Jenny
Perustallilainen
Hoitoheppa: Gitta
|
Post by Jenny on Oct 19, 2013 15:46:43 GMT 2
26.9.2O13 ..::Koulutunti HeC::..7 HM
|
|
Jenny
Perustallilainen
|
Post by Jenny on Oct 27, 2013 16:28:06 GMT 2
27.10.2O13 ..::Halloween::..8
|
|
Jenny
Perustallilainen
|
Post by Jenny on Nov 8, 2013 20:26:00 GMT 2
8.11.2O13 ..::she's the one that they call the queen::..
Tämä pilvinen perjantai on jälleen niitä päiviä, jolloin Gitta käyttäytyy kuin mikäkin ihmissyöjämörkö. Jokainen joka astuu neidin karsinaan saa ponilta happaman katseen ja ehkä myös matkamuistoksi hampaanjäljet takalistoon. Varsinkin pieniä ja viattomia aloittelijoita se on jo ehtinyt pomputtamaan viikon mittaan ennätysmäärän, mutta myös hiukan vanhempien joukosta on löytynyt apua tarvitsevia, jotka etsineet minut käsiinsä ja pyytäneet apua hirviöponin kanssa. Niinpä kiertelen ympäri tallia välillä kännykkää näpräillen ja odottelen Gitan ratsastajan saapumista. Ahmin aina välillä taskusta Maraboun maitosuklaalevystä paloja, jotka katoavat tasaista tahtia napaan. Ratsastajaa ei kuitenkaan ala näkymään, vaikka kellon viisarit liikkuvat uhkaavasti kohti sitä aikaa, jolloin ratsujen pitäisi lähteä jonossa maneesia kohti. Niinpä tungen viimeiset palat suklaata taskuun ja haen omatoimisesti tamman varusteet ja rupean puunaamaan rinsessaa edustuskuntoon.
Gitta ei ole oikein samaa mieltä kanssani ja korvat taaksepäin sojottaen se yrittää haukata palan käsivarrestani, johon totean 'hyi'tä ja 'ei'tä. Satulakin meinaa saada osansa Gitan (hampaiden) huomiosta, kun kannan sen karsinaan, mutta onnistun pelastamaan sen väkivaltaiselta kohtalolta.
"Hei, eläs nyt. Ei satulavyö tapa", murahdan jo hiukan ikävystyneenä, kun poni pullistelee ja yrittää yltää minuun. Luultavasti miettien miltä ihmisliha maistuisi iltapalaksi. Ratsastaja saapuu juuri kun vyö on saatu kovien ponnistelujen jälkeen kiinni ja esittää nöyrimmät anteeksipyyntönsä, koska on myöhässä. Hän ehtii laittaa Gitalle suitset - joka on muuten rauhoittunut jo hieman, mitä tuossa nyt pitää korvansa edelleen luimussa ja yrittää karata suitsia - ja sitten poni/hevosletka lähteekin kohti maneesia. Käyn vain varmistamassa, että tyttö pääsee rinsessan selkään ja karkaan sitten oleskeluhuoneeseen vaihtamaan sen mitä Maraboustani on jäljellä kaakaomukilliseen.
9
jaöötotanii happy nenäpäivää ihmiset ! 8)
|
|
Jenny
Perustallilainen
|
Post by Jenny on Nov 10, 2013 13:38:28 GMT 2
1O.11.2O13 ..::syksy ja sen ilot::..Gitta onnistuu aina etsimään sieltä tarhasta juuri sen mutaisimman nurkkauksen, johon pitää tunkea. (jalat meni hiukan pieleen mut muuten oon ihan tyytyväinen ku yleensä piirtopöydäl piirtämine on suurta tuskaa) 1O!
|
|
Jenny
Perustallilainen
|
Post by Jenny on Nov 17, 2013 12:03:19 GMT 2
17.11.2O13 ..::Freedom::..artweaver ei ollut yhteistyöhaluinen ja väkersinkin sitten vanhalla ystävälläni paintilla tämmösen. taustaa en alkanut sen kummemmin väkertämään koska olin siinä vaiheessa niin tyytyväinen gittaan.. :--D11
|
|
Jenny
Perustallilainen
|
Post by Jenny on Dec 1, 2013 0:24:18 GMT 2
1.12.2O13 ..::Santa Baby, hurry down the chimney tonight!::..pahoittelen laatua ja niin pois päin :/ päätin haastaa itseni ja laittaa pystyyn omanlaisen "joulukalenterin". Noin 99.9 % mahdollisuudella se ei tule toteutumaan, mutta kokeillaan
editedit// miten aina vasta koneelle ladattua huomaa että ponilla on yliluonnolliset pitkät ja ohuet jalat? ...12 & 1. luukku ♥
|
|
Jenny
Perustallilainen
|
Post by Jenny on Dec 2, 2013 10:20:28 GMT 2
2.12.2O13 ..::joulusta seonnut::..Okei. Ehkä innostun liian helposti ja liian aikaisin, mutta toisaalta.. Joulukoristeet Gitan karsinan ovessa tuovat talliin melko jouluisen tunnelman. Olin eilen kaivanut kaapin pohjalta viimevuotiset joulukoristeet, jotka olin Alman karsinaankin ripustanut ja käväisin vielä kaupassakin ostamassa kuvakalenterin, jonka teippasin muutaman lumihiutaleen kanssa boksiin. Nyt vaan toivotaan sormet ristissä, että hepat tai muut olennot ei koristeisiin kajoa. 13 & 2. luukku ♥
|
|
Jenny
Perustallilainen
|
Post by Jenny on Dec 3, 2013 17:53:02 GMT 2
3.12.2O13 ..::Murhaaja tallilla?::.."Mitä sä toivot joululahjaksi?" Salman kysymys havahduttaa minut ja nostan katseeni vesiämpäristä, jossa hinkkaan Gitan kuolaimia puhtaaksi. Kohautan olkiani samalla jatkaen kuolainten hinkkaamista. "Vaatteita vaan pääosin. Ja sit yks leffa olis aika jees", sanon ja etsin katseellani vaaleanpunaista pyyhettä, joka oli ollut äsken vain muutaman sentin päässä kuluneesta ämpäristä. "Etitkö tätä?" brunette kysyy ja heittää minulle etsimäni pyyhkeen. Tämä on jo ehtinyt alkaa kokoamaan Bonnien suitsia. "Kiitti", hymähdän. "Mitä sä toivot?" "Njaa. Vähän sitä sun tätä. Jos kertoisin ees puolet mun toiveista me ei päästäis täältä koskaan ulos", hän naurahtaa ja nousee lattialta ylös. "Miten sä voit olla valmis jo nyt? Mä vasta sain nää kuolaimet puhtaiks!" "Vuosien harjottelua", tämä virnistää ripustaessaan aikaansaannoksensa koukkuun, jossa on hiukan kuluneella teipillä permanenttitussilla kirjoitettu Bonnien nimi ja sydän. "Haluutsä et mä tuon sulle jotain tuolta ylhäältä? Joku oli mun mielestä tehny joulutorttuja tai jotain."
Ja ennenkuin ehdin sanoa mitään, Salma on jo ehtinyt vilahtaa satulahuoneen ovesta ulos ja kuulen tänne saakka, kuinka tämä hyppelehtii portaille. Samaan aikaan tallin puolelta kuuluu kolahdus. Ja toinen. Hiukan hermostuneena, (jälleen katsottuani koko viikonlopun kauhuelokuvia ja rikossarjoja) sydän lyöden tuhatta ja sataa nousen ylös valmiina juoksemaan ulos, mikäli ovesta ryntäisi sarjamurhaaja. Vilkaisen kelloa. Kymmentä vaille kahdeksan. Eli siis loput ponit saapuisivat maneesista pian ja suurin osa hoitajista oli jo lähtenyt kotia kohti. Jäljellä oli itseasiassa ehkä kymmenisen hoitajaa. Se olisi varmaan vain joku heistä tekemässä jotain.. Ja tietenkin täällä kuuluu kolahduksia ja muita ääniä, tämä on talli. Täynnä kauraturpia ja muita olentoja. Mutta ei mitään hirviöitä, jotka janoavat verta ja kulkevat moottorisahoineen ympäriinsä.
Kolahdus kuuluu vielä uudelleen. Kauhuelokuvissa ihmiset lähtevät miltei poikkeuksetta aina kävelemään hullua murhaajaa tai mitä-lie-aavetta kohti, joka on mielestäni yksi raivostuttavimpia asioita mitä ihminen voi tehdä. Mutta silti en mahda itselleni yhtään mitään. Lähden liikkumaan varovaisesti käytävää kohti kädessäni maailman paras ase ikinä; kaviokoukku, jonka noukin satulahuoneesta lähimmästä harjapakista. Jos äänen aiheuttaja oli joku hoitajista tai ratsastajista, voisi vain sanoa että löysi kaviokoukun maasta ja oli etsimässä sen omistajaa. Ja kiiruhtaa takaisin satulahuoneeseen häpeämään.
Valmistaudun hyökkäämään tunkeutujan kimppuun ja kohotan kaviokoukkua hiukan ylemmäs. Kurkistan käytävälle, mutten näe ketään - "Jenny, mitä sä teet?" Olen saada sydänkohtauksen ja käännähdän nopeasti. Salma seisoo melko hämmentyneen näköisenä toimiston oven edessä. Joulutorttu vasemmassa kädessä ja oikeassa höyryävä muki, jossa on varmaankin glögiä, eikä hän varmaan tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. "Miks sä pidät tota kaviokoukkua kuin jotain asetta?"
En oikein pysty selittelemään hiippailuani muuten kuin vaan kertomalla rehellisesti, että olen hiukan uuno ja vainoharhainen. Ainakin Salma saa päivän naurut ja tämä lupautuu auttamaan minua Gitan suitsissa, ettei minun tarvitse jäädä yksin minkäänlaisen verenhimoisen tappajan armoille.
"Mutta silti, mä kuulin jotain!" intän kun Gitankin suitset ovat kauniisti ristitettyinä omassa koukussaan. "Niin, oiskohan ollut joku tonttu, nyt kun joulu on tulossa", Salma sanoo pokkana. "Sä oot ilkee", mumisen muka vihaisena, mutta lopulta me molemmat alamme nauramaan.
Ehkä se olikin lopulta Salma, joka halusi pilailla kustannuksellani tai sitten joku muu hoitaja. Who knows, mä ainakin aion vähentää kauhuleffojen katsomista runsaasti.
14 & 3. luukku ♥
|
|
Jenny
Perustallilainen
|
Post by Jenny on Dec 4, 2013 16:20:03 GMT 2
4.12.2O13 ..::winter wonderland::..15 & 4. luukku ♥
|
|
Jenny
Perustallilainen
|
Post by Jenny on Dec 5, 2013 20:56:10 GMT 2
*5.12.2O13 ..::Tallin enkeli::..*Gitta on tainnut tajuta, ettei Jennyltä tipu lahjoja, mikäli se ei käyttäydy enkelimäisen hyvin. 16 & 5. luukku ♥
|
|
Jenny
Perustallilainen
|
Post by Jenny on Dec 6, 2013 19:06:08 GMT 2
6.12.2O13 ..::Itsenäisyyspäivä::..17 & 6. luukku ♥
|
|
Jenny
Perustallilainen
|
Post by Jenny on Dec 7, 2013 18:47:14 GMT 2
7.12.2O13 ..::Kotia kohti::..18 & 7. luukku ♥
|
|
Jenny
Perustallilainen
|
Post by Jenny on Dec 8, 2013 17:50:42 GMT 2
8.12.2O13 ..::all i want from christmas is gitta::..
"Mä ootan jo jouluu! Kaikki ne jouluvalot ja lahjat ja ruuat ja lumi ja kaikki!" pajatan innostuneena olkkarin sohvalta. "Hyi, sillon on varmaan jo kakskytä astetta pakkasta", Inkeri tuhahtaa miltei tyhjän kaakaomukin takaa, mutta lisää pian ettei lahjoissa mitään pahaa ole. "Mä toivon niiiin paljon uutta läppäriä!" eräs porukasta tokaisee. "Mä vaan haluun suklaata. Paaaaaljon suklaata."
Ja yhtäkkiä huone hukkuu hoitajien pälinään, kun kaikki käyvät toivelistaansa läpi. Juon loput teestäni ja vilkaisen vieressäni nököttävää Ansqua, jonka nenä on kiinni matikan kirjassa. Tämä näyttää melko avuttomalta, joten kysäisen tätä varovaisesti maastokaveriksi. "Miksipä ei, mun aivot tartteekin vähän lepoa", hän nousee sohvalta kirjoineen ja lähtee palauttamaan niitä lokeroonsa. Seuraan blondia ja odotan portailla, että tämä on saanut tungettua kirjansa muiden tavaroiden sekaan ja lähden sitten portaita alas tämän kanssa.
"Outoa, kun sä et enää oo Alman kaa täs meiän naapurissa", Ansqu toteaa raottaessaan Reinon karsinan ovea, jonka takaa herra kurkkaakin ehkä hiukan ihmettelevästi. "Niin on. Mulla on sitä ikävä, mutta sillä vaikuttais olevan ihan kivaa siellä pihatossakin, ainakin sen perusteella mitä mä oon siellä käyny kattomassa", sanon ja väläytän nopean hymyn. "Ja kuka muu olis Gitan puruleluna ellen mä?"
Annan Ansqun jäädä kokeilemaan onneaan Reinon kavioiden putsauksessa ja saapastelen Gitan karsinalle. Tamma nostaa päätään kuullessaan oven avautuvan ja tekee sekunnissa U-käännöksen. Saan kuitenkin ei-niin-aurinkoisen ponin kiinni melkeinpä minuutissa ja alan harjaamaan kullannuppua samalla miltei tuntien sen äkäisen toljotuksen kädessäni, jossa on punainen kumisuka. "Oi voi, sä oot niin pelottava", pyöräytän silmiäni Gitalle.
"Ei hitsi, tääl sataa räntää", kuulen Ansqun äänen, kun astun Gittaa taluttaen pihalle. "Se on vaan pientä tihkua, ei me olla sokerista tehty!" sanon pirteästi. "Minnepäin?" Ansqu kysyy jo tiikerinkirjavan ruunan selästä. "Vaikka tonne valaistulle maastopolulle, kun alkaa jo pikkuhiljaa hämärtyä." "Ookoo", Ansqu sanoo ja katsoo kuinka kapuan Gitan satulaan. "Se joka tippuu tuo ensviikolla joka päivä pipareita tänne!" "Entä jos ei tipu?" "Sitten se joka on vika takasin täällä tuo pipareita." "Mä en ainakaan oo tuomassa mitään pipareita!" "Niinhän sä luulet!" Ansqu naurahtaa ja antaa Reinolle käskyn lähteä liikkeelle ja me lähdemme Brigitan kanssa heti perään. Taivas alkaa pikkuhiljaa pimenemään.
19 & 8. luukku ♥
|
|
Jenny
Perustallilainen
|
Post by Jenny on Dec 9, 2013 18:52:40 GMT 2
9.12.2O13 ..::backflip!::..Ulkona on hiukan liukasta.. 2O! & 9. luukku ♥
|
|
Jenny