|
Post by Anne on Jan 27, 2014 19:12:02 GMT 2
Haut ovat auki kaikille hoitajakurssin suorittaneille henkilöille sekä Seppeleen nykyisille hoitajille ja heidän subbareilleen. Uusi kurssi tulossa vielä tämän haun aikana, joten kaikki halukkaat ehtivät kyllä mukaan =)
Hoitajaa hakevat seuraavat hevoset:
Eela Upea estepainotteinen, helposti kuumuva Eela kaipaa pitkäaikaista ja asiansa osaavaa hoitajaa. Herkkä ratsastettavuus otettava huomioon, mutta hoitotilanteissa sopii kaikille, pienistä äyskinnöistä huolimatta.
Humu Konkariponi vailla vertaa. Melko rauhallinen luonne, vaikkakin ratsastettaessa pomputtelee välillä selässäistujaa. Sopii myös aloittelevalle hoitajalle.
Huijari Huijari siirtyy Ellin omistukseen kenttäratsuksi. Monipuolista liikutusta ja kilpahevosen hoitamista. Hieman haastavampaa hommaa siis.
Windi Äksypäksy Windi-tamma tarvitsee määrätietoisen hoitajan. Monipuolinen hevonen, erityisesti loistaa esteillä.
Hakemuksessa kerro hieman itsestäsi ja hahmosasi ja miksi sopisit yhteen hyvin juuri kyseisen hevosen kanssa. Postaathan hakemuksen vasta, kun hoitajakurssimerkki on myönnetty. =)
Hakemuksia odotellen, Anne
p.s. Haku on auki parisen viikkoa.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 28, 2014 19:30:41 GMT 2
Eelasta olisin kiinnostunut (: Käyn IRL eräällä tallilla jolla on aivan Eelan tapainen tamma, isolla T:llä Olen uusi hoitaja Seppeleessä, laitanko johonkin vähän tietoja itsestäni?
|
|
Julie
Uusi ihmettelijä
Koulutaso: HeB
Estetaso: Re: 100cm
|
Post by Julie on Jan 28, 2014 19:56:51 GMT 2
Hoitaja haku tammi-helmikuu 2O14
Taas toisen kerran seppeleesen hakemassa, tällä kertaa Humulle ja Windille, noh kaksi ihan erityyppistä hevosta, mutten osaa valita.
Humaus-Tyttö
Suomenpienhevos tamma hellyyttää luonteellaan ja ulkonäöllään. Humun luonteessa on kaikki kohdallaan, en muuttaisi mitään. Näin Humun ensimmäistä kertaa kun eksyin Seppeleen sivuille ja ihastuin välittömästi sen ulkokuoreen. Luin sitten luonteekin, ja ihastuin siihenkin. Minulle Humu saattaisi olla ehkä liian "helppo", mutta se olisi silti todella kiva. Humu voisi olla ehkä minulle se juuri ensimmäinen hoitsu.
Whirlwinded Dot
Ehkei juuri se sopivin ensi hoitsu, mutta uskoisin minun olevan tarpeeksi päättäväinen sen kanssa. Tamma ihastuttaa ulkonäöllään, ja jollai taianomaisella tavalla luonteellaankin. Saman lailla kuin Humu, melkein! Windi saattaisi olla sopivan haastava, toivottavasti ei liian. Tammaa olisi kiva puunata, vaikka onkin äksypäksy, se ei haittaa! Windin upea ulkomuoto on erillainen ja siksipä haluisin hoitaa sitä, ja unohtamatta sen taianomaista luonnetta!
Ellie
Juuri 15 täyttänyt Ellie on reipas ja energia pakkaus, huumorintajua unohtamatta. Ratsastus ja heppaile kokemusta löytyy koko elämän kaarelta. Hänellä on hieman yli puolen selän ulottuvat punaiset hiukset. Pituutta löytyy nykyään hieman yli 157cm, siis viime hausta hieman venynyt, tuohon jämähtänyt! Reippautta ja päättäväisyyttä häneltä ei puutu, jos hän on päättänyt mennä hevosen kanssa sen tietyn kulman ohi, hän menee vaikka mikä olisi. Vauhti ja esteet ovat lähellä Ellien sydäntä, ja toisinaan koulutuuppaus. Mitä korkeammat esteet, tai mitä pidempi laukkasuora, niin sen innostuneempi hän on. Ellie rakastaa uusiin ihmisiin tutustumista ja onkin melko sosiaalinen. Joskus hän saattaa melkein tuomita ihmisen ulkonäöltä, muttei ikinä ole tehnyt sitä, sillä sehän olisi erittäin typerää. Ellie ei suutu kovin helposti, mutta jos suuttuu ei kuitenkaan ole pitkävihainen. Hän osaa olla vihainen kerrallaan kaksi minuuttia!
Ruudun takana
Yhtä iloinen ja energinen 13 vuotias neiti. On katsellut seppelettä jo vuodesta 2009 ja ihaillut piirrustuksia, nyt viime vuoden syksyllä uskaltautui mukaan hoitajahakuihin. Rakastaa piirtämistä ja kirjoittamista, etenkin hoitotarinoiden. On ratsastanut kohta kahdeksan täyttä vuotta, ja osaa perusjutut ja hoitaa hevosia. Hän pääsee tietokoneelle melkein joka päivä ellei tule jotain muuta!
Hups tuli pari hän muodossa, mutta tässä tämän kertainen hakemus! Niin ja hoitajakurssin olen suorittanut :---)
Peukut pystyyn ja onnea kaikille hakijoille! (:
|
|
walma
Uusi ihmettelijä
|
Post by walma on Jan 28, 2014 20:11:39 GMT 2
Hei! Ihan sitä vain kyselisin että milloin tulossa hevosenhoito kursseja? Olen nimittäin jo joitakin kuukausia seuraillut että milloinka kursseja tulisi,sillä haluaisin hoitajaksi=) Nytkin tuo Eela näyttäisi niin täydelliseltä....
|
|
Iiris
Uusi ihmettelijä
|
Post by Iiris on Jan 29, 2014 11:48:12 GMT 2
// Vaikka tätä myöhemmin katuisinkin, en hae hoitajaksi tällä kertaa.
|
|
|
Post by Sandra on Jan 30, 2014 16:20:56 GMT 2
Toivottavasti tää nyt onnistuu kun sähläsin vähän tuon kirjautumisen kanssa. Mutta olen siis suorittanut sen hoitajahaun, jos se ei jostain syystä näkyisi.. Mutta kuitenkin, päätin koettaa taas onneani kun aijemmin ei ole tärpännyt. Toivotaan nyt parasta Hoitajaksi kahdelle satujen prinsessalle hakee...Sandra on jokaisen tallin ilopilleri, josta energiaa ei ikinä puutu! Hän onkin aina valmiina auttamaan, kun sitä pyydetään ja silloinkin, kun sitä ei pyydetä. Ilopilleri on 15 vuotias vedenkestävä hevoshullu. Mustat hiukset omaava neiti on optimistinen, ja tähän on helppo tutustua. Uusille ihmisille Sandrasta voi saada käsityksen "ujo", mitä tuo ei kuitenkaan todellakaan ole, kun häneen tutustuu. Sandralla on harvoin huonoja päiviä, eikä tuolloinkaan hän tiuski tai huuda. Kalpeahkosta tytöstä huomaa kuitenkin heti, jos joku on vialla; silloin neidin pirteys on kaikonnut ja tuo on pitemminkin apaattinen. Sandra on tullut iän ja kokemuksen myötä varmaksi hevosten käsitteliäksi. Hän on aina rauhallinen hevosten kanssa ja pyrkiikin luonnolliseen hevostaitoon. Pirtsakka tyttö on kilpailuhenkinen ja hän pitää kisaamisesta. Toki mitään pakkomiellettä kisailuun ei ole, ja rennompikin ratsastelu maistuu hyvin. Erityisesti kouluratsastus on lähellä Sandran sydätä, mutta esteiden tuomaa vauhtia hän rakastaa myös - eri tavalla vain. Satujen prinsessat ovat tietenkin...Windi, on hevonen jolle toivoisin tässä haussa eniten pääseväni. Jo tamman ulkomuoto herättää kiinnostuksen, mutta se ei ole syy miksi tälle kaunokaiselle hoitajaksi halajan. Haluaisin olla tamman ensimmäinen hoitaja Seppeleessä ja luoda siihen vahvan siteen. Vaikka Windi saattaa olla melko hankala se ei haittaa lainkaan. Pidän haasteista ja olen varma, että ajan myötä minusta ja Windistä tulisi varmasti hyvät ystävät. En ole maailman paras estehyppääjä ja uskon, että voisin oppia tammalta paljon. Minulla riittäisi hyvin kärsivällisyys myös maastakäsintyöskentelyyn, koska onhan Windi melko nuori tapaus vielä. Tämän paremmin en osaa perustella, että miksi juuri minun pitäisi Windille hoitajaksi päästä. Toivotaan, että tämä riittää! Eela, on "toinen vaihtoehtoni", mikä ei missään nimessä tarkoita, että se olisi vain varalla, jos Windin kanssa ei tärppää. Eela on Windin tapaan hieman haastavampi hepo, mutta ehdottomasti yksi lempparini myös ulkomuodoltaan. Kärsivällisyys ei tämänkään tamman kanssa varmasti loppuisi. Syyt miksi haluan Eelalle, on melko samat kuin Windillekkin. Molemmat ovat hienoja hevosia, enkä todellakaan enää osaa kirjoittaa miksi juuri niille ja miksi vain niille. Ne vain tuntuvat juuri sopivilta.
Miksi sitten juuri Seppeleeseen?Noh, eikö tuo ole itsestään selvää? Tarkoitan siis, että tänne haluavat kaikki. Talli on siisti ja huolella tehty. Koko virtuaalimaailman upein talli, eikö se jo riittäisi? Joka tapauksessa, en halua tänne vain siksi. Tiedän myös, ettei talli tule kuolemaan esimerkiksi vuoden päästä; onhan tallin historia pitkä ja sen ylläpitäjät sitoutuneet sen arkeen. Ylläpitäjät ovat myös aktiivisia. Tallilla on myöskin tiivis ja lämminhenkinen tallipoppoo, johon olisi mahtavaa kuulua. Yksinkertaisesti siis, Seppeleessä hoitaminen olisi suuri kunnia! MuutaTarinoiden lisäksi varmaan piirtelisin paljon, nyt kun pidän piirrustustalliakin. Tässä mm. pari työtä, mitkä olen rustannut: aijaa.com/lIxJLa, aijaa.com/l8mAOS ja aijaa.com/xGCnVQOnnea muillekkin hoitajaksi hakeville! Kaikki omat ja kavereidenkin sormet ja varpaat ristissä ~ Sandra
|
|
Minttu
Uusi ihmettelijä
Koulutaso: HeA
Estetaso: 70 cm
|
Post by Minttu on Feb 1, 2014 10:05:52 GMT 2
Miksi Humulle?
Hakisin tosiaan Humun hoitajaksi. Humu vaikuttaa minulle juuri sopivalta, aika kiltiltä mutta silti oman tahdon omaavalta. Humu on erittäin suloinen, ja sitä olisi todella mukava hoitaa. En ole kovin kokenut, ja siinä suhteessa Humu olisi minulle täydellinen! Humu on maastovarma pikkupolle, jota minä haen. Humun tavattoman suloinen ja viisautta huokuva ulkonäkö teki minuun heti vaikutuksen. Aina kun vierailen Seppeleessä, tsekkaan hoitajahaun ja onko siellä Humun nimeä, ja muutenkin ihastelen sitä. Niin suloista pikkuponia ei vain voi olla huomaamatta! Ponilla on kultainen sydän, ja ole ihastellut sitä todella pitkään.
Entä miksi juuri Seppele?
Talli on ihanasti tehty, huolellinen ja omaa mahtavan ilmapiirin ja hevoset. Tännehän haluavat kaikki! Mutta se ei ole se syy. Ylläpitäjä on todella mukava, ja Seppele on hieman erilainen. Rakastan piirtämistä, ja piirtämistaitoni kehittyisi hyvin hoitajana täällä.
Entäpä Minttu?
Minttu on 11- vuotias tyttö, jolla on vaalean ruskeat hiukset ja mustat silmälasit. Luonteeltaan Minttu on kiltti ja ahkera, unohtamatta hyvää huumorintajua. Elämästään 6 vuotta Minttu on ratsastanut ja hoitanut hevosia. Maastoretket ja koulutuuppaus ovat lähellä Mintun sydäntä, kyllä esteetkin menevät. Minttu on n. 155 cm. Pitkä. Maastoratsastus on ehdottomasti Mintun suosikkia, ja hän on monesti käynyt kolmen päivän vaelluksilla Lapissa.
Ruudun takana
Elelee yhtä huumorintajuinen 11 vuotta pian täyttävä tyttö. Katsellut Seppelettä vuodesta 2011 ja hoitajahakuun uskaltautui ensimmäistä kertaa vuonna 2012. Hän rakastaa kirjoittamista, piirtämistäkin harjoittelee. Harrastanut ratsastusta 5 vuotta. Tietokoneellekkin pääsee joka päivä, ja kirjoittelee vähintään kerran viikossa.
Nyt sitä odotellaan sormet ristissä, onnea tottakai muillekkin hakijoille!
Ainiin, olen suorittanut hoitajahaun.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 2, 2014 12:41:24 GMT 2
Hakisin hoitajaksi tuolle hauskalle pikkutammalle Humulle. Humu vaikuttaa juuri sopivalta minulle - saisin viimein rauhallisen ystävän jonka luokse tulla aina kun haluaa karkuun arkipäivän kiireiltä. Humua olenkin ihaillut jo todella kauan, ja nyt kun tuli mahdollisuus liittyä mukaan Seppeleen hoitajaporukkaan, mikä olisikaan ihanempi vaihtoehto kuin tuo suloinen tammuska!? Niin ulkoa kuin sisältäkin täyttä kultaa oleva tamma... Uskon, että meistä saattaisi tulla hyvä pari! Tosiaan, jos Humu päätyy jollekkin muulle, harkitsin myös Windiä. Vaikka tämä tamma onkin aivan erilainen kuin Humu, ei sen kanssa ainakaan tylsää tulisi! Itse olen 21 vuotias maalaisjärjen omistava nainen Satu. "Satu on 21-vuotias energiapilleri, joka kaipaa rauhaa oman tallin säätöjen keskellä. Edellisen tallin lopettaessa (jossa oli hoitajana) pakko tunkea jonnekkin muualle. Sadulla on pitkät, tummanruskeat ja hieman kiharat hiukset, ja kirkkaat, suuret ja turkoosit silmät. Isovanhempien heppaelämä innostutti Sadunkin mukaan jo nuorena, ja siksi hän onkin taitava hevosenkäsittelijä. Ratsastuksen suhteen kärsivällinen (ainakin yleensä), eikä hätkähdä pikkuasioista. Enemmän nainen on innostunut esteratsastuksesta. Ihan korkeasta tasosta siis, pienet esteet ovat Sadun mielestä nimittäin tylsiä. Erityisesti Satu tykkää poneista, sillä "niillä on aina pilkettä silmäkulmassa ja niiden kanssa ei tule tylsää, koskaan". Tämän lauseen kuulet varmasti usein puhuessasi hevosasioista Sadun kanssa. Satu on toiminut aiemmin myös ratsastuksenopettajana, muttä tällä hetkellä harrastelee hevostelua vain ratsastajana. Toki nainen on aina innoissaan päästessä opettamaan jotakin. Tosiaan, Satu on hypännyt 160 rataesteitä omalla oriillaan. Koko ikänsä on Satu kuitenkin ollut tekemisissä näiden otusten parissa. Luonteeltaan Satu on hieman hurjapäinenkin ja rempseä nuori nainen, jonka kanssa ei varmasti tule koskaan tylsää... "
Seppeleen porukkaan olisi tosiaan ihan huippua päästä, kun tänne on useinkin aika hankala tunkea mukaan tallin suosion vuoksi. Olisin todella iloinen, jos mukaan pääsisin, ja vielä hoitajaksi! Olen mahdottoman kauan kuolannut kyseisen tallin perään, ja mukana haaveissa kulki aina myös Humu. Seppele vaikuttaa niin ihanan rennolta ja lämminhenkiseltä tallilta, jossa on varmasti hauskaa viettää aikaa! Tosielämässä, täällä ruudun takana on 13 vuotias nuorukainen, joka on ratsastanut 2 vuotiaasta saakka aktiivisesti, ja siitä syystä voin taata, että hoitotarinani tulisivat olemaan todenmukaisia Omistan oman 4 vuotiaan Suomenhevostamman Irinan. Tosin, tietokoneelle pääsyä oma hevonen ei kiusoittele Tsemppiä siis muillekin hakijoille!Jännittyneenä vastauksia odotellen, Satu
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 2, 2014 13:39:27 GMT 2
Haluaisin alkaa hoitaa Eelaa. Eela olisi minulle sopiva koska pidän hevosista joissa on haastetta. Jos joku muu saa Eelan hoitsuksi niin haluaisin Windyn.
Dara: Dara on 11.v tyttö. Daralla on pitkä musta tukka ja vihreät silmät. Hän on noin 150cm pitkä. Hän on ratsastanut seitsemän vuotiaasta asti ja on todella taitava esteillä ja pitääkin hyppäämisestä. Daralla on kokemusta haasteellisista hevosista. Luonteeltaan hän on ahkera sekä reheellinen ja vitsailee aika paljon.
Minä täällä tietokonenäytön takana:
Olen 13.v neiti. Olen uskaltautunut vasta nyt pyytää hoitsua ja kun nyt haussa on hevosia jotka olisivat kivoja. Itsekkin olen ratsastanut seitsemän vuotiaasta ja pidän hyppäämisestä. Minulla ei ole koskaan ollut edes vuokraheppaa ,mutta käyn ratsastuskoululla tunneilla 1-3 kertaa viikossa ja ratsastan usein pienellä ja pippurissella russponilla joka on yleensä aika äkäinen. Seppeleeseen kirjoittelisin melkein joka päivä ,mutta ratsastuspäivinä ei olisi aikaa. piirtelen paljon ja laittaisin niitäkin siihen tekstien kassa.
|
|
walma
Uusi ihmettelijä
|
Post by walma on Feb 2, 2014 16:40:20 GMT 2
Hei:) Suurin toiveeni on ollut löytää Seppeleestä hoitsu,ja olen seuraillut tämän tallin elämää pitkään. Nyt kun sain hoitokurssinkin suoritettua,ja huomasin erään ihanan hevosen olevan hoitajaa vailla,en voinut vastustaa kiusausta ja hakea hoitajaksi...Ja tämä ihana hoitsutoive olisi Humu
Humu olisi siksi juuri minulle sopiva,koska itse olen pirteä ja energinen,ja Humu on rauhallinen ja viisas. Me täydentäisimme toisiamme. Ja vielä kun ensimmäistä hoitsua etsin,olisi Humun säyseys vain hyvä asia:)
Walma: Walma on 14v, pirteä ja reipas ilopilleri. Walma tulee helposti toimeen erillaisten ihmisten kanssa,vaikka joskus voi esiintyä kateutta toiselle,joka onkin ihan normaalia. Walmalla on selkään asti ylettyvät vaaleat hiukset ja vaaleansiniset silmät. Pituudelta ihan normaali 14 vuotias. Vaikka Walmalla on monesti paljon energiaa,hän suorittaa silti määrätyt asiat ja pyrkii olemaan rauhallisena hevosten seurassa. Tämä tyttö ei ole liian pikkutarkka,mutta hevosten kanssa kiinnittää pieninpäänkin poikkeavaan käytökseen huomiota. Hevosten seurassa Walma on ollut pienestä pitäen,eli osaa jo hyvin kaikki perusasiat. Suurin intohimo hänelle on esteet,mutta tietysti kouluakin on menty monet kerrat. Reipas maastolaukkakin on pakkaspäivänä tytön mieleen=)
Ruudun takana: Itse olen kohta 13v tyttö,joka on pyörinyt virtuaalimaailmoissa jo usemmat vuodet. Ratsastan irl elämässä vähinttän 2 kertaa viikossa,ja teen paljon tietokoneella:) Hoitotarinoita kirjoittaisin aktiivisesti,ja voisin piirtää vähän kuviakin hoitotarinoiden lisäksi:)
Miksi juuri Seppele?: Kuten jo aiemmin kerroin,olen jo pitkään seurannut tämä upean tallin arkea! Seppeleessä on jotain ertyistä,jota ei muualla ole:) Ja Annen piirtämät kuvat ovat upeita!
Toivoisin todella hoitsua:)
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 3, 2014 18:00:54 GMT 2
Hakisin Humun hoitajaksi. Olen itsekkin terhakka tyttö ja rakastan suomenpienhevosia. Tykkään hieman pomotella muita... Olen siis n.140cm pitkä ja omistan vaaleat olkapäille ulottuvat hiukset. Minulla on aiempaakin hoitokokemusta. ratsastustasoni on siinä n. Helppo A ja 90cm paikkeilla. Olisin innokas kävijä, n. joka toinen päivä kirjoittelisin Seppele on aina ollut kivan kuuloinen talli! Olen itse aika villi. Toivoisin niiin paljon saavani Humun hoitohevosekseni! Olen todella ahkera ja kilpailisin välillä Humulla. Tykkään käydä maastossa ja ei haittaa vaikka Humu heittelisi päätä. Olen tottunut istumaan töksähtävässä ravissa. Kiitos, jo etukäteen jos pääsen Humun hoitajaksi!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 3, 2014 19:00:53 GMT 2
Haluisin hoitsukseni Huijarin. Ja jos Huijaria ei ole mahdollista saada niin haluisin Windyn.
Kiira: Kiira on 14.v tyttö jolla on pitkät ja tummanruskeat hiukset. Kiira on ratsastanut kahdeksan vuotiaasta asti. Hänellä on ollut vuokraponi ,mutta hän ei ole käynyt ratsastuskoulun tunneilla vaan hänen äitinsä on opettanut ratsastuksen. Luonteeltaan Kiira on kilpailun haluinen mutta mukava ja reheellinen ja rakastaa hevosia yli kaiken.
Minä itse: Olen 14.v tyttö. Minulla on ollut kaksi kuukautta vuokraponi. Kirjoittelisin melkein joka päivä ja joskus tulee kuvia.
|
|
|
Post by Luna on Feb 4, 2014 15:46:20 GMT 2
-Kuka on kyseessä? -Luna, 12 vuotias tyttö. Aluksi Lunaa kiinnosti vain pienet ponit mutta nyt on alkanut isomatkin ponskit ja jotkut hevoset saada tytön lämpenemään. Luna vaikuttaa aluksi hieman ujolta mutta haluaa mielellään tutusta kaikkiin ja jos Lunaa ei sysää tiehensä tyttö vain puhuu ja puhuu mutta lopettaa tarpeen vaatiessa. Aika helposti ärsytettävä ja leppyy kun ei jaksa olla vihainen. Innokas ponistelia, rakkainta kaikesta on halihetket rakkaan hepan seurassa, ilman satulaa ratsastus on myös Lunan lempi puuhia. Luna tykkää leikkimielisistä kilpailuista mutta lian vakavissaan ei saa asioita ottaa. Luna on huumorintajuinen (jos on samanlainen huumori) ja yllytyshullu, todella yllytyshullu mutta rajansa kaikella. Hvoshullu henkeen ja vereen vaikka kokemusta onkin vain kolmen vuoden ajalta mutta lisää voi hankkia.
Tämä yliinnokas poni-fani kakarainen.
-Minkä näkönen se sit on? -Hoikka vähän päälle 150 sentinen poniratsastaja. Luna on enemmän ponien kuin hevosten perään mutta jotkut hevoset voivat sulattaa tytön sydämmen. Tummanruskeat suorat hiukset yltävät kainaloihin, otsaa peittää saman värinen otsatukka. Lunalla on kohtalaisen vaalea iho ja tumman siniset silmät. Silmien ympäriltä löytää mustat ripset ja hiusten väriä vastaavat kulmakarvat. Lunan vaatetuksessa näkee yleensä eri violetin tai sinisen sävyjä vaikka kyllä muutkin värit voivat joukkoon eksyä.
Ruskeahiuksinen ja pieni ponityttö.
-Ketä se haluu hoitaa ja miksi? -HUMUA!!! Suloinen piensuokki on ollut haaveena jo pidemmän aikaa. Päässä pyörii pyörii sydämmiä ja niiden keskellä sydämen muotoisen tähden omaava poni. Suloinen ulkonäkö, loistava luonne, Humu on yksinkertaiseti täydellinen. Ikäyydestä huolimatta terhakka , täydellinen ensihoitsu. Humu ei ole kuin Lunan IRL lempiponi, ei mutta kuitenkin on yksi virtuaalimaailman parhaista hevosista. En pidä Lunaa "juuri oikeana" Humulle mutta kyllä tyttö voisi sopia ponia halimaan aiankin Luna on kuoleman rakastunut Humuun. Jos Humu löytää toisen hoitajan riinalleen lupaan että Lunasta saa ikuisen Humu-fanin. Luna itse sanoo että "Keskimmäisen aittakarsinan asukki, lumoava piensuokki". Ehkä olisi hyväksi pettyä ja odottaa mutta oli hyväkis tai ei, täysillä ollaan mukana!!!
Humaus-Tyttö on tosiaan huumannut ensinäkemältä.
-Mikä Seppeleessä huokuttaa? -Kaikki, eikö se ole selvää Seppele on yksinkertaisesti paras. Kaikki tuntuu elävältä, aidolta, ihan kuin kyseessä olisi oikea talli eikä virtuaalitalli. Seppele on innostanut jo koko virtuaalitalli ajan ja himo sen kuin kasvaa ajan myötä. Nyt vaan sormet ristissä toivomaan että sopivimmat hoitajat pääsevät osakisi tallin arkea. Toinen syy taas on että täällä voi unohtaa IRL huolet, kiistan hoitoponista ja huonot välit ystävien kanssa. Mitä vielä... PS. olen kyllä huono perustelia...
Seppele, se ikuinen unelma
-Mimmone tyyppi näppistä hakkaa? -Suunilleen saman luonteinen 01 syntynyt tyttö jonka ulkonäkökin on hyvin "Lunamainen". Ratsatuskokemusta on noin kolmen vuoden ajalta ja hoitotoimintaan on tututstuttu niin IRL kuin URL. Seppeleessä olisin varmasti (yli) aktiivinen ja innokas sekä yrittäisin hoitaa laadukaasti ja usein. Piirtäminen on aina ollut lähellä sydäntä, ihan käsin piirrän. Kirjoittaminen on myös mieluisaa, kovin pitkästi en kirjoita mutta yritän parhaani tai ainakin olisin (yli)aktiivinen ja innokas oppimaan paremmaksi kuvien ja tarinoiden tekiäksi.
Nolla ykkönen, normityttönen.
Terv. Luna (välittäjineen). Vielä onnen toivotus muille hakioille, ponit/hevoset saakoon parhaat hoitajat
|
|
|
Post by Wenla on Feb 4, 2014 17:16:45 GMT 2
Ähh. Tämän aloittaminen on hirveän hankalaa! Mutta nyt asiaan. Hoitajaksi haen siis uudelle ja varsin ihastuttavalle tammalle, Windille.
Kuka ihmeen Wenla?
Niin. Wenla. Tyttö on reilut 155cm pitkä, 14 vuotias ikuinen hevostyttö. Blondit, napaan asti ylettyvät, luonnostaan hyvin suorat kutrit nähdään yleensä joko auki hulmuten tai tiukalla poninhännällä päänpäällä. Jäänsiniset silmät, joista pursuaa elämänilo ja vapaus. Yleensä tallilla harmaa Hollisterin huppari, jalassa farkkuratsastushousut ja sinipunaiset ratsastussukat. Kenkinä pääasiassa ruskeahkot ratsastuskengät ja päässä punainen pipo, jossa lukee 'Rude'.
Nelihenkisen perheen esikoinen ja esteratsastaja. Eläinrakas ja eläinallerginen. Astmaatikko ja atoppinen iho. Ratsastanut kuusi vuotta säännöllisen epäsäännölisesti. Wenlan elämä tiivistettynä. No ei nyt aivan, mutta siinä muutama pointti nuoren elämästä.
Luonteeltaan rempseä, ärräpäitä päästelevä historiasta, kirjoittamisesta ja piirtämisestä kiinnostunut neito, joka osaa olla myös ujo. Tätä puolta tosin näkee harvoin - alkukankeutta Wenla toteasi tuohon. Sosiaalinen ja huumorintajuinen ilopilleri, joka osaa vaatia myös omaa tilaa. Välillä kiihtyy sekunnissa nollasta sataan, tosin leppyy miltei samantien. Pitkävihaisuutta ei ole havaittavissa juuri ollenkaan. Normaalisti siis iloinen ja sosiaalinen tyttö, joka ei pelkää härskimpääkään huumoria. Välillä hieman herkän puoleinen, jolloin kannattaa olla ärsyttämättä blondia. Kilpailuhenkinen tyttö, joka inhoaa häviämistä ja väärässä olemista. Joskus jopa anteeksipyytäminen tuntuu hirveän vaikealta, vaikka ei tykkää riitelemisestä.
Miksi Windi?
Upea knabstrupinhevonen, jonka luonnekkin sopii Wenlalle hyvin. Molemmat sellaisia päällepäsmäreitä, mutta uskoisin, että Wenla pärjäisi tälle diivalle, jos kissatappeluita syntyisi. Windi olisi hyvä opetusmestari tytölle, sillä tammalta löytyy osaamista vaikka muille jakaa - joten Wenlalla olisi hyvät mahdollisuudet kehittyä niin kouluratsastuksessa kuin esteratsastuksessa. Ehkä ensihoitohevoseksi Windi ei ole paras mahdollinen, mutta Wenlalta löytyy kyllä tarpeeksi tahdonvoimaa ja päättäväisyyttä tamman kanssa. Onhan kasiluokkalainen kuitenkin hoitanut niitä omapäisimpiäkin hevosia. Hoitokertoihin saisi myös hauskaa ns. 'kärhämää' tyttöjen kesken, sillä Windi ihastutti ainakin minut omapäisellä luonteellaan.
Tammaan pystyisi luomaan myös sellaisen 'luottamussuhteen' näin ensimmäisenä, sillä se, joka valitaan Windin hoitajaksi olisi pikkuprinsessan ensimmäinen hoitaja täällä Seppeleessä. Wenlan & Windin olisi siis mukava tutustua yhdessä tallin arkeen ja aloittaa reenailut pikkuhiljaa. Ensimmäisenä tavoitteena kuitenkin tutustua toisiinsa hyvin ja yrittää ansaita kiukkuponin luottamus.
Miksi haet juuri Seppeleeseen?
Tutustuin virtuaalitalleihin juuri Seppeleen kautta joskus vuonna 2011, mutta en silloin päätynyt kuin ihailemaan Annen hyvää piirrustustaitoa. Sitemmin olen pyörinyt roolipeleissä, tarinoissa ja oman virtuaalitallin pitäjänä. Joululomalla päädyin uudestaan Seppeleen sivuille ja ihastuin täysin. Talli vaikuttaa aidolta, talliporukka on ihanan värikästä ja hevosia on moneen, moneen lähtöön. Myös aktiiviset ylläpitäjät ovat hyvä plussa ja tuntejakin järjestetään mukavasti.
Kuka sitä näppäimistöä naputtelee?
Minä, ala-asteella oleva hevoshullu blondi. Ulkonäkö on melkeimpä samanlainen kuin url hahamollani, tosin olen jonkinverran lyhkäisempi. Luonteessakin on aikapaljon samaa, sillä olen itsekkin aika pippurinen ja kiinnostunut kirjoittamisesta, piirtämisestä ja historiasta. Tarinoita olen kirjoittanut vuodesta 2010 ja roolipelannut vuodesta 2012. Windi olisi ensimmäinen hoitohevoseni virtuaalimaailmassa, joten tällähetkellä näyttää siltä että aikaa on tarpeeksi. Irl olen myös ponityttö ja painotan, ponityttö. Tosin oikeasti pidän enemmän kiltemmistä ja varmemmista hevosista, kuin hahmoni Wenla, sillä en ole se rohkea rämäpää hevosten seurassa - ehkä muuten, mutta hevosten kanssa minusta löytyy hiukkasen arempi puoli.
/muuten, minä päivänä Windillä on vapaapäivä, kun en sitä mistään löytänyt.
|
|
|
Post by Verna P. on Feb 4, 2014 17:46:16 GMT 2
Hei!
Luminen tallipiha oli hevosenhoitokurssin jälkeen jo hiljentynyt, kun yhä ponnistelin autoani näkyviin reippaan lumisateen jäljiltä. Olin vasta saanut kortin, eikä auton puhdistaminen tuntunut kerta kerraltakaan miellyttävämmältä. Adrenaliini virtasi suonissa ja päässä myllersi onnen tunteen rinnalla ajatus kurssiponistani, joka oli Annen sanojen mukaan muutaman muun hevosen ohella vailla hoitajaa. Ennen kurssia ajatus hetkestäkään hevosen kanssa samassa karsinassa ei tuntunut erityisen kotoisalta, mutta vetäistyäni henkeeni hevosen ja heinän tuttua tuoksua lapsuudesta, alkoi ääni kellossa olla toinen. Mitä jos palauttelisinkin mieleeni unohtuneita hevostaitoja varman hoitoponin opissa?
En lopulta tiennyt, odottaisiko aittarakennuksen keskimmäisessä karsinassa kaikki keinot työnteon kaihtamiseen oppinut ratsastuskoulun konkariratsu, joka oikoo kulmat ja aiheuttaa harmaita hiuksia meille tottumattomille, vai tallin tavoille opettava vanha rouva, jonka kieputuksessa varmasti alkaa muistaa, mitä on kannattavaa tehdä ja mitä on syytä jättää kokeilematta toista kertaa. Luullakseni Humussa on ripaus kumpaakin sorttia, mutta mitä enemmän asiaa mietin, sitä enemmän aloin kallistua jälkimmäisen puoleen. Mieleni sopukoista puski esiin joka hetki uusia hyviä syitä sille, miksi en voisi vastustaa tilaisuutta hakea tuon suomenpienhevostamman hoitajaksi: olisi mahtavaa päästä kokemattomana tallilaisena Seppeleen oman kasvatin oppiin harjoittelemaan ihan hevostelun perustaitoja, Humun koko on täysin passeli oman 165 cm:n pituuteni ja 50 kilon painoni suhteen, sen liikunnantarve on kevyttä eikä kilpailuihin tähtäävää treeniä (mikä on varsin mainiota siihen nähden, etten aio nousta selkään ilman valvontaa, mielellään ilman talutustakaan, vielä hetkeen) ja ylipäätään iäkkään tamman terhakka luonne lienee sen verran rauhoittunut, etten joka kerta soluttautuisi karsinaan pieni pelko persiissä tai repisi pelihousujani vielä ensimmäisten tai toistenkaan epäonnistumisten sattuessa.
Katkaisin ajatukseni kopauttamalla kädessäni heiluvan harjan liepeeltä lumikeon maahan, puistelin omia valkeaksi kuorruttautuneita boyfriend-farkkujani puhtaiksi ja vedin toppatakkini noussutta helmaa säädyllisempään suuntaan. Ehkä olisi jo aika nousta autoon ja hurauttaa tieheni näiltä tiluksilta. Tehdäkseni tämän, tarvitsin uuden, syvemmän, katsauksen idyllisiin maisemiin. Valonkajastukset halkoivat ilmaa pihan poikki ja tallin ominaistuoksu täytti keuhkoni. Lähes näin jo itseni aittarakennuksessa touhuamassa Humun kanssa, kuten jo aiemmin tänään touhusin. Jos hoitajan pesti ei osuisi kohdalleni, hitto soikoon, tulisin kaipaamaan tätä paikkaa.
Kuka kumma on tämä ilmestys, joka Humun hoitajan paikkaa hakee? Verna Pohjonen on juuri täysi-ikäisyyden kynnykselle astunut hieman poikatyttö, jonka perhe kaavailisi tälle harrastukseksi ennemmin jääkiekkoa kuin hevostelua - tai hevostelussakin mieluummin ravilinjaa. Kokemusta hevosista ja ratsastuksesta ei löydy alkuala-asteiän ratsastuskokeiluja enempää ja kaikki hevostietämys on peräisin kirjaston läpiluetuista kirjoista ja vastasuoritetusta hevosenhoitokurssista. Tallin tyttömäisillä tytöillä ei ole syytä pelkoon, sillä Vernan suusta ette tule kuulemaan juttua autoista, moottoreista saatika muistakaan "miesten jutuista", mutta sen sijaan virittäytykää kuulemaan elämäntapavalmennuksesta innostuneen nuoren naisen höpinää onnellisen ihmisen ominaisuuksista ja itsensä kehittämisestä ihmisenä. Luonteeltaan Verna osaa olla humoristinen, seurallinen, positiivinen ja avoin, mutta toisinaan sadepäivän sattuessa hieman etäisempi ja jurompi suomalaisen stereotypian kriteerit täyttävä pakkaus.
Vernan hahmon takana: Pian 17-vuotias lukiolainen, joka päätti tehdä comebackin virtuaalihevostelun maailmaan, kun koulu tuntui saavan yliotteen - vanhaa rakasta harrastusta kaivataan siis. Olen itse ratsastanut aikanani kutakuinkin viitisen vuotta, mutta tästä on toki aikaa vähintään samaisen verran. Kirjoittamisen into olisi myös mukava taas suunnata johonkin; alkaa nimittäin pöytälaatikot täyttyä julkaisemattomista novelleista. :-D
Tsemiä kaikille hoitajakandidaateille, toivotaan, että tärppää! Jos kohdallani ei, tunneilla tavataan ;-)
|
|