|
Post by Anne on Aug 4, 2016 9:52:18 GMT 2
Elokuussa 2016 hoitajaa hakevat: Charlie>>TutustuKesähevonen Charlie siirtyi Seppeleen omistukseen ja kaipaa nyt hoitajaa. Charlie on nuori, estepainotteinen ruuna. Kiltti ja selväpäinen. Huiska >>Tutustu Jötikkä suomenhevostamma on virkeä tapaus! Huiskan voi laittaa mille tahansa tunnille, se on monipuolinen suorittajahevonen. Hieman herkästi kuumuva ja suomehevosmaisesti etupainoinen. Turvallinen hoitaa.
Loeke>>TutustuMukava, luikas esteponi junnulle! Netta>>TutustuPienikokoinen, hauska tuntiponi, joka taipuu moneen. Ruusu>>TutustuHauska ja herkkä piensuokkitamma. Monipuolinen ratsu, joskin vielä hieman raaka. Kantaa varsaa ja varsa syntynee loka-marraskuussa. Siiri >>Tutustu Suloinen shettistamma. Tiineenä, joten hoitaja pääsee myös varsan kanssa puuhastelemaan syksymmällä.Hoitajahakuihin voivat osallistua hoitajakurssin suorittaneet. Hoitajahaut ovat auki 21.8.2016 asti. Seuraava hoitajakurssi on tulossa 15.8.2016. =)
|
|
|
Post by Anne on Aug 5, 2016 11:42:26 GMT 2
Siiri ja Loeke päivitetty hakuihin!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 8, 2016 15:13:38 GMT 2
Helou! Olen Lisa, 15-vuotias brunette hevostyttö. Havittelisin Loeken hoitajapestiä, sillä rakastan esteitä ja uskoisin, että tulisimme melko hyvin toimeen. Ja muutenkin tuo ruuna ihastutti minua ulkonäöllään sekä lupsakalla luonteellaan. Kun päästään tositoimiin niin meitä ei varmasti pysäytä mikään! Luonteeltani olen hyvinkin reipas, innokas ja iloinen tyyppi. Mua harvoin näkee suunpielet alhaalla. Autan enemmän kuin mielelläni kaikkia kaikessa ja ainakin omasta mielestä olen melko helposti lähestyttävä. Olen myös päättäväinen, enkä ihan hevillä luovutakaan. Olen myös melko puhelias tyyppi ja jos en muuta keksi niin puhun vähintäänkin säästä. Vieraampien ihmisten seurassa en välttämättä ole niin avoin, mutta tutustumisen jälkeen näet oikean minut. Rehellinen olen myös, enkä voi sietää valehtelu taikka selän takana puhumista. Kuten jo aikaisemmin mainittu, mulla on brunetet, suorat hiukset, jotka yltää johonkin puoleen selkään asti. Silmätkin ovat yhtä lailla ruskeat ja ripseni ovat melko pitkät. Hiukset ovat tallilla yleensä kahdella ranskalaisella letillä kiinnitettyvä taikka korkealla ponnarilla päälaella. Kunhan ovat vain poissa tieltä! Pituutta minulla on 165 cm ja painoa sopivan verran. Ratsastusta olen harrastanut seitsemän vuotta ja tasoltani olen Helppo A. Esteitä olen hypännyt sinne 120 cm asti ja maastossa metriä. Esteratsastaja kun olen, olen myös kolunnut muutamat estekisat 80 cm tasolla. Ratsuina minulla on ollut jos jonkinmoista kouramoottoria liitokavioista karvaisiin shetlanninponeihin. Matkalle on sattunut orimaisista shetlanninponeista tammamaisiin tammoihin, joten kokemuksia kaikenlaisista pukkilingoista ja sen sellaisista kyllä on. En ole kuitenkaan mikään täydellinen ratsastaja ja saan yleensä huomautuksia suorista käsistäni ratsastaessa. Mutta nyt, peukut pystyyn, että pääsisin Loeken rapsuttelijaksi!
|
|
Elsa
Uusi ihmettelijä
Hoitoheppa: Loeke
Koulutaso: HeC
Estetaso: 60cm
|
Post by Elsa on Aug 10, 2016 15:41:20 GMT 2
ElsaElsa Matilda Leppävirta on 1.5.2002 syntynyt tyttönen, jonka perhe muutti Liekkijärvelle vanhan talon käytyä liian ahtaaksi. Perheen asetuttua Elsa pongasi 30.6-3.7 järjestettävän hoitsuttomien leirin, jolle hän osallistuikin. Hieman tuntumaa Seppeleeseen saanut tyttö päätti aloittavansa syksyllä jatkokurssilla, mutta huomasikin juuri avautuneet hoitajahaut. Hoitajakurssin suoritettua hän päätti kokeilla kepillä jäätä, jos pääsisi ensi yrittämällä hoitajksi. Tunnollinen ja luotettava Elsa ottaa vastaan, vaikka minkälaisia tehtäviä, vaikka ei niistä kunnialla suoriutuisikaan. Elsa joutuu välillä ongelmiin, joko saamiensa tehtävien takia tai vain oman uteliaisuutensa takia. Usein omiin mietteisinsä paneutuva, hiljainen ja välillä jopa hajamielinen Elsa, on helppo saada puolelleen, jos vain herättää tytön mietteistään. Usein metsän rauhassa kyhnöttelevä tyttö lukee fantasiaa tai kirjoittaa runoja, jos ei hevosten lähettyvillä satu olemaan. Maastoilu omassa rauhassa satulan kanssa tai ilman on kyllä ykkös juttuja. Ei erikoisemmin välitä ratsastaa sisällä maneesissa, mutta ratsastustunnit menettelevät, varsinkin kentällä. Ulkonäöllisesti muistuttaa paljon Brave-elokuvien Meredithiä kirkkaan sinisine silmineen ja oranssine hiuksineen höystettynä vahvoilla kiharilla. Pisama naamaisen tytön napaan yltävät kutrit ovat usein letitetty kahdelle hollantilaisille letille tai vaihtoehtoisesti voi hänet löytää hiukset aukikin, joka on tosin harvinaista. Tasan 170-senttinen tyttö on hoikka rakenteinen ja hieman heiveröinen, vaikka tykkääkin tehdä pitkiä juoksulenkkejä metsän siimekseesä. Pukeutumistyyliltään ei mikään kovin uniikki, sillä pukeutuu tummaan sinivihreään ja mustaan. Siistin, mutta rennon tyylin omaava Elsa on mukavuuden haluinen, eikä ikinä viettäisi hetkeäkään farkuissa koulun ulkopuolella. Usein sonnustautuu college-tai ratsastushousuihin ja rentoihin, mutta ihon myötäisin paitoihin. Lempi vuodenaika on ehdottomasti syksy, sillä Elsa rakastaa pukeutua pooloneuleisiin ja villasukkiin. Hoitajaksi?Loeken hoitajaksi tyttö päätti havitella, koska ihastui ruunan väritykseen ja luonteeseen. Ruuna vaikuttaa yhtä ulkoilua rakastavalta ja rennolta kuin Elsakin, eikä heillä varmasti koskaan tulisi tylsiä hetkiä. Reippautta ei hevoselta saa puuttua, vaikka omapäisyys ja laiskuus onkin välillä hyvä asia. Normaalista hoitamisesta ja arkisesta tunnelmasta pitävää tyttöä ei kiinnosta pelkkä ratsastus, vaikka mukavaahan sekin on, vaan ajan viettäminen hevosen kanssa. Hieman esteisiin painottuva Elsa, tykkää vauhdista, joten esteet sujuvat, maastossa tai sileällä 60cm tasolla. Hyvänä kakkosena tytön silmään pompsahti piensuomenhevos-tamma Ruusu. Lempeä ulkonäkö olivat pelkkää plussaa luonteen ja koon huomioon ottaen. Söpö ja reipas tamma ei voisi parempi Elsalle olla, sillä maastoilun ohella myös vauhdikas kentällä ratsastus sujuu häneltä. Seppeleeseen tämä hiljainen ja rauhallinen tyttö sopisi, sillä tasapainoittaisi paljon vilkasta arkea ja räikeimpiä hoitaja persoonia. Varman saisi pari luotettavaa ystävää, vaikka epäsosiaalinen onkin. Ruudun takana
Tämän kaiken virtuaaliheppailun takana pyörii 14.8 neljätoista vuotiaaksi kääntynyt tyttönen, joka on harrastanut säännöllisesti hieman alle vuoden.Kahdeksannelle luokalle siirtyvänä voi olla, että aikaa on rajoitetusti yleisurheiluharrastuksen lisäksi, mutta kyllä aina löytyy rakoa virtuaaliheppailulle. Ratsastustakin on tullut harrastettua 2,5 vuotta, mutta 2014 keväällä on se harrastus päättynyt, mutta nykyjään jatkan virtuaali muodossa. Ystävän yllytyksestä saavuin tähän maailman ja loppujen lopulta löytyy jo oma virtuaalihevonen ja yksi hoitohevonen. Samaisen kaverin kanssa ollaan pyöritty Seppeleen sivuilla jo useamman vuoden, mutta kumpikaan ei silloin aloittanut harrastusta. Nyt musta tuntui, että on mun aika ja päätin koittaa onneani. Artsin ravitallin klikkailun salatkin on kaverin kanssa käyty ja herranjestas, jos joku tietäis kuinka usein ollaan sebenkin klikkailu koluttu. Onnea kanssa hakijoille
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 10, 2016 16:32:02 GMT 2
Morjensta! Mä oon Veeti Mikael Mäkelä, kuudentoista kesän ikäinen pojanhuippi joka on viimeiset kolme vuotta hevostellut aktiivisesti. Aloitin ratsastuksen joskus kasiluokan puolivälissä silloisen tyttökaverin kanssa, mutta sitten meidän tiet sattui eroamaan.. Kuitenkin nuo nelijalkaiset otukset olivat jyränneet tiensä mun sydämeen, joten vaikka kyseinen tyttö päätti elämästäni häipyä, jatkoin hevosten parissa.
Voisin sanoa olevani suhteellisen erittäin kunnianhimoinen ratsastajana, jonka ansiota nopea oppimiseni myös hevosten parissa on - en toki voi sanoa ettei se johtuisi kahden vuoden aktiivisesta valmentautumisesta kerran viikossa.. Vaikken olekkaan ratsastanut aivan pienestä pitäen enkä kauhean kauaa, voin silti sanoa olevani osaava sekä varma. Tasoltani taidan lähennellä nykyään Vaikeaa Beetä, mutten kouluratsastaja ole lainkaan, pinna ei riitä jatkuvaan tuuppaamiseen. Esteratsastaja voisin sanoa olevani henkeen ja vereen, tällä hetkellä olen yksittäisenä hypännyt noin 135cm, eikä päätä huimaa korkeammatkaan loikat.
Hoitajana oon tosi tunnollinen, jaksan puunata kuraa hevosesta vaikka tunnin ajan, varsinkin jos pääsen puuhaamaan mieleisen hevosen kanssa. Nautin heppojen seurassa olemisesta, eikä ratsastus olekaan mun pääpointti tässä harrastuksessa, vaikka kunnianhimoinen olenkin.
Entäs ketäs mä olisin havittelemassa hoitsuksi? Kuten ehkä musta ratsastajana voi arvata, valinta on aika selvästi C Brown. Jotenkin tykästyin ruunan lupsakkaan luonteeseen, vaikka yleensä olen enemmänkin napakkojen sekä höslien hevosten ihailija. Ehkä tää olisi kivaa vaihtelua?
Charlie kuulostaa juurikin sopivan haastavalta treenikaverilta laiskuutensa puolesta. Hepan kaunis värikin on, kirsikkana kakun päälle, mileeni Tämän herran kanssa voisin harrastaa monipuolisesti kaikenlaista, maastoilua, hyppäämistä, kouluvääntöä sekä maastakäsittelyä. Myös tunneilla ja tallissa avustaminen ylipäätänsä on mielekästä mulle sekä Seppele paikkana kiinnostaa suuresti.
Veeti hahmon takaa löytyy 13-vuotias kirjoittamisesta sekä piirtämisestä innostunut tyttö, jolla itsellään on hevoskokemusta melkein seitsämän vuotta, virtuaaliheppailua on tullut harrastettua nelisen vuotta, mutta nyt vasta aktivoituneena. Seppeleeseen tarkoituksenani olisi kirjoitella mahdollisimman usein, tähtäisin vähintään muutamaan kertaan kuukaudessa. Osallistuisin myös tunneille sekä mahdollisimman paljon myös Seppeleen muihin aktiviteetteihin.
Nyt vain jännittämään!
|
|
|
Post by anthon on Aug 14, 2016 19:48:33 GMT 2
Vihdoin! Hoitajahakuja ollaankin odotettu innolla. Monet varmaankin muistaa minut parin vuoden takaa Taigan hoitajana. Tällöin 150cm mittaisena pojan penikkana.
Kertauksena tosiaan Anthon niminen nyt 19-vuotias nuori miehenalku olen. Muutama vuosi taaksepäin luulin jääväni lyhkäiseksi, mutta kappas pituus kasvu yllätti ja ollaanhan tässä jo saavutettu 180cm, kohta jo voin ojentaa tähden taivaalta, eikö? Tosiaan olen luonteeltani mauttomalla huumorilla varusteltu yli sosiaalinen tapaus, eli tulen kaikkien kanssa toimeen ja hiljaisia hetkiä ei voi tulla. Tämän varmaan vanhat Seppeleläiset tietävätkin.
Hevoskokemusta on tarttunut näiden vuosien aikana ihan kiitettävästi. Kouluratsastuksessa olen kilpaillut heA tasolla sijoittuen. Estepuolella taas kilpaillut 110cm, mutta itsellä oikean hevosen löytyessä kapasiteettia löytyy varmasti pidemmälle ja estepuoli kiinostaakin enemmän, vaikka kyllä kyllä tiedän koulun olevan esteiden peruste. Hoitajana olen kärsivällinen ja rakastan tehdä erilaisia asioita maastakäsin luoden näin hevoseen luottamusta ja tuntemaan hevosen paremmin. Hevoselle näytän kyllä kumpi kertoo mitä tehdä, mutta ikinä en käytä väkivaltaa siihen mitä teen. "Taito loppuu, kun väkivaltaa alkaa".
No ketä sitten haluaisin hoitaa? Eniten kiinnostusta herätti nuori ruotsalainen puoliverinen Charlie. Nuoren hevosen kanssa löytää nopeammin hyvän yhteistyön. Vaikka en yleensä perustu näistä laiskoista hevosista, niin haasteena nuorukainen kiinnostaa myös. Eli saisinko minä valmennuksen kautta kehitettyä ruunaa myös sileällä laiskasta reippaamammaksi ja samalla tietysti kehittää hevosen lihaksistoa ja omaa ratsastusta. Ruuna vaikuttaa oikein mukavalta tapaukselta, vaikka nuori onkin.
No enpä minä varmaan enempää esittelyä kaipaa, joten nyt vain innolla odottamaan ja toivomaan teidän soittoa/viestiä hoitaja valinnoista.
|
|
|
Post by Anne on Aug 15, 2016 9:39:27 GMT 2
Hoitajahakua päivitetty! Huiska poistui hauista ja Ruusu tilalle =)
|
|
|
Post by Katsu on Aug 19, 2016 14:44:06 GMT 2
Heissan kaikille!
Mä oon Katarina, sano siis vaan Katsu, pian 10-vuotta täyttävä tyttö. Multa löytyy kärsivällisyyttä ja intoa puuhata ponien kanssa monipuolisesti, mutta kaksilahkeisten seurassa mä oon ennemmin temperamenttinen kuin rauhallinen. Aikuisten mielestä oon lähinnä huvittava - ja no, täytyyhän mun itekkin myöntää, että pieni tyttö hennanpunaisine hiuksineen mököttämässä on aika hauska näky.. Mä oon erittäin persoonallinen tyyppi, ja joka päivä musta löytyy jokin uusi piirre. Pääosin oon kuitenkin rohkea (rämäpäinen) ja yltiösosiaalinen, pippurisella vivahteella.
Tulistuva ja intopiukea luonne tulisi tuomaan oman haasteensa ratsastuskoulun mielenkiintoiseen arkeen, mutta kaikesta selvittäisiin pienellä, tai isommallakin, annoksella draamaa sekä mielikuvitusta. Moni tuleekin miettineeksi, miten niin pieni tyttönen kuin mä, voi aiheuttaa niin paljon sutimista tallin ystävyyssuhteiden kanssa... Mä puuhaisin hoitsuni kanssa paljon ja tykkäisin lyllertää kapeita metsäpolkuja pitkin poniystävän kanssa, mutta toki multa löytyisi taitoa laittaa poni kulkemaan nätisti. Mun suosikkipuuhaa olisi harjata ponia pitkään, siistiä tuuhea harja viimeistä takkua myöten ja kavuta satulattomaan, pehmeään selkään.
Kuten edellisestä saattaa arvata, mun eka hoitohevostoive on Siiri. Kun se poistui hausta, mua oikeasti harmitti - olin haaveillut sen hoitajuudesta monta vuotta... Nyt ei kuitenkaan voivottelut auta, joten tutustuin Nettaan. Ja sehän vei palan sydämestäni.. Mä jaksaisin kehittää luottamusta maastakäsin ja hakea siitä hyvää ystävää, karvakuorensa alla on. Netan kanssa olisi inspiroivaa seikkailla pitkään, eikä talikon päässä heiluminenkaan olisi huonoa puuhaa - ainakaan silloin, kun sade ropisee ikkunoita vasten ja hoitoponi tuhoaa isoa heinäkasaa karsinassa. Mutta anyway, tekisin melkein yhtälailla tallihommia, kuin puuhaisin Netan kanssa kaikkea mahdollista koulureeneistä yhteisiin halihetkiin.
Ruusun kanssa mä taas pääsisin kehittämään jo aika hyviksi varttuneita hevostaitoja oikein hyvin. Voin sanoa rehellisesti olevani jo näppärä hevostenkäsittelijä, mutta musta tuntuu, että Ruususta saisi hyvän oppimestarin pehmeiden apujen käyttöön. Tamman kanssa olisi mukavaa käydä myös maastoissa samoilemassa, mikä onkin yksi mun suosikkipuuhista hevosten kanssa. Koska Ruusu osaa, mitä ilmeisimmin, olla jästipäinen, saattaisin tarvita sen kanssa paljonkin jelppiä, mutta kokeilemalla oppii! Ja mun mottonihan on, että mitä kokeilisit, jos tietäisit, ettet voi epäonnistua?
Katsun takana pyörii 10-vuotias nelosluokkalainen tyttö, joka muistuttaa suhtkoht paljon hahmoaan - ei nyt ihan ulkonäköä myöten, mutta kuitenkin :-D Takapirultakin löytyy hevoskokemusta ja haaveena on monen muun hevoshullun tapaan oma hevonen. Vaikka olen venähtänyt pituutta nuoresta iästäni sen verta paljon, että shettiksillä en enää voi mennä, on niillä ratsastuksesta hyvä nauttia virtuaalielämässä! Tarinanäyttöä löytyy tosiaankin Hallavasta, Cellen päiväkirjasta, nimimerkillä Ruusu. Seppele on erittäin inspiroiva talli. Sen tarinat muodostavat yhteisen juonen, ja hahmot ovat niin hyvin vuorovaikutuksessa keskenään, etten vain voi olla hakematta... Olenkin ihastellut paikkaa ulkopuolisena jo jonkin aikaa, joten nyt en voi päästää tilaisuutta lipumaan nenäni edestä - en varsinkaan, kun haussa on mukana ikuinen suosikkini Siiri, ja uutena ihastuksena myöskin Ruusu sekä Netta... Voisin sanoa, että Ruusu onnistui viemään sydämeni totaalisesti, mutta kyllä se Nettakin ihastutti "vain" sen verran, että jaksaisin olla senkin hoitajana aktiivinen (;
Nyt sopiikin vain toivoa, että hakemus onnistui vakuuttamaan Seben väen, ja että pääsen mukaan tallin persoonalliseen porukkaan =)
|
|
Essi
Perustallilainen
Hoitoheppa: Ruusu
Koulutaso: helppo A
Estetaso: re 110 cm
|
Post by Essi on Aug 19, 2016 17:29:51 GMT 2
iltaa, it me again
Oon ilmeisesti päättänyt tehdä paluun - tai sit se vaan on se, että aina kun eksyn checkaamaan Seben sivut, täällä on hoitajahaku auki. (Jos mä nyt jonkun hoitajanpestin nappaan, lupaan kyllä ravata täällä useemmin ku kolmen kuukauden välein.) Anyways, tämänkertasista vaihtoehdoista mun huomion kiinnitti Ruusu, tuo söpö ja temperamenttinen pikkutamma.
Kuten Inksun hahmon takana piileskelevä ihminen mulle ehti jo ilmaista, "Ruusu on ihnu". Ruusu on just sellanen hevonen, jonka itelleni ostaisin: samaan aikaan suokki ja poni ja kaiken lisäks tamma. Luonteeltaankaan se ei oo tylsä, joten inspistä varmasti riittää pidemmäksi aikaa. Ruusu on myös Essille juuri sopiva ratsu ja hoidettava; hieman keskeneräisistä suokeista kokemusta on reilusti. Ratsastus ei kuitenkaan ole se pääasia, vaan tuntsarimainen hoitaminen on mun mielestä kivempaa ja inspaavampaa - itsenäisesti ratsastaminen on tylsää, ja itsenäisesti ratsastaa yleensä silloin, kun tallilla ei ole muita. Nämä on koettu faktoiksi irl, joten paljon mielummin kirjoittelen tuntiratsun hoitajan arjesta, kun mukana on paljon muitakin ihmisiä.
Tuleva varsa vähän jännittää ajatuksena, kun varsoista ei juuri ollenkaan ole käytännön kokemusta tällei ruunan omistajan roolissa. Varsoja kuitenkin on kasvattanut niin moni ihminen, että how hard can it be? Innolla odottelen uutta vauvaa ja innokkaasti olisin myös opettelemassa pienellä ohjauksella pikkuvauvan hoitoa.
Hahmona vanha tuttu Essi, joka on kuitenkin ollut tauolla jonkin aikaa eli kaikki faktat tyypistä ei oo enää kirkkaana mielessä, joten hahmo saattaa vähän muokkautua 17-v Lotan tyyliin sopivammaksi. Blondi kaikkien kanssa toimeen tuleva ituhippi kyseessä anyways.
Mut miks mä? Jaa-a. Oon suomalainen, en mä osaa kehua itteeni :D jos nyt on pakko keksiä jotain, mun tekstejä kehutaan lähes poikkeuksetta jos jotain jossain julkasen. Oon myös ollu suht pitkään pois virtuaaliheppapiireistä, joten inspistä riittää varmasti paljon enemmän kuin silloin, kun hoidettavia oli viidellä tallilla yhtä aikaa. Osaan kans kirjottaa pitkälti oikein, ei ainakaan kolmen ekan äikänkurssin aikana oo kertaakaan ollut yhdessäkään tekstissä korjattavia kielioppivirheitä. Eli mun tekstejä on ilmeisesti ihan kiva lukee. En tiiä Seben tänhetkisen hoitajakunnan keski-ikää, mut jos se on samaa luokkaa kuin ennen, toisin vähän vanhempaa näkökulmaa mukaan jengiin. (wow lotta hienosti kerrottu et 17,5-vuotias on vanha, juuh juuri niin)
Oon huono näissä. Oon kuitenkin innokas palaamaan Seben hoitajakaartiin jos mut vielä takasin huolitaan, onnea kaikille hakijoille!
|
|
|
Post by Anne on Aug 20, 2016 9:10:52 GMT 2
Siirin tilalle hakuihin vaihtunut Netta!
|
|
|
Post by Anne on Aug 22, 2016 9:19:08 GMT 2
Hoitajahakujen tulokset:
Loeke - Elsa Charlie - Anthon Netta - Katsu Ruusu - Essi
Tervetuloa hoitajiksi! Kirjoittelethan itsestäsi esittelyn ja hoidathan hoitsuasi viimeistään kahden viikon sisällä =)
Suurkiitokset muillekin hakijoille!
|
|