|
Post by Anne on Oct 21, 2015 12:50:21 GMT 2
Seppele etsii koulupuolen sponsoriratsastajaa poni/junioripuolelta. Sponsoriratsastaja hevosena toimii suomenpienhevosori Seppelen Soturi. Solttu on ahkera, terhakka ja ripeä ori, jota on miellyttävä ratsastaa. Herra on toiminut myös valjakkoajon maailmassa ja jos sonsoriratsastajalla on siihen lajiin kiinnostusta, lajin harrastaminen käy erinomaisesti. Etsimme henkilöä, joka on: - Iältään vähintään 14-vuotias - tasoltaan vähintään helppo B - erityisesti kouluratsastukseen painottunut (Anne valmentaa) - omatoiminen, luotettava ja sitoutunut sponsoriratsastajan tehtävään - kiinnostunut myös ratsastuskoulun ympyröistä ja ottaa huomioon puitteet omassa harjoittelussa - kooltaan pienhevoselle sopiva Laita hakemusta alle tai yksityisviestillä Annelle ja kerro hahmostasi ja tavoitteistasi. Hakemuksia otetaan vastaan 1.11.2015 klo 15 asti.Haku on auki kaikille!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 21, 2015 16:03:07 GMT 2
"Katselin ilmoitustaulua varmaan viidettä kertaa lokakuun aikana. Viimein silmiin pompahti ilmoitus, joka ei ennen taululla majaillut" Sponsoriratsastajahaku. Koulupuolelle. Onnistuuko rämäpäinen kouluratsastaja? Katsotaan!
Tavoitteet Myös valjakkopuoli kiinnostaa, joten meikäpoika saattaisi innostua harrastamaan valjakkoajoakin. Meidän tavoitteena olisi ehdottomasti ykkösenä koulupuolen kehitys. Ehkä joitain hassuttelupäiviäkin pidettäisiin, koulun hinkutuksen ohella. Annen mukaan kisailukin olisi mahdollista. Minua kiinnostaa valmentautuminen juuri koulupuolella, joten Solttukin saisi tilaisuuden kehittyä.
Kuka Marie Olive Saarinen, 15. Olen aika rämäpäinen ja innokas, mutta jostain syystä kouluratsastus vei mut mukaan. Kenttäratsastuskin kiinnostaa valjakkojuttujen ohella, mutta kouluilu on mulle tärkeintä.
Olen huimat 140,7cm pitkä, eli ponipituus löytyy. Ruumiinrakenteeltani olen hoikka, ja hiusten väri on vaalea. Sisäinen väri on vaalea. Olen siis aika blondi, eikä mun vitsit juuri naurata, ellen satu juuri olemaan sokerihuppelissa. Naamalta löytyy pisamia.
Luonteeltaan olen sosiaalinen ja nauran paljon - en suutu helposti, mutta kun mä turhaudun, niin sitten kyllä kiukuttaa. Hevosten kanssa yritän silti aina olla rauhallinen jne... vaikka villit peltolaukat vetää mangeettivoimalla mua lähemmäs kiitolaukkaa kouluratsastuksen vierestä. Olen kyllä hirmu rämäpäinen, eikä mulla ole haiskahdustakaan, miten hurjapäästä tuli Vaativa B:n tason kouluratsastaja, ja 110cm tason esteratsastaja.
Ratsastajana olen siis kokenut, ja hevosen käsittelijänä myöskin kokenut. Tykkään rakentaa luottamusta hevoseen ennen kunnon koulurääkkejä.
Solttu En tiedä mikä söpössä piensuokissa niin sytytti, mutta sydän taisi jättää parikin lyöntiä välistä - siis ennen sitä, kuin Solttu varasti sen kokonaan, eikä poniherra halua antaa sitä takaisin.
Loppupuheet Ottaisin toki huomioon harjoittelupuitteet, ja ratsastuskouluympäristö on mysteereineen mielenkiintoinen! Olisin ahkera, aktiivinen ja luottamuksen arvoinen sponssiratsastaja. Tsempit ja omenat kaikille hakijoille!
//toivon toki parasta
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 23, 2015 18:24:32 GMT 2
Hei! Olen Selma Haverinen.Omistan keskipitkät tummanruskeat hiukset ja ruskeat silmät. Ihonvärini on muutaman asteen tavallista tummempi,vaim muutaman! Iältäni 15 vuotias he b-a tasoinen junnu. Pituuden puolesta olen 160 cm pitkä ja olen vain 45 kg painava. Minulle ei todellakaan ole väliä miltä hevonen tai poni jolla ratsastan näyttää. Solttu hurmasi minut täysin enkä haluaisi olla hetkeäkään ilman sitä. Olisi tehnyt mieli vain hypätä selkään ja katsoa mihin se pystyy. Olisin hyvin aktiivinen käviä jolta löytyy maalaisjärkeä. Tallimatkanikaan ei olisi kamalan pitkä joten valmennyksissa voisin käydä. Olen ehkä enemmän koulupuolen tyyppi mutta esteitäkin voin hypätä tarvittaessa. Valjakkoa ja kärryjä olen ajanut äitini entisellä Pippuri hepalla. Olen hyvin kiinnostunut osallistumaan tallin tapahtumiin.Esim. naamioratsastukset ovat kivoja! Jos ratsastan samaan aikaan tapahtumien tai tuntien kanssa voin tarpeen vaatiessa lähteä vaikka mastoon ratsastamaan! Kaikille hakioille onnea ja kauraturpien pusuja!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 23, 2015 22:39:32 GMT 2
Katselin ilmoitusta hetken hiukan pohtien haluaisinko uusia töitä. Venäjänratsuhevonen Sergei on ollut minulla nyt vuoden verran jo omassa tallissa. Muutemme mieheni kanssa pienelle maatilalle, johon aloimme remontoida navettaan tallia. Viisi karsinaa, kaksi putkitarhaa ja isoja lankatarhoja. Oma kenttä valmistui viime kesänä siihen asti kahlasimme pelloilla ja maastoilimme. Sergei on ehdottomasti estehevonen. Se on serkkuni Elenore Ginsterin oriasemalta minulla lainassa, kun hänellä on liikaa töitä. Sergein seurana tallissa asustaa yksi "asiakashevonen" ja kaksi täti ratsua. Yksi paikka on tyhjänä, mutta veikkaan siihen tulevan kyllä asukki, jos jaksaisi mainostaa. Ajattelin säästää toisenkin karsinan asiakashevoselle. Päädyin siis siihen että lisätyöt kiinnostaa. Meiltä ei ole edes paha ajeluaika teille. Lisäksi nyt riittää aikaa kun yritys on alkanut pyöriä hyvin. Olen mieheni kanssa rakennusalalla ja autan häntä parhaani mukaan lähinnä toimiston puolella, lisäksi toteutan ammattiani ratsuttajana enään pienimuotoisesti
Minä Cesilia Pietikäinen (Norpatar), mielummin vain Sissi Pietikäinen. En oikein siedä tuota virallista nimeäni. Olen 25 vuotias entinen ammattiratsuttaja. Kierin Keski-Eurooppaa ja työskentelin monilla kasvattajilla ja kilparatsastajilla kotiratsuttajana ja groominakin muutamia kilpailukausia. Groomin työ oli mielenkiintoista, mutta todella kuluttavaa, minkä takia palasin takaisin kotiratsuttajaksi järkevämmät työajat ja työolosuhteet. Kuitenkin kokemusta tuli lisäss ja minut siirrettiin nuoriin hevosiin. Lennettyäni riittävän monta kertaa ensikoiden selästä ja kaaduttuani riittävän moneen eteen sekaan nuorilla päätin rauhoittaa hetkeksi. Palasin Suomeen Susikallion ratsastuskoululle töihin. Työt sujuivat, mutta jotenkin en oman jutun tekeminen jäi muiden jalkoihin. Iso ratsastuskoulu kiireinen ympäristö ja ratsastukoulun tiukat aikataulut tekivät työskentelyn liian rankaksi, minkä vuoksi vetäydyin syrjään lomalle ja aloittelin omaa toimintaa. Se tuntuu olevan ihan riittävä, kun rakennusfirma pyörii ja ratsutusfirma/alliyrittäjän elämä tuntuu sujuvan. Tallia on tilaa laajentaa ja pihaa sekä metsää riittää.
Solttu Mitä odotan sponsorihevoselta? Näkyvyyttä firmalleni, koskaan ei voi olla liikaa hyviä hevoia, mutta enenn kaikkiaan kaipaan kouluhevosta. Omat taidot pitäisi olla siellä vB:ssä, mutta nyt lähinnä sanoisin että pärjätä voisi helpossa B:ssä. Istunta, avut kaikki ovat päässeet hiukan rempsahtamaan kun olen vain estehevosilla könöttänyt menemään ilman peilejä. Kunnolliset puitteet ja mahdollisuus treeniin olisivat loistavat myös itseni kannalta. Solttu edustaa minulle tärkeää rotua (jo ihan irl), rehellinen, monipuolinen ja luotettava suokki on vain täyttä kultaa ilman sitä ei pärjää.
Suunnitelmaa? Pikainen suunnitelma olisi: Tutustutaan pojan kanssa ensin rauhassa. Aloitetaan perusapujen läpikäynnistä että löydetään yhteinen sävel. Annen valmennuksien avulla varmati saisin oman istuntani nopeasti kuntoon, kun joskus on ihan oikeastikin joutunut pönöttämään kouluhevosen satulassa. Kun palaset on kohdillaan aloitamme kilpailun hC ja hB tasoilla tarina ja listakilpailuissa. VRL tunnukseni avulla voimme myös kilpailla porrastetusti tai KRJ:n alaisia kilpailuita. Niinkään porrastettu ei kiinnostaisi Soltun kanssa, vaan lähinnä KRJ:n kilpailut, joiden tulosten perusteella siirrytään vaikeimpiin luokkiin.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 28, 2015 14:35:47 GMT 2
Charlotte Sammaljärvi, 19.v, 159cm. hakee sponsoriratsastajaksi Seppeleen Soturille, ruskealle pienhevosorille. Ikuiseksi kouluaitojen ystäväksi vannoutunut Charlotte ei pelkää hypätä haasteisiin, ja etsiikin niitä mielellään, samoin salaperäisiä juttuja joista voi kehkeytyä vaikka mitä! Elämänsä ensimmäisen ja viimeisen esteen hyppäsi varmajalkaisella kisahevosellaan estetreeneissä, mutta siihen se jäi. Lennettiin alas kovalla ryminällä, tuloksena murtunut käsi ja pyöriväsilmäinen poni joka hyppi seinille jos se näkee ensimmäisenkään esteen. Ei hyvä.
Tiivistettynä: Charlotte on ruskeahiuksinen ja vihreäsilmäinen neiti, joka saattaa vaikuttaa aluksi ujolta, mutta tutustumisen arvoinen kaveri, jonka jälkeen hauska ja omalaatuinen tyyppi jonka läppä saattaa kiitää välillä aika lujaa. On kiivennyt jo tasolle HeA, niin vaikeammatkin ympyrät luonnistuvat.
Seppeleen Soturi, 7.v, 146cm. on yritteliäs pikkusuokki joka on kiinnostunut valjakon vetämisestä, sekä kouluhumputtelusta. Charlotte ja Solttu ovat niin passeli pari kuin nappi silmään, kypärä päähän, kynä terottimeen, jne. Vaikka Solttu on eteenpäinpyrkiväinen ja kuumuva ori, se ei paljoa pitäisi haitata sillä Charlotte on ratsastanut monenlaista menijää ja Soltunkin pitäisi pysyä hyppysissä.
Ja ratsastuskoulun meno ei haittaa, enemmänkin on mielenkiintoista seurata ratsastuskoulun arkea salaperäisyyksineen ja omine mutkineen. Olen innostunut myös piirtelemään, joten sarjakuvia ja muita piirrostöitä tulee varmasti ilmestymään.
|
|
|
Post by Inkeri on Oct 29, 2015 21:52:51 GMT 2
Becca, hakemuksesi on kopioitu osittain suoraan omasta hakemuksestani Hallavan foorumilla (löytyy Runo-nimellä), ja siihen on myös selvästi otettu vaikutteita Cellan hakemuksesta Seppeleeseen, joten jos viitsisit poistaa viestin ja kirjoittaa uuden aivan omin kätösin, arvostaisimme asiaa suuresti. Syy, miksi ilmoitin tästä julkisesti enkä yksityisviestillä on se, että kyseessä ei ole ensimmäinen kerta näissä hauissa, kun joku on kopioinut hakemuksen ja lähettänyt sen omanaan. Asiasta on moneen otteeseen huomautettu yksityisviesteillä, mutta kun ei vaan tunnu menevän perille sitä kautta, niin piti ottaa "järeämpi" lähestymistapa. Joten, olisi erittäin kiva juttu, jos seuraavat hakijat osaisivat käyttää omaa luovuuttaan ja mielikuvitustaan kirjoittaessaan hakua olettaen, että sellaiset omistatte. Kiinnijääminen tapahtuu kuitenkin aina jossain kohtaa.
|
|
Megan
Uusi ihmettelijä
|
Post by Megan on Oct 30, 2015 12:57:40 GMT 2
Anteeksi. Tein tosi likasen tempun, enkä sitä varmasti millään pysty korjaamaan, mutta haluan kuitenkin (myös julkisesti) ilmoittaa, että kadun tota nyt ihan oikeesti. En halunnut aiheuttaa kenellekkään mielipahaa tai tulla sabotoimaan sebeä. vaikka niin teinkin, koska perimmäisenä ajatuksena oli käyttää omaa pääkoppaa, mutta kun luulin että viimeinen hakupäivä oli eilen, ajattelin etten varmaan ehdi ja kopioin toisen hakemuksen itselleni pohjaksi. En aijo kuitenkaan puolustella itseäni, koska suoraan sanoen, olinhan mä ihan helvetin typerä. Vielä tuhannesti anteeksi Inkerille ja Cepalle, ja ihan tosissani sitä tarkotan. Ja ne muutkin, jotka ovat joskus kopioineet tai aikovat kopioida, niin muistakaa, että siitä jää __aina__ kiinni. Vaikka tuo oli mun eka kerta, en tiedä yhtään ketään joka ei olisi jäänyt siitä kiinni. Ja se miksi kopioimista foorumilla jatkuvasti tapahtuukin, taitaa olla vain se, että kun haluaisi kirjoittaa hirvittävän hyvän hakemuksen, mutta kun inspis on jossain kateissa, niin ei vaan keksi. Ehkä mun kohdalla tapahtu juuri niin. Ja Hallavan tiesin jo entuudestaan Auringon kauttaa, joten kävin katselemassa sivuja ja tallilaisten hakemuksia. Ja jos totta puhutaan, oli hyvä, että Inkeri oli juuri Runo-hahmon takana. Jotta oikeasti ymmärrätte että tarkoitan tätä, ja todellakin kadun tekosiani, niin kirjoitan uuden hakemuksen tähän alle, ihan vain reiluuden vuoksi. Ja sen lupaan tehdä itse, käyttää omaa mielikuvitustani ja omia ideoitani, ja toivon että joku muukin päättää tehdä niin. Ja älkää ihmetelkö, vaihdan käyttäjänimeäni koska uudelle hahmolleni Becca ei ole oikein istuva. Mutta anteeksi vielä monta kertaa, sanokaa, jos pystyn millään korvaamaan tämän kaiken. --- Olin kirjoittanut jo hakemuksen valmiiksi, mutta vaikka se oli wordilla onnistuin kadottamaan sen D: Jospa nyt jätän sitten sponsoriratsastajahaut tähän, ja mietin miten jatkan sit tästä, en nimittäin usko että saan sitä enää tähän hätään valmiiksi
|
|
max
Uusi ihmettelijä
|
Post by max on Oct 30, 2015 20:10:50 GMT 2
Lilli Matrix Metsälampi, tutummin Max, on 18-vuotias poikatyttö, joka harrastaa hevosia koko sydämellään. Hän valmistui toissa keväänä kaksoistutkinnolla ratsastuksenohjaajaksi, jonka jälkeen hän toimikin ratsastuksenopettajan tehtävissä vetäen alkeistunteja Hallavassa. Samaan aikaan hän myös valmentautui aktiivisesti Hallavan omalla kasvatilla, Lokilla. Nyt Max joutuu kuitenkin muuttamaan uuden lyhytelokuvaprojektin perässä toiselle paikkakunnalle, ja jättämään treenikumppaninsa Hallavaan. Videokuvaus on siis kauraturpien ohella yksi hänen rakkaimistaharrastuksitaan, ja toivookin saavansa siitä joskus ihan oikean ammatin. Max harrastaa satunnaisesti muitakin taiteenlajeja kuten piirtämistä ja maalaamista. Luonteeltaan Max on yleensä rauhallinen ja melko hiljainen, mutta sille päälle sattuessaan Max on oikea ilopilleri ja saattaa ruveta tanssahtelemaan ympäriinsä tai pulisemaan mitä sattuu sille, kuka vain satuukaan olemaan kuuloetäisyydellä.Tyttö on muutenkin perus positiivinen ja hän tekee kaiken aina pilke silmäkulmassa. Maxilla on kaksi silmäterää, tanskandoggipentu Puppe ja kiiltävä vuoden 72 mustang. Näitä tyttö puuna jokaisena vapaahetkenään. Molemmat, sekä Max että Puppe rakastavat ympäriinsä ajelua ja tekevätkin välillä spontaaneja trippejä ympäri suomea. Takapenkki soveltuu nukkumiseen, hansikaslokero on täynnä klassista rokkia ja takakontissa kulkevat videointikalusteet. Siinä kaikki mitä tyttö tarvitsee ollakseen onnellinen. Max muutti siis viikko sitten Liekkijärven läheisyyteen kimppakämppään kahden pojan kanssa, joista toinen on ollut hänen kämppiksensä aikaisemminkin. Vaikka Max on tottunut asumaan poikien kanssa, ei draama silti tunnu katoavan minnekkään. Menneisyydestään tyttö ei erityisemmin puhu, eikä kotikaupunkiaan paljasta. Hän pitää itseään ennemminkin maailmankansalaisena ja reppureissaajana, joka ei juurru mihinkään turhan pitkäksi aikaa. Max kuitenkin soittaa vanhemmilleen säännöllisesti ja on näiden kanssa melko hyvissä väleissä. Ulkonäöltään Max on hyvinkin poikamainen, ainakin mitä nyt pukeutumiseen tulee, mutta tytön suuret silmät ja sirot piirteet antavat hänet kuitenkin ilmi. Max pitää hiuksiaan lyhyinä, yleensä pipon alle piilotettuina. Pituudeltaan tyttö on 155-senttinen, pienikokoinen, mutta silti melko lihaksikas. Tallilla Max pyörii yleensä paksussa hupparissa, collegehosuissa ja ikivanhoissa skeittikengissä. Vaikka Max muuttikin Liekkijärvelle töiden perässä, ei tyttö todellakaan aio jättää hevostelua siihen. Max haluaa kehittyä ratsastajana, ja tähtää erityisesti koulupuolelle. Nyt hän etsiikin itselleen hevoskaveria valmennuksiin ja kisakentille, ja siksi päätti ottaa yhteyttä Seppeleeseen nähtyään ilmoituksen sponsoriratsastajaa vailla olevasta Soltusta. Ori vaikuttaisi olevan juuri se mitä Max kaipaa elämäänsä, ainakin ensikuulemalta. Hän on kiinnostunut viemään nuoria hevosia eteenpäin, mutta haluaa myös itse kehittyä, ja käyttäisi kaikki valmentautumismahdollisuudet hyväkseen. Max myös pitää ennemmin hieman säpäköistä ja eteenpäin pyrkivistä hevosista kuin pystyynkuolleista tapauksista. Tällä hetkellä Max on noin He:A-tasoinen, mutta tähtää vaativan tason luokkiin. Vaikka Max onkin pari viime vuotta ratsastanut lähinnä isokokoisia hevosia, olisi hän enemmän kuin mielissään päästessään pitkästä aikaa suomenpienhevosen selkään. Ainakin koonsa puolesta Max olisi pestiin sopiva... ;D Ruudun toisella puolella on 20-vuotias opiskelija, joka on nyt syventynyt virtuaalihevosteluun opiskelubudjetin tullessa oikean hevostelun esteeksi. Olen tässä melko tarkkaan kaksi vuotta pyörittänyt Hallavaa ja yrittäisin nyt haukata vähän inspiraatiobuustia omaan kirjoittamiseen uudelta tallilta. Ja mikäs sen parempi paikka kuin (lapsuuden) idolitalli Seppele (; Vaikka Hallava vie multa paljon aikaa, olisin myös enemmän kuin valmis sitoutumaan myös Seppeleen toimintaan. Multa voi siis odottaa kohtuullisen laadukkaita tarinoita, mutta myös paljon kuvamateriaalia. Olisi aika mahtavaa päästä tän paikan tohinaan mukaan. Odottelen innolla tuloksia (:
|
|
|
Post by Wilma on Oct 31, 2015 21:41:51 GMT 2
Catherine Bergsson on 15-vuotias hevostyttö, jolta löytyy ratsastuskokemusta melkeinpä kymmenisen vuotta. Tyttö ratsastaa VaB tasolla, ja häntä kiinnostaa kaikki hevosurheilun lajit. Tällä hetkellä Catherinella ei ole hevosta. Ratsastusharrastuksensa hän aloitti ollessaan melkein kuusi vuotta ratsastuskoulun tunneilla. Kehityttyään hän alkoi käydä valmennuksissa ja kilpailuissa ja onkin jo taitava ratsastaja niin esteillä kuin koulussakin. Monipuoliset suomenhevoset ovat aina kiehtoneet Catherinea, niiden jykevähkö rakenne ja lempeä luonne sulattavat kenen tahansa sydämen! Tyttö uskoo, että tulisi Soltun kanssa mainiosti toimeen, heistä hioutuisi läheinen ja hyvä pari. Catherinella on pitkät, lantioon saakka yltävät ruskeat hiukset, jotka useimmiten liehuvat takana reippaana poninhäntänä, sekä ruskeat silmät. Tyttö voi lyhyytensä puolesta mennä poneilla että pienemmillä hevosilla, joten on plussaa, että Solttu on pienhevonen. Catherine on iloinen ja puhelias, oikea ilopilleri, joka saa muut nauramaan synkinpinäkin päivinä! Suomenruotsalaisesta perheestä tulevalla tytöllä on lisäksi oma koira, terhakka jackrusselinterrieri Jackie, joka on usein mukana tallilla. Tavoitteita Soltun kanssa olisi saavuttaa hevosen kanssa sellainen luottamus ja yhteenkuuluvuus, että ratsastus olisi oikein hiottua yhteistyötä eikä mitään minä-määrään-sinä-menet jumputusta, sekä se, että saisi Soltun vastaamaan niihin pienimpiinkin apuihini täsmällisesti. Ruudun takana on Seben ahkera stalkkeroija, joka on vuosikaudet haaveillut hoitajan pestistä hakuihin uskaltautumatta. Tiedän Seppeleen hahmoista ja hevosista vaikka mitä, eniten pidin Sentistä, harmi että hevonen siirtyi vihreimmille laitumille. Sponsoriratsastajan käsin voisin osallistua Seppeleen arkeen ja tohinaan, ja siitä olenkin aina haaveillut!
|
|
|
Post by Anne on Nov 1, 2015 15:59:36 GMT 2
Sponsoriratsastajahaku päättynyt!
Sponsoriratsastajaksi valikoitui Adalind, tervetuloa joukkoomme!! =)
Kiitokset muillekin hakijoille, valtava määrä hienoja hakijoita taas liikkeellä. =)
|
|