Post by Emsku on Aug 31, 2013 16:23:07 GMT 2
Rakas
31.8.2013
Istahdin mietteliäänä hoitajien huoneen pöydän viereen lämmin kaakaomuki käsissäni. Ulkona kävi melkoisen kylmä puhuri, joka riisti puista jo värinsä kadottaneita lehtiä. Pian nekin olisivat kaikki pudonneet ja pitkä, kylmä talvi ottaisi vallan. Minusta talvi oli vallananastaja. Se tappoi pakkasellaan kaikki kasvit ja verhosi maan valkoiseksi saaden metsäneläimet näkemään nälkää. Minua puistatti. Talvessa ei ollut muuta hyvää kuin joulu. Katsoin taas ulos ikkunasta ja näin kuinka ensimmäiset, pikkuiset sadepisarat putoilivat vasten ikkunaa. Ulkona kulkevat kiiruhtivat suojaan ennen kuin sade alkaisi kunnolla.
- Niin se syksy vaan tulee. Aika ankeaa vai mitä Niva, tokaisin jalkoihini käpertyneelle koiralleni. Niva kohotti korviaan ja tyytyi inahtamaan vastauksensa.
Otin esille kamerani, joka oli pullollaan kesän kuvia. Leirillä otetut kuvat saivat minut hymyilemään pienesti. Seppeleen kesäleiristäkin oli kulunut jo ikuisuus. Leirikuvien jälkeen alkoi pitkä litania Hestian kuvia. Olimme tehneet kaikenlaista hieman yli kolmessa kuukaudessa. Minusta silti liian vähän. Miksi en ollut hoitanut maailman ihaninta ponia paljon enemmän? Napsautin esiin kuvan Hesin korvista. Tamman korvat olivat hyvin kauniit. Ne olivat aina uteliaasti hörössä ja sisältä suloisen pörröiset. Rakastin Hestian korvia.
Tuuli tuule sinne, missä muruseni on.
Leiki hetki hänen hiuksillaan.
Kerro rakkauteni, kerro kuinka ikävöin.
Kerro häntä ootan yhä vaan.
Leiki hetki hänen hiuksillaan.
Kerro rakkauteni, kerro kuinka ikävöin.
Kerro häntä ootan yhä vaan.
Muistin yhtäkkiä kuinka paljon Hestia pitää sen korvien rapsuttamisesta ja päätin rapsuttaa niitä joka kerta, kun hoidin tammaa. Hymyilin ajatukselle ja avasin seuraavan kuvan. Kuvassa oli Hestian silmä, kaunis kuin mikä. Katse oli täynnä iloa ja energiaa, ja niiiin suloinen. Päätin rakastaa myös Hestian silmiä.
Ja käsikädessä kuljemme taloon autioon
ja se minua niin ravistaa.
Tämä hetki saa minut pian aivovaurioon,
kun talon aution kanssasi jaan.
ja se minua niin ravistaa.
Tämä hetki saa minut pian aivovaurioon,
kun talon aution kanssasi jaan.
Muistutin itseäni katsomaan useammin Hestian silmiä. Napsautin esiin seuraavan kuvan. Kuvassa komeili lähiotos Hestian turvasta. Niin suloinen vaaleanpunainen turpa! Muistin, kuinka samettisen pehmeältä se tuntui vasten kasvoja, ja kuinka partakarvat olivat kutittaneet nenääni. Rakastin myös turpaa.
Tänä yönä viimeinkin
rakastuin mä luuseriin,
joka aito on ja vielä enemmän.
Olin heikko tarrauduin
mä pelkästään vain voittajiin,
kunnes susta löysin oikeen ystävän.
rakastuin mä luuseriin,
joka aito on ja vielä enemmän.
Olin heikko tarrauduin
mä pelkästään vain voittajiin,
kunnes susta löysin oikeen ystävän.
Halusin silittää turpaa useammin, kun vain kerran päivässä. Otin esiin seuraavan kuvan. Kameran pieni näyttö esitteli minulle kuvan Hestian kavioista. Kauniin vaaleat, puhtaat ja sirohkot kaviot. Muistin, kuinka usein olin saanut ne varpailleni ja voivotellut sitä, ettei minulla ollut turvakenkiä. Muistin, myös kuinka usein tamma oli antanut minun puhdistaa kavionsa viimeistä pikkukiveä myöten. Rakastin Hestian putipuhtaita kavioita.
Meidän täytyy keksiä
säännöt rakkaudelle.
Ja rakastaa niiden rajoissa.
Hiljentää risteyksiin ajoissa.
Meidän täytyy keksiä
säännöt rakkaudelle.
Kääntyä kotiin ajoissa.
säännöt rakkaudelle.
Hiljentää risteyksiin ajoissa.
Meidän täytyy keksiä
säännöt rakkaudelle.
Kääntyä kotiin ajoissa.
Päätin puhdistaa kaviot aina säihkyvän puhtaiksi. Seuraavassa kuvassa oli Hestian pää. Tamma repi tyytyväisen näköisenä suuhunsa herkullisen näköistä, pitkää ruohoa. Pääkin oli tavattoman kaunis. Siro ja sitä peitti kauttaaltaan kiiltävä suklaanruskea karva. Mieleeni juolahti, miten kerran vietimme aikaa minun rapsuttaessani Hestian otsaa. Tamman silmät olivat vähän ajan päästä lupsahdelleet kiinni ja se painoi päänsä syliini.
Chillaillaan
kadun kulmilla ja puistoissa.
Chillaillaan
elämä on nyt eikä muistoissa.
Woo-oo-ooo-o-o-ooo-o-o-o Hei!
kadun kulmilla ja puistoissa.
Chillaillaan
elämä on nyt eikä muistoissa.
Halusin heti päästä rapsuttamaan Hestiaa! Mutta, ensin kuvat. Seuraavassa kuvassa tamma laidunsi piiiitkässä ruohossa. Se oli niin kaunis myös kokonaisuudessaan. Ja niin rakas! Rakastin sitä kun se teki mitä tahansa. Se oli minulle niin täydellinen. Olimme täydellinen pari!
Kaksi niin hehkuvaa
ja kaunista saa
kirkkaana loistaa.
Kunpa auringon päivät
päällämme ei
päättyisi koskaan.
ja kaunista saa
kirkkaana loistaa.
Kunpa auringon päivät
päällämme ei
päättyisi koskaan.
Ponnahdin seisomaan ja Niva katsoi minua yllättyneenä. Painoin seuraavan kuvan. Siinä Hestia seisoi takajaloillaan vasten auringonlaskua. Se oli niin upea pikkuhevonen!
- Niva, nyt me mennään sanomaan Hestialle, kuinka paljon me rakastetaan sitä!
Koira haukahti innoissaan ja vilahti perässäni ulos hoitajien huoneesta portaikkoon.
Pilvet piirtää sun kasvot.
Tuuli kuiskaa sun nimesi.
Jäät sointuna kauniina soimaan.
Näen valoissa nimesi.
Saat minut aina paremmin voimaan.
Eteesi tekisin
mä mitä vaan!
Tuuli kuiskaa sun nimesi.
Jäät sointuna kauniina soimaan.
Näen valoissa nimesi.