|
Post by Anne on Sept 2, 2015 10:20:29 GMT 2
Hoitajaa kaipailevat: Lemon Drop Ihastuttavan nöyrä ex-ravuri. Kiltti hoitaa, sopii kaikentasoisille. Muuttaa talliin vasta lokakuussa. >>Lemonin sivulle ML WoodooEntinen estetykki, joka ruunaamisen jälkeen käy kokeneiden ratsastajien tunneilla. Upea cremello, jonka kanssa ei varmasti vauhtia tule puuttumaan. >>Tollon sivulle Mahdollisesti tulossa lisää hevosia!Hoitajaksi voivat hakea kaikki hoitajakurssin suorittaneet tai nykyisten sebeläisten sub-hahmot. Haethan hoitajaksi hahmolla, jolla haluat jatkaa tulevaisuudessakin =) Subbareista yv:tä Annelle. Postaa hakemus alle, viimeistään 17.9.2015!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 2, 2015 16:39:51 GMT 2
Hei! (IP-osoite saattaa olla sama kun jollain muulla, käytän yleensä kirjaston konetta, vain joskus muita koneita!) Hakisin hoitajaksi, ja hoitajakurssin olen suorittanut nimellä Elsuhh, joten olen hyrrännyt täällä pitkän aikaa. Selailin seben ilmoitustaulua hevosten rampatessa käytävällä kaviot kolisten. Nokan eteen pongahti yhtäkkiä ilmoitus, jossa Tollolle haetaan hoitajaa! Tollohan on se, jonka nähdessäni mieleeni tuli tämä: "Tunnistatko mut, en oo kadonnut! Hei ruipelo, tää on kohtalo, me kuulutaan yhteen! Hei, läskipää mikset sä nää, me kuulutaan yhteen" Tongin äkkiä pallon muotoisesta Kånkenista paperipalan ja raapustin esiin kaivetulla lyijärillä hakemuksen. Nyt sitte toivotaan vaa parasta! Miksi Tollo?Vaikea selittää, hevonen on kaunis, vauhdikas ja i-h-a-n-a! Kuvittelen jo itseni istumaan herran selässä, ja saatan tuntea sen ihanan, vauhdin tuoman ilmavirran kasvoillani. En kyennyt olla hakematta tälle kuvankauniille (komealle...) hevoselle! Kaunis väri, vauhdikkuus ja esteratsun luonne sai mut kiintymään cremelloon heti! Olisi ihana puunata ja ratsastaa ruunaa, liitää esteiden yli ja vaalia aina Tollon etua. Ilopilleri, jolta ei energiaakaan puutu hoitaisi Tolloa aktiivisesti ja pitkään, kuvin ja tarinoin. Tollolla on hurmuriluonne, eikä suloiset suklaasilmät haittaakaan tee! Erilainen herra olisi, vähän haastava, ja mun hevoselämään jäi muuton jälkeen aukko, jonka Tollo hoitaisi kuntoon. Ehkei ihanan hellyydenkipeä Tollo ole yhtään nimensä veroinen, ehei! Valloittavat silmät, jotka katsoi söpösti muhun, vei sydämeni heti! Vaikkei mennyt ihan niin "rakkautta ensisilmäyksellä", rakastuin jo hetken päästä tähänkin otukseen ❤
Hei, entäs Lemon? Näin kuvan ilmoitustaululla komeilevasta Lemonista. Valloittava otus, täytyy todeta! Lemon opettaisi paljon, ja mähän en karta esteillä kuumuvia ihanuuksia! Lemonkin sais musta aloittelijoita avustavan hoitajan.
Miksi sebe? Inspiroiva talli, hyvä ilmapiiri ja inspiroiva hevonen. Siitä on hyvän tallin massa tehty. Seppeleessä on kaikki: Hevonen, jota rakastaisi ja hellisi, lämmin tunnelma ja hyvät piirrokset! Oon kokeillut varmaan viittä eri tallia, mutta ei. Seppelettä parempaa ei löydy!
Miksi minä Tollon rakastajaksi? Olen energinen, ja energiaa kuluukin tallitöiden tekemiseen, muiden auttamiseen ja hevosten halimiseen.Olen esteratsastaja, ja pidän vauhdista, enkä siis säpsähtäisi Tollon vauhditteluista! En pelkääkenguruhyppyjä tai muutakaan heppojen söpöä "hölmöilyä" Olen aika rämäpää, ja Tollo saisikin kokeakanssani ihan muutamat peltolaukat, vaikkei koulukaan mitään hyihyitä ole! Pidän huolta hommistani,ja jos aikaa jää yli, jäisin tallille odottamaan muiden avunpyyntöjä. Teen kaiken tunteella ja rakkaudella,joten maastoesteille Tollo saisi aina suojat ja selkään aseteltaisiin aina tarpeen tullen loimi. Ja ennen kaikkea, rakastan kurapollejen harjausta oikein kunnolla! Kukas tämä Ingrid sitten on...?Ingrid omistaa vahvat huvipuistokuluttajan ja rämäpään piirteet. Blondi vihersilmä katselee maailma joskus sinisilmin, ja on konkareiden kanssa hiljaa, ja kuuntelee tarkkaavaisesti neuvoja. Vähän ujokin, ehkä? Ihastui ensisilmäykseltä Kuuttiin, mutta kun Tolloa alkoi tarkemmin tarkastelemaan, alkoi sydän sulaa komistusta kohtaan! Vähän villi Ingrid omaa heppoja hoitaessa varmat ja rauhalliset otteet, eikä tyttö voi sille mitään, että vaikeammatkin tapaukset rauhoittuu "Inkun" kanssa. Vaikka hevoskuiskaustakin on villien maastoestetreenien keskellä tullut harjoiteltua.. Tuttujen kesken... Öhöm, aikamoinen papupata. Kerjää karkkia kuin koira, mutta ruumiinrakenteeltaan silti tooosi hoikka. Utelias vauhtihirmu onnistuu saamaan itsensä tuon tuostakin seikkailuihin, joten monipuolisista tarinoista ja kuvista tulisi tapahtumarikkaita. -95 syntyinen ikuinen lapsi pääsee pälkähästä kuitenkin aina järkevyydellään ja rauhallisuudellaan, joka kyllä esiintyy vasta tositilanteessa. Huumorintajuinen, avulias ja satakuusikymmentäkolme senttimetriä pitkä tyttö tulee toimeen mainiosti nuorempienkin tallilaisten kanssa. Nenun päältä saattaa löytyä pisama jos toinenkin. Pieni tarinantynkä: Katselin kentän laidalla Idalien treenatessa Josefinin kanssa. "Miten menee?" Kysäisin hevosiin siirtyneeltä Josefinilta. "Njaa", tyttö vastasi ja taputti suurta, isosti ja hitaasti liikkuvaa ruunikkoa. "Stara on vähän hidas, täytyisi saada ruuna pohkeen eteen", Josefin selosti. Katsahdin kärpäskimoa ponia Candy Princessiä ratsastavaa Idalieta. "Mites Candy?" Kysyin ja katsahdin pientä, 137cm korkeaa ponia ja sen 153cm pitkää ratsastajaa. "Onhan tää ihan erilainen ku Carisma, viistoista kertaa herkempi ja ei ole sitä oikomistapaa", Idalie selitti innoissaan, hän oli ennen ratsastanut valkoista torinhevostammaa Carismaa. "Joo, sehän on kouluhevonen, ei ainakaan kieltele!" Naurahdin. Tytöt hoitivat heppansa pois. "Mitä sä hommaat?" Vihamieheni, Iina kysäisi nyrpeästi. "Siivoon sun hevoses karsinaa", tuhahdin. Jaha. Nyt ei kyl jaksaisi riidellä, ajattelin ja menin suomenhevostamma Alman karsinaan. "Mitä rakas?" Kysyin punarautiaalta ja halasin tähtipäätä ex-ravuria pitkään. Kyynel valui poskelle. Painoin pääni Alman tuttuun, lyhyeen ja takkuiseen harjaan. "Hei hei", supisin. Alma hörähti ja hankasi olkapäätäni huulillansa. "Onhan tämä pieni, rähjäinen maalaistalli Sarftbacka mukava paikka, mutta nyt elämäni kaipaa muutosta. En unohda sua, Alma", sanoin tammalle joka kuunteli tarkkaan. "Koimme paljon mukavia hetkiä, mutta nyt..." niiskautin. "...nyt elämäni siirtyy Liekkijärvelle, asuin siellä kuukauden ja muutin takaisin tänne. Olet hoitohevoseni, en voi ottaa sua matkaasi. Vaikken unohda sua, yritän uutta hoitsua", jatkoin ja itku tuli, enkä estellyt sitä.
Niin olen tässä, hakemassa hoitajaksi Tollolle.Plussat (URL):- En käy töissä, joten aikaa riittää- Käyttäisin suurimman osan ajasta talleiluun- Olen seuraillut sivuja jo yhellä epävirallisella hahmolla, joten tiedän sebestä ainakin jotain!- En pelkää vauhtia, päinvastoin!- Hoitaisin monipuolisesti- Heppa saisi treenin lisäksi paaaljon halihetkiä ♥- Tutustun helposti muihin tallilaisiin, ja heitä esiintyisikin tarinoissaniMiinukset:- Minulla on koira, ja sekin vaatii aikaa- Asun maatilalla, ja naapurin puutarhan hoitoon tarvitsen jonkin verran aikaa- Ingrid Ja superpaljon tsemppiä muillekin rapsuttelijaksi hakeville!
|
|
|
Post by Kikka on Sept 6, 2015 10:12:38 GMT 2
Voisiks mä olla se sulle, se tunne Anna mun olla syypää sun hymyyn Mul on kaikki mitä sä tarttet Mä putsaan harjatkin sua varten Anna mun olla syypää sun hymyyn
Hetken pohdinnan jälkeen oikea tunne löytyi heti, kyllä mä Seppeleeseen haluan ja toivon kovasti vielä pääseväni. Muut tallit; kokeiltu on, inspiroi semisti mutta tallien taistossa ne ei saa Seppelettä kiinni. True story, että Sebe on oikea paikka tapahtumannälkäisille tarinankirjoittajille, inspiraatiokeidas vailla vertaistaan. Esittelyssä uusivanha hoitajaehdokasKikka 15-vuotta, edellisestä hoitajahausta hiukan pidentyneet villikkokiharat; vallan vaaleat, valkoisen ja toffeenvärisen välimaastossa tasapainottelevat. Tyttö tuli haparoiden takaisin, etsi ja löysi; kaltaisensa, kuin kaksosen. Hevosen jonka silmät ovat yhtä taivaansiniset kuin itsellään, tukka samaa sävyä ja mieli yhdellä aaltopituudella. Luonteeltaan Kikka on positiivinen ja harjoittelee kovasti sosiaalistumista, mikä onkin jo osittain kehittynyt eteenpäin. Rakastaa jännitystä ja oppii mielellään uutta - päässä on paljon turhaa nippelititetoa joka vie tilaa oikeilta asioilta, kuten koululta. Välillä yhtä villi kuin joka suuntaan sojottavat hiuksensa, mutta rauhoittuu myös yhtä nopeasti kuin keksii hulluttelevia päähänpistojaan.
Totuushan on se, että vaikka ulkoisesti nämä ovat kuin kaksi marjaa; sinisilmät, vaalea tukka ja yhtenäisiä luonteenpiirteitä, silti Kikka ja Tollo ovat jossain määrin ihan erilaisia. Kikka on salaa kiinnostunut hyppäämisestä, mutta kokemukset rajoittuvat vain muutaman ratsastustunnin ympärille - aloittelija hyppäämisessä. Rakastaa kouluratsastusta ja koottua ravia maneesin pehmeän uran vietävänä. Ei-niin-monimuotoisesta ratsastustaustastaan huolimatta; vuosien takainen alkeiskurssi ja erinäisiä tunteja sekä maastoilua edesmenneellä hoitohevosella, Kikka on lempeä ja todella kokenut hoitaja. Moni ei tiedä onko tässä kovin ristiriitaisessa kaksikossa tulevaisuutta tai jotain mikä toimisi, hevonen vaan tuli, tuppautui sydämeen ja nosti hymykuopan uudelleen näkyviin: on niitä mahdollisuuksia hänellekin. Olkoonkin sitten epäsopivia, usein kuraisia ja vähän liian isoja ja energisiä. Tärkeintä se kemia.
Ihan tollo hoitohevonen? Tai ei niin tollo sittenkään
Hevostoive nostettiin jo pöydälle ja Tollollehan sitä tässä ollaan hakemassa. Kikan ja taustapirun arjessa on hevosenmentävä palanen minkä täyttämiseen cremello olisi omiaan. Tollo on sykähdyttävän omalaatuinen ja varmasti erilainen hoitohevonen kuin alkeistuntien pieni ja helpohko poniväki. Se inspiroi ja kiehtoo edes kuvitella kuinka antoisaa sen hoitaminen voisi olla; ja tuleekin olemaan sille joka hevosen omaksi puunaajaksi päätetään. Kikka on kouluratsastajatyyppiä, säntillinen, tavoitteellinen ja rakastaa hiki kypärässä-treenejä. Silti tytössä kytee syttymäisillään oleva kipinä joka on vaarassa muuttaa suunnan kohti puomeja ja lankkuja, esteratsastusta. Tollon kaltainen kyvykäs ja kilpahevostyyppinen hoidokki, mikä sen parempi tapa hypätä esteratsastuksen maailmaan? Haasteisiin hurahtanut Kikka olisi takuulla oikea Tollolle ja toisinpäin. Olisi ihanaa saada tuoda esille tarinoiden jatkelma hassusta ystävyydestä ratsastuskoulun arjen keskellä. Maatilojen ja pienten kylien kasvatista Kikasta ja maailmaa nähneestä voittajahevosesta. Kummallakin olisi uutta opeteltavaa, Kikalla yhteisen rytmin löytämisessä entisen kisahevosen kanssa ja Tollolla tuntitöihin rauhoittumisessa.
Seppeleessäkö varkaita? Ainakin yksi, ja se vei jotain palauttamatonta
Lemon Drop. Ei sitä niin vaan kirjotella hakemuksia tällaisille murusille. Lemon on spesiaali, rantahiekan värisessä turkissa lumoava uutukainen joka painii omassa sarjassaan. Tammassa on entisten ravurien tapaan tietynlaista vaatimattomuutta ja sympaattisuutta. Suloinen ulkonäkö toimii kruununa lähes täydelliselle luonteelle. Kerrassaan huippu otus mille nyt oli aivan pakko hakea kerta kerrasta kolahti ja näin kovaa. Runollinen ja herkkä kirjoitustyylini, joka on alkanut tasoittua omaan persoonalliseen muotoonsa vasta ihan viimeaikoina, sopisi hyvin Lemonin tyyliin. Aikoinaan yritin tunkea tapaani kirjoittaa sellaiseen muottiin mihin se ei kerrassaan sopinut ja tämä nakersi inspiraatiota. Nyt kun oma tapa ilmaista on löytynyt, inspi on tehnyt comebackin ja kutkuttelee sormenpäissä, ihan valmiina tarinoimaan ja hoitelemaan esim. tällaista hurmuria kuin Lemon. Tälle toivon todellakin pääseväni, pitkäaikaiseksi hoitajaksi ja kaveriksi. Vaikka suuri osa hakemuksesta on muotoiltu Tolloa ajatellen, Lemon on samalla viivalla eikä kumpikaan ole kakkosvaihtoehtona. Perustelujen aika plus millaista hoitaminen tulisi olemaan
No miksi mut sitten valittaisiin? Selittelyjä ja pahoitteluja tuli Lailan hakemuksessa tarpeeksi ja on aika päästä niistä yli. Olen sinut menneiden virheideni epäaktiivisuuksieni kanssa ja on korkea aika nousta niiden yläpuolelle ja jatkaa elämää, siis hoitajahakuihin raapustelua. Niitä ikivanhoja maksujakin minulla taitaa olla nyt yhden käden sormilla laskettava määrä kun olen ottanut asiakseni taiteilla vanhat tapahtumat ja kurssit jne. pois päiväjärjestyksestä ja tehddä tilaa uusille ajatuksille. Mulla on tajuton ikävä tarinoiden kirjottelua ja se ei nappaa kovin monessa paikkaa, Seppeeleessä tosin eli pistetään kerralla tavoitteet korkeelle ja suunnataan sinne missä sitä inspiraatiota oikeasti on, eikä pelkästään mulla vaan suurella osalla tallilaisista, mikä taas on omiaan innostamaan silloinkin kun sanat eivät luiskahda hoitokirjaan kuin vettä vaan. Tavoitteeni on olla aktiivinen, totta kai. Kirjoittaa, piirtää ja runoilla - mitä me Tollon taikka Lemonin kanssa nyt tultaisiin ikinä keksimään. Teemoissa pyörisi varmasti enemmän tai vähemmän Tollon uusi työnimike ja sen mukanaan tuomat uudet arjen rytmit, vaihtelevat ratsastajat ja aiempaa elämää hiukan vauhdikkaampi meno, josta voi tarpeen tullen rauhoittua maastoillen ja peltokävelyillä tutun hoitajan kanssa. Lemonin kanssa tulisi olemaan vähän samoja teemoja; tamman uusi koti ja uusien tuulien kanssa tutuksi tuleminen. Kikka ja Lemon etenisivät varmasti molemmat ratsastuksen saralla ottaen oppia toinen toisistaan.
Hoitokurssilistalla Helgenä olen. Toivotan onnea kaikille hakijoille jotka tänne mahtavaan porukkaan tavoittelee, yksi upean hevosen hoitajanpestiin astuen.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 9, 2015 14:47:28 GMT 2
Haen siis Tollon tai Lemonin hoitajaksi.
Carita on... 19.wee tyttö, lähemmäs blondia vivahtavilla hiuksilla ja ilkikurisilla ruskeilla silmillä varustettu naisenalku. Ei pelkää haasteita, päästä vinksahtaneita hevosia tai esteitä, jotka ovat juurtuneet enemmän tai vähemmän Caritan elämään. Istutettiin hevosenselkään jo tutti suussa, esteratsastajasukuun syntyneenä ei ole ihme että tyttöä kilpailutetaan ja ostetaan poneja. Vaikka kalliit ratsastusvarustemerkit ovat tuttua juttua, ei Caritaa voi miksikään diivaksi tai lissuksi voi väittää, välillä päästellään minisortsit tai collarit jalassa kuralammikoissa niin että lähimmät saa vetää sateenvarjot suojakseen.
Tollo on... tuntiratsun uraa aloitteleva ruuna, jolla löytyy osaamista vähän suuremmillekin radoille. Maastoestevarmuus on plussaa, sillä Carita on kiinnostunut sitä harjoittelemaan, vaikka välillä mennään silmätkiinni entipuentipu tyylillä. Vaikka Tollo saattaa kylpeä kymmenen minuuttia ennen tuntia kuralammikossa, ei Carita luovuta, vaan jaksaa ratsastaa vaikka mummoja sataisi taivaalta, kesken koulutreenin.
Seppele on... Erityinen talli, joka on jostakin syystä vain ylitse muiden. En tiedä onko se aktiivisuus, tapahtumarikkaus vai upea porukka joilta löytyy mahtavia tarinoita mistä saa itsekin inspiraatiota ja aina Seppeleessä hengailun jälkeen tekee mieli kirjoittaa tarinaa!
Mutta lämppäritamma Lemoni, kuuliainen ravuritamma joka on kuin luotu kaviouralle. Vaikka Lemoni vaikuttaa tuikitavalliselta tuntsaritammalta joka ottaa kiltisti kaikki ratsastajat vastaan, Carita rakastui heti vaikkei muut samanlaiset tammat mitenkään hetkauttaneet. Vaikka Carita, lähemmäs VaB? ja ex-ravuriin puolikas joka pääsee lähelle seittemääkymppiä ja koulussa HeB on värikäs yhdistelmä, ei estä kentällä rälläilyä ja ilman satulaa, suitsia ja kohta ilman hampaita hyppiminen. (Anne lukee kauhuissaan) Joo, kyllä me oikeasti jotain tehdään. Suunnitelmana olisi monipuolista harjoittelua, sekä ei olisi mitenkään pahitteeksi jos Carita voisi tammaa eteenpäinkin viedä. Tietenkään, Caritan välillä ei niin rakas isä saattaisi aiheuttaa harmaita hiuksia. Mutta eihän kukaan voi rakkautta estää, eihän?
Mukavaa syksyä koko Seppeleen poppoolle!
|
|
Kristian
Uusi ja innokas
Hoitoheppa: Lasse
Koulutaso: HeB
Estetaso: 110cm
|
Post by Kristian on Sept 10, 2015 10:53:25 GMT 2
Ihan oikeeseen aikaan eksyin juttelemaan Inkerin kanssa Skypessä Seppeleestä. Niinhän siinä vähän kävi, että Inksun puhe ja inspiroivan hahmon löytyminen vakuutti mulle että tästä vois tullakin jotain. Toisin sanoen tästä lähtee... Kristian Svansen näyttää jo kaukaa tyypilliseltä pahalta pojalta, siis siltä joka istuu tallin katolla tupakalla kun omistajan silmä välttää. Tiedättehän, treenatut käsivarret, ruskettunut iho, tank top päällä melkein aina? Ja sellainenhan se vähän onkin, miinus tuo katolla sauhuttelu. Melkein herttaisen ja fiksunkin Krisun elämässä tapahtui käänne ala-asteella, kun ensimmäisestä viikosta asti tuota kiusattiin. Ja kun se ei vaan meinannut loppua, tapahtui mitä kaikki tietysti aavistavat - poika kehitti itselleen uuden identiteetin, sen badboyn, joka on mystinen, ei puhu paljoa ja hengaa vain kauneimpien naisten kanssa. Ongelma vaan on, että se rooli on jäänyt päälle. Joo, Kristian on tyytyväinen maineeseensa ja siihen faktaan että saa katseita minne meneekin, mutta siellä jossain on vielä se vastuuntuntoinen ja älykkääksikin kutsuttu tyyppi. Ja sitä henkilöä ehkä lähdetäänkin Seppeleestä hakemaan, sieltä monen vuoden aikana kovilla kierroksilla päällystetyn identiteetin alta. Kristianin tyyliin kuuluvat Adidaksen kolmella raidalla varustetut urheiluhousut (jotka tuo on vannonut ratsastushousuikseenkin), tank topit jotka eivät jätä arvailun varaan sitä kuinka paljon leuanvetoja tämä saa tehtyä ja Vansit, joista tallikäytössä ovat yleensä viininpunaiset. Toisinaan tuo vetää tarkasti sotkuiseen järjestykseen geelillä asetellun suklaanruskean kuontalonsa snapbackin suojiin, mutta jos siitä ei välitetä, hiukset ovat usein huolettomalla tavalla järjestyksessä - ja vaikka tässä vaiheessa ollaan vähän yläastemuodissa, keskeltä pidempi tyyli sopii 19-vuotiaalle jätkälle ihan hyvin. Toisinaan hiuksia ei vaan jaksaisi laittaa, mutta tallilla se ei varmaan ole ongelma edes kun on Krisu kyseessä? Ei, Kristian ei ole antisosiaalinen. Joo, hän on jatkuvasti roolissa ja säännöt saattavat silloin tällöin olla vähän hatarassa muistissa. Mutta silti, ja tämä tulee monelle yllätyksenä, kiusoitteleva miehenalku todella osaa käsitellä hevosia. Ratsastuskoululla 8 vuoden harjoittelun jälkeen Krisu on kokeillut siipiään kisaratsastajanakin (joka tyssäsi ponin sairasteluun), mutta kaipaa juurilleen. Vaatimustaso on tosin välillä päässyt nousemaan, ja tyypillinen suomenhevonen ei ehkä ensimmäisenä ole tämän HeB/100cm-tasoisen ratsastajan mieleen. Tollo siis oli aika ilmiselvä vaihtoehto Kristianille, josta päästäänkin seuraavaan osaan. Joten miksi Tollo? Mä olen ollut IRL varmasti ponipoika-aikojen päätyttyä puoliverisiin päin, oon aina tykännyt niiden persoonallisuudesta ja kokokin on ollut mulle sopiva. Virtuaalihahmoni joka tässä nyt sitä hoitajanpaikkaa hakee on varmasti aika samoilla linjoilla, eikä Tollo voi olla houkuttamatta kilparatsastajantynkää. Ruunan elämäntilanne, eksoottinen ulkonäkö, kapasiteetti ja luonne joka tarjoaa tavallista arkea kisahevosen mausteiden kera erottavat Tollon muista. Mielenkiintoa tämän puoliverisen kanssa enemmänkin tutustumiseen riittää. Seppele taas ei ollut mulle vaalittua rakkautta ensisilmäyksellä. Olen mä välillä seuraillut tallin kuulumisia, mutta en nähnyt itseäni hakemassa hevoselle hoitajaksi kuukausia myöhemmin. Olen kiertänyt IRL monenlaisella ratsastuskoululla, ja kenties siitä oppinut melko paljon niiden tavoille, musta tuntuu etten kuulu tallille täynnä GP-tason kilpahevosia. Ratsastuskouluissa on sitä tiettyä luonnetta! Seppeleen lämmin, aidontuntuinen tunnelma, aktiivinen talliporukka sekä asiallinen ylläpito saivat mut kiinnostumaan enemmänkin, mutta myönnän että aika isossa osassa oli myös Inkeri jonka kanssa aihe vähän niinkuin eksyi Seppeleeseen. Saatoin ehkä mainita jotain Tollon hoitajahausta... no, siitä se sitten lähti! Seppeleen arki (ja draamakin) lähti vetämään mua puoleensa, ja tänne päädyttiin. Näyttönä löytyy tuoretta tekstiä Iiron päiväkirjasta, piirrellyt en ole (ainakaan julkaissut, öh, taideteoksiani) ja vannon aika lailla sataprosenttisesti tarinoinnin puoleen - tosin nyt kun piirrostallille on viimein eksytty, voisihan sitä kokeillakin, mikäli onnetar suosii! Iiron päiväkirjasta löytyy vähän erilaisen, melkein ilkeän ja ylimielisen hahmoni tarinoita, joten Seppeleessä pääsisi kokeilemaan vähän jotain muuta (on toki tullut kokeiltua se toinenkin ääripää, Kristian taitaa olla sopivasti välimaastossa). Mut pitäis valita Tollon hoitajaksi, koska oon aktiivinen fooruminkuluttaja, kova kirjoittelemaan sekä avoin tutustumaan myös niihin jotka ruutujen takana hahmojaan ohjailevat. Tapahtumiin osallistumatta jättäminen ei ole mun tyyliä, mitä uniikimpi tapa viettää aikaa, sitä varmemmin mä olen mukana! Loput tästä perustelujen päättymättömyydestä löytyvät tästä hakemuksesta jo kertaalleen, joten en ala turhaan itteäni toistamaan. (: Mahtavaa syksyä koko Seppeleen porukalle ja hevosille!
|
|
Linnea
Perustallilainen
Koulutaso: VaA
Estetaso: 140cm
|
Post by Linnea on Sept 15, 2015 14:02:46 GMT 2
Tervehdys taas Seppeleeseen!
Minäkin ajattelin tulla kokeilemaan onneani jälleen hoitajahaussa, sillä tarinoiden kirjoittelu on aivan mahtavaa puuhaa. Olisi hienoa päästä takaisin aktiiviseen porukkaan tarinoimaan entistä aktiivisemmin! Intoa ja aikaa nimittäin löytyy arjesta nykyään paljon enemmän kuin ennen. Unohtamatta sitä, että Seppeleen menoa olen kaivannutkin pitkään.
Minut tuntee ennestään varmaan parhaiten Sentin entisenä hoitajana, joka joutui lopettamaan hoitamisen irl kiireiden takia. Tässä kuitenkin vielä vähän parempaa esittelyä hahmosta:
Linnea on 21-vuotias eläintenkouluttajaksi juuri valmistunut nuori nainen, joka suuntautuu alallaan ongelmatapauksiin ja eryityisesti hevosiin. Henkisesti vielä selvästi ikäistään nuorempi neitokainen on hyvin itsevarmaa ja herkästi innostuvaa sorttia, joka tekee välillä vaikutuksen spontaaniudellaan. Hän tosiaan innostuu asiasta kuin asiasta helposti ja saa silloin monesti melkein kaikki muutkin hyvälle tuulelle. Nuori nainen on rohkea, joskus tosin jopa tyhmänrohkea ja omaa paljon kilpailuhenkisyyttä, kuitenkin kohtuuden rajoissa. Linnea on hyvin energinen ja rakastaa kaikenlaista liikkumista, vaikka ei ole tehnyt liikunnasta itselleen pakkomiellettä. Hän ei liiku, koska haluaa kuntonsa kasvavan, vaan yksinkertaisesti siksi, että tykkää siitä. Huonona puolena naisessa on se, että hän haluaa tehdä jatkuvasti jotakin. Pitkä paikoillaan oleminen ilman sen kummempaa tekemistä saa monesti tämän vain turhautumaan. Joskus Linnea voi vaikuttaa jopa ylimieliseltä ja omasta rauhastaan pitävältä, mutta kun häneen tutustuu, niin asia on lähes päinvastoin. Naiselle voit myös helposti luottaa salaisimmatkin salaisuutesi, sillä ne hän osaa pitää varmasti tallessa. Tyhmänrohkean voisi mieltää myös uhkarohkeaksi, sillä seikkailunhaluisen naisen saat varmasti vedettyä mihin tahansa mukaan. Harrastanut hevosia 18 vuotta ja kilpaillut esteillä 140cm tasolla, joten taitoa hevostenkäsittelyyn siis riittää. Nyt tosin keskittyy enemmän rennompaan hevosharrasteluun, koska hehkeä kilpailumaailma alkoi kyllästyttämään. Tavoitteellisuus on aina toki hyvä asia, mutta liika on aina liikaa. Joskus on vain hyvä ottaa rennommin ja kuinkas helpommin sen tekisi kuin palaisi takaisin ratsastuskoulumaailmaan, mistä kaikki aikoinaan alkoi.
Hoitajaksi haen ehdottomasti Tollolle. Kilpailemiseen ehkä pystyi kyllästymään, mutta mihin tyttö nyt karvoistaan pääsisi hevosten saralla. Vauhdikkaat puoliveriset ovat aina olleet lähellä sydäntä ja näin ollen ruunan rupsukka täyttää molemmat kriteerit mainiosti. Samalla tässä olisi kaksi samanlaista henkilöä, molemmat kilpakenttiä nähneenä, mutta siitä hommasta jääneinä.
Pitkän harkinnan jälkeen päätin hakea toisellekin hoitohevosehdokkaalle, eli tälläkertaa Lemonille, vaikka yleensä minulla on vain yksi suosikki tällaisissa tilanteissa. Lemon vain muistuttaa kovasti parin viikon ajan liikuttamaani (irl) ex-ravuria, joten tykästyin tähänkin hevoseen alta aikayksikön. Hahmolleni tämä sopii ehdottomasti myös, sillä rentoa elämää ratsastuskoulussa myös hain. Kiltti hevonen sopii siihen siis paremmin kuin hyvin!
Aktiivisuus on varmaan avainsana miksi Seppeleeseen haluan palata. Tekee mieli kirjoitella tarinoita, mutta on tylsä kirjoitella virtuaalitallille, jos paikka olisi muuten varsin epäaktiivinen. On kiva kun on yhteisöllisyyttä ja aktiivisuutta kaikkien saralta. Sitä tulisin myös itse antamaan. Perinteisesti toivotan onnea myös muille hakijoille, samalla kun itse toivon takaisin pääsyä, jotta pääsisin käyttämään valtavaa tarinainspiraatiotani hyödyksi! // Käytin nyt samaa hakupohjaa tähänkin hakuun, sillä asiat eivät ole edellisestä muuttuneet //
|
|
Evelina
Uusi ihmettelijä
Koulutaso: Helppo B
Estetaso: 90cm
|
Post by Evelina on Sept 17, 2015 20:12:46 GMT 2
Mä olen just se Olivia, joka jätti Sentin. Joka teki typerästi monta hahmoa. Nyt on silti sen vannomuksen aika, että olin maailman tyhmin, ja nyt jos pääsen hoitajaksi, en tee enää mitään höpsöä.
Olivia? Olivia Evita Johansen on v.2000 syntynyt tyttö. Blondi on noin 167cm pitkä ja hoikka tyttö. Vauhtihirmu huimapää ei seurustele, vaan kuluttaa kaiken aikansa talleiluun. Energinen herkkuhirmu ei varmasti kaihda seikkailuja, muttei myöskään rentouttavaa iltamaastoa rakkaan hoitohevosen kanssa. Ystävällinen "kaikkien kaveri" - tyyppi on ulkonäöltään siis hoikka ja melko vaalea, vaaleat kulmakarvat, tosi vaalea iho, mutta hiukset on siinä toffeenruskean ja ihan vaalean rajoilla. Hiukset on yleensä tiukalla, aidolla donitsilla, ja ratsastuksen jäljiltä pari haituvaa leijailee naaman yllä. Hammasraudat ja vähän kahjon vauhtihirmun olemus ei ehkä anna Oliviasta kovin hyvän seuran kuvaa, mutta sosiaalinen papupata tyttö kyllä on! Oliviasta on kaverit väännelly monenmoisia lempinimiä, mutta aitoja ystäviä on ollut vain pari. Tollo tai Lemon pääsisi ekaksi "paras kaveri" -listaan.
Ratsastaessa vauhtipäinen esteratsastaja, joka kyllä nykyään kilpailee, mutta ei neiti sitä donitsi kireällä tee.
Miksi sebe? Takaisin tänne? Vaikka mahdollisuudet päästä tähän inspiroivaan maastoon on aika pienet, miksei yrittää? Lämmin ja avulias tallihenki, mutta silti ratsastuskoulun hälinä saa aikaan tapahtumarikkaita tarinoita tosta vaan vetäsemällä, ja hienot piirrokset ei haittaakaan tee! Olivia voisikin napata salapoliisin homman, ja selvittää kaiken hevosten, ja toki muitten tallilaisten kera! Myös muu toiminta on kivaa, ja osallistuisin esim. tunneilekin aktiivisesti.
Keille kavereille tässä ollaankaan yrittelemässä? Oliivi havittelee Tolloa, muttei Lemoniakaan ole unohdettu! Uusi ystävä Lemon Dropista? Lemon on yritteliäisyyden perikuva, ja vaikken ole tammaa nähnyt, tuli mulle heti "me kuulutaan yhteen" olo. Lemon opettaisi tota tosta, ja tuota tuosta. Silti se ex-ravurin pieni kipinä hurmaa vauhtihirmun, ja tammasta olis tarinoiden lisäksi kiva tehdä vaikka savityö! Kröhöm, kyllä... Ideani ovat huiseja. Lemon olisi tosi mukavaa vaihtelua isoihin puoliverisiin, jotka vauhdittelee tuon tuosta, muttei tammaan varmasti kyllästyisi! Ihana herra ML Woodoo Olisi mulle täydellinen. Vauhdikasta menoa en ainakaan säikähtäisi, ja mulla on sellanen olo, että Tollo kaipaa ihmistä, joka just tykkää sen vauhdittelusta! Kisaamaankin ehkä pääsisin! Tollo on valloittava persoona, johon ihastuu pakosta! Tollo olisi mahtava hoitoheppa, ja en varmasti pidättelisi sitä laukkasuoralla! Tollo saisi osallistua mun kanssa monenmoiseen toimintaan hoitokertojen lisäksi. "Älä luovuta, me ollaan voitolla, me kuulutaan yhteen!"
Miks mä puunaajaksi? Koska auttaisin kaikkia, ja energiaa pursuaa! Aktiivinen ja pitkäaikainen olisin toki. Hoitaisin monipuolisestikin. Siksi mä! Ja, miksi en minä? Hoitaisin aidolla innostuksella, ja energiaa sekä aikaa riittäisi.
Ottaisin muitakin tallilaisia tarinoihin, ja pitäisin tarinat sopivan pitkinä, ja panostaisin kuviin täysillä. Hoitaisin aktiivisesti, enkä lopettaisi varmasti! Vaikka, tajuanhan minä, jos ette enää luota muhun.
Jiihaa ja onnea kaikille! - Olivia
|
|
|
Post by Anne on Sept 23, 2015 8:43:32 GMT 2
Hoitajahakujen tulokset:
Tollo: Kristian Lemon: Kikka
Onnea ja menestystä hoitajataipaleellanne =)
Kiitokset myös muille hakijoille! Tänä syksynä ei hoitajahakuja järjestetä, mutta jos hoitoheppoja vapautuu, lähestyn yksityisviestillä sopivia ehdokkaita =)
Ja pahoitteluni tulosten myöhästymisestä kiireiden takia!
|
|