|
Post by Emmy on Apr 5, 2022 15:04:01 GMT 2
Seppeleen monenkirjavalle hevospoppoolle etsitään taas luotettavia, ahkeria ja pitkäaikaisia hoitajia. Toivomme hoitajiltamme aktiivisuutta oman hoidokin päiväkirjassa sekä tapahtumiin/tunneille/leireille ym. osallistumisessa. Hoitajaksi voi hakea postaamalla tähän topiciin mille hevoselle haet hoitajaksi, esittelyn hahmostasi ja kuvauksen, miksi haluat hoitajaksi ja miksi juuri sille hevoselle. Sopivat hoitajat valitaan sitä mukaa, kuin hakemuksia tulee ja haku on auki toistaiseksi. HOITAJAA HAKEVAT HEVOSET GEKKO11-vuotias risteytysponiruuna. Kaikin puolin melko kiltti ja mutkaton poni, joka sopii hyvin aloittelevalle hoitajalle tai ratsastajalle. Välillä saattaa jähmettyä keskelle kenttää, esteillä hieman arka. PECK15-vuotias gotlanninrussruuna. Äksy hapannaama, joka rakastaa ruokaa. Aavistuksen kiukkuinen pieni ponipallero, mutta kenties alta löytyy nallekarhu, jos paikalle osuu oikea ihminen.
|
|
Viljami
Uusi ja innokas
Hoitoheppa: Ailen
Koulutaso: heC
Estetaso: 40cm
|
Post by Viljami on Apr 5, 2022 21:46:26 GMT 2
"Ööö...moro. Mä en oikeesti ees tiedä, mitä tämmösiin pitäis ees kirjottaa? Mut siis nyt näin lyhyesti: oon Viljami Harju, ja oon hakemassa Aileen-hepan hoitajuuden pestiä. Oon 21-vuotias, 170cm pitkä ja 66kg -- osaan ratsastaa, puunata, syöttää ja periaatteessa ihan mitä vain, mitä tähän hommaan vaaditaan. Joo... eli soittakaa takas, ku ootte valmiita."
-- Viljami "Vili" Harju, tuo pk-seudun kasvatti, joka on nyt kömpinyt Suomen pääkaupungista...maaseudulle lehmien ja lampaiden keskelle? Miksi? Syytä hän ei paljasta. Oikeastihan Vilillä ei ole niin minkäänlaista kokemusta hevosista, lehmistä tai lampaistakaan (juonipaljastus: mikään sana ei pitänyt paikkaansa, paitsi ehkä ihan ensimmäinen lause). Läpeensä pahahan hän ei ole, ehkä vain liian spontaani ja jääräpäinen. Tässä lieneekin syy yllättävän harrastuksen aloittamiselle, sekä RDR2:n pelaaminen kerran tai pari - kyllä, oikeasti. Mitä pahaa siis voi sattuakaan, kun kokematon pojankloppi päästetään hevosen hoitajaksi? Pyh, eikai mitään... sillä kyseessähän on Viljami & Ailen.
//Moi! Mikäli Vilin kaltaisen "villikortin" ottaminen mukaan Seppeleen arkeen kuulostaa hyvältä (ja ehkä jopa mielenkiintoiselta), niin hyvä! Kirjoittaja tässä on pyörinyt läpi nuoruuden erilaisilla roolipelaussivustoilla, ja nyt 2022 alussa aktivoituikin jälleen virtuaalimaailmassa. Mikäli jotain jatkokysymyksiä on, niin mut saa parhaiten kiinni joko täällä, tai toisen virtuaalihahmon IGssä @norsksoldat
|
|
|
Post by Emmy on Apr 6, 2022 8:08:14 GMT 2
Tervetuloa Ailen hoitajaksi Viljami! Kirjoittele itsestäsi kuvaus (yleinen keskustelu > kuvaukset itsestänne tänne) ja tee oma kaappi. Hoitaminen tulisi aloittaa 2vk sisällä! :) Tervetuloa Seppeleeseen!
|
|
|
Post by sinimaria on Apr 8, 2022 18:10:03 GMT 2
Hei. Olen Sini-maria Lehtonen tutummin Sini olen 19 vuotias nuori vasta paikkakunnalle muuttanut. Olen harrastanut ratsastusta melkein koko elämäni, käyden säännöllisesti ratsastustunneilla ja sitten vuokrannut hevosia. Hevosten kanssa tykkään touhuta paljon maastakäsin, pitkät maastolenkit ja hoitohetket on parasta. Olen luonteeltani melko ujo ja hiljainen, mutta kun tutustun paremmin ihmisiin niin ujous ja hiljaisuus katoaa. Ujon ulkokuoren alta löytyy huumorintajuinen, iloinen ja puhelias nuori.
Ulkonäöstäni sen verran että olen vain 159cm pitkä minulla on siniset silmät ja vaalean ruskeat pitkät hiukset jotka ovay yleensä tallilla ollessa kiini milloin mitenkin.
Hoitohevoseksi toivoisin Vappua. Vappu kuulostaa mukavalta hevoselta ja sydän on aina sykkinyt vaaleanrautiaisiin Suokkeihin. Uskoisin että kehittyisin myös ratsastajana Vapun kanssa.
|
|
|
Post by Emmy on Apr 8, 2022 23:15:49 GMT 2
Tervetuloa Vapun hoitajaksi Sini! Kirjoittele itsestäsi kuvaus (yleinen keskustelu > kuvaukset itsestänne tänne) ja tee oma kaappi. Hoitaminen tulisi aloittaa 2vk sisällä! :) Tervetuloa Seppeleeseen!
|
|
Jessica
Uusi ihmettelijä
Hoitoheppa: Chilly
Koulutaso: He C
Estetaso: 60cm
|
Post by Jessica on Apr 27, 2022 18:12:04 GMT 2
Hei! Olen 14v Jessica "Jess" Morris ja haen Chillyn hoitajuutta. Olen ratsastanut 2 vuotta, mutta hevosista olen pitänyt koko ikäni. Rakastan tehdä maastakäsin kaikkea ja vaan olla hevosten kanssa.
Luonteeltani olen hiljainen enkä yleensä aloita keskusteluja, mutta tutustuttuani ihmisiin alkaa juttu luistaa.
Minulla on vaaleanruskeat hiukset ja pisamaiset kasvot. Olen noin 165cm pitkä.
Rakastan irlannincobeja ja Chilly vaikuttaa niin ihanalta, että todella haluaisin sen hoitajaksi!
|
|
Sisu
Perustallilainen
hmm? miks katot mua noin?
Hoitoheppa: Susu
Koulutaso: HeB
Estetaso: 80cm
|
Post by Sisu on Apr 28, 2022 14:50:38 GMT 2
Heips! Mä olen Sisu Taskinen ja haen persoonallisen, oman arvonsa tuntevan Susu-tamman hoitajuutta (vannon, että nimien samankaltaisuus oli oikeasti puhdasta sattumaa ). Ai miksikö? Jokin tuon upean tamman olemuksessa ja luonteessa vetää minua puoleensa. Haluan nähdä, minkälainen kultakimpale kaiken tuon kiivauden ja kiihkeyden takaa paljastuu. Olen itse kärsivällinen ja rauhallinen tyyppi, jonka uskon auttavan Susuun tutustumisessa. Tammat ovat niin mystisiä ja upeita olentoja, että niiden puoleensavetävyyttä ei vaan voi kieltää millään. En ole koskaan välittänyt sellaisista virtuaalihoitsuista, jotka ovat niitä helpoimpia, vaan pidän siitä, että tarinat eivät aina ole sitä vaaleanpunaisella värillä kuorrutettua hevostytön unelmaa. Susun haastava luonne tuntuu juuri sopivalta minulle, sillä uskon, että jokainen olento tässä maailmassa ansaitsee jonkun, joka haluaa nähdä sen pienen, herkän sielun kovan kuoren alla. Ja onhan Susu nyt muutenkin aivan upean näköinen, siro arabialainen! PS. Mites tuon hahmon kuvan kanssa muuten, tarvitseeko se olla samantien valmiina vai piirtääkö ylläpitäjä sen myöhemmin? Voin piirtää sen myös itse. En löytänyt infoa tästä aiheesta, niin siksi ajattelin kysäistä samalla. Itse hahmon esittely: Sisu on 21-vuotias nuori nainen jostain Etelä-Suomen perukoilta. Oikeasti hänen nimensä on Sisilia, mutta sitä nimeä käyttää enää ainoastaan hänen raihnainen äitinsä - haluaa kai pitää epätoivoisesti kiinni niistä kiltin tytön rippeistä, joka hänen tyttärensä joskus oli. Isän keksimä lempinimi sopii hänelle kuin nakutettu, sillä Sisua kuvaillaan usein sanayhdistelmällä "sisukas, rauhallinen ja kaikkien kaveri". Hän nauttii yksinolosta, mutta sosiaalista tallielämää Sisu ei kuitenkaan karta. Sisulla on lyhyt, pixie cut-tyylinen vaalea tukka, jonka hän puoliksi shokkivärjää milloin mihinkin sävyyn. Hän tykkää käyttää myös erikoisia korvakoruja, mutta tallille mennessään jättää ne suosiolla kotiin. Naisen pukeutumistyyli on tummanpuhuva ja vähän huvittavakin, sillä hän rakastaa mitä oudoimmilla printeillä ja kuvilla varustettuja t-paitoja. Sisu ratsasti lapsena useita vuosia pienellä ratsastuskoululla, kunnes joutui onnettomuuteen esteradalla. Hän lopetti hevostelun kokonaan viiden vuoden ajaksi, kunnes hevoset alkoivat vetää nuorta aikuista taas puoleensa. Nyt Sisu on tasoltaan noin helppo B, ja nauttii kaikista eniten rennosta maastoilusta sekä hengailusta hoitsunsa kanssa. Esteiden hyppääminen jännittää yhä onnettomuuden jälkeen, mutta Sisu toivoo hartaasti pääsevänsä ajan kanssa pelostaan yli.
|
|
|
Post by Emmy on Apr 28, 2022 18:11:02 GMT 2
Tervetuloa Chillyn hoitajaksi Jessica ja tervetuloa Susun hoitajaksi Sisu! Kirjoitelkaa itsestänne kuvaus (yleinen keskustelu > kuvaukset itsestänne tänne) ja tehkää oma kaappi. Hoitaminen tulisi aloittaa 2vk sisällä! :) Tervetuloa Seppeleeseen!
Ylläpito piirtelee kuvia hoitajista sitä mukaan kun aikaa on ja hoitajat ovat asettuneet tallille. Kuvan voi piirtää myös itse!
|
|
Jasmiina
Uusi ja innokas
Hoitoheppa: April
|
Post by Jasmiina on Apr 29, 2022 12:38:07 GMT 2
Moikka,
Olen 17-vuotias Jasmiina Rantakari ja hakisin hoitajaksi ihanalle April-tammalle. Haluaisin hoitohevoseksi juuri Aprilin, sillä olen kyllästynyt olemaan ainainen poniratsastaja vain koska olen hoikka ja noin 160cm pitkä. Olen kuitenkin aivan varma, että pärjään Aprilin kanssa hyvin. Olen harrastanut ratsastusta muutaman vuoden, mutta olen nopea oppimaan. Haaveilen kilparatsastajan urasta, mutta vanhempaieni mielestä minun pitää ensin saada lisää kokemusta. Siksi oikeastaan tulinkin Seppeleeseen.
Olen avoin ja sosiaalinen ja löydän yleensä nopeasti paikkani uudesta porukasta. Koulussa minulla on paljon kavereita, vaikka löytyy niitä kateellisiakin, jotka väittävät minun olevan täynnä itseäni. Se ei kuitenkaan pidä paikkansa! Kysykää vaikka parhailta ystäviltäni, jotka kuvailisivat minua luotettavaksi, määrätietoiseksi ja pikkutarkaksi - siis aivan juuri sopivaksi hoitajatyypiksi. Opettajat sen sijaan joskus sanovat, että voisin keskittyä enemmän opiskeluun kuin seurusteluun, mutta mitäpä he tajuaisivat...
Pidemmittä puheitta - sillä saatan joskus innostua puhumaan ihan liikaa - toivon, että otatte minut Aprilin hoitajaksi. En nimittäin malta odottaa, että pääsen aloittamaan!
|
|
|
Post by Emmy on Apr 30, 2022 16:57:24 GMT 2
Tervetuloa Aprilin hoitajaksi Jasmiina! Kirjoitelkaa itsestänne kuvaus (yleinen keskustelu > kuvaukset itsestänne tänne) ja tehkää oma kaappi. Hoitaminen tulisi aloittaa 2vk sisällä! :) Tervetuloa Seppeleeseen!
|
|
Assi
Uusi ihmettelijä
Hoitoheppa: Rösti
Koulutaso: HeC-B
Estetaso: 70cm
|
Post by Assi on May 25, 2022 14:15:50 GMT 2
Astrid Mimosa Lampela, eli Assi, on 18-vuotias lukiota käyvä tyttö, joka halajaisi nyt omaa hoitohevosta, jotta tallille pääsisi hengailemaan muutenkin kuin vain satunnaisten ratsastustuntien muodossa. Poneista eniten vakuutti Rösti, jonka mieltymykset päiväunista ja syömisestä osuivat hyvinkin lähelle Assinkin sydäntä. Hädintuskin 160-senttiä pitkä oleva siro tyttö myös soveltuu poniratsastajaksi mainiosti.
Assi on aloittanut ratsastuksen vasta 15-vuotiaana, joten ei ole mikään maailman taitavin ratsastaja. Intoa ja halua oppia löytyy kyllä sitäkin enemmän. Tyttö on muuttanut Liekkijärvelle perheineen ennen lukion alkua. Ihan ihkaomaa hoitohevosta Assilla ei ole ennen ollut, on kuitenkin muutamia kertoa vuokrannut tuttavansa ponia vanhalla kotipaikkakunnallaan, joten pärjää itsekseenkin suurimman osan ajasta. Hevosten käsittelijänä rauhallinen ja määrätietoinen, joskin ajoittain hieman arka.
Ihmisten kanssa vähän samantyylinen, alkuun hiljaisempi pohdiskelijatyyppi ja saattaa ujostella uusia tuttavuuksia. Vauhtiin päästessään kuitenkin varsin sosiaalinen ja huumorintajuinen. Suurimman osan ajastaan viettää parhaan ystävänsä Raakelin, eli "Ripan" kanssa, tämä ei harrasta ratsastusta mutta saattaa ajoittain tulla Assin mukana tallille katselemaan hevosia.
|
|
|
Post by Emmy on May 25, 2022 18:01:21 GMT 2
Tervetuloa Röstin hoitajaksi Assi! Kirjoittele itsestäsi kuvaus (yleinen keskustelu > kuvaukset itsestänne tänne) ja tee oma kaappi. Hoitaminen tulisi aloittaa 2vk sisällä! Tervetuloa Seppeleeseen!
|
|
moonazo
Uusi ihmettelijä
Moii
|
Post by moonazo on Jun 15, 2022 23:22:39 GMT 2
Moi, minä olen Moona Koskinen. Olen innokas, hiukan ujo, päättäväinen, ystävällinen ja outo. Minulla saattaa mennä hermo jos en onnistu, mutta en luovuta ennenkuin onnistun(tai ainakin yritän). Olen alussa kaikille ujo, mutta tutustuttuaan minuun huomaa mitä oikeasti olen. Olen outo ja saatan keksiä hulluimpiakin ideoita. Ratsastuskokemusta minulla on noin 14 vuotta, olen 20 vuotias. Pituuteni on 167cm, ja painan 52kg. Olen aloittanut ratsastuksen viikottaisilla tunneilla vasta 10 vuotiaana, ja olen tehnyt kaikenlaista. Eniten rakastan poneja, minulla on kokemusta 4 erilaisesta hoitoponista ja yhdestä vuokrahevisesta. Tasoni on noin HeB ja esteillä ennätykseni on 140cm mutta yleensä menen 40-120cm esteitä. Ratsastaessa olen jämäkkä. Pärjään yleensä kaikenlaisten tapausten kanssa, mutta se ei tippumiseen vaikuta. Tippuminen ei minua haittaa, tärkeintä on että pitää hauskaa. Haen GEKON Hoitajaksi. Minulla on ruskeat hiukset, joita pidän yleensä auki. Ratsastaessa minulla on joko letti tai poninhäntä. Etuhiukseni ovat punaiset. Minulla on keskijakaus, suorat hiukset ja hiukseni ylettävät melkein peppuun. Silmienvärini on ruskeanvihreä. Naamassani minulla on suht vaaleita pisamia, ja korvissani hevoskorvikset. Tallilla en meikkaa.
|
|
moonazo
Uusi ihmettelijä
Moii
|
Post by moonazo on Jun 15, 2022 23:24:31 GMT 2
Minulla saattaa olla kirjoitusvirheitä, sillä joudun käyttämään väliaikaisesti pikkusiskoni vanhaa puhelinta, joka korjaa tekstit.
|
|
moonazo
Uusi ihmettelijä
Moii
|
Post by moonazo on Jun 15, 2022 23:28:29 GMT 2
Ja korjaukset painoon ja pituuteen, paino 50kg ja pituus 164cm
|
|