|
Post by Reega on Sept 2, 2009 17:32:25 GMT 2
HALUUN OSTAA NOI PUPUT! Yhyhyyy, miksen osaa tehdä klikki-tallii?! Onko tämä minun kohtaloni?! *menee itkemään yksin nurkkaan* Anne, seuraava tuto minkä teet niin teet photoshopilla ja tausta/rakennus tuto. Ja joku invoo muo tosta saunan luukusta pm'llä, okei?
|
|
|
Post by Anne on Sept 2, 2009 17:33:50 GMT 2
www.virtuaalitalliseppele.com/tutoriaali2.htm// Tutoriaalista puuttuu yksi watercolorvaihe, joka on tehty viimeiseksi, mutta varmaan tuostakin tajuaa piirtämisen mekanismin suht. hyvin... Miten niin et osaa? Muistan siun muinoin piirtäneen jotain hienoa kliksun alkua.
|
|
|
Post by Reega on Sept 2, 2009 17:36:28 GMT 2
No en osaa, usko poies. Mut kiitti hei, en ole tutoja vähän aikaan tsekannu ni en oo huomannu tota. Toivottavasti inspi ei ny lopahda niinku sillon viimeks...
|
|
|
Post by Anne on Sept 2, 2009 17:37:05 GMT 2
Oot siis tekemssä semmoista?
JOs joku arvoitus vaivaa, miulle voi laittaa PM:ää, niin annan vinkkuleita. =)
|
|
|
Post by Reega on Sept 2, 2009 17:58:25 GMT 2
No, yritän aloittaa semmoista pientä, missä ois ainekin talli (karsina missä ois Roki, satulahuone, rehuhuone, heinävinttijuttu yms) ja ehkä joku tyyliin maasto-/kenttäjuttu missä ratsastettais Rokilla : D Mut mulla on kato ongelmia noiden linejen kanssa kun mä oon tottunut tekemään semmoisia ubertarkkoja ja yhtenäisiä paksuja linejä jotka ei oikein sovi... no klikki-talli tyyliin :/
|
|
|
Post by Anne on Sept 2, 2009 18:06:16 GMT 2
Yks hyvä keino on photarilla piirtäessä (brushilla) käyttää gridiä vaaka- ja pystysuuntaisten viivojen tekoon. Silloin jos piirtää gridin viivan kohdalta, kynä tekee automaattisesti suoraa. Jos tästä nyt on yhtään apua...
|
|
|
Post by Anne on Sept 2, 2009 18:14:10 GMT 2
Parakkiboksi 2 on toistaiseksi vielä lukossa, eikä sitä saa auki! Kaikki muut pitäisi saada auki.
|
|
|
Post by Reega on Sept 2, 2009 20:39:33 GMT 2
No niin Anne, tein nyt tuontuon tallikäytävän valmiiksi, tuon sinun tutosi mukaan. Kuva löytyy tuolta -> i31.tinypic.com/ad10i.png <- Nyt sitten kritiikkiä rankalla kädellä, eihän sitä muuten kehity. Ja sori, matkin törkeästi tuota sinun nuoli ideaasi.
|
|
|
Post by Anne on Sept 2, 2009 20:43:24 GMT 2
Alla oleva palaute ei tarkoita sitä, että itse piirtäisin aina sen mukaisesta, pari seikkaa kuitenkin =D: Perspektiivi:
Perspektiivipiste kannattaa valita aivan ensimmäisesti. Kaikkien syvyyssuuntaisten viivojen pitäisi mennä pisteen kautta. Nyt ne menevät näin: (KÄsi on sen verran kipeä kaikesta Artsilan piirtämisestä, että jouduin ottamaan panacodin, joten nuo miun piirtämät punaiset viivat menevät miten sattuun...) Maiseman täyteläisyys:Ympäristössä on kaikkea mihin ei yleensä tule kiinnitettyä huomiota, esim. ovissa on karmit ja saranat, katon ja lattian rajoissa listat, valonkatkasijat, sähköjohdot yms. Niillä saadaan kuvaan sellaista realistisuutta, vaikka miten sarjistyyliin piirtääkin. Valot ja varjot:Kulmiin lisää hämyisyyttä ja muutenkin voimakkaammat kontrastierot luovat syvyysvaikutelmaa. Valojen kanssa kannattaa olla rohkea. Tässä kuvassa periaatteessa hienosti tehty valaisevat osiot, mutta ne, mitä valot ei valaise on tavallaan unohdettu. =) Kokonaisuudessaan kaunis, rauhallinen kuva. Tiilet ja laudoitukset tuovat tunnelmaa. =) Ja jälleen.. koko "krittiiki" kirjoitettu panacod-pöhnässä, joten sori, jos on tönkköä... M// Nuoli-ideahan on hyvin käytetty näissä klikkailuissa. Itse olen piirtänyt yhden nuolen ja kopionut sen moneen kertaan, kääntänyt kopiot eri suuntiin, yhdistänyt yhdeksi psd-tiedostoksi ja aina siitä kopsannut kuvaan.
|
|
|
Post by Reega on Sept 2, 2009 22:13:13 GMT 2
Kiitti Anne <3 Parantelen kuvaa huomenna (koitan saada varjoja, valoja, valokatkasimia ja johtoja yms.). Koulussa oli kyllä viimevuonna pakollisessa kuviksessa sitä pakopiste juttuu, mut se tuppaa aina unohtumaan. Tämän kanssa joudut kyllä minua vielä avittamaan, on niin kiva kun joku kokeneempi neuvoo ja sit on kiva todeta et joo näinhän se tosiaan on
|
|
|
Post by Josefiina on Sept 4, 2009 20:46:18 GMT 2
Klikkailu läpi :(
Hei huomatkaa nyt muutkin, että kaikkialle muualle paitsi parakkiboksi kakkoseen pääsee! (Tai sit kaikki on huomanneet, mutta kommentteja ei ole virrannut. Why?)
Aivan upeaa työtä jälleen; huvittavia, sympaattisia ja osin liikuttaviakin yllätyksiä. Tunnelmat ruudun takana vaihtelivat hillittömästä hihityksestä melkein kyynelehtimiseen. Salaisuuksien löytämisessä sai käyttää mielikuvitusta, ja oli hienoa, että olit jaksanut askarrella kaikkia pieniä, hupsuja yksityiskohtia. Sanat eivät oikein riitä, mutta klikkailu on oikeesti aivan huippukeksintö! Ja uppoaa kaikenikäisiin, pienemmillehän tuo on ikään kuin peli :)
Pst. tätä ei lasketa spoilaukseksi, koska "vanha" juttu. Onko tuo Pepe-koira Artsin?
|
|
|
Post by Anne on Sept 4, 2009 20:51:45 GMT 2
Pepestä miun piti oikeastaan kirjottaa tuohon kertomukseen, jonka just kirjotin, mutta unohdin... Pepe vahtii ravirataa öisin. Se on Artsin koira, mutta ei mikään varsinainen lemmikki. Tulee hakemaan ruuan aamulla, päivällä ja illalla Artsin talon portailta, johon A tai T ruuan jättää. Mutta ihan kiltti koira.
|
|
|
Post by Josefiina on Sept 4, 2009 20:53:37 GMT 2
Wow, cool! Kiitti infosta!
|
|
|
Post by Yuff on Sept 4, 2009 21:20:28 GMT 2
Mullakin klikkailu läpi HÖH : D Tosi upeasti toteutettu, en osaisi itse varmaan ikinä koota mitään noin hienoa : o kaikki linkkien paikatkin on niin taidolla toteutettu.
Aina inspaa kun artsilassa käy klikkailemassa, mä oon niin rakastunut tähän, ja nyt jopa tiedän kuinka jatkan sarjakuvaa! <3
|
|
|
Post by Veera on Sept 4, 2009 21:22:16 GMT 2
Myös minulla läpi, kiitos Yuffin avun. :-D
Aivan mahtavaa ideointia ja tuollaisessa saa varmasti oikeasti käyttää mielikuvitusta! Mäkin haluun osata. : )
|
|