|
Post by Anne on Jun 14, 2013 9:30:35 GMT 2
Huomio! Pikainen hoitajakurssi tulossa, joten sen voi suorittaa ennen hakuja, mikäli et ole vielä hoitajakurssia käynyt.Haku on avoinna kaikille hoitajakurssin suorittaneille, nykyisille aktiivisille hoitajille tai aktiivisten sub-hahmoille. Haku on avoinna 30.6. asti. Jos sopivaa hoitajaa ei hevoselle löydy, jatkuu haku hevosen kohdalla. Hoitajaa hakevat hevoset:Aristoteles IV, "Ari?"Vauhdikas, peruskoulutettu ja nöyrä ruuna, joka hurmaa upealla olemuksellaan. Pienehkö ja sirohko, hassutteleva ruuna. Étonnant "Eela"Herkkä tamma, joka vähäisen tuntimääränsä vuoksi tarvitsee osaavaa liikuttajaa ja hoitajaa. Frozen Princess "Pampula"Hassu poni, joka tekee lähinnä kevyitä tunteja talutusratsuna. Aktiivinen poniratsastaja siis hakusessa. Tynnyrimahainen tamma kaipaa treeniä ja pitkäkestoisia maastoja. Humaus-Tyttö "Humu"Tallin vanhimpia hevosia, viettää jo osa-aikaeläkettä ja kaipaa etenkin puskailulenkeistä kiinnostunutta hoitajaa. Peruskiltti kokeilija, sopii hoidettavaksi myös nuoremmille. Ilo Huiska "Huiska"Osaava, mutta kovasuinen suokkitamma etsii päättäväistä hoitajaa. Vauhdinsietokykyä kaivataan ratsastuksen osalta ja myöskin määrätietoisia otteita karsinassa. Lashay "Laila"Ratsastettaessa todellinen diiva. Oiva koulutamma, säikkyilee maastossa, joten soveltuu kentällä ratsastuksesta enemmän haaveileville. WalmaNuori ja raaka ponitamma, joka lähinnä käy talutustunneilla. Etsii pienikokoista ja taitavaa ratsastajaa, joka pystyy ponia hoitamisen ohella kouluttamaan lisää. Hevoset valittu tähän sen perusteella, että loma-ilmoitukset ovat vanhoja ja hoitomerkintäjä ei ole tullut. Mikäli haluat hoitsusi kanssa jatkaa, voi laittaa Annelle viestiä ja katsotaan tapauskohtaisesti. Hakemuksessa kerro itsestäsi/hahmostasi ja miksi juuri haluat hoitaa hakemaasi hevosta/hevosia. Piirros- ja kuvanäyttöjä ei tarvita, vaan hoitajakurssin tai muun aktiivisuuden tekeleet korvaavat tämän =) Haemme rentoa, positiivista, ratsastuskouluelämästä kiinnostunutta porukkaa riveihimme! Björks Brigitta "Gitta" Tammamainen otus, jonka mielialat vaihtelevat päivittäin.
Gitalle löytyi hoitaja Jennyferistä, Alman siirryttyä eläkkeelle. Funky Frank "Frank" Herrasmiesmäinen monitoimihevonen. Isokokoinen, mutta helpon käsiteltävyyden vuoksi soveltuu myös vasta-alkajalle. Frankin ura on Sebessä on ollut hieman epäaktiivisten hoitajien siivittämää, joten nyt kaivataan todellista rakastajaa tälle herralle.
Frank löysi jo hoitajan, kun hevoskokoon kasvanut Loviisa siirtyy ruunan puunaajaksi.
|
|
Selena
Perustallilainen
Koulutaso: Helppo C
Estetaso: re 50 cm
|
Post by Selena on Jun 14, 2013 11:14:44 GMT 2
Hitto. Täällä sitä ollaan, taas. Ajattelin tässä huvikseni katsella läpi Seppeleen sivuja, ja hoksasin, että haut ovat auki. No, innokkaana tyttönä katselin hoitajaa hakevat hevoset - ja Humu oli listassa. En siis jälleen kerran voinut itselleni mitään, ja, no, tässä sitä siis ollaan. Jälkeenpäin alkoi pikkuhiljaa harmittaa lopettamiseni Pellan kanssa, vaikka tokihan tamma on Ilusta huomattavasti paremman hoitajan saanut. Syksyn ja talven aikana en tosin olisi ehtinyt yhtään sen parempi hoitaja olla, mutta nyt kesän tullen inspiraatio on kasvanut itse kunkin kohdalla, esimerkkinä nyt vaikka yksityiseni Shelyesissä, jolla hoitomerkintöjen väli talvella oli useita kuukausia, kun taas kesäkuun aikana on tullut jo kolme hoitomerkintää. Kuitenkin uskon, että pystyisin ensi talvena keskittymään virtuaaliponeihin enemmän, kun irl-elämässä ei ole tulossa yhtä isoja produktioita kuin nyt koko kevään ajan on ollut. Lisäksi olen nyt päättänyt keskittää energiani pariin panostettuun hoidettavaan, eikä siten, että niitä on joka puolella, enkä jaksa hoitaa, kuten viime talvena kävi. Nykyään osaan ottaa jutun paljon rennommin eikä paineita maksuista ole - sen näkee jo verratessa paria maksua jatko- ja alkeiskursseille. Noh, ehkä tuossa oli selitystä kerrakseen. Humulle hakee siis hoitajaksi meikäläisen sub-hahmo Essi. Essi on 14-vuotias pisamanaamainen blondi, joka on ratsastellut koko ikänsä, mutta lähinnä maastoillen. Helpon B:n asiat kyllä taipuvat ja ratana hypätty 60 senttiä, mutta enemmän tyttöä kiinnostaa rento maastohumputtelu ja miksei myös maastoesteet. Tietysti aina välillä pitää kentälläkin vääntää, mutta useimmiten tämä positiivinen (ja tyhmä !) blondi houkuttelee pakottaa jengin mukanaan maastoon, suostuen kuitenkin kentälle esteidennostelijaksi, jos joku on hyppäämään menossa. Tytöltä löytyy myös hieman rämäpäisyyttä ja yllytyshulluutta, mutta yleensä hulluudet kaatuvat siihen, ettei kaveria löydy mukaan. Tiivistettynä siis positiivinen, hieman rämäpäinen maastoileva blondi. Humu siksi, että se muistuttaa huomattavasti niin ulkonäöltään kuin luonteeltakin viime kesän ihanaa leirivuokrahevostani. Kyseisen tamman voisin vaikka ostaa itselleni, jos vain olisi rahaa ja aikaa ja osaamista. Humun kanssa pyrittäisiin kehittämään luottamus mahdollisimman hyväksi ja pitämään vanha tamma virkeänä osa-aikaeläkepäivinänsä kevyillä maastolenkeillä ja kehänkiertoon vaihtelua tuovilla tehtävillä. Tärkeintä olisi tamman hyvinvointi ja oma viihtyminen. Jos Humun kanssa ei nappaa, niin suokkilinjalla jatketaan. Toinen vaihtoehto on siis Huiska, jonka kanssa päästäisiin myös nauttimaan maastoilun iloista. Lisäksi tamman kanssa voitaisiin treenata laukannostoja maastossa ylämäessä, mutta myös päästellä menemään ravissa ja nauttia hitaammastakin tahdista. Huiskan kanssa voisimme myös treenata kentällä, mutta pääasiassa tämänkin tamman kanssa puuhailut painottuisivat maastoiluun ja maastakäsin työskentelyyn. Jos suokkien hoitajaksi en satu pääsemään, myös Pampula on vaihtoehto. Pienen palleron kanssa päästäisiin maastoilemaan pitkiäkin lenkkejä, mutta myös treenaamaan kentällä, ettei tortilla aivan muodottomaksi liho ja jalat yltävät ponillakin maahan. Pampun kanssa pääsisimme nauttimaan myös viilentävästä pesusta rankan treenin jälkeen, eikä vain humputtelusta metsän keskellä. Noh, irl meikä on siis -99, sisäisesti ja melkein ulkoisestikin blondi, vähän hidas, vähän rämäpäinen, olenhan mä ennenkin selostanut. Samoin miksi haluaisin Seppeleeseen. Lopettamisilmoituksessani sanoin, että " Ei, Sebe ei ollut mulle oikea paikka.". Päätös oli hätiköity, enkä ajatellut asiaa monelta kantilta - olin silloin myös nuori ja tyhmä (olen toki vieläkin), ja nykyään tulee hävettyä viime syksyn kirjoituksia... Silloin ajattelin, että ainut ratkaisu täällä pyörimiseen on kutakuinkin viikottaiset hoitomerkinnät ja päivittäinen pyöriminen foorumilla, mutta jälkikäteen tajusin, että ei sellaista tarvitse jaksaa, kunhan ilmoittelee elossaolostaan. Jos nyt vielä jotain näyttöjä, niin Hetan päiväkirjaa saa tutkiskella, siellä on sekä piirtoja että kirjoitelmia. Mieluiten loppupäätä, kiitos, tekee mieli poistaa nuo alkupään merkinnät, niin laaduttomia että, hyh. Ehkä tässä oli kaikki. Jos lykästää, niin lykästää, jos ei, niin ei. Kiitos ja onnea muille hakijoille. - Essi
|
|
Nadja
Perustallilainen
Hoitoheppa: Edi ja Taiga
Koulutaso: HeC
Estetaso: 60-70 cm
|
Post by Nadja on Jun 14, 2013 11:38:45 GMT 2
Hoitsua metsästämässä
Hestian kanssa ei onnistanut, mutta nyt ollaan taas täällä hakemassa innolla uusille tuttavuuksille. Nyt on tähtäimessä vähän useampi hevonen, joskos joku niistä osuisi.
Iso ja ihana
Upea puoliveritamma herätti ihastuksen ja mielenkiinnon heti ensimmäisenä. Mustankimo kaunotar hurmasi niin ulkonäöllään kuin unelmaluonteellaan. Laila on juuri sellainen hevonen josta haaveilen: herkkä ja hellyyttä kaipaava. "Soveltuu kentällä ratsastuksesta enemmän haaveileville" luki haussa, ja tämä sopii itsellenikin hyvin. Minunkin olisi aika alkaa ratsastaa vähän enemmän kentällä eikä vain rämpiä puskissa, ja Lailan kanssa tämä onnistuisi hienosti. Toki maastossakin joskus tulevaisuudessa käytäisiin, mutta ensin tutustuttaisiin toisiimme hoidettaessa ja kentällä ratsastaessa. Maastossa voitaisiin myös tehdä aluksi taluttelulenkkejä vaikka toisen hevosen seurassa, tällä tavoin saataisiin ehkä säpsyilyäkin vähän karkotettua. Muutenkin olisi ihanaa päästä luomaan luottamussuhdetta tähän ujoon neitokaiseen ja uskon että Laila opettaisi minulle paljon. Olisi myös minunkin aika alkaa ratsastella isommilla hevosilla, kun poniratsastaja olen, sillä joskus tulee kuitenkin eteen se hetki kun kasvan ponimitoista ulos. Lailan kanssa pääsisin siis myös "totuttelemaan" isoihin hevosiin. Laila olisi siis kaikin puolin sopiva hoitohevonen minulle, ja uskon, että voisin olla myös sopiva hoitaja sille.
Hyvin uusi, vaan sitäkin ihanampi
Lailan rinnalla on toisena, mutta aivan yhtä ihanana vaihtoehtona Aristoteles. Kun Ari lisättiin Sebeen, oli hakemusta muokatessa todella hankalaa päättää, sijoitanko Arin kakkos- vai ykkösvaihtoehdoksi. Niinpä päätin, että molemmat ovat "ykkösinä", eli vaikka Ari tässä alempana onkin, on se yhtä tärkeässä asemassa kuin Laila. Ari hurmasi ensisilmäyksellä suklaasilmillään ja sekä kauniilla että söpöllä ulkomuodollaan. Luonne on mahtava: hoidettaessa ei tulisi tylsää, kun herra keksii jekkujaan ja ratsastaessa ruunan kanssa saisi myös tehdä vähän hommia. Tarinoihinkin saisi kivasti sisältöä Arin kanssa, kun persoonaa löytyy. Arin kanssa tutustuttaisiin myös toisiimme ensin hoitaessa, sitten ratsastaessa. Voisimme treenata jäykkyyttä pois niin ratsastaessa kuin vaikka venytellen karsinassa. Koulu- ja taivuttelujuttujen lisäksi hyppäisimme välillä, eikä joskus vähän vauhdikkaampia ja joskus vain rentouttavia käyntimaastoja saa unohtaa! Kaikenkaikkiaan Aristoteles voisi olla aikalailla täydellinen puunattava minulle, ja olisi mahtavaa päästä puuhailemaan tämän persoonan parissa.
Iso persoona pienessä koossa
Jos Lailan tai Ariston kanssa ei nappaa, niin siirrytään ponipuolelle. Pampula ja Siiri olivat ehdottomasti lempparipollejani Seppeleestä heti kun ensimmäistä kertaa tänne tulin. Nyt kun toinen näistä pikku veijareista on ilman hoitajaa niin pitäähän tilaisuuten tarttua. Kuten ylempänä jo sanoin, olen poniratsastaja, vaikka isotkin hevoset kiehtovat minua. Kuitenkin olen valmis vielä jatkamaan ponien parissa, ja pystyn vielä ratsastamaan shettiksellä. Pampula olisi varmasti mielenkiintoinen pakkaus kaikkine jekkuineen ja jääräpäisyyksineen. Haussa luki "kaipaa treeniä ja pitkäkestoisia maastoja". Maastoilu on mielestäni varmasti parasta ratsastuksessa, joten pitkäkestoiset maastot järjestyvät kyllä. Kuitenkin tykkään myös mm. esteistä ja kouluratsastuskin on ihan mukavaa, joten treenailtaisiin myös ahkerasti. Pampulan kanssa pääsisi varmasti itsekkin kehittymään, kun pallerolla on omakin tahto ratsastaessa ja tämän tamman kanssa olisi varmasti hauskaa jokaisena päivänä!
Viimeisenä mutta ei vähäisinpänä
Jos Lailan, Arin tai Pampun kanssa ei onnista, on vaihtoehtona vielä Eela. Eela on kaunis ja luonteeltaan hieno, silla haastetta löytyy. Eelan kanssa totuttelisimme ensin toisiimme hoitaessa ja maasta käsin ja siirtyisimme vasta sitten satulaan. Ensin ratsastettaisiin kentällä ja kokeiltaisiin maastoilua, kunhan yhteispeli alkaa sujumaan. Eelassa on myös sama hyvä puoli kuin Lailassa, eli pääsisin totuttelemaan poniratsastajana myös vähän isompiin hevosiin. Eelankaan kanssa ei tylsää päivää varmastikaan tulisi, ja olisi mahtavaa saada opetella käsittelemään tätä ei-niin-helppoa hevosta.
Miksi Seppele?
Olen ihaillut Seppelettä jo hyvin pitkään ja hoitajakurssi suoritettiin jonkin aikaa sitten. Ennen tätä hakua olen ehtinyt hakea vain Hestialle. Seppele on mielestäni ehdottomasti virtuaalitallien parhaimmistoa, ehkä jopa kaikkein parhain. Sebessä on kiva porukka, aivan loistavasti piirretyt kuvat ja mukavia tapahtumia. Eikä ihania hevosia saa tietenkään unohtaa!
Kuka on Nadja?
Nadja on kavereiden seurassa viihtyvä huumorintajuinen hyypiö joka ei tiedä parempaa asiaa kuin laukata täysillä maastossa. Esteintoa löytyy myös eikä koulujumputuskaan ärsyttävää ole, vaikka monet eivät siitä pidäkkään. Nadja tykkääa auttaa muita: niin alkeiskurssilaisia kuin jo seitsemän vuotta ratsastaneita konkareita ja tyttöön on myös melko helppoa tutustua.
Onnea vielä muillekkin hakijoille sekä Frankille ja Gitalle uusine hoitajineen!
|
|
|
Post by Akku on Jun 14, 2013 12:12:30 GMT 2
Akku hakee nuoren Huijarin vastapainoksi vanhemmalle ja pienemmälle tammalle, aivan, Humulle!
Kuitenkin Huijari ja Humu ovat niin samanlaisia, mutta niin erilaisia.
Humu on vielä kuitenkin ensimmäisiä lempihevosiani Seppeleessä. Lisäksi, Humu kaipaa "etenkin puskailulenkeistä kiinnostunutta hoitajaa". Onhan Akku sitäkin, ja Huijarin kanssa keskittyy pääosin vain treenaamiseen, niin olisi mahtavaa myös maastoilla ja mennä muutenkin rennommin toisella ponilla. Mutta ei silti joka hoitomerkinnässä mennä maastossa ilman satulaa esimerkiksi, vaan paljon muutakin. Silti Akku ei myöskään halua hoitohevosekseen aivan pystyyn kuollutta ponia, tai automaattia joka kulkee peräänannossa kaula kaarella.
Yhteishoitojakin saattaisi tulla, ja rentous näkyisi myös kuvissa.
Mutta siis mut tääl tunnetaan, joten en rupee taaskaan mitään miniromaania itsestäni kirjotteleen. Sekin tuli selväks kai, että miksi Humulle.
♥: Akkuliini
|
|
|
Post by Pihla on Jun 14, 2013 19:30:33 GMT 2
Huomasin vihdoin, että hoitajahakuihin oli tullut vaikka kuinka monta uutta hevosta. Ja nyt kun olen käyny hoitajakurssin, pääsen vihdoin taas yrittämään hoitohevosta.
Onnittelut Frankille, joka löysi hoitajan. Nyt kun sillä onkin hoitaja, haluaisin hakea hoitajaksi Humu nimiselle tammalle. Pampulakin olisi ihana, mutta se on hiuka liian matala minulle. Mutta siis, Humu on aina ollut yksi lempihevosistani Seppeleessä. En osaa sanoa mikä siinä viehättää, se on vain niin ihana ja suloinen "nallekarhu". En tiedä myöskään mitään parempaa kuin ihanat maastolenkit luonnon helmassa, vaikka ilman satulaakin! Vaikka on välillä kiva mennä myös esteitä ja koulua.
Iskin vielä silmäni Seppeleen uuteen silmät kääntävään ruunaan, Aritoteles IV:hen eli Ariin. Sen ulkonäkö sai minut heti ajattelemaan minulle rakasta hyvin samannäköistä ja miltei saman luonteistakin IRL tammaa. Olisi ihanaa viettää iloisia ja vauhdikkaita hetkiä juuri kyseisen ruunan kanssa, koska pääni pulppuaa tarinaa siitä. Haastellisuudessaan ja komeudessaan se olisi juuri ihana minulle. Toivottavasti tämä riittää perusteluiksi niin ihanalle hevoselle kuin Ari.
Suuva on 170 senttimetriä pitkä 15-vuotias tyttö, joka on harrastanut hevosia miltei koko ikänsä. Hän pärjää niin nuoremman kuin vähän vanhemmankin hevosen kanssa. Luonteeltaan Suuva on iloinen, puhelias ja rauhallinen, mutta sopivan tilanteen tullessa päättäväinen. Hän rakastaa tehdä pitkiä maastolenkkejä, vaikka ilman satulaakin ja hypätä esteitä. Kuitenkin välillä on ihan kiva mennä kentällä tai maneesissa koulua. Ulkonäöltään Suuva on melko tavallinen, vähän yli olkapäiden ulottuvat tumman ruskeat hiukset ja otsatukka on vedetty sivuun.
Miksi juuri Seppele Olen aina ihaillut lämminhenkisyyttä ja upeita piirrettyjä kuvia. Haluaisinkin joskus todellakin osata piirtää yhtä hyvin, edes lyijykynällä. Seppeleessä olen käynyt jo melko kauan, tai no... Jotkut ovat käyneet minua monta vuotta enemmän ja kunnia heille. Sähköpostinkin sain vai sitä varten, jotta saisin alkaa käymään täällä. Toivoisin todellakin, että pääsisin tallin hoitajiin, niinkuin varmasti moni muukin.
Ruudun takana istuu 8 vuotta hevosia harrastanut, pian 13-vuotta täyttävä tyttö. Minulla on tällähetkellä kolme hoitoponiakin. Virtuaalikokemusta löytyy jo monen vuoden takaa ja omia tallejakin on ollut jo monia. Rakastan tarinoiden tekemistä ja kun pääsen vauhtiin, teen usein pitkiäkin tarinoita. Tarinoiden lisäksi tykkään piirtää, lyijykynällä tosin.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jun 15, 2013 12:43:40 GMT 2
KESÄKUUN HOITAJAHAUT 2013
Heips jälleen, ei Alysia voinut pitää näppejään erossa hoitajahausta, josko tällä kertaa nappaisi. Seppeleestä olen aina pitänyt, jotenkin mukavan realistinen paikka. Hestian kanssa ei tärpännyt, mutta aina on toivoa yrittää uutta alkua kenties toisen kauraturvan kanssa. Nyt kesän kunniaksi halusin taas panostaa ihan kunnolla, hoitohevostoiveenani Aristoteles IV.
Hakijasta vihjausta
Olen 19-vuotias, perustasoinen helpon B:n ja metriset esteet suorittava ratsastaja. Pienempänä sain laadukasta opetusta läheiseltä yksityistallilta, vakituiset tunnit aloitin ratsastuskoulussa seitsenvuotiaana ja nykyään käyn satunnaisesti parin kilometrin päässä sijaitsevalla valmennustallilla. Olen noin 167-senttiä pitkä ja melko hoikka, en mikään hujoppi joten ponikokoisillakin kaviokkailla voin onneksi mennä. En yleensä ole ujo, mutta uusia tilanteita jännitän kovasti, enkä aina osaa tehdä asioita helpoimman kautta. Minulla on vihreät silmät sekä pitkät ja suunnilleen vyötärölle ulottuvat hiukset. Huumorintajua löytyy, mutta joskus loukkaannun hieman liian helposti. Olen itsepäinen ja kovahermoinen, mutta jokseenkin haavoittuvainen ja hieman herkkä. Pelästyn helposti enkä pidä säikyttelystä - toisaalta taas tykkään itse tehdä muille piloja, piikitellä ja kiusoitella. Hevosten kanssa olen pehmeäkätinen ja ratsastaessakin yritän pysyä kuuntelevaisena ja yritteliäänä.
Talli täyttää toiveet
Seppelettä olen katsonut haikaillen jo kahdeksanvuotiaasta, jolloin aloitin säännöllisesti pyörimään virtuaalitalleilla. Kaikki hevoset olivat kuin unelmista, ja porukkaa riitti niin että... mutta en uskaltanut niin nuorena silloinkaan hoitajakurssille ilmoittautua. Seppeleen piirrokset ovat yksityiskohtaisia ja realistisia, ja toimintaa järjestetään paljon. Yhteishenki on tiivistä ja porukka rehdin ja aidon oloista. Anne ja Josefiina ovat asianmukaisia pitäjiä, harkitsevat päätöksensä kunnolla ja jaksavat ennen kaikkea pitää tätä tallia omistautuneina. Seppele on saanut suuren suosion, mutta haen tänne enemmän siksi, että talli vastaa täydellisesti odotuksiani. Nyt kun hoitajakurssi on onnistuneesti käyty, niin onhan sitä mukavaa koittaa jälleen onneaan, kun tietää, että mahdollisuus on.
Ei voisi kovemmin toivoa
Aristoteles IV. Uusi tulokas, nuori angloarabi. Seppeleen foorumille jälleen päädyttyäni ajattelin hoitajahakujen ratkenneen aikaisessa, mutta Annen ilmoitus olikin, että hakuja oli päivitetty. Syöksyin heti katsomaan, miltä hevostilanne näytti, enkä voinut itselleni mitään. Minulla ei ollut hajuakaan samalla niin Seppeleeseen kuin hoitajahakuihinkin ilmestyneestä ruunasta, mutta oikein syötävän ulkonäön voimin kävin kurkkimassa sen sivuilla. Tietojen perusteella "Ari" vaikutti oikein persoonallisen huumorintajuiselta hevoselta, väri on nätti ja herra on sopivan kokoinen, sekä mukavan nuori ja kapasiteetikas varsinkin esteillä. Vauhtia pelkäämättömänä ratsastajana ja innokkaana estehyppääjänä minun mielestäni Ari vaikuttaisi oikein mukavalta kumppanilta, huumorintajua kun ei minulta puutu niin ei näykkimisenkään kanssa ongelmia tulisi ilmenemään. Ruunan kanssa treenattaisiin kouluakin ahkerasti, tietenkin touhuttaisiin myös maastakäsin ja keksittäisiin uutta vaihteluksi sitten, kun aika sallii. Totuttaisin mielelläni Aria uusien asioiden pariin, etenisin sen kanssa hitaasti ja ratsastaessakin verryttelisin ruunaa kunnolla ennen tositoimia. Ari uutena ja nuorena hevosena säväytti heti, olisi hauska kokeilla aloittaa taival noin persoonallisen herran kanssa, jonka seurassa ei varmasti tylsää tulisi. _________________________________________________________________________________________
Piirustus- ja tarinanäytöt löytyy niin linkitettyinä kuin suoraankin Hestian hoitajahausta, mutta niin kuin Annekin sanoi, tällä kertaa toivon pärjääväni ilman mitään apujoukkoja kera näyttöjen. Valitsin hoitohevostoiveen huolella, kun loppujen lopuksi minut ihastutti heti talliin saapunut Ari. Totta kai kaikki olisivat persoonallisine luonteineen käyneet, mutta nyt lennän minun unelmieni mukana ja toivon parasta, kun vihdoin sen oikean hevosen löysin. Onnea myös muille hakijoille ja onnittelut Loviisalle ja Jennyferille uusista hoitohevosista!
Parasta toivoen Alysia
|
|
|
Post by Clara on Jun 16, 2013 22:47:44 GMT 2
Kaipaan ystävää...
Eräänä päivänä selailin Seppeleen sivuja tuttuun tapaani, ja huomasin hoitajahaun ilmestyneen. Aloin tietty heti selvittää millaisia haun hevoset ovat. Oli ihania kuvia, mutta kuitenkaan hevosista ei tuntunut löytyvän sitä oikeaa. Mutta sitten pääsin Lailan sivuille, ja tamman luonnekuvaus hurmasi minut. Ei haittaisi, vaikka kyseessä olisi pieni shettis tai suuri kylmäverinen - Lailan luonne, hevonen itse minut hurmasi.
Minä, Clara, olen iloinen ja pirteä, 12-vuotias tyttö, joka aluksi voi vaikuttaa hiukan ujolta. Voin vetäytyä kuoreeni, mutta tarvitsen vain pientä rohkaisua, ja kun minuun on tutustunut, olen iloinen ja nauravainen, mutten joka ikiselle asialle hihitä. Olen kohtelias muita kohtaan, ja olen aina valmiina auttamaan - tuntuu, ettei minulla ole koskaan kiire, tykkään edetä rauhassa, ympärilleni katsellen ja ajatellen kaikenlaista. En vähästä suutu,ja kanssani on helppo tulla toimeen. Osaan kuitenkin tarvittaessa laittaa vastaan, mutten huuda vaan yritän selvittää asiat perusteellisesti puhumalla. Olen kärsivällinen, hyvä kuuntelija ja pysyn rauhallisena joka tilanteessa - vaikka minua pelottaisi kuinka, pystyn hyvin hillitsemään sen. Olen perfektionisti niin ratsastaessa kuin muutenkin, olen myös tarkka ja huolellinen. Ratsailla omaan pehmeän, mutta päättäväisen käden sekä rennon istunnan. Rakastan hevosia juuri sellaisenaan kuin ne ovat ja keskittyn niin ihmisten kuin eläinten kanssa hyviin puoliin. Rakastan luontoa ja maastoilua, mutta kouluratsastus on lähinnä sydäntäni, toki esteitäkin on ihan kiva joskus hypellä. Olen pienikokoinen, mutta pärjään suuremmillekkin hevosille päättäväisyyteni ansiosta. Omaan ohuet, pitkät ja vaaleat hiukset sekä suuret, jäänsiniset silmät.
Ruudun takana istuu 12- vuotias, hevosia rakastava tyttö. Ratsastusta en pysty harrastamaan, joten heppailen harrastamalla virtuaalihevosia, lukemalla, piirtämällä, kirjoittamalla ja satunnaisella keppistelyllä.
Seppele oli ensimmäinen virtuaalitalli, jonka näin. Kun vuonna 2010 saavuin jotain kautta Seppeleen sivuille, en vielä tiennyt, mikä virtuaalitalli on. Ihastuin heti hienoihin kuviin sekä klikkaile tallissa-joulukalenteriin. Virtuaalitallit jäivät unholaan muutamaksi vuodeksi, mutta helmikuussa 2013 virtuaalinenhevosteluni sai alkunsa, ja niin päädyin myös Seppeleeseen, jota olen aina ihaillut: onhan aktiivisuus, hienot kuvat, persoonalliset hevoset ja panostetut sivut asioita, joita ei joka tallilta löydy.
Laila on hevonen, johon rakastuin heti ensisilmäyksellä. Tamma on ujo, mutta selvästi hyväntahtoinen hevonen, jonka kanssa haluaisin luoda luottamuksen toisiimme, vaikka sen saaminen vaatisi aikaa. Se voisi kuitenkin olla mahdollista - olenhan itsekin ujo ihmisiä kohtaan, joten voisin ymmärtää ujoa tammaa. Hevosia kohtaan en kuitenkaan arkaile, joten voisin rohkaista Lailaa eteen päin. Laila on myös pitkälle koulutettu ja herkkä - sopii minulle, onhan kouluratsastus intohimoni. Lailaa en voi sanoin kuvailla - se vain on täydellinen. Uskon, että Laila antaisi minulle paljon, kun vain olisin ensin antanut sille rakkautta ja rohkeutta. Lailasta voisin saada ystävän.
Entä jos pääsisin Lailan hoitajaksi? Heti luettuani sen sivut, minulle tuli hirveä inspis - päässäni alkoi kehkeytyä heti ensimmäinen hoitotarina. Olisin aktiivinen, vähintään kerran viikossa hoitaisin. Aktiivisuuteen on yksi syy muiden joukossa: irl- minä ja siskoni jankutettiin omaa koiraa vuosia, ja nyt kun saimme sen, on meidän myös hoidettava sitä. Sama pätee Lailaan, haluan palavasti sen hoitajaksi, ja jos pääsen, on minun myös hoidettava sitä - onhan täällä monta muutakin, jotka Lailalle haluaisivat. Seppele pysyy pystyssä varmasti vielä kauan, joten pitkäaikainenkin olisin - miksi vaihtaisin hoitsua, kun Laila on täydellinen? Minulla on myös pari omaa virtuaalihevosta ja toinen hoitsu, mutta Laila menisi ehdottomasti niiden edelle. Aluksi hoitaminen olisi tunnille laittoa, hetkiä kahdestaan karsinassa, talutusta ja muuta maastakäsin- työskentelyä ja vasta myöhemmin ratsastusta, kun luottaisimme toisiimme. Rakastan hevosten hellittelyä ja kahdenkeskeisiä juttuja, mutten tietenkään koulutyöskentelyä kammoa - siitähän minä juuri pidän, ja joskus tähtäisimme Lailan kanssa kisoihin, sitten joskus. Seppeleen toimintaan osallistuisin aktiivisesti. Jos taas ei onnistaisi, odottelisin jos Laila vielä joskus tulisi hakuihin, muille hevosille tuskin hakisin, vaikka ovathan nekin ihania persoonia. Ja vaikka myöhemmin hakisin jollekin muulle, voin luvata, että minut kyllä näette vielä Lailalle hakua laittamassa, tuosta tammasta en irti päästä. Sillä koskaan en ole tavannut yhtä ihanaa ja inspiraatioa antavaa virtuaalihevosta kuin Laila.
Onnea kaikille hakijoille sekä Gitan ja Frankin uusille hoitajille!
Lailaa toivoen ♥:llä Clara
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jun 17, 2013 9:39:53 GMT 2
Nonniin! Nyt olen sitten saapunut hoitajahakuihin. Onnea myös muillekkin hakijoille! RionaRiona on 13 vuotias tyttö. Riona on ratsastanut 5 vuotta. Noin 149cm korkea ja aika kevytkin Riona on, joten sopii vielä Shetlanninponeille. Seppele on kiinnostanut minua aina paljon. Aluksi en tiennyt siitä yhtään mitään enkä tiennyt miten siellä haetaan hoitajaksi. Nyt olenkin jo täällä saakka. Piirroshevoset kiinnostavat minua paljon. En tiedä mitä niissä on, mutta ne vain kiinnostavat minua todella paljon. Olen iloinen ja ystävällinen yleensä, en suutu helposti. Innostusta riittää kyllä ja mielelläni autan pienempiä. Olen rento ja hauska tyyppi. Björks BirgittaGitta herätti heti huomiota minussa. Tuon hevosen luonne oli niin tammamainen, että löytyisi myös mukavasti haastetta. Gitta on kaunis rakenteeltaan ja sillä on upea pää. Ehkäpä hevosen rakenne tekee siitä niin upean. Kun Gitankin mieliala vaihtelee, saisi siitäkin mukavasti haastetta. Gitta on mukava ratsastettava, joten silloin voi vaan keskittyä oikein ratsastamiseen. Ellei sitten pompukas ravi miua häiritse! Ei nyt varmaan. Gitta on hauska ja rento kaveri, jonka kanssa varmasti tulisin juttuun. ÉtonnantEela! En voi sanoa muuta kuin WAU!! Eela on niin upea ja siro tamma. Aivan unelmien hevonen! Diivailevasta hevosesta löytyy haastetta, joten jotain jännitystä Eelakin mukanaan toi! Eelan kanssa pitää siis olla kärsivällinen ja kyllä se minulta hoituu. Tarhasta hakeminen ja suitsiminen voi kestää, mutta kärsivällinen kokoajan. Tallilla ei ikinä ole tylsää päivää Eelan kanssa! Haasteita löytyy ja vauhtia. Tykkään lujaa menemisestä ja maastossa sekä esteillä varmasti olisimme ihan onnessamme! Eela; kaunis ja siro tamma, mutta kuuma ja reipas kuin mikä! Frozen PrincessPikku Pampula! Suloinen ja pörröinen Shetlanninponi vei ykkösenä kaiken huomion! Tätä kaveria kyllä on ihan pakko aina helliä. Pampula on juuri todellinen Shetlanninponi; jääräpäinen ja hankala. Karkailu hankaluuttaa hommia, mutta kun lujaa lähtee perään herkkujen kanssa, niin kyllä sen Pampulankin ehkä kiinni saa. Räjähtävä poni! Lähdetään lujaa Pampula ja äläkä unohda pukkeja! Hauska ja jääräpäinen poni, jonka hoitajana hellisin sitä päivät pitkät. Ainahan Shetlanninponeja pitää helliä. Kaikkihan shettiksistä tykkää! Humaus-TyttöHumu on niin upea supisuomalainen tamma! Jo vanhuusiässä, mutta terhakkuutta löytyy ja onkin laumansa johtaja. Humua olen katsellut pitkän aikaa. Se on niin kaunis kun olla voi. Rakastuin siihen heti ensisilmäyksellä. En tajua miten niin upeaa hevosta voi olla edes olemassa. Kiltti ja hauska Humu sopisi kyllä minulle. Kun huomasin että Humu oli hoitajahauissa mukana, minun oli pakko hakea sen hoitajaksi. Maastossa Humun kanssa olisi aina mukavaa. Ponimainen Humu kyllä vie jokaisen sydämmen! Ilo-HuiskaHuiska oli minulla myös hevosenhoitokurssilla ja meillä kyllä synkkasi hyvin. Huiskalla riittää yleensä energiaa ja sitä on ihan kiva kyllä taltutella. Saa siitä Huiskastakin irti jotain haastetta. Vauhdikas, mutta kiltti neiti on kyllä niin mukava hoitaa, kuin ratsastaa. Huiskan eloisuus oikeen huokuu siitä. Kun Huiska nostaa laukan niin varmasti laukkaa kyllä lujaa! Vauhdistahan minä tykkään! Huiska on kyllä mukava tamma, jota olisi kyllä todella hauska hoitaa. LashayLaila on niin upea tamma. Siro ja kaunis olemus. Sillä on oikeen kaunis piirteitä täynnä oleva ulkomuoto. Lailaa aina rohkaisisin uuteen. Ensin kyllä melestäni jokaisen pitäisi saada Lailaan yhteys ja luottamus. Laila on arka ja sitä täytyy rohkaista tässä suuressa maailmassa eteenpäin. Voi olla! Jonain päivänä Laila on paljon rohkeampi. Lailasta saisin varmasti hyvän ystävän. Sellaisen joka on aina tukemassa ja auttamassa.
|
|
simona
Perustallilainen
Hoitoheppa: Walma
Oma heppa: Pampula
|
Post by simona on Jun 17, 2013 21:17:12 GMT 2
Rinsessojen hovipalvelija
Simona on brunetella tukalla ja ponnarileteillä varustettu ruskeasilmäinen 12 - vuotias tytöntyllerö joka vierastaa vähän isompia hevosia, mutta ponivuodet ovat vasta puolivälissä tämän tytön ratsastusuraa. Lapista kotoisin oleva vanhempien pikkurinsessa on perheensä ainoa lapsi, mutta omistaa puolisiskon, Loten. Ponitaitoja on harjoiteltu siskopuolen tilastoponilla jolla on sitten menty täydet kolme vuotta putkeen ja siihen päälle edelliset vuoden ratsastustunnit alkeiskurssilta lähtien. Hankala Lillan on ollut Simonan elämässä siis vuosia ja sen kanssa on sitten hypätty rata sitä neljääkymppiä, kisattu yhdet ja ainoat estekilpailut sillä, ratana se tuttu ristikkoluokka, taluttajalla varustettuja. Simona on nyt kuitenkin vähän varmempi ja rauhallisempi ratsastaja jota varjostaa kuitenkin kova yksinäisyys ja kärsimättömyys. Simona on perinnyt kärsimättömän luonteenpiirteensä äidiltään ja yksinäisyys on nyt koulussa sitä kahden kaverin juttua, mutta heppakavereita he ovat - kaikki erilaisia ja persoonallisia.
Ratsastuksessa osataan ne tärkeimmät, alkulämmittelyt ja loppuverryttelyt täytyy tehdä sekä tämä tyttö tykkää maastoiluista ja vähän hankalimmista poneista. Simonalla kyllä riittää pinnaa vaikeidenkin ponien kanssa vaikka nuori onkin ja ratsastuskoulumuistoista on jäljellä enää kaikkien inhokkiponi Rokkan johon Simona ihastui tyylillä 'rakkautta ensisilmäyksellä'. Rokkan on opettanut melkein yhtä paljon kuin Lillan, mutta nyt on Simonan saatava ponivuotensa kunnolla hyvin käyntiin. Tyttö osaa myös nauraa kuin itkeäkin asioista, mutta pikku pukit tai putoamiset eivät lannista tätä tyttöä. Harvinaisen utelias pikkuneiti on pirteä, mutta osaa myös toimia rauhallisena ponien kanssa. Äidin pikkuinen iltatähtönenhän tuo on, mutta kokee sen enemminkin häpeänä kuin sillä - että hän voisi vain pyytää jotakin, kun äiti säälii häntä isän menetyksestä. Simona kuitenkin löytää ystäviä ponipalleroista kuin tallilaisistakin, ja toisi varmasti vähän ärsyyntymystäkin, mutta tuo jaksaa aina vain tehdä ja tehdä. Varusteputsaus, likaisen ja kuraisen puskaponin harjaus ja vain pyöriminen tallilla saavat tytön kasvot jo täyteen hymyyn.
Piirretyistä virtuaalitalleista ei sen vertaa ole ennemmin kokemusta, mutta olen satunnaisesti piirrellyt vuosien varrella olevien hoitohevosteni päiväkirjoihin piirroksia, ja jos minut satutaan valitsemaan jommankumman ehdokin hoitajaksi, satunnaisisti piirtelisin koneelta ja käsin. Kirjoitustaitoni saattaa olla sitä sun tätä. Olen myös innokas pilkkulaittaja ja pilkkuja saattaa tulla vahingossa joihinkin minne sen nyt laitan. Pyrin tuomaan tarinoihini innokkaan ja myös realistisen tunnelman ponielämän keski-, ja parhaista vaiheista.
Lyhyesti sanottuna tyttö on pirteä, pirtsakka ja innokas ratsastaja joka tykkää tehdä kaikkea ponien kanssa, eikä lannistu vaikka pikkuinen virhe sattuisikin tulemaan. Rauhallinen ja ihmeellisen kärsivällinen kavioisten kanssa ja harjaus ja hevosten hyvinvointi on aina etusijalla, ei haittaa vaikka aina ei pääse ratsaille - tärkeintä, että poni voi hyvin ja viihtyy!
Pikkurinsessä Pampula
Pampula on semmoinen söpö poni, jonka kanssa voisi tulla vähän haasteita ja ärsyyntymystäkin, mutta luonteeltaan se on osuva ja pirtsakan näköinen pikkuponi joka näyttää juuri siltä, kuin olisi keksinyt uuden, kekseliään ja ennenkuulumattoman kujeen seuraavalle ihmiselle joka sen karsinalle tulee. Eliksiiri ja tämä Princess ovat uskomaton pari joista Simona on tyksinyt jo monia vuosia, nyt kun lempiponille järjestetään hoitohaku täytyyhän pikkulikan siihen osallistua. Frozen Princess on ehdottomasti nimensä veroinen tamma jonka kanssa tulisi väänneltyä joskus pakkopullaa kentällä, mutta myös rauhallisia jekuttelevia maastoretkiä mukaanlukien varusteiden ja itse ponin puunausta. Töksyinen shettisravi on tullut tutuksi monen vuoden takaa ja Pampula olisi juuri se oikea, tietysti alla tähtien ja Simonan tokaisu. 'Ponista täytyy aina pitää, ei saa tehdä hätäistä johtopäätöstä sen suhteen'. Pampula, pampula ja vielä kerran tuo pirtsakka ponitamma.
Pampula diivana ohittamassa suuria lätäkköjä on Simonasta upea tunne, shettislinja on ollut pitkä eikä siitä muutamasta vuodesta myöskään luovuta, koska tyttö on perinnyt geenejensä mukaan äitinsä suvusta lyhytkasvuisuuden ja on nyt paritoistavuotiaana vielä 146 centtimetrin pituinen, joten Pampula olisi pitkäaikainen hoitoponi vähän innokkaammalle hoitajallekkin.
La vista, dé Huiska
Seppeleen yksi uusimpia asukkaita oleva suokkitamma on herättänyt kiinnostusta jo pikkaisen ajan, mutta nyt vasta tajusin äkisti että hui! Huiskahan etsii hoitajaa, on kuuden hevosen hoitajahaussa ja tolleen, mutta nythän pitää tällekkin neidolle hakea siltä varalta ettei tuon pirtsakan ponitamman kanssa nappaakaan. Huiskan kanssa voitaisiin treenailta kentällä vähän kiemuroita ja maastoilla aina kun huvittaa ja on fiilistä. Pienet maastoesteet tuovat arkeen hullunhauskaa vaihtelua! Huiska on ehkä vähän iso tälle tytölle, mutta eiköhän tuo jotenkin pärjää sen kanssa.
Suomalainen Ilo Huiska on tuommoinen kiltin näköinen, hyvin persoonallinen tamma joka on vähän niinkuin 'pakkonakki' - sehän on ylisöpö sisä kuin ulkokuoreltaakin, sen luonne on persoonallinen ja mitä muuta!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jun 20, 2013 15:44:41 GMT 2
Kesäkuun hoitajahakuun osallistuen Heipä hei. Tämä heppatyttö etsii itselleen ihanaa hoitohevosta, ja sen taisinkin löytää. Tuo kaunis suomenhevonen Ilo-Huiska sai mielenkiintoni heräämään tällä kertaa. En tiedä miksi, mutta suomenhevosilla on se joku charmi, joka aina voittaa minut puoleensa. Huiskassa ihastuttaa sen eloisa ja vauhdikas luonne. Tuo rautias unelma on siis minulle se oikea! Näin kesäpäivinä olisi hauska päästä vauhtiin Huiskan kanssa. Auttaisin mielelläni Huiskan laittamisessa kuntoon tunneille, jos vaikka ratsastaja ei ehdi tai tarvitsee muuten vain apua. Autan nimittäin enemmän kuin mielelläni. Juuri nyt minulla ei ole muuta hoitohevosta, joten minulla olisi paljon aikaa Huiskan hoitoon. Olen aktiivinen ja rakastan kirjoittamista, joten minulla ei lopu ideatkaan kesken. Osallistuisin oikein kunnolla Seppeleen meininkiin sillä olen tutkiskellut sivua jo hetken aikaa ja olen jo pitkään halunnut mukaan toimintaan. Nyt vasta löysin unelmieni hoitohevosen, joten päätinpä yrittää onneani! Wilusta faktaa Olen 15-vuotta ja täynnä energiaa. Yritän ajatella positiivisesti eikä minua yleensä löydetä altapäin. Olen hieman ujo, joten saattaa kestää hetki että uskallan kunnolla jutella. Aina kun aloitan jotain, haluan tehdä sen loppuun, sillä muuten asia jää vaivaamaan minua. Olen myöskin aika päättäväinen ja uskon että se on ihan hyvä asia Huiskan hoitajana. Vauhti ei haittaa minua yhtään, sillä en pelkää sitä. Itseasiassa, mitä enemmän vauhtia, sen parempi! Olen ratsastanut pari vuotta. 10-vuotiaana hevoskärpänen puri minua - ja se puri lujaa - sillä nyt en millään voisi edes kuvitella lopettavani tätä harrastusta. Rakastan ratsastamista yhtä paljon kuin hevosia. Minulle on ihan sama, missä ratsastan: kentällä on ihanaa, kuten myös maastossa. Taitan helpon B'n ja rataesteissä 90cm. Minulla ei ole kauheasti kokemusta kisoista, olen pari kertaa ollut mukana, mutta se siitä. Pelkkä tallielämä ratsastustuntineen on enemmän minun juttuni, kuin stressailu kisa-areenoilla. Toivottavasti onnisti tällä kertaa, sillä en malttaisi millään odottaa! Wilu kiittää ja kuittaa!
|
|
Rosa
Uusi ihmettelijä
Estetaso: 80 cm
|
Post by Rosa on Jun 20, 2013 16:13:41 GMT 2
Moikka! Olen Rosa 15-vuotias innokas heppatyttö, joka olisi hoitohevosta vailla! Hevoset on ollut lähellä sydäntäni pienestä pitäen. Ratsastuksen aloitin kaverini kanssa, mutta kaverin into hiipui ja minä sitten jatkoin sitä yksin. Ratsastanut olen 8 vuotta, suurimman osan ajasta olen käynyt koulutunneilla. Ratana olen hypännyt 80cm. Rakastan pitkiä maastolenkkejä ja vaelluksia! Kisannut olen pari kertaa, mutta koin, että kisaaminen ei ole minun juttuni. Pidän enemmän tunneilla ratsastamisesta, sekä itsekseen ratsastelusta ja hevosten hoidosta. Rakastan pitkiä maastolenkkejä ja vaelluksia! Luonteeltani olen reipas, iloinen ja ahkera! Olen hoitanut hevosia ennenkin virtuaalitalleilla, joten kokemusta hoitamisestakin löytyy. Olen käynyt Seppeleessä ratsastustunneilla (eri käyttäjällä vain) ja talli vaikutti minusta todella mukavalta. Humaus-Tyttö "Humu" Pitkän pohdinnan jälkeen päädyin Humuun! Kaikki jotenkin loksahti kohdalleen, kun luin Humun tiedot. Humu ei vaikuta liian vaativalta hevoselta ja uskon, että tulisimme hyvin toimeen. Otin kuitenkin huomioon sen, että Humu on kuitenkin jo 18-vuotias, mutta en anna sen haitata. Tekisimme paljon rauhallisia lenkkejä maastossa. Toivotan onnea kaikille muillekkin hakijoille! ♥
|
|
|
Post by Johanna on Jun 24, 2013 10:55:16 GMT 2
Hei olen Johanna ja tässä tulisi tämä minun hoitajahakuni, eli siis haluan ja olen jo pitkään hoitajaksi Seppeleeseen ja nyt voin ainaskin koittaa toteuttaa haaveeni kun olen suorittanut vaaditun hoitokurssin. Minut hurmasi erityisesti kaksi neitiä nimittäin Huiska ja Humu.
Prinsessat
Humu vaikutti minusta suloiselta ja kiltiltä mutta silti jotenkin erityiseltä. En ole koskaan tavannut virtuaalimailmassa enkä irl elämässänikään saman kaltaista hevosta. Kun luin että Humulle kaivataan etenkin puskailulenkeistä kiinostunutta hoitajaa olin hypätä tuolilta, sillä itse olen juuri niitä puskaratsastajia. Humun töksähtelevä ravikaan ei minua haittaa sillä olen tottunut ratsastamaan pienillä poneilla ja hevosilla.
Huiska oli niin valloittava että se hypähti heti susikki hevosteni listan kärkipäähän. Huiska kuulemma etsii määrätietoista ja päättäväistä hoitajaa jolla olisi vauhdin sietokykyä. No minua ei ainaskaan kova vauhti saa voimaan pahoin enemminkin saatan purskahtaa nauruun kuin itkuun hevosen ottaessa vähän suuremman vaihteen päälle. Päättäväinen ja määrätietoinen hmm... eikös se ole melkein sama kuin jääräpäinen, no vitsi vitsi. Mutta siis olen ainaskin jääräpäinen ja ainaskin päättäväinen sen tiedän, olen myös määrätietoinen (hitsit meinasin kirjoittaa määräväinen XD) ainaskin jonkin verran.
Tallitonttumme
Johanna on jääräpäinen ja huumorin tajuinen 15 vuotias blondi josta voi välillä luulla että hän olisi nielaissut ainaskin 100 ilopilleriä. Johannalla on tapana olla aina siellä missä tapahtuu ja hän onkin myös aina keksimassa jotakin tavallisen päivän ohelle. Johanna on enemmän niitä puskaratsastajia kuin koulutuupari, ja hän nauttii pitkistä ja miksei vähän lyhyemmistäkin maastoreissuista. häntä pidetään myös "tätimäisenä" sillä hän saatta tuoda melkein joka päivä jonkun herkun hoitsulleen ja itselleen.
Seppele
Seppele on hieno ja panostettu talli jolla on ollut toimintaa jo useamman vuoden. Seppeleen hoitajaksi pääseminen on monen haave ja varsinkin minun. Talliporukka on mukavaa ja ketään ei kiusata tai syrjitä juuri sellaisia talleja on nykyään harvassa.
|
|
Sandy
Uusi ihmettelijä
|
Post by Sandy on Jun 24, 2013 11:03:36 GMT 2
Tässä sitä nyt ollaan
Niin. Siitä on varmaankin lähemmäs neljä vuotta, kun ensimmäisen kerran vierailin Seppeleessä. Talli teki minuun jo silloin vaikutuksen, paikka huokui lämpöä ja innostusta virtuaaliseen hevosharrastukseen. En saanut Seppelettä mielestäni, ja kävin sivuilla vähän väliä katsomassa, kuinka teillä täällä meni. Nyt vihdoin koin olevani valmis ilmoittautumaan hevosenhoitajakurssille ja sitten tähän hoitajahakuun. Siispä saankin esittää hartaan toiveeni: Laila. Miksi? Huomasin Lashayn pian sen saapumisen jälkeen, ja se jäi mieleeni. Pysyvästi. Laila omaa samoja luonteenpiirteitä kuin minä: herkkyyden ja ujouden. Kykenen ymmärtämään tätä tammaa oikein hyvin ja uskon pystyväni auttamaan sitä, tätä kautta, voittamaan ujoutensa ja tulemaan ulos kuorestaan – yhdessä. Se olisi tavoitteemme. Omistan kärsivällisen ja tyynen luonteen, jonka avulla pystyn rauhoittelemaan tammaa. Tunnetta siitä, että Laila on se oikea hoitohevonen minulle, lisäsi myös se, että sain viettää sen kanssa ihanan päivän kurssilla. Tamma herättää ulkonäölläänkin minussa kunnioitusta. Sointuisimme varmasti hyvin yhteen. Diivailua en harrasta, mutta eihän pitäisikään. En ole kiinnostunut esteistä, toki niitä vaihtelun vuoksi tulisi hypättyä, mutta en tavoittele menestystä siinä lajissa. Kouluratsastus sopii paremmin tällaiselle perfektionistille. Haaveissa olisi osallistua Lailan kanssa kisoihin, kun niitä vain järjestetään ja valmentautumisaikaa on riittävästi. Ratsastettaessa Laila vaikuttaa unelmalta. Odotan innolla, että pääsen kipuamaan sen selkään. Arkipäivät kuluisivat laatuaikaa tamman kanssa viettäen: tunneille valmistautumista, taluttelulenkkejä, temppujen opettamista, rauhallisia harjaustuokioita, perehtymistä yhteiseen tavoitteeseemme, vapaapäivät puurtaen koulua kentällä, mahdollisesti maastossa ratsastaen ja uiden. Hoitotarinoista tulisi vivahteikkaita ja ainutlaatuisia. Kirjoittaisin tarinoita luultavasti kerran tai pari viikossa, en kovin pitkiä. Toisin vaihtelua hoitamiseen piirtämällä satunnaisesti kuvia yhteisistä hetkistämme Lailan kanssa. Huomasin silloisen hoitajahaun, enkä ehtinyt ilmoittautumaan siihen. Nyt minulla on aikaa rakkaalle ja pitkäaikaiselle harrastukselleni. Olen pyörinyt virtuaalitalleilla siitä asti, kun sain tietokoneen kätösiini. Omia talleja on tullut omistettua, mutta mikään niistä ei ole kovin pitkään kestänyt. ”Yrittäjyys” ei siis sovi minulle. Olen toiminut ainakin neljällä tallilla hoitajana, mutta en ole päässyt piirtämään vielä yhdelläkään niistä. Nyt minulla on siis sekin mahdollisuus. Entä, jos Lailan kanssa ei tärppää? Toinen vaihtoehtoni on Eela. Sillä on samanlaisia luonteenpiirteitä kuin Lailalla. Kärsivällisyyteni riittäisi tamman oikutteluihin, ja se saisi varmasti paljon huomiota minulta. Tykkään ratsastettaessa herkistä hevosista. Eela-neidin kanssa tulisi harrastettua enemmän esteratsastusta, mutta ei siinä mitään, vaihtelu virkistää minunkin kohdallani. Muutama sananen minusta... Nimeni on Sandy. Minulla on pitkät, kiharat ja mustat hiukset. Omistan vihreät silmät ja pukeudun usein käytännöllisiin, itseäni miellyttäviin tallivaatteisiin. Olen sekä IRL että URL aivan kohta 16-vuotta täyttävä tyttönen, maustettuna hevoshulluudella, herkkyydellä ja huumorintajulla. Jännittävä yhdistelmä? Kavereiden kesken olen vapautunut ja avoin, vieraita kohtaan hiljainen ja arka. Olen silti reipas, tervehdin kaikkia ja juttelen, jos joku kysyy neuvoa tai muuta vastaavaa. Hymyilen paljon ja olen ymmärtäväinen. Herkkänä ihmisenä otan kritiikin joskus vähän liiankin vakavasti ja käperryn kuoreeni. Perfektionisti olen lähinnä hevosten suhteen: haluan varmistaa aina, että kaikki on kondiksessa ja näyttää hyvältä. Minuun on helppo tutustua, vaikkei se tämän kuvauksen perusteella ehkä ihan siltä vaikuttaisikaan. Onnea sekä tsemppiä muillekin hakijoille! Toivottaa, Sandy
|
|
Soffi
Uusi ihmettelijä
Hoitoheppa: Huiska
|
Post by Soffi on Jun 25, 2013 17:39:14 GMT 2
Tiia sitte oli ja meni. Mua harmittaa hirveästi, että mun taival Seppeleen hoitajana päättyi niin nopeasti. Ennen kuin se oli kunnolla kerennyt alkaakaan... Olinhan mä epäaktiivinen hetkisen, mutta nyt kun virtuaalijutut taas innostaa, päätin hakea uudestaan hoitajaksi (: Haen hoitajaksi......Iki-ihanalle Pampulalle! Äääw, taas tää vanhojen 'hyvien' aikojen muistelu jatkuu, mutta muistan tosiaan ensi kertaa Seben sivuilla käydessäni kaikista elävimmin juuri Pampun, ja Siirin kyllä siinä ohessa:) Pampu on just semmonen mun tyylinen poni, virkeä ja ennalta arvaamaton. Tunnen IRL yhden samantyyppisen raviponin, joka on aivan ihastuttava, joten niinpä Pampula tuntuu oikealta valinnalta. Toinen vaihtoehto olis sitten toinen tallin uusista suloisuuksista, Walma. Walman kanssa olis kiva edetä rauhassa ponin ehdoilla ja koulia siitä parempaa ratsua, ja luoda luottamusta monipuolisen liikunnan ja rentojen hoitohetkien kautta. Ehkä poni saattais tykätä myös kärryttelyponin roolista, sitäkin ehkä siis päästäisiin kokeilemaan:) Henrik?Juu, ajattelin uutta sub-hahmoa koska Soffi ei tunnu sopivalta Pampulan, tai Walman rinnalla. Henrik, tai Henkka, on vannoutunut ja tavoitteellinen poniratsastaja. Lyhyytensä ansiosta hän pystyy vieläkin ratsastamaan shetlanninponeilla. 13-vuotias poika ei välitä jalkapallosta tai jääkiekosta, hevoset ovat hänelle sydämen asia. Henkka on hyvin huumorintajuinen ja vilkas poika, mutta toisaalta vähän ujo. Varsinkin tyttöjen seurassa sormi menee suuhun, eikä oikeita sanoja tunnu löytyvän. Pienen tutustumisen jälkeen poika kuitenkin osoittautuu avoimeksi ja mukavaksi persoonaksi. Henkka ei ole kaikista kärsivällisintä lajia, ja pitkästyy melko lyhyen ajan päästä helppoihin ja samaa kaavaa toistaviin tehtäviin. Se vaikeuttaa huomattavasti koulunkäyntiä, eikä ole eduksi myöskään mm. ohjatuilla ratsastustunneilla. Ponien kanssa Henkasta löytyy pippuria. Hän ei luovuta hankalammankaan tapauksen kohdalla, vaan yrittää aina parhaansa, eikä pelkää epäonnistua. Varsinaisesti pojalla ei ole ratsastuksessa lempilajia, mutta vauhti on aina ollut mieleen. Henkalla on ruskeat lyhyet hiukset ja vihreät silmät. Hän tykkää urheilla, ja varsinkin lenkkeilystä ja uimisesta poika pitää. Miksi Seppele?Aikaisemmin kerroinkin, että mua harmittaa hirveästi, kun Tiia laukkasi vihreämmille niityille;( Seppele on aina ollut mun suosikkitalli number 1, ja tulee luultavasti olemaan vast edeskin. Rento meininki ja hyvä, lämmin ilmapiiri, miksei tänne tekis mieli takaisin? Ruudun takana?6 vuotta hevosia harrastanut nuori tyttö. Minulla on ollut ratsastuskoululla hoitoponi jo lähemmäs neljä vuotta, ja v-hevosia olen aktiivisen epäaktiivisesti harrastanut vuoden tai pari. Onnea muillekin hakijoille, toivottavasti mutkin huolittaisiin takaisin remmiin!
|
|
|
Post by kinukki on Jun 25, 2013 18:23:22 GMT 2
Virtuaalisesti 7 vuotta ratsastaneena olen hevosen selässä periksiantamaton mutta omaan pehmeän käden. Pituutta on tullut 170 cm ja olen melko linnunluinen ja hento tyttö. Oikean jalkani olen ehtinyt murtaa kahdesti, kun on tullut maastossa liian huimapäisesti päästeltyä. En ole antanut sen vaikuttaa elämääni, vaan heti parannuttuani kipusin taas hevosen selkään. Tapaturmista on kuitenkin kertynyt päättelykykyä ja varovaisuutta, eikä meno ole enää niin itsetuhoista. Yritän tsempata koulussa, yläasteen viimeisellähän minä räpistelen, mutta koulunkäynti ei oikein ole koskaan kiinnostanut. Kesken kokeisiinluvun voi päähän putkahtaa idea tallille hipsimisestä. Tallilla viihdyn 24/7 ja hoitohevostani voin puunata montakin tuntia päivässä. Pidän toisten auttamista ja ohjeistusta velvollisuutenani ja olenkin talutustuntien vakiotaluttaja.
Ihmisenä minuun on helppo tutustua, sillä saatan viettää pitkiä keskusteluhetkiä ventovieraidenkin kanssa. Joskus meno saattaa kuitenkin yltyä liiankin villiksi, jolloin toinen saattaa tuntea olonsa epämukavaksi seurassani. Yllytyshulluja on koko perhe täynnä, matkaillessa on tullut kokeiltua benji-hyppyjä, laskuvarjohyppyjä ja kaikkea maan ja taivaan väliltä. Minut saa laittaa vaikka rodeohevosen selkään, ei haittaa jos tulee pudottua. Kouluratsastus on intohimoni, vaikka joskus harvoin mieli kaipaa maastoon tai esteille.
Ruudun takaa löytyy yläastetta käyvä tyttö, joka löysi piirroshevoset kaksi vuotta sitten. Aloitin virtuaalitalleilun viisi vuotta sitten, mutta oikeilla kuvilla varustetut hevoset eivät olleet se minun juttuni. Linkin lennättämänä päädyin Seppeleeseen, joka oli ensimmäinen askel kohti piirroshevosen hoitajanuraani. Olen aina pitänyt piirtämisestä ja kirjoittamisesta, joten piirroshevosten hoitaminen oli heti tuttu juttu. Kun kokemusta alkoi karttua, aloin katsella Seppeleenkin perään. Vierestä olikin jo tultu seurailtua Seppeleen toimintaa pitkään. Kaikkien hevosten sivut oli tullut moneen kertaan luettua läpi, joten kun uusi hoitajahaku ilmestyi jälleen foorumille, tiesin heti itselleni sopivan hevosen. Seppeleeseen haluaisin monesta syystä. Talli on aktiivinen ja on ollut pystyssä jo pitkään, joten oletan että se ei ihan heti lopetakaan toimintaansa. Voisin siis olla pitkäaikainen hoitaja. Tapahtumia järjestetään paljon, ja varmasti tulisin mahdollisimman moneen osallistumaan. Upeat kuvat, siistit sivut ja erilaiset, persoonalliset hevoset ovat tietenkin plussaa. Porukka on ystävällistä ja ylläpitäjätkin todella mukavia ihan yleisenkin käsityksen mukaan.
Lashay viehätti heti, kun se saapui Seppeleeseen. Vaikka huimapäinen olenkin, kaipaan nyt rauhallisempaa hevosta, johon voin luoda hyvän luottamussiteen. Olisi ihanaa tehdä koulutyöskentelyä kentällä, kun ei tarvitsisi kokoajan tapella uppiniskaisen hevosen kanssa. Edelliset hoitohevoseni ovat olleet hurjia ja vaikka osaa niistä pitkään hoidinkin, en saanut hevoseen kunnollista yhteyttä. Nyt kaipaisin herkkää ja kilttiä hevosta paikkaamaan tämän aukon sydämessäni. Laila on hevonen, joka tarvitsee tukea tietyissä tilanteissa. Voisin antaa sille rentouttavia harjaushetkiä karsinassa ja kouluratsastushenkistä treeniä kentällä. Ykkössijalla kuitenkin olisi ensin hevoseen tutustuminen maastakäsin, lyhyet talutuslenkit tallin ympäristössä ja erilaiset maastakäsin tehtävät harjoitukset toisivat molemmille hieman varmuutta ennen kunnon ratsasteluja. Kun luottamus alkaisi pikkuhiljaa kasvaa, voisimme tähdätä korkealle - kunnon kouluratsastustreeniä en kammoa! Kun Laila olisi varmempi ratsastaa, voisimme joskus jopa nauttia rauhallisista ja rentouttavista maastolenkeistä. Tämä saattaa olla jo liikaa mörköjä pelkäävälle Lailalle, mutta ainahan kannattaa yrittää!
Nyt vain peukut pystyyn, toivotan onnea muillekin hakijoille!(:
|
|