|
Post by Anne on May 30, 2016 11:00:05 GMT 2
Hestia-poni etsii hoitajaa. Haemme hoitajaksi ensisijaisesti hoitajakurssin suorittanutta henkilöä. Myös nykyisten hoitajien on mahdollista hakea esim. sub-hahmolla. Hestia on nopea, estepainotteinen poni, joka kuitenkin taipuu myös koulupuolelle pienellä lisäkoulutuksella. Aivan aloittelijalle poni ei sovi, mutta jo jatkokurssin asiat taitava ratsastaja pärjää sen kanssa. Haku on auki niin kauan, kun sopiva hoitaja löytyy. Jos haluat suorittaa hoitajakurssin, laita Annelle yksityisviestiä =)
|
|
|
Post by Wilma on May 30, 2016 13:54:32 GMT 2
Wilma on 13-vuotias rämäpäinen tytöntyllerö, joka päätyi Seppeleeseen ensin tavallisille ratsastustunneille. Kuten kuka tahansa ratsastajatyttö, hän kuitenkin kaipasi omaa hoitohevosta katsellen joka päivä hoitajatyttöjen ja -poikien touhuamista hevosten kanssa. Niinpä kun Hestian hoitajahaku rasahti auki, päätti tämä punatukkainen neitonen ottaa ja hakea mukaan tähän kaikenkarvaiseen joukkioon. Wilma on juuri sellainen tavallinen heppatyttö, ahkera ja tunnollinen, joka hoitaa hommansa aina huolella. Ei koskaan valita, vaikka ulkona sataisi kaatamalla ja maneesi on varattu, vaan ratsastaisi ulkosalla vaikka sadetakki olisikin jäänyt kotiin. Pienikokoinen ja luotettava tyttö on myös hyvin puhelias sekä äänekäs kaveri, ja ehkä senkin takia hän on hyvin helposti lähestyttävä tapaus. Ottaa kaikki ihmiset aina vastaan sellaisina kuin he ovat, eikä rupea sen enempää muita arvostelemaan. Ratsastaessa Wilma on eniten sellainen puskatyyppi, tykkää eniten maastoilusta sekä esteistä. On kuitenkin varsin kaikkiruokainen, joten kaikki kelpaa lajista riippumatta, milleen ei tämä tyttö nyrpistä nenäänsä. Pienikokoinen ja siro Wilma on tottunut olemaan se joukon lyhyin, pituutta hänellä on 145cm. Hiukset ovat punaiset ja kiharat, ja ne yltävät rintapieliin saakka. Nenän seutumilta löytyy pläjäys pisamia. Pukeutuu aina käytännöllisesti eikä mieti ulkonäköäänkään sitten ollenkaan. Hestia kiinnostaa Wilmaa monella tapaa, kuten esimerkiksi siksi, että Wilma ei liiemmin perusta sellaisista hevosista, joita pitää käskemällä käskeä liikkumaan. Ehei, tämän tytön mieleen ovat juuri ne herkät, helposti kuumuvat ja nopeakinttuiset ponit, sillä vauhtia ja vaarallisia tilanteita ei Wilma ole koskaan pelännyt. Hesti olisi sitkeälle ja itsepäiselle Wilmalle juuri oiva kaveri, jonka kanssa olisi mukava kiertää maastoja, kokeilla onneaan muutamissa estekilpailuissa ja vain viettää aikaa ja puurtaa normaalia arkea. Seppeleeseen Wilma olisi loistava lisä siksi, että hän omalla persoonallaan olisi loistava täydennys hoitajien uljaaseen rivistöön. Wilma on myös käynyt Sebessä tunneilla, joten hän ei olisi vain sellainen random-tyyppi, joka jostain hevonkuusesta ilmestyy paikalle ja saa heti hoitohevosen, vaan Wilman ujuttautuminen hoitajien joukkoon olisi hyvin normaali ja realistinen. Näyttöä:
Tarinanäyttö1 Tarinanäyttö2Tarinanäyttö3Onnea kanssahakijoille, innolla odottelen tuloksia!
|
|
Verna
Uusi ihmettelijä
|
Post by Verna on May 30, 2016 14:11:55 GMT 2
Moriens! Mä oon suorittanut hoitajakurssin joskus vuonna kivi ja keppi (=2013, kuudes hoitajakurssi) nimimerkillä Verna mut päivitin mun fooruminickin vähän tuoreempaan malliin.
Mutta siis, itse asiaan eli Hestiaan! Tamma vaikuttaa tosi ihanalta tapaukselta ja aivan hillittömän inspaavalta, ja mussa heräsi heti hoitajahaun bongattuani mielenkiinto päästä tutustumaan Seppeleen elämään Hestian hoitajan näkökulmasta. Tamman ja mun luonteet mätsäis tosi hyvin yhteen: me ollaan kumpikin täynnä positiivista energiaa ja meillä tuntuu molemmilla olevan myös sopiva määrä pilkettä silmäkulmassa. Ei hätää, uskon että mussa ois myös naista määrätietoisempaan hevosteluun enkä tosiaan löis kaikkea ihan riehumiseksi vaan osaisin olla nuorehkolle tammalle luotettava ja mukava kaveri. Hestia ihastutti myös ulkonäöllisesti olemalla nätein inkkariponi jonka oon koskaan nähnyt!
Mun nimi on siis Inka Hämäläinen, oon tällä hetkellä 18 vee pienikokoinen ponityttö joka on entisen vuokraponin myymisen jälkeen ollut pari kuukautta ratsastuspaussilla. Mieli halajaisi jo kovastikin takaisin tallille, sillä hevosenhuuruista elämää lähes lapsesta saakka harrastaneena jokainen päivä ilman rapsuteltavaa heppaa on madellut eteenpäin tuskaisan hitaaseen tahtiin.
Kuten siis äsken rivien välistä oli mahdollista jo vähän tulkita, olen harrastanut ratsastusta jo ihan mukavan kauan ja opetellut tuntemaan hevostelun saloja niin maasta käsin kuin ratsailtakin. Esteet on ehkä enemmän mun mieleen, mutta olenpa startannut joitakin koululuokkiakin vuokraponieni kanssa. Ihan pienenä meillä oli kesäisin poneja omassa pihassa sisarusten kesken, ja kun 14-vuotiaana sain ekan vuokraponini aloin käymään säännöllisesti ratsastamassa ohjatusti ratsastuskoulun tunneilla ja valmennuksissa. Vuokraheeboja mulla on ollut kolme, joista viimeisimmän kanssa pääsin tekemään jo ihan kunnolla startteja helpoissa koululuokissa ja esteillä. Kun viimeisin ponini vaihtoi omistajaa muutama kuukautta sitten jäin ikään kuin puille paljaille ja mun sydämeen lohkesi ponin kokoinen palanen joka ois sattumata just sopivan kokoinen Hestian kaltaiselle ponille... (liikkis )
Seppele minua on jo pitemmän aikaa kiinnostanut, etenkin viime aikoina kun oon pitkän virtuaalitauon jälkeen alkanut pikkuhiljaa miettimään paluuta tarinapuolelle ja mahdollisesti hoitoheppailemaan jollekin kivalle tallille. Tuntuu että valitettavan moni mun entinen luottotalli on tullut tiensä päähän tässä parin vuoden varrella, mutta Seppele jaksaa aina vaan painaa eteenpäin turvallisen virkeeseen tahtin! Muistan kun bongasin Seben ekaa kertaa jossain Villivarsa-lehdessä (olin vielä ihan lapsi sillon :'D) ja tutustuin sitä kautta virtuaalihevosten ihmeelliseen maailmaan. Silloin en tiennyt vielä mistään mitään mut oon salaa haaveillut omasta Seppele-hoitsusta jo monen monta vuotta. Josko nyt ois mun vuoro päästä mukaan remmiin...?
(...ettei tarvis alka repiin pelipöksyjään tässä vaihessa!! haha eivaan, tsemppiä hirveesti muillekin hakijoille, Anne osaa varmasti valita aidoimmasti Hestian omalta sebeläiseltä tuoksahtavan hoitajatyypin mukaan porukkaan! )
Innolla haun tuloksia odotellen ja auringon paahteessa paistatellen, Inka!
|
|
Essi
Perustallilainen
Hoitoheppa: Ruusu
Koulutaso: helppo A
Estetaso: re 110 cm
|
Post by Essi on May 30, 2016 19:11:45 GMT 2
Kuka? Mäkö? Aa joo, kyllä se on mä. Olen palannut. Toivottavasti sitoutumiskykyisempänä kuin aiemmin.
Hestiahan on mulle jo vanha (okei, suht nuori) tuttu, johon aikoinaan Humusta vaihdoin reippaampaa ja omanlaisempaa ratsua etsiessäni. Hestia on just sellanen mitä mä haen hevosessa, poni, reipas, estepainotteinen, herkkä, omaperäinen mutta silti mukava ja suht helppo. Jos totta puhutaan, jos Hese olis IRL-hevonen, se olis just sellanen minkä mä ostaisin (jos olisin vähän lyhyempi). Mä uskon, että Hestian kanssa mä pystyn kirjottamaan luontevasti ja monipuolisesti, ja värinsä myötä se tarjoaa vähän haastetta piirtämiseen (joskin piirtäminen itsessään on haaste parin vuoden tauon jälkeen). Tää kuulostaa varmasti kliseiseltä ja kaikki hokee tätä jokaisessa hoitajahaussa, mutta Hestia olis unelmahoitoponi.
Entä mun hahmo sitten? Essi, joka Seppeleeseen tullessaan tunnettiin suomenruotsalaisena hippikeijukaisena, on päässyt vähän kaupunkilaistumaan ja lukiolaistumaan - sikäli kun Liekkijärvellä pystyy kaupunkilaiseksi tulla. Essi on blondi, 160-senttinen ja normaalipainoinen, kulkee samoilla tennareilla kesät talvet ja väittää, ettei muka ole kylmä varpaisiin, vaikka ulkona on 30 astetta pakkasta. Essi on kokenut maastoilija ja esteratsastaja, mutta on kehittynyt huimasti myös koulupuolella parin vuoden aikana. Tyttö viihtyy paljon omissa oloissaan, mutta tulee hyvin toimeen kaikenlaisten ihmisten ja eläinten kanssa tilanteessa kuin tilanteessa. Essi omistaa rautaiset hermot ja järjettömän itsehillinnän, mikä tulee tarpeeseen säpäkän ja vekkulin ponin ja tietysti myös suuren ja erilaisista ihmisistä koostuvan talliporukan kanssa. Essi on oma-aloitteinen ja huolellinen ja rakastaa tarttua haasteisiin, kuten esimerkiksi itsensä ja Hestian koulupuolella eteenpäin viemiseen.
Mä puolestani oon just lukion ekaluokan päättänyt 17-vuotias ikuinen ponityttö. Jotkut (toivottavasti ei kovin moni) muistaa, kun joskus ala-asteikäisenä Seppeleeseen rantauduin, mutta siitä nyt on aikaa jo useampi vuosi ja toivottavasti jonkunlaista kehitystä on sekä tarinoinnin että käyttäytymisen suhteen tapahtunut. En nykyään omista muuta elämää kuin koulun, tallin ja koneen, joten uskon pystyväni päivittämään suhteellisen ahkerasti - mitään en kuitenkaan lupaa. Oma ruunanrupsukka vieläkin seisoo parinsadan metrin päässä, ja häntä hoidamme yhdessä äidin ja siskojen kanssa. En tiiä mitä muuta itestäni kertoisin kun ei se kuitenkaan ketään kiinnosta :'D
Joka tapauksessa, toivotan onnea kaikille hakijoille ja pidän omia ja Inksun peukkuja pystyssä, että pääsisin takaisin Seppeleen hoitajaporukkaan.
|
|
|
Post by Anne on Jun 1, 2016 20:32:09 GMT 2
Hestian hoitajapestin nappasi Wilma! Tervetuloa mukaan ja iloisia hetkiä Hesen ja koko muun Seben porukan kanssa! Kiitokset myös muille hakijoille! =9
|
|