hippu
Uusi ihmettelijä
|
Post by hippu on Oct 6, 2021 9:05:49 GMT 2
"Hippu ja Vappu ne yhteen soppii..."
Jos mä saisin valita, olisi mulla tulevaisuudessa samanlainen heppa kuin Vappu. Tällä hetkellä ei ole mitään mahdollisuutta ostaa omaa hevosta, joten kokeillaan, kelpaisinko osaksi Seppeleen talliporukkaa!
16-vuoden iän saavutin juuri ja kokemusta on erilaisista hepoista. Mä olen hoitanut niin yksityisten hevosia kuin ratsastuskoulun tuntiratsujakin. Kesän olin ilman hoitoheppaa, ja nyt olisi taas kova kaipuu tallille. Voisinkin kuvailla itseäni sellaiseksi perinteiseksi hevostytöksi, jolle se hoitaminen on tärkeämpää kuin ratsastamaan pääseminen.
Musta saisi Vapulle ahkeran hoitajan ja mä mielelläni kävisin tunneilla sekä muissa tapahtumissa. Piirtelyn muodossa ei kynä pysy kädessä, mutta kirjoittamisen osalta sitäkin enemmän.
|
|
|
Post by Emmy on Oct 6, 2021 18:36:19 GMT 2
Hei Karoliina, Marja ja Hippu! Vastailen hakuihinne tämän viikon aikana! :)
|
|
|
Post by Emmy on Oct 7, 2021 22:01:23 GMT 2
Karoliina ja Marja: teitä ei tällä kertaa hyväksytty hoitajaksi, aikaisemman aktiivisuuden puutteen takia. Olette molemmat tervetulleita osallistumaan tunneille ja muihin tapahtumiin, tutustuen näin tallin toimintaan! Hippu tervetuloa Vapun hoitajaksi! Kirjoita itsestäsi kuvaus (yleinen keskustelu > kuvaukset itsestäsi tänne) ja tee oma kaappi. Hoitaminen tulisi aloittaa 2vk sisällä! Tervetuloa Seppeleeseen!
|
|
Outi
Uusi ihmettelijä
Hoitoheppa: Lady April KS
|
Post by Outi on Oct 24, 2021 10:19:21 GMT 2
Hei, olen 24-vuotias ratsastus- ja hevosharrastuksen paluumuuttaja – Outi Holman. Viimeisestä ohjatusta ratsastustunnista on aikaa lähes kymmenes eliniänodotteesta, mutta lapsuudessa iskostunut heppahulluus ei ole hävinnyt naisesta. Ratsastusharrastuksen jäädyttyä on tullut touhuiltua lähinnä ravitallien asukkien parissa. Viimeinen tuntuma hevosen selkään on myöskin ex-ravureiden höyryjen ulospäästelyä itsenäisesti maastossa kruisaillen. Rehellisyyden nimissä tästäkin on aikaa jo useampi vuosi, mutta hevosenkäsittelytaidot ovat edelleen visusti hyppysissä. Nyt kun aika, talous ja terveys antaa myöden, haluan palata kokonaisvaltaisemmin lajin pariin. Tavoitteeni on käynnistää ratsastusharrastus uudestaan vakiotunnein (1-2x/vko) ja kehittyä pian ratsastajana tasoon, johon harrastus aiemmin on loppunut, ja sen yli. Tason arvioin olevan nykyään jotain väliltä alkeis-jatko++. Oman hoitohevosen saaminen voi tällä hetkellä olla long shot, mutta aktiivisen harrastuksen kannalta näen sen mahdollisuutena. Ehkä voisin hoitohevosen kanssa aloittaa viikoittaiset yksityistunnit? Jos ajattelette, että hoitohevonen tässä tilanteessa voisi olla jo mahdollinen: toiveenani on hevonen, jonka kanssa pärjää tämän tason hevosenkäsittelytaidoilla ja jonka kanssa on mahdollisuus päästä kehittymään ratsastajana (koulupainotteisena, luulisin). Koska en ole päässyt vielä tutuiksi talliin tai sen hevosiin, toivoisin, että tallilta joku asukkinsa paremmin tunteva voisi osoittaa vapaan, näihin raameihin sopivan hoitohevosen, jonka kanssa em. taival voitaisiin aloittaa. Outin speksit: 165/58, mikäli vaikuttanee valintaan. // Ruudun takana kirjoittaa tismalleen samassa tilanteessa oleva aloitteleva/jatkava hevosharrastaja, joka on jo vähän liian innoissaan alkavista vakiotunneistaan (!!! woopwoop). Todellisuudessa hoitohevonen ei passaa kuvioon ajallisesti, kun talli on niin kaukana ja muu elämä vaatii huomiota. Sen verran liikenisi kuitenkin tuntien lisäksi hevosharrastukseen, että voisi touhuilla ja purkaa irl -hevostelun innostusta myös virtuaalivastaavaan. Toivottavasti palataan asiaan pian!
|
|
|
Post by Emmy on Oct 24, 2021 11:18:24 GMT 2
Heippa Outi! Näillä tiedoilla voisin suositella hoitohepaksi jotain näistä kolmesta: Laila, hieman vaativampi puoliveritamma herkkyytensä vuoksi, mutta uskon että teilläkin yhteistyö lähtisi hyvin käyntiin, kun pääset takaisin hevosten maailmaan Rösti, hieman laiskanpulskea poni, mutta osaava ja rauhallinen April, enemmän estepuoleen taipuva hevonen, mutta hyvin osaava molemmin puolin. Kiltti ja mutkaton hoidettava, joten sen puolesta sopiva aloittelevalle hoitajalle Voit vastata tähän tai laittaa minulle yksityisviestiä! Toivotamme sinut kuitenkin jo tervetulleeksi Seppeleeseen!
|
|
|
Post by Emmy on Oct 24, 2021 11:21:30 GMT 2
Vappua ja Akka vapautettu takaisin hakuihin!
|
|
Outi
Uusi ihmettelijä
Hoitoheppa: Lady April KS
|
Post by Outi on Oct 24, 2021 11:44:38 GMT 2
Laitoin sulle Emmy asiasta myös yksäriä, mutta sanottakoon tässäkin; jatkan harjoituksia mielelläni Aprilin kanssa!
|
|
Justus
Uusi ihmettelijä
|
Post by Justus on Nov 2, 2021 10:27:56 GMT 2
22-vuotias Justus Pesonen on vastikään muuttanut kaupunkiin opiskelujen perässä. Totta kai piti mennä ihastumaan luokkakaveriin, joka ratsastaa paikallisella ratsastuskoululla. Ja totta kai sinne pitää päästä, vaikka juuri vannoi jättävänsä entisen elämän taakseen.
Heipparallaa. Meikäläinen on Justus, Justus Pesonen, ja hakisin jengiin Röstin hoitajan roolissa. Rösti vaikutti juuri passelilta, se on kun mun toteemieläin. Mikä kiire valmiissa maailmassa? Oon rehti ja rauhallinen tyyppi, hoidan sovitut hommat ja autan siellä missä neitokaisia pulassa on. Tuommoinen poni sopisi mulle kuin nenä päähän, koska en enää halua ratsastaa. Ehkä vielä joku päivä, mut just nyt harjailu riittää mulle mainiosti. Joku kuitenkin ihmettelee, niin oon se ponipoika, jolle äitee hankki kilpaponin joululahjaksi, ja koko juttu meni vihkoon. En kauheesti tykkää niistä ajoista jutella, mä muutin opiskelupaikan takia pois äidin helmoista ja haluun jättää kiireen ja paineet kauas taakse. Just siksi Seppele vaikutti mun paikalta: sopivan rennolta ja maanläheiseltä. Täällä tuskin kukaan tietää Justus Pesosta ja sen tarinaa, let's keep it that way.
// Kuuvuoren Inkku, Keskustan topan kautta löysin tänne. Seppele vaikuttaa mukavalta paikalta, etenkin teidän tuntitoiminta houkutteli laittamaan hakemusta! Justus on tuore hahmo, jonka tarina toivonmukaan lähtee elämään.
|
|
|
Post by Emmy on Nov 2, 2021 10:34:46 GMT 2
Justus tervetuloa Röstin hoitajaksi! Kirjoita itsestäsi kuvaus (yleinen keskustelu > kuvaukset itsestäsi tänne) ja tee oma kaappi. Hoitaminen tulisi aloittaa 2vk sisällä! Tervetuloa Seppeleeseen!
|
|
Lasse
Uusi ihmettelijä
Hoitoheppa: Lashay
Koulutaso: HeA
Estetaso: 80cm
|
Post by Lasse on Nov 3, 2021 17:10:17 GMT 2
Heillurei! Tässä hakemusta Lailan hoitajapestistä hahmollein Lasselle. Jos nyt totta puhutaan, niin olin alun perin etsimässä semmoista kivaa, leppoisaa ja rauhallista hoitohevosta hahmolle, jonka kanssa ainakin lähes kaikki olisi mutkatonta ja helppoa. Kävihän siinä tottakai sitten niin, että Laila herätti huomioni ja näen jo sieluni silmin kaikenmaailman kohtauksia, joita olisi hauska kirjoitella tarinoita vastapainona omille projekteille. Itse olen ihaillut Seppelettä jo alakouluajoista, mutten koskaan ole uskaltautunut hakemaan hoitajaksi. 'Till now. Lasse on kevytrakenteinen, mutta kestävä 180-senttinen miehenalku. Vaikka ammattikoulu on tullut käytyä ja työpaikkakin löytyy jo, on miehen jossain sisuksissa hevosen kokoinen aukko – täyttäisikö Laila sen? Ratsastajana Lasse on aika varovainen ja pieniapuinen, karttaa raipan ja kannusten käyttöä viimeiseen asti, sillä pelkää käyttävänsä niitä väärin (Raipan voi suostua ottamaan ”henkiseksi tueksi, joskin tämä aiheuttaa Lasselle enemmänkin huolta ja stressiä). Miehellä on hevoskokemusta koko ikänsä ajalta niin ratsastuskouluista kuin erilaisista vuokrahevosistakin, mutta kilpailuta ei ole tullut kuin ehkä kerran eräissä ratsastusleirin leikkimielisissä kilpailuissa. Hiljalleen kasvanut into tavoitteellisempaan harrastamiseen on noussut pikkuhiljaa takaraivoa polttelemaan, joten jos oikeanlainen ”urheilukumppani” löytyy, olisi semmoistakin mahdollisesti tulevaisuudessa havittelemassa.
|
|
|
Post by Emmy on Nov 5, 2021 10:12:49 GMT 2
Lasse tervetuloa Lailan hoitajaksi! Kirjoita itsestäsi kuvaus (yleinen keskustelu > kuvaukset itsestäsi tänne) ja tee oma kaappi. Hoitaminen tulisi aloittaa 2vk sisällä! Tervetuloa Seppeleeseen!
|
|
|
Post by Kiril on Jan 23, 2022 18:49:25 GMT 2
Heido! Tässä Kirill Joukas-Rautiainen, tai siis Kiri ystävien kesken. Ai tunnistit että se olin mä siinä dragshow-mainoksesta lähikuppilan ilmoitustaululla? Kai mä sitten näytän itseltäni pakkelinkin kera... Niin, oon 21 vuotta nyt, kävin täällä joskus penskana ja palasin Liekkijärvelle syksyllä!
Sitä mä vaan, että nyt kun oon käynyt täällä viikkotunneilla höntsäilemässä jonkin aikaa, oliskohan mahdollista päästä tekemään enemmänkin hommia? Niin, ihan vaikka täysillä hoitajaksi lähtisin koska vaan. Kisasuunnitelmat jäi taakse kun vuokrahevonen lähti alta ja eteen iski muutto takaisin tänne... En mä ajatellut ensin myydä sieluani takaisin hevosille lainkaan, mutta niin vaan veri aina vetää tallille. Ai ketä kiinnostaisi hoitaa? No, Paahtis tietty on ihan huippu. Mä vannon et mun sydän sulaa sohjoksi joka kerran kun se puskee turpaansa rapsutettavaksi! Meillä olisi salee hauskaa yhdessä. Toisaalta Roin kanssa on ollut hämyn palkitsevaa tunneilla - kun on lopulta saanut homman toimimaan tuntuu kuin ois voittanut minkäkin turnauksen. Varsinainen kingi hevoseksi! Vapun kanssa puolestaan voisi olla huikeeta viipottaa menemään, mutta olikos sillä jo hoitaja? Ja ei vitsi, Susu... Mä olen itse normaalisti niin vikkelä sählä, että on opettavaista miten Susun kanssa on vähän pakko löytää se rauhallisempi vaihde - tietää onnistuneensa kun tuntee lähtevänsä lentoon.
Että sanokaa vaan jos näette mussa ja missään näistä ainekset uudelle duolle!
Taustatietoja? Kuten näkyy mä olen tällainen sirompi tapaus, plusmiinus 160cm. Vähän iski burnout valmennushuhkinnan johdosta, joten hiki hatussa treenaamisen sijaan olisi kiva päästä harrastamaan taas jalat maassa. Vaikka kyllä mä mielelläni tunneilla hion viimeiseen asti jos haastetaan! Ehkä jotain pikkukisoja läpällä sitten taas joskus? Niin, maastoilun kanssa mulla on vielä totuttelemista kun viime kerrasta on niin pitkä aika. Mutta jossain haaveissani mä huitelen menemään läpi metsien täyttä kiitoa rakkaan pollen kanssa, hah. Sellaista se ainakin oli silloin parhaina vuosina ennen kuin... Äh, mitä mä jaarittelen?
Oon oppinut kantapään kautta että vastuu ja huolellisuus on hevosten, etenkin niiden hoidokkien kanssa A ja Ö. Että kyllä mä huithapeliudesta huolimatta osaan hommani! Aikaa on reilusti verrattuna entiseen tykitystahtiin, nykyisten töidenkin puolesta ehtisin hyvin käymään täällä niin usein kuin tarvis. Vaan ymmärränhän mä ettei sitä noin vaan anneta vastuuta tärkeistä kaviollisista kelle vaan, joten jos ei nyt tärppää niin jatkan tietty silti ilolla täällä käymistä. Jos sitä vaikka rohkaistuisin käymään tapahtumissakin, kotiutuisi tässä viimein Liekkijärvelle kunnolla!
|
|
|
Post by Emmy on Jan 25, 2022 19:40:20 GMT 2
Heippa Kiri! Sopisiko, että aloittelisit Paahtiksen hoitajana? Kirjoita itsestäsi kuvaus (yleinen keskustelu > kuvaukset itsestäsi tänne) ja tee oma kaappi. Hoitaminen tulisi aloittaa 2vk sisällä! Tervetuloa Seppeleeseen!
|
|