|
Post by Yuff on Apr 26, 2009 10:58:53 GMT 2
// Vaaleanruskeat, vaikka omassa avatarissani ne ovat punaiset : D Olivat silloin punaiset kun tulin seppeleeseen enkä ole jaksanut piirtää uutta avatarkuvaa, koska tykkään itse vanhasta x) //
26. huhtikuuta 2009 Lämmin, leuto sunnuntai
Istuin pyöräni satulana ylpeänä ja katsoin Blondin juoksenteluja Rosen kanssa keväisessä auringonpaisteessa. Tuntui että Rose antoi omaa varsamaista lisämaustettaan Blondin menoon, sillä tavalla tuo kirmaili. Nousin pyörältäni ja asetin sen nojaamaan tallin seinustaa vasten. Määrätietoisena kävelin suoraa päätä kerhohuoneeseen, jossa istui muitakin tyttöjä. Huikkasin iloiset tervehdykset kaikille ja kävelin suorinta tietä kahvinkeittimelle. Nappulaa painaen alkoi kuulumaan mukavaa porinaa ja tippa tipalta kahvia oli pannussa kokoajan lisää. Samalla hetkellä myös Keikki tupsahti kerhoon.
" Moi. " Sanoin, saaden puoleeni myös tervehdyksen. Keikki istuutui minua vastapäätä sohvalle ja katsoi kahvinkeittimeen. " Mitä oot ajatellut tänään? " Kysyin pikaisesti, ettei tunnelma olisi kuollut sanattomuuteen. Keikki katsoi minuun kummastuneena, ties miksi? " Ajattelin että olisin käynyt ihan pikaisen ja rauhallisen maastolenkin Blondin kanssa, vai oliks sulla jotain mielessä. " Pudistin päätäni. " Ei mulla mitään. Mut jos oikeesti heität rauhallisen lenkin niin ehkä voisin tulla kävelemään Rosen kanssa. " Kasvoilleni kohosi mietteliäs ilme. Pian myös Ros saapui paikalle ja istui Keikin viereen sohvalle. " Nooooh, mitäs ne hoitajatytöt täällä kuhnailee? " Ros sanoi hymyillen. " Yuff juo kahvia. " Keikki vastasi. " Niinpä tietenkin! " Naurahti Ros.
Kun olin saanut kahvini juotua, olimme jo siinä ajassa saaneet noricumit sisälle. Roseley hyppi lähes tasakaviota. Oli kai saanut jonkun kevätkärpäsen piston. Blondi pudisteli leutona päätään. Oli hänkin hieman kärsimätön. Varmaan turhautui sisätiloissa seisoskelusta, kun ulkona oli niin upea sää. Laitoimme Keikin kanssa Blondille satulan ja suitset, kun taas Roseleyn selkään tungimme satulan ja päähän suitset sekä riimut. Ei aikomukseni ollut ratsastaa, mutta Roseleylle teki hyvää totuttautua satulaan.
Ulos päästyämme Keikki nousi satulaan ja minä kiristin Blondin satulavyön, sekä omien tennareideni nauhat. " Noniin, nokat kohti etelää! " Totesin ja näytin suuntaa kädelläni. Keikki naurahti minulle, ja kannusti Blondia eteenpäin. " Ei, hei. Seis! " Sanoin nopeasti ja aloin riisumaan huppariani. Minun oli nyt jo kuuma. Heitin paidan pyöräni päälle. Rose säikähti sitä kun se lensi pelottavana eteenpäin. Rauhoitin varsan ja sanoin: " Noniin. " " Tota, mäkin taidan ottaa hupparin pois. " Keikki sanoi. Nyökkäsin päätäni. Pian pääsimme jatkamaan matkaa.
Saavuimme pitkähkön kävelyn jälkeen metsäaukealle, jossa näkyi tie pitkälle eteenpäin. Rose käyttäytyi hienosti riimussa, mutta haluaisi kokoajan kiinni Blondin perään. Keikki taputteli mammaa, joka kulki rauhallisesti, ainakin Roseen verrattuna, joka säikkyi jokaista mielikuvituksensa tuotetta. " Ravataanko vähän? " Keikki sanoi. Blondi nosti korviaan, kuin olisi kuullut sanan 'ravi'. " Ravataan vaan. Ainakin niin kauan kun mulla kunto kestää. " Naurahdin. Hymyillen Keikki kannusti Blondia eteen, ja ravi löytyi todella hienosti. Rose ryöstäyti minulta raviin heti kun Blondikin lähti, ja koitin pidättää sitä parhaani mukaan. Rose meinasi jopa laukata, mutta pidätin sen pois. Juoksimme Blondin ja Keikin perässä niin kauan kun itse jaksoin, ja sitten jouduin pysähtymään. Keikki huomasi meidän jääneen, ja pidätti itse Blondin käyntiin.
Ravasimme vielä hieman ja kävelimme pitkän matkaa, ennen kun palasimme Seppeleeseen. Veimme Blondin ja Rosen suoraan tarhaan, jossa riisuimme heidät varusteista. Laitoimme tavarat paikoilleen. " Olipa kiva lenkki. " Sanoin posket punaisena. Keikki naurahti: " Ei taideta ihan heti mennä uudelleen. " " Ainakaan vielä. " Puuskahdin.
Blondin tarhaillessa varsansa kanssa raahasin kottikärrit karsinan ovelle ja aloin heilumaan talikon kanssa karsinan kuivikkeissa. Käänsin jokaisen kohdan ympäri heittäen jokaisen näkemäni lantapalleron kärryyn. Sainkin aikamoisen keon tavaraa kottareihin, ja lopuksi tarkastin myös juomakupin toimivan. Kippasin kottarit lantalaan ja vein paikalleen. Kurkkasin satulahuoneeseen ja otin Blondin pakista yhden harjan, joka kädessäni lähdin kohti tarhaa. Linnut lauleskelivat omia kujerruksiaan tallin edustalla, kun itse kiipesin aidan ylitse Blondin luo. Harjailin tamman valkeaa karvapeitettä, josta irtosi mielettömästi pidempiä karvatupsuja.
Yuff & Blondi (ja Keikki sekä Roseley : D)
|
|
|
Post by Ros on Apr 26, 2009 12:44:53 GMT 2
Kyllä mamman nyt kelpaa kun on noin aktiiviset hoitajat! Ja hienoa myös että tuutte yhdessä toimeen eikä tuu tappelua : D
|
|
|
Post by Keikki on Apr 27, 2009 18:13:45 GMT 2
27.04.2009
'' Moi! '' Hihkaisin Yuffille astuessani Blondin karsinaan. Tyttö harjasi parhaillaan Blondia ja vilkaisi minuun puhkuen. '' Kylläpä tästä lähtee kauheesti karvaa. '' Toitotti Yuff kulmat kurtussa. ''En taida olla ihan heti valmis. '' Hihitin tytölle ja ojensin taskujani hamuavalle Blondille piparmintun makuisen heppanamin. '' Ajattelin tänään treenata vähän koulua, jos sulle sopii? '' Kysyi suustaan valkoisia karjoja sylkevä Yuff. Vastaukseksi nyökkäsin. '' Mä voin sit lopuks viedä sen maastoon jäähdyttelemään. '' totesin.
Ihastuneena seurasin Yuffin ja Blondin yhteistä työskentelyä. Tyttö kannusti hevosen lisättyyn raviin, pehmeällä kädellä hidasti, nosti laukan ja teki neljän raviaskeleen kautta muutaman vaihdon. Huomaamattomalla likkeellä Yuff hidasti käyntiin, pysäytti ja kannusti pohkeella Blondin takaisin raviin. Huokaisin lumoutuneena. Yuff leikki kuolaimella hetken ja sai valkoisen tamman peräänantoon. Blondi näytti täysin rennolta, se vaikutti jopa hieman innokkaalta, vaikka käsitykseni mukaan se ei yleisesti ottaen kauheasti pitänyt koulusta. Lauhkeasti tamma ravasi muutaman voltin Yuffin pyynnöstä, taipui upeasti. Keskittyneesti työskennellen Yuff jatkoi harjoittelua ja Blondi pehmeni entistä enemmän. Se tuli silminnähden herkemmäksi. Hieman kateellisena yhteisymmärryksestä jatkoin ihailevaa katseluani.
'' Se näytti tosi upealta! '' Kehaisin Yuffille tämän noustua ratsun selästä. Yuff virnist ilkikurisesti. '' Harjoitus tekee mestarin. '' Tyttö opasti minua. '' Joo. '' Huokaisin. '' Kauas on vaan niin kovin pitkä matka. '' Ponkaisin itseni satulaan ja asetin jalustimet sopiviksi. Heilautin kättäni Yuffille ja lähdin matkaan. Eroa ei ollut vaikea huomata. Blondi vaati minulta vain puolet napakkuudesta johon olin tottunut, ja oli muutenkin pehmeämpi kädelle. Hiljaa löntystelimme eteenpäin. Välillä ravasimme muutaman askeleen ja sitten hidastimme taas käyntiin. Kuiskuttelin tarkasti kuuntelevalle Blondille salaisuuksia enkä meinannut edes huomata perääni ratsastavaa Siniä. Tyttö oli kannustanut Tiiansa raviin ja he saavuttivat meidät vähitellen. ''Huhhuh! '' Huudahti tyttö. '' Aikamoinen jahti, ei me meinattu saada teitä kiinni. '' Naurahdin vastaukseksi ja jatkoimme yhtämatkaa tallille.
Yuff oli jo lähtenyt, joten sain harjata ratsastuksen jäljiltä hikisen tamman itse. Blondi nyhti tyytyväisenä heiniään, kun itse kuurasin sitä hiki hatussa. Kumisuka, kova harja ja pehmeäharja. Harjakampa ja piikkisuka häntää varten. Lopulta tiikerinkirjava hevonen näytti lähes siedettävältä ja saatoin hyvillä mielin jättää sen karsinaan.
Pujahdin pikaisesti Blondin luokse ja silittelin hetken sen kaulaa. Lepertelin tammalle lempeästi, mutta lopulta minun oli pakko lähteä. '' Hei sitten. '' Kuiskasin tammalle hiljaa. '' Nähdään taas pian! '' Suikkasin tamman pehmeälle turvalle viimeisen suukon ja keräsin varusteeni. Hitaasti, vilkuillen välillä taakseni, lähdin kävelemään kotia kohti.
-Keikki
|
|
|
Post by Keikki on Apr 28, 2009 19:03:01 GMT 2
Maastotunnilla olimme!Tuolla oltiin mukana, ja keväinen ratsastus päättyi sateeseen. Blondi näytti nauttivan lämpimän kevätpäivän viilennyksestä, eikä olisi malttanut kääntyä oikealle, kohti tallia! Tunnin jälkeen taluttelin Blondia ensin maneesissa, ja kun sade loppui, taluttelin hieman kentällä. Lopulta tamma oli lähes kuiva, kuten myös minä. - Keikki
|
|
|
Post by Keikki on May 1, 2009 9:43:30 GMT 2
1.5.2009Pyyhin tuskanhikeä otsaltani. En ole koskaan ollut mikään kukka-seppeleiden mestari, vaikka tämä yksittäinen alkukevään seppele onkin suhtellisen hieno. Yritän väännellä päitä yhteen, mutta lopulta luovutan. Voin tehdä sen loppuun myöhemmin. Huuhtaisen käsistäni pahimmat liat, ja suihkautan kukkien päälle muutaman vesi-tipan. Toivon ettei seppele kuihdu auringossa. ''Blondiii!'' kajahtaa huutoni. Hevoset kääntävät päitään minua kohti, mutta Blondi välttelee itsepintaisesti katsettani. Se ei selkeästi halua sisälle. Ilma on kaunis, ja päätän että voin tehdä seppeleen loppuun, ei olisi reilua passittaa riemuntäyteistä hoidokkiani sisälle. Astelen siis takaisin kukkieni luokse, mutta mitä näenkään! ''Moi'' virnistää Jossu. Nainen istuu seppeleeni sylissään ja on juuri kiinnittämässä viimeistä kukkaa. Josefiinan sormet liikkuvat näppärästi, ja pian kannan mukanani valmista seppelettä. ''Kiitos!'' hihkaisen. Rutistan naista nopeasti ja ryntään tarhalle. Heiluttelen seppelettä ja Blondi kävelee uteliaasti aidalle. Nappaan tamman riimusta kiinni, ja talutan sen harjauspuomin luo. Kiinnitän viininpunaisen riimunnarun puomiin vetosolmulla ja heilutan kättäni vimmatusti ohi kulkevalle Dreamerille. ''Voitsä vahtia tätä hetken?'' kysäisen tytöltä. Dramer istahtaa maahan Blondin viereen ja helpottuneena runtään talliin. Nappaan mukaani tamman harjat, suitset ja reppuni. Sitten hölkkään takaisin Dreamerin ja Blondin luo. Kiitän tyttöä avusta ja ryhdyn harjaamaan vimmatusti. Dreamer katselee hetken, silittää Blondin kaulaa ja lähtee omille teilleen. Blondi nuuhkaisee maassa lojuvaa seppelettä, mutta kääntää päänsä pois kun työnnän tamman kauemmas. Valkoinen hevonen ryhtyy syömään löytämiänsä pieniä ruohotuppoja. Tarkkaavaisena se seuraa puuhiani ja kuuntelee kauempaa tulevia ääniä. Hymyillen jatkan harjaamista kuiskien tammalle samalla kaikenlaista. Kun tamma on vihdoin harjattu, puen sille suitset. Ripustan sen kaulaan seppeleen ja kaivan repustani kameran. KLIKS vain ja olen napannut hienon kuvan. KLIK-KLIK räpsäisen vielä muutaman ja riisun seppeleen. Tamma nappaa suihins muutaman varhaiskevään kukan ja lupaan syöttää loput sille myöhemmin. Talutan innostuneen tamman löytämälleni kivelle ja yritän ponnistaa sen paljaaseen selkään. Kerta toisensa jälkeen epäonnistun ja liusun takaisin maahan. Ähkien ja puhkien yritän viimeisen kerran, ja luovutan. Istahdan kivelle ja ojennan Blondille muutaman ruohonkorren. Tamma vilkuilee kummastuneena ympärilleen. Mitä tapahtui? se näyttää miettivän. Hymähdän tammalle ja huokaisen sille muutaman lempeän sanan. Lopulta näen jonkun kävelevän kohti meitä. Hurjasti heilutan kättäni. Lähempää katsottuna huomaan tytön olevan Lynn. Tyttö katsahtaa minuun uteliaasti. ''Mulla on vähän ongelmia tässä selkäännousussa..'' Mumisen hämmentyneenä. Lynn tuijottaa minua nauraen ja tulee luokseni. Tyttö punttaa minut selkään ja kiitän tätä vuolaasti. Pehmeästi potkaisen Blondiin liikettä ja Lynn lähtee matkoihinsa. Vilkutan tämän perään ja suuntaan katseeni kohti kenttää. Tamma vaikuttaa innostuneelta, kentällä on muutama puomi ja pieni kavaletti. Rauhoitellen mumisen helmenvalkealle hevoselle ja taputan sitä kaulalle. Kävelemme muutaman kierroksen käyntiä ja pohkeilla käsken tamman raviin. Hihitellen yritän pysyä kyydissä, tamman selkä on liukas kuin saippua. Lopulta tasapainoni tuntuu parantuneen, pystyn istumaan tamman leveässä selässä rennosti. Käännymme muutaman voltin ja mumisen Blondille ohjeita. Se kuuntelee korva minua kohti. Lyhyen sivun alussa käännän tamman kolmelle peräkkäiselle puomille. Puhisten tamma jolkottelee puomejen yli. Tyytyväisenä taputtelen Blondin kaulaa. Tunnen olevani onnekas saadessani hoitaa näin hienoa hevosta. Ylitämme puomit vielä moneen kertaan joustavassa ja pehmeässä ravissa. Hengitän syvään ja uskaltaudun nostamaan laukan. Iloinen tamma hypähtää muutaman minimaalisen pukin, ja naureskelen sen touhuille. Laukassa on helppo istua, ja nojaan hieman taaksepäin tamman keinuessa eteenpäin. Hidastan vauhtia vähitellen ja ohjaan kohti värikkäitä puomeja. Blondi viskaisee päätään ja sovittaa askeleitaan sopiviksi. Laukattuamme puomit muutamaan kertaan siirrän tamman takaisin raviin. Päästän ohjat pitkiksi ja annan tamman venyttää kaulaansa. Se on työskennellyt hienosti ja on todellakin ansainnut kukkaseppeleensä. Lepertelen hempeästi tammalle ja käännän vähitellen kentän keskelle. Liusun tamman selästä veltosti ja rapsutan sen silmäkulmaa. Lopuksi vien tamman harjauspuomille, riisun suitset ja sujautan Blondin päähän riimun. Harjaan hikiset kohdat ja ojennan tammalle seppeleen. Innokkaasti Blondi ahmaisee jo hieman kuivahtaneen seppeleen suihinsa. Hellästi rapsutan tamman kaulaa ja talutan sen tarhaan. Pyyhkäisen hiet otsaltani ja kärrään likaiset purut ja kakat lantalaan. Vien kottarit ja talikon takaisin paikalleen ja palaan karsinaan putsaamaan ruokakupin ja vesiautomaatin. Lopuksi kannan karsinaan vielä hieman tuoretta heinää. Siemaisen vesipullostani hieman vettä ja lähden kotiinpäin. Keikki & Blondi
|
|
|
Post by Keikki on May 1, 2009 14:09:26 GMT 2
1.5.2009 Kuinka Blondi sai lahjansa.- Keikki
|
|
|
Post by Ros on May 1, 2009 19:45:52 GMT 2
Aivan loistava sarjis! :'D
Hyvää Vappua Yuff ja Keikki! <3
|
|
|
Post by Keikki on May 6, 2009 18:31:58 GMT 2
06.05.09 Maastoilua keväisissä merkeissä! <3Kovalla vaivalla piirsin tämmöisen, ja olen aikas tyytväinen (; Keikki & Blondi
|
|
|
Post by Keikki on May 10, 2009 7:37:36 GMT 2
10.5.2009 Hyvinvointi tarkastus.Pujahdin kiireisesti Blondin karsinaan. '' Mitäs kaunotar? Mulla on ollut kiireitä, anteeks kulta.. '' Lepertelin tammalle hiljaa. '' Tänäänkään en ehdi kuin vilkaista, mutta ehkä me ehdittäis pikainen maastolenkki? '' Jatkoin supisuani. Harjasin upean hoidokkini nopeasti ja laitoin varusteet päälle. Olimme valmiita lähtöön! Keikki & Blondi (laskujeni mukaan 14 HM)
|
|
|
Post by Keikki on May 12, 2009 19:20:28 GMT 2
12.05.2009 Kiirettä pukkaa, kun pitää harjata takkutukkaa.
Huoahdin matalasti ja jatkoin hiljaista muminaani astuessani sotkuisen tamman karsinaan. '' Voi sua, kun oot saanut kiireisen hoitajan.. '' Valittelin tammalle. '' Kyllä mä taas aktiivistun, kuhnhan kiire hellittää. '' Jatkoin kuiskimistani. Tamma hörähti loukkaantuneena, muttei voinut lopulta vastustaa kädessäni olevan porkkanan aromeja. Hellästi tamma hamuili sormiani, ja nuoli kämmentäni nautinnollisesti porkkanan kadottua parempiin suihin.
Kietaisin käteni valkean tamman kaulaan ja hautasin naamani sen tuuheaan, takkuiseen harjaan. Liu'utin sormenpäitäni pyörivin liikkein tamman sä'ällä ja sen kaulaa pitkin. Blondi värisytteli itseään, taisin kutitella sitä.
'' Moi! '' Hihkaisi Sini joka pölähti yht'äkkiä karsinaan. Hetken aikaa tyttö katseli lähes puhdasta tammaa ja ojensi sille sitten kätensä nuuhkittavaksi. '' Moivaan. '' Sanoin ja hymyilin. Tyttö silitteli hoidokkini turpaa. Käännähdin ja rutistin Siniä. Se oli niin mukava, en ansainnut niin hauskaa kaveria. '' Kiva nähdä sua! '' Sanoin hipeästi ja virnistin. '' Missäs oot sittes viipyny? '' Kysyi vaaletukkainen ystäväni. '' Äh, kai sä tiedät. Koulukiireitä, viimeiset kokeet menossa.. Tällä viikolla joka päivä koe! '' Kertoilin kuuntelevalle Sinille. ''En nyt edes tiedä milloin ehdin seuraavaksi tammaa hoitamaan, kaipa sitten ens viikon puolella. Koitankin tässä saada sen niin puhtaaksi kun mahdollista, ettei muut ajattele et oon hylännyt sen. '' Jatkoin tarinointiani.
Suitsin tamman nopeasti. Sini oli valitettavasti jo käynyt Tiiansa kanssa maastossa, joten ajattelin vain hieman vetreyttää tammaa kentällä. Jotain pientä, kevyttä ratsastusta jotta ehtisin pian takaisin koulukirjojeni ääreen. Tallin pihalla kiipesin, ohjat tiukasti kädessä, kivan päälle, ja raahauduin tamman paljaaseen selkään. En tainnut olla kovinkaan kunnianhimoinen ratsastaja tällä hetkellä. Maastoilin, maastoili ja maastoilin. Ja välillä ratsastin ilman satulaa. Vinrnistelin mietteilleni ja napautin pohkeeni hieman pulleassa kunnossa olevan Blondin kylkiin. Tamma vastasi halukkaasti, lähtien reippaaseen käyntiin. Lämmittelin pitkään käynnissä ja rupesin vähitelle hieman ravailemaan. Päätin itsekseni että kun viimeiset kokeet olisivat ohi, olisi aika ryhdistäytyä. Tammasta pitäisi puristaa upeat taidot esiin, ja liikakilot laihduttaa pois. Pitihän sillä olla tilaa kesän vihreille ruohoille vatsassaan!
Keikki & Blondi
|
|
|
Post by Yuff on May 15, 2009 20:20:27 GMT 2
15. toukokuuta 2009 Alkukesän tuuletPiirsin tämän kokonaan tietokoneella ja hiirikädelläni xD Opettelen vasta tämän uuden kuvanmuokkausohjelman käyttöä kun vanha tuhoutui silloin kun koneeni kaatui : D Itse olen siis aika tyytyväinen ^^ Ps. Ros, eihän sinua haittaa että Roseley on nykyään puoliksi virtuaalihevonen, puoliksi roolihahmo? : /
|
|
|
Post by Ros on May 16, 2009 20:11:16 GMT 2
Ei haittaa. Ootko minne aatellu tamman viedä? : )
|
|
|
Post by Keikki on May 18, 2009 15:42:03 GMT 2
18.05.2009
''Heii, kulta!'' Hihkaisen Blondille ja ripustaudun sen kaulaan. Hyräilen hetken Kanye Westin tahtiin. How could you be so, cold as the winter wind when it breeze, yo Just remember that you talkin' to me though You need to watch the way you talkin' to me, yo I mean after all the things that we've been through I mean after all the things we got into Hey yo, I know of some things that you ain't told me Hey yo, I did some things but that's the old me And now you wanna get me back and you gon' show me So you walk around like you don't know me You got a new friend, while I got homies But in the end it's still so lonely
In the night, I hear 'em talk, the coldest story ever told Somewhere far along this road, he lost his soul to a woman so heartless... How could you be so heartless? Oh... How could you be so heartless?
Vastahakoisesti irrotan kuulokkeet korvistani ja sammutan vanhan mp3 -soittimeni. Haistelen tamman lämmintä kaulaa. Sen tuoksu on niin kotoisa, turvallinen. Blondi huokaisee syvään.
''How could I be so heartless?'' Kuiskin tammalle. Sydämetön, syyllistän itseäni. Nappaan karsinan eteen jätetyn harjan ja harjaan tamman kylkeä pitkin, varmoin vedoin. Vähitellen valkoinen hevonen rentouttaa takajalan ja alahuuli rupeaa lepsumaan. Sipaisen lempeästi sileää alahuulta ja tamma havahtuu. Hiljaa naurahdan ja hautaan naamani valkoiseen, aaltoilevaan harjaan.
Ojennan tammalle muutaman voikukanlehden, jotka se ahmaisee hetkessä. Naureskelen tammalle ja pujahdan takaisin karsinasta ulos. Ripein askelin kävelen hakemaan varusteita. Olen saanut hullun päähänpiston. Koko vartaloni janoaa hyppäämistä, enkä voi vastustaa aivojeni äänetöntä huutoa. Hyppämisessä on taikaa! Koska Yuff on raatanut koulua, ja minä olen laiskana henkilönä maastoillut, oletan että tammalle tekee vain hyvää päästä hyppäämään. Kuulemani mukaan se pitää siitä.
Kiristän satulavyötä vielä muutamalla reiällä ja ponkaisen selkään. Kentällä on valmiina muutama puomi, pieni kavaletti ja kolmen ristikon sarja. Lämmitellessäni tammaa suunnittelen. Kun olemme hieman hyppineet, viimeisen ristikon voisi nostaa pieneksi pystyksi. Havahdun mietteistäni ja kannustan vähitellen innokkaana pärskivää tammaa pieniin ravipätkiin. Ravailen hiljalleen pidempiä matkoja, lopulta emme enää hidasta välillä käyntiin. Ravailemma rauhallisesti puomien yli. Tamma käyttäytyy kuuliaisesti, varmaan lahjoo minua. Hyssyttelen tammaa ja pidätän sitä, ravin vauhti on päässyt kiihtymään. Mietiskelen tahtäviä. Lisäilemme neljään puomiin voltteja, käyntiin siirtymisiä ja laukannostoja. Vetreä tamma nauttii ja hyppii laukassa puomien yli. Virnistäen hidastan tammaa. Menemme hetken hidasta ravia. Nostan laukan ja ohjaan kohti kavalettia. Tamma heilauttaa päätään ja rynnistää eteenpäin. Hidastan hiemaen, mutta ennen kavalettia saan painaa kantapäät kylkiin kiinni, jotta vauhti ei olisi aivan liian hidas. Liitelemme kevyesti kavaletin yli. Tamman hypyt ovat joustavia, satumaisen pehmeitä. Adrealiini virtaa suonissa ja ohjaan tamman uudestaan kohti pientä, naurettavan kokoista kavalettia. Pieni tuulenvire pyyhkäisee kasvojani vasten ja naureskelen tamman innokkuudelle. Hidastan tamman hetkeksi käyntiin.
''Noniin'' Totean tammalle. ''Siirryttäiskö raviin?'' Ravailtuamme hetken hyppään kavaletin vielä kerran. Ohjaan tamman laukassa kohti jumppasarjaa. Ristikot ovat hieman kavalettia suurempia, mutteivät ristikoiksikaan kovin suuria. Mittaan välimatkoja katseellani. Pitää mennä aika reipasta laukkaa, niin väliin mahtuu yksi laukka-askel, pohdiskelen. Lempeästi potkaisen tammaan hieman lisää vauhtia. Ensimmäisen ristikon jälkeen napautan tammaa kaulalle lyhyellä raipalla ja selvitämme loput ristikoista helposti. Onnentunne täyttää minut, rakastan hyppäämistä. Vapauttavaa, ihanaa, mahtavaa. Taputtelen Blondin kaulaa. Jatkamme kierroksen kevyessä ravissa. Ylitämme ristikot vielä muutamaan kertaan. Tamma heittelee pieniä ilopukkeja, en voi olla nauramatta hilpeästi.
Notkeasti liu'un pois tamman selästä. Jäähdytelty tamma on hikinen ja selkeästi innostunut. Naureskellen silitän tamman kaulaa. Nostan jalustimet ylös ja löystän satulavyötä. Talutan tamman karsinaan ja riisun sen varusteet. Harjaan hikiset kohdat hyvin. Ilma on lämmin, ja karvapeite kuivuu varmaan nopeasti. Napsautan riimunnarun kiinni viininpunaiseen riimuun ja vien tamman tarhaan.
Kulautan suuren suullisen vettä kurkustani alas. Karsina on viimein puhdas. Heitän karsinan kulmaan vielä sylillisen heinää ja tiputan puhtaaseen ruokakuppiin muutaman kuivan leivänkannikan. Pyyhin hikeä otsaltani ja suunnistan kohti oleskelutilaa. ''Moi!'' Moikkaan kaikkia sohvilla löhöileviä. ''Moi vaan!'' Raikuu Sinin, Nanan, Pipsan, Jossun ja Wearin vastaus. Virnistän ilkikurisesti ja kysyn: ''Löytyiskö seuraa varusteiden putsaamiseen?'' Monet pudistelevat päitään, mutta Sini nousee kankeasti ja lupautuu seurakseni. Vierekkäin astelemme satulahuoneeseen. Puditelen päätäni Blondin likaisille varusteille. Hommia selkeästi riittää!
Keikki & Blondi
|
|
|
Post by Keikki on May 20, 2009 17:56:30 GMT 2
|
|
|
Post by Keikki on May 20, 2009 18:00:45 GMT 2
20.05.2009 Keikki & Blondi
|
|