|
Post by Emmy on Sept 8, 2023 16:08:17 GMT 2
HOITAJAHAKU SYKSY 2023 Seppeleen karvakorvat kaipaavat taas aktiivisia ja innokkaita hoitajia joukkoonsa! Hoitajilta odotamme aktiivista osallistumista tallin tapahtumiin ja tietysti hoitohevosen päiväkirjan päivittelyä. Hoitajaksi voi hakea postaamalla tähän topiciin hakemuksen hevoselle jolle haet hoitajaksi (myös apuhoitajahakemukset). Hakemuksessa tulisi mainita hahmon ikä, hieman jotain taustaa, persoonallisuutta ja ulkonäköä. Kerro myös miksi haluaisit hoitajaksi hakemallesi hevoselle. Hakemuksia käsitellään sitä mukaa kun niitä tulee ja hoitajaksi pääsy ilmoitetaan tässä topicissa. Hoitajaksi hyväksymisen jälkeen sinulla on kaksi viikkoa aikaa kirjoittaa ensimmäinen tarina hoidokkisi päiväkirjaan, laittaa esittely esittelysivulle sekä tehdä oma kaappi. Jos näitä ei tee kahden viikon sisällä, vapautuu hevonen takaisin hakuun. Kaikki (IRL) täysi-ikäiset hoitajat ovat tervetulleita tallilaisten Discord-kanavalle. Yleisen jutustelun lisäksi kanavalla suunnitellaan ja pelataan Seppeleeseen liittyviä roolipelejä, ja löytyypä sieltä myös hahmojen keskinäisiä WhatsApp-keskusteluja. Liittymisohjeet ja lisätietoa täältä. UUTTA! APUHOITAJAT:Seppeleessä kokeillaan apuhoitajasysteemiä, jossa osalle hevosista otetaan pääasiallisen hoitajan lisäksi apuhoitaja, eli niin sanottu kakkoshoitaja. Apuhoitajan paikkaa voivat hakea sekä uudet seppeleläiset että nykyisten tallilaisten (sub-)hahmot. Miten apuhoitajasysteemi toimii IRL?Käytännössä apuhoitajat saavat tarinoida ja osallistua Seppeleen toimintaan pääasiallisen hoitajan tavoin, eli hoitotehtäviä tai tarinoinnin määrää ei ole rajattu. Apuhoitajat saavat myös osallistua kaikkiin Seppeleen tapahtumiin ja toivoa hoitohevostaan niihin. IRL päähoitajalla ei ole valta-asemaa, vaan hoitajat voivat juonia hahmojensa elämiin liittyvistä asioista yhdessä. Miten apuhoitajasysteemi toimii URL?Apuhoitajilla on 1-3 hoitopäivää viikossa. Pää- ja apuhoitaja voivat sopia yhteisesti hoitopäivien tarkasta määrästä ja muista hevosenhoitoon liittyvistä käytännön asioista. Liikutuksen päävastuu on päähoitajalla, mutta apuhoitaja voi satunnaisesti hoitaa liikutuksen jos sille on tarvetta. Päähoitaja opastaa apuhoitajaa tarpeen tullen.
HOITAJAA HAKEVAT HEVOSET JA PONIT FREDI 7-vuotias risteystysponiruuna Fredi on nopea ja vikkelä. Vapaa-ajallaan tykkää keksiä kepposia hoitajansa päänmenoksi. Taitava esteillä ja hieman haastava käsitellä. AGI 8-vuotias ruotsalainen puoliveritamma. Nuori tamma, jolla on kipakka luonne ja huono kärsivällisyys. Innokas ja taitava hyppääjä, mutta vie kokematonta ratsastajaa mennen tullen. Kokeneelle hoitajalle. MUHKU 7-vuotias tilastohevostamma. Lempeä ja rauhallinen sekä tasaisen varma suorittaja. Sopiva aloittelevalle hoitajalle. RUTTU 8-vuotias tilastohevostamma. Ruunamainen tamma, joka ei kiukuttele tai pelleile. Seuraa hoitajaansa kuin koira ja on muutenkin hyvin mutkaton käsitellä. Ratsastaessa kevyt ja herkkä. PINJA 12-vuotias suomalainen puoliveritamma. Herttainen ja helposti käsiteltävä tamma, joka on ratsastaessa reipas ja eteenpäinpyrkivä. Taitava esteratsu, joten sopii hoitajalle, jolla on kisahaaveita esteratsastuksessa.
APUHOITAJAA HAKEVAT HEVOSET SIRIUS 12-vuotias lämminverinen ratsuhevosruuna. Herkkäsieluinen ja ajoittan kuumuva herrasmies. Säpäkkä estehevonen, joka rakastaa rapsutuksia ja haleja.PÄÄHOITAJA: Valtteri SUSU13-vuotias arabialainen täysveritamma. Mielipiteellinen tamma, joka on kevyt ja ilmava ratsastaa. Omaa ison egon, mutta oikean ihmisen kohdalle osuessa paljastaa herkän puolensa. PÄÄHOITAJA: Sisu (yksityisviestillä eeden)
|
|
|
Post by nellykuusisto on Sept 12, 2023 9:15:16 GMT 2
Nimi: Nelly kuusisto Ikä: 17 Ulkonäkö: nellyllä on luonnonkiharat vaaleat hiukset jotka on yleensä nutturalla ja kypärä päässä ne on laitettu kiinni jollain mitä nelly on löytänyt kiireesaä, esimerkiksi paalinaru on oiva ratkaisu.. jos siis tykkää repia hiuksia solmusta, mutta siis vaatteet, yleensä päällä on mustat tai beiket ratsastushousut, vaatetus aina vaihtelee, joskus nellyllä saattaa olla jopa oranssit college housut(uskokaa tai älkää ne on hienommat kun miltä kuulostaa) Nellyn paita valintaa ei voi koskaan tietää, yleensä jonkun värinen tekninen ratsastuspaita tai kollari. Jos Nellyn luonteen piirteitä ei vielä tästä voi havaita, niin käydäänpä läpi vielä Luonne: Nelly on hevos jutuissa reipas, muussa elämässä aika adhd mutta hevoset hän hoitaa huolella, Nelly ei ole hutiloija, ajantaju sen sijaan tallilla saattaa joskus kadota
Nelly on ratsastanut ja hoitanut hevosia kohta viisi vuotta, mutta eipä se tarkoita että uuden hevosen eteen saadessaan nelly ei välttämättä kysyisi: onko tää oikein entäs toi poskihihna, onko se sopivan löysä, kunhan varmistin. Nelly mielellään saisi tallikavereita, monenlaisia sellaisia:) Etsin hoitohevosta tai ponia, saa olla luonnetta mutta rauhaisakin käy, haluaisin osallistua estevalmennuksiin ja harrastaa monipuolisesti kisata myös mahd, esteitä yms. Minulla on kokemusta ja olen ratsastanut myös nuorilla hevosilla, vaikka istunta ei aina priimaa niin tasapaino yleensä kulkee kiltisti mukana, toivottavasti pääsen mukaan porukkaan ~ Kävelin siististi lakaistua käytävää pitkin lueskellen mitä hienonpia sekä omalaatuisenpia nimiä. Hevosia ja poneja oli vaikka millä mitalla, olin viikon jos muutaman päntännyt tallin nettisivuja, ja yrittänyt imeä kaiken tiedon itseeni. Olin lisännyt ilmoituksen itsestäni hoitajahakuun, siitä asti olin vahdannut sivustoa josko siihen olisi vastattu. Nyt kävelin tallin käytävällä ja ihmettelin paikkoja. Pysähdyin yhden hevosen kohdalle.. silmäilin nimeä Blueberry's Bicante· Wau~ ajattelin. Katsoin hevosta, se oli ylväs ja katsoi minua ensin arvioiden olisiko minusta ystäväksi ilmeisesti tuli tulokseen kyllä, koska hirnahti minulle vähän, uskalsin nyt hengittää. Katsoin hevosta tietoisena siitä että se oli vailla hoitajaa, mietin ottaisiko seppele minut mukaan porukkaan, vaikka olihan se jo tempaissut minut mukaansa, olin nähnyt sivustolla kuvan jossa tämä upeus liitää esteen yli. Tämä hevonen voisi minulle opettaa paljon ja voisimme päästä jopa kisaamaan, ajattelin, unelmoin..
|
|
olivia
Uusi ihmettelijä
|
Post by olivia on Sept 14, 2023 14:53:18 GMT 2
Carrin jälkeen oma hevonen ei vielä tule kuuloonkaan, mutta hevoskaveri mahtuisi elämään hyvin. Silloin lähdin etsimään netistä hevosia. Hoitajaa etsiviä hevosia, vaikka vuokrahevosiakin taisin katsella. Vaikka jokainen hevonen on upea tavallaan, löysin kuitenkin yhdeltä ja samalta tallilta kaksi aivan ihanaa ehdokasta, etten edes osannut päättää, kumman hoitajaksi hakeutuisin. Niinpä kirjoitan nyt tätä ja heitän pallon sinne. Kumpi tahansa näistä kahdesta upeasta hevosesta sopii minulle. Aloitetaan!
-Olen Olivia Arpiainen. -21 vuotias, rapu horoskoopiltani -170cm pitkä ja kevyt rakenteinen, ei muodon muotoa missään (eikä tarvitsekaan olla). -Naiseksi identifioidun. -Olen helposti tunnistettava lävistyksistäni, tatuoinneistani, tyylistäni ja alati vaihtuvasta hiusväristäni. Tällä hetkellä minulla on oranssi-sininen, pitkä takutettu tukka. Kasvot kapeahkot, sopusuhtaiset kasvonpiirteet, ylähuulessa ei amorinkaarta, silmät vihreät, vaikka toinen silmä onkin kai enemmän sininen, kuin vihreä. Se kulkee suvussa, siskolla eriväriset silmät. Naturaalisti olen punapää. Pisamat ja kaikki. Siskolla niitä enemmän, siitä olen katkera.
-Luonteeltani olen kaikkien kaveri. Sosiaalinen, avoin, huomioiva ja aina messissä mukana. Kukaan ei saa jäädä ulkopuolelle ja kaikilla on oltava hauskaa. Oon se tyyppi, joka näyttää ilkeältä, suorasanaiselta ja jopa pahalta, mutta mun perusilme on vain sellainen. Oikeastihan mä olen oikea ilopilleri. Olen Avoimesti pro lgbt ja feministi. Seison arvojeni takana jämäkästi, eikä mua juuri mikään horjuta.
-Olen ratsastanut ja ollut hevosten kanssa nyt 11 vuotta. Tavoitteita on paljon. Kilpaileminen, valmentautuminen, kehittyminen ja kunnianhimoisesti ehkä nimenkin niittäminen. Mutta löytyy niitä muitakin tavoitteita. Haluan olla hevoselle paras mahdollinen ihminen, kuin vain osaan. Ja jos en osaa, otan selvää ja opettelen. Haluan saavuttaa aika paljon, ettei tähän edes mahdu kaikkea, mutta seuraava tavoite on se hevoskaveri, jonka kanssa näitä taitoja voisi opetella.
Ja muutama aivan ihana kaveri pisti silmään, joista en tosiaan osannut päättää, kenen kanssa tätä matkaa lähdetään mahdollisesti taittamaan. Agi ja Pinja. Säpäkät tyypit ovat aina enemmän ollut omaan mieleen, sillä koen oppivani paljon niiltä hevosilta, jotka opettavat tarkasti ja tiukasti. Siksi Agi voisi olla se, jota ensisijaisesti haluaisin hoitaa. Pinja valloittaa toisella tavalla, se on äärimmäisen kaunis hevonen. Mutta kumpi tahansa, sillä en ihan oikeasti osaa päättää. Agi on luonteeltaan sellainen, jonka kanssa tiedän joutuvani koetuksille joskus, aivan kuten haluankin. Se opettaisi minulle varmasti todella paljon ja ihan kaikesta. Sen kanssa kehittyisi ihan varmasti paljon ja se vaikuttaa hevoselta, jonka todella tahtoisin tuntea. Pinja on kuvankaunis, melkein kuin jostain sadusta. Vaikka se onkin rauhallisempi, sekin on vissiin esteissä haka. Ja esteratsastaja olen itsekin. Pinjan kanssa oppisi varmasti myös omat juttunsa, kaikki hevoset opettavat jotain. Onpas hankalaa tämä. Mutta kumpi tahansa sopii minulle. Ihastelen sitten mahdollisesti tallilla toista aina ajoittain!
//Jes! IRL olen tosiaan 21v myös, mutta jos jotain tärkeää jäi sanomatta, täydennän mielelläni!
|
|
|
Post by Anne on Sept 14, 2023 21:29:51 GMT 2
Sartsu tsiigailee hoitajahakuilmoituksia. Siellä se on, Muhkun muhkea pää ja tyhjä kohta "hoitaja:" jälkeen. Muhku vei Sartsun sydämen vaelluksella ja muutamilla tunneilla, joilla nainen on käynyt. Sartsu tekstaa Emmylle, voisiko nainen mitenkään harkita, että antaisi tuon uhkean hevosen hänelle. Onhan hänellä jo Iita ja Sissi, mutta aina yksi Muhku mahtuu kyllä sydämeen <3
|
|
|
Post by Emmy on Sept 14, 2023 22:40:27 GMT 2
Nelly on tervetullut Pinjan hoitajaksi! Kirjoittele itsestäsi kuvaus ja tee kaappi, hoitaminen tulisi aloittaa 2 viikon sisällä. Tervetuloa Seppeleeseen!
Olivia on tervetullut Agin hoitajaksi! Kirjoittele itsestäsi kuvaus ja tee kaappi, hoitaminen tulisi aloittaa 2 viikon sisällä. Tervetuloa Seppeleeseen!
Sartsu voi aloittaa Muhkun hoitajana!
|
|
Vanamo
Uusi ihmettelijä
|
Post by Vanamo on Sept 27, 2023 19:21:56 GMT 2
Vanamo, 29, on ikuisuusprojektina etsinyt elämäänsä omaa hevosta - tai ehkä enemmänkin paikkaa ja aikaa omalle hevoselle. Kapuloita projektin hitaasti pyöriviin rattaisiin on työntänyt ajatus siitä, että ehkä aika estekentillä ja tavoitteellisilla valmennuksilla ei olisikaan ihan vielä ohi. Kun Vanamo oli melkein hyväksynyt tarjouksen ennen terapiahevosena toimineesta suomenhevos-kultaisennoutajasta, sai Pirren estetunnilla Vanamolle osoittama säpäkkä ruuna veren virtaamaan naisen suonissa ihan uudella sykkeellä ja sai aiemman tarjouksen tuntumaan suorastaan väärältä.
Ennen kuin ruunan ohjat oli ojennettu takaisin nuoren hoitajanklopin käsiin, huomasi Vanamo tarjoutuneensa auttamaan Siriuksen hoitamisessa ja liikuttamisessa, aina tarvittaessa.
|
|
|
Post by Emmy on Sept 29, 2023 11:04:24 GMT 2
Vanamo on tervetullut Siriuksen apuhoitajaksi! Kirjoittele itsestäsi kuvaus ja tee kaappi sekä laita Valtterille viestiä foorumilla, hoitaminen tulisi aloittaa 2 viikon sisällä. Tervetuloa Seppeleeseen!
|
|
ylva
Uusi ihmettelijä
|
Post by ylva on Oct 9, 2023 19:35:03 GMT 2
Moi minun nimi on Ylva Runesson ja haen Rutun hoitajaksi
Tässä vähän minusta: Minä olen 20 vuotias suomalais-amerikkalainen nainen. Minulla on mustat pitkä kiharat hiukset ja olen melko pitkän n. 169cm. Asun liekkijärvellä joten kulkeminen ei ole ongelma. Olen aina kiinnostunut seppeleen toiminasta ja diksi päädyin hakemaan hoitajaksi. Omistan 170 cm korkuisen Bridge- ruunan jonka kanssa kisaan 120 cm luokkia se tuli mulle 2022 keväällä ja on aika vilkas tapaus. Olen luonteeltani empaattinen huolehdi käyttämäni tavarat heti paikoille kuuntelen aina hevosta ja teen asiat hevoselle mukavaksi. Tuun erilaisten ihmisten kanssa toimeen ja multa saa tulla kysymään tyhmiä kysymyksiä. Rakastan seppeleen ilmapiiriä ja tapaa jolla siellä käsitellään heppoja
|
|
Kanerva
Uusi ihmettelijä
Hoitoheppa: Fredi
Koulutaso: HeB
Estetaso: 50-60 cm
|
Post by Kanerva on Oct 15, 2023 11:42:50 GMT 2
Kanervan muutettuaan äitinsä kanssa Liekkijärven - muusta sivilisaatiosta kaukana olevaan - kaupunkiin, ei tytöllä enää ollut toivettakaan nähdä hevosia. Kilparatsastajan unelmasta luovuttiin jo pari kuukautta ennen muuttoa, eikä siitä ärsyyntyneen Kanervan kommenteista meinannut tulla loppua. Kävikin kuitenkin lopuksi sillain, että kyllä paikan päältä muutamakin talli löytyi. Jos olisi vaan tiennyt etukäteen... Hoitajaksi hakisi siis teinivuosiaan viettävä 14-vuotias Kanerva Myllykoski. Tyttö on tullut kaimansa eli kasvin sinnikkyyteen; jaksaa Kanerva painaa eteenpäin melkein minkä tahansa tullessa vastaan, mutta ainoastaan asian ollessa tärkeä hänelle. (Ei koulutehtäviin sinnikkyys kulu melkein lainkaan.) Kanerva ei kuitenkaan ole mikään ekstrovertti. Kyllä vieraille puhuminen onnistuu, vaikka hän yleensä yrittää sitä vältellä ujouttaan. Kanerva, nimensäkin kanssa, ei ole mitenkään tavallista erikoisemman näköinen hemmo. Löytyy tytöltä pisamilla täyttynyt naama, mutta muut ulkonäölliset piirteet, kuten ruskeat silmät ja kiharat, ruskeat hiukset, jotka yltävät hädintuskin olkapäille saakka eivät herätä melkein lainkaan huomiota. Tytön pituus pitemminkin. Kanerva nimittäin seisoo kenkien kanssa pisimillään 158 sentissä. Ikuisen poniratsastajan vaikutelma vielä vahvistuu tytön hennohkon kehon kanssa. Ratsastamaan aloitti Kanerva toisella luokalla, tuttujen ja turvallisten shetlanninponien kanssa. Shettiksien luonnollinen jääräpäisyys onkin kasvattanut Kanervasta oikein haastavampien hevosten rakastajan. Kuumuvat hevoset kyllä tosin edelleen hirvittävät äitiä, kun tyttö semmoisen selkään istutetaan. Tasoltaan Kanerva on jossain siinä HeB:n paikkeilla ja esteillä 50-60 sentin. Kanerva hakisi Fredin hoitajaksi ruunan söötin olemuksen takia - onhan poni suhteellisen kuvankaunis. Hän myöskin haluaa ajanvietettä arkeensa, sekä vielä lisää kokemusta hankalemmista hevosista. Ken tietää, ehkä Kanerva saattaa hoitajana jopa ihastua ponin kepposteluun... // Teenpäs pienen pätkä esittelyn tästä ruudun takana olevasta tyypistä. IRL olen harrastanut vituaaliheppailua tällaiset vajaat neljä vuotta taukoja pidellen. Uudelle luokalle siirtyessä tuli kauhea hinku päästä mukaan takas kuvioihin virtuaalitalleilla. Kirjoituskärpänen kai puri. Seppelettä olen aikaisemminkin ihaillut kaukaa, muttei ikinä ole ollut tarpeeksi rehtiä hakemusta heittää. Nyt kun sitten tulikin, olisi hirmuna toiveissa oikeasti päästä porukkaan mukaan! (tietty eihän kaikki kuin satukirjoissa tapahdu, mutta kyllä sitä voi aina toivoa.)
|
|
|
Post by Emmy on Oct 15, 2023 12:11:14 GMT 2
Kanerva on tervetullut Fredin hoitajaksi! Kirjoittele itsestäsi kuvaus ja tee kaappi, hoitaminen tulisi aloittaa 2 viikon sisällä. Tervetuloa Seppeleeseen!
|
|
|
Post by Emmy on Oct 17, 2023 22:11:49 GMT 2
Ylva on tervetullut Rutun hoitajaksi! Kirjoittele itsestäsi kuvaus ja tee kaappi, hoitaminen tulisi aloittaa 2 viikon sisällä. Tervetuloa Seppeleeseen!
|
|
Iia
Uusi ihmettelijä
|
Post by Iia on Nov 21, 2024 22:16:11 GMT 2
Jaa a välillä elämä ottaa odottamattomia käänteitä ja heittää yhden koirineen Liekkijärven kaupunkiin.
Hoitohevosta vailla olisi Iia Aro (lyhyestä virsi kaunis lienee vanhemmat tuumanneet nimeä antaessaan). Iia on 23-vuotias nainen, joka muutti muutama kuukausi sitten Ruotsista takaisin Suomeen italianvinttikoiransa Myggan kanssa. Pakottava kaipuu muutokseen sai nuoren naisen heittämään elämänsä ympäri ja vaihtamaan yliopisto-opinnot vastaanottovirkailijan töihin pienellä eläinklinikalla jumalan selän takana. Nyt jos koskaan on se hetki kokeilla kaikkea uutta ja vanhaa ja etsiä oma polkunsa elämässä. Käykö Tukholman ja akatemian kutsu liian vahvaksi vai löytyykö elämän tarkoitus sittenkin Suomen metsistä?
Iia on sielultaan tätiratsastaja, vaikkei ikä vielä välttämättä titteliin riittäisikään. Häneltä on siis aivan turha odottaa hienoja koulukiemuroita saati sitten riittävää hurjapäisyyttä korkeiden esteiden hyppäämiseen. Ala-asteella hän kävi aktiivisesti ratsastuskoulussa tunneilla, mutta Ruotsiin muuton myötä säännölliset tunnit vaihtuivat kavereiden ponien, ja myöhemmin hevosten, satunnaiseen hoitamiseen. Veri vetääkin tallille enemmän raittiin ulkoilman, fyysisen ahkeroinnin, eläinten seuran ja ihmissuhteiden takia. Iia on myös äärettömän kiinnostunut etologiasta ja maastakäsin hevosten kanssa puuhailusta. Tämän blondin heppaillessa ei siis väännetä tekniikkaa suu mutrussa vaan keskitytään enemmän tunnepuolen tuumimiseen ja kaikkeen hauskaan puuhailuun. Iia on toki avoimen kiinnostunut kokeilemaan vähän kaikkea, joten rohkeasti vain nykäisemään hihasta ja kysymään mukaan. Ruskeat silmät ja lämmin hymy toivottavat poikkeuksetta jokaisen tervetulleeksi juttelemaan.
Huomasin Rutun päiväkirjan ehtineen hiukan pölyttyä ja siksipä ajattelin kokeilla onneani hoitajahakemuksen kanssa. Luulen, että tuo hauskalla nimellä siunattu sangen tavallinen tamma voisi hyvin sopia Iialle kaveriksi heppailun pariin palaamiseen.
|
|