|
Post by brenna on Feb 13, 2009 17:39:21 GMT 2
Ja 'tiukan' arviointini kohteeksi on jotunut Mankii<3 Manksu, Hani, Kulta, Pallero, Juntti, Pässi, Nalle, Rakas ja monta monta muuta nimea x'D
Plussat + monipuolinen + keksii aina kirjoitettavaa + tämän ponin kanssa ei pitkästy + ei liian iso ratsu + osaa hyvin asiat, jos haluaa + ihanan värinen <33 ja sööti sööti poni<33 + sympaattinen otus halutessaan<3 + ei pure tai potki = D
Miinukset - Joskus liiankin itsepäinen otus - osoittaa harvoin sympaattisuutta hörisemällä tai muulla vastaavalla - pukittelee ja pysähtelee paljon..
Unohtumattomin kokemus Mankin kanssa Unohtumattomia kokemuksia on suuuri liuta, nimittäin jok ikinen hoitokera on unohtumaton, mutta selvimpänä päähän on tainnut jäädä viime kevään kenttäkisat, joissa pärjäsimme hyvin, vaikka olimmekin hevosten luokassa ='D
Miksi juuri Manki? No siksi, koska ruuna on niin omalaatuinen ja omapäinen poni<3 Vei sydämmeni, kun saavuin talliin, toinen poni, tai no hevonen, eli Jambo. Nuo kaksi veivät sydämmeni ja sain Mankin ensin hoitohevoseksi ja nyt omaksi poniksi. Erittäin hyvä kaveri, jonka seurassa ei pitkästy ^^
- Brenna kuittaa
|
|
|
Post by Jenna on Feb 27, 2009 20:09:13 GMT 2
pakko tehdä jotain, muuten homehun tähä ):
Jamahuto EST alias jambo, jamppa, jampsakka, jambonen, jambonakki, jampsa, jörrikkä, jambosetä, jambomakkara, jamponen, jamppo jne. mikä kuulostaa parhaimmalta sinun korvaasi!
(+) Plussat + ah, ei syö mua lounaakseen (ainakaan kovin usein..) + melko sopivan kokoinen mulle, jaksaa vielä kantaa tätä palloa ♥ + seurallinen, persoonallinen ja hauskakin aina silloin kun haluaa + melko kiltti, riippuu silti päivästä (: + ei koskaan saa mua pitkästymään, hiusten repimisestä kampituksiin : D + ei ehkä tallin kaunein, mutta on se puolikuu aika valloittava nappisilmien kera + melko lepsu ratsastaessa, mutta silti välillä haastetta + hottisbaby, kultainen luonne, tunnistaa jo mut yli puolen vuoden hoitamisen jälkeen! + joka pojan ratsu, innokas uusiin asioihin, HÖMPPÄ ♥ + ei toista hoitajaa :3 + tarpeeksi haastava koulussa + ihanan tuuhea harja, hoidetaan karsinassa ♥ Ei yhtään plussia, joo!
(-) Miinukset - notota, se hyppytaktiikka viä vähä hakuses ja sais hypätä hiukan paremmin (: - osaa olla ärsyttävä, jos tahtoo kiusii minua ): - sohvaperuna, kauheet nosturit tarvitaan että saan sen tunneille - ja ne sukat! mihin jalkoihin tulee musta korkeasukka, ja valkoinen vuohissukka/puolisukka? joihinkin jalkoihin ei yhtään valkoista. on siinä opettelemista. - aa, hermot niiden pinteleiden, botsien ja suojien kanssa - ryntäileminen, varpaiden tallominen - jalkojen kolhiminen oisko tos kaikki?
Unohtumattomin kokemus jampsan kanssa? hmm, kaikenmaailman vaellukset, rapsutteluhetket ovat ainakin jääneet mieleen ja nautin Jambon kanssa olemisesta jotenka eiköhän kaikki ole jäänyt mieleen ♥
Miksi juuri jampsukka? siksi koska se vain osaa olla niin hellyyttävä, ja tietysti syntyy hyvä side välille, kun on yli ½ vuotta hoidellut ruunaa. ehkä vielä jotain pientä vikaa siitä löytyy, mutta silti aika nami! sorge, en parempaa keksiny : D
|
|
|
Post by Sanni on May 1, 2009 22:27:44 GMT 2
~ Joyhofs Axel ~
+ Erittäin kiltti ja persoonallinen herra <3 + Juuri sopivan kokoinen miulle + Jekuttaa hoitajaansa aina silloin tällöin tempuilla + Erikoisen värinen + Rakastan älyttömästi <3
- Riuhtominen taluttaessa - Vaativa ratsastaa - Joskus osaa olla todellinen jääräpää
~ Mikä oli unohtumattomin kokemus Aksun kanssa? ~
No. Se oli varmaan se ensimmäinen ratsastus. Tai sitten ensimmäinen tippuminen! (: En oikein tiedä. Joka ikinen Aksun kanssa viettämä aika on ollut kullan kallista... <'3
~ Miksi juuri Aksu hoidokiksi? ~
Yritin paria hevosta hoidokiksi, mutta ei kuitenkaan tärpännyt. Sitten tuli Aksun vuoro saada toinen hoitaja. Lueskelin Aksun sivut, ja poni tuntui älyttömän ihanalta herralta! <33 Niimpä päätin sitten hakea Aksullekin hoitajaksi ja pääsin. Ette arvaakkaan, miten repesin onnesta nähdessäni, että olin päässyt tuon valloittavan ruunan huoltajaksi! : ) Ja vielä älyttömän ihanan Karon kanssa!
|
|
|
Post by Alina on May 16, 2009 19:05:39 GMT 2
No halusin taas nostaa tämän ja arvaatkaa kaksi kertaa ketä hoidan. : )
pallura-Pella - Fiian ja Alinan kultsimussukka
+ herttainen ja muutenkin ihana luonteeltaan + russ, jotenkin olen ihastunut rotuun + sen väri, tosi kaunis ja sopii ikäviin sadepäiviin jota mä henkisesti koen aika useasti + Alinan hoitsu, se tekee siitä parhaan!
- poni käy kohta pieneksi Alinalle joka ei kasva kuin leveyttä - melko rauhallinen, ei kovinkaan tapahtumarikas hoidokkina
x unohtumattomin kokemus hevosen kanssa En mä oikein tiedä. Pellan kanssa olen viettänyt monen monta hyvää hoitokertaa, mutta parhaiten on jääneet mieleen ensimmäinen Pellalle piirtämäni kuva ja sitten se kun laukattiin Fiian kanssa karkuun susia. : D Yup.
x miksi juuri Pella? Pella on Pella, parempaa selitystä en keksi. Pella tekee itse itsestään ihanan ja on juuri sellainen poni, jonka itselleni haluaisin.
|
|
|
Post by wear on May 16, 2009 19:41:18 GMT 2
Hihi mulla on tylsää ja teen tän uudestaan : ) !
Taiganakki
+ Taiga on hassu, kiltti, suloinen ja ennen kaikkea ihana luontoinen karvaturri + Se on väritykseltään vähän erikoinen, mikä tekee siitä vielä vähän enemmän speciaalin + Suloinen ! + mukava ratsastaa, ei liian reipas eikä liian laiska : ) + Omalaatuinen joskus, täytyyhän poneissa jotain luonnettakin olla! + Sopivan kokoinen, ei liian pieni tai liian iso
- Välillä vähän liiankin rauhallinen
x unohtumattomin kokemus hevosen kanssa Varmaankin se kun voitettiin Taigapallon kanssa ne yhdet Seppeleessä järjestetyt kisat vuonna nakki ja peruna. Lisäksi se kun sain sen tossa vähän aikaa sitten omaksi. Se oli aika unohtumaton fiilis. ; )
x miksi juuri se hoito- tai oma hevonen? Taigassa on vaan sitä jotain. Meillä tulee kohta kaks vuotta yheistä taivalta, ja en vois ikinä jättää mun pientä palleroani enää. Se on vaan jotenkin niin special <3 Ensimmäiseksi Taigassa muhun iski sen ulkonäkö. Ponihan on syötävän suloinen! Sen jälken tutustuin tamman luonteeseen, ja ihastuin vieläkin enemmän. Taiga vaan on sellanen kultainen jekkuilija : )
|
|
|
Post by Cäpä on May 16, 2009 21:33:57 GMT 2
Piccolo
Plussat
+Ylivoimaisen suloinen tapaus, kimoissa on sitä jotakin... +Luonne valloitti heti, kiltti, symppis, mutta kuitenkin pilke silmäkulmassa..! +Ratsastaessa juuri tyyppiäni...♥ +Monipuolinen, Pikun kanssa voi tehdä mitä vain! +Ensimmäinen poika joka oikeasti kuuntelee! x) +Meillä tulee olemaan edessäpäin vaikka kuinka paljon... +Inspaa ihan tosissaan hoitamaan
Miinukset
-Jos kasvan vielä paljon niin ponski jää pieneksi... -Suosittu hoitsu mahdollisille tuleville apuhoitajille...:'> Mikäli toisen hoitajan kanssa ei synkkaisi, niin tulen helposti mustasukkaiseksi hoitsustani... =D
Unohtumaton kokemus Pikun kanssa?
Se kun sain herran hoitsuksi, oli niin upea tunne...! Mutta myös se sateinen maastolenkki on jäänyt mieleen...<3 Jokainen hoitokerta on ihana!
Miksi juuri Pikku?
Koska ponski on juuri sellainen, joista pidän! Meillä synkkaa hyvin, ja tykkään herrasta todella paljon, joten miksipä ei Pikku?
|
|
henni
Uusi ihmettelijä
|
Post by henni on May 17, 2009 15:38:43 GMT 2
Garamonde CactuarPlussat+ Erittäin suloinen tapaus! + Luonteeltaan ihana pienisuuri nallekarhu.. + Pidän puoliverisistä kovasti, ja ihanaa, kun oma hoitsu on sellainen! + Cassu osaa paljon ja hyppää suht. korkeita esteitä, ettei tartte mitään kuuttakymppiä jäädä pomppimaan koko aikaa. + Kiltti ja sosiaalinen, en erityisemmin tykkää itsenäisistä tai jääräpäisistä hevosista + Cäpää kompaten, meidän kahden tulevaisuus on vielä edessä ja varmasti kaikkea kivaa ja joskus jopa ei-niin-kivaa tulee tapahtumaan. (: + Saan omia herran itselleni Miinukset- Remonttiturpahihnaa ei ole kiva piirtää x) - Joskus on hieman rankkaa hoitaa vain yksin, mutta suurimmaksi osaksi se on tosi mukava juttu. - Ja joskus kaikki tuntuu ruunan kanssa liiankin helpolta. Unohtumatomin kokemus Cassun kanssa?No totta kai se, kun sain Cassupassun hoitsuksi! Kuitenkin, en ole hoitanut pollea vielä paljon, joten muuta ei oikeastaan mieleen juuri nyt tule. Miksi juuri Cassu?Koska Cassu on ihanan sympaattinen ja ihmisrakas hevonen, jota on aivan todella ihana hoidella!
|
|
|
Post by Karoliina on May 17, 2009 17:21:25 GMT 2
[shadow=red,left,300]Flore du Gite[/shadow] Floora, Flooru, Margariini, Mussukka, Honey, Kulti..
Plussat:
+ Ei jää hetkessä pieneksi + Tummanruunikko<33 + Mukava hoitaa, kun on kivalla tuulella + Ratsastaessa mukavan 'kokematon' + Lovely kamu<3 + Apuna toinen hoitaja + Nimi aivan valloittava!
Miinukset:
- Välillä liian tavallinen väritettävä.. - Imppaa, imppauspantaa ei oo aina mukava laittaa - Ärsyttävä pahalla tuulella - Liian herkkä - Joskus ei inspaa aina - Tuntuu, että juntattais koko ajan samassa kohtaa - Ei voi lähteä maastoon yksin : (
Unohtumattomin kokemus Flooran kanssa? Vaikea kysymys.. Ehkä ensisilmäys tammaan, joka sai sukkani pyörimään jaloissa. Kaikki on kullan arvoisia, ehkä ensimmäinen ratsastus ja Flooran oppiessa luottamaan minuun.<3
Miksi juuri Floora? Niin suloinen ja 'kokematon' yksilö, joka valloittaa hetkessä. Ex-ravureista olen aina pitännyt, ja Floora onkin yksi sellainen. Jättimäinen otus, mukava lisä Aksun hoitoon.
[shadow=pink,left,300]Joyhofs Axel[/shadow] Aksu, Akseli, Aksunaksu, Akselipakseli..
Plussat:
+ Mun oma, ihana hanini<33 + Luonne aivan ihana + Ei liian herkkä ratsastaa + Pidän welsheistä + Yhteistä taivalta on kertynnyt jo jonkin verran, siksi vahva side + Hörisee karsinalle tullessa + Ihana lempinimi<3
Miinukset:
- Pahalla päällä hiukan kiukkuaa - Nopea lähtemään livohkaan, eli karkaa alta aika pikapikaa - Monen suosikki, joka on mielestäni aika..huono asia. Väkeä pörrää ponin luona kuin ampiasia hunajassa
Unohtumattomin kokemus Aksun kanssa En itseasiassa tiedä. Jokainen hetki tämän herran kanssa on ollut aivan fantastista. Rakkautta on kertynnyt ja side on rikkomaton. Ehkäpä ensi ratsastus ja ekat kisat Seppeleessä.<3 Kaikkia muistoja vaalin täydellä sydämmellä.
Miksi juuri Aksu? Marin takia. Tamman kuoltua, sain Aksun hoitsukseni. Ja en voinnut väärinkään valita, kun tämä otus jo vei sydämmeni<3 Niin ihana, sanoinkuvaamaton otus, jos ei olisi, olisin hukassa. Myös kiltti luonne ja häikäisemätön ystävällisyys on suuren siteemme salaisuus. ; )
|
|
|
Post by Keikki on May 17, 2009 19:19:06 GMT 2
Blonde Q
''Blondi'' (tulee myös usein kutsuttua tammaksi)
Plussat + Ihanan varma, turvallinen. + Inspaa mua, jostain tuntemattomasta syystä x') + Ei jää heti pieneksi. + Upea, kaunis, lumoava <3 + Mukava piirtää, ei hankalia varusteita eikä monimutkaisia merkkejä! + Menee hienosti koulua, esteitä ja me molemmat rakastetaan maastoilua (; + Sympaattinen herkkusuu, joka ei vähästä hätkähdä (sietää hoitajansa hölmöilyjä). + Lisänä tulee mukava ja kannustava omistaja, ja ihana toinen hoitaja :) + Ihanan leveä selkä, täydellinen ilmansatulaa ratsastusta varten. + Yksäri, joka on tuntikäytössä = sitä saa omia hieman tuntsareita enemmän. + Noilla muilla ei mitään väliä, koska tamma on varastanut mun sydämen! <3
Miinukset - Välillä melkein liian rauhallinen (voi olla hyväkin asia, tasapainottaa meidä suhdetta). - En meinaa ikinä muistaa miten ne turvan pisteet menee x'D - Liian helppo luistaa kunnon treeneistä, koska molemmat tykkää maastoilla 24/7. - Varsoja tulee, oon vähän pihalla varsoista, onneksi en pitkään hoitanut sitä kun Rose oli paikalla (vika on ennemmin mussa, oikeastaan..)
Unohtumattomin kokemus Pakko mainita se, kun sain tän kultamussukan hoitsuksi. <3 Aluksi katselin tammaa vain yhtenä hevosena suuressa joukossa. Kun rupesin vappuparaatiin katsomaan ratsua, tammuska osui silmään. Se jälkeen taisin olla mennyttä. Haikailin ja kuolasin Blondin perään x') Mainitsin vaan sivumennen foorumissa että ois kiva jos tulis hoitajahaku, ja kappas - hoitajahaku! Äh, joskus unelmat toteutuu.. :) <3
Miksi juuri Blondi? Sitä sopii kysyä. Lumoava mamma vie monelta jalat alta ja vetää polvet hyytelöksi. Ihana, helmenvalkea rinsessa <3 Huomionkipeä, rauhallinen tamma on hyvää vastapainoa mulle, jolla riittää huomiota yllinkyllin (;
|
|
|
Post by Pipsa on May 18, 2009 14:02:11 GMT 2
Frozen Princess “Pampula, Pampu”
+ Rauhallinen, mutta välillä sitä sähäkkyyttäkin löytyy + Ilkikurinen + Monipuolinen, voi myös ajaa + Ihanan värinen + Sympaattinen pikkuotus + Olen oppinut tuntemaan aika hyvin karvapallon temput + Ihanan kiltti pulla, luotettava, muttei liian kiltti
+/- Asuu Siirin kanssa samassa karsinassa
- Pieni - Kova karkailemaan - Välillä ärsyttävän itsepäinen
Unohtamattomin kokemus Nooh, niitä on monia kerennyt kertyä, kun on jo vuosi takana yhteistä hoitotaivalta. Parhaita kokemuksia oli mm. vaellusleiri, tamman hoitajaksi pääseminen sekä kesäiset uittoretket.
Miksi juuri Pampula? Berttiä hoitelin jo siihen aikaan, ja viestejä selaillessani huomasin viestin, jossa tamman edellinen hoitaja ilmoitti lopettavansa, joten päätin sitten kysäistä Annelta voisinko pientä karvapalloa alkaa hoitamaan.
Solsikke “Sikke” + Reipas + Suhtkoht osaava + Osaa hypätä + Tarpeen tullen lutuinen pallero + Hyvää vastapainoa Pampulalle + Nätti + Menestyy näyttelyissä + Oma <3
+/- Syöppö
- Kova piehtaroimaan, lisää harjausta + rikkimenneitten loimien lukumäärää - Välillä ärsyttävän menevä ja halutessaan aikamoinen pukittelija - Välillä melko orimainen - Maha alkanut kasvaa - Välillä karkailu käy hermoille
Unohtomattomin kokemus Hmm… Ehkäpä Siken tulo Seppeleeseen, tai se kun sen omakseni sain.
Miksi juuri Sikke? Mariel tarjosi neitokaista, ja ihastuin heti niin neidon nättiin ulkomuotoon kuin luonteeseenkin. Sitten vaan ilmoitin olevani kiinnostunut tammasta ja pian sainkin sen omakseni.
Black Blad “Blade, Leidi” + Erilainen kuin Sikke ja Pampula + Mukava nimi, hauska lausua ja jää mieleen + Osaava + Pitää hyppäämisestä + Kiltti ja peloton + Virtaa riittää + Mukava hoitaja +/- Kohtalaisen iso
- Vaikea piirtää - En ole oikein vielä sisäistänyt luonnetta, vielä uusi minulle
Unohtumattomin kokemus Ei ole vielä kerennyt kertoa unohtumattominta kokemusta, mutta uskon sen ajan myötä tulevan (:
Miksi juuri Blade? Bert oli juuri lähtenyt tallista ja haikein mielin olin ottanut sen vastaan. Nana kuitenkin kehotti minua hommaamaan hoito- tai liikutushevosta, ja sitten Blade iskikin mieleeni, olinhan aina tammasta pitänyt. Päätin kysäistä Annelta liikenisikö liikuttajan paikkaa minulle, ja näinhän siinä sitten kävi.
|
|
|
Post by Nana on May 18, 2009 14:27:53 GMT 2
ILOLAN ELIKSIIRI alias Siiri.
+ Kuvankaunis + Pieni.. + .. ja pippurinen + Hyvä valjakkoajossa ja opettelee parhaillaan yhä paremmaksi esteissä ja koulussa + Kiintynyt jo minuun aikalailla + Osaa esittää söpöä enkeliä + Ei tunteile mitenkään järkyttävän paljon + Ihanan värinen + Ei monen lempiponi (en ole mustasukkainen taas :0) + Tuo minulle usein inspiraatiota (tosin ei juuri tällä hetkellä omien IRL juttujen takia)
- Osaa piehtaroida itsensä järkyttävään kuntoon. - Viellä hiukan raaka, ei aina mikään luottopolle - Joskus hyvinkin itsepäinen
→Unohtumattomin kokemus?
- Mitähän sanoisin? Kaksi yhteistä leiriä, yhteenkuuluvuuden tunne joka on päästy kokemaan monta kertaa, onnistumisen riemu (Siiri ei anna usein periksi), se kun tamma oli niin kaunis äitinä. Jokainen hoitokerta on tavallaan ainutlaatuinen, jos ne viettää Siirin kanssa!
→ Miksi juuri Siiri?
- Hmm, kyllä te kaikki tiedätte että minä rakastan sitä shetlanninponia. Ensin vain kuolailin Siiriä ja menin sillä miltei joka tunnilla, jonka jälkeen sain aloittaa sen treenaamisen. Ja nyt olemme tässä! ~ (;
--- --- -- -- --- --- ----- ----- -- ---- --- ----
SOLSIKKE alias Sikke.
+ Pystyharja + Osaava, kyvyt pääsevät esiin erityisesti esteillä + Kiltti + Luonteikas ja sympaattinen + Ponikokoinen + Pullea, ihana mennä ilman satulaa + Tunnistaa minut + Saa aikaan inspiraatiota (mutta ei edelleenkään nyt) + Varma ja peloton + Rohkea
- Piehtaroi todella paljon - Avaa solmut vähän turhankin hyvin - Tämä neiti todellakin näyttää kun sattuu olemaan huono päivä
→ Unohtumattomin kokemus?
- Se, kun oltiin raunioilla Pipsan ja Bertin kanssa. Nauru raikui ja raivottiin pojille. Never forget <''3
→ Miksi juuri Sikke?
- Pidin Sikestä jo silloin kun se oli Simorassa, mutta silloin aika ei antanut periksi. Nyt hoidan tätä upeaa tammaa. Lisäksi se tuo vaihtelua arkeeni (ja hyvä että Sikke ja Siiri tulevat hyvin toimeen!).
|
|
|
Post by Maiss on Feb 26, 2010 19:19:10 GMT 2
Ilolan Eliksiiri - Siiri
Siirin + ♥ Shetlanninponi ♥ Nätti <3 ♥ Todella vilkas joten on helppo kirjoittaa tarinoita =) ♥ Monitoimiponi ! ♥ Sukutaulu on ihailtava (: ♥ Siirille on kiva keksiä lempinimiä :--D ♥ Siirin selässä kehittyy ; )
+/- ~ Nuori
Siirin - x Joskus ei jaksa pukkikoneella ratsastamista x Tallin pienin, joten on monien pikkutyttöjen lemppari ja karsinalla on usein suuri ihailijalauma x Pitkän harjan selvittäminen on työlästä : P
Unohtumattomin kokemus hevosen kanssa? - Varmaan kun Siiri oli hoitsuttomien leirillä leirihoitsuni. (:
Miksi juuri se hoito- tai oma hevonen? - Siiri on itsepäinen, joka kehittää hevosmiestaitoja. Siiri on myös pieni joka on aivan mahtavaa (ofc)! Todella inspaava ja muutenkin aivan mahtava pakkus. ♥
Mulla on tylsää. ;D
|
|
|
Post by Sastu on Feb 26, 2010 23:01:48 GMT 2
Reimari
+ HITON potentiaalinen (oke välil liikaakin) + menevä + osaa hypätä + ... ja haluaa + omaa oman egon + herkkä (+ ja kuuliainen välillä) + hyvät liikkeet + ylpeitä olkoon ne, jotka päästän tän orin selkään + rohkee + hyppää mitä vaan! jne
- välillä machoilu menee _vähän_ yli rajojen - ei voi tarhata kenen kanssa vaan - liika suuruudenhulluus - paskiainen jos sille päälle sattuu - orilla on epäaktiivinen omistaja - kolho jaloistaan - vaikea löytää sopivia satuloita - itseppäinen - kiikuttelee joitakin taluttajia pitkin metsikköjä (ja kauralaareja) - tuppaa ylireagoimaan välillä ("VOEI SIIS OMG läpsäsit mua raipalla, voiei omgomgomg nyt väistän pohjettasi 100km/min" jne) jne jne
Rensu oli aika hieno ponnahduslauta silloin joskus kun aloin käymään Seppeleessä. Oli ilo kirjoittaa ja piirtää, ja Reega oli mahtava työnantaja. Tietysti siirtyminen mun nimiin oli aika shokeeraava kokemus.
Miks Rensu? Koska se on ihan perskeleen paljon parempi ku ykskää muu (except Andrew)! Ja se on sellane ilopilleri, ei angstaile. (tässä asiassa omistaja ei ole tullut hevoseen, eikä hevonen omistajaan)
Andrew
+ vaikeasti saavutettava, vaatii kärsivällisyyttä + testailee hoitajaansa + osaa jos vain vaatii + hyvän kokone (sais viel vähä kasvaa =D) + antaa sydämmensä, jos hoitaja sen vain saavuttaa + käyttäytyy kuten pitääkin (krhm paitsi tuntemattomien kanssa) + tuki + & turva + kiva vastapaino Rensulle + pelottelee turhat lässyttäjät ja ihailijat pois + rohkee jne
- kimo (...aina vaikeampi puhdistaa!) - ei oma - alkuajoilta jää aina mukavia mustelmia - tuli 'jo valmiina pakettina' (tykkään enempi kouluttaa ite) - välillä vähän lössykkä - satulavyö on tyhmä herran mielestä - pinteleitä saa/pitää/joutuu kääriä/pestä/puhdistaa/harjata jatkuvasti jne
Antun kaa on koettu jonkinverran, ja ehkä parhaimpia muistoja on silloin, kun ruuna osoitti pieniä luottamuksen osoituksia, pikku hiljaa =) ja muutenkin, ihan mahti.
Parasta tässä hevosessa on se, että se ei ole tavallinen tuntimöllykkä, vaan omalaatuinen. Haasteellinen omalla tavallaan.
Jmo, nytki pitäis olla tekemäs jotai järkevämpää.
|
|
|
Post by Chao on Mar 6, 2010 22:51:05 GMT 2
Eppu
x + Eppu on rauhallinen ja osaava, helppoluonteinen ja rento. - Eppu on myös hidas ja hitusen köntys, parempi silloin kun sen ei itse tarvitse ajatella.
x Eppu ja minä syyspellolla on jäänyt hyvin mieleen. <3
x miksi juuri se hoito- tai oma hevonen? Tykkään vaaleista, isoista ja osaavista hevosista, varsinkin pv:t ovat lähellä sydäntä ja jotenkin me sitten vain Epun kanssa kasvettiin vuosien varrella kiinni toisiimme. : DD
Riina
x + Riinassa riittää haastetta ja vauhtia, ei ole koskaan tylsää - Koskaan ei voi 100% luottaa hevoseen, aina on oltava vähän varpaillaan + tamma osaa kasan huonoja tapoja.
x Riinan irothypytys on mieletöntä katsottavaa aina, ja varsinkin ihan ekalla kerralla, tamman liitäessä niin vaivattomasti esteiden yli. <3
x Riina on Sipen varsuli, aivan äiskään tullut, ja koska Sipestä jouduin luopumaan, niin jotain siitäkin tammasta oli itselle jätettävä ja se oli Riina, enkä ole katunut päätöstä kuin pari tuhatta kertaa, mutta neidistä en luovu, vaikka kuolisin. ;DDD
|
|
|
Post by Jusu on Mar 15, 2010 21:46:31 GMT 2
SenttiPlussat: + Jo melkein kahden vuoden mittainen yhteinen hoitotaival on tehnyt herrasta hyvin läheisen + Inspiroi yhä vain, ja vaikka hetken aikaa tuntuisikin siltä, ettei ideoita riitä, aina niitä jostain löytyy lisää + Suurisydäminen hevonen, josta on helppo tykätä + Kultainen muutenkin kuin vain karvapeitteensä värin perusteella + Kaunis, komea ja upea luonteeltaankin + Osaava + Ei millään tavalla liian pystyynkuollut + Senttiin uskallan luottaa ja tunne on (ainakin toivon mukaan) molemminpuolinen! + Senttiä on vaan niiin kiva piirtää ja siitä on kiva kirjoitella Ja vielä yksi itsekäs plussa, joka samalla myös ehkä miinus siinä mielessä, että toisinaan tämä seikka on aiheuttanut paineitakin: Senttiä olen saanut tähän saakka hoidella ihan omin nokkineni - ja hyvin olen herran kanssa kaksin viihtynytkin. Miinukset: - No onhan se aika iso... - Jostain syystä en ikinä opi piirtämään Sentin varusteita! - ... ja värisävynkin kanssa on hyvin usein hankaluuksia Unohtumattomin kokemus: En voi mainita vaan yhtä unohtumatonta kokemusta, niitä on ollut aika monta Vaellusleiri on varmaan yksi ehdoton kohokohta. Ehkä kuitenkin mahtavinta on ollut huomata, että pienistä hankaluuksista ja inspiskatkoksistakin on selvitty, ja aina vaan sitä sitten muistaa, että hei, tää otus on miulle tärkeä. Nyt joulun ja vuodenvaihteen tienoilla harkitsin vakavissani lopettamista, mutta löysinkin uutta pontta hoitamiseen ja nyt olen eeerittäin iloinen päätöksestäni jatkaa hoitamista! Varmaan siis ne hetket, kun on palannut takaisin hoitamisen ääreen ja huomannut pitävänsä touhusta (ja ehdottomasti Sentistä!) niin paljon, että alkaa ihmetellä "miksi ihmeessä oikein edes harkitsin lopettavani?" Miksi Sentti? Siksi koska... no kun. Mä ihailin Senttiä jo Shaikuijinin luona, lähinnä sen erikoisen värityksen ja merkkien tähden ja siksi, kun se oli niin mukavan oloinen hevonen jo silloin. Sentti muutti Seppeleeseen ja sitten kun sille haettiin hoitajaa, olin kärppänä paikalla. Sentti aiheutti sellaisen "pakko saada"-fiiliksen RiinaPlussat: + Vaihtelua Senttiin, mahdottoman inspiroiva otus tämäkin + Kaunotar! Isot merkit, nami nam. + Räväkkä, ei ole koskaan tylsää, keksii vaikka mitä kirjoiteltavaa + Miinukset: Unohtumattomin kokemus: Miksi Riina?
|
|