|
Post by Anne on Sept 12, 2018 9:27:49 GMT 2
Maastoesteitä Täynnä! Tunnin pitäjä: Anne Aihe: Kokemattomien heppojen maastoesteet. Helppoja tehtäviä ja totutteluja. Emmy - Arktik Salma - Rösti Inkku - Onni Kajo - Oili Salma sai ajaa Röstiä kunnolla eteen ja esteille. Kouluponi ei ole maastoesteisiin tottunut, mutta ei niitä sen ihmeemmin pelännytkään. Oili sen sijaan oli innoissaan ja meni monelle estelle liioitellen. Lopputunnista Kajo sai suokkiin jo malttiakin. Nuoret ja tasapainottomat poniherrat suoriutuivat kohtalaisen hyvin, muutamia kompuroimisia lukuunottamatta. Inksu ja emmy odottavat vuoroaan ja Inkeri alkaa pikkuhiljaa tuntea Onnia kohtaan lämpimiä tunteita <3
|
|
|
Post by Anne on Sept 14, 2018 11:17:56 GMT 2
Tunti tullut!
|
|
Kajo
Uusi ihmettelijä
Hoitoheppa: Eiko
Koulutaso: Helppo B
Estetaso: 60 cm
|
Post by Kajo on Sept 16, 2018 13:42:01 GMT 2
-Koitappa Kajo saada Oili sitten seuraavalle esteelle vähän maltillisemmin, nyt se kiitää kuin ohjus, Anne totesi minun hidastaessa rautiasta tammaa ravin kautta käyntiin melko vauhdikkaan hypyn jälkeen. Rapsutin sitä sen puhaltaessa ja pureskellessa kuolainta. Pidin Oilista. Olin ratsastanut sillä kerran aiemmin ja ilahduin nähdessäni sen nimen kohdallani tuntilistassa. Nyt se vaan oli hieman koulutuntia innokkaammin menossa. Olimme hypänneet tähän mennessä yksittäisten esteiden lisäksi muutamia lyhyitä ratoja ja tammassa oli jos jonkin verran rauhoittelemista. Ensimmäiset hypyt olivat myös vähän yllättäneet minut Oilin ponkaistessa niiden yli kuin ne olisivat metrisiä, mutta osasin pian jo varautua siihen. -Maltillisemmin, okei, sisäistin Annen ohjeita mielessäni käyskennellessämme tamman kanssa sillä välin, kun loput hyppäsivät saman esteen.
Seuraavaksi tehtäväksi saimme yksinkertaiset tukkipinot. Vuorollani pyysin Oililta laukkaa ja ohjasin sen kohti ensimmäistä hyppyä. Tamma pärskähti ja korvat hörössä otti lisää vauhtia. ”OMG, este!” se tuntui ajattelevan. -Voou, prrr… rauhoittelin ja pidätin sitä. -Älä jää ohjaan kiinni, samantien myötäys kun se reagoi! Anne neuvoi esteen viereltä. Äh, paha tapa. Sain Oilin lähestymään vähän hitaammassa vauhdissa, mutta toin sen samalla epähuomiossa melko pohjaan ja tamma tuntui loikkaavan melkein suoraan ylöspäin. Pääsin kuitenkin siihen hyvin mukaan. -Keskity jo seuraavaan esteeseen. Oili yritti taas lähteä vauhdilla, mutta sain sen kiinni jo parin askeleen päästä. Nyt keskityin paikkaan enemmän ja tällä kertaa tamma malttoi hypätä liioittelematta. Jes! -Paljon parempi! Anne kehui.
Olipa hauskaa hypätä pitkästä aikaa maastoesteitä!
|
|
|
Post by Emmy on Sept 24, 2018 7:38:48 GMT 2
Katsoin tavalliseen tapaan listasta nimeni ja hevoseni kauden syksyn maastoestetunnille. Minun oli pakko tarkistaa hevonen uudestaan, koska listassa luki Arktik. ARKTIK? -Siis tiiän, että tällä tunnilla oli tarkotus mennä kokemattomilla hepoilla, mutta Arktik? ihan oikeesti? Haluuko Anne hoitaa mut pois päiviltä... Ihmettelin vieressä olevalle Salmalle, joka tuijotteli oman nimensä perään rustattua Röstiä. -Hmph.. jaa'a, mun ei viissiin sen puoleen oo tarkotus hypätä ollenkaan, Salma vastasi ja osoitti Röstin nimeä. -Rösti tuskin on kauhean upea liitokavio edes maastoesteillä. Pienestä epäilystä huolimatta, että tulisin tunnilta takaisin kaikki neljä raajaa murtuneena, Arktikin kanssa maastoesteisiin totuttelu sujui.. ihan hyvin. Vähän se oli aluksi hankalaa ja itse piti keskittyä siihen, ettei horjuta ponia yhtään enempää. Muutaman tutustumishypyn jälkeen, Arktikin sai homman jujusta vähän kiinni ja väläytteli ihan taidokkaita, joskin melko isoja, hyppyjä esteiden yli. Ihan potenttiaalinen kaveri siis.
|
|