|
Post by Anne on Jun 18, 2018 11:20:28 GMT 2
Valmentajana Hanski  Tehtävinä: Jumppasarja kavaleteilla, jossa 9 estettä: 4 innarivälillä, 3 yhden laukka-askeleen välillä ja 1 kalvletti kauempana 3-4 laukka-askeleen päässä. Suoruus, tahti, oma istunta ja hallitut sisäänajaot ja poistumiset. Lisäksi sileällä taivuttelevia tehtäviä kaikissa askellajeissa. Salma - Egsy 80-100cmHmm.. Enpä oikein tiedä mitä sanoa. Onpa vaikeaa tälle hepalle tämä tehtävä. Saatkin koota aika paljon, että pystyy siististi suoriutumaan. Sisäänratsastukseen kontrolli omasta istunnasta. Kotitehtävä: Voi totuttaa innareihin ja myös ravissa ja käynnissä erilaisia kavalettitehtäviä. Joutuu nostelemaan koipiaan ja miettimään. sehän on hevoselle joskus vaikeinta. Sartsu - Minttu 60cmOma istunta pystyssä ensimmäisillä kavaleteilla ja sama istunta oikeastaan kok tehtävän läpi. Ei kiihdyttelyä viimeiselle kavaletille. Kotitehtävä: Apupuomien kanssa esteitä. Kokoat apupuomien välillä istunnasta ja tunnet miten laukka-askeleet osuvat matkalle. Emmy - Kuutti 80cmSäpäkkyyttä innareille, pohje lähemmäksi. Sitten terävät laukka-askeleet ykkösille. Säilytä ryhti ja voit vaihdella eri kerroila asetatko kolme vai neljä laukka-askelta väliin. Kotitehtävä: Kavalettiharjoituksia, joissa saa koota ja pidentää askelta reilustikin. Tuulia - Hestia 80-100cmJoo, Hestia ei voi hypätä kahden kavaletin yli yhdellä pompulla, vaikka se ponille miellyttävämpää olisikin. Pohje lähelle, istu alhaalla, pidätteet kavalettien yllä. Kotitehtävä: Kavalettiharjoituksia, joissa saa koota ja pidentää askelta reilustikin. Inkeri - Polina 60-80cmVaro, ettet syöksy mukana ja katse sarjan jälkeen eteen, koska tehtävä niin määrää. Saisi olla terävämpi ja paremmin avuilla. Kuitenkin kontrollitehtävästä on nyt kyse. Kotitehtävä: Kavalettiharjoituksia, joissa saa koota ja pidentää askelta reilustikin. Saaga - Gekko 40-60cmPohje pohje taas! Pidät sen ponin suorassa, etkä päästä luikertelemaan tolppien läheltä. Viimeinenkin kavaletti suorasti. Teet nyt tmän niin kauan, että homma onnistuu. Kotitehtävä: Suoruuden hakemista sileällä ja vaikkapa puomikujien avulla. Pujottelutehtäviä, jossa poni pitää suoristaa selkeästi ja tästä pieniä hyppyjä.
|
|
Saaga
Uusi ja innokas

Hoitoheppa: Abrianna J&K
|
Post by Saaga on Sept 18, 2018 14:38:53 GMT 2
Gekko oli päättänyt, että se on tänään käärme. Musta tuntui, että se mutkitteli jumppasarjalla niin paljon, että meinas tulla huono olo. Me myös mentiin niin läheltä tolppia, että ihmettelin miten en kaatanut esteetä ihan vaan omalla jalallani. Hanski ei tykännyt. Se ei tykännyt alkuukaan. Se ei tykännyt, että Gekko mutkitteli ja se ei tykännyt, etten mä saanut ponia ruotuun. -Nyt muuten mennään tätä niin kauan kunne se sujuu! Hanski sanoi tiukasti. Huokaisin ja käänsin Gekon uudelleen jumpalle.
Mä kyllä keskityin, että poni menis suoraan, mutta se painoi niin vahvasti aina toiseen reunaan, etten mä pienillä jaloillani saanut pidettyä sitä keskellä. Mun turhautuminen tohon tyhmään poniin kasvoi jokaisen epäonnistuneen kerran jälkeen. Mitta mulla tuli täyteen kun varmaan sadatta kertaa ajauduttiin ihan sinne reunaan, niin lätkäisin raipalla ponia lavalle. Gekko otti siitä nokkiinsa ja muka pelästyi sitä ja kielsi sitten sille esteelle. -Nyt sieltä tuli Saaga kuitenkin reaktio, näin se menee, jos se ei sinun pohjetta kuuntele, käytetään raippaa. Vähän oli ehkä liian napakka, mutta kyllä mä tiedän, ettet sä kovaa sillä napauttanut, poni vaan nyt ei viittis ja keksii tekosyitä. Tule vaan perään vielä kerran, Hanski ohjeisti.
Vielä kerran. Vielä kerran ohjasin ponin jumpalle ja sain kuin sainkin pidettyä sen ainakin melkein koko ajan melkein keskellä esteitä ja tasaisesti poni hyppäsi välitkin. Tyytyväisenä taputin Gekkoa ja sain luvan hetken huilata, jotta muutkin saisivat tulla vuorollaan. Gekko pärskäisi ja vetäisi ohjat pitkiksi käsistäni ja jäi seisomaan paikalleen korvat luimussa. Annoin sen sillä hetkellä olla. Sillä oli vissiin vähän paha päivä tänään. Niitä on aina välillä.
Meidän vuoro oli tulla jumppa vielä kertaalleen ja tälläkin kertaa suoritus sujui ihan ok. Kotiläksyksi napsahti silti suoruuden harjoittelua ja harjoittelua. Poni pitäisi saada suoraksi ja pysymään esteen keskellä. Valumisista tuli herkästi ohimenoja ja ne ovat sitten virhepisteitä kassaan kilpailuissa. Loppuraveissa Gekko tuntui ihan rennolta ja sai se kiitokset valmennuksen jälkeen, vaikka vähän mun pinnaa tunnin aikana koettelikin.
|
|