|
Post by Emmy on Aug 2, 2021 18:53:12 GMT 2
SYKSYN 2021 HOITAJAHAKU ON SULJETTU! UUSI HOITAJAHAKU AVATAAN PIAKKOIN!Seppeleen monenkirjavalle hevospoppoolle etsitään taas luotettavia, ahkeria ja pitkäaikaisia hoitajia. Toivomme hoitajiltamme aktiivisuutta oman hoidokin päiväkirjassa sekä tapahtumiin/tunneille/leireille ym. osallistumisessa. Hoitajaksi voi hakea postaamalla tähän topiciin mille hevoselle haet hoitajaksi, esittelyn hahmostasi ja kuvauksen, miksi haluat hoitajaksi ja miksi juuri sille hevoselle. Sopivat hoitajat valitaan sitä mukaa, kuin hakemuksia tulee ja haku on auki toistaiseksi. HOITAJAA HAKEVAT HEVOSET ROI10-vuotias camargueruuna, persoonallinen ja hieman jäyhä ruuna, jonka kanssa pärjää seka aloittelija ja osaavammallakin on haasteita. GEKKO11-vuotias risteytysponiruuna. Kaikin puolin melko kiltti ja mutkaton poni, joka sopii hyvin aloittelevalle hoitajalle tai ratsastajalle. Välillä saattaa jähmettyä keskelle kenttää, esteillä hieman arka. RÖSTI 16-vuotias saksalainen ratsuponiruuna. Laiska ja erittäin mukavuudenhaluinen poni, joka on entisessä elämässään ollut huippuluokan kilpaponi. Parasta elämässä on ottaa päiväunia ja välissä vähän syödä.VAPPU8-vuotias suomenpienhevostamma. Energinen ja innokas pieni hevonen, joka on kiltti hoitaa. Yleensä hyvällä tuulella ja tarttuu innolla kaikkiin haasteisiin. PAAHTIS7-vuotias suomenhevosori. Hyväntuulinen, miellyttävä ja huomionkipeä nuori hevonen. Pehmeät liikkeet ja nauttii reippaasta menosta. MUHKU7-vuotias kylmäveriristeytystamma. Jyvevä ja pyöreäselkäinen Muhku on lempeä ja rauhallinen. Soveltuu hyvin aloittelevalle hoitajalle. APRIL 10-vuotias hollaninpuoliveritamma. Mukava ja kiltti hoidettava. Ratsastaessa liikkuu kivasti ja omalla moottorilla.SUSU12-vuotias arabitamma. Isoegoinen ja mielipiteellinen neiti, joka vaatii aikaa ja tutustumista näyttääkseen todellisen, herkän luonteensa. Ratsastaessa vaatii kevyttä kättä, mutta omaa hyvin kevyet ja ilmavat liikkeet.
|
|
Silva
Uusi ihmettelijä
Hoitoheppa: Peck
Koulutaso: heB
Estetaso: 80cm
|
Post by Silva on Aug 3, 2021 22:46:23 GMT 2
Hei, hakisin Peckin hoitajaksi. Silva on 12-vuotias, nuori mutta sitäkin innokkaampi ponityttö. Hän ei ole se tallin puheliain tyyppi, ja ujous saattaakin iskeä aivan yllättäen. Tutussa porukassa Silva uskaltaa kuitenkin olla vapaasti oma itsensä, ja hänestä paljastuukin huumorintajuinen persoona. Uudet tuttavuudet sen sijaan jännittävät tyttöä, ja hän yleensä vain kuuntelee ja vastailee lyhyesti tarvittaessa. Silva muutti kesän alussa perheensä kanssa, eikä entisen tallin hevosista eroaminen ollut mikään helppo juttu. Seppeleeseen uskaltautuminen vei viikon jos toisenkin, eikä Silva edes aluksi halunnut alkaa käymään uudella tallilla. Hevoskärpäsenpurema istuu kuitenkin tunnetusti tiukassa, eikä Silva kauaa jaksanut kotona nyhjöttää, erossa hevosista. Silva on ratsastanut entisellä kotipaikkakunnallaan vakituisesti kymmenvuotiaasta, ja on käynyt sitä ennen melko aktiivisesti talutustunneilla ja irtotunneilla. Entisellä tallilla hoitohevosen saaminen ei ollut mahdollista, joten mahdollinen Peckin hoitajapesti olisi todellakin Silvan unelmien täyttymys. Tykkään aika tasapuolisesti sekä piirtää että kirjoittaa, joten kuvia ja tarinoita olisi molempia luvassa.
|
|
|
Post by Emmy on Aug 4, 2021 0:07:48 GMT 2
Tervetuloa Pecln hoitajaksi Silva! Kirjoittele itsestäsi kuvaus (yleinen keskustelu > kuvaukset itsestänne tänne) ja tee oma kaappi. Hoitaminen tulisi aloittaa 2vk sisällä! :) Tervetuloa Seppeleeseen!
|
|
safiya
Uusi ihmettelijä
|
Post by safiya on Aug 9, 2021 16:41:25 GMT 2
Heippa! Safiya etsiskelee sitä omaa hoitohevosta (tai oikeastaan ponia) ja Gekko herätti kiinnostukseni. Olen siis Safiya 15-vuotias pesunkestävä ponityttö, joka on harrastanut ratsastusta aina pienestä pitäen. Perheeni omisti suuren tallin, jossa vanhempani kasvattivat arabianhevosia ja nyt kun muutimme Suomeen parisen vuotta sitten olen aloittanut täällä harrastuksen uudelleen. Olen n. 155cm pitkä ja ruumiinrakenteeltani sovellun hyvin ratsastamaan myös pienemmillä poneilla, mutta olen myös kiinnostunut ja osaava hoitaja. Olen tottunut käsittelemään erilaisia hevosia ja erilaisissa tilanteissa.
Asumme tallin lähettyvillä, joten matkakaan tänne Gekkoa hoitamaan ei ole mahdotonta. Olen myös kiinnostunut aloittamaan tunnit ja olen erittäin motivoitunut hoitaja. Olisin iloinen jos pitkän tauon jälkeen pääsisi taas hevosten pariin touhuilemaan.
(Tykkään sekä kirjoittaa että piirtää, joten molempia on varmasti luvassa.)
|
|
Morso
Uusi ihmettelijä
|
Post by Morso on Aug 9, 2021 22:04:51 GMT 2
Ursula Tanner, tai Morso, jona tämä yleensä esittäytyy, on vastikään täysikäistynyt nuori nainen, joka hakee Muhkun hoitajaksi. Vaikka lempinimi muistuttaakin lapsuuden traumoista, turha pelätä, sillä lastenohjelmasta tutun olennon tavoin Morso on ensivaikutelmasta syntyvistä mahdollisista ennakkokäsityksistä huolimatta hyvin mukava ihminen, vaikka ehkä yrittääkin esittää jotain muuta. Eikä ulkonäkökään muistuta tuosta hirviömäisestä otuksesta, vaikka Morso on tosin itse sitä mieltä huonosta itsetunnosta johtuen.
Jos tummanruskeat hiukset eivät yltäisi alaselkään asti tai ei kuulisi tytön ääntä, tätä voisi hyvinkin luulla pojaksi harteikkaan rakenteen, androgyynien kasvonpiirteiden ja rennon, miesten vaatteita suosivan tyylin vuoksi. Pituutta on kertynyt noin 170 cm, mutta seisoo aina epävarmuuttaan hiukan kyyryssä tai nojailee johonkin seinään omasta mielestään “jätkämäisen coolisti”, joten tarkempi pituuden määritys on vähän hankalaa. Meikkiä tämä ei käytä, mutta pähkinänruskeita silmiä kehystävät luonnostaan tuuheat ripset ja vaaleaa ihoa ei kymmeniä tatuointeja lukuunottamatta “likaa” mikään, joten ei kai se ihmekkään. Vaikka ulkonäköön turha panostaminen ja muodin seuraaminen on tämän mielestä out, vasemmassa kulmakarvassa ja suupielissä kiiluvat silti lävistyskorut pärstää koristamassa.
Kuten usein on sanottu, kultainen sydän karumman ensivaikutelman takana. Karu ensivaikutelma on kuitenkin ehkä hiukan liioiteltua, sillä tämä on mukava ja avulias tuntemattomillekkin, mutta esimerkiksi small talk ei ihan suju ja tämä on harvemmin se aloitteellinen osapuoli mitä tulee puolituttujen kanssa sosialisoimiseen. Ujouden ja epävarmuuden takia, sekä niiden peittämiseen kehitetyn koviksen imagon takia, menee hiukan aikaa, ennen kuin pääse tutustumaan tyttöön kunnolla, mutta tutustumista ei tule katumaan jälkeenpäin. Kavereiden seurassa tämä on ihan eri ihminen, joka tunnetaan ronskista ja runsaasta läpästään, sekä horjumattomasta uskollisuudestaan ja avuliaisuudestaan ystäviään kohtaan. Kaverit ovat tälle kaikki kaikessa.
Ja eläimet. Eläinrakkaus on yksi Morson keskeisistä luonteenpiirteistä ja niiden kanssa tämä osaa aina toimia fiksusti, mutkattomasti ja vastuullisesti, vaikka se ei ehkä sitten Homo sapiens sapiensien kanssa luonnistuisi niin helposti. Ennen lempieläintä kysyttäessä vastauksena olisi ollut susi (koska mätsää Morson alfa-kuvitelmiin itsestään), mutta nykyisemmin se on pari vuotta ratsastusta harrasteneena hevonen. Tämä tuumasi reilu kaksi vuotta sitten: mitä jos yhdistäisi rakkauden eläimiin ja kulkuneuvoihin - ja rupeaisi käyttämään eläimiä kulkuneuvoina? Amiksessa autoalalla opiskeleva, itseänsä ylpeästi bensalenkkariksi kutsuva Morso päätti vaihtaa nelipyöräisen nelijalkaiseen kaverien piikittelystä huolimatta ja aloitti ratsastuksen peruskoulun lopussa. Ratsastus osottautuikin mieluisaksi harrastukseksi, mutta pikkuhiljaa edellisen ratsastuskoulun meininki rupesi pännimään, sillä Morsolle ei tunnuttu tarjoavan tarpeeksi mahdollisuuksia ratsastajana kehittymiseen tämän panoksesta huolimatta. Oli siis aika vaihtaa tallia.
Edellisessä ratsastuskoulussa ei tarjottu mahdollisuutta hoitohevoseen, joten Muhkusta tulisi Morson ihka ensimmäinen hoitohevonen. Hitaasti, mutta varmasti, on Morson mielestä kelpo periaate, joten se tamman rauhallinen tahti ei todellakaan haittaisi tätä. Muhku vaikuttaa juuri sopivalta hevoselta tutustuttamaan Morson paremmin hevosurheilun saloihin, sillä tämä on edelleen aloittelijatasoinen, eikä tarvitse, saati sitten halua, mitään supertaitavaa ratsua, vaan juuri edellämainitun hevosen kaltaisen mukavan ja rauhallisen hevosen, jonka kanssa tämä pääsisi esiin kuorestaan ja kehittämään hevostaitojaan.
|
|
|
Post by Emmy on Aug 13, 2021 10:53:08 GMT 2
Tervetuloa Gekon hoitajaksi Safiya ja tervetuloa Muhkun hoitajaksi Morso!
Kirjoitelkaa itsestänne kuvaus (yleinen keskustelu > kuvaukset itsestänne tänne) ja tehkää oma kaappi. Hoitaminen tulisi aloittaa 2vk sisällä! :) Tervetuloa Seppeleeseen!
|
|
monsku
Uusi ihmettelijä
Etsin hoitsua!
|
Post by monsku on Sept 11, 2021 8:12:34 GMT 2
Hakisin Akan(akkan) hoitajaksi, olen Moona ja olen 11.v, mutta silto tarpeeksi kevyt ja lyhyt shettikselle, olen 140cm ja 30kg, olen ratsastanut 3vuotiaasta, ja osaan ratsastaa hankalimmillakin hevosilla, oleb tippunut vasta 13 kertaa, mutta se ei haittaa.
|
|
monsku
Uusi ihmettelijä
Etsin hoitsua!
|
Post by monsku on Sept 14, 2021 18:52:25 GMT 2
Hei! Olen Moona, olen 11 vuotis tyttö suomesta, minulla on pisamat, ruskeat pitkät hiukset ja vihreänruskeat silmät:D Olen 140cm ja 30kg. Olen ratsastanut 3.v lähtien ja alkanut käymään tunneilla 4.v lähtien. Olen ratsastanut sekä poneilla, että hevosilla, hankalilla ja kilteillä. Olen siis tarpeekis kevyt ja luuktavasti myös hyvä ratsastamaan Akalla. Olen tippunut noin 13 kertaa, ja kerran murtanut siitä käteni. Olen uitranut hevosia, mennyt hiihtoratsastusta, esteitä yms. Luonteeni on hauska, kiltti, mukava ja outo jatkuu...
|
|
monsku
Uusi ihmettelijä
Etsin hoitsua!
|
Post by monsku on Sept 14, 2021 21:15:39 GMT 2
Minulla on paljon ystäviä ja harrastan pianon soittoo, piirtämistä, 4H kerhoja ja keppareita.:3
|
|
|
Post by Emmy on Sept 15, 2021 10:38:11 GMT 2
Tervetuloa Akann hoitajaksi Monsku! Kirjoittele itsestäsi kuvaus (yleinen keskustelu > kuvaukset itsestänne tänne) ja tee oma kaappi. Hoitaminen tulisi aloittaa 2vk sisällä! :) Tervetuloa Seppeleeseen!
|
|
|
Post by Emmy on Sept 16, 2021 19:46:04 GMT 2
Muhku ja Gekko vapautettu takaisin hakuihin!
|
|
monsku
Uusi ihmettelijä
Etsin hoitsua!
|
Post by monsku on Sept 25, 2021 17:58:13 GMT 2
Mistä voin tehdä kaapin?
|
|
|
Post by Emmy on Sept 26, 2021 10:06:10 GMT 2
Laitoin Monsku sulle yksityisviestillä ohjeet :)
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 1, 2021 19:35:14 GMT 2
Hei haluaisin Muhkun hoitajaksi.
Olen Karoliina ja olen ratsastanut hieman yli 5 vuotta. Olen 16 vuotta ja olen noin 155cm. Minulla on vaaleat keskipitkät hiukset.
Minä pidä aika lempeistä ja rauhallisista sopivan korkeista hevosista, joten Muhku vaikuttaa ihanalta. Yritän hoitaa sitä mahdollisimman aktiivisesti jos osaan niin saatan piirtää pari kuvaa.
|
|
marja
Uusi ihmettelijä
Hoitoheppa: Peck
Koulutaso: He B
Estetaso: 1m
|
Post by marja on Oct 1, 2021 21:21:48 GMT 2
Hei olen Marja ja hakisin Susan hoitajaksi. Olen 16 vuotias tyttö ja olen koko elämäni ollut enemmän tai vähemmän hevosten parissa. Opiskelujen alkaessa ajattelin, että nyt voisin ottaa taukoa hevosista, mutta kun kävelin sattumalta Seppeleen tallin ohi niin en voinut olla huomaamatta tätä ihanaa arabitammaa Susua. Joten olisiko mitenkään mahdollista alkaa hoitamaan Susua?
Olen siis Marja. 16 vuotias tyttö. Minulla on vaaleat pitkät hiukset ja vaalea iho. Olen 160 cm pitkä ja ratsastan milloin minkäkin korkuisilla hevosilla ja poneilla. Rakastan hieman haastavia hevosia joihin pitää tutustua ennen kuin se alkaa tuntua oikealta. Susu tuntuu juuri minun kaltaiselta hevoselta ja uskon että meillä tulisi olemaan hauskaa. Toivottavasti Susulla ei ole hoitajaa, mutta jos on niin Ei se mitään.
|
|