|
Post by Anne on Apr 4, 2016 10:35:57 GMT 2
Huhtikuun 2016 hoitahauissa etsitään hoitajaa neljälle hevoselle. Haku on auki kaikille hoitajakurssin suorittaneille, nykyisille hoitjille sekä nykyisten hoitajien subbareille (sovi subbarista Annen kanssa =)) Mikäli et ole suorittanut hoitajakurssia, voit suorittaa sen täällä, laita Annelle yksityisviestiä. Hoitajakurssin tehtävät löytyvät täältä: www.seppele.piirroshevoset.com/hhk13.phpSallaEllin uusi kenttähevonen, kuvankaunis täysveritamma. Huoleliselle hoitajalle, joka tykkää pitää kisahevosen oikeanlaisessa kunnossa. Tammalla saa ratsastaa kevyesti, mikäli hoitajan taso sallii. >>tutustuEdiEdi on jähemä karvapallo, joka on nyt toipunut lihasjäykkyyksistä siihen kuosiin, että ponilla voi jo ratsastella melko normaalisti koulua ja maastoilla tietenkin. Edi kaipaa monipuolista hoitajaa, joka jaksaa venytellä, hieroa ja liikuttaa hevosta eri tavoin. >>tutustuTolloSeppeleen ehdoton estekuningas. Tarvitsee huolellisen ja osaavan, estepainotteisen hoitajan itselleen. Mahdollista myös kisata aluetasolla, jos parivaljakon yhteistyö synkkaa. >>tutustuHakemuksia otetaan vastaan 24.4.2016 asti. Kerro itsestäsi, hahmostasi ja mille hevoselle haluaisit hoitajaksi =) // hoitajahakuihin saattaa tulla muutoksia ennen hakujen päätyttyttyä.
|
|
Oona
Uusi ihmettelijä
c Anne
Hoitoheppa: Tollo, Bonnie
|
Post by Oona on Apr 4, 2016 13:34:35 GMT 2
Tsau! Mä oon Oona, Bonnien kisahoitajanakin tunnettu naisenpuolikas, jolta löytyy kokemusta niin pippurisista esteponeistakin kuin rauhallisista shettiksistäkin. Kun mä huomasin huhtikuun hoitajahaun ilmestyneen, olin kirjaimellisesti tippua tuolilta. Iskin silmäni oikeastaan Lasseen, mutta kun ruuna poistui hoitajahausta, päässä alkoi kolkuttaa ajatus, että Edissä olisi muutakin kuin pörröharja ja pari nappisilmiä...
Jos multa kysyttäisiin, mikä Edissä kiehtoo, voisin vetää asiasta vaikka tunnin keskustelusession. Ruuna on sellainen persoona, jota ei voi monistaa. Edillä on ehkä lihasjumeja, mutta kaikenlainen venyttely ja maastakäsittely menee ratsastuksen edelle. Edin kanssa koettaisiin monet rennot maastolenkit satulalla tai ilman, Parellin seitsemästä leikistä puhumattakaan! Ruunan kanssa jokainen päivä olisi kuin uusi askel eteenpäin - ikinä ei tiedä, astuuko tikun päälle vai sujuuko matka täydellisesti. Tylsää ei siis tulisi, vaikka Edi onkin lempeä ja herttainen alkeisponi! Koska Edillä on lihasjumeja, etenisimme aika iisisti, mutta se ei estä sitä, ettenkö puunaisi ruunaa aktiiviseti. Tietenkin mä olisin huolellinen hoitaja, joka ei jätä hoitsuaan ensimmäisen hoitokerran jälkeen kuin nallia kalliolle. Varusteiden putsaus olisi enemmän tai vähemmän mukavaa touhua silloin, kun ulkona satelee vettä kaatamalla, enkä välttelisi parhaani mukaan alkeistunnilla taluttamistakaan. Tallihommat olisivat vain mukava lisä niihin tylsiin päiviin, kun ei tee mieli möllöttää kotona ja kun Edi rouskuttaa iltakauroja. Venyttelykin tulisi tutuksi tämän ruunan kanssa - jumppailtaisiin mahdollisimman paljon, aina sopivan hetken tullen!
Joo joo, mulla ja Edillä on ihan erilaiset luonteet, mutta miksei ponin kanssa voisi synkata, vaikkei rakkaus olekaan rakkautta ensisilmäyksellä? Vaikka oonkin Bonnien kisahoitaja, aikaa jäisi varsin mainiosti Edinkin hoitamiseen. Vaikkei tavoitteellinen ratsastus onnistuisikaan Edin kanssa, en kyllästyisi rentoon maastoiluun tai luottamusharjoitteisiin, rapsuttelun ohella. Olisin siis pitkäaikainen ja aktiivinen hoitaja, joka puuhaisi hoitsunsa kanssa monipuolisesti. Osallistuisin hoitotarinoiden ohella tapahtumiin. Mahdollisimman paljon panostettujen tarinoiden kylkiäisenä tulisi melkeinpä aina kuva. Musta yksinkertaisesti tuntuu, että mä ja Edi oltaisiin aika jees pari - emme tanssisi jokaisessa hoitomerkinnässä ruusuilla, mutta joka päivä ei olisi kolmastoista ja perjantai. En ottaisi turhia paineita hoitamisesta, mutta musta tuntuu myös siltä, että saisin tarinoista pitkiä ja kieliopillisesti hyviä ilman stressiäkään. Hoitaisin Edin tarvittaessa tuntikuntoon ja yleiskunnosta huolehtien. Ujuttaisin tarinoihin ja kuviin myös jotain merkintöjä monipuolistavaa ekstraa - hoitotarinoissa / kuvissa ei siis olisi joka kerta täysin sama kaava.
Mua alkoi kiehtomaan koko ajan enemmän ajatus siitä, että olisin Tollon hoitaja. Siksi ujutan tähän hakemukseen vielä kuvauksen siitä, miksi haen myös Tollolle. Eli siis, Tollo on varsin hurmaava persoona. Kultaista ruunaa olisi ilo harjailla ja rapsutella, kun taas toisena päivänä olisi haukaa treenata ahkerammin. Mulla on sellanen kutina, että Tollosta ja musta saattaisi tullakin jotain. Oon tosiaankin estepainotteinen ja huolellinen hoitaja, joka ei jättäisi suitsia joka kerta niputtamatta tai karsinaa täyteen lantakasoja. Kisaaminen ei olisi Tollonkaan kanssa tärkein asia - tietenkin se kisauskin olisi mahdollista, mutta hauskinta olisi treenailla kotona ja vain oleskella Tollon kanssa.
Mä oon siis nimeltäni Oona Peltola, parin kuukauden päästä 19-vuotiaaksi kääntyvä naisenalku, joka on luonteeltaan pippurinen ja vähän rääväsuinen. Pulppuan itsevarmuutta ja rohkeutta, mutta osaan myös pysähtyä kuuntelemaan, jos kaverilla on jotain sanottavaa. Hevostaustaa löytyy yli 10 vuoden päästä, jonka aikana on koettu niin onnistumisia kuin epäonnistumisiakin. Opiskelen remonttiratsastajaksi, mutta mun toive-ammattina on täyspäiväisen ratsuttajan ura. Mua on aina kiehtonut vähän haastavat ja sählät hevoset, joiden kanssa arki ei voisi millään paisua pakkopullaksi. Edi on siis hyvä esimerkki unelmahevosestani, vaikkei se häslääkään kauheasti tai ole mikään paholaisponi, josta kukaan ei pidä. Ediä olisi mukavaa koulia esimerkiksi westernponiksi, lännensatulan kyydissä olisi hauskaa puksutella eteenpäin rennolla otteella!
Vaikka mä oon rääväsuinen ja räväkkä persoona, luonteeseeni kuuluu myös sosiaalisuus ja puheliaisuus. Oon ikuinen optimisti, eikä kenkkuileva hevonen saa mua luovuttamaan helpolla. Jos tehtävä on hevoselle liian vaikea, palaan helpompaan ja kokeilen myöhemmin sitä vaikeaa tehtävää. En siis halua missään tapauksessa pakottaa hevosta raipalla, apuohjilla tai kannuksilla. Tässä samassa kappaleessa kerron, miksi juuri Seppele, eikä joku muu niistä monesta sadasta virtuaalitallista. Olisinhan mä ihan hyvin voinut aloittaa jollain muullakin tallilla. Seppele erottui joukosta ensinnäkin panostetun ja lämmintä ilmapiiriä huokuvan yleisilmeen takia. Talliporukka on mielestäni hevoskaartia myöten persoonallinen, enkä varmasti oo ainoa, jonka mielestä Seppele on yksi virtuaalimaailman mukavimmista talleista.
Hakemus saattoi venyä jonkinlaiseksi romaaniksi, mutta näillä mennään! Pläjäys onnea myös muille hakijoille =)
|
|
|
Post by Wilma on Apr 4, 2016 20:07:09 GMT 2
Jos näet vaahtosammuttimen mittaisen, reilulla huumorintajulla ja iloisella naurulla varustetun punapään viuhtovan pitkin tallin käytäviä hölpöttäen samalla suureen ääneen, tiedät törmänneesi Wilmaan. Tämä 13 vuotiaaksi kääntynyt ilopilleri jaksaa aina pölistä kuin pahimman laatuinen papupata, ja tästä tytöstä irtoaa desibelejäkin oikein roppakaupalla. Aina iloisella ja nauravaisella tuulella oleva Wilma on erittäin helposti lähestyttävä tapaus, josta joko pitää tai ei pidä. Luonteeltaan Wilma on erittäin hyväsydäminen, sosiaalinen ja nauravainen ihminen, joka rakastaa maastoilua yli kaiken. Jos Wilmalta kysytään, ei mikään voita reipasta laukkaa sänkipellolla tai hiljaista käyntiköpöttelyä kapeilla metsäpoluilla. Tyttö on myös aina valmis kokeilemaan kaikkea uutta ja erikoista, oli se sitten westerniä, ajamista, poniagilityä taikka hevospooloa, kaikki kelpaavat hänelle kyllä. Wilma on ratsastanut viitisen vuotta ja on tasoltaan vahva heB. Wilman tuntomerkkejä ovat kiharat punaiset hiukset, jotka yltävät juuri ja juuri rintapieliin asti sekä liuta pisamia nenän ympärillä. Pituus on samaa luokkaa hobittien kanssa, tarkemmin siis 146cm. Wilma on hyvin sinisilmäinen ihminen kahdessa suhteessa, nimittäin siinä, että hänellä on kirkkaan siniset silmät ja myöskin siinä toisessa mielessä. Wilma viuhtoo paikasta toiseen suorastaan valon nopeudella ja aina se iloinen silmiin asti ulottuva hymy huulillaan. Tyttö on kaikesta vauhdikkuudestaan ja puheliaisuudestaan huolimatta muut huomioon ottava kaveri ja hyvä kuuntelija, vaikka ensivaikutelma sanoisikin jotain aivan muuta. Edi ja Wilma olisivat vallan loistava pariskunta ehkä juuri siksi, että Wilma jaksaa aina touhuta ja kokeilla kaikkea erilaista sekä on myös tunnollinen hoitaja, joka varmasti viettäisi tuntitolkulla aikaa pihatolla Ediä rapsutellen. Kokokin on Edillä juuri Wilmalle passeli. Edin ujosteleva ja hellyyttä kaipaava persoona vetää Wilmaa puoleensa, ehkä juuri siksi, että tämän ruunan kanssa tyttö osaisi kerrankin pysähtyä vain nauttimaan hetkestä ja rakkaan hevosen seurasta. Ja niin, mitäköhän käy, kun kaksi maastoilua rakastavaa ja erilaisista aktiviteeteistä pitävää tyyppiä yhteen? Jep, eihän se voi olla muuta kuin rakkautta ensisilmäyksellä. Täällä ruudun takana nököttää hahmonsa kanssa samaa ikävuotta elelevä tyttö, jolle piirroshevoset ovat ratsastuksen ja piirtämisen kanssa erittäin rakas harrastus. Olen jo (liian) pitkään katsellut Seppeleen menoa sivusta käsin, ehkä noin viisi vuotta, joten ajattelin viimein ottaa itseäni niskasta kiinni ja hakea hoitajaksi tänne sebeen. Piirrosheppailussa tykkään eritoten tunnelmallisten sekä jännittävien tarinoiden raapustelusta sekä kuvien piirtämisestä ja maalaamisesta. Tässä vielä parit näytöt: Tarinanäyttö1Tarinanäyttö2Kuvanäyttö
Wilma kiittää ja kuittaa sekä toivottaa rutkasti onnea kaikille kanssahakijoille! <3
|
|
|
Post by Nette on Apr 5, 2016 20:40:22 GMT 2
Moi! Olen Nette, 12-vuotias Seppeleen jatkokurssilainen. Haen hoitajaksi Edille tai Frankille. Luonteeltani olen melko hitaasti lämpenevä ja ujo, mutta kun lopulta (tarpeeksi tutustuttuani) uskallan suuni kunnolla avata, ei puhe meinaa lakata sitten millään. Nuoresta iästäni huolimatta olen melko perillä asioista. Välillä ilmaisen vahvoja mielipiteitäni hieman turhankin kärkkäästi, mutta en silloinkaan koskaan tarkoita mitään pahaa, kiihdyn vain väittelyissä hieman liikaa. Yleisesti minua kuitenkin pidetään luotettavana ja iloisena kaverina. Näistä neljästä vaihtoehdosta uskon Frankin olevan minulle paras hoitohevonen. Se on kiltti ja rauhallinen, joten se sopii loistavasti vähän kokemattomallekin hoitajalle. Lisäksi pidän Frankista itse kovasti, vaikka olenkin tutustunut siihen vasta aidan takaa. Uskon oppivani sen kanssa paljon uusia asioita, niin hevosenhoidosta, kuin ratsastuksestakin. Ainoaksi ongelmaksi Frankin kanssa saattaa muodostua sen suuri koko, mutta luulen Frankin olevan niin kiltti, että saan hätätilanteessa laitettua satulan vaikka jakkarankin päältä! Frank näköjään poistuikin hauista, eli Edille sitten vaan. Edistäkin pidän paljon, eikä sekään onneksi ole hankalimmasta päästä. Edissä minua viehättää erityisesti se, että sen luonne on hyvin samankaltainen kuin omani, joten tulisimme varmasti hyvin juttuun. Edi on myös minulle paremman kokoinen kuin Frank. Edissä kuitenkin epäilyttää se, että en ole varma olenko tarpeeksi kokenut sen hoitajaksi. Lyhyellä hevostelu-urallani en ole vielä ehtinyt paneutua hevosen kuntoutukseen saati monipuoliseen liikutukseen kovinkaan syvällisesti (toki tämä varmasti onnistuu kokeneempien ohjeilla). Olen myös itse hieman jännittäjä-tyyppiä, joten en ole varma olemmeko Edin kanssa turvallisin mahdollinen yhdistelmä maastossa Näistä ongelmista huolimatta hoitaisin kyllä mielelläni myös Ediä. En kenties ole pätevin mahdollinen ehdokas, mutta olen nopea oppimaan, joten enköhän minä ihan hyvin pärjäisi. Lisäksi uskon tuovani omanlaiseni mausteen Seppeleen monipuoliseen hoitajakaartiin. Jään odottelemaan valintoja, onnea kaikille hakijoille minunkin puolestani! Ja ainiin, ruudun takana siis 18-vuotias (toivottavasti) tuleva biologian opiskelija, jonka harrastuksiin kuuluvat hevoset, pianonsoitto, laskettelu sekä useampi kymmenen muuta asiaa, joita vaihtelen kuukausittain innostuksen mukaan. Oma 12-vuotias itseni toimii esikuvana Netelle. Virtuaalimaailmassa minut tunnetaan paremmin (= ei tunneta juuri ollenkaan) nimimerkillä Dico. Minulla on yksi ei-julkaisukelpoinen piirroskuvallinen tarinapainotteinen virtuaalitalli, joka ehkä joskus järjestää jotain toimintaakin, kunhan jaksan tehdä pakolliset kuvat ja tekstit (mieluiten vain päivittelen päiväkirjoja).
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Apr 10, 2016 8:16:41 GMT 2
♥ Hoitajaksi Callalle ♥ Minä, joka näytön takana kirjoittelee, olen 24-vuotias nainen, joka on viihtynyt virtuaalihevosten parissa jo vuodesta 2002. Hoitajana toimimisesta kaikki alkoi ja monien mutkien kautta se on johdattanut minut jälleen hoitohevosten pariin. Siihen väliin on mahtunut russponisiittolan omistaminen, erilaisia yksityistalliprojekteja ja jopa oman ratsastuskoulun pyörittäminen. Kyseinen ratsastuskoulu eli Pappilan ponitalli kukoisti oman aikansa, kunnes oli omistajana myönnettävä, että menestystä ei saa pelkillä hyvillä puitteilla... Onneksi olen aina rakastanut kirjoittamista, joten hyppäys tallinomistajasta hoitajaksi on helppo (ja ennenkaikkea mieluinen - ah, miten ihana harrastaa ilman paineita ja stressiä)!
Kikka on 22-vuotias hahmoni, jolta voi odottaa ihan mitä tahansa. Kikka on edelleen hieman eksyksissä oman itsensä kanssa ja onkin varsin draamanjanoinen sille päälle sattuessaan. Päiväkodissa työskentelevä blondi sopisi paremmin yksityishevosen kuin tuntiratsun hoitajaksi ihan siitä syystä, että Kikka saa kestää lapsia ja niiden toilailuja jo koko päivän ennen tallille tuloa. Kahdeksan tuntia suoraa huutoa töissä ja jos sen jälkeen vielä pitäisi opastaa pienet ratsastajat tunneille... Niin, kyllä se yksärien hoitaminen kuulostaa tässä kohtaa aivan loistavalta. Kikka on aina ollut enemmän poni- kuin hevosihmisiä, mutta faktat tiskiin: 174 senttimetriä ei enää mitenkään istu ponien selkään. Ei rotevankaan ponin selkään. Ei edes lihavan ponin, ei. Lopulta kaikkien selitysten ja epätoivoisten yritysten jälkeen Kikan oli myönnettävä tämä kurja totuus itselleen ja alkaa etsimään itselleen sopivan kokoista hevoskaveria. Liian kaukana... Turhan kallis... Kamalan kokoinen... En tykkää mustista... Ja kuinka sattuikin, kun Seppeleen Calla etsi hoitajaa. Calla oli nipin napin hevoskokoinen (eli melkein poni...) ja värikin oli osunut kohdalleen, Kikka rakasti ylikaiken harmaita hevosia.
Hoitajahakuun Kikka varmastikin kertoisi olevansa yksi iso positiivisuuspläjäys, jonka kanssa kaikki tulevat toimeen ja joka on aina reippaana tarttumassa talikon varteen kun apua pyydetään!
Jos nyt kuitenkin kerrottaisiin realistisemmasta näkökulmasta, että mihin teidän siellä Seppeleessä kannattaa alkaa varautua... ;-)
Kikkaa en sanoisi rääväsuuksi, joka sanoo mitä sylki suuhun tuo, mutta hän on ehdottomasti se joka sanoo aina viimeisen sanan. Hän enemmänkin laskelmoi alituiseen mitä kannattaa, ja mitä ei kannata, sanoa toisille. Kikka puhuu itsensä aina ulos ongelmista (jopa pienten valkoisten valheiden saattelemina) ja lämmettyään uusille ihmisille häntä ei saa hiljaiseksi millään. Kikka on myös valloittava show-persoona, joka ei pelkää pistää itseään likoon ja heittää itsestään huumoria. Toisaalta, mikäs sen parempaa Kikan kannalta olisikaan, kun lempipuheenaihe on hän itse. Yleensä aina aluksi Kikan karismaattista luonnetta ihaillaan suuresti ja hänen kanssaan tullaan helposti juttuun. Sen jälkeen hän pikkuhiljaa pyörittelee ihmiset pikkurillinsä ympärille saadakseen mitä haluaa, olematta kuitenkaan ilkeä missään tilanteessa!
Kikan kaveripiiri on laaja, mutta todellisia ystäviä on vain muutama. Vapaa-ajallaan Kikka käy ratsastamassa ja tallilla ylipäätään, sekä pelaa sählyä kahdesti viikossa. Ratsastusta hän on harrastanut 11-vuotiaasta lähtien ja suorittaa tällä hetkellä He A- kouluohjelman hyväksytysti läpi. Kikka on täydellisyyteen pyrkivä ihminen, joka hoitaa niin hoitohevosen kuin sen varusteetkin tarkasti ja viipymättä. (Hoitajakurssi minulta puuttuu ja olisin sen kiinnostunut suorittamaan!)
|
|
|
Post by Anne on Apr 10, 2016 10:48:13 GMT 2
|
|
Taru
Uusi ihmettelijä
|
Post by Taru on Apr 13, 2016 13:39:09 GMT 2
Hoitajaksi Edille? Kerta toisensa ja vuosi vuoden jälkeen eksyessäni yhä useammin ihastelemaan Seppeleen sivuja, päätin hakea suloisen Edin hoitajaksi huomatessani sen hoitajahaussa. Seppeleessä vallitseva ilmapiiri ja tallin persoonalliset hevoset ovat jääneet mieleeni pysyvästi ja jos pääsisin osaksi Seppeleen porukkaa, en varmasti lähtisi kulumallakaan! Hahmoni on 18-vuotias Taru Pyörre eli tutummin Tanttu. Naisenalku työskentelee toistaiseksi tulevan opiskelukaupunkinsa kirjastossa ja haaveilee milloin mistäkin mahdottomasta ja mahdollisesta. Blondin hieman olkapäiden yli ylettyvät päivästä riippuen joko tikkusuorina sojottavat tai kurittomilla laineilla olevat hiukset on värjätty turkoosilla latvoista. Muutaman sentin alle 160 sentistä jäänyt naisenalku voi alkuun olla hieman ujo ja sählää joka välissä etsimällä kädessään olevaa harjaa tai kompastumalla omiin jalkoihinsa, mutta on tutummaksi tullessa papupata jota ei saa hiljaiseksi millään. Hevosten kanssa on aina kärsivällinen, vaikka huonoina päivinä saattaakin ärähdellä ihmisille pahemmin kuin tarkoitti. Ratsastajana ei kaikista taitavin, mutta pärjäisi varmasti pienellä treenillä Helpossa Beessä. Esteistä ei niinkään kauhean innostunut ja rakastaa rentoja ilman satulaa maastoja kuin hullu puuroa, tykkää myös touhuta hevosten kanssa paljon maastakäsin ja ideat eivät siinä lopu. Auttaa mielellään apua tarvitsevia ratsastajia eikä kuntokaan lopu ihan heti kesken talutustunnilla. Edi olisi ihan loistava hoitoponi minulle siitä syystä että se muistuttaa joiltain osin hyvinkin paljon itseäni ja sen kanssa pääsisi touhuamaan vaihtelevasti eri tavoilla. Tarinoista ei varmasti loppuisi tekeminen kesken ja Edin varusteet olisivat joka tilanteessa kiiltäviä.. Edellisen hoitohevoseni kanssa myös hevosten venyttely ja hierominen tulivat jonkun verran tutuksi ja Edin kanssa ne taidot eivät pääsisi ruostumaan. Olen myös aina pitänyt eestinhevosista, ne ovat niin omanlaisia persooniaan ja juuri sopivan kokoisia. Seppeleessä olisi myös hyvä tilaisuus kehittää hieman ruosteessa olevia piirtotaitojani, ehkä sitten myös vapaalla kädellä piirtäminen alkaisi jälleen sujua kun olisi inspiroiva ympäristö, poni ja porukka! Muutama vuosi sitten muistan nähneeni kovin todelliselta tuntuvan unen, jossa hoidin merkillisen paljon Ediä muistuttavaa eestinhevosta, ehkä Edi jopa on se unessani seikkaillut voikko? Tantun äänenä ruudun toisella puolella toimii toukokuun lopussa 19-vuotias naisenalku, joka monella tavalla muistuttaa hahmoaan. Tosin minulla ei vain ole turkoosia hiuksissa, mutta juurikin vähän sählä ja hajamielinen tyyppi täälläkin. Kesän alussa valmistun toivottavasti ylioppilaaksi ja syksyllä olisi tarkoitus aloittaa uudet kujeet uudessa paikassa. Virtuaalihevosista en kuitenkaan ole vielä hetkeen luopumassa, sillä ne ovat niin hyvä tapa päästä eroon arjen huolista ja hevostella vaikka ei oikealle tallille hetkeen pääsisikään. Tarinoitani ja piirroksiani pääsee katselemaan myös täältä! Rutkasti onnea myös muille hakijoille! =)
|
|
Randi
Uusi ihmettelijä
Hoitoheppa: Salla
Koulutaso: HeC
Estetaso: 80cm
|
Post by Randi on Apr 14, 2016 22:41:48 GMT 2
Helou! Täällä kirjoittelee parikymppinen, vähän yli vuosi sitten virtuaalimaailmaan paluumuuttanut tyyppi, jonka intohimona on etenkin piirrustelu ja pitkien tarinoiden kirjoittelu. Hain hoitajaksi myös viime haussa, ja nyt huomasinkin hakujen olevan jälleen päällä! Niinpä havittelen tällä kertaa Sallan hoitajan pestiä!
Hahmoni Randi on seitsemäntoistakesäinen naisenalku, jolla riittää huumorintajua vaikka muille jakaa. Randi on melko hillitty ja kohtelias uusille tuttavuuksille, ja häntä voi aluksi luulla ujoksi. Mutta kun Randiin tutustuu, hänestä paljastuu riehakas ja huonoja vitsejä laukova säheltäjä. Hänellä on tapana unohdella asioita, eikä hän ole järin järjestelmällinen ihminen, minkä huomaa usein siitä, miten hän ravaa satulahuoneen ja karsinan väliä hakiessaan miljoonaa eri tavaraa, jotka olisi voinut hakea yhdellä kertaa.
Randi on yksi niistä henkilöistä, jotka tuntuvat aina joutuvan ongelmiin. Nolot tilanteet ja kiusalliset anteeksipyynnöt ovat tulleet tytölle vuosien varrella tutuiksi. Suurin syy tähän lienee tytön tapa tunkea nenänsä kaikkialle, myös sinne mihin se ei välttämättä kuuluisi. Pahaa hän ei tietenkään tarkoita, Randi on yleisesti ottaen suurisydäminen tyyppi, joka ei toivo pahaa kellekkään, mutta hän on luonteeltaan hyvin utelias.
Randi rakastaa hevosten kanssa puuhailua ja tallitöiden tekemistä, hän on aina viihtynyt paremmin tallilla kuin kotonaan. Tytön intohimo on luoda hevoseen hyvä suhde ja päästä harrastamaan hevosia omaan tahtiinsa. Randi nauttii maastoilusta ja rennosta humputtelusta, mutta haluaa myös kehittyä paremmaksi ratsastajaksi. Etenkin esteratsastus on alkanut viime aikoina kiinostaa tyttöä enemmän. Ratsastajana Randi on huolellinen, ja pyrkii käyttämään mahdollisimman kevyitä apuja. Huolimatta siitä, että Randi ei ole koskaan kisannut, hän on hyvin kilpailuhenkinen ja hänet on helppo yllyttää mukaan kaikenlaisiin vetoihin.
Ulkonäöltään Randi on siro ja suhteellisen lyhyt, 162cm, ja omaa hieman normaalia suomalaisihoa tummemman ihon intialaisen isoäitinsä ansiosta. Tyttö on kuitenkin täysin suomalainen, eikä hänen itämaisia sukujuuriaan juuri huomaa muusta kuin ulkonäöstä. Randilla on siniset silmät ja tummanruskea, punasävyinen kuontalo. Tuuhea tukka on Randin ylpeys, ja hän pitääkin sitä usein auki tai sotkuisella letillä.
Vaatetuksessa Randi suosii tiukkoja housuja ja ruutupaitoja. Eriväriset flanellit täyttävät tytön vaatekaapin ja useimmiten hän pukeutuukin värikkäästi ja pirtsakasti. Jalassaan hänellä on joko skeittikengät tai nahkaiset ratsastussaappaat, joihin tyttö säästöi rahaa kuukausitolkulla. Talvisin Randi pukeutuu lämpimästi kerroksittain ja pistää päähänsä mustan tupsupipon.
Randi aloitti hevosharrastuksen suhteellisen myöhään, ”vasta” noin kolme vuotta sitten. Siinä ajassa tyttö on kuitenkin kehittynyt huimasti, ja edellisessä kotikaupungissaan hänellä ehti olla muutaman kuukauden ajan oma vuokrahevonenkin.
Liekkijärvelle Randi päätyi, kun hänen yksinhuoltajaäitinsä sai työpaikan kylältä ja perhe, johon kuuluu vain Randi ja hänen äitinsä, muutti asumaan pieneen kolmioon Liekkijärven kylän keskustan läheisyyteen.
Hoitohevoseksi haluaisin tosiaan Salla-tamman. Sydämeni sykkii täykkäreille, ja Salla on luonteeltaan valloittava sellainen! Ihanan sympaattinen ja kiltti tamma miellytti heti luonnekuvausta lukiessani. Pieni säpsyily ei Randia haittaa, ja tyttö osaa olla rauhallinen myös herkemmänkin hevosen kanssa. Vaikka Randin organisointikyvyt eivät olekaan huippuluokkaa, hevosten suhteen hän on aina huolellinen ja vastuuntuntoinen. Uskon, että Sallan kisakunnossa pitäminen sopisi Randin hommaksi kuin nyrkki silmään. Tamman kanssa Randi pääsisi myöskin rauhassa puuhailemaan ja kerryttämään hevoskokemusta.
(Muuten olisin kovin kiinnostunut myös Tollon hoitamisesta, mutta en ole ihan varma riittääkö taitoni estepuolella ihan Tollon vaatimiin lukemiin. Toki kehittyä aina voi, ja kiinnostustakin siihen olisi. Jos käy niin, ettei ruunalle hakemuksia tule, olisin kyllä kiinnostunut kokeilemaan taitojani siinäkin hommassa!)
Ruudun tällä puolen kirjoittelee siis omaakin virtuaalitallia aktiivisesti pyörittävä parikymppinen naisihminen, joka rakastaa virtuaaliheppailussa erilaisten tarinoiden ja tapahtumien ideointia, sekä tietenkin piirtämistä. Ideoita mulla on usein pää täynnä ja tekisi mieli kirjoitella jos jonkinmoista tarinaa tai järkätä tapahtumia, mutta tunnit tulee vuorokaudessa vastaan. Ratsastusta ja hevostelua olen harrastanut enemmän tai vähemmän aktiivisesti kymmenen vuotta.
Seppeleen menoa taas olen seurannut jo pitkään, joskus yläasteelta asti, mutta en koskaan jostain syystä hakenut hoitajaksi. Parilla tunnilla kyllä kävin silloin aikanaan, mutta nyt, kun virtuaaliharrastus on taas räjähtänyt käsiin monen vuoden tauon jälkeen, on hoitajan pestikin alkanut houkutella.
|
|
Megan
Uusi ihmettelijä
|
Post by Megan on Apr 23, 2016 13:48:01 GMT 2
Edi Liv, oikealta nimeltään Olivia Johnsson, on 17-vuotias tytöntyllerö, joka viime syksynä muutti Liekkijärvelle opiskelujen vuoksi. Hän opiskelee elämänkatsomustietoa, psykologiaa ja erilaisia kieliä siihen painottuvassa lukiossa. Hänen vanhempansa ovat asuneet Walesissa jo reilut kymmenen vuotta, jossa myös Livin perheen kotitalli sijaitsee, mutta joka vuosi he käyvät Suomessa juurillaan. Liv puhuu sujuvasti venäjää, englantia, ruotsia ja ranskaa, mutta myös suomi luonnistuu tältä moitteettomasti. Liv on urheilullinen, mutta hoikkarakenteinen 165 cm pitkä naisenalku - joka omistaa vaaleat, juuri ja juuri rinnan päälle ulottuvat hiukset jotka lainehtivat kiharoilla. Hänellä on myös niskassaan tatuoitu pieni elefantti ja nenä- sekä korvalävistykset. Naisen pukeutumistyyli on erittäin boheemi ja erikoinen, jossa on tavalliselle suomalaiselle hieman totuttelemista. Liv rakastaa inkkarireppuja, koruja ja löysiä vaatteita, ja pukeutuu yleensä omanlaisiinsa mutta mukaviin vaatteisiin, suosien kirppareita ja itsetehtyjä vaatekappaleita. Tallilla Liv pukeutuu kuitenkin hieman hillitymmin, ja jättää korut useinmiten kotiin. Silti häntä ei saa helpolla työnnettyä horzen merkkivaatteisiin tai tiukkiin ratsastushousuihin, ellei hän ole parhaillaan ratsastamssa. Liv on oikea vapaa sielu, jonka suurena intohimona on matkustelu toinen toistaan erikoisiimpiin maihin. Naikkonen on käynyt niin Afrikassa kuin Australiassakin, mutta Liekkijärvelle muuttaessaan hänen tarkoitus oli päättää opinnot ja aloittaa työ, jossa saisi matkustaa niin paljon kuin vain mahdollista. Monet voisivat kuvailla Liviä oudoksi, sillä hyvin boheemisti pukeutuva ja erilaisen näkökulman omistava tyttö ei ole ehkä jokaikisen perus-suomalaisen ihanne. Hän näkee elämän suurena, monimutkaisena palapelinä jossa kaikki palat ovat yhteydessä toisiinsa ja siksi Liv onkin kiinnostunut erilaisista uskonnoista ja niiden syvemmistä tarkoituksista. Liv on luonnonläheinen ja erittäin eläinrakas, sielukas ja mystinen persoona, joka rakastaa rauhaa ja harmoniaa. Sen kaiken takana on kuitenkin syvällinen, hengellinen ja tietoinen hetkessä eläjä, joka uskoo ihmeisiin ja rakkauden parantavaan voimaan. Liv asuu kerrostalossa, pienessä epämääräisessä yksiössä yhdessä kämppäkaverinsa Sofian kanssa. Livillä on paljon ystäviä eripuolilla maailmaa, joista suurin osa on kuitenkin Suomessa ja Walesissa. Hän on sosiaalinen ja ystävällinen, mutta toisinaan naisen omituiset jutut erottaa hänet valtavirrasta. Hän on seikkailijaluonne, joka kokeilee mielellään erilaisia asioita. Hän saattaa välillä omaksua ”kaikkien kaveri” -roolin, mutta erityisesti häntä kiinnostaa syventyä ihmisten todellisiin luonteisiin, eikä hän niin välitä, vaikkei kaikki aina pidä hänestä. Liekkijärvellä Liv päätti hakeutua jälleen hevosten pariin, joten tutki heti ensimmäiseksi kaikki lähialueen ratsastuskoulut. Seppele vaikutti lopulta kaikkein parhaimmalta vaihtoehdolta epäsäännölliseen harrasteluun, mutta huomatessaan hoitajahakujen olevan auki, päätti tyttö hakea aivan oikeaksi hoitajaksi jollekin tallin hevosista. Edi iskikin heti Livin silmään, ja lihasjumien kanssa kamppaileva pörröponi vaikutti juuri täydelliseltä hänelle. Rentoa touhuilua Liv juuri kaipasikin, ja hevosenhierontataidotkin pääsisivät oikeuksiin pikkuruisen ponin kanssa. Kävelylenkkejä maastossa, rapsuttelua, hierontaa, venyttelyä ja iltaisia pusuhetkiä oman hoitohevosen kanssa ei voinut Liv vastustaa, joten hän päätti tietysti hakea hoitajaksi Edille. Ei mikään hassumpi yhdistelmä. -- Ruudun takana pyörii vähän hahmoaan nuorempi tyttö, joka ei vielä ole kauheasti virtuaalimaailmaan syventynyt, (viime kerta varmaankin 2013 ) mutta sattui inspiroitumaan hurjasti omasta hahmostaan ja Seppeleestä. Päätin tulla ja kokeilla kuinka tässä nyt käy, mutta näyttää olevan rima korkealla ainakin edellisten hakemusten perusteella.. (; Ja hoitomerkki suoritettu joskus nimellä Tia. Liv ja Edi olisi varmasti mielenkiintoinen pari, enkä malta odottaa mitä tuleman pitää - toivottavasti kuitenkin hyvää! Kirjoitustahtia tai omaa aktiivisuuttani en tahdo sen enempää määritellä, mutta tykkään kuitenkin pyöriä foorumilla ja tuolla chatin puolella. Kieliopintaidot on mulla ihan kohtalaisen hyvin hallussa, ja käytänkin usein oikolukijaa satunnaisten näppäilyvirheiden varalta. Luotan kuitenkin kirjoittamisen jaloon taitoon, vaikka miksen voisi kokeilla siipiäni myös piirtämisen saralla? Hurjasti onnea kaikille muillekin hakijoille!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Apr 24, 2016 8:58:41 GMT 2
Moi ihmiset!
Halla Klaara Mäkioja, kohta yhdeksäntoistavuotias tytöntyllerö, joka omistaa ruskeat hiukset kiharat hiukset ja aika itsepäisen luonteen. Osaako se sitten ratsastaa? Hallaa kuskattiin nuorempana ympäri maita ja mantuja kaikenmaailman kisoihin ja valmennuksiin, ison rahan edestä. Osaa suunnilleen ratsastaa siis Helppo Aan edestä, ja esteet menee jotain 90-100cm tasoa. Käsissään on pyöritellyt myöskin monenmontaa nuorta ja kokematonta, eli nuorten hevosten käsittelytaidot hyvin hanskassa. Itse henkilö on aika rämäpää, seikkailunhaluinen nuorukainen. Tätä seikkailua löytää kyllä lähes kaikesta, osaa ihan vahingossakin työntyä kaikkialle missä on draamasarjojen itkukohtaukset parhaimmillaan. Kilpailuhenkinen, mutta hankala myöntämään häviötä. Nuori neiti mursi kätensä hevosonnettomuudessa juuri esteratsastuksen saralla, sukelsi hevosineen päivineen esteen sekaan, eikä sen jälkeen ole pahemmin esteitä hyppinyt. Nii, kuka se Salla sit on? Hallahan on ihan lovena kaikkiin mahdollisiin kilpahevosiin, joten Salla olisi oiva valinta. Kisakunnon ylläpitäminen kävisi Hallalta, ja välillä voisi pienesti ratsastellakin. Vaikka tamma saattaa säikkyäkin niitä traagisia punaisia postilaatikoita tai nurkissa väijyviä pieniä vihreitä miehiä, osaa Halla kuljettaa tamman kauhupaikkojen ohitse ilman mustelmia. Entä tämä Tollo? Tollolla ja Hallalla vois ihan hyvinkin synkata, ainakin luonteenkuvauksen perusteella vaikuttaa mukavalta ja rehdiltä kaverilta. Kisaamismahdollisuus tuntuu myöskin kutkuttelevalta ajatukselta, vaikka nyt näin alussa aloitettaisiin ihan maahankaivetulta kaljapullokorkeudelta. Toivottavasti mä ehdin vielä vaikka myöhässä tän hakemuksen laitankin!
|
|
|
Post by Anne on Apr 24, 2016 15:39:49 GMT 2
Hoitajahakujen tulokset:
Nette - Edi Oona - Tollo Randi - Salla
Tervetuloa hoitajaporukkaan ja kiitokset muillekin hakijoille!!!
|
|