|
Post by Sandra on Jun 29, 2013 20:59:59 GMT 2
Hellurei ja hellät tunteet! Hei! Näin aluksi tahtoisin vielä mainita, että olen siis suorittanut hevosenhoitokurssin nimimerkillä Alenea (joka on tuolla paikassa kirjoitettuna Alanea, mutta sillähän ei ole mitään väliä ;D), ja vaihtanut sittemmin nimimerkkiä Sandraksi. Juu, olen kyllä vaivannut Anne sua tälläkin asialla jo, mutta oli pakko vielä laittaa, ettei hoitajan paikka ainakaan tämän takia menisi sivu suun. Olen katsellut Seppelettä tosiaan jo pidemmän aikaa, mutta ehkä sitä "oikeaa" satuhevosta ja hoidokkia ei ole silmiini vielä pistänyt. Tähänkin olin ajatellut jättää osallistumatta, ja odottaa mielummin sitä "oikeaa" satuhevosta. Nyt kun tulin taas viikottaiseen tapaan käymään täällä Seppeleessä, huomasin kaksi uutta hevosta. Aristoteles- nimeä painaessani, aloin kirjaimellisesti hihkumaan ja kirkumaan. Isäkin siinä meinasi hieman hermostua. Ruuna siis kirjaimellisesti sulatti sydämmeni, enkä ollut uskoa, kun näin, että tuolle haetaan hoitajaa. Siksi siis tulen nyt ja koetan onneani tuon upean hevosen kanssa; enhän ainakaan voi menettää mitään!
Hoitajaksi tälle satujen prinssille hakee... Sandra on jokaisen tallin ilopilleri, josta energiaa ei ikinä puutu! Hän onkin aina valmiina auttamaan, kun sitä pyydetään ja silloinkin, kun sitä ei pyydetä. Ilopilleri on 15 vuotias vedenkestävä hevoshullu. Mustat hiukset omaava neiti on optimistinen, ja tähän on helppo tutustua. Uusille ihmisille Sandrasta voi saada käsityksen "ujo", mitä tuo ei kuitenkaan todellakaan ole, kun häneen tutustuu. Sandralla on harvoin huonoja päiviä, eikä tuolloinkaan hän tiuski tai huuda. Kalpeahkosta tytöstä huomaa kuitenkin heti, jos joku on vialla; silloin neidin pirteys on kaikonnut ja tuo on pitemminkin apaattinen. Sandra on tullut iän ja kokemuksen myötä varmaksi hevosten käsitteliäksi. Hän on aina rauhallinen hevosten kanssa ja pyrkiikin luonnolliseen hevostaitoon. Pirtsakka tyttö ei välitä niinkään vakavasta kisailuista, vaan suosii tallin omia tapahtumia ja kisoja. Sandra myöskin - toisin kuin useimmat, rakastaa kouluratsastusta yli kaiken. Toki esteratsastuksessakin on omat hauskuudet, mutta kouluratsastus on silti sulattanut neidin sydämmen. Tietenkin Sandra nauttii myös hyppäämisestä, eikä vain väännä koulua hiki hatussa. Joskus on hänen mielestään myös hauskaa ottaa rennommin, kuten kaveriporukan kanssa maastossa laukaten.
Satujen prinssi on tietenkin... Aristoteles! Ruunalle haluan hoitajaksi - kuten jo mainitsinkin, koska rakastuin tuohon ruunaan heti ensi silmäykseltä. Sydämmeni oli sekunnissa sulanut ja leimautunut ruunaan. Ihastuin tuon siroon ulkomuotoon välittömästi, mutta se ei ole kuitenkaan ainoa asia, miksi tuolle hevoselle hoitajaksi haen. Kun jatkoin sivujen tutkimista ja siirryin luonteeseen, kaikki vain parani. Haluaisin todellakin sitoutua tuon hevosen hoitoon ja uskoisin voivani kovalla työllä tekeväni ihmeitä Arin jäykkyydelle mm. rakkaudellani kouluratsastukseen. Liian vaikeita juttuja en tietenkään tekisi, ja malttaisin olla myös hyppimättä aluksi liikaa. Aloittaisin tutustumalla tuohon ihanaan hevoseen ja tekisin paljon jumppaharjoituksia ja maastakäsintyöskentelyä, jotka vetreyttäisivät tuota nuorta ja vielä jäykkää hevosta. Heti nähdessäni hevosen, mielessäni alkoi heti kehkeytyä hyvin kuvailtuja tarinoita ja lämminhenkisiä kuvia. Haluaisinkin luodakkin tuohon mahtavaan hevoseen vahvan luottamussiteen. Puuhaa minulla siis riittäisi tämän satujen hevosen kanssa.
Miksi sitten juuri Seppeleeseen? Noh, eikö tuo ole itsestään selvää? Tarkoitan siis, että tänne haluavat kaikki. Talli on siisti ja huolella tehty. Koko virtuaalimaailman upein talli, eikö se jo riittäisi? Joka tapauksessa, en halua tänne vain siksi. Itse en saa ratsastaa niin useasti, kuin useimmat hevoshullu. Ehkäpä Seppeleessä voisin edes olla hieman lähempänä hevosia, mm. tuon aidontuntuisten kuvien ansiosta. Tiedän myös, ettei talli tule kuolemaan esimerkiksi vuoden päästä; onhan tallin historia pitkä ja sen ylläpitäjät sitoutuneet sen arkeen. Ylläpitäjät ovat myös aktiivisia. Tallilla on myöskin tiivis ja lämminhenkinen tallipoppoo, johon olisi mahtavaa kuulua. Yksinkertaisesti siis, Seppeleessä hoitaminen olisi suuri kunnia!
Onnea muillekkin hoitajaksi hakeville! Kaikki omat ja kavereidenkin sormet ja varpaat ristissä Sandra
|
|
|
Post by Britta on Jun 29, 2013 21:27:34 GMT 2
Pitkän harkinnan jälkeen päätin hakea Eetun nimissä toista hoitohevosta. Tuntui vain, että tarvitsisin myös toisenlaista perspektiiviä kuvaamaan Seppeleen elämää ja olemaan muutenkin mukana. Heppapoika-Eetu saisi varmasti lisää vipinää tallityttöjen joukkoon, ja saisivatpahan parit tallilla oleilevat pojat uuden kaverin. Ja minä todella erilaista näkökulmaa; mikä sen mielenkiintoisempaa, kuin hypätä toisen sukupuolen saappaisiin! Eetu on 15-vuotias, tummanruskeahiuksinen poika hunajanruskeilla silmillä - oikea hurmuri. Hieman päälle 160-senttiä korkea poika (pituuskasvu vielä edessä) harrastaa ratsastuksen lisäksi jääkiekkoa, kuten moni muukin poika, mutta eksyi Latulaan ja tämän kautta, muutettuaan Liekkijärvelle, päätyi Seppeleeseen. Eetu on ratsastanut Latulassa Britan ex-hoitohevosella (nykyisellä omalla) Ämmällä, josta löytyy tulta ja tappuraa vaikka muille jakaa. Pikkuhiljaa Eetu oppi ratsastamaan myös vaikeammalla, pukittelevalla pikkusuokilla, mutta taukonsa jälkeen hän halusi saada vielä tarkemman pohjan itselleen (ja minä halusin jonkun, jolla edetä realistisesti alusta pidemmälle). Brunette on todellinen naistennaurattaja, eikä toimi miespuolistenkaan seurassa sen huonommin - läppä lentää ja nauru soi, vai miten se menikään? Sosiaalinen poika, jolla on tietynlaista varmuutta hevosia ja muuta elämää kohtaan opittuaan sen jo pienestä asti; periksi ei nimittäin anneta. Eetu saa sukat pyörimään tyttöjen jaloissa ja toimii herrasmiesmäisesti muutenkin - mikä olisikaan sen parempi lisä hoitajakatraaseen? Hoitohevoseksi Eetulle ajattelin Aristotelestä elikkäs Arskaa (uusi lempinimi!). Eetu pääsisi kehittymään Arskan kanssa hyvään tahtiin, pyytämättä siltä liikoja, kunnes oppisi itsekin paremmaksi. Eetu voisi ymmärtää hevosta hyvin, itsekin kun on huumorintajuinen ja varma, niin ei hevosen kanssa mentäisi "huumorin" kanssa liian pitkällekään. Brune on melkein-ponipoika, ja pieni Arska sopisikin Eetulle kuin nenä päähän. Molempien kehittyessä melkein samaa tahtia voisi yhteistyöstä seurata vaikka mitä hauskaa, eikä kommelluksiltakaan näiden pojujen kanssa vältyttäisi! Toisena sekä kolmantena vaihtoehtona olisivat Humu ja Huiska. Pikkusuokki Humu olisi hyvä lisä Eetun "ponipoikaimagoon", ja sen kanssa saisi Eetu harrastella hieman rennommin. Kehittymistä varmasti tapahtuisi myös, ainakin Eetun kärsivällisyyden kanssa. Myös Huiska olisi hyvä vaihtoehto, poika on nimittäin tottunut vauhtiin ja vaarallisiin tilanteisiin, joten siinä ei pahemmin olisi opettelemista. Molemmat suokkiputet sopisivat siis Eetulle myös mainiosti, jos Arskan kanssa ei tärppää. Minut te varmasti tiedättekin, vuosi on seppeleläisyyttä ollut takana ja olette varmasti huomanneet, että olen pitänyt lupaukseni pitkä"ikäisyydestäni", enkä aio vieläkään lopettaa. Tarinoiden kirjoitustyylinä haluaisin Eetulla koettaa hieman puhekielisempää ja "päiväkirjamaisempaa" versiota, kuten Eetun alkeiskurssitarinoissa - hieman vielä siitä kirjakielisempänä mahdollisesti. Tämä toisi mukavaa haastetta ja monipuolisuutta kahden erilaisen kirjoitustavan välillä. Tuskin minun tarvitsee sen enempää itsestäni selittää. Seppeleen valitsen uudelleen siitä syystä, mistä aikaisemminkin - ihana, lämminhenkinen ja rento talli, jossa on kuitenkin mukavaa aktiviteettia ja niin edelleen. Seppele on aina Seppele, ei siitä mihinkään pääse. Kuten on huomattu, ei seppeleläinen "karvoistaan" mihinkään pääse. Todella paljon onnea kaikille hakijoille! =)
|
|
inguli
Uusi ihmettelijä
Koulutaso: Helppo A
Estetaso: 120cm
|
Post by inguli on Jun 29, 2013 22:03:07 GMT 2
Humu is my dream!
Miksi juuri Humu? Humulla on maailman ihanin luonne.Humu sopisi minulle sillä voisin ratsastella sillä rennosti ja käydä uttamassa sitä vaikka joskus. Humulla on myös hauskat silmät ja sydän otsassa.
Miksi seppele?
Seppeleessä on ystävällistä väkeä ja hoitajat kirjoittvat kivoja hoito tarinoita. Seppele on myös luotettava ja mahtavasti suunniteltu virtuaalitalli. Olen myös odottanut jonkun aikaa että minulle sopiva heppa ilmestyisi hoitaja hakuun ja olen huomannut että täältä löytyy kaiken näköisiä heppoja ja luonteisia.
Ingulista tietoa. Inguli on 150 cm pitkä ja 37kg painva 12-vuotias tyttö joka on ratsastanut 3-vuotiaasta asti. Tällä kertaa Inguli haluua päästä ratsastamaan vähän rauhallisemmin sillä ei ratsastamin ole pelkkää lujaa menoa. Inguli tykkää myös haasteista eikä anna hevosen tehdä mitä sattuu sillä rajat pitää olla eläimilläkin.
Ruudun takana.... Elikkäs ruudun takana istuu 12-vuotias tyttö joka on ratsastanut 7-vuotta. Olen tosi innoissani siitä että Humu on tullut hoitaja hakuun sillä olen ihaillut sen kuvia jo pitkään. Aijempaa virtuaalitalli kokemusta ei ole mutta virtuaalikennelissä tälläkin hetkellä hoitokoira. Tykkään kirjoittaa pitkiä hoitotarinoita ja vällillä vähn liiankin Käyn aktiivisesti kirjoittmassa hoitotarinoita ja niin usein kun pystyisin. Mikä olisi parempaa kun saada liittyä Seppeleen tallityttöhin taikka poikiin. Pidän todella paljon seppeleestä ja olisi niiiin mahtavaa saada Humu tai Eela ensimmäiseksi virtuaaali heppa hoitsuksi! Eela <3 Vielä vähän noita katselin ja mietin että onhan tua Eela mahtvan oloinen hankla tamma. Eela osaa hypätä kivasti ja sillä on erittäin kauniin näköiset liikkeet kuvistä päätellen. Vaikka aluksi tua Humu nyt hieman enemmän houkuttelee nii kai sitä nyt Eelaa voi vielä havitella kuitenkin olen osaava ratsastaja niin Eelassa oli toisalta sitä kaipaamani haastetta ja se on niin kaunis tamma et HUHHUH! Eelalla on mahtavat silmät ja se kaipaa aktiivista liikuttajaa ja hei minähän olen sellainen! Toivoisin että saisin jomman kumman hoittariksi! T. inguli
|
|
Emsku
Perustallilainen
Hoitoheppa: Rosa
Koulutaso: He B
Estetaso: 80cm
|
Post by Emsku on Jun 30, 2013 10:51:37 GMT 2
Rakastuin uudelleen... Aristoteles IV. Rakastuin heti ensi silmäyksellä. Sitten aloinkin jo kirjoittamaan sormet savuten ja kädet täristen. "Ari" (minun suussani vääntyi lempinimeksi Aris) on juuri sellainen hevonen joista pidän. Jekkuileva ja ei mikään täydellisesti kaikkea osaava. Eli aivan ihana! Huumorintajua rittäisi minulla kuin muille jakaa, joten näykkimisistä selvittäisiin myös hyvin. Jumppaaminen kuulostaa todella hauskalta ja kun vielä hevonen on vähän ilkikurinen... Voisiko enää paremmaksi muuttua. En tietenkään ole hylkäämässä Hestiaa, enkä ensin edes ajatellut toista hoitsua, mutta kun Aris ilmestyi kuvioihin... Olin ihan EI VOI OLLA TOTTA! ANGLOARABI!!! Olen ollut hieman epäaktiivinen lähiaikoina, mutta Ariksen kanssa saisin itseni puuhailemaan Hestiankin kanssa ja yhteishoitoja tulisi varmasti. Aris oli ensimmäinen hevonen Seppeleessä, johon rakastuin oikeasti ensisilmäyksellä. Muihin rakkaus on syttynyt pikkuhiljaa. Ariksen kanssa aloittaisimme jumppaamisen maastossa, jossa kiipeilisimme mäkiä ja hyppäisimme pari pientä estettä jalkojen vetreytymiseksi. Sitten siirtyisimme kentälle tekemään maastakäsittelyjä ja kokoaisimme pari estettä unohtamatta koulua... Olen niin innoissani etten voi lopettaa suunnittelua! Minuthan täällä jo tunnetaankin, joten itsensä esittely olisi turhaa. Toivon sydämeni pohjasta, että saisin Arin kakkos hoitsukseni, mutta jos ei tärppää tyydyn kyllä Hestiaan - Emsku
|
|
|
Post by Anne on Jun 30, 2013 14:08:26 GMT 2
Hoitajahakujen tulokset:
Humu: Selena Pampula: Simona Huiska: Wilu Eela: Riona Laila: Kinukki Aristoteles: Nadja
Walma ei vielä löytänyt hoitajaa ja erityisesti kaikki nuoremmat hahmot ovat hyvin varteenotettavia! Joten laita alle ilmoitusta, jos Walma kiinnostaa, vaikke et sitä ehtinyt hakeakaan. Tulihan poni vasta eilen =)
|
|
|
Post by Clara on Jun 30, 2013 14:28:58 GMT 2
Moips! Minä täällä jälkeen, Lailan kanssa kun ei onnistanut. Haussani sanoin, että en varmaan hakisi muille hevosille kuin Lailalle, mutta en voinut vastustaa kiusausta.... Samalla kun tein halua Lailalle, mietiskelin, laittaisinko Walman siihen toiseksi vaihtoehdoksi. En kuitenkaan sitä laittanut, mutta nyt siis haen Walmalle kuitenkin.
Hoitajaksi kaipailee... Kerron nyt lyhyesti itsestäni, tarkemmin löytää Lailan hausta. Olen siis 12-vuotias, pienikokoinen ja hento tyttö. Ihmisiä kohtaan olen aluksi ujo, mutta rohkaistun pian. Olen rauhallinen, päättäväinen ja ikuinen perfektionisti. Koulusatsatus on intohimoni, mutta maastoilu tulee heti toisena. Hevosten kanssa olen lempeä mutta todella päättäväinen. En suutu helposti, olen avulias ja kohtelias muita kohtaan. Minulla on vaaleat, pitkät hiukset ja siniset silmät.
Miksi Walma? Shettiksistä ei voi olla pitämättä, ja sama koskee Walmaa! Ei haittaa, vaikkei se osaa paljoa - minulla kyllä riittää intoa opettaa sitä=) Walman kanssa ei varmasti tulisi tylsää... Ja koska olen pienikokoinen, pystyn vielä ratsastamaan sillä. Walma on suloisen pieni ja pörröinen, ja hoitohetket sen kanssa tulisivat varmasti olemaan hauskoja. Tikittävä laukka ei minua haittaa - pidän vauhdista, mutta pidän sen kuitenkin kohtuullisena. Koulutuskin olisi varmasti kivaa - rakastan sitä tunnetta kun on edistynyt jossain, ja olisi varmasti ihanaa huomata Walman edistyminen ratsuna.
Seppele siksi, että se on aktiivinen, huolellisesti tehty ja pitkäaikainen. Talliporukka ja ylläpitäjät ovat mukavia, ja mielestäni Seppele on ehdottomasti se talli, johon haluan panostaa.
Walman takia olen valmis luopumaan Liinusta, ja jos nyt tärppää, niin Liinulle saisi sitten uuden hoitajan ottaa=) ~ Clara
|
|
Nadja
Perustallilainen
Hoitoheppa: Edi ja Taiga
Koulutaso: HeC
Estetaso: 60-70 cm
|
Post by Nadja on Jun 30, 2013 14:47:43 GMT 2
Nyt oli kyllä pakko tulla tänne kiittämään Annea! Ihan tajutonta, en olisi ikinä uskonut pääseväni Arin hoitajaksi Kirjoitan ekan tarinan sitten, kun Aristo saa päiväkirjansa, mutta siis kiitos ihan miljoonasti Annelle!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jun 30, 2013 15:02:37 GMT 2
JÄLLEEN TÄÄLLÄ HOITAJAHAUSSA
Tervehdys jälleen, en voinut itselleni mitään tällä kertaa, kun huomasin että hoitajahakujen ratkettua Walma jäi ilman puunaajaa. Onnea toki kaikille hoitajaksi päässeille, etenkin Nadjalle joka Arin huostaansa sai! Seppeleeseen tahdon toden teolla ja panostusta puran edelleen, josko nappaisi Walman kanssa.
Täällä kurkkimassa
Alysia, 19-vuotias ratsastaja kirjoittelee täällä jälleen. Lähes mustat, vyötärölle ulottuvat hiukset ja vihreät silmät, ratsastajana perustasoinen, helppo B ja metriset esteet sujuvat. Pähkinänkuoressa olen huumorintajuinen, välillä kärsivällinen ja välillä juuri sen vastakohta. Omaan päättäväisyyttä ja saatan olla kipakka, mutta toisaalta loukkaannun helposti ja olenkin aika herkkä. Säikyttelystä en pidä, ja jännitän useimmiten uusia tilanteita kovasti. Hevosten seurassa olen päättäväinen enkä turhasta hermoile. Olen aikamoinen pätkä ja hoikka kaiken lisäksi, sen takia pystyn mennä myös ihan pikkuponeilla.
Seppeleeseen matka
Olen unelmoinut Seppeleeseen pääsystä kahdeksanvuotiaasta, jolloin virtuaalitallitaipaleeni suunnilleen aloitin. Nyt olen käynyt hoitajakurssin, ja on mukava tunne, kun tietää, että mahdollisuus hoitajaksi hakemiseen on. Seppele on tunnettu paikka, jonne haen, koska se täyttää toiveeni täysin. Josefiina ja Anne ovat omistautuneita pitäjiä, tekevät päätöksensä huolella. Seppele on eloisa ja realistinen talli, jossa ketään ei jätetä ulkopuolelle, yhteishenki on vain niin kovin ihailtavaa.
Kirkkain tähti
Söpö pikimusta shetlanninponi jossa riittää harjattavaa, suloisen pienikokoinen ja intoa varmasti löytyy moneen. Kun päätin, että haen tälle uudelle pikkuponille, se päätös oli pysyvä. Shetlanninponeihin ei ikinä kyllästy, niiden kanssa voi tehdä vaikka mitä. Näin virtuaalimaailmassa otin pienen riskin ja päätin lyhentää itseni ponikokoon, niin kovasti viime tipassa tahdoin Walmalle hakea! Tuo tamma ei osaa ihmeitä, mutta olisin varmasti innokkaana mukana sen koulutuksessa ja veisin ponia eteenpäin niin ratsain, hoitaen kuin maastakäsin. En tarvitse kahta metriä hyppäävää tai vaikeaa A:ta vetävää kansallisen tason kilpahevosta ollakseni onnellinen hoitohevoseni kanssa, tuollainen pieni pörrökasa kelpaa paremmin kuin hyvin - voihan siitä aina koulia taidokkaampaa ratsua, miten tamman potentiaali ja into itsessään taipuu. Walman kanssa aika kuluisi kaiken uuden humputtelun keksimisessä ja toteuttamisessa, ja me molemmat puskaintoilijoina voisimme käydä etenkin maastossa ihan vaan päästelemässä höyryjä, kun toisaalta harjoiteltaisiin pienten alkeis- ja talutustunneilla käymisen ohella myös sitä kunnon hikitreeniä. Tamman tikittävä kiitolaukka ei ole tälle vauhtia pelkäämättömälle ratsastajalle huolenaihe, ylämäkilaukkailua sun muuta voitaisiin kokeilla, ja vaikka ennen ratsastusta päästää ylimääräiset energiat pois esimerkiksi juoksuttamalla. _____________________________________
Näinpä meillä jälleen. Näytöistä kertoilin jo aiemmin, ja tosiaan Arin ja Hestian hauista löytyy paljon enemmän tietoa. Walma tuntui jotenkin niin oikealta, sen kanssa ei loppuisi ideat - se inspiroi minua enemmän kuin paljon. Onnea muillekin Walmalle vielä hakeville! Toivon että tämä riittää tällä kertaa, aina voi tulla yllätyksiä.
Alysia
|
|
|
Post by Sandra on Jun 30, 2013 15:12:24 GMT 2
Onnea paljon Nadjalle, joka pääsi Arin hoitajaksi. Sekä paljon onnea myös muille, joilla tärppäsi. Walma tosiaan hakee vielä hoitajaa, mutta kuten jo sanoin, Aristoteles oli tällä kertaa ainoa, joka minua kiinnosti. Tällä kertaa ei tärpännyt. Kiitos silti.
|
|
Nadja
Perustallilainen
Hoitoheppa: Edi ja Taiga
Koulutaso: HeC
Estetaso: 60-70 cm
|
Post by Nadja on Jun 30, 2013 15:29:08 GMT 2
Kiitos Sandra Onnea hirveästi Kinukille, Selenalle, Rionalle, Wilulle ja Simonalle ja tsemppiä myös niille jotka eivät tällä kertaa päässeet ja jotka hakevat Walmalle!
|
|
|
Post by Pihla on Jun 30, 2013 15:39:11 GMT 2
Lämpimät onnittelut kaikille, joita onnisti tälläkertaa Mutta siis, hakisin maailman suloisimmalle Walma ponille hoitajaksi. Vaikka Suuva onkin reilusti ylikasvanut ponityttö, hän rakastaa shetlanninponeja yli kaiken. Walma kiinnostaisi minua myös koulutuskannalta. Voisin opettaa sille maastakäsin uusia asioita ja opettaa sen vaikka kärryjen eteen(jos siis on tarve). Myös tunneilla taluttaminen olisi mieluinen homma Walman hoidossa. Jouhien selvittäminen ja muu hoitaminenkin olisi ihanaa Walman kanssa. Voihan pienen ja pyöreän shetlanninponitamman kanssa tehdä paljon muutakin kuin ratsastaa. Suuva on iloinen, pirteä, puhelias ja rauhallinen 15-vuotias 170centtiseksi kasvanut tyttö. Tarpeen vaatiessa hän kuitenkin osaa toimia ja komentaa. Suuva rakastaa mennä maastolenkkejä ilman satulaa, mutta koska hän ei pysty Walmalla ratsastamaan, on tyydyttävä taluttamiseen, mikä on myös ihanaa. Ulkonäöltään Suuva on tavallinen, tumman ruskeat hiukset jotka ulottuvat vähän yli olkapäiden ja otsatukka, joka on vedetty sivuun. Seppele siksi, että paikka on niin ihana ja lämminhenkinen. Kuvat ovat todella hienoja ja olenkin aina ihaillut niitä suu auki. Kaikki on niin täydellistä seppeleen sivuilla ja olisi ihanaa kuulua tallin hoitajiin. Jos pääsisin hoitajaksi, pyrkisin olemaan: - Aktiivinen - Innokas - Ahkera - Pitkäaikainen
|
|
siru
Uusi ihmettelijä
|
Post by siru on Jun 30, 2013 15:40:54 GMT 2
Hoitohevosta vailla
Siru on... Siru on 11 vuotias shettishenkinen tyttö ja luokkansa lyhyin, vain 148 cm. Vaikka Siru pitääkin pienistä ja pörröisistä poneista on hänellä kokemusta isoistakin hevosista. Siru on luonteeltaan hieman ailahtelevinen. Joskus on hyviä päiviä joskus huonoja päiviä, mutta jos on hevosista kyse niin Sirulla on aina hauskaa! Siru on harrastanut hevosia jo seitsemän vuotiaasta lähtien. Siru pitää haasteista ja muiden auttamisesta. Siru sanoo siis uusille ja jännittäville asioille KYLLÄ! Tämän takia Sirun hevos makuun kuuluvat shetlanninponit, koska jekuttelevat ponit ovat Sirun mielestä uusi haaste. Sirulla on myös oma koira jonka nimi onkin Jekku. Sirun luonnekkin muistuttaa joskus hieman itseppäistä shettistä.Tämä shettismäinen tyttö osaa myöskin yllättää, sillä vaikka Siru onkin hieman rasavilli joskus niin pitää silti rauhoittavista maastolenkeistä hoitsunsa kanssa.Kokonaisuudessaan Siru on rohkea, avulias ja itsepäinen tyttö joka rakastaa hevosia. (erityisesti shettiksiä)Haastava ihanuus...
Olen aina halunnut että Walma tulisi hoitajahakuihin ja nyt kun se sitten tuli niin pitäähän minun yrittää!
No niinkun kaikille on varmasti jo selvinnyt niin Siruhan pitää haasteista ja Walmassa olisi haastetta kerrakseen. Walma olisi juuri oivallinen hoitohevonen. Välillä voisi käydä taluttamassa alkeistunneilla ja sitten taas ottaa pari treeniä viikossa ja tietenkin harjoitella maastakäsittelyä. Siinä kaikessa voisi oppia itsekkin jotain uutta. Tarinoistakin Walman kanssa saisi vaihtelevaisia kun ei aina olisi vain että kävelimme kentällä ja blaa, blaa, blaa...Walman kanssa voisi tehdä vaikka ja mitä ja välillä voisi vaikka tipahtaakin ja sekään ei haittaisi kun ei edes tippuisi korkealta. Täytyy sanoa että siinäpä on maailman moninponi. Saisi siinä hieman ensimakua kouluttajan uraan. Olisi vain niin ihanaa tutustua tähän super söpöön palleroon. Walma on juuri täydellinen haaste ja ihanuus. Tässä saisi hieman vauhtia elämään! Siru tekisi kaikkea mahdollista A:sta Ö:hön Walman kanssa (no ei nyt sentään ihan kaikkea vain sellaisia asioita jotka ovat sallittuja ja tietenkin koulutus juttuja). Siru tekisi mitä tahansa jos vain voisi voittaa tämän pienen ponin luottamuksen! Miksi juuri Seppele? Seppeleeseen olen halunnut aina hoitajaksi. Ja nyt kun tuli se tilaisuus niin päätin yrittää.
Niin siis miksi juuri Seppele? Niin no Seppeleessä on aivan mahtavat puitteet ja ihanat hevoset. Seppeleessä on mukava ilmapiiri eikä kukaan hauku ketään. Täällä on myös erittäin hyvä ja kiva ylläpitäjä. Sivutkin ovat oikein selkeät. Seppele on virtuaalitallien parhaimmasta päästä.
Yst. Terv. Siru
|
|
simona
Perustallilainen
Hoitoheppa: Walma
Oma heppa: Pampula
|
Post by simona on Jun 30, 2013 17:44:45 GMT 2
Kiitos Sandra Onnea hirveästi Kinukille, Selenalle, Rionalle, Wilulle ja Simonalle ja tsemppiä myös niille jotka eivät tällä kertaa päässeet ja jotka hakevat Walmalle! Kiitos paljon (: Onnea sinulle ja kaikille muillekkin uusille hoitajille! (: tsemppaan myös niitä, jotka nyt joskus hakevat uudestaan tai hakevat nyt Walmalle (:
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 1, 2013 11:59:25 GMT 2
Hei! Olen katsellut ja kierrellyt Seppeleessä siitä asti, kun siitä joskus 2008-2009 (?) oli juttu Polluxissa. Ryntäsin koneelle ja ihastuin paikkaan, koskaan en saanut aikaiseksi yrittää - ja hakea hoitajaksi, joten pidin monia, monia virtuaalitalleja, tai hoidin muiden talleilla. Seppele vaikutti paikalta, johon olisin ollut vielä liian kokematon, niin minusta tuntui. Nyt kuitenkin, kahta omaa tallia pyörittävänä (tiedä sitten missä aktiivisuudessa) ja blogia kirjoittavana voisin sanoa olevani jo valmis. Pidän kirjoittamisessa, ja voin sanoa, että olen ihan hyvä siinä. Olen tunnollinen, ja poden huonoa omatuntoa, jos en pidä lupauksiani. Esimerkiksi, jos pitäisin lomaa ilmoittamatta ym. Seppeleessä minua ihastuttaa sen "jatkuvuus". Tiedättekö montaa virtuaalitallia, joka ei kohtaa loppuaan viimeistään parin vuoden sisällä? Nostan hattua. Itse olen vuonna 2000 syntynyt koneen ääreen, jossa tykkään tehdä kaikenlaista. Mm. Kirjoittaa blogia, tarinoita, tehdä ulkoasuja, tutkia Gimpin syvintä olemusta ja muuta mukavaa. Erikoisen taitava en ole piirtämään, mutta korvaan sen kyllä kirjoituksella, ja ehkä voin joskus jotain tuhria. Ehkä. Olen nyt siirtymässä yläasteelle, mutten usko sen haittaavan hoitoa, koulu ei koskaan ole ollut minulle hankala asia, ja kaikessa on kyse järjestelystä. Harrastan ratsastusta myös aktiivisesti vuokrahevosen parissa, mutta tämänkään ei pitäisi tuottaa ongelmia. Olen harrastanut ratsastusta noin 7 vuotta, ja virtuaalipiireissä pyörinyt muutamia vuosia. Virtuaalipiireissä olen 1997, juuri yläkoulun päättänyt ikuinen poniratsastaja. Pituutta minulta löytyy huikeat 149 cm, mikä mahdollistaa poneilun luultavasti koko ikäni, ellen tästä pullistu. Olen myös tarpeaksi höyhenen kevyt ratsastamaan pienellä shetlanninponilla. Vaikka olen pienikokoinen, olen napakka, ja minulla on kokemusta nuorista ja projekteista, jonka takia olenkin päättänyt hakea hoitajaksi Walmalle. Walmassa minua kiehtoo sen nuori ikä, sillä nuoret on aina ollut mun juttu. Niin irl-puolella, kuin täällä virtuaalimaailmassakin. Myös sen ei-niin-helppo luonne kuulostaa haasteelta, jonka olen valmis ottamaan vastaan! PS. Mulla on yksi kysymys. Tarkoittaako vapaapäivä: Ma-Pe jotain päivää niiden väliltä?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 1, 2013 13:46:01 GMT 2
Moikka! Walman hoitajaksi hakee kesällä 13 vuotiaaksi kääntyvä tyttönen nimeltään Jemiina. Hän on erittäin reipas ja puhelias ja tutustuu uusiin ihmisiin mielellään. Tyttö on aiemmin vuokrannut poneja äitinsä kanssa, mutta joutui luopumaan viimeisimmästä äitinsä menehdyttyä auto-onnettomuudessa. Tämän jälkeen lahjakas ratsastajatyttö vannoi, ettei koskaan enää katsoisi hevoseenkaan päin niiden muistuttavan liikaa äitiään - mutta miten kävikään, uusi kaupunki ja uusi koulu jossa ei ystäviä. Mistä niitä saisikaan, tallilta - kyllä! Ja koska Walma oli vapaana ja poni on vieläpä oikean kokoinen Jemiinalle, päätti hän yrittää onneaan hoitajahaussa. Tyttö on mielestään myös suhteellisen kokenut saadakseen nuorta ponia vietyä eteenpäin ohjauksen kanssa. Oikeastihan täällä ruudun takana kirjoittelee 16-vuotias yhdeksännen luokan päättänyt tyttö. Olen vieraillut Seppeleessä '08 vuodesta lähtien ja jossain vaiheessa hoidin Pikku-ponia. Minulta löytyy ahkerat ja epäahkerat aikani, joista tulisin kuitenkin ilmoittamaan ajoissa. Pyöritän tällähetkellä yhtä omaa tallia ja omistan muutaman yksityishevosen, mutta ajastani riittäisi myös yhdelle pienelle ponille ja sen pienelle hoitajattarelle. Walma kiinnoistaisi ottaa työn alle tämän raakileisuuden (onko sana?) ja ponimaisuuden vuoksi. En ole myöskään itse pystynyt ratsastamaan shetukoilla vuosiin ja Walma täyttäisi sen aukon, kylläkin vain virtuaalisesti. Toivon siis syvästi pääseväni Seppeleen arkeen Jemiina tytöllä ja odotan päätöstänne innoissani.
|
|