Hei!
Haluaisin nyt viimeinkin tänne hoitajaksi! Minulle kelpaisi kuka tahansa, jos pääsen hoitajaksi, valitkaa sitten paras minulle sopiva.
Miksi Tea?
Tea siksi, että hän on lumoutunut virtuaalihevosiin ja Seppeleeseen. Hän todellakin pitää tästä paikasta, ja vielä lisäksi on ahkera, tunnollinen ja kunnollinen. Teaan voi aina luottaa ja hän tietää säännötkin. Tea on hyvä piirtäjä, ja kokemusta on useita vuosia oikeista hevosista, ja virtuaalihevosista vain vuoden vähemmän. Olen myös tehnyt kaikki nämä:
Tutustuin huolella Seppeleen varsinaiseen sivustoon
Seikkailin Tallipostissa - luin myös kullanarvoisen topicin!
Luin hoitajaksi hakijan ABC'n
Tea on myös osaava, ja tietää että hevonen ei voi hypätä esim. 150cm tosta noin vaan.
Hoitajana olisin:
x tarkka ja aktiivinen (hoito n. 3 kertaa vikkossa tai enemmän)
x reipas ja mukava
x osallistuisin aktiivisesti kaikkeen
x taitava ja tietenkin innokas
x Pitkäaikainen
x Luotettava & iloinen
x Ystävällinen
x Kannustava & Yhteistyöhaluinen
x Rauhallinen (jos nyt pääsen hoitajaksi nin yritän pysyä nahoissani)
Tea:
Jep, Tea on nuori tyttö, joka on luotettava ja mukava. Eniten Teaa kiinnostavat Sentti, Edi, Frank ja Venna. Olen aito hevoshullu ja valmis ottamaan vastuun. Olen myös innokas. Tealle käy kuka vaan, sillä hän pärjää kenen tahansa hevosen kanssa, kun aika tulee. Tasoni on Vaativa(?). Olen tarpeeksi sisukas hoitamaan äksyäkin hevosta/ponia ja tarpeeksi rauhallinen hoitamaan säikymmäntapaista hevosta. Olen myös rivakka hoitamaan hurjempaakin ratsua, myös ajamista, esteitä, koulua, maastoilua, matkaratsastusta, laukkaratsastusta ja montea on tullut kokeiltua. Kaikista parhaiten minulle sopii osaava, rakastettava ja rohkeahko hoitohevonen. Kuitenkin tottuisin varmasti myös säikkyyn polleen. Päätän ikäni ja pituuteni hoitsun saatua (jos sellaisen saan), sillä en esim. voisi saada Siiriä jos olisin 160cm pitkä. Olen varmasti pitkäkestoinen hoitaja, ja aina valmiina. käyttäydyn varmasti hyvin, kunhan olen perillä
joka ikisestä asiasta. Tiedän minkälainen vastuu hoitamisessa on. IRL-elämässä on tullut hevosteltua n. 6 vuotta, virtuaalisia on harrasteltu 2 vuotta.
Sentti? Sentti hurmasi minut tasollaan, ihanuudellaan ja lievällä orimaisuudellaan. Sentti on vaativa, mutta samalla myös ihana ja osaava. Oriksi Sentti on aivan mahtavan kiltti, semmoiseen hurmuriin olisi kiva tutustua.
Venna?Venna taas hurmasi minut ihanalla tammamaisuudellaan ja rakastettavuudellaan. Vennalla on tempperamenttiä, ja sitä juuri hoitohevoselta toivoisinkin.
Edi? Ediin hurmaannuin, sillä se on niin kiltti. Olisi aivan mahtavaa voittaa Edin luottamus, ja minä kun rakastan voikkoja hevosia, sekä pään merkkejä. Ehkä oppisin itsekkin varovaisemmaksi ruunan seurassa, kun se on vähän tämmöinen... noh, arka, tai no miten sen nyt sanoisi...
Frank? Frank hurmasi minut heti ensinäkemältä. Ihanan värinen ruuna. Frank on ihanan lunki ja rauhallinen lauhkea leijona, joka kuitenkin ei ole mikään "normituntiheppa", eli se ei ole mistään laiskimmasta päästä. Rauhallinen järkäle, johon ihastuin ensi näkemältä. Frank on ylivoimainen suosikkini.
Uskon kuitenkin, että yhteistyö sujuisi kaikkien kanssa. Minulle kelpaa hoitajaa etsivistä kuka tahansa!Miksi Seppele?
Seppele on niin edistynyt ja ihana talli. Täällä on mukava yhteishenki ja ihmiset ovat mukavia. Ei tarvitse pelätä, että kukaan kiusaisi. Ja tietenkin te ylläpitäjätkin olette aivan ihania! Seeppeleessä olisi ihana hoitaa, ja tämä on todella upea paikka. Olisi kiva myös saada osallistua kaikiin tällä järjestettäviin mielenkiintoisiin tapahtumiin. Kaikki pelaavat hyvän käyttäytymisen korteilla. Tämä talli tuo lämpöistä tunnelmaa kylmiinkin talvi-iltoihin.
Näyttöä nyt sitten:
Leikisti hoidan nyt Ediä esimerkissä.
16.11.2011Kotona:
- Hei sitten äiti! huusin. -Menen hoitamaan Ediä!
-Kuka Edi? äiti kummastui. -Et sinä ole mistään uudesta pojasta puhunut...
-Ehei! Ei kukaan poika! Edi on uusi hoitohevoseni! selitin.
-Nyt ymmärsin. No mene sitten! kuinka pitkä matka sinne muuten on? äiti kysyi.
-Ei pitkä, noin 3 kilometriä meiltä, totesin.
-hyvänen aika, ethän sinä semmoista matkaa nyt pyöräile! Vai oletko joku ADHD? äiti nauroi.
-Huoh... Minulla on uusi moponi! Kuka estää sen käyttämisen, sää vai? sanoin. Ulkona oli nimittäin aivan mahtava sää. Vaikka olikin viileää, aurinko paistoi ihanasti ja linnut lauloivat. lunta ei ollut vielä satanut, eikä keli ollut liukaskaan!
Matkalla:
Onkohan Edi kiltti? Mitä jos mokaan? Oliko tämä nyt hyvä ajatus? Apua, äiti, auta! Aloin jo hermostua. en nauttinut säästä, enkä mistään muustakaan, hermoilin vain. Mielessäni oli vain yksi asia:
Mookaamistani ei annettaisi ikinä anteeksi! Pää pyörällä jatkoin kuitenkin matkaa. Vatsassa lenteli ainakin tuhat perhosta, ja lisää oli tulossa. En kääntynyt takaisin, vaikka mieli olisi tehnyt. Haasteet on kohdattava kuitenkinn. loppujen lopuksi minut erotettaisiin, kun en kävisi Seppeleessä. Ei Ediä, Vennaa, Frankia, Senttiä, Lailaa, Eelaa... ajatuskin puistatti. Jatkoin matkaani.
Tallilla (vihdoin):
-Vihdoin... ajattelin. - Perillä! Josefiina oli tallin ovella. Menin juttelemaan.
-Hei Tea! Mitä kuuluu? Onniteluni! Josefiina tervehti.
-Moi Jossu! Ihan hyvää, kiitos. Ja kiitos, kun pääsin tänne Seppeleeseen! vastasin hymyillen.
-Edi on tuolla tarhassa! Josefiina sanoi ja osoitti yhtä suurista aidatuista alueista. Yhtäkkiä Dreamer ja Pipsa kurkistivat tallin ovesta ulos.
-Moi Jossu, mitä kuuluu? Pipsa sanoi iloiseen tyyliinsä.
-Kukas toi on? Dreamer tokaisi mulle. -Ketäs kaakkia sä hoidat, kuules? Ja onko sulla nimee?
-Joo on, oon Tea, anteeksi, oon vähän ujo. Ja hoidan Ediä, vastasin Dreamerille.
-Moi Tea, mä oon Pipsa, Siken omistaja, Pipsa esitteli itsensä.
-Onnenpekka! kadehdin. -Mä en sais Ediä vaikka kuinka hääräisin sen kanssa ja mankuisin...
- Se on muuten totta! Ei tule kuuloonkaan että Edin saisit! Jossu heitti välikommentin.
-Älä keskeytä! Pipsa sanoi. Se oli semmoinen sana, jota en ikinä uskaltaisi Annelle tai Josefiinalle sanoakkaan.
- Toi, tai no hän, on Dreamer... Pipsa yritti jatkaa.
-Bladen hoitaja! Ajattele,
Bladen! Eikö olekkin mahtavaa? Dreamer sanoi. -Blade on kiva, tosi ihana tamma!
-No kiva... sanoin.
-Älkääpäs nyt säikyttäkö tätä ujoa nuorta hoitajanalkua. Painokaa hiiteen siitä, me opetellaan tallin tavoille, Josefiina otesi hermostuneena.
-Sori, Jossu... Pipsa ja Dreamer sanoivat yhteen ääneen ja katosivat paikalta.
-No, mitä me tässä kökitään? Hae Edi, harjaa se ja koeratsasta! Jossu hoputti.
-Joo!!! innostuin lopulta ja menin Edin tarhan portille.
Ruuna oli tarhan kauimmaisessa nurkassa.
-Eedii!!! kutsuin. -Ruuna kulta, tule jo! Edi ei tullut, joten menin hakemaan sitä.
-Yritän voittaa luottamuksesi, mutta se ei onnistu, jos välttelet minua, ystävä, maanittelin ruunalle. Lopulta se tuli ja vein Edin talliin. Ruuna vähän mietti miten toimia. Se ei suoranaisesti pelännyt minua, vaan ujosteli. Hain ruunan harjapakin, joka löytyi satulahuoneesta. Edin harjoissa oli paljon karvoja, joista huomasi talven tulon. Otin suurimmat osat karvoista pois, ja aloin harjata Ediä.
Edi käyttäytyi kiltisti ja oli paikoillaan. Vähän ujosteli minua, mutta en sitä säikähtänyt, tiestinhän, että Edi oli ujon sortin hevosia. Yhtäkkiä käytävältä kuului kolinaa. Menin katsomaan, mitä oli tapahtunut. Frank oli päässyt irti käytävälle. Lauhkea ruuna käveli raskaasti kohti Siken karsinaa. Karsinassa oleva tamma oli kauhuissaan, kolisteli ja helutti päätään.
"Apua! Jättiläinen murhaa minut!" Sikke varmaan ajatteli. Katsoin, kun Loviisa, pienikokoinen neitokainen yritti kiskoa valtavaa ruunaa karsinaansa. Silloin Pipsa ja Josefiina saapuivat talliin. Menin mukaan kiskomaan Frankia. Lopulta Pipsa keksi hakea kauraa, ja Frank kuuli tytön kolistelevan rehukaapeilla. Ruunan korvat nousivat hörölle, ja sen katse kirkastui. Jossu rauhoitteli Sikkeä, ja tamma alkoikin jo tajuta että hätä ei ole tämännäköinen. Pipsa houkutteli Frankin asiantuntevasti karsinaansa ja palkitsi ruunan.
-Loviisa hei, muista sitten että suljet karsinanoven kunnolla rapsuteltuasi tätä ruunaa, se sisältää paljon enemmän ovenavaamisvoimia kuin Pampu-kultasi, Josefiina totesi kuivasti.
-Sori, mä en tota muistanu että Frank on niin vahva... Loviisa pyyteli anteeksi. Minä palasin takaisin Edin karsinaan, jossa ruuna seisoikin kiltisti. Jossu tuli luokseni.
-Taidat tykätä Edistä, vai? Josefiina kysyi karsinalla.
-En. Mä suorastaan
rakastan sitä! totesin ja meinasin halata Josefiinaa, mutta en viitsinyt...
-Moi! huusi talliin tullut Jolanda, joka käveli Edin karsinan ohi Myntin luo.
-Hei ystävä! Josefiina sanoi ohimennen ja kääntyi minun puoleeni.
-Harjaa se niin voidaan mennä yhdessä, minä ja sinä, yhteistyötestimaastoon yhdessä, siis Brisillä ja Edillä! Josefiina kysyi. Oli lauantai, ja Jossun tai Annen maastotunnille ei ollut ketään tulossa. oli vapaata aikaa.
-No okei, mennään sitten, sanoin. Jossu haki Brisin käytävälle, niin voitiin jutella. Harjasin jutellessani Ediä. kaviotkin puhdistin, ja Edi oli kiltti. olin hellävarainen, sillä uusi hevonen, uudet kujeet, niinhän se aina menee. Satuloin ja suitsin Edin, ja se käyttäytyi hyvin. Vyön kiristäminenkin onnistui.
Ulkona nousimme ratsujemme selkään. oli tuulista, ja Edi ujosteli vähän. Päätimme tehdä lyhyen maastolenkin. Lähdimme tallilta käynnissä ja rauhallisesti. Bris vähän vastusteli, se olisi jo halunnut ravatta. Mutta Jossu ei antanut lupaa. Noin 500m käveltyämme siirryimme reippaaseen raviin. Nautin kauniista maisemista ja ihanasta luonnosta. Metsässä tuoksui luonto, kosteus ja kaikki muu ihana. Silloin Edi teki äkkipysähdyksen. Edessä oli takajaloillaan seisova Laila, joka oli tullut laukassa vastaan ja säikähtänyt kulman takaa ilmestyneitä ystäviään. Selässä istui tukevasti Alina, joka oli lähtenyt vaihteluratsastukselle, pitääkseen edes hieman lomaa Januksen metkuista. Mutta kyllä tämäkin tamma näytti olevan yhtä mutkikas kuin kepposteleva Januskin. Yhtäkkiä näin, kuinka Alina alkoi valua taaksepäin. Jossu hyppäsi äkkiä Brisin selästä ja heitti ohjat minulle. Bris oli hölmistyneen näköinen, ja minä vähintäänkin yhtä hölmistynyt. Silloin Jossu teki jotain odottamatonta: Alinan ote irtosi, ja hän tippui. Mutta Jossupa koppasi tytön kiinni. samassa hän romahti maahan, mutta nousi heti ylös ja yritti napata Lailaa. Mutta tamma oli hävinnyt kuin tuhka tuuleen. Jossu antoi kokeneelle Alinalle Brisin, ja käski meidän laukata Laila kiinni, mahdollisesti myös napata se. Itse Jossu lähti juoksemaaan tallille päin, hakemaan Toivoa ja Lailan riimua ja riimunnarua.
Pyysi edin hurjaan laukkaan. Alina oli mykkänä, eikä sanonut sanaakaan. Joten en minäkään. Laukkasimme vain, ja seurasimme Lailan kavionjälkiä. Yhtäkkiä näimme jotain kamalaa: Laila aikoi uida Liekkisaarelle. Edi ja Bris kiihdyttivät vauhtia, ja saavuttivat mietteliään Lailan. Tamma valitsi kahlauksen.
-Alina, mä meen järven toiselle puolelle ottamaan Lailaa vastaan. Sä paimennat Lailan pysymään matalassa vedessä, ehdotin.
-Pidä sitten kiirettä! Alina sanoi ja ohjasi Brisin veteen. Silloin minä ymmärsin, että nyt täytyi juosta, oli pakko! Edin askeleet venyivät ja ruunan vauhti kiihtyi viidestäkympistä sataan. sen vauhti hiljeni vähitellen, mutta olimme hyvän matkaa Lailaa ja Brisiä sekä Alinaa edellä. Yhtäkkiä olimme jo perillä. Alina ja Briskin saavuttivat rannan.
-Huh! Alina ja bris puhisivat. Laila oli kauhistunut. jossu saapui ja veimme Brisin, Edin, Toivon ja Lailan tallille. Harjasimme ne, ja Laila ja Bris loimitettiin. kehuin Ediä paljon ja annoin sille iltaheinät. Sitten hikiviilakäsittelin ruunan ja halasin sitä viimeisen kerran sinäpäivänä. Sitten menin kotiin, sillä oli jo pimeä ja myöhä.
Loppu!PS. Tästä tuli sopivan kokoinen, en ihan kirjaa ajatellutkaan kirjoittaa. Normisti tarinat on tämän kokisia, ajanpuutteessa vähän lyhyempiä ja välillä pitempiäkin.
www.sumopaint.com/image/?id=1672330Pikkuzarda on nimimerkkini Sumopaintissa, ja sinne aion sitten laittaa kuvat joita hoitsusta ja itsestäni piirrän. HOX! Tyylini on hyvin vaihtelevaa! Käytän katsos useita ohjelmia, jotka ovat erilaisia. Enimmäkseen piirtäisin kuvia, kun tarinoiden pitäisi mieluiten aina olla pitkiä.
En ole hakenut hoitajaksi kertaankaan aikaisemmin, paitsi syyskuun hoitajahaussa.
Panostin tähän ehkä vähän liikaakin(?). Muuten viesti olisi ollut liian rento. Tämähän on vakava asia, eikö niin? (
)
Toivottavasti saan hoitaa jotakuta ja onnea myös muille hoitajaksi hakeville!