söpö sitruunailme.
- aivan liian pieni. - vain peruskoulutettu. - nuori. - asuu Pampulan kanssa samassa karsinassa, haluan sille oman. - en pääse sillä itse tunneille. - kakaroiden ihkutuskohde.
x unohtumattomin kokemus hevosen kanssa? hmm... en nyt osaa oikein sanoa mitä tämän kanssa on ollut unohtumattominta, kun olen kerran kaikki itse keksinyt. (ehkä olen sitten vain tosikkotylsäsekämielikuvitukseton, mutta eipä sille mitään voi.)
x miksi juuri se hoito- tai oma hevonen? katselin silloin aikoinaan suhteellisen pitkään Seppelettä ja sen poneja, miettien että löytyykö aikaa ottaa sitä toista hoitohevosta Tuulin rinnalle. päätinpä sitten lopulta kokeilla, alunperin olinsin halunnut joko Humun tai Palmikon, mutta kun kummallakin ponilla oli sillä hetkellä kaikki kolme hoitajaa, niin päädyin sitten tähän koska Sirpalla ei ollut ketään ja otus oli muutenkin suloinen. ja ihan hyvinhän se meni, tuo koko vain häiritsee hiukan.
|
|
|
Post by Sophie on Aug 15, 2008 14:49:03 GMT 2
Blonde Q "Blondi"
Plussat + + Söpö + Tiikerinkirjava "kylmäverimakkara".. + Ihuna, keinuva askellus + Hörähtelee aina mulle, kun näkee mut, puol vuotta tunnettu...
Miinukset -
- Pullea (: - Joskus liiankin laiska
Unohtumattomin kokemus Blondin kanssa: Se varmaan, se eka ratsastuskerta B) Miksi juuri se hoitohevonen? No kaikkihan alkoi siitä, kun näin Treffi-liitteessä Seppeleen "mainostuksen". Ihastuin heti, ja säntäsin jouluaattona koneelle kirjoittaen "www.virtuaalitalliseppele.com".. Tuli otettua Pampu hoitsuksi. Mutta sitten tajusin, että ei, ei shettistä, vaan suurempi noriker <3 Ja Blondia olen hoidellut sitten tässä puolenvuoden aikana välillä hyvin epäaktiivisesti, mutta yleensä silti rakkaudella 8DD.
Henrietta alias "Hensu"
Plussat +
+ Kiltti, lempeä + Mua vain sentin suurempi, ihan OK'n kokoinen siis.. + Söpön värinen ja valloittava. + Koulutettu hyvin, helppo ratsastaa (?) + Just se tilastoheponen <3<3
Miinukset -
- Tuntitöissä (ei siis aina pääse ridaamaan, kun huvittaa..)
Miksi juuri se Hensu? Tuli vain ihastuttua.. x) Söpöööh..
Paras kokemus Henrietan kanssa:
Eka ratsastuskerta ja 100 cm esteen ylittäminen siinä samalla <3
|
|
|
Post by wire on Sept 5, 2008 18:45:14 GMT 2
Tämä tyttö nyt sitten höpäjää Epusta (Episode II). Eppu on siis tällä hetkellä ainoa hoitohevoseni, vaikka omalla tallillani onkin kauraturpia hoivailtavana. Epun kanssa on ollut mukava puuhailla ja tapasin sen joulukuussa -07. Eppu ei ollut ensimmäinen hevonen johon ihastuin täällä Seppeeleessä, vaan pyysin erästä toista hevosta (joka ei mielestäni enää olekaan täällä?) hoitsuksi. Eppu oli kuitenkin vailla toista hoitajaa, joten sain loppuen lopuksi sen. Hevosen plussista ja miinuksista en kummemmin höpise, Eppu on tasainen ja hieno ratsu. Eksyin tänne Seppeleeseen ihan vain... no, eksymällä ja ihastuin paikkaan heti. Vaikka en ehdi hoitamaan Eppua kovin usein, yritän tulla sitä liikuttelemaan ja hoitamaan aina kun kerkeän.
|
|
|
Post by Dreamer on Sept 5, 2008 18:57:32 GMT 2
x Bladen.. plussat: + Sopivan luontonen, ei liian rauhallinen, mutta ei raivohullukaan + Sopivan kokonen (ei tuu hetikkään pieneksi) + Ei enää käy tunneilla + Kaunis ja rakas <3
miinukset: - kiimassa varsinainen riesa - korkea (naama punasena pitää aina kiikkuu sinne satulaan)
x unohtumattomin kokemus hevosen kanssa - Öö.. Oliskohan se ku voitettiin ne kenttäkisat tai ku neiti hörisi mulle ekan kerran
x miksi juuri Blade Mie olin jo pitkään ihaillu kaukaa seppelettä, varsinki Bladea (rakkautta ensisilmäyksellä :'D), neidillä kuitenki oli sillon hoitaja ku hokasin Annen topan ja hoitajia vailla olevat hevoset. Pikkua siis ensin hoitelin vähän aikaa, sitten ku Bladelle etsittiin hoitajaa niin mie olin onnesta ymmyrkäisenä ekana haluamassa siihen pestiin. Pikku jäi sitten Maikulle ku tuli liian pieneksi minulle, mutta saimpahan keskittyy kokonaan tähtipäähä <3
|
|
|
Post by Johanna on Sept 6, 2008 11:10:56 GMT 2
Bertti+ suloinen, kiltti + hiirakko ! + helppo hoidettava + sosiaalinen + sympaattinen + miellyttämisenhaluinen + tykki maastoesteillä ! + hyppää isoja, menee vaativissa luokissa koulua + kisoissa ja vieraissa paikoissa viilipytty + KOKONAAN OMA ♥ + sitä hoitaa pipsa +/- kooltaan tankki ! - ratsastaessa aluksi todella tahmea - pienikokoinen - se tietty orin ego puuttuu - turhan herkkä kiimoille - tyhmä, oppii kantapään kautta - perso herkuille X unohtumattomin kokemus Bertin hankinta itsessään tietty, sen tuominen Seppeleeseen ja ehdottomasti kaikki yhdessä koetut maastoestekisat ! X miksi juuri se hoito- tai omahevonen? Selaisin konilaa uuden kisahevosen hankkiminen mielessäni. Sillä tulisi olla kapasiteettiä isoille esteille niin radalla kuin maastossakin, sekä osata perusliikkeet koulusta. Berttihän sieltä löytyi ♥ Sentti+ kiltti, hömppä + jännä väri ja merkit + sosiaalinen + sympaattinen + miellyttämisenhaluinen + rakastaa huomiota + aina iloinen + helppo ja herkkä ratsu + maastovarma, peloton ja säikkymätön + tarpeeksi isokokoinen + myös viilipytty kisoissa - malttamaton esteillä - toinenkin hoitaja - ei tarpeeksi orimaisuutta ja haastetta - turhan helppo ratsastaa :/ - ne pirun pintelit - toivoisin tasokkaammaksi kouluttamista X unohtumattomin kokemus Ei nyt tule mieleen Kamusta vain ♥ X miksi juuri se hoito- tai omahevonen? Kamu kuoli Tahdoin kuitenkin uuden hoitohevosen, koska Bertiä en olisi jaksanut hoitaa ja sillä oli jo ahkera hoitaja ! Sentti vaikutti oivalta valinnalta! Kaipaan vieläkin Kamua
|
|
|
Post by Carkki on Jan 29, 2009 16:50:00 GMT 2
Palmi-mamma + pitkäaikainen hoitsu, n. ½ vuotta + pullero <3 + rauhallinen isolla ärrällä ja varma isolla veellä + ihana + suokki - en meinaa muistaa piirtää sukkia sille xDD - öö, little bit laiska
Unohtumattomia kokemuksia on miljoonia. Se, että edes sain sen hoitsuksi, 100HM oli ihme jo minun kaltaiselta hätähousulta. Hmm, voisi mainita myös metrin esteen ylityksen ja sen kun mammaliini vihdoin alkaa pitää esteistä!
Miksi juuri Palmi, sillä Palmi on Palmi ♥
Lääviliini + OMAOMAOMA! + suokki pienoiskoossa + jääräpäinen + hauska + ADHD (sopii mulle) + pomppaa hyvin esteitä + luonteikas + huippu tyyppi - hmm, välillä rassaa hermoja yli-innokkaana =)
Unohtumattomia kokemuksia Läävinkin kanssa löytyy kyllä paaaaaaljon, mutta esimerkiksi sijoituksien määrän nouseminen huimaksi, tänne pääsy, ihana persoona ja kaikki.. <3
Siksi miksi Palmikin, siksi juuri Leevikin, Leevi on oma ihana läävipallo, Leevi on Leevi ♥
|
|
|
Post by Jusu on Feb 13, 2009 17:00:18 GMT 2
Sentti on nyt pohdiskelujen kohteena, katsotaan mitä järkevää saan siitä kirjoitettua! Otetaas alkuun niitä plus- ja miinuspuolia: Plussat: - Kiltti, järkevä ja rauhallinen, muttei pystyyn nukahteleva
- Kaunis kuin mikä, ihana väri : ) Ja pään puolikuutähti on persoonallinen ^^
- Sentille on kiva keksiä kaikkea kirjoteltavaa
- Mukava ratsu
- Käy tunneilla - miusta se on ihan hyvä, siitä keksii kaikenmoista kirjoteltavaa
- Ei säpsyile eikä äksyile turhia
- Lempeä ja älykäs tapaus
- Sillä on niin iiihana lempinimi, mulle tuli aina ennen Sentistä mieleen joku pikkunen shettis <3
- Ah ja voi. <3
Miinukset - Sentti on iiiso. Sen säkä on reilu kymmenen senttiä korkeemmalla kun mun päälaki, oikeestaan melkein 15 senttiä...
- Jalkojen merkit tuottaa mulle päänvaivaa, kun en koskaan oikein meinaa olla varma kuuluuko sille sukkia ja mihin jalkoihin...
- Suola kiinnitti huomioni - miusta Sentin pitäisi enneminkin olla sokeri ku suola ;D
Unohtumattomin kokemukseni Sentin kanssa... No varmaan se kun pääsin sen hoitajaksi, koska heti kun mä näin että Sentille haettiin hoitajaa, mulle tuli sellanen "oi apua mä tahdon niin Sentin hoitohevosekseni, mun on pakko saada apua apua..." Mulla meni hetken aikaa lukea lopullinen päätös ja mä pelästyin lukeneeni väärin :'D Mut siitä toivuin ja nyt mä oon ilonen että Sentti on miun hoidokki, koska se tuntuu jotenkin sopivalta. Vaikka onkin iso ^^ Sentin kanssa on ollut kivaa ja Seppeleessä ylipäätään ja ainoa kaiveleva asia on se että mä oon nyt ollu jonkun aikaa niin epäaktiivinen. Miksikö juuri Sentti? Eikö se selviä yltä? Jos ei, niin sanotaan se vielä kerran: ah ja voi <3
|
|
|
Post by Miina on Feb 13, 2009 17:21:08 GMT 2
Flore du Gite<333
Plussat:
+ Suht sopivan kokoinen.. + Kohtuun kiltti, vaikka särmää löytyy.. + Symppis kamu. + Ratsastaessa mukavan herkkä.
Miinukset:
- Pahana tallitapana imppaaminen, siksi imppauspanta.. - Joutuu harjata käytävälle, koska liiskaa seinän väliin.. - Äksypäksy..
Siinä ne<33 =DD
|
|