Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 4, 2014 18:40:02 GMT 2
Melkein kirjoitin jo esittelyä, mutta huomasin, että vain hoitajakurssin suorittaneet savat tähän kirjoittaa. Tuleekohan uusia hoitajakursseja? Kolmen vuoden tauon jälkeen yritän tehdä comebackin virtuaalimaailmaan, sekä pitää yllä kirjoitustaitojani.
Sonja
|
|
Mikael
Uusi ihmettelijä
|
Post by Mikael on Feb 5, 2014 15:43:32 GMT 2
Melissa, "Mellu", on viiteentoista ikävuoteen päässyt nuori naisenalku. Hän on kunnianhimoinen perfektionisti, mutta kuitenkin myös huumorintajuinen ja puheliasta seuraa. Melluun on helppo tutustua ja tytön kanssa helppo tulla toimeen. Mellu on harrastanut hevosia pikkutytöstä saakka ja hän on hulluna suomenhevosiin. Mellu rakastaa kisata, mutta tehdä myös rennompia juttuja. Mellun tunnistaa pitkistä, mustista hiuksista, jotka ovat yleensä auki. Mellu on 170cm pitkä ja omaa sinivihreät silmät. Virtuaalihevoskokemusta on pari-kolme vuotta.
Hoitsuksi haluaisin Huijarin. Haasteita rakastavana, kilpailihenkisenä ja ahkerana kuin osaavanakin hevostenkäsittelijänä Huijari täyttäisi kaikki kriteerini: ikä luo sopivasti haastetta, ja hevonen on monipuolinen, inspiroiva ja vielä suomenhevonenkin! Huijarin kanssa viihtyisin, sillä haen hieman erilaisempaa hoitsua "normituntihevosen" sijaan.
Seppele taas on ihan omaa luokkaansa. Upeat piirrokset, erilaiset hevoset ja lämmin tallihenki luovat viihtyisän kokonaisuuden, johon haluaa ehdottomasti päästä mukaan. Seppelettä olen ihaillut jo pitemmän aikaa, joten olen saanut tallista jo selvän kuvan. Aktiivinen, panostettu ja omalaatuinen. Niillä sanoilla Seppelettä kuvailisin.
Hoitajana lupaan tunnollisuutta, tarinoita kirjoitan aktiiviseen tahtiin ja joskus saatan piirrellä. Hoitajana tulisin myös osallistumaan tallin tapahtumiin, ja tietenkin puuhailemaan Huijarin kanssa kaikenlaista!
Onnea muillekin hakijoille!
|
|
Kia
Uusi ihmettelijä
Hoitoheppa: Windi
|
Post by Kia on Feb 5, 2014 22:31:51 GMT 2
Hei!Seppelettä on tullut ihasteltua siihen pisteeseen, että piti hoitokurssille ilmoittautua ja hakuihinkin änkeä. On se vaan hankala pitää näppinsä erossa tietokoneesta kun tietää muutaman karvamopon olevan vapaalla jalalla. No, nyt työnnän turhat turinat sivuun ja syvennyn raapustamaan jonkinnäköistä romaania. Hoitajaksi halajaa opiskelija Kia Berg. 15-vuotias babyface omaa blodit, rintoihin ulottuvat hiukset sekä jäänsiniset silmät. Pituutta on kertynyt vain päälle 160-senttiä jäädäkseen, vartaloltaan tämä on hoikka ja sporttinen. Loputtomasta huumorintajusta huolimatta Kia on hieman syrjäänvetäytyvä persoona, joka ei ole ensimmäisenä porukasta kiljumassa mielipidettään. Rohkeutta ei tytöltä puutu, mutta hän vain on sellainen pilvilinnojen rakentelija, joka kertoo synkimmät salaisuutensa vain tutuille ja turvallisille. Herkkä ja jokseenkin helposti loukkaantuva Kia on omanlaisensa persoona niin tyyliltään kuin luonteeltaan, mutta hän on yleisilmeiltään hyvin ystävällinen. Etenkin tuttujen seurassa tästä kuoriutuu nauravainen sekä sosiaalinen, vaikka saattaakin vaikuttaa aluksi hieman hajamieliseltä. Kiaa voisi hyvin kuvailla juuri sellaiseksi ihmiseksi, joka rakastaa pillifarkkuja sekä isoja villapaitoja, teetä ja löysiä nutturoita. Kialta löytyy läväreitä kulmasta ja huulesta, molemmissa korvissa on neljä kappaletta. Hevostaustaa on pitkältä ajalta vanhempien harrastuksen myötä. Ravimiehiä oleva isä opetti tytön pienessä iässä keikkumaan kärryillä, äidin ja läheisen ratsastuskoulun voimin tämä oppi jo vaahtosammuttimena satulaan. Nykyään Kia vääntää koulua helpossa A:ssa ja hyppii vajaata metriä, ajaminen taas on jäänyt hieman taka-alalle, kun hän aloitti kisauransa. Nykyään blondi etsii vilinää arkeensa ratsastuskoululta, muttei silti aio lakata ahkeraa treenaamista tai kisailua. Hevosia Kia käsittelee välillä vähän turhankin hellästi, muttei pelkää känkkäränkkiä ja pitää hankalammatkin konit varpaillaan. Esteratsastus on aina ollut tytön intohimo, hieman vain lisää rohkeutta niin yli metrikin yllittyisi. Koulua tämä vääntää mielellään, hankalassa maastossa hieman hissukka ilman tuttua hevosta huonojen kokemusten kautta. Rakastaa kuitenkin ratsastaa ilman varusteita ja kiintyy läheisiin hevosiin herkästi. Tähtäimessä ehdottomasti knabstrupintamma Windi, joka säväytti ensimmäisenä hevosia selatessani. Mielenkiintoinen väritys ja pippurinen luonne sai minut varmistumaan entistä enemmän sen puunaajaksi hakemisesta, vieläpä kun tamman taso vastaa kutakuinkin omaani. Uskon, että Windi saisi opetettua meikäläiselle paljon uutta. Olisi mahtavaa joskus tulevaisuudessa Windin hoitajana miettiä, kuinka silloin joskus näpytteli kiilto silmissä hakua. Touhuaisin tytön kanssa monipuolisesti ja halipusisin päivästä toiseen, uskon että tulisimme pilkullisen kanssa loppujen lopuksi hyvin toimeen. Kuten monet ovat tässä maininneetkin, olisi upeaa olla Windin ensimmäinen hoitaja pitkällä taipaleella. Tuo primadonna ei ole mikään joka tallin pullapolle, Windissä vain on jotain erityistä ja kiehtovaa. Sopisimme tamman kanssa hyvin yhteen päättäväisine luonteinemme, ja tuntihevosen hoitaminen päästäisi hyvin sisään ratsastuskouluelämään. Tätä päätöstä mietin pitkään, mutta toisaalta kuvio oli pääkopassani jo ennen haun raapustelua. Jos ei Windin kanssa tärppää, vaihtoehtona on kauan katselemani Huijari. Kisaihmisenä minua kiehtoo valtavasti ajatus tavoitteellisemman hevosen hoitajuudesta, vieläpä kun ori on suomenhevonen. Kenttäratsastus onkin meikälle ihan uusi juttu, sen saloihin olisi mukava tutustua muun monipuolisen liikunnan ohella. Tosiaan, nuoren herran kisamatkoille pääseminen ja vähän haastavampi hoitelu ei ole yhtään pahempi ajatus, Huijarikin saisi totta kai älyttömästi huomiota ja lässyttelyä harva se päivä. Herran hoitaminen olisi hieman eri juttu kuin tuntihevosen, mutta kyllähän sitä silti pääsisi mukaan ratsastuskouluelämän vilskeeseen. Sopisin Huijarin kanssa hyvin yhteen entisenä kisaajana. Ruudun takana tyttönen, joka on virtuaaliharrastellut hyvin epäsäännöllisesti yhdeksänvuotiaasta. Piirtotaitoni eivät ehkä yllä monenkaan Seppeleen hoitajan tasolle, mutta kirjoittaminen on verissä. Yleensä raapustan pitkiä tarinoita ajan kanssa, turha se kai on kaikki kaluta että käytänkö puheviivaa vai heittomerkkejä ja vaarinhousut. Pyhitän suuren osan elämästäni virtuaaliharrastukselle, on sitä mietitty että tätä tulen jatkamaan vielä kiikkutuoliin asti. Seppeleestä on turha edes selitellä - kaikki kyllä tietävät, kuinka mahtavat omistajat, piirrokset ja porukka täältä löytyy. Sivut on tehty selvästi huolella, hevosten tietoihin ja kuviin on käytetty tavattomasti aikaa. Tämä ei ole sellainen talli jonne päästään yhdellä viekkuviestillä, eikä tänne kovin moni hae lähteäkseen vetämään parin viikon sisällä. Sebessä pakoilisi mielellään arjen huolia. Kuvanäyttöjä:
~ tämä on viime vuonna väkerrelty yksinkertainen möllöilykuva, nopsaan väritetty, ensimmäisiä haukotuskuvia ~ tähän olen suht tyytyväinen, vaikkakin hieman epäsopusuhtainen ja kehä sekoittaa muita yksityiskohtia ~ tämän kuvan idea ja releet revitty syvältä pääkopasta, edestäpäin kuvattu, tehty vuonna 2009 ~ tälle en kovin paljoa pyhittänyt aikaa, nopea laukkakuva jossa ei kamalasti yksityiskohtia ~ tämän löysin kansioiden kätköistä, piirtopöydän testailua tauon jälkeen ~ tähän onnistuin enemmän panostamaan, aiheena tyypillinen karvapalloissikka Toivottelen nyt vielä onnea kaikille muillekin hoitajaksi hakeville! Hyvät puunaajat hevoset saavat joka tapauksessa. Toivottavasti tästä nyt tuli ilmi kaikki tarpeellinen, eikä kuvistakaan kukaan traumoja saisi... Toivottavasti tärppää, Kia
|
|
Kuú
Perustallilainen
Hoitoheppa: Eela
|
Post by Kuú on Feb 7, 2014 20:48:01 GMT 2
Heissan,
ennen kuin mainittu pariviikkoinen kuluu ihan loppuun, laitan lyhyesti pikkuruisen toiveen, josko vielä koeviikon kiireestä selvinnyt opiskelija ehtisi vaikka viikonlopun aikana pohtia ja ajatella tarkemmin ja kirjoitella mahdollisesti hakemustakin. Haku on pyörinyt tuolla takaraivossa, mutta paljon muuta ei sitten ole ehtinytkään.
Kiittää, Kuú
|
|
|
Post by Anne on Feb 7, 2014 22:56:58 GMT 2
No, panic! Maanantaina luultavasti haun tulokset vasta tulossa, sen verran kiireinen viikonloppu edessä =)
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 9, 2014 19:07:01 GMT 2
äsh, hoitajavalmennus on mennytkin jo ja haku loppumassa. Sitten menee taas tovi ennenkuin tulee edes hevosia D: Hitsi kun tämä kone takkuilee..:/
|
|
Cecilia
Uusi ja innokas
Hoitoheppa: Huijari
|
Post by Cecilia on Feb 9, 2014 21:22:20 GMT 2
Raikasta talvi-iltaa Seppeleeseen!
Olen Cecilia, 15-vuotias suomenruotsalaissyntyinen, ikuinen heppatyttö. Hoitajakurssin olen suorittanut vähän yli vuosi sitten, mutta ajattelin nyt vasta kokeilla josko tärppäisi haussa :-)! Ratsastanut olen URL vakituisesti kuusivuotiaasta, ja hevosten kanssa olen touhunnut jo pienempänäkin kun asuimme Ruotsissa lähellä isoja kilpahevostalleja jossa äitini oli ratsuttajana. Hän kuitenkin kuoli ollessani seitsemän, hieman Suomeen muuton jälkeen. Perheeseeni kuuluu isä, äitipuoli, pikkusisko ja isoveli. Olen hyvin perhekeskeinen ihminen, mutta tykkään viettää aikaa myös tallilla. Luonteeltani olen muuten oma-aloitteinen, reipas, ja iloinen, ja tykkään tutustua uusiin ihmisiin. Uudessa seurassa olen alkuun ujo, mutta kun juttu alkaa luistaa niin helposti loppua ei näy :-D ja puolustan myös ystäviäni viimeiseen saakka, en siedä että heistä puhutaan pahaa. Hevosina tykkään kaikenlaisista, mutta erityisesti sirot puoliveriset ja sporttisuokit viihdyttävät itseäni.
Hoidokkivaihtoehto numero yksi on Eela. Kuumaluonteinen, estepainotteinen tamma varasti sydämeni kirjaimellisesti kun näin sen ensimmäistä kertaa, ja toimisimme varmasti hyvin toisiamme tasapainottavina ystävyksinä, juuri sopivasti kompensoiden. Esteratsastus on myös vienyt sydämeni, ja Eelan hyppykyvyt vakuuttivat minut. Isoihin, siroihin puoliverisiin koen itse saavani melkeinpä parhaan "tatsin", joten Eelan ratsastus olisi toivottavasti ainakin siinä mielessä helppoa.
Hoidokkivaihtoehto numero kaksi on Huijari. Kilpahevosen luonne ja sen hoitaminen - mitä ? Kyllä, minä tykkään! Huijari vaikuttaa suomenhevoseksi sporttiselta, mukavalta yksilöltä, ja luonnekuvauksen perusteella voisimme tulla hyvin toimeen ja ystävystyä. Tämän hevosen kanssa olisi myöskin taattu mahdollisuus oppia uutta joka päivä, ja se kehittäisi myös minua itseäni kaikilla osa-alueilla, ja koen että Huijarin kanssa haluaisin itse toimia mielelläni hoitajana. Huijari edustaa suomenhevosissa juuri sitä tyyppiä josta itse pidän, joten se olisi hyvä kakkosvaihtoehto mikäli en Eelan hoitajaksi satu pääsemään.
Miksi Seppele? Jaa, miksi ei. Tallin olen tiennyt jo pitkään, ja ilmapiiri on erittäin vetoava ja lämminhenkinen. Piirrustus-ja tarinataidot tulisivat varmasti kehittymään tällaisen myötä, ja siksi koen Seppeleen kokeilemisen arvoisena mahdollisuutena minulle itselleni :-) Haluaisin nimenomaan hoitajaksi tallille jossa on toimintaa, joten Seppele vaikuttaa siinä tosi hyvältä.
Jäiks, nyt sitten pitää odotella sormet ristissä ! Ja onnea tietty kaikille muillekin hakijoille!
Cecilia
|
|
Kuú
Perustallilainen
|
Post by Kuú on Feb 9, 2014 22:39:07 GMT 2
No niin, hei!Kuú oli ohikulkumatkalla, suunta Lapista eteläisempään maailmaan, päätyi Liekkijärvelle ja tänne jäi, lähinnä koska eksyi Seppeleen lähistölle viime syksyn lämmin hiekka varpaissa, heinien kutittaessa sääriä, kohtasi lauman tempperamenttisia tammoja ja ihastui. Kuú on noin viisitoistakesäinen, välivuotta tai seikkailua viettävä haaveilija, jolla on kuitenkin useimmiten vähintään varpaat maassa ja hämmästyttävän intensiivinen läsnäolo. Vannoo maalaisjärjen ja luonnollisuuden nimeen, rakastaa raidallisisa villasukkia ja heiniä hiuksissaan. Positiivinen, kannustava ja maanläheinen, istahtaa mielellään teelle ystävällisten seuraan. Helposti päivettyvä iho, ruskeat silmät ja pehmeän tummat hiukset, niskaan kehittyy takkua kovinkin tiheään. Verenperintönä sydämeen imeytynyt hevosnaiseus. Kuú osaa erityisesti metsässä kulkemisen taidon, niin hevosen selässä kuin paljain jaloin. On korvannipukoitaan myöten uppoutunut hevosen ajattelun ja käytöksen mysteeriin ja kulkee innoissaan kiehtovalla polulla näiden eläinten sielunmaailmaan. Haaveilee kyvystä pystyä ymmärtämään hevosia pienimillä eleillä, kommunikoimaan ajatuksilla. Alkuun hoitokurssivaatimusta vierastanut pohjoisen korpitallien ja maatilojen kasvatti kypsytteli ajatusta, vaelteli seikkailussaan ja uuden vuoden koittaessa oli valmis haasteeseen tilaisuuden saadessaan. Tallipihalla jälleen kulkiessaan huomasi hän katsovansa silmästä silmään häntä korkealla, kimmoisin askelin ravaavaa raudikkoa, joka tuijotti yhtä tarkkaavaisesti reppuselkäistä kulkijaa. Eela.Törmääkö tuommoisiin silkkisiin tanssahtelijoihin paksukarvaisten ponien maassa, Lapin erämaassa? Silloin tällöin, muttei kovin usein. Silti menettäessään sydämensä herkille ja rauhattomille olennoille Kuú muuttuu rauhalliseksi kuin ikihonka etsiessään luottamusta. Vaistomaisella tavalla antaa asioille aikaa tapahtua, mutta on kehittänyt myös sen verran terävät refleksit ettei hevosen pahemmanpuoleisistakaan mörönnäkemiskohtauksista ja muista hötköilyistä pusikkoon putoa. Eloisa, herkkä, omanarvontuntoinen ja hiukan hätäinen tamma tanssi Kuún luokse tämän kuljettua kohti, ihan lähelle, ehkä pian sydämeenkin. Kuú arvostaa hetkiä hevosen kanssa maasta käsin, sama maa omien jalkapohjien kuin ystävän kavioiden alla, mutta on viimeisten yhdeksän vuoden aikana toki oppinut myös yhtä jos toista niin lännen, kuin euroopankin tyylistä ratsastaa, nauttii erityisesti vaelluksista, mutta pitää lisäksi maastoesteistä tavallisen puskissa samoilun lisäksi. Koskaan ei ole maneesissa ratsastanut, mutta kenttä on oivallinen paikka tutustua uusiin hevosiin ja työskennellä myöhemminkin. Pysyy konkarihevosten rattailla, osaa myös hieroa hevosia ja heinätukolla hevosen rapsuttelu on parhaimpia asioita maailmassa. Luonnollinen hevostaito on kaiken tekemisen henki. Eelan kanssa Kuú näkee yhtä monta mahdollisuutta uuden oppimiseen, hetken jakamiseen, kuin laskeutuu taivaalta lumihiutaleita, valkoisia maailmankaikkeuksia. Miltä tuntuisi lennähtää kohti taivaalla kelluvaa nimikaimaa tismalleen itsensä korkuisen, valtaisaa voimaa omaavan tamman selässä? Ja mikä tärkeää kaunista.. On eri asia maata selkä sälkää vasten varman, rauhasta rakennetun hevosen selässä, kuin saavuttaa sellainen luottamus tulisen tamman kanssa. Ja matka siihen on vähintään yhtä palkitseva. Ajatus saa Kuún värisemään. Seppele on Kuún ensimmäinen ratsastuskoulu, mutta Seppeleen lämmin henki muistuttaa jostain tutusta ja sitä paitsi hän on päättänyt seikkailussaan astella uusien tiedonlähteiden äärelle. Kuú toivoo myös jotain, joka antaa hänelle jonkin kiinnekohdan muuten niin vapaasti ajelehtivaan elämään. Uskoutuu täysin ja kokonaan sille asialle ja otukselle, joka henkäisee hänen sydämeensä ja puskee läpi minkä tahansa sen puolesta. Kuún hahmosta vastaa oikeissa metsissä viihtyvä tyttönen, joka kuuluu myös, hämmentävää kyllä, lukiolaisten paluumuuttajajoukkoon - koti kuvitteelisilla talleilla kuiskii jälleen kutsua myös mulle. Ja arvatkaa mistä aloitin virtuaalitalleilun vuosia sitten? Ensimmäiseltä vastaantuleelta, ensimmäiseltä hyvältä vastaantulleelta tallilta - Seppeleestä. Muutama vilkaisu ja sen jälkeen ei paluuta piirretyistä ole ollut. Uskomatonta ja aika mahtavaa, että tää paikka on edelleen se, joka kulkee kauniina. Oikeassa elämässä ratsastellut olen ja talleilla pyörinyt seitsemisen vuotta, taukoillut aina välillä ja nyt kääntänyt nenän takaisin hevoslaitumia kohti. Kirjoittaminen on tanssimista, kynän rahinaa paperilla ja sormenjälkiä näppäimillä. Rakkaampaa on kuitenkin ehkä piirtäminen, juuri teroitettu lyijykynä, mustetahrat käsissä ja vesiväripuro paperin poikki. Tätä olen kaivannut. Kaikki muutkin, onnea matkaan. KuúP.S. Muoks 10.2. 19:03Nopea lyijykynäpiirros, jossa kontrasti ja valoisuus kärsi skannerin puuttesta (se on hautautunut paperivuoreen). Oi, tuota oli kiva piirtää, alan saada taas tuntumaa ilman mallikuvaa. Jes. Nyt jäämmä odottamaan.
|
|
|
Post by Anne on Feb 11, 2014 18:45:37 GMT 2
Hoitajahaut ovat ratkenneet seuraavanlaisin tuloksin... tättärättätäää... Humu: MinttuEela: KuúHuijari: CeciliaWindi: Kia Tervetuloa poppooseen!Kirjoitattehan esittelyn vielä tänne parin viikon sisällä, niin lisäilen teidät sivuille. Hoitamisen voipu aloittaa vaikka heti =)
|
|
Kuú
Perustallilainen
|
Post by Kuú on Feb 11, 2014 19:01:09 GMT 2
Apua, tuntuu että halkean! Kiitos, kiitos. Hei, Eela, täällä minä olen.
|
|
|
Post by Luna on Feb 11, 2014 19:33:15 GMT 2
Onnea kaikille, itseäni ei tällä kertaa onnistanut mutta ainon yrittää uudedtaan ;D
|
|
|
Post by Sandra on Feb 11, 2014 20:25:24 GMT 2
Pettymys on suuri, kun ei tälläkään kertaa tärpännyt. Masentavaa, mutta kai se on pakko hyväksyä, että aina kaikki ovat minua parempia. Onnea silti "voittajille".
|
|
Minttu
Uusi ihmettelijä
Koulutaso: HeA
Estetaso: 70 cm
|
Post by Minttu on Feb 12, 2014 7:30:09 GMT 2
Oih! Ihanaa! Halkean kohta onnesta... Esittelyn kirjoitan viimeistään huomenna, tarinaa tulee hiihtolomalla.
|
|
|
Post by Anne on Feb 12, 2014 12:27:55 GMT 2
Sandra, olet ilmeisesti vaihtanut nimeä, kun en hm-listasta Sadraa löytänyt? =) Pahoittelen, että en kaikkia muista ulkoa, kuka on ollut mikin aiemmin =)
|
|
Cecilia
Uusi ja innokas
Hoitoheppa: Huijari
|
Post by Cecilia on Feb 12, 2014 15:38:32 GMT 2
Oo, jotenkin niin epäuskoinen olo oikeasti vieläkin : D Mutta iso kiitos ja kirjoittelenpa tuon esittelyn ja ekan tarinan heti pian
|
|