|
Post by Anne on Jul 25, 2015 20:28:51 GMT 2
Seppele majoittaa yhden yksityisen hevosen. Hevosella on oltava piirretyt kuvat ja hevosen on oltava luonteeltaan sellainen, että se viihtyy ratsastuskoulun hulinassa.
Seppele tarjoaa laadukkaan tallipaikan puitteineen. Tallin elämä on aktiivista ja hevosen omistajalta toivotaan laadukkaan aktiivista osallistumista tallin mielikuvituksekkaaseen elämään.
Hae tallipaikkaa hevosellesi viimeistään 15.8.2015. Kerro itsestäsi (hahmostasi), hevosestasi ja linkkaa hevosesi sivut. (Ei sivuttomia hevosia). Emme myöskään ota hevosia osittaiseen tuntikäyttöön, vaan puhtaasti yksityisiksi.
Ylläpito päättää tallipaikan saajan 20.8. tietämillä. =)
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 26, 2015 12:43:23 GMT 2
Reipas marwarinhevosorini Kredit Raziq kaipaisi itselleen tällä hetkellä aktiivista ja reipasta kotia, josta mun olis mahdollista saada tälle kippurakorvalle tallipaikka. Seppele on mielestäni oivallinen paikka Kepelle päästä rauhoittumaan ja ymmärtämään paremmin muita ihmisiä, hevosia, tapahtumia ja kaikkia maailman asioita, jotka ei nyt ole välttämättä vielä tuon nelivuotiaan orin päähän mahtunut.
Jokatapauksessa Kepe on erittäin hyväkäytöksinen ja valpas marwarinhevosori, joka ei aiheuta päänvaivaa yleensä muille kuin omistajalleen. Kepe tulee hyvin toimeen muiden hevosten kanssa, eikä aiheuta tallissa taikka sitten tarhassakaan mitään mellakkaa tai ongelmia. Myös karsinassa ollessaan Kepe osaa käyttäytyä, eikä se käännä persettä tulijaa kohti, pure tai potki. Tammojen lähelle Kepe käyttäytyy hyvin, eikä tule tarhasta läpi taikka sitten lähde viemään taluttajaa päästäkseen tammojen luo. Ratsastaessa tästä hyväkäytöksisestä kippurakorvasta kuoriutuu kuitenkin tulinen mutta herkkä tapaus, joka protestoi helposti vääränlaiseen ratsastukseen. Kepe toimii kuitenkin sileällä mainiosti ja esteilläkään se ei epäröi hypätä metrin korkuisia ratoja.
Kepe on nyt vähän aikaa asustanut ratsastuskoululla ja on tottunut hyvin ratsastuskoulun hulinaan. Ratsastuskoululla asustaminen ei siis ole tälle kippurakorvalle ongelma - pikemminkin ori nauttii siitä, kun saa enemmän katseltavaa. Kepe kun katselee mielellään ympärillä tapahtuvaa toimintaa.
Emily Lindberg on taas 16- vuotias nuori naisenalku, joka tunnetaan rokeasta luonteestaan ja hieman oudosta mutta hauskasta huumorintajustaan. Emily osallistuu kaikkeen täysillä ja tämän kanssa joutuukin usein mitä ihmeimpiin seikkailuihin, jonne tyttö yllyttää muutkin mukaan. Emily ei siis paljon paikallaan seiso - vaan pistää tylsään arkeen hieman toimintaa pystyyn. Toisinaan tämän saattaa kuitenki nähdä aina välillä löhöämässä sohvannurkassa kahvikuppi kädessä tai hevosensa kanssa keskellä ruohomätästä istumassa. Hevosten kanssa Emily on äärettömän rauhallinen ja määrätietoinen, eikä hän anna hankalimankaan orin kukkoilla päänsä päällä..
Kiitoksia paljon mahdollisuudesta! 
|
|
Sussu
Perustallilainen

Oma heppa: Kiira & Rotta
Koulutaso: Helppo A
Estetaso: 100cm
|
Post by Sussu on Jul 26, 2015 13:00:25 GMT 2
Heti kun näin hevostalli.netissä ilmoituksen, että Seppeleessä olisi tilaa yhdelle uudelle yksityishevoselle, päätin heti hakea paikkaa suomalaiselle puoliveriorilleni Motolle. Motto on yksityishaun päätyttyä iältään noin 3v nuorukainen, joka tosiaankin olisi tallipaikkaa vailla. Olenkin Seppeleessä jo hieman tutumpi henkilö ja osa porukasta saattaakin tuntea minut Rotan hoitajana. Rotan hoitajana on mahtavaa, vaikka olenkin ollut pitkään hiljaiselolla henkilökohtaisten syiden takia, mutta nyt innostus tarinointiakin kohtaan on alkanut palaamaan reipasta vauhtia. Tarkoituksenani on tietysti jatkaa Rotan kanssa muuten, mutta jos Motto Seppeleeseen pääsisi asumaan, joutuisin valitettavasti lopettamaan Rotan hoitajana, sillä en usko aikani riittämään kahteen hieman enemmän aktiivisuutta vaativaan hevoseen. Mutta jos Motto ei Seppeleeseen pääse, tietenkin jatkan Rotan kanssa ja varmasti aktiivisemmaksi muutun Nyt kuitenkin tietoa Motosta ja minun alter egostani, Beatricesta, joka omistaa Moton, joka on oikealta nimeltään The Fiery Hawkmoth. Jos Motto seppeleeseen pääsisi, tarkoittaisi se myös sitä että jatkossa esiintyisin nimellä Bea. Motto tosiaan on nuori kilpahevosen alku, jonka kanssa tavoitteena olisi päästä joskus maastoesteratoja valloittamaan, vaikka aluksi pyörittäisiinkin varmaan enimmäkseen kouluaitojen sisäpuolella ja rataesteissä. Motto on luonteeltaan todella hurmaava voikon värityksen omistava ori, joka on hieman sellaista ”kaikki käy”-tyyppiä. Moton kanssa on aina mukava touhuta, eikä se stressaa turhia, vaikka välillä hieman sählääkin, mutta se tietysti on täysin luonnollista, kun on nuori hevonen kyseessä. Moton omistaa 16-vuotias kenttäratsastaja Beatrice, joka on luonteeltaan todella ujo, mutta toisaalta myös tavoitteellinen ja kunnianhimoinen kilparatsastaja. Bea on todella rauhallinen, mutta määrätietoinen ratsastaja, joka toimii aina hevosen parasta ajatellen. Bea on todella tarkka hevosenhoitaja ja noudattaa myös tallin sääntöjä todella tarkasti. Bean on hieman vaikea tutustua, sillä hän on niin ujo, mutta kun tytön kanssa saa jonkin keskustelun pystyyn, muuttuu Beakin puheliaammaksi ja ystävystyttyään jonkun kanssa, hän on varmasti luotettava ystävä. Olisi uskomattoman hienoa, jos Motto otettaisiin Seppeleeseen asumaan, sillä koen Seppeleen mukavana ympäristönä, jossa Mottokin viihtyisi varmasti, sillä ori oikeastaan pitää pienestä hälinästä ja siitä, että asuinympäristössä on paljon kaikkea seurattavaa.  Me jäädään nyt Moton kanssa jännittämään ylläpidon päätöstä
|
|
|
Post by Tuulia on Jul 26, 2015 14:40:09 GMT 2
Seppeleestä tallipaikkaa hakee kaikille tuttu Rosa, Tuikun oma lumiponi. Alun perin, silloin vuosi sitten, olisin halunnut Rosan asumaan Seppeleeseen. On kuitenkin sanomattakin selvää, että yksityishakuja tulee hyvin hyvin harvoin, joten Rosa päätyi pihattoon asumaan. Pihattokin on toki hyvä koti Rosalle, siellä Tuidekin voi vaan hypähtää ratsunsa selkään ja samoilla suuressa metsätarhassa. Silti, kun viimeinkin on mahdollisuus, tahdon havitella tuota unelmaa, että lumiponi asuisi Seppeleessä - ei tarvitsisi aina lähteä tallilta monen kilometrin päähän omaa hevosta moikkaamaan, kun se olisi ihan siinä lähellä, samassa tallissa. Rosa sopii Seppeleen ratsastuskoulun arkeen - se on rauhallinen poni, jota ei paljoa haittaa, jos tuntilaiset sitä käyvät ihmettelemässä ja silittelemässä. Olisi ihanaa voida osallistua Rosallakin Seppeleen laajaan toimintaan. Olen huomannut, että parhaat ideat keksin aina juuri Rosalle, siihen on enemmän inspiraatiotakin. Omat hepat kun voi suunnitella juuri unelmien mukaan =) En toki olisi luopumassa hoitajuudestani, ehkä sitten joskus, jos aika käy tiukille tai inspiraatio hiipuu.. Ei kuitenkaan nyt. Ruusa on ihana <3 Rosa sopeutuisi varmasti hyvin tallielämään vuoden pihattoelämän jälkeen, onhan se ennenkin ollut tallissa. Seppele on muutenkin ponimukselle tuttu paikka, siellähän se viettää monesti aikaa tarhassa, kun Tuikku hoitelee Ruusaa ja tapailee kavereitaan, kunnes jatkaa matkaa pihatolle. Olisihan se tarinoissa helpompaa lähteä poppoolla maastoon, kun kaikkien ratsut asuisivat samassa paikassa. Koska lumiponille mulla on enemmän inspiraatiota kuin mun muille hepoille ja hoitsuille, olisin sen kanssa varmaan vielä vähän aktiivisempi. Nytkin mulla on sille paljon ideoita, joita ei oo vielä jaksanu alkaa väkertää, kun suurin osa Liekkijärven elämästä on Seppeleessä... Se, että tarinoiden perään toisinaan ilmestyy kommentti tai merkki, inspiroi aikas paljon. Ja koska pihatto on niin ihana paikka, keksin sinne jo sopivan asukin omistajattarineen, sitten kun joskus olisi aikaa, inspistä ja kaipuuta takaisin pihattoon =D Kiitos paljon tästä mahdollisuudesta, tätä on odotettu! Nyt vaan toivotaan että haaveet saavutetaan ja Rosa viimein pääsee Seppeleeseen <3
|
|
|
Post by Inna P. on Jul 29, 2015 0:01:57 GMT 2
En meinannut millään keksiä kuinka hakemuksen aloittaisin. Onhan Seppele se suuri ja pelottava virtuaalitalli, jonka kaikki tietävät. Tilaisuutta päästä porukkaan en kuitenkaan voinut missata ja siksi halusinkin hakemuksen rustailla. Tallipaikkaa haen siis englanninpuoliveritammalleni, Hazelille. Hazel on tummanpunaruunikon värinen puoliveritamma, joka on myös kovanluokan jännittäjä, kun edessä on jokin uusi kokemus. Tammalla on kuitenkin muutaman vuoden kokemus ratsastuskouluelämästä, joten tiedän sen sopeutuvan nopeasti uusiin kuvioihin. Meidän yhteinen taipaleemme on kestänyt vasta kolme kuukautta ja risat, joten meillä on vielä pitkä matka edessämme, jotta yhteistyömme alkaa toimia hyvin. Kehitystä on jo onneksi tullut! Hazel on itse yleishevonen ja villeihin kisoihin painottunut. Mikään nuori neiti tämä 10-vuotias tamma ei ole, vaan hevonen parhaassa iässä! Minä, eli Inna, olen 20-vuotias heppatyttö, joka on ratsastusuransa painottanut pääsääntöisesti kouluratsastukseen. Nyt tavoitteena on itse kehittyä esteratsastajana, vaikka kouluratsastus tulee aina olemaan se ykkösjuttu. Omaan ystävällisen ja sanavalmiin luonteen sekä hieman merimiestyylisen puhetavan. Osaan kuitenkin kielenkäyttöä seuran mukaan hillitä. Minuun tutustuessa huomaa helposti kuinka olen koko ajan nauramassa tyhmillekin jutuille ja puhetta tulee, kun tutustun ihmisiin. Olen myös aina valmis kaikkeen ja suorastaan myös yllytyshullu persoona, mutta osaan myös luistaa loistavasti ikävimmistä tallitehtävistä. Me toivoisimme pääsevämme Seppeleeseen, koska inspiraatio on kova. Haluamme osallistua tapahtumiin ja kerryttää päiväkirjan sisältöä piirroksien ja tarinoiden parissa. Meitähän ei entuudestaan Seppeleessä ole koskaan näkynyt, joten olisi aivan mahtavaa päästä mukaan!
|
|
walma
Uusi ihmettelijä
|
Post by walma on Aug 1, 2015 22:13:57 GMT 2
Heissan!
Nuori ja elinvoimainen vasta koulutusvaiheessa oleva tuleva kilpurini: ML Hearbreaker etsii tasokasta ja idyllistä tallipaikkaa. Orini on Mel Serenissä kasvanut Supmenpuoliverinen, kiltti ja herkkäsieluinen tumma komistus. Seppele olisi mainio paikka rauhallisen miljöönsä kanssa vasta ihmisiin ja muihin hevosiin opettelevalle nuorukaiselle. Tuttujen kesken "Hero" on estetä rakastava, vasta omistukseeni tullut hevonen. Minulla on ollut aijemminkin virtuaalihevosia, ja olen aina ihaillut Seppelettä. Mielessäni on pyörinyt ajatus että vielä joskus, haluan hevoseni asuvan juuri tuolla. Olen nyt noin Joulukuusta asti kytännyt, että jospa Seppeleeseen vapautuisi karsinapaikka juuri minun hevoselleni sopiva, mutta ei. Toivo oli jo alkanut hiipua, kunnes tänään tulin taas ihastelemaan Seppeleen sivuja ja tuttuun tapaan avastin myös sen "ykstyistalli" sivun ja yksi paikka oli vapautunut!  Walma, on humoristinen ja samalla myös hyvin herkkä 17 vuotias. Yleensä se porukan pelle, en tiedä miten siihen rooliin aina päädyn mutta se on minulle omistettu rooli. Monipuolisen tyylin omaava blondi, on myös aina kaikkein lyhyin, ja se ottaa välillä päähän ihan toden teolla  Ratsastajana Walma on tavoitteellinen, mutta huolellinen ja tarkka. Kaikki ajatellut asiat tehdään keskittyneesti loppuun asti. Nyt alkaa se tolkuton kuumotus karsinapaikasta  
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 1, 2015 22:47:44 GMT 2
Voi jukra! yksityispaikka haku:D Juuri tätä olen etsinyt!
Etsin tallipaikkaa rakkaalleni War Admiralille:3 Entinen talli lopetti ja ori on ollut jo liian pitkään väliaikais pihatossa:/ Nyt sekin kaatui, enkä tahdo että Andy jää virtuaaliavaruuteen:'( Musta ori kaipaa kipeästi kotia, joten koetamme onneamme täälä Seppeleessä.
Huom! Andylla on vain vähän kuvia sivuillaan jotka Maria on pikapikaa loihtinut, sillä suuri osa kuvista jäätyi, kun pihatto-sivu kaatui:(
 Sanoisin, että Andy sopii ratsastuskoulun arkeen. No onhan se suuri ja villi kilparatsu, mutta se ei ole koskaan pelännyt hälinää tai muita hevosia... Se tarvitsee vakaan kodin, josta se voi myös käydä kilpailuissa ja valmennuksissa ja Seppele on juuri se paikka! Andy on hieman hankala, mutta se sopeutui nopeasti pihatto paikkaankin ja se on myös ennen majaillut ratsastuskoulussa. Ori suhtautuu hienosti muihin hevosiin, mitä nyt joskus vähän käskyttää ruunia. Andy haikailee tammojen perään, muttei rupea riehumaan niiden takia. Kyllä uskon että Andy saadaan pidettyä kurissa ja vähintäänkin se toisi vipinää tallin arkeen ilkeine päähänpistoineen. Andylle saattaisin ottaa vähän kokeneemman hoitajan myöhemmin kun se on tottunut paikkaan. Andy on varmoissa käsissä kuitenkin ihana Oldenburg poju jolta ei puhtia puutu. Kilpa urineen se on taitava ja osaa vaikka mitä! Koulua se taipuu Va A:han ja hyppää 140cm ratoja. Seppele on myös paikka joka voisi tarjota Andylle rutiineja joita se tarvitsee... Jos nyt Andyn hyväksytte, niin siirrytäämpä omistajaan:
Maria Uschanoff omistaa siis hellyyttävän oriin. Maria on 15vuotias tyttö ja hän on ratsastanut 9vuotta ja on luja kilparatsastaja. Hän on yleensä omissa oloissaan, mutta kun häneen tutustuu ei puheryöppyä pysäytä mikään! Maria usein vitsailee paljon ja hänellä on mielipide kaikkeen. Hän puhuu paljon myös hevosille, varsinkin Andylle, koska hän uskoo näkevänsä siinä merkkejä ymmärryksestä. Kyllä hän tietää, että hevonen ei ymmärrä ihmistä, mutta juttelee niille silti. Ratsastukseensa hän keskittyy paljon ja tahtoo aina kehittyä lisää ja lisää. Yleensä hän harjoittelee kovasti ja usein ratsastaa Andyllakin aamulla sekä illalla, ainakin ennen kilpailuja. Seppele on hieno talli joka olisi kehittymis mahdollisuus Marialle ja hänen ratsulleen. Hevosten kanssa Maria käyttäytyy aina asiallisesti ja hän tietää hyvin, että talli on hevosen koti. Marialla on mustat lyhyet hiukset joissa on ruskeita raitoja. Pukeutumistyyli on Marialla yleensä rempseä ratsastushousut ja musta huppari. Hän on myös tykästynyt käyttämään pantaa. Joskus hän pitää aikaiset treenit ja seuraavana hänet löytää taukotuvasta löhöämästä kahvikuppi kädessä... Andy on Marian kolmas oma hevonen.
Seppeleestä olen ollut kiinnostunut melko pitkään, mutta omien hevosteni takia en ole viitsinyt hoitaja hakuihin vastata. Nyt minulle kuitenkin aukesi tilaisuus päästä mukaan uuteen porukkaan ja saada Andylle koti, joten eihän siinä muuta voinut kun laittaa hakemusta tulemaan:) En tiedä pitäisikö hakemuksen olla pitkä vai lyhyt ja ytimekäs, mutta tässä tällainen hakemus:) ANDYLLE KELPAA MYÖS PIHATTO PAIKKA! Nyt jännitetään!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 13, 2015 16:38:54 GMT 2
Tallipaikkaa haettu ja haettu, jos vihdoin löytyisi paikka, jonne saisi majoittua? Kuka hän on?Poltergeist aka Saku on 15v herrasmies, joka toimii nykyään ainoastaan harrasteratsuna, mitä nyt pieniä kisoja saatetaan joskus pyörähtää mielenvirkistykseksi. Aktiivinen kilpaura jäi jo taakse ja nykyään ori toimii omistajansa harrastekaverina, vähän laadukkaampaan harrastukseen myös solveltuvana. Sakusta saa helposti machoilevan ja kurittoman hevosen käsityksen, mutta tosiasiassa herra kunnioittaa käsittelijäänsä aina sataprosenttisesti. Vaikka orissa onkin massaa ja energiaa, ei se koskaan ole kurittomaksi ryhtynyt, kuten useat luulevat. Iän myötä äänekkäät tervehdykset muita hevosia kohtaan ovat laantuneet ja nykyään Saku osaa tervehtiä näitä asiaan sopivalla tavalla, hörähtäen herrasmiesmäisesti. Saku ei ole koskaan harrastanut karkailua ja pysyy lankatarhoissakin, vaikka ohi nyt sattuisikin kulkemaan pari hehkeää daamia. Miksi juuri Seppele?Voisiko mikään olla ihanampi paikka huomionkipeälle herralle kuin ratsastuskoulu? Koko ajan uusia naamoja, jotka pystyvät ihailemaan Sakua (tai ainakin hevonen uskoo aina, että häntä katsoessa, häntä myös ihaillaan  ) Saku ei koskaan ole välittänyt vaikka tohinaa olisi ympärillä vähän enemmänkin, ennemminkin pitänyt siitä. Vaikka ori on aina ori ja ratsastuskoulu ei ole se ensimmäinen paikka mihin sen veisi, voi tämän hevosen kanssa luvata, ettei ainakaan meistä ongelmia tule. Herrasmieshän on herrasmies, eikä kuriton pikkukakara! Sitä paitsi Seppelettä on tultu seurattua sivusta, jo monen monta vuotta, mutta jos tällä kertaa vaikka pääsisi itse porukkaan mukaan... Entäs omistaja?Oona, on 23-vuotias hevosnainen, jonka intohimona ovat aina toiminut esteratsastus. Hevosvalinta osui kuitenkin kouluhevoseen, joten nykyään mennään sillä linjalla. Hän on luonteeltaan aavistuksen ujo, mutta kun on tutustunut uuteen ihmiseen, löytyy kuoren alta rempseä ja iloinen likka. Oona on heppaillut pienestä pitäen ja on tottunut vuosien varrella käsittelemään jos minkälaisia hevosia, joten eivät villimmätkään yksilöt ole ongelma. Oonan itse tunnistaa pitkistä, puoleen väliin selkää ylettyvistä blondeista hiuksista, jotka ovat usein miten kiinni ponnarilla. Ratsastusvarustus on normaalisti, tiukat farkkuratsastushousut tai tummansiniset kokopaikalliset housut. Jalassa on mustat, hieman kärsineen näköiset nahkasappaat tai vapaa-ajalla pinkit varrettomat tennarit. Kesäisin hän viihtyy topeissa, etenkin pinkin ja turkoosin värisissä sellaisissa. Oona on tavoitteellinen ratsastaja, joka on aina halunnut kilpailla, mutta kun hevosvalinnaksi osui vanhempi kouluhevonen, on hän panostanut enemmät kehittymiseen kuin kilpailemiseen. Saku toimii Oonan opetusmestarina, sillä itse hän ei vielä yllä yhtä korkealle tasolle, kuin hevosesta irtoaisi. He painivat vasta Vaativan B:n ja A:n tehtäviä läpi, vaikka itse hevosesta irtoaisi korkeammalle. Oona on aina halunnut ratsastaa mahdollisimman hevosystävällisesti ja vaikka kouluhevonen on kyseessä, ratsastaa hän mieluusti herralla naruriimulla, sillä tämä on toettu erittäin toimivaksi kaluksi. Kankikuolaimia näkee harvemmin orin suussa. Kuolaimettomuuteen hän on aina pyrkinyt Sakun kanssa, mutta kokonaisvaltaisesi tämä ei hevoselle sovi, mutta ajoittain kyllä. Oona tavoittelee pääsevänsä joskus ratsastamaan siistejä kouluratoja, korkealla tasolla ja hyppäämään isompiakin esteitä, mutta nämä haaveet saavat vielä odottaa jonkun aikaa! Nyt sitten vain jännitämään, päästäänkö Sakun kanssa kokemaan erilaisia seikkailujan Seppeleen jengissä ja kokemaan mitä unohtumattomimpia tapahtumia! ps. Lähetin tämän alunperin s-postitse, mutten luota ihan tuon lähetykseen niin laittelen tännekkin varmuuden vuoksi 
|
|
|
Post by Anne on Aug 15, 2015 18:40:04 GMT 2
Haku päättyy tänään ja tulokset saadaan jo varmasti puolita öin tai huomenna =)
|
|
|
Post by Anne on Aug 16, 2015 8:46:01 GMT 2
Vaikeaakin vaikeampi ratkaisu on tehty ja nyt painiskelin niin monen ehdokkaan välillä, ettei tottakaan. Uusiksi tulokkaiksi kuitenkin päätyivät Robert ja Harriet V ! 62752.net/harry/Tamma sopeutunee hyvin laumaan ja Robsu epäilemättä tuo oman sävynsä Seppeleen elämään =) Kiitos kaikille hakijoille! Aivan mahtavia hevosia ja persoonia siellä ruudun takana!
|
|