|
Post by Inkeri on Aug 18, 2015 16:26:56 GMT 2
Mulle kuuluu sitä, että lukio hajottaa. Toisaalta haluisin, et se jatkuis ikuisesti, mut toisaalta taas tää jäljellä oleva puoltoista vuotta tuntuu ihan liian pitkältä ja kauheelta (en vieläkään tiiä mitä teen koko laitoksessa, ei yhtään mun paikka!) ja haluisin et se ois jo ohi:--D Väsyttäääää!
Ja sit kans kuuluu kurkkukipua, multa ei oikeesti lähde yhtään desibeliä ääntä. Pihisen vaan silleen säälittävästi ja tänään oli suuria hankaluuksia esim. tilata Subwayssa ja sumplia bussikorttiongelmia. Huomenna vissiin tarvis äikässä pitää esitelmä:DDD
Ja jottei tää menis ihan valittamiseks niin onneks nyt on taas aurinkoista ja ihanaa, kesä <3
e// Anastasia, tänne kaivataan hahmoja, jotka inspaa niiden kirjottajia, että ne pysyy pitkään kuvioissa mukana;)
|
|
|
Post by Robert on Aug 18, 2015 18:29:04 GMT 2
Lukio on kyllä... Kannattaa kuitenkin jaksaa panostaa, itse menin loppuun hälläväliä-asenteella ja nyt jälkikäteen on kaduttanut... Kavereiden puolesta ois kyllä toivonut, että ois saanu aina lusia lukion penkkejä kuluttamassa, mut eih. Ootan innolla josko pääsisi taas opintojen pariin, tässä on kuitenkin vähän aikaa vierähtänyt siitä kun on viimeks oikeesti opiskellut!
Haha, jotain tollasta on kai liikenteessä! Tänään mullakin yksi kaveri muuttui yhtäkkiä 99-vuotiaan papan kuuloiseksi kun sillä ollut joku köhä kanssa :--D Innollan odotan millon sattuu omalle kohdalle kun mä oon aina kipee...
Oon ihan kamala kun roikun täällä nyt koko ajan, mutta kun tietokone on osa mun työpäivää ja muistioon on hyvä kirjoitella novelleja aina vähän kerrallaan, hupsista. Ehkä mä jossain vaiheessa taas rauhoitun johonkin normaalia lähentelevään tarina/viikko -tahtiin. Tai sit kun työtunnit vähenee niin lähtee homma ihan käsistä.
Anastasialle sen verran, että en usko et tulis samanlainen kuin toisesta ;--) Ihan varmana kaikkien hahmot/aliakset/miksinäitäkutsuakaan ovat erilaisia pohjimmiltaan!
|
|
|
Post by Emmy on Aug 18, 2015 19:25:01 GMT 2
Mullekki kuuluu muuttopuuhia! Eilenä vietiin kamat kämmpään, mutta palasin vielä kotipuoleen kun en jaksa koko viikkoa siellä yksin kökkiä, arvatkaa vaa jäikö vähän sitä sun tätä jälkeen :D Perjantaina suuntaan sitten takasin ja maanantaina alkaakin koulu! Huihui.. ehkä vähän jännittää kun meen nyt ekaa kertaa elämässä uuteen kouluun, ku kävin ykkösestä ylioppilaaks samaa koulua :D Innolla oota kuitenki opintojen alkua, kiva päästä taas opiskelemaan.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 18, 2015 19:42:58 GMT 2
Muuttopuuhia vaan! Tosin, nyt vähän isompi homma kyseessä kun uusi kämppä sijaitseekin Gran Canarialla, Mas Palomasissa. Sinne siis nyt vaan kuukauden päästä, saatiin ihana omakotitalo vähän kauempana kaupungin melskeestä. Lidlikin on lähellä, kai niitä Lidlejä sitten on ympäri maan =D
|
|
|
Post by Tuulia on Aug 18, 2015 21:36:53 GMT 2
Mulla riittää ja kiirettä lukion kanssa. Viihdyn parhaiten koululla, kun kavereita on laitos täynnä eikä tarvii läksyjä tehä =D Pitäs tässä alottaa niiden tekeminen huomiseks, oon niin laiska... Onneks koulu sujuu silti kiitettävästi =) Lähinnä pyörii haave kaupunkiin muutosta, kun koukumatkaa on 40km ja kaverit on kaupungissa, mutta tuskimpa saan. Inspikin on valunut johonkin maankoloon, maksulista kummittelee edellee x) Pitäs kai Rosbelle yrittää jotaa raapustaa... Tosin nyt sanakokeet kutsuu =D
|
|
simona
Perustallilainen
Hoitoheppa: Walma
Oma heppa: Pampula
|
Post by simona on Aug 19, 2015 18:06:09 GMT 2
Mulla on koulu vierähtänyt ihan hyvin käyntiin, ekana vaan se, että viihdyn nykyään tosi paljon enemmän yksin ja kirjoittelen fanifiktioita rocktähdistä välkillä .___. joo, ihan perus seiskaluokkalainen. Heppahommat on just kohillaan! Kirjotushimo on isompi kuin laki sallii, ja tekis mieli kirjoittaa Pampulle tarinoita 247 =D. Ehkä toteutan sitä mun "kolme fanitarinaa päivässä" duunia ja ihmettelen jouluna että mitens näitä on näin hitosti. Yks minari on vaan se, että kaikki mun parhaat kaverit on samassa koulussa ja minä pieni oon edelleen samassa koulussa koska kouluhan on sit 1-9, eli isoisoiso koulu. Mutjuu, koko kesäloman roolipelasin kavereiden kanssa joka ilta 22> aamuyö ja nyt se on lopahtanu vaa pe-la illoille ja siitäki kauheet vierotusoireet! äwäwäw.
|
|
Viivi
Uusi ihmettelijä
Hoitoheppa: Alex
Koulutaso: Va B
Estetaso: 160 cm
|
Post by Viivi on Aug 19, 2015 18:31:21 GMT 2
Nyt kun koulusta on puhe nii voisin vetäytyä perimpään nurkkaan häpeämään omaa menestystä. Opiskeluun lähtö lykkäänty kiitos laitoksen ja nyt pitäs saada päästötodistus kolmen viikon päästä. JES! Ehkä sit ens vuonna ylioppimaan tai joensuuhu nuoriso- ja vapaa-ajanohjaus koulutukseen
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 19, 2015 19:29:43 GMT 2
Jeah. Miten englanti tuntuu niin hitsin vaikealta enkuttoman kesän jälkeen. Oon varma että joulun todistuksessa lukee Englannin kohalla 4. Tuntu niiiin vaikeelta sanoa ihan vaan "Hello, my name is mun nimi". Ehkä se lähtis vielä sujumaan. En kyllä tiedä miten noitten todistuksien kanssa sitten Espanjassa, vaikka koulu onkin suomenkielinen.
|
|
Viivi
Uusi ihmettelijä
|
Post by Viivi on Aug 20, 2015 10:37:02 GMT 2
Oi luoja mie en ymmärrä noit mein luokan jätkii . Niil on opettajan kaa mielenkiintoset keskustelut . En toki naura tääl vedet silmissä. Mut hei Anne, millo tulee hoitjahaun tulokset?? (Ei sillä et oottasin innolla tai mitää )
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 20, 2015 11:53:54 GMT 2
Anastasia, ei ooteta innolla ei =D Mut joo tulee varmaan huomenna kun viimenen ilmoittautumispäivä on tänään, ja onhan klo. 23 siis myös ilmoittautumisaikaa
|
|
Viivi
Uusi ihmettelijä
|
Post by Viivi on Aug 20, 2015 12:06:07 GMT 2
Koulupäivä pulkassa ♥. Äikkä kahta kirjotelmaa ja koetta vaillen valmis. Pitäs vissii alkaa ettii työpaikkaa loppuvuodeks.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 20, 2015 17:59:52 GMT 2
Huh, sain vihdoin esitelmän eläinten aivotoiminnasta valmiiksi. Vihdoin pääsen rentoutumaan ponien kanssa metsään
|
|
|
Post by Robert on Aug 20, 2015 18:33:02 GMT 2
Oho kaikki tekee muuttoa :--D Olga oikein Gran Canarialle asti, vau! Ei ainakaan tartte miettiä talvivaatteita kauheesti! Tosta englannista sen verran, että sehän ei lähde sujumaan jos ei sitä käytä. Huomaa varsinkin omalla kohdalla kun töissä joutuu käyttämään melkeinpä pelkkää englantia, että mun suullinen englanti tulee noin satamiljoona vuotta kirjoitettavaa englantia jäljessä... Pystyn muun muassa kirjoittamaan esseitä ja analyysejä englanniksi ihan kevyesti käyttäen mitä laajimpaa sanastoa, mutta sitten puhuessa välttelen yksinkertaisia sanoja kuten thirty ja consequence ja literally kun mun suu ei vaan taivu niihin! Mutta oon kyllä tässä parin vuoden aikana mitä oon joutunut englantia päivittäin käyttämään, että oon kehittynyt ihan hirveästi ja että on kokonaan kadonnut se kynnys. Suomalaisilla on yleensäkin kielten opiskelun kanssa se kynnys puhua ääneen, mäki muistan ala- ja yläasteella sekä lukiossa kuinka oli aina ihan hirveetä kaikkien mielestä lukea kappaleita/sanoa joskus vastaus sillä kielellä ääneen kun oli niin kovat paineet, että mitä jos ääntää hassusti. Oikeesti monien kielien osaamista kannattaa olla ylpeä, ja ne on yleensä amerikkalaisia pelkän englannin puhujia, jotka aksenteista kehtaa vinoilla. On rikkaus olla monikielinen, varsinkin Suomessa kun tulee melkeinpä automaattisesti suomi+ruotsi+englanti niin saa olla onnekas!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 20, 2015 19:08:08 GMT 2
Englantia en tosiaan juuri käytä, Ruotsia pikemminkin.
|
|
|
Post by Jusu on Aug 20, 2015 19:23:44 GMT 2
Itse oon nyt taas töissä joutunut (päässyt) käyttämään niin ruotsia kuin englantiakin aika paljon. Kun on töissä turistinähtävyyden nurkilla sijaitsevassa kahvilassa, sitä törmää kaikenlaisiin puhujiin! Kerran tuli ummikkosaksalaisia asiakkaaksi. Siinä sitä sitten oltiin, kun en ole koskaan opiskellut saksaa. Ymmärrän kyllä auttavasti, mutten osaa yhtään kommunikoida takaisin perus esittelyä enempää, eikä asiakkaita nyt kamalasti kiinnosta mun nimi vaan ennemminkin meidän tuotteet... Tyyliin ainoa, minkä osasin kääntää, oli mansikka. Onneksi osui paikalle suomalaisasiakas, joka oli asunut pitkään saksassa, ja suomensi sitten listan! Selvittiin siitäkin. Kyllä noi kielet on siitä hassuja, että mitä enemmän puhuu, sitä sujuvammaksi se puhe tulee. Se kun ei harjoittelematta kehity - ja sitten pitäisi vaan uskaltaa sopertaa ja mongertaa... Itsellä ei nykyään ole kovinkaan korkea kynnys ruotsin ja englannin suhteen, ovat tuttuja ja turvallisia kieliä jo.
|
|