|
Post by Anne on May 16, 2015 19:22:05 GMT 2
Tässä topikissa voit suorittaa hoitajakurssin sekä hakea samalla hoitajahakuihin osallistuvien hevosten hoitajiksi. Hoitajahauissa:EdmundKarvainen jokapaikanratsu vailla vertaa. Hyppää esteet, haastaa koulussa, possuilee välillä maastossa. Keskimäärin kuitenkin mukava yleisratsu. Kiltti hoitaa. >>TutustuMythril DaggerMonipuolinen hevonen, joka on jähmeän peruskiltti. Kuitenkin melko vaativa ratsastaa koulukentillä ja esteilläkin vaatii jo ratsastajalta paljon osaamista ja päättäväisyyttä. Kuvankaunis yksilö, joka karsinassa kokeilee tammamaisesti. Westernkamppeet selässään tamma rentoutuu ja pehmentyy ja selvästi nauttii tekemisestä. >>TutustuSel ZELUpea opetusmestariori. Suuret liikkeet ja kultainen luonne. Melko vaativa apujen täsmällisyyden kanssa, joten aivan alkeisratsuksi ei sovi. Rakastaa hyppäämistä, myös maastossa, jotensoveltuu estepainotteiselle ratsastajalle hyvin. >>Tutustu Cottonessa Pieni, kaunis alkeisponi. Pehmeät askeleet ja työmyyrän luonne. >>TutustuHakuihin saattaa tulla muutoksia, silmä siis tarkkana! Hoitajakurssin suorittaminen:Hoitajakurssi ja -haku suoritetaan samalla lomakepohjalla. Mikäli osallistut vain kurssille, älä vastaa kysymyksiin 3-4. Virtuaalisesti hoitajakurssi järjestetään 24.5.2015 Vastausaikaa on 28.5.2015 asti. Ohjeet:- Vastaa lomakkeeseen lainaamalla tätä topikin aloitusta (quote). Pyyhi pois muu osa tekstistä, paitsi lomake. Jätä lainaus näkyviin. - Sinun täytyy olla kirjautunut foorumille vastataksesti tähän. - Voit muokata vastaustasi. Jätä vain yksi postaus tähän topikkiin. Lomake1. Nimeni (hahmo):2. Ikäni (hahmo):3. Haen hoitajaksi hevoselle/hevosille:4. Miksi juuri tälle/näille hevosille:5. Valitse Seppeleen tuntihevosista itsellesi kurssipäivän hevonen. Katso topikista, ettei hevonen ole jo toisella vastaajalla. Kirjoita max. 200 sanan pituinen teksti kuvitteellisen hoitajakurssin kulusta.6. Valitse Seppeleen Galleriasta kuva ja postaa se tähän alle. Lisäpisteitä voit kerätä muuttamalla kuvan koon 400px leveäksi.7. Kerro millainen olet hoitajana (URL). Värjää ensimmäinen lause siniseksi. Lihavoi viimeinen lause. Tasaa teksti reunoille.8. Kerro tai lisäksi piirrä millainen olet ratsastajana (URL). Käytä kertoessasi listamuotoilua.Lomake loppuuOsallistujat: Olivia - merkki ok! Isla - merkki ok! Ilona - merkki ok! Wenna - merkki ok! Aleksanteri - merkki ok! Inna - merkki ok!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 16, 2015 20:15:01 GMT 2
Lomake1. Nimeni (hahmo): Olivia 2. Ikäni (hahmo): 15 vuotta 3. Haen hoitajaksi hevoselle/hevosille: Haen Sentille sekä Edille. 4. Miksi juuri tälle/näille hevosille: Edi sulatti sydämeni heti suklaisilla nappisilmillään, ruuna on suloisen karvainen ja monitoiminen. Sellainen söpö yleispallero. Edi on vähän arka, ja minä olen hevosten kanssa tarpeentullen rauhallinen ja määrätietoinen, joten voisin senkin kannalta soveltua Edille. Vaikka rakastan pukkilaukkaa metsissä, osaan myös rauhoittua aran ja vähän ujonkin hevosen kanssa. Edistä huokuu läpi se hellyydenkipeys, jota hevosissa arvostan, sillä keskityn muuhunkin kun ratsastukseen. Kaikki hevoset ovat yhtälailla tärkeitä, mutta sille haetaan, jolle tahtoo koko sydämestään, ja tällä kerralla se hevonen on karvapallo Edmund eli Edi =) Edi inspiroi paljon niin tarinoihin kuin piirroksiinkin, joten tämä hevonen on kaiken puolesta se, jolle koko sydämeni pohjasta tahdon. Edi on vain mitä suloisin persoona, ja molemmat me olemme aika maasto/humputtelupainotteisia, joten Edi olisi siinäkin mielessä se oikea. On vaikea selittää, mikä Edissä hurmaa, mutta ruuna tulisi kokemaan kanssani monta yhteistä vuotta. Edi on suoraansanottuna Mahtava isolla M: ällä, mutta myös suuloineen Persoona isolla P: llä. En luovuta, ja jos vaativa ei onnistu, palaan helpompaan, joka voisi antaa turvaa Edille, jota poneja syövät kartiot saattaa jänskättää. Sentti puolestaan on hurmaava, ystävällinen ja suuri. Sentti inspiroi yhtälailla kuin Edi, ja tällekin löytyisi paikka sydämestäni. Sentti on ihanan reipas ja rohkea, tämä ori on vain sellainen sydänten sulattaja, enkä osannut päättää kummalle hakisin, joten hain molemmille. Sentti on todellakin joka sentin arvoinen hevonen, todellinen hurmuri. Sentinkin kanssa meillä tulisi olemaan monta yhteistä vuotta unohtumattomia hetkiä, ja lopettaisin hoitamisen vain, jos olisi aivan pakko. Sentistä huokuu läpi lempeys ja suurisydämisyys, eikä tämä ori ole niin arka, joten voisin pitää Sentin kanssa enemmän ilman varusteita päiviä maastossa, ja uskon, että meillä alkaa synkkaamaan hyvin, jos pääsisin kumman vain hoitajaksi. Vaikka Sentti on rohkeampi, ei se tarkoita ettemme tekisi muuta kuin pukkilaukkaa metsässä, vaan rauhoittuisimme myös kentälle hiomaan kouluilun saloja ja esteiden lähestymisiä, monipuolisuutta, eli myös lännentyyliä ja maastakäsittelyä unohtamatta. 5. Valitse Seppeleen tuntihevosista itsellesi kurssipäivän hevonen. Katso topikista, ettei hevonen ole jo toisella vastaajalla. Kirjoita max. 200 sanan pituinen teksti kuvitteellisen hoitajakurssin kulusta. Hevoseksi varaan Kurbuksen.
Saavuin hieman etuajassa Seppeleen pihaan. Olin intoa täynnä, sillä hoitajahaut oli alkanut, ja samalla tulisi hoitajakurssi, joten ajatus ehkäpä päästä hoitajaksi oli jännittävä. Muut kurssilaisetkin tuli pikkuhiljaa satulahuoneeseen, minne olin ujuttautunut pienen väkijoukon läpi. - Aloitammekin heti. Olivia, sinä saat kurssihepaksi Kurbuksen, Anne selitti kääntäen katseensa minuun. Meinasin hihkaista innosta, Kurbushan oli se ihana uutukainen. Aloitimme käymällä perusasioita hevosen hoidosta ja tallin säännöistä läpi. Anne näytti esimerkkiä hänen hevosellaan, jonka jälkeen sain hoitaa Kurbuksen. Anne näytti myös Seppeleen paikkoja. Sen jälkeen saimme varustaa hevoset ja taluttaa ne kentälle. Kurbus oli mahtava tuttavuus. Kentällä sen korvat kääntyi heti höröön. Tapasin tallin pihalla käveleviä Seppeleläisiäkin. Saimme nousta selkään ja kävellä vähän kentällä. Anne tarkasteli taitojamme käynnissä. Hetken päästä lopetimme ja veimme hevoset talliin. Riisuimme niiltä varusteet ja taputtelin Kurbusta. Hevonen oli ihana. Kurssin jälkeen pyöräilin innokkaana kotiin. 6. Valitse Seppeleen Galleriasta kuva ja postaa se tähän alle. Lisäpisteitä voit kerätä muuttamalla kuvan koon 400px leveäksi.
7. Kerro millainen olet hoitajana (URL). Värjää ensimmäinen lause siniseksi. Lihavoi viimeinen lause. Tasaa teksti reunoille.Hoitaisin aktiivisesti ja tekisin monipuolisia asioita, kuten ekaksi vain halisin ja sitten seuraavaksi peltolaukkoja kaverin kanssa. Jokainen hevonen inspiroi paljon myös piirtämiseen. Olisin myös pitkäaikainen ja luotettava. Olen maalaisjärjellä varustettu tyyppi, joka ilmoittaa varmasti tauoistaan, jos niitä sattuisi olemaan joskus. Seppele inspiroi vielä monta kertaa enemmän kun entiset virtuaalitallit, joten pysyisin varmasti aktiivisena, panostaisin ja tekisin kaiken vain rakkaudesta Ediin, Senttiin ja koko Seppeleeseen ja sen ilmapiiriin. Ilman satulaa meno ja maastakäsittely on pari bravuuriani, joten Edi voisi Sentin lisäksi siinäkin mielessä olla hyvä vaihtoehto. Aktiivisuudesta huolimatta panostaisin hoitoihini. Tekisin tapahtumarikkaita tarinoita, ja rakastan jännitystä, eli niissä esiintyisi myös sitä kohtuullisissa määrin, sillä Edi kaipaisi sitä turvaa ja lämpöä ympärilleen. Hoitoni olisi tarinoina pitkähköjä, kirjoittaisin usein ja piirrokset tekisin niin tarkasti kun vain pystyn, ja muutenkin hoitaisin parhaan kykyni mukaan. 8. Kerro tai lisäksi piirrä millainen olet ratsastajana (URL). Käytä kertoessasi listamuotoilua.- En käytä väkivaltaisia apuja, kannuksia en koskaan ja raippaakin vain tarpeen tullen, joten sovin parhaiten suustaan herkille hevosille, enkä tahdo turruttaa hevosta pohkeisiin.
- Kannatan luonnollista hevostaitoa, joten ratsastajanakin ajattelen aina hevosen kannalta, ja kuolaimettomat suitset on mielestäni paras valinta, jos ne sopii hevoselle ratsataessa.
- Kannan kädet ja myötään paljon, mutta en silti yleensä heilu selässä kuin sätkyukko, ja yritän aina ratsastaa mahdollisimman pienin avuin, ja jos hevonen ei kuuntele, teen puolipidätteitä enkä potkaise kylkiin tai kiskaise suusta.
- Olen maasto/estepainotteinen ratsastaja, mutta Edi sekä Sentti saattaisi opettaa minulle muutakin, jos voisikin kouluillakin useammin, ja jos pohkeenväistöjäkin voisi tehdä leveillä hiekkateillä, jos hallittuakin laukkaa kykenisi menemään pelloilla.
- Minut on opetettu ratsastamaan istunnalla, joten kääntöapuihin en käyttäisi ohjia, ellei avut kertakaikkiaan mene perille.
- Maaston käyntipätkilläkin varmistan, ettei hevoselle tule tylsää, mutta en silti koko ajan vain ravaa tai laukkaa, ja hyppytehtäviäkin voi tehdä puomeilla, joten olisin monipuolinen ratsastaja, ja takaisin, ettei Edille tai Sentille tulisi tylsää eikä hevoset kyllästyisi mihinkään lajiin siksi, että menisin sen kanssa vain sitä, eli esim. esteitä!
- Osaan mukauttaa ratsastustani melko hyvin, ja myös hevosten ratsuttamisesta on tietoa, eli ratsastan hyvin hevoskohtaisesti ja hevoselle mahd. mukavasti =)
|
|
Isla
Uusi ihmettelijä
Koulutaso: Helppo B
Estetaso: 70 cm
|
Post by Isla on May 17, 2015 5:56:29 GMT 2
Lomake1. Nimeni (hahmo): Isla 2. Ikäni (hahmo): 14 vuotta 3. Haen hoitajaksi hevoselle/hevosille:4. Miksi juuri tälle/näille hevosille:5. Valitse Seppeleen tuntihevosista itsellesi kurssipäivän hevonen. Katso topikista, ettei hevonen ole jo toisella vastaajalla. Kirjoita max. 200 sanan pituinen teksti kuvitteellisen hoitajakurssin kulusta. Hevoseksi valitsin Vennan. Seppeleen piha oli jo täynnä innokkaita hoitokurssilaisia, kun saavuin sinne pyörälläni. Ihmiset puhuivat innokkaasti siitä, kenen hoitajiksi he haluaisivat ryhtyä kurssin jälkeen. Itse en tiennyt edes sitä, että hakisinko ollenkaan. Riippuisi täysin siitä, mitkä hevoset hauissa loppuviimeksi olisivat. Lopulta sekalainen joukkomme uskaltautui tallin puolelle, missä Anne jo meitä odottikin. Meille jaettiin kurssihevoset, joka omalta osaltani paljastui Vennaksi. Kävimme läpi aivan perusjuttuja kuten harjaamista, satuloimista sekä suojien ja pinteleiden laittamista. Minusta on hyvä, että tällaisia kursseja järjestetään, sillä vaikka kaikki kurssilaiset todennäköisesti asiat osasivat, on tärkeä oppia, miten juuri tietyllä tallilla toimitaan ja mitkä ovat tallin säännöt. Venna oli hieman äksy hoitaessa, mutta jätin sen omaan arvoonsa tai toruin sitä, riippui siitä, mitä se teki. Lopuksi ratsastimme hieman käyntiä kentällä. Venna tuntui todella mukavalta, ja olisin mieluusti ratsastanut pidempäänkin. Aivan liian pian kurssi oli kuitenkin ohi, ja olin pyöräni satulassa matkalla kotiin. Kurssin jälkeen pidin todennäköisenä, että Seppele olisi juuri se paikka, jota tarvitsin päästäkseni yli rakkaan hoitohevoseni menettämisestä. 6. Valitse Seppeleen Galleriasta kuva ja postaa se tähän alle. Lisäpisteitä voit kerätä muuttamalla kuvan koon 400px leveäksi.
7. Kerro millainen olet hoitajana (URL). Värjää ensimmäinen lause siniseksi. Lihavoi viimeinen lause. Tasaa teksti reunoille.
Hoitaisin mahdollisimman aktiivisesti, mutta panostaisin silti merkintöihini. Tarinani olisivat monipuolisia, ja piirtäisin joskus myös kuvia. Ilmoittaisin, jos pitäisin taukoa, mutta yrittäisin pitää tauot lyhyinä. Tarinoissa tekisin hevosen kanssa ratsastuksen lisäksi myös muuta, ja itse ratsastuksessa vaihtelisin lajia, enkä esim. hyppäisi aina vain esteitä. Tarinoissani olisi yleensä noin tuhat sanaa, mutta varmasti myös poikkeustapauksia olisi.
8. Kerro tai lisäksi piirrä millainen olet ratsastajana (URL). Käytä kertoessasi listamuotoilua.- Työskentelen itselleni ja hevoselle miellyttävästi, mutta pidän kuitenkin huolta, että olen hevosta kohtaan johdonmukainen.
- Ratsastan hevosta parhaan taitoni mukaan ja mukautan ratsastustani hevoskohtaisesti
- Annan hevoselle omaa tilaa toteuttaa pyytämäni asiat, mutta en anna sen tippua pois avuilta.
- En potki hevosta, kisko sitä suusta, lyö sitä raipalla tai mitään muutakaan, mikä ei ole hevoselle hyväksi tai auta ratsastusta millään lailla.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 17, 2015 20:31:52 GMT 2
Lomake1. Nimeni (hahmo): Ilona 2. Ikäni (hahmo): 21 vuotta 3. Haen hoitajaksi hevoselle/hevosille: Edmund "Edi" 4. Miksi juuri tälle/näille hevosille: Haen Edille, koska poni on yksinkertaisesti todettuna vastustamaton. Suloinen ulkonäkö ja mitä mukavin luonne luovat ihastuttavaakin ihastuttavamman persoonan, joka antaisi vain aina enemmän ja enemmän inspiraatiota niin kirjoittamiseen kuin piirtämiseen. Hyvin maastopainoitteisena ratsastajana ja rauhallisena, viileähermoisena ihmisenä Edillä ja minulla tulisi pienen tutustumisen jälkeen varmasti synkkaamaan hyvin. Edi olisi mitä mainion maastopolle, sen kanssa saisi tehdä mitä rakastaa, ja kaiken kruunaa se, että ruuna on todellinen ihanuus! 5. Valitse Seppeleen tuntihevosista itsellesi kurssipäivän hevonen. Katso topikista, ettei hevonen ole jo toisella vastaajalla. Kirjoita max. 200 sanan pituinen teksti kuvitteellisen hoitajakurssin kulusta. Valitsin kurssihevosekseni Eelan. Astuin satulahuoneeseen, jossa olin selvästi yksi kaikkein vanhimmista. Uusi kotipaikkakunta ja vastaan tuli niin sopivasti paikallinen ratsastuskoulu hevoshoitokursseineen, että tilaisuus oli vastustamaton. Istuuduin hieman minua nuoremman naisenalun viereen puiselle penkille. Satulahuoneen ovi narahti ja sisään astui ruskeahiuksinen hymyilevä nainen. - Moikka! Minä olen tosin Anne ja Seppeleen omistaja. Mutta se siitä, eiköhän me jaeta hevoset! - Olivialle Kurbus, Islalle Venna ja vielä viimeisenä, muttei vähäisimpänä Ilonan kurssihevonen. Laitetaas sulle Eela, Anne sanoi osoitellen kurssilaisia kuulakärkikynällä. Nyökkäsin vastaukseksi hymyillen. Anne johdatteli meitä ryhmissä tarhoille hakemaan hevosia. Ryhmä tammatarhalle lähti ensimmäisenä. - Eela on tuo tummanrautias kaunokainen, Anne ohjeisti katsellen siron, lihaksikkaan tamman leikittelyä tarhassa. Se ravasi nostellen jalkojaan korkealle, korskui ja taivutti kaulaansa komealle kaarelle, niin että Eelan turpakarvat hipoivat sen kupeita. Mikä tamma! *** Oli myöhäinen iltapäivä, kun nuhjuiset ponitytöt ja hevosnaiset jakoivat kokemuksiaan tyytyväisenä hevosenhoitokurssista. Minä pysyttelin tallipihalla omissa oloissani ja mietiskelin päivän tapahtumia. Eela oli ollut hieno kokemus, jonka kanssa oli ollut älyttömän mukava työskennellä. Oman arvonsa tunteva ulkomuodoltaan sykähdyttävän upea tamma olisi toki hurmannut kenet vain, vaikkei juuri Eelan kaltaisista hevosista olisi erityisesti tykännytkään. - Hienoa työtä kaikki! Meillä on nyt Seppeleessä hoitajahaut auki, joten toimistoon saa tuoda hakemuksia, jos kiinnostaa hakea. Mukavaa loppupäivää! Anne huikkasi hevosenhoitokurssin lopetukseksi. - Hei Anne! Keitäs poneja hoitajahaussa on mukana? huudahdin käppäillessäni naisen luo. - Tällä hetkellä vain eestinponi Edi, mutta muutoksia voi tulla. Edi on semmonen hellyyttävä kermakarvainen ruuna, oikea sydäntenmurskaaja, Anne vastasi hymyillen. Ja mähän päätin heti hakea. Poni kuullosti kuin vartavasten mulle tehdyltä, hellyydenkipeä karvakorva, kuin mulle hyvin tutut issikat, mutta kuitenkin hieman eriluontoinen. Mahtavaa! 6. Valitse Seppeleen Galleriasta kuva ja postaa se tähän alle. Lisäpisteitä voit kerätä muuttamalla kuvan koon 400px leveäksi.
7. Kerro millainen olet hoitajana (URL). Värjää ensimmäinen lause siniseksi. Lihavoi viimeinen lause. Tasaa teksti reunoille.Hoitajana omasta mielestäni olen aktiivinen ja varma omissa tekemisissäni. Maalaisjärjellä varustettu kaveri, jolla riittäisi rutkasti aikaa pitkäaikaiseen hoitohevoseen. Innokas kirjoittamaan jännityksentäyteisiä tarinoita ja piirtämään, tai no oikeastaan maalailemaan. Kokemusta on ja voin rehellisesti todeta että sitä aina ollaan pysytty niillä muillakin talleilla aktiivisena ja pitkäaikaisena. Hyvä ja hieno talli inspiroi!8. Kerro tai lisäksi piirrä millainen olet ratsastajana (URL). Käytä kertoessasi listamuotoilua.- Olen issikkataustani takia hyvin maastopainoitteinen ratsastaja, mutta kokenut ja varma tekemisissäni.
- Issikat opettaneet pienet pohjeavut ja oikeaoppiset ohjasotteet, hevoskokemusta onkin jo takana viitisentoista vuotta.
- Omaan kevyen käden ja hyvän istunnan, jaksan aina varsinkin kentällä ratsastaessa keskittyä kunnolla omaan asentoon ja varsinkin siihen, että hevosella on tarpeeksi tekemistä, ja molemmat ratsukon jäsenet työskentelevät ihan kunnolla.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 19, 2015 1:23:09 GMT 2
Lomake1. Nimeni (hahmo): Wenna 2. Ikäni (hahmo): 17 vuotta 3. Haen hoitajaksi hevoselle/hevosille:4. Miksi juuri tälle/näille hevosille:5. Valitse Seppeleen tuntihevosista itsellesi kurssipäivän hevonen. Katso topikista, ettei hevonen ole jo toisella vastaajalla. Kirjoita max. 200 sanan pituinen teksti kuvitteellisen hoitajakurssin kulusta. Valitsin Kössin. Ajoin mopollani tallin pihaan ja astelin suoraan satulahuoneeseen, jossa oli jo aika paljon väkeä. Istahdin muiden kurssilaisten sekaan satulahuoneen penkille. Pian Annekin saapui paikalle. - Hei kaikki! Eiköhän aloiteta jo kurssi! Ensimmäiseksi kertaamme vähän tallin sääntöjä ja muuta hoitajuuteen liittyviä asioita näin teoriassa ja sen jälkeen siirrymme harjoittelemaan käytännön asioita kurssihevostenne parissa. Ensin kuitenkin jaan kaikille kurssihevoset. Minun kurssihevosekseni tuli Kössi. Se oli kuulemma musta ärhäkkä ruuna. Kiertelin hetken ajan talllissa kunnes löysin mustan hevosen joka luimisteli minulle karsinastaan. Oletin sen Kössiksi. Kun olimme käyneet asioita läpi sekä teoriassa että käytännössä, oli aika varustaa hevoset. Kössi oli nätisti lukuun ottamatta sen lukuisia näykkimisyrityksiä. Kun hevoset oli varustettu, siirryimme kentälle ja Anne testasi hiukan meidän ratsastustaitojamme. Aluksi Kössi oli tosi painava kädelle ja pureutui liikaa kuolaimelle, mutta ratsastuksen edetessä se alkoi muuttumaan kevyemmäksi edestä ja käyttämään takajalkojensa lihaksia kunnolla. Kaiken kaikkiaan se oli todella mukava ratsastaa. Taputtelin sitä vielä hetken samalla kun laitoin sen pois. - Olet sä kyllä hieno poika Kössi, vaikka vähän ärhäkkä ootkin, puhelin Kössille rapsutellessani sitä. Hoitajakurssin päätyttyä olin tosi innoissani ja väsynyt. Minulla oli ollut tosi hauskaa. 6. Valitse Seppeleen Galleriasta kuva ja postaa se tähän alle. Lisäpisteitä voit kerätä muuttamalla kuvan koon 400px leveäksi.
7. Kerro millainen olet hoitajana (URL). Värjää ensimmäinen lause siniseksi. Lihavoi viimeinen lause. Tasaa teksti reunoille.Olen innokas ja aktiivinen hoitaja. Yritän keksiä mielenkiintoisia tarinoita ja tehdä monipuolisia asioita, jotta sama kaava ei aina toistu. Haluan viedä hevosta eteenpäin ja oppia itsekin siltä asioita samalla. Kirjoitan yleensä pitkiä tarinoita ja hoidan useasti, panostaen jokaiseen tarinaan. Joskus saattaisin myös piirtää kuvia.
8. Kerro tai lisäksi piirrä millainen olet ratsastajana (URL). Käytä kertoessasi listamuotoilua.
- Olen päättäväinen ja johdonmukainen
- Käytän pehmeitä ja huomaamattomia apuja
- En revi hevosta suusta enkä hakkaa raipalla tai pohkeilla
- Jos jokin asia ei onnistu, palaan harjoittelemaan jotain helpompaa ja yritän myöhemmin uudestaan
- Ratsastan kevyellä kädellä ja pehmeällä istunnalla
- Vaadin, että hevonen tekee töitä mutta en silti laita sitä tekemään mitään mihin se ei kykene
|
|
|
Post by Aleksanteri on May 24, 2015 14:32:39 GMT 2
Lomake1. Nimeni (hahmo): Aleksanteri 2. Ikäni (hahmo): 19v 3. Haen hoitajaksi hevoselle/hevosille: Myntti 4. Miksi juuri tälle/näille hevosille: Vaihtoehdoista Myntti oli sopivan kokoinen ja muutenkin näppärän näköinen hevonen. Tammamaisuus tuo omat haasteensa, mutta pitää hoitamisen ympäri vuoden kiinnostavana ja monipuolisena. Myntissä on ensisilmäyksellä jotain tosi perinteistä ratsastuskouluhevosta, mutta paremmalla tarkastelulla sillä onkin koko korttipakka ässiä takataskussa (westernhirmu ja ties mitä!). 5. Valitse Seppeleen tuntihevosista itsellesi kurssipäivän hevonen. Katso topikista, ettei hevonen ole jo toisella vastaajalla. Kirjoita max. 200 sanan pituinen teksti kuvitteellisen hoitajakurssin kulusta. Valitsin Elmon. Mä en ollut ehkä tehnyt habitustani riittävän selkeäksi ilmoittautuessani hoitajakurssille. Tai sitten pitäisi huolestua, koska nähtävästi kuulostin 13-vuotiaalta puhelinäänen perusteella. Missään nimessä ei voinut olla tarkoituksellista, että mun kurssihevonen oli PONI. Okei, mä olin vuosia ulkona hevosmaailmasta ja ehkä tää oli ainoa kiva ja selväpäinen hevonen (hopefully not), mutta olishan nyt melko nöyryyttävää ruokota tallityttöjen pällisteltävänä jotain pienhevosta. Sama kuin olisin tuonut kepparin! Niinpä kiskoin sormet palellen tupakkaa tallin kulmalla. Vettä ripsi hentoina ropsahduksina ja muut kurssilaiset vaelsi onnellisina tarhoille. Tallinomistaja Anne oli jakanut kurssihevoset hetki sitten ja käskenyt hakemaan konit. Mä olin paennut röökille. Talli näytti kivalta ja hevoset oikeastikin ihan järkeviltä, mutta hirvitti minkä kuvan mä antaisin marssiessani sisään alkeisponin kanssa. Arvon tallitytöt, tässä päivän hupinumero. Aurinko puhkesi pilvistä. Tumppasin tupakan, potkin kuivaa hiekkaa sen päälle ja lähdin muiden perään. Anne seisoi topakkana osoittelemassa oikeita hevosia. ”Aleksanteri, Elmo on tuo musta.” Läksin kohti Elmoa. Se oli pörröinen, mutainen ja lyhytharjainen otus, joka keskittyi paraikaa raastamaan männyn paksua kaarnaa. Kun tulin lähelle, Elmo käänsi toisen korvan mua kohti ja luimisti. Harkitulla liikkeellä se siirsi paksun takalistonsa mun eteen katkaisten tien. Mä olin siitä ihan tyytyväinen. Meidän välille loimahti heti selkeä ja jakamaton vihasuhde. Järjestäisipä se shown. Mä en pelkäisi. 6. Valitse Seppeleen Galleriasta kuva ja postaa se tähän alle. Lisäpisteitä voit kerätä muuttamalla kuvan koon 400px leveäksi.7. Kerro millainen olet hoitajana (URL). Värjää ensimmäinen lause siniseksi. Lihavoi viimeinen lause. Tasaa teksti reunoille.Hevoset harvemmin arvostelee mua. Sen vuoksi mä diggaan niistä. Mä oon tehnyt niiden kanssa sopimuksen, että niin kauan kuin ne on kivoja mulle, mä oon kiva niille. Tähän asti se on pitänyt ihan hyvin (miinus parit hammasotteet mun peräpäästä, mutta ne selkkaukset on jo sovitettu).
Mä valehtelisin jos väittäisin, että olisin kovin tarkka. Mua ei erityisemmin kiinnosta onko joku kuolainrengas kiillotettu päivittäin jos se ei vaikuta hevoseen pätkääkään. Kyllä mä hoidan hommani ja oon oikeasti tosi tunnollinen asioissa, jotka on tärkeitä. Ja koska oon vahva, voin auttaa myös heinän kantelussa ja muussa, mitä tallilla yleensä vihataan.
8. Kerro tai lisäksi piirrä millainen olet ratsastajana (URL). Käytä kertoessasi listamuotoilua.- Oon aika yllytyshullu. Mun mielestä on hauskaa lähteä vaikka maastoilemaan tai rakentaa temppurata maneesiin.
- Nolottaa myöntää, mutta mun suuri intohimo on ottaa istuntatunteja. Mä ratsastan aika huolettomasti siviilissä, mutta kouluopen silmien alla musta kuoriutuu maailman säntillisin pohkeenvenyttäjä.
- Mä turhaudun nopeasti, mutta yleensä pysyn ihan järjissäni sen kanssa. Vaan kerran oon lähtenyt tunnilta kesken kaiken, ja silloinkin koska opettaja oli läpimätä.
- Ihan sama sataako vettä. Mä ratsastan vaikka jääkaudella, jos hevonen suostuu siihen.
- Esteillä parasta on kisata siitä, kuka voittaa. Pitkäpiimäinen puomitreeni voitais kieltää lailla.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 25, 2015 21:02:12 GMT 2
LomakeMuuntelin siis vähän tätä lomakettani, eli en siis hae Edille hoitajaksi vaan Sentille. Toivottavasti tämä kelpaa eikä miinuspisteitä ropissut sekoiluni takia. Taisi jäädä lukematta tuo Hakuihin saattaa tulla muutoksia, silmä siis tarkkana! 1. Nimeni (hahmo): Inna 2. Ikäni (hahmo): 19.v 3. Haen hoitajaksi hevoselle/hevosille: Haen Sentille hoitajaksi 4. Miksi juuri tälle/näille hevosille: Nyt kun tuo Senttikin tuli hakuihin, niin olen alusta asti ihastunut Senttiin joten niinpä haen sille! Mutta siksi haluan Sentin hoitajaksi, koska Sentti on luotettava ratsu, jonka kanssa pystyy harjoitella niin koulua, esteitä kuin joskus jotain extremeäkin. Sentti on muutenkin nätti ja uljas ori. 5. Valitse Seppeleen tuntihevosista itsellesi kurssipäivän hevonen. Katso topikista, ettei hevonen ole jo toisella vastaajalla. Kirjoita max. 200 sanan pituinen teksti kuvitteellisen hoitajakurssin kulusta.Olin saanut Windin kurssihevosekseni. Olimme aluksi kertailleet sääntöjä, ja sitten kertasimme kaikki hevosen hoitoon liittyvät asiat käytännössä. Kiertäessämme tallia läpi olin nähnyt hoitajienhuoneessa joitain minun ikäisiä tyttöjä. Sitten saimme lähteä hakemaan hevosemme tarhasta, mutta Windi ei ollutkaan niin helppo nakki sillä aina kun pääsin hänen lähelleen neiti painoi korvat luimuun ja lähti laukkaamaan toiseen päähän kevään sateista mutaistunutta tarhaa. Pian kuitenkin sain Windin kiinni. Tamma mulkoili edellä kulkevaa Elmoa. Rupattelimme muiden kurssilaisten kanssa harjauksen lomassa. 6. Valitse Seppeleen Galleriasta kuva ja postaa se tähän alle. Lisäpisteitä voit kerätä muuttamalla kuvan koon 400px leveäksi.7. Kerro millainen olet hoitajana (URL). Värjää ensimmäinen lause siniseksi. Lihavoi viimeinen lause. Tasaa teksti reunoille.Olen hoitajana ahkera ja reipas, ja yritän kirjoittaa aktiivisesti. Seppele on paikka, johon aina voi tulla innolla kirjoittamaan ja Seppeleen värikäs arki ihanine hevosineen ja persoonallisine hahmoineen tekee siitä inspiraation lähteen. Kirjoittaisin monipuolisia tarinoita, enkä vain aina sitä samaa kouluvääntöä maneesissa. Hevosten kanssa en hätiköi tai hössötä. Hommat tehdään rauhallisesti, mutta silti rutiininomaisesti sutjakkaan tahtiin huolella. Virtuaalihommat ovat tulleet tutuiksi tässä vuosien aikana, ja nytkin pyöritän omaa tallia mutta tottakai aikaa löytyy Seppeleellekin kun olen tähän ryhtynyt!
8. Kerro tai lisäksi piirrä millainen olet ratsastajana (URL). Käytä kertoessasi listamuotoilua.- En hakkaa pohkeilla, revi suusta tai läimi raipalla
- Ujojen, säikkyjen tai muuten vain hankalien hevosten kanssa teen ensin helpompaa ja kun se onnistuu, vaikeutan sitten. Jos vaikeampi asia ei onnistu, teen helpompaa asiaa uudestaan ja mietin miten voisin lähestyä vaikeaa asiaa ja miten se meni pieleen
- Osaan laittaa hevosen töihin, mutta en vaadi liikaa hevosen taitoihin nähden
- Teen monipuolisesti
- Olen sisukas, ja en luovuta vaikeiden hevosten kanssa heti
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 26, 2015 18:16:50 GMT 2
Voi harmin paikka. Olin hakemass Edille hoitajaksi, mutta noitten loistavien hakujen vuoksi en viitsi. Taidan odottaa seuraavaa hevosta.
|
|
|
Post by Anne on May 27, 2015 10:37:08 GMT 2
Sentti myös hakuihin!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 28, 2015 7:40:06 GMT 2
Voi ei, kerkeänkö vielä? Aluksi en ajatellut hakea vielä hoitajaksi, kun ei minulle sopivaa hevosta näyttänyt olevan vapaana. Nyt kuitenkin huomasin että Senttikin tuli hoitsuhakuihin. En ollut oikein varma että pitäiskö minun muokata sitä minun aikaisempaa postausta (kun suoritin pelkän hoitajakurssin), mutta sitten päätin kirjoittaa kokonaan uuden, kun ilmeisesti olit jo käynyt ne läpi. Toivottavasti en nyt möhlinyt mahdollisuuksiani jo tällä epäselvällä järjestyksellä.
Eli siis, haen hoitajaksi Sentille.
Syy tähän on yksinkertaisesti se, että Sentti olisi kaikin puolin täydellinen minulle. Ja tottakai, myönnän että Sentin upealla väritykselläkin oli osansa asiaan. Itse olen aika tavoitteellinen ja monipuolinen ratsastaja, joten jos Sentin kanssa löytyisi se yhteinen sävel, voisin vaikka treenata (ja ehkä jossain vaiheessa kilpaillakin) sen kanssa kenttäratsastusta. Uskon että Sentti voisi opettaa minulle paljon. Pidän myös ihan vain tallilla oleilusta ja pitkistä rapsuttelu- ja harjaustuokioista hevosten kanssa, joten Sentti tulisi varmasti saamaan paljon huomiota. Sennti inspiroi minua paljon, ties mitä ihanaa tekemistä oriherran kanssa voisi keksiä!
|
|
|
Post by Anne on May 29, 2015 9:33:48 GMT 2
Kiitokset kaikille osallistuneille ja hakeneille! Päivitän kurssisuoritukset piakkoin sivuille.
Hoitajahakujen tulokset:
Olivia - Sentti Ilona - Edi Aleksanteri - Myntti
Onnea uusille hoitjille ja tervetuloa joukkoon!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 29, 2015 11:05:30 GMT 2
Miten tämä on mahdollista?! Kiitos, kiitos, kiitos! Mä halkean onnesta! : D
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 29, 2015 11:20:30 GMT 2
Äh, no ens kerralla uudestaan! Eli minä siis olen nyt suorittanut vain sen kurssin?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 29, 2015 12:45:47 GMT 2
Voi kiitos paljon, tärisen, itken ja nauran samaan aikaan!
|
|
|
Post by Aleksanteri on May 29, 2015 16:00:27 GMT 2
Hieno homma, kiitos Anne!
|
|