|
Post by Keikki on May 20, 2009 18:03:34 GMT 2
Lisää vaan 20.05.2009Tamma tais olla aika kyllästynyt, tai sitten se oli vaan väsynyt. Mitäköhän sillä oli yöllä meneillään? Keikki & Blondi 19 HMTseh. Ois ollut noita hoitomerkintöjä enemmän, ellen aina tekis niin että tarina + kuva on yks paketti (;
|
|
|
Post by Ros on May 21, 2009 7:22:27 GMT 2
Aivan ihania kuvia taas tullut! : D
|
|
|
Post by Yuff on May 23, 2009 16:32:33 GMT 2
23. toukokuuta 2009 Sekavaa, anteeksi. Innostuin leikkimään xD Laskin huvikseni hoitomerkintäni ja tämä oli 41 HM, vaikken niitä olekkaan laskenut, tuli tylsää xD
|
|
|
Post by Keikki on May 24, 2009 11:06:30 GMT 2
24.05.2009
Väsyneesti heitin vaativasti pirisevän herätyskelloni seinää päin ja möyrin syvemmälle sänkyyn. Herätyskellon kimeä ääni hiljeni, mutta pääni jyskytti. Yöunet olivat jääneet vähiin. Painoin painavan pääni tyynyyn ja suljin silmät. Olin nopeasti unten mailla.
Hätkähtäen heräsin keittiöstä kuuluvaan kolinaan. Kellosta katsomalla selvisi, että suunnitelmieni mukaan olisin jo ollut tallilla. Olin nimittäin suunnitellut kevät siivouksen, joka sisältäisi karsinan perusteellisen putsauksen sekä Blondin pesemisen. Kankeasti nousin sängystä ja venyttelin raajojani. Pään jyskytys oli lakannut, vaikka silmänaluset kielivät vähäisistä yöunista.
Kiskaisin vielä kevyen neuleen toppini päälle ja olin valmiina lähtöön. Astuin ulos, kun muistin että olin unohtanut ottaa mukaani erään yllätyksen. Kipaisin huoneeseeni, heitin uuden riimun olkalaukkuuni ja lähdin matkaan. Vanhat tennarit rummuttivat asfalttia tasaisessa tahdissa, kun hölkkäsin kevyesti kohti bussipysäkkiä. Istahdin bussipysäkin penkille, ja pian bussi jo saapui paikalle. Tervehdin kuskia ja maksoin muutamalla kolikolla bussimaksun. Astuin bussin perälle. Upottavan pehmessä penkissä istuin ja katselin ikkunasta ohikiitäviä maisemia. Sitaisin hiukseni niskaan sotkuiselle sykkyrälle ja taputtelin tummiin silmänalusiini hieman meikkivoidetta, vaikkei tapoihini kuulunut meikata viikonloppuisin.
'' Kiitti '' Hihkaisin kuskille astuessani ulos bussista. Astelin reippaasti kohti ihanaa, punaista tallirakennusta. Astuin avonaisesta ovesta sisään ja vedin syvään henkeä. Talli tuoksui minusta ihanalle. Tuoreelle heinälle, keväälle, alkavalle kesälle ja ennen kaikkea hevosille. Käännähdin ympäri kuullessani kevyen hörähdyksen tarhoilta. Juoksin minua kohti pälyilevän Blondin luokse ja kiersin käteni hellästi sen kaulaan. Ojensin tammalle tarhan vierestä nappaamani voikukan ja Blondi ahnaasti söi sen. Sipaisin tamman otsajouhet vielä pois sen silmiltä ja taputin valkoista hevosta kaulalle. '' Pian pääset pois sieltä '' Lupasin kärsimättömälle tammalle. '' Heti kun oon pessyt ja kuurannut sun karsian! ''
Onnekseni karsinasta oli syöty heinät viimeistä oljenkortta myöten, ja saatoin lastata karsinasta pois kaikki purut. Ne purut, joita en lapiolla saanut karsinasta pois, harjasin kasaan karsinan eteen. Käsin tiputin ne kottikärryihin ja kippasin ne lantalaan. Pyyhin hikeä otsaltani ja riisuin ohuen neuleeni. Kietaisin sen vyötärölleni ja kävelin pihalle. Löydettyäni ämpärin ja sienen, täytin punaisen ämpärin pesuvedellä. Työ saattoi alkaa!
Huokaisin väsyneesti, mutten voinut muuta kuin ihailla työni tulosta. Karsinan seinät kiiltelivät puhtauttaan, puhttat purut olivat siististi karsinan pohjalla ja tuore kasa heinää ei olisi millään voinut näyttää houkuttelevammelta. Puhtaassa ruokakupissa syöjäänsä odottelivat kaksi porkkanaa ja omenan puolikas. Hohtavan juoma-automaatin pohjalla oli muutama pisara kirkasta vettä. Muutama ohikulkija katsahti uteliaasti karsinaan, ja ihmetys paistoi heidän kasvoiltaan. En tainnut itsekään oikein ymmärtää kuinka olin jaksanut uurastaa niin kovasti.
Harmistuksissani mietiskelin Sinin puuttumista. Tyttö oli hauskaa seuraa, ja olisi varmaan innostunut hevosten pesemisestä. Ripein askelin kävelin tarhalle ja nappasin hoidokkini kiinni. Tamma piiloutui kainalooni ja riemastuneena rapsuttelin sen säkää. Napsautin riimunnarun tamman likaiseen riimuun, ja talutin hevosen harjauspuomille. Oli niin kaunis ilma, etten malttanut pestä sitä sisällä pesuboksissa, vaan olin päättänyt että pesisin sen vihreällä vesiletkulla. Letku ylsi onneksi harjauspuomille ja saatoin aloittaa pesemisen. Huuhtelin tamman haalealla vedellä, ja totesin ettei tamma pahemmin välittänyt vedestä. Se ei selkeästi inhonnut sitä, muttei innostunutkaan liiemmin. Kaivoin laukustani hevos-shampoota jota sivelin tamman harjaan. Pyörivin liikkein hieroin tammaa samalla kun huuhtelin sitä, ja likainen vesi alkoi vähitellen näyttää puhtaammalta. Märkä harja tarttui tamman kaulaan ja häntä roikkui veltosti tamma takajalkojen vieressä. Kun vesi näytti vihdoin puhtaalta ja kirkkaalta, eikä likaisia laikkuja enää näkynyt missään, sammutin vesiletkun ja tartuin hikiviilaan. Viila näytti käyttämättömältä, mutta huuhtelin sen silti, ettei tammaan vain tulisi enään likaa. Kuivasin tammaa, oli se ihmeellistä kuinka paljon vettä sen karvoista valui kun hikiviilaa käytin. Tartuin seuraavaksi pyyhkeeseen ja kuivasin tamman häntäjouhia ja harjaa. Hetkessä pyyhe oli märkä. Seuraavaksi vuorossa olisi jtakkuisien jouhien selvittäminen, päätin mielessäni.
Vihdoin tamman jouhet olivat takuttomat, vaikkakin tamma oli vielä kostea. Kaivoin laukustani mukaan ottamani riimun. Se oli viininpunainen, lähes käytössä olevan riimuun nähden identtinen. Olin ostanut riimun kauan sitten, olin ajatellut että sille olisi käyttöä. En ollut oikeastaan käyttänyt sitä kuin kerran, ja sitten jättänyt sen kaappini uumeniin. Viime kerralla nähtyäni Blondin likaisen riimun, olin päättänyt kaivaa sen esiin. Ja tässä se nyt oli. Riisuin tamman vanhan riimun ja pujotin sen päähän löytämäni uudemman. Se sopi kuin nakutettu! Riimunnarun napsautin riimuun ja lähdin taluttelemaan tammaa maastoon. Se kuivuisi samalla, ja voisi totutella tuoreeseen ruohoon.
Keikki & Blondi 20 HM!
Yuff: Ihana kuva! :) <3
|
|
|
Post by Keikki on May 24, 2009 19:29:28 GMT 2
24.05.2009 Iltainen hyppy-vetreytys.Yuffin ja Blondin rankan koulutreenin jälkeen hyppäsin muutaman pienen ristikon, ja harjoitin omaa tasapainoani. Keikki & Blondi 21 HM
|
|
|
Post by Keikki on May 27, 2009 16:11:46 GMT 2
27.05.2009
Hyppäsin sinimustan maastopyöräni selästä ja vedin hupun tiukemmin päähäni juostessani talliin. Ilma oli ollut aamusta asti kolea, nytkin tihkutti vielä hieman, vaikka aurinko jo kurkisteli pilven takaa. Heilautin hupun päähäni kävellessäni ripeästi kohti rakkaan hoidokkini karsinaa. Hiukset liimautuivat päänahkaan, latvoista valui vesipisaroita hartioilleni. Riisuin märän takin ja heitin sen myttyyn karsinan eteen. Vedin navan yläpuolelle noussutta, turkoosia neuletta alemmas. Neuleen helmasta purkautui turkoosi lanka, jota keskityin näpräämään. Kärsivällisesti huomiotani odottanut Blondi ei malttanut enää mieltänsä vaan ryhtyi potkimaan karsinan seinää. '' Joojoo '' Tokaisin ja repäisin langan irti paidan helmasta. Neuleeseen jäi pieni reikä. Kömpelösti, omiin jalkoihini kompastuen kömmin tamman karsinaan. Välittömästi valkoinen hevonen rauhoittui ja ryhtyi tonkimaan suurien, kuluneiden farkkujeni taskuja. Blondin hermostuessa jälleen, kaivoin esiin sokerinpalan jonka tamma oli haistanut, muttei löytänyt.
Huuliaan lipoen tamma viimeisteli syömisprosessin. Pudistelin päätäni huvittuneena. Palanut naamani kuumotti eikä oloni muutenkaan ollu kauhean hyvä, päätä hieman särki ja vatsassa möyri kummallisesti. Harjasin tamman pikaisesti ja päätin sitten lähteä lepuuttamaan särkevää päätäni. Kiersin käteni tamman rotevan kaulan ympärille ja suukorin sen silkkistä turpaa. Heilautin kättäni oleskelutilassa olijoille ennen kuin lähdin. Ilma oli kirkastunut kun lähdin polkemaan kotiinpäin. '' Nähdään pian, Blondi '' Mumisin ajatuksissani.
Keikki & Blondi
|
|
|
Post by Keikki on May 29, 2009 14:57:03 GMT 2
29.05.2009
''Mua angstittaa'' totean vakavasti tammalle sivellessäni sen puhdasta ja pehmeää kaulaa. Vastaukseksi saan ärsyyntyneen mulkaisun, Blondikaan ei ole maailman parhaalla tuulella. Kiivastuneena tamma värisyttää ihoansa, se haluaa karkoittaa kutittelevat sormeni kuin ne olisivat kärpäset. Itsepintaisesti tamma jatkaa värisyttelyä, kunnes lopetan. Haikeana hipaisen tammaa vielä viimeisen kerran.
''Life happens'' filosofoin itsekseni. Makaan maassa, valkoinen hevonen riimunnarussa kiinni. Blondi kiskoo suuhunsa meheviä ruohotuppoja, jotka se rouskuttaa ahnaasti suihinsa. ''Jos sä tota vauhtia jatkat, niin meidän pitää pian taas vaihtaa paikkaa'' Nurisen hoidokilleni. Tamma jatkaa syömistään kuin en olisi mitään sanonut, ja nöyrästi alistun kohtalooni. ''Joskus mä mietin kuin helppoa ois olla hevonen, ainoana murheena se, että tuleeko seuraavat ruuat ajallaan'' Mumisen itsekseni. Vihaisesti tamma katsoo minua, joko se suuttui siitä mitä sanoin, tai siitä, ettei se löydä itselleen enään sopivan rehevää ruohotupsua. ''No jaahas'' Tiuskaisen hiljaa ja nousen kankeasti. ''Etsitään rouvalle kelpaava paikka!''
Ilma on kesäinen ja lämmin. Aurinko paistaa ja kaikkialla on vihreää, valoisaa ja kaunista. ''Oon varmaan maailman ainoa ihminen, joka ei tälläisenä päivänä oo riemun täyttämä'' Mietiskelen. ''Nyt me molemmat äksyt, vanhat pierut tarvitaan kyllä rentouttava maastolenkki'' ilmoitan Blondille. Jätän tamman karsinaan ja ryntään hakemaan sen suitsia.
Pian kipitän takaisin Blondin karsinalle. Olen käynyt vaihtamassa pälleni uudet, tummansiniset ratsastushousut. Pälläni on oranssi toppi, jalassa vanhat, kuluneet tennarit. Koukkaan suitset olkapäältäni ja sujautan ne tammalle ongelmitta. Kiinnitän soljet ja harjaan paljaalla kädelläni muutaman oljenkorren tamman kyljestä. Suikkaan suukon tamman turvalle ja ohjaan sen ulos.
Tallin pihalla kurkistelen mietteliäänä ympärilleni. Tiedän kokemuksesta, etten pääse tamman selkään ilman apua. Huidon villisti kauempana kulkevalle Josefiinalle ja nainen tulee avukseni.
''Kas näin'' Josefiina hymyilee, puntattuansa minut Blondin selkään. Virnistän ja kiitän naista. Paukauttelen kevyesti tammaa kyljistä, ja laiskasti valkoinen hevonen lähtee liikkeelle. Vilkutan tallista kurkistavalle Cäpälle ja suuntaan sitten katseeni kohti maasto polkuja. Vihreät puut heiluvat hieman kevyessä tuulenvireessä ja ohitsemme lennähtää sitruunaperhonen. ''Aah, ihanaa'' Supatan tammalle hymyssäsuin. Päiväni on selkeästi paranemaan päin!
Tamma lähtee jolkotellen raviin kevyestä pohkeen puristuksesta. Keinahtelen selässä rentona, tamman selkä on kiitettävän leveä. Korvat hörössä tamma ravailee ihanaa polkua pitkin. Suljen silmäni hetkeksi ja rentoudun, päivä on täydellinen. Aurinko paistaa naamalleni lehtien välistä, se saa tamman harjan välkehtimään. ''Hui!'' Hihkaisen, kun meinaan liusua tamman selästä. Nappaan harjasta kiinni ja kiskon itseni takaisin selkään. Läähätän hengästyneesti yrittäessäni mukautua takaisin tamman liikkeisiin. Tamma hidastaa vauhtiansa, se taitaa vaistota epätasapainoni. Hymyillen taputan tammaa kaulalle, sen kanssa olen tosiaan täysin turvassa.
Leyhytän naamaani. Ilma on edelleen erittäin lämmin, paitakin on hiestä märkä. Keskityn taas maisemaan, kun Blondi kiihdyttään innoissaan vauhtia. Villisti virnistäen annan laukka-avut, joihin tamma vastaa enemmän kuin mielellään. Muutaman pienen, iloisen pukin kautta saavutamme keinahtelevan, pehmeän laukan. Vauhti on tammalle kerrassaan hurja, vaikkei se kauhean lujaa menekään. Olen vain tottunut tamman laiskaan, hitaammanpuoleiseen laukkaan. Viskaisen naamani kohti taivasta ja nauran vapautuneena ääneen. Tamma kääntää uteliaana korvaansa helisevää nauruani kuunnellen. Hervottomasti nauraen hidastan kiihtynyttä vauhtia. Kun vauhti on tipahtanut raville, käännän Blondin kohti tiestä haarautuvaa polkua. Polku näyttää mukavan varjoisalta, viileältä.
Uupuneena liusun Blondin selästä. Olemme molemmat yltäpäältä hiestä märkiä, vaikka lenkkimme ei ollut erityisen rankka. Karsinassa riisun hevoselta suitset ja sipaisen sitä hellästi. ''Sä tosiaan saat mut aina paremmalle tuulelle'' Kuiskaan upealle Blondille. Siitä on huomaamattomasti tullut minulle todella tärkeä.
Kastan käsivarteni kyynärpäätä myöten ämpäriin. Vesi on ihanan kylmää, ja kun uskon sienen olevan tarpeeksi märkä, astelen Blondin luo. Rauhallisesti vedän märkää sientä tamman kylkeä pitkin. Tamma hörähtää terhakkaasti, viileä vesi tuntuu varmasti mahtavalta hiostavassa ilmassa.
Talutan kyljistään kostean hevosen tarhaan, ja taputan sitä persuksille hyvästiksi. Tamma hölkkää heinäkasan luo ja ryhtyy ahnaasti syömään. Heitän Blondille vielä viimeisen lentosuukon. On aika ryhtyä putsaamaan varusteita!
Keikki & Blondi
|
|
|
Post by Yuff on May 31, 2009 20:27:45 GMT 2
31. toukokuuta 2009
Kävelin tallia kohti pörrötellen hiuksistani viimeisiäkin hiuslakan rippeitä ja pyöräytin juhlimisesta kipeitä silmiäni. Perjantai oli mennyt ammattikoulun päättäjäisjuhlissa, ja kun perjantai-illasta olin selviytynyt, lauantaina juhlin kahdet ylioppilasjuhlat, ja sitten viimeisenä tänään kahvitin omat sukulaiseni valmistujaisissani. Viikonloppu oli ollut siis hyvin kiireinen, josta olin yhtä pahoillani Blondille, Rosille kuin Keikillekin. Onneksi kuitenkin tuli kesäloma, ja aikani riittää nyt - toivottavasti.
Blondi söi kesäheinää laitumellaan. Nojailin hetken aitaan katsellen kuinka kauniisti valkea karvapeite kiilsi ilta-auringon hämyssä. Ennen kuin ehdin tajutakaan, ilmestyi jo Brenna taakseni. Tänään oli helluntai, ajattelin suoda Blondillekin rennon päivän, ei mitään koulutreeniä. Sehän kävisi tuolle jo työstä, eikä sunnuntaisin saa tehdä töitä. " Mitäs Puhvi? " Aloitti Brenna. " Eipäs kummempia, juhlat juhlittu ja sillai. " Vastauksena Brenna nyökkäili päätään. " Perusmenoo siis. Ainakin sulle." Sanoi. Tyydyin hymyilemään takaisin. Hiljaisuus kesti kiusallisen hetken, meidän molempien katsellessa Blondin kiiltävää harjaa. " Tyydyttikö todistus? " Kysyin yllättäen. Brenna meni huvittuneen ja vaivautuneen näköiseksi sanoen lopulta. " Tarpeeksi... jos sitäkään. " Naurahdin sanoen: " Noh, lohduttaudu sillä että mun yläasteen päättötotarin keskiarvo oli alle 7. " Brenna nauroi minulle, se sai minut hymyilemään. Samaan hetkeen myös Blondi huomasi minut ja tuli uteliaana katsomaan olisiko hänelle jotain hyvää? " Mamma hei, ajattelet sie aina vaan mahallas? " Kurottauduin koskettamaan toisen uteliasta turpaa. " No mut mä tästä menenkin katselemaan Mankia - taas. " " Joo. " Sanoin Brennan lähdettyä. Huomioni kääntyi Blondiin, joka saapui jälleen vähän lähemmäs minua. Hän haisteli hiusteni kummallista tuoksua, pärskähtäen sitten. " Mikä haisee, hiuslakkako? " Sanoin hymyillen. Tänään olin juonut jo varmaan 5 kuppia kahvia, mutta silti ajattelin pitäisikö keittää vielä tallikahvit. Pudistin päätäni ajatukselle ja pujahdin tolppien välistä tarhaan. Riimutin Blondin ja vein sisään talliin.
Blondin karva oli puhdas ja kiiltävä, mutta harjasin sen silti läpi oikein perusteellisesti. Rapsutin kovasti myös ryntäiden päältä, kun hyttyset olivat syöneet sen jo paukamille. Blondi nautti rapsuttelusta täysin siemauksin, nostaen päänsä korkealle. Hymyilin ja lopetin, jonka jälkeen Blondi näytti kovin hämmästyneeltä. Huomasin Jaakon tulevan ulos satulahuoneesta. " Hei, Jaakko. " Huikkasin hänelle, ja astuin ulos karsinasta. Hän kääntyi kohti minua odottavan näköisenä, mitä asiaa minulla olisi. " Tuota, olisko jossain jonkun näköistä hyttyssalvaa, kun Blondi kutiaa niin kovasti. " Kysyin ja osoitin kohti Blondia, joka hinkkasi rynnästään omaa ruokakuppia vasten. " Joo. " Tokaisi Jaakko, ja lähdin tämän perään kävelemään. Hetken hän penkoi satulahuoneen kaappeja, ojentaen minulle sitten jo melkein tyhjän salvapurkin. " Tää on kaikkien yhteinen, joillai on sit omii ja sillai. " Hän sanoi. Kiitin nyökäten ja painuin jälleen itseään hinkkaavan Blondin karsinaan. " Noniin, nyt on kutinamurheet historiaa. " Katsoin ja luin purkin kyljestä hoito-ohjeita. Levitä purema-alueille. Pese kädet käytön jälkeen. Viilentää rauhoittaen kutinaa, lievä tuoksu karkoittaa ei toivottuja hyttysiä. Nyökkäsin "ymmärtävänä" ja avasin purkin laskien kädelleni hieman voidetta, jonka sitten levitin Blondin ryntäille. Hevonen näytti rauhoittuvan silmissä, ylimääräiset salvat hieroin mahan alle. Laskin purkin maahan ja taputin Blondia. " Eikö rauhoittanutkin? " Kysyin hymyillen.
Pestyäni kädet ja vietyäni purkin takaisin pääsin suitsimaan Blondia. Hevonen pisti periaatteestakin vastaan, mutta sain silti kuolaimen suuhun. " Hyvä tyttö. " Sanoin taputtaessani tätä kaulalle. Avasin karsinan oven ja talutin hänet ulos. Ilta-aurinko alkoi jo punertamaan taivaan rannassa, ja sää oli vielä mukavan lämmin. Annoin Blondille pohkeita selkään päästyäni ja suuntasimme maastoon kävelylle. Aikeissani ei ollut kun kävellä hieman, ja sitten viedä Blondi takaisin laitumelle.
Linnut lauloivat iloisesti puissa, ja ilma oli kuin morsian. Puhuin Blondille niitä näitä, ja sitten kumarruin tämän perän ylle makuuasentoon. Hymyilin nauttiessani Blondin rytmikkäästä käynnistä, ja ennen kun huomasinkaan, olimme jälleen Seppeleessä. Se oli pikainen lenkki, eikä mielessäni muuta ollut ollutkaan. Ratsastin suoraan tarhaan, jossa laskeuduin selästä ja otin suitset päästään. " Hieno tyttö. " Sanoin, jääden laitumelle katsomaan toisen laiduntamista.
// Loppuun kirjoittelua jälleen : D //
|
|
|
Post by Keikki on Jun 3, 2009 10:22:56 GMT 2
|
|
|
Post by Keikki on Jun 4, 2009 19:13:42 GMT 2
04.06.09
Sateiset päivät lannisti mua, oli aina lannistanut, eikä tunne tulisi ainakaan tänään laimenemaan. Vihaisesti työnsin limaisia hiuksia silmiltäni. Lampsin uupuneena kohti tallia, kolea ilma väsytti minua. Jalkoja laahaten astuin lämpimään talliin, suojaan vedeltä ja tuulelta. Vedin märät, kosteassa ilmassa kihartuneet hiussortuvat sotkuiselle sykkyrälle ja astelin kohti kaappeja. Heitin läpimärän takin myttyyn lattialle ja kaivoin kaapista sinne jättämäni, ohuen, mustan neuleen. Märille ratsastushousuille en voinut mitään, joten annoin olla. Oleskelutilassa löhöilevät Jokeri, Sanni ja Sastu moikkasivat väsyneesti, erityisesti Sastu näytti uupuneelta. Kävellessäni ilmoitustaulun ohi huomasin ilmoituksen vaihtuneista tarhausjärjestelyistä. Silmäilin paperia, Blondi oli Palmin kanssa tarhassa. Mietin asiaa tarkkaan, tieto oli tärkeää Blondin myöhempien tarhauksien kannalta.
Käytävällä törmäsin Josefiinaan, tyttö hymyili iloisesti ja heilautin kättäni hänelle ohi kävellessäni. Kauempana näkyvälle pirteälle Pipsallekin vilkutin. Iloisesti virnistäen tämä moikkasi takaisin. Kaikkia ei näyttänyt synkkä ilma haittaavan.
Istuin karsinassa, tarkemmin sanottuna heinäkasassa. Tarhassa hieman kastunut Blondi puhalteli lämmintä ilmaa hiuksiini. Avatessani silmäni säikähdin, ensimmäinen näkyni oli suuri sierain. Painoin otsani silkkistä turpaa vasten ja nautin tamman läheisyydestä.
Rauhallisesti vastaharjattu tamma käveli vieressäni maneesiin. Asetin kuraisen sappaani jalustimeen ja raahauduin selkään. Ärsyttävän hyvällä tuulella ollut tyttö oli pilannut minun ja upean hoidokkini välisen rauhanomaisen hetken ilmaantumalla karsinalle. '' Mä osallistun tällä tunnille tänään '' Tyttö oli virnistellen ilmoittanut, tykännyt kai ratsustaan. Olin nöyrästi myöntynyt laittamaan tamman kuntoon, sillä ehdolla että saisin lämmitellä mamman maneesissa ennen tunnin alkua. Kevyesti ravaillessamme kuuntelin Blondin kavioiden kumeaa paukahtelua niiden osuessa pehmeästi pöllyävään hiekkaan. Hiljaa silitin tamman kaulaa ja voipuneesti selitin sille väsynyttä olemustani. Kun muiden tuntilaisten äänet kantautuivat korviini, hiljensin tamman käynnin kautta pysähdykseen ja liusuin satulasta.
Hymyillen sinisilmäinen tyttö seisahti vierelleni, vastahakoisesti ojensin hänelle ohjat. Tottuneesti tyttö nousi satulaan ja päättelin että hän pärjäisi ilman apuani. Käärin kananlihalla olevat käsivarteni ympärilleni matkalla talliin. Ilma oli edelleen inhottavan kolea, suoraansanoen sietämätön. Tallissä seisoin hytisten, oloni oli eksynyt kun ei ollut lämmintä tammaa jonka luokse olisin voinut mennä. Lynn asteli paikalle ja katsahti minuun nopeasti. '' Sä näytät aivan kylmettyneeltä '' Tyttö sanoi vakavasti, mutta silmät nauraen. Suureen, lämpimään villapaitaan pukeutunut tyttö halasi minua pikaisesti, kuitenkin lämpimästi. Vaikka nopea halaus ei kovinkaan paljoa auttanut, ele oli silti ihanan ystävällinen. Lynn tarttui käteeni ja veti perässään satulahuoneeseen. Upposin sohvan nurkkaan syvän huokauksen saattelemana. Pian käsissäni oli kuitenkin Lynnin ojentama mukillinen höyryävää kahvia, jota aloin kiitollisena hörppiä. Lynn upposi keskusteluun muutaman muun seppeleläisen kanssa, mutten horroksenomaisessa tilassani kuullut enkä nähnyt muita. Sillä hetkellä omassa maailmassani oli vain minä ja mukillinen lämmittävää kahvia.
Heräsin hypnoosistani vasta, kun kahvi oli lähes loppunut, ja siihen kun Nana ja Wear astuivat oleskeluhuoneeseen synkeän näköisinä. Wearin silmät olivat hieman punaiset ja silmänurkasta valui pieni, yksinäinen kyynel. Taigan ystävällinen omistaja lysähti viereeni ja lohduttuvasti pyyhkäisin kyyneleen pois kylmällä sormellani. Tyttö hymyili vaisusti, viestittäen olemuksellaan kiitollisuudesta. Varovaisesti hymyilin takisin, halusin kertoa, tai jollain tavlaa ilmentää tälle hieman tuntemattomalle tytölle olevani valmiina lainaamaan kuuntelevaa korvaa johon kertoa tarvittaessa huolet. Wear nyökkäsi ja nojautui vieressään istuvaan Nanaan, joka oli jo uppoutunut keskusteluun Jassun kanssa. Ryystin kovaäänisesti loput kahvit kurkustani alas ja vinkkasin Lynnille silmää kiitoksena. Blondi tyttö virnisti takaisin valkoiset hampaat välkähtäen.
Hellästi hieroin Blondia kuivaksi punaisella pyyhkeellä. Tamma noukki karsinan nurkasta itselleen heinänkorsia ja lepuutti vasenta takajalkaansa. Luikahdin valkoisen kaulan alta vaihtaessani kylkeä ja tamma hieraisi silmäkulmaansa olkapäähäni. Kostea hevonen taisi olla poikkeuksellisen huomionkipeä tänä märkänä ja koleana päivänä, vaikka olihan se aina ollut yleistä seurallisempi. Painoin poskeni tamman lämmintä kaulaa vasten ja hengitin syvään sen ainutlaatuista, lämmintä, turvallista tuoksua. Tamma oli kuin järkkymätön kivi, se oli tukeni ja turvani jokaisena koleana päivänä, kuten myös jokaisena kauniina, lämpimänä päivänä. Lupasin sinä hetkenä mielessäni niin itselleni ja oman hyvinvointini takia, kuin myös ihanalle tammalle, pysyä sen uskollisena hoitajana. Hienon päätökseni sinetiksi pussasin tammaa sen pehmeälle, hieman ryppyiselle turvalle. Hölmistyneenä tamma katsahti minuun, kuitenkin se upposi nopeasti takaisin heiniensä lumoon. Taisi vähitellen tottua kummallisiin läheisyydenpuuskiini, ajattelin. Hymähdin lempeästi ja jatkoin kuivaamista.
Keikki & Blondi
|
|
|
Post by Keikki on Jun 5, 2009 16:04:36 GMT 2
05.06.09 Kurapäivä.
'' Oih, haha '' Hihitin loukkaantuneen näköiselle tammalle. Blondi seisoi keskellä tarhaansa apeana ja märkänä. Koska tamma ei vielä ollut kovinkaan kurainen, päättelin ettei se ollut ollut tarhassa kauaa. Kylmästä hytisten käänsin nenäni kohti tallia ja lähdin ripeästi kävelemään.
Käytävällä törmäsin pitkästä aikaa Rosiin. Nainen oli naamastaan hieman kurainen ja vinkkasin tietävästi silmää. '' Tamma ei tainnut haluta tarhaan? '' Kysyin ilkikurisesti. '' Ei haluaminen ois aika lievä ilmaisu '' Ros totesi. '' Se lähinnä kieltäytyi menemästä..'' '' Mutta tänään ei mennyt kuin vartti! '' Nainen kuitenkin ilmoitti voitonriemuisesti. Vastaukseksi virnistin ja kerroin osallistuvani Join up -kurssille sekä leirille tamman kanssa. Pontevasti Ros nyökkäsi ja ilmoitti sitten lähtevänsä pistämään Topia kuntoon. Vasta silloin huomasin käsivarrella roikkuvat varusteet, ja pahoittelin keskeyttämistä. Heilautin kättäni Topin karsinalle kiiruhtavalle Rosille ja suuntasin itse kohti mamman karsinaa.
Puuskahataen tyhjensin viimeisen lastin likaisia puruja lantalaan ja jätin kotikärryt paikoilleen. Karsinalle takaisin päästyäni heitin nurkkaan sylillisen tuoretta heinää ja putsasin ruokakupin. Kyllä tamman nyt kelpasi!
Haukkasin viimeisen palan omenastani ja tiputin sitten kannan Blondin ruokakuppiin. Sen tehtyäni kiinnitin märän, kiharan otsatukkani pinnillä pois silmiltä ja suunnistin satulahuoneeseen. Kiepautin suitset olkapäälleni ja nostin tamman ruskean satulan käsivarrelle. Oli aika varusteiden perusteelliseen kuuraukseen!
Öljysin vielä viimeisen hihnan ja vein varusteet paikoilleen. Satulahuopa oli vaihdettu puhtaaseen ja varusteet oli putipuhtaat viimeistäkin millimetrikuutiota myöten. Nyt satula ei taatusti narisisi ratsastaessa, mietin itsekseni.
Tarhalla tamma odotti minua innokkaana korviaan höristellen. '' Oot ilmeisesti valmis tulemaan puhtaaseen karsinaan? '' Kysäisin ja vastaukseksi sain malttamattoman inahduksen. Napsautin riimunnarun kiinni riimuun ja lähdin taluttamaan innokkaana tahtivaa tammaa. Tanssahdellen tamma asteli vielrelläni, kärsivällisyys sillä oli nollassa. Kiiruhdin askeleitani tamman tahtiin sopiviksi ja mumisin sille rauhoitellen. '' Ei se talli mihinkään karkaa.. Eikä se omenan kantakaan '' Vakuutin Blondille.
Karsinassa pyyhkäisin tammaa punaisella pyyhkeellä viimeisen kerran. Taputtelin tammaa kaulalle sen syödessä heiniään. '' Jos sun pitäis valita mun huomion ja heinien väliltä, kumman valitsisit? '' Kysyin tammalta. Vastaukseksi sain mulkaisun, olin kai häirinnyt ruokarauhaa. '' Ahaa, vastaus lienee selvä '' Hymähdin ja ryhdyin putsaamaan mutapaakkujen täyttämiä kavioita.
Keikki & Blondi
(Sori, lyhkäinen..)
|
|
|
Post by Keikki on Jun 7, 2009 8:03:28 GMT 2
07.06.09 Aamun sarastus.Tälläinen Gimp -väkerrys tällä kertaa.. Tuli inspiraatio, kun ilma oli tänä aamuna pitkästä aikaa aurinkoinen, itse oon ihan tyytyväinen! Ja sitäpaitsi, vihreet varvastossut on varmaan kaikkein paras vaihtoehto x) Keikki & Blondi 27 HM
|
|
|
Post by Keikki on Jun 8, 2009 13:12:24 GMT 2
08.06.09 Seikkailu heinäpellossa.// Hämmentyneenä vilkuilin ympärilleni. Olimme kävelleet polviin asti ulottuvaan heinään, sitä oli kokonainen pelto. Vieressäni seisova Blondi haukkasi ahnaasti suihinsa heiniä ja minä mietiskelin sijaintiamme. Suuntavaistoni oli naurettavan olematon.. // Hm. Inspiraatio iski, tälläinen syntyi. Tykkään älyttömästi x) <3 *kerrankin tyytyväinen* Keikki & Blondi 28 HM
|
|
|
Post by Keikki on Jun 9, 2009 8:45:11 GMT 2
09.06.09 Leirillä saimme uuden tuttavuuden, Antun! Keikki & Blondi 29 HM!
|
|
|
Post by Yuff on Jun 10, 2009 0:30:29 GMT 2
Keikki, ihanan värikkäitä sun kuvat<3 : D 10. kesäkuuta 2009 Hevonen kuin unestaKyllä se tästä notkistuu : D Yuff & Blondi Paint + gimp, kello 1:31 yöllä ; D
|
|