|
Post by Anne on Sept 4, 2009 22:18:15 GMT 2
Kiitti kaikille! Aika paljon sai tehdä taustatyötä, esim. tuli samalla tutustuttua savusaunan eri mekanismeihin, pontikan keittoon yms. Hauskaa puuhaa! Lisäksi oppi paljon valojen käytöstä ja perspektiiveistä. Ja varmasti vielä jatkan, ainakin jollain tapaa. It ain´t over yet! Ideoita löytyy, kunhan käsi vain pysyisi yhtä vetreänä kuin ideat. Ja pikkuarvoituksia lisäilen varmasti nykyisen Artsilan sisään! Ilmoittelen kun on taas valmista, varmaankin joudun pienen tauon tässä tietokonepiirrossa pitämään.. =(
|
|
|
Post by Reega on Sept 5, 2009 0:13:16 GMT 2
Urgh, argh, uuh, Anne oot miun idoli! Oon nyt kaiken paitsi ladonlaatikonsalaisuuden selvittänyt, tuntuu että kokoajan löydän jotain uutta klikittävää! Että haluaisin tehdä oman klikin :') Luin tossa yhtä tutoa tuolla deviantartissa ja siinä sanottiin että mestaripiirtäjäksi ei nousta tosta noin vaan pitää olla kärsivällinen. Ja Roomaa ei rakennettu yhdessä yössä, kuten ei klikki talliakaan. Joten, ajattelin uhrata nyt enemmän aikaa tälle harjoittelulle, koska voin rehellisesti sanoa etten tiedä olenko koskaan eläessäni piirtänyt edes mäntyä :X Siispä, ajattelin ihan aloittaa näistä perusasioista, puista, maisemista jne. Teen kaikista semmoiset pikkuiset harjoituskuvat joita sitten voin myöhemmin käyttää apuna piirtäessä. Kaikista eniten ongelmaa kuitenkin tuottaa rakennukset (niin sisältä kuin ulkoa), koska en niitäkään koskaan oikein ole piirrellyt. Koitan vain muistaa katsella paljon valokuvista mallia joten eiköhän tämä tästä. Olenhan kuitenkin vasta 14, ja odotan että piirrän samalla lailla kuin jotkut päälle kakskymppiset :'D Maritta (äitini) sanoi että mulla on liian kova hinku kehittyä, ja se neuvo ottamaan vähän iisimmin ja piirtämään vaan huvikseen eikä kamala kehitysbuumi päällä. Ehkä se on oikeassa XD Mut haluun kehittyä : (
|
|
|
Post by Anne on Sept 5, 2009 8:14:37 GMT 2
Reega: Tärkeintä, että löydät oman tyylin. Tai vaikka monta omaa tyyliä! Itse olen päättänyt, että teen näitä kaakkihommia rennosti. Olisinhan voinut vaikka Artsilankin toteuttaa huippirealistisesti, mutta se olisi vienyt huimasti aikaa. Esim. piirrän näitä tämmöisiä fotorealistisia kuvia paljon (< tuo on aika vanha, mutta olen tyytyväinen paitaan ja hiuksiin.), niistä oppii paljon, mutta niiden rinnalle tarvitsen tämmöistä rentoa "omaan tyyliin" tehtyä juttua. Ja harjoitteluhan ei pääty koskaan, eli kannattaa se klikki toteuttaa jo nytkin, siinä samassa oppii.
|
|
|
Post by Catu on Sept 5, 2009 8:49:39 GMT 2
Anne// Sry että pistän ruman viestini sinun ja Reegan keskustelun väliin mutta, Oletko sinä Anne piirtänyt tuon tytön?!? Vautsi vau... Reega// Minäkin olen (vasta) 14 ja samat ongelmat kuin sinulla, Liittyen ikään? ;D
|
|
|
Post by Anne on Sept 5, 2009 8:56:18 GMT 2
Kyllä Catu, joskus vuosia sitten. =)
|
|
|
Post by Catu on Sept 5, 2009 8:57:42 GMT 2
Vau! En todellakaan voi muuta sanoa... Ihmeellistä että joku suomalainen osaa piirtää noin hyvin xD No ei vaiskaan, ois vain hienoa osata piirtää yhtä hyvin.
Klikkailen muuten samalla tätä Artsin tallin klikkailuu, tosi siisti että jäinkin jumiin näihin tehtäviin xD
Okei palo hermot! xD Saa lähetellä vinkkejä PM:llä... Aivot ei nyt jaksa xD
|
|
|
Post by Jutta on Sept 5, 2009 9:36:15 GMT 2
yyyh vois artsiki pestä joskus kalsonkinsa!
Siis ihanaa työtä Anne Simoraanki laitettu tienkyltti Latén luo (nii joo pitäski kirjottaa joku tarina joo sinneppä meenki)
|
|
|
Post by Karoliina on Sept 5, 2009 10:40:30 GMT 2
Minulle saa lähetellä PM'ää, ja neuvoa tyhmää. : ) Hienoa työtä on Anne tehnyt, muuta ei voi sanoa!
|
|
|
Post by Loviisa on Sept 6, 2009 9:17:30 GMT 2
Aivan upeaa! Ihanaa, kun pääsee kaikkiin paikkoihin!
|
|
|
Post by Cäpä on Sept 6, 2009 9:46:02 GMT 2
Reega// 14..? No minä ainakin luulin että vähintään 19 olet, itseltäkin ikää löytyy se 14, ja piirrän kuin 10-vuotias... Rakastan piirtämistä ja piirrän paljon mutta silti tuntuu etten kehity lainkaan! Ja kun muut 14 vuotiaat (ja eräs 12-vuotias ystäväni...) piirtävät sitten tuohon tyyliin niin ei suinkaan ole alemmuuskompleksi jatkuvasti... Eli turhaan huolehdit.
Ja ettei ihan ooteeksi menisi, niin on kyllä tehnyt myös mieli oma klikkailu värkätä, mutta en sitten ole viitsinyt, tyydyn etsimään tämän arvoituksi.
|
|
|
Post by kisuli on Sept 6, 2009 15:35:42 GMT 2
Puput <3 Oon löytäny nyt paljon (ja samalla tässä autan Sirppaa) ja täytyy mennä kurkkaamaan pari paikkaa. :--D Jee, vihdoinkin pääsin saunan vintille, nyt tutkin sen -->
m/ kertokaa mulle mihin sitä numerosarjaa käytetään PM :'D enää ei oo mitään, kaikki avaimet löytyny : (
|
|
|
Post by Kata on Sept 6, 2009 16:19:29 GMT 2
Noni nyt joku laittaa kaikki vinkit PM mulle jotka tietää. : >
|
|
|
Post by Reega on Sept 6, 2009 16:24:49 GMT 2
Ah, Anne autoit minua viidellä sanalla ihan hurjasti :'D Tosiaan, tyyli ollut hieman hukassa jo pitkän aikaa, olen koittanut väenvängällä tuhrustaa ohuita siistejä linejä, mutta kuinkas ollakaan, tajusin juuri ettei se auta minua laisinkaan. Jostain syystä miun on vain helpompi piirtää paksuja linejä, eikä se varmaan tule muuttumaan. Yritän sitä nyt paraikaa sulatella... Jossain kuvissa paksut linet näyttävät hyviltä, mutta jos alan jotain klikkiä tekemään paksuilla lineillä, niin tulos voi olla vähemmän toivottu. Taino, jos alan vain noita paksuja linejä työstämään ja sovitan ne jotenkin hyvin klikkiin niin ehkä se saattaa onnistua. Kuka tietää :/
|
|
|
Post by Anne on Sept 6, 2009 21:07:01 GMT 2
Taino, jos alan vain noita paksuja linejä työstämään ja sovitan ne jotenkin hyvin klikkiin niin ehkä se saattaa onnistua. Kuka tietää :/ Miksei sopisi? Tee omantyylinen klikki, just sellainen kuin haluat. Ei ole yhtä tyyliä. =D
|
|
|
Post by Veera on Sept 6, 2009 21:48:01 GMT 2
Pakko laittaa tähän väliin, että Reega paksut linet sopivat kyllä tyyliisi enemmän, kuin hyvin! (;
|
|