|
Post by Emmy on Sept 28, 2020 17:37:47 GMT 2
Seppeleessä on kaksi vapaata karsinapaikkaa, joihin haetaan asumaan aktiivista kotia kaipaavia yksityisiä hevosia. Hevosen omistajalta edellytetään samanlaista aktiivisuutta, kuin hoitajilta, päiväkirjan kirjoittamista sekä tapahtumiin/tunneille osallistumista.
Seppele on aktiivinen virtuaalihevosyhteisö ja kaipaamme joukkoomme aktiivisia jäseniä. Ylläpito päättää määräaikaan mennessä tulleista hakemuksista, mitkä hevoset omistajineen ovat sopivia Seppeleen kuplivaan arkeen.
Vapaina olevat karsinapaikkat ovat päätallissa.
Paikkaa voi hakea lähettämällä vapaamuotoisen hakemuksen tähän topiciin.
Haku päättyy 19.10.2020!
|
|
Milla-Riina
Perustallilainen
Koulutaso: HeA
Estetaso: 140cm
|
Post by Milla-Riina on Sept 28, 2020 18:16:56 GMT 2
Tallipaikkaa hevoselleen Indille hakee Seppeleessä jonkin verran jo näyttäytynyt Milla-Riina. Tällä hetkellä kaksikko majailee Liekkijärven keskustan liepeillä olevalla yksityistallilla, mutta tavoitteellisempaan kilpailemiseen tähtäävälle Milla-Riinalle olisi eduksi majoittaa tammaansa Seppeleessä, jolloin valmennuksiin ja tunneille osallistuminen olisi helpompaa. Indi on Järnbyn kasvatti, 13-vuotias FWB-tamma, jolla on aikanaan kisattu kenttäratsastuksesta. Milla-Riina osti sen hiljattain itselleen esteratsuksi ja kaksikko on aloitellut treeni- ja kilpauraansa vaihtelevalla menestyksellä Seppele Cupissa ja Kalla Cupissa. Indi on kiltti, mutta ratsastaessa herkästi kuumuva tamma, joten se ei sovellu tuntikäyttöön ainakaan vasta-alkajille. Milla-Riina taas on melkoinen persoona. Lähtökohtaisesti naista voisi luonnehtia sanoilla peluri ja takinkääntäjä, joka on seilannut elämässään minä-minä -asenteella ja välttänyt (ehkä suurimmaksi osaksi tuurilla) isoimmat haaksirikot. Ulos päin Milla-Riina on kuitenkin viehättävä, mukava ja sosiaalinen, joka saattanee hämätä varsinkin hyväuskoisimpia. Kuitenkin Milla-Riinan seurassa kannattaa aina olla hieman varuillaan - ikinä kun ei tiedä, mikä on punatukkaisen sinisilmät seuraava pelisiirto elämän shakkilaudalla. ***
Kate katsoi mua sen näköisenä, että se halus lyödä mua. Se ei kuitenkaan sanonut mitään, tyytyi vain happamasti paiskomaan loimia pesukoneeseen. Mä tuhahdin pienesti, koska en ymmärtänyt sen suuttumusta. Okei, olin majoittunut niiden kotona, ja okei, olin saanut tuoda Indin niiden talliin. Mä en kuitenkaan tajunnut, miksei se ymmärtänyt että mä halusin Indin ratsastuskouluun, missä mulla ois käytössäni kunnon kentät ja maneesi. Mä halusin valmentautua ja kisata tavoitteellisemmin, ja mun mielestä Katen ja näiden luona mulla ei ollut siihen samalla tavalla mahdollisuuksia.
“Millä sä kelasit maksaa sen tallipaikan?” Kate kysyi sitten ivallisesti. Mä mutristin mun huulia sen selän takana. Arvasin että tää kortti vedettäisiin esiin, mutta mulla oli kortti, jolla iskeä takaisin.
“Töillä”, mä sanoin ja nakkelin niskojani, kun Kate kääntyi katsomaan mua epäuskoisesti. “Mä sain töitä.”
Katea selvästi ärsytti, mutta se ei sanonut mitään. Enhän mä tavallaan ollut maksanut Indin majoituksesta täällä mitään, mutta se järjestely oli ollut kaikille ihan ok. Nyt näköjään elovenatytön mieli oli kuitenkin muuttunut.
Tyttö käynnisti pesukoneen ja käveli mun ohitse tallikäytävälle. Niiden tallissa oli neljä karsinaa, joista yhdessä oli Katen hevonen Suri, muissa kahdessa Katen vanhempien hevoset. Perimmäisessä karsinassa Indi rouskutti heiniä tyytyväisenä ja autuaan tietämättömänä meidän riidastamme.
“Ja Jesse varmaan tykkää?” Kate tuhahti selkä muhun päin. Mä kävelin sen takana ja pyöritin mun silmiä.
“Jesselle se on ihan okei, miksei olisi?” mä kysyin haastavasti ja Kate pyörähti ympäri niin, että vaalea luonnonkihara hiuspilvi heilahti ilmassa.
“Mikseihän?” se kysyi silmät viiruina. Mä esitin kysyvän näköistä, mutta Kate näki mun läpi.
“Eikös se Emmanuel käy siellä Seppeleessä?”
Veri kohisi mun korvissa ja avasin suuni, mutta Kate hiljensi mut nostamalla kätensä ilmaan. Se piteli puhelinta kädessään ja sen kasvoilla oli ovela ilme.
“Mä tiedän että Seppeleessä on auennut tallipaikkoja. Ja mä satuin näkemään, kenelle sä oot viestitellyt.”
Mä otin askeleen lähemmäs Katea ja se nosti haastavasti leukansa ylemmäs. Sen silmissä oli jotain voitonriemuista, ikään kuin se olis voittanut jonkun väittelyn. Mä tärisin raivosta.
“Ootko sä selannut mun puhelinta?” mä sihahdin ja Kate naurahti ilottomasti.
“Mitäs jätät sen kännipäissäsi lojumaan viestiketjut avoinna. En mä mitään oo lukenut, satuinpa vaan näkemään kenen kanssa sä olit viestitellyt”, Kate sanoi ja kääntyi sitten ympäri ja avasi Surin karsinan. Mä seisoin tallikäytävällä ja tasasin mun hengitystä.
“Se ei ollut mitään”, mä sanoin kylmästi, mutta Kate ei katsonut muhun päin. “Ja Jessekin tietää, että mä haluan kisata ja valmentautua.”
Sen sanottuani mä käännyin ympäri ja jätin Katen yksin talliin. Mua ärsytti sen syytökset ja typerä analysointi. Mun elämä, mun valinnat. Ja sitä mä en koskaan myöntäisi ääneen, että osittain Kate oli ollut oikeassa.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 18, 2020 18:18:01 GMT 2
Tallipaikkaa hakee Alisa Pilvivaara ponilleen Speak of the Devil. Ratsukko on tuntenut toisensa nyt reilun vuoden ajan, jonka aikana luottamusta on kerätty ja opeteltu yhteiseloa. Nyt Alisa olisi halukas aloittamaan kilpailemisen ja haluaisi valmentautumiseen hieman paremmat puitteet, kuin kaverin kotipihassa olevan pihaton ja peltokentän. Paremmat pohjat ja hyvä huolenpito tulee toivottavasti myös pitämään Tevin pidempään kilpailukunnossa. Alisa on 17-vuotias tyttö, joka on harrastanut ratsastusta nyt noin kymmenen vuoden ajan. Tevi on Alisan ensimmäinen poni, jonka kanssa tytöllä on tavoitteena startata niin este- kuin kenttäkilpailuissakin. Hänen vanhempansa eivät ole hevosihmisiä, mutta rahoittavat mielellään ainoan lapsensa harrastuksia ja menoja. Alisa opiskelee lukiossa ja viettää vapaa-aikansa mielellään kuntosalilla tai uimahallissa. Tytöllä on myös oma yritys, sillä hän pitää sosiaalisen median päivittämisestä ja tekee paljon yhteistöitä eri yritysten kanssa. Tulee hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja ystävystyy nopeasti. Speak of the Devil, eli Tevi, on 16-vuotias newforestinponiruuna. Tevi on kilpaillut kahden tähden kenttäratsastuskilpailuissa nuoruusvuosinaan, mutta on sittemmin siirtynyt opetusmestarin virkaan. Poni on todella taitava, mutta ei kuitenkaan mikään automaatti. Pohjimmiltaan Tevi on todella kiltti, mutta siltä löytyy pilkettä silmäkulmasta ja ponimaisia vanhan herran vinkeitä ihan riittämiin. Poni on aiemmin tarhattu yksinään, mutta nykyään tulee ihan hyvin toimeen kavereidenkin kanssa.
---
Tevi on nyt muutaman vuoden elellyt hiljaiseloa, kun sopivaa tallipaikkaa ja miljöötä ei ole löytynyt. Mielelläni ruunalle kuitenkin vielä kirjoittelisin, mikäli pääsemme Seppeleeseen muuttamaan.
|
|
|
Post by Emmy on Oct 20, 2020 12:31:43 GMT 2
Tervetuloa Seppeleeseen Milla-Riina ja Indi sekä Alisa ja Tevi! Hevoset lisätään sivuille sekä tarhajärjestykseen tällä tai viimeistään ensiviikolla. Voitte kukin luoda itse oman hevosenne päiväkirjan, päiväkirjat topicin alle. Tehkää myös oma kaappi ja kirjoittakaa esittely itsestänne yleinen keskustelu > kuvaukset itsestänne tänne. Tarhatoiveita voi laittaa yksityisviestillä Salmalle (thistle).
|
|