|
Post by Salma on Mar 12, 2015 16:16:01 GMT 2
Salman sponsoriponi Bonnie KN etsii kisahoitajaa! Hoitajan tehtäviin kuuluu Bonnien huoltaminen kisoja edeltävänä iltana, kisareissuilla mukana matkustaminen, Salman henkireikänä ja seuralaisena kisapaikalla toiminen ja mahdollinen jälkihuolto Seppeleessä. Hoitajan toivotaan... * olevan ponikokoinen, jotta mahdolliset lämmittelyt ja jäähdyttelyt onnistuvat myös ratsain * omaavan vankat hevosenkäsittelytaidot ja selvän järjen * tulevan toimeen luonteikkaan ponin kanssa + Hoitajaksi voivat hakeutua myös alaikäiset, mutta ajokortti ja lupa ajaa traileria katsotaan eduksi. Bonnie on estepainotteinen ja sillä kisataan pääosin tarinakisoissa luokissa 100 cm-> ja heA. Kisojen määrästä riippuen startteja on kuukaudessa 1-4, kesällä keskimäärin useammin. Kisahoitaja saa Salmalta tiedon tulevista starteista. Hänen toivotaan tekevän oma merkintä (piirros, tarina tai sarjakuva) kisamatkasta Bonnien hoitokirjaan. Hoitajan tehtäviin ei kuulu ponin hoitaminen muutoin kuin kisoihin liittyen. Kisahoitajuus on siis mahdollisuus rentoon virtuaalihevosteluun! Haku on auki kaikille, myös nykyisille hoitajille ja heidän sub-hahmoilleen. Seppeleen hoitajakurssi on suotava, mutta tässä tapauksessa ei pakollinen. Postaa alle hakemus, josta ilmenee ainakin kuka olet, miksi haet juuri Bonnielle ja miksi juuri sinut tulisi valita! Haku päättyy lauantaina 21.3.Bonnieen voit tutustua tarkemmin sen päiväkirjasta.
|
|
|
Post by Pyry on Mar 12, 2015 21:26:18 GMT 2
Pyry pureskeli jo makunsa menettänyttä purukumia ja tutki ilmoitustaulua. Tuntilistan mukaan Reino oli menossa vielä yhdelle tunnille illalla ja harjoituskilpailuihin näytti tulleen hyvin ilmoittautumisia. Silmät harhailivat taululla ja osuivat uudelta näyttävään ilmoitukseen. Bonnie etsii… kisahoitajaa! Nopeasti Pyry luki ilmoituksen läpi, toisella kertaa huolellisemmin. Kolmannella lukukerralla päässä alkoi raksuttaa hiljainen ajatus. Olisikohan musta vielä kisahoitajaksi… Innostus alkoi kuplia vatsassa ja Pyry kaivoi äkkiä repustaan paperinpalaa, jolle alkoi kirjoittaa kuumeisesti hakemustaan.
~~~
Bonnien kisahoitajaksi siis hakee Seppeleen käytäviltä ja oleskeluhuoneesta tuttu Pyry. Hiljainen ja toisinaan ujokin poika on täysin ihastunut ratsastuskoulun hulinaan ja ajoittain laiskanpulskeaan hoitohevoseensa, mutta aina toisinaan hän huomaa muistelevansa kisahoitajan roolin mukavia puolia. Hienot ja persoonalliset ratsut ovat tietenkin homman parasta antia, mutta kotitalliin saapumisessa ja hevosen sekä tavaroiden purkamisessa jo pimeän laskeuduttua ja muiden lähdettyä kotiin, on aivan omanlaisensa harras ja rauhoittunut fiilis. Adrenaliini sen sijaan kohisee korvissa hoitohevosen suorittaessa parastaan radalla ja onnellisen ratsukon vastaanottaminen kentän portilla on aina yhtä tyydyttävää. Välillä radalta taas saapuu pettymyksen ja väsymyksen kyyneleitä nieleskelevä ratsastaja, jolle paras lohdutus sillä hetkellä on ystävällinen naama ja kannustavat sanat.
Pyry toimi usean vuoden siskonsa kisahoitajana ja on tottunut kisoissa ravaaja. Kisahoitajan pestistä vain alkoi ilo kadota homman muuttuessa liian vakavaksi ja veren maun ilmestyessä suuhun. Salman ja Bonnien kisaamisesta paistaa se, että tärkeintä on osallistua ja työskennellä rennosti mutta päättäväisesti eikä Salma aseta omaa menestystään missään tilanteessa ratsunsa hyvinvoinnin edelle. Tällaisen parivaljakon tiimiin olisi ilo päästä osalliseksi!
Pyry ei ole mitoiltaan päässyt venymään liian pitkäksi pienemmänkään ratsun selkään, mutta vielä toistaiseksi vähän epävarmana ratsastajana muunkinlainen liikuttaminen onnistuu. Tätä tottunutta verryttelytaluttelijaa ei pelota räntäsade, kylmät viimat eikä paahtava aurinkokaan! Bonnien herkkä ja eloisa luonne on sellaista mihin Pyry on tottunut ja hän osaa arvostaa selkeästi oman mielipiteensä ilmoittavia eläimiä. Vaikka se mielipide olisikin välillä ei niin hyvin päivän suunnitelmiin ja aikatauluihin osuva! Kaupan kassalla istuminen on vihdoinkin kerryttänyt tiliä sellaiseksi, että autokoulu on jo suunniteltu aikatauluihin ja kaikenlainen traileritreeni peruutuksineen ja muine koukeroineen on myös lähitulevaisuudessa edessä. Lisäksi kimon karvan puhtaana pitämiseen on takataskussa useampikin käytännön niksi jo valmiina odottamassa…
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 13, 2015 21:54:30 GMT 2
tutkiskelin seppeleen ilmoitustaulua. Tongin tallikassistani ponnarin ja otin paperilappusen käteeni, aikeissa heittää sen roskiin. Mutta sitten, silmiini pongahti: -Bonnie etsii kisahoitajaa. WOW! Nyt kyllä haen ponille kisahoitajaksi.
Kuka? Laila on ponikokoinen, noin 145-154cm pitkä iloinen mutta ujo pesunkestävä heppatyttö, joka rakastaa ponien hoitamista ja ratsastelua. Syntynyt 1999, joten ei omista ajokorttia. On ollut hevosten kanssa tekemisisssä jo taaperosta, joten hallitsee hyvin hoitotoiminpiteet, ja pärjää temperamenttisillekin tapauksille. Käy tallilla lähes joka päivä, mutta tässä tapauksessa noudattaisi sääntöä, ettei hoida Bonnieta muulloin kuin kisoissa. Laila omistaa täysin suorat vaaleat hiukset ja ruskeat silmät. Vaatteina aina turkoosi ruudulliset ratsastushousut ja vaaleanpunainen conversen huppari, sekä converset. Käyttää hiuksissaan punaista teddy pantaa. Pisamiakin on. On ihaillut Bonnien ulkonäköä ja luonnetta pitkään, ja unelmoisi voivansa kirjoittaa jotain hoitopäiväkirjaan!
Miksi Bonnie, miksi minä?
No. Bonnie on aivan upea tapaus, ja uskon että kokokin olisi minulle melkein Bonnien kokoiselle juuri sopiva, joten loppujäähdyttelytkin onnistuisi. Bonnie on yksinkertaisesti mahtava paketti, ja olisi siis ilo saada kisareissuilla sitä hoitaa. Olen aina yrittänyt löytää hoitajahaut-osiosta jotain, ja tämä oli se ensimmäinen jonka näin. Tähän ei edes tarvittu pakolla hoitajakurssia! Mutta miksi juuri Laila... Miksi ei? Olen odottanut hoitohevosta seppeleestä kauan. Ja nyt kisahoitajaksi tuli tilaisuus. Se olisi upeaa puuhaa. Voisin harjata ja puunataa kisoissa Bonnien miten upeaksi vaan, ja kuuntelisin toki Salman neuvoja kaikkeen kisoissa. Ja Bona on kimo, niiden puunaamisesta ja harjaamisesta Lailuska unelmoi, sillä rakastaa pitää hevoset puhtaana ja käyttää niihin aikaa, ja kimon kanssa siihen tulisi mahdollisuus.
Onnea kaikille hakijoille, Bonnie ansaitsee parhaan kaikista!
|
|
Juuso
Uusi ihmettelijä
|
Post by Juuso on Mar 14, 2015 2:15:47 GMT 2
Bonnien kisahoitajan pestiä havittelis tällä kertaa Juuso. Vahvasti estepainotteinen, 22-vuotias esteratsastajaperheeseen syntynyt jäpikkä sopii paremmin kuin hyvin Salman toivomiin kriteereihin. Piitkä hevostausta, etenkin juuri kilpahevosten parista antaa hyvät mahikset prinsessa-Bonnin käsittelyyn.
Kerrotaampas alkuun lyhkäisesti taustaa. Juuso on Cellan jonkinmoinen ”puoli-subi”. Idea Juuson hahmosta on Cellan luojan kaikista vanhimman virtuaalikaverin, ja hänen hahmonsa se periaatteessa on edelleen – kyseinen taustapiru ei kuitenkaan halua mitään stressiä enää v-hepoista, vain satunnaista kirjoittelua, ja siksi hahmo laitettiin ikään kuin Cellan kylkeen. Juuson taustalla on siis näpyttelemässä kaksi rikollisen nerokasta mieltä, mikäs sen parempaa!
Sitten asiaan.
Juuso Lumme on entisen olympiatason esteratsastaja Aarno Lumpeen poika, neljän veljeksen katraan vanhin. Isältä on imeytynyt vahvaakin vahvempi hinku hyppäämään, ja sitä nuorimies tekeekin päivät pitkät aina 150 sentin radoille saakka. Isänsä huippuunsa viritetyillä, tulisilla kilpahevosilla ratsastaminen ja niiden hoitaminen on tuonut rutkasti hevosenkäsittelytaitoja ja pelottoman luonteen. Juuso asusteli reilun vuoden Saksassa työskennellen ja valmentautuen suurella estetilalla, mutta palasi aivan vastikään Suomeen kyllästyttyään pelkkien kopukoiden ympärillä pyörivään elämään. Jätkä asuu toistaiseksi vanhempiensa hevostilalla Liekkijärven naapurikunnassa.
Juuso on aivan vaalea, niin hiuksiltaan kuin iholtaan, ja jäänyt vain 167-senttiseksi. Lyhyys ei ole jätkää koskaan haitannut, koska se on helpottanut aina haaveissa ollutta ratsastajan uraa. Huomattavimpana tuntomerkkinä toimii aivan jäänsiniset silmät.
Nuorimies on luonteeltaan melko viileä ja yleisesti kohtelias, joissain tilanteissa jopa vähän huumorintajuton, mutta jos jonkun kanssa alkaa synkata voi Juusosta saada irti todella paljon. Rikkaan elkeet näkyvät Juuson käytöksessä usein – poika on järjettömän huono häviäjä ja tottunut saamaan kaiken mitä haluaa. Häneltä ei juurikaan löydy tervettä kunnioitusta ketään tai mitään kohtaan lukuunottamatta kovalla nyrkillä poikansa kasvattanutta isäänsä. Hevosten kanssa osaa kuitenkin asiansa vuorenvarmasti – sitä eivät voi kiistää edes ne, jotka eivät pidä Juusosta pätkän vertaa.
Bonnie sopisi hyvin Juuson hahmolle – tammat ovat olleet aina ehdottomasti lähimpänä pojan sydäntä. Sen kauneus ja lahjakkuus ja niin perinteiset kilpuritamman elkeet ovat Juusoa houkuttavia ja suorastaan kotoisen tunteen tuovia asioita. Hahmon taustapiru(t) ovat myös molemmat tykästyneet kauniiseen kimoon poniin – kilpahoitajan pesti toisi toiselle meistä täydellisen paineettoman hoitoratkaisun, ja toiselle ihanaa vaihtelua ja uutta näkökulmaa kirjoittamiseen!
Ajokortti ja trailerinkuljetustaito check! Voisin kuvitella, että Juuson ja Salman persoonat pelaisi hauskasti yhteen – ainakaan ei kisamatkoista väriä puuttuisi….
Me jäädään oottelemaan Salman päätöstä. Vaikkei tällä kertaa tärppäisikään, Juusoa sivuutetaan varmasti Cellan tarinoissa. Onneja kaikille!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 14, 2015 8:53:08 GMT 2
Bonnien kisahoitajan pestiä havittelee Naatti, parikymppinen naisenalku virtuaalisesta Varsinais-Suomesta. Hevostaustaa takana löytyy jo viidentoista vuoden verran, joka pitää sisällään muutamat hoitohevoset, monet estevalmentautumiset ja kisaamista. Mutta nyt luulen että olisi jo aika asettua aloilleen oman estekilpailemisen suhteen, ja päästä kilpailuarkeen mukaan kisahoitajana.
Tosin, Naatti on siis kahden vuosikymmenen ikäinen nuori naikkonen, hyvin aurinkoinen ja huumorintajuinen tyyppi. Positiivisuutta riittäisi vaikka muille jakaa, mutta myös tempperamenttia ja rohkeutta löytyy yllin kyllin. Naatti on innokas ystävystymään uusien ihmisten kanssa, jossa positiivinen ja seurallinen luonne avittavat hirmuisesti. Naatti rakastaa kisoissa käymistä, paikan jännittynyttä tunnelmaa ja kilpahevosen valmistelua suoritukseen. Toisinaan on kuitenkin kiva ihan vain lähteä käppäilemään metsään ja rauhoittua. Naatti pyrkii tekemään jok' ikisen asian mahdollisimman huolellisesti, parhaansa mukaan.
Ulkonäöltään tämä kisahoitajaehdokas on seuraavanlainen; varustettu punaoransseilla pitkillä hiuksilla, vihreillä silmillä ja hymykuoppaisilla pisamakasvoilla. Trendikkäät silmälasit kuuluvat toki asiaan, ja tallityyliin kuuluu miltei aina farkut. Kesävarustukseen sisältyy aina periamerikkalainen stetsoni ja topit, talvisin taas toppatakit ja pipot. Pituutta Naatilta löytyy vaivaiset 157cm, mutta tässä tapauksessa on lyhyydestäkin jotakin hyötyä.
Bonnie. Kysymys kuuluu, miksi haen juuri kyseiselle ponineitokaiselle kisahoitajaksi? Ja vastaus kuuluu lyhykäisenä, koska se on mukavan oloinen ponineito ja kisahoitajan pesti on älyttömän kiinnostava. Mutta lyhykäiset vastaukset eivät riitä, jos oikeasti haluaa edes mahdollisuuden tähän hommaan, joten pidentäkäämme hituisen tätä lausetta. Bonnien kisahoitajaksi haen, koska se lukeutuu suosikkiratsuihini Seppeleessä. Olen seurannut sen elämää jo pitkän aikaa, Bonnie on ehdottomasti yksi kiehtovimmista ponitapauksista ikinä! Säpäkkä ja tempperamenttinen, ponimainen luonne lähentelee täydellisyyttä, puhumattakaan tamman upeasta ulkonäöstä! Haen myös siksi, niinkuin edellä jo mainitsinkin, on kisahoitajan pesti älyttömän kiehtova, mukava mahdollisuus rentoon virtuaaliharrasteluun, mahdollisuus olla Bonnien hoitaja, jollakin tapaa ainakin.
Ja sitten, vielä tähän hakemuksen loppupuolelle, ehkä vaikein asia hakemuksen kirjoittamisessa, miksi juuri minut pitäisi valita? Rehellisesti sanoen, minulla ei taida olla edes vastausta tähän. Luotan vain siihen, että olen kirjoittanut vakuuttavan hakemuksen ja se saa minut kisahoitajan pestiin. Mutta sen vannon, kautta kiven ja kannon, että lupaan olla Bonnielle sen ansaitsema, tunnollinen kisahoitaja, joka ei jätä asioitaan puolitiehen, on aina valmiina auttamaan, kun apua tarvitaan. Sen minä vannon, kautta oman henkeni.
Tässä tämä hakemus taisi sitten olla, vielä ekstrana loppuun, että ajokortti löytyy ja on lupa ajaa traileria. Nyt vaan peukut ja pottuvarpaat pystyyn ja odottelemaan tuloksia. Kiitos Salmalle edes tästä hienosta mahdollisuudesta, kiitos tuhansittain!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 16, 2015 12:24:33 GMT 2
Nimi: Patrik Juhani Arakoski Syntymäaika: 18.2.1996 Lisätietoja: Omistan mopokortin, sekä kevarikortin. Ei ole lähtenyt kortti vielä kertaakaan. Pari huomautusta, ei pahoja. Olen ajanut autoa parin kerran kotipihassa vanhemman avustuksella. Siis, mitä?? Eikö tää ollutkaan autokouluhaku???!!! Miten mä nyt näin oon erehtyny.. Mutsk, joka on aina pitänyt mua tyttönä, koska toivo tyttöä, ei poikaa pakotti mut hakee tähän. Faija ei ees oo elos enää, eli sekää ei voi vaikuttaa. Luulin hakevani autokouluun kute mutsi sano, mut ei sit. Mul on vaik minkä verra kokemusta hepoist, koska mua on pienest pitäe roudattu tallil mukana. En erikoisemmin oo kiinnostunu hevosist, mut ajan vietteenä ihan jees. Toisin sanoen haen tätä mutsin pakottamana. Osaan käsitel hevosia hyvi, koska oon koulutellu meijä vanhoi konei paljo. Mul o kokemust jonki verra ratsastuksest, mut erikoise tasokas mä en oo. Mitä ny ratsukouluttanu näit konei helppo beehe astikka. Mut mutsin mukaa Mutsi toivoo nii piruste et mä pääsisi tähä hommaa, ja jos en pääse menetän mun mahollisuudet hankkii autokortti, eli ois hienoo päästä. Tallil pääsen liikkuu millo vaa tarttee ku mopoki on, jos hyvä tuuri käy nii autokorttiki löytyy jo pia. En tiiä miten piäntä tän konin hoitajaks meinasis mut meikä on semmone 168cm pitkä ja en mä mitään järkyttävii määrii paina. Et jos tämmöne kitukasvune jätkä kelpaa . Haen just täl ponil osaks koska mutsi arvostaa kisahoitajii eniten. Osaks siks, et meil on ollu ratsuponei. Ja osaks siks, et oon nii pätkä et on helppo liikuttaa pienempii tapauksia. Mun on vaa luontevampi jeesii ponejen kaas ku semmosten isompien. Sormet ristis mutsi tos vieres auttaa mua kirjottaa hakemust, eli hyväksymist meille vaa ;D! Kato vaa näyttöö täältä näi: ruolampi.proboards.com/thread/61/bellan-iv-kirjanimellä Cora oon kirjotellu.
|
|
|
Post by Salma on Mar 18, 2015 13:51:48 GMT 2
Huomaa muutos aloitusviestiin: haku päättyy lauantaina 21.3.!
|
|
|
Post by Salma on Mar 22, 2015 13:38:23 GMT 2
Hurjan tasaväkisten hakjoiden joukosta Bonnien kisahoitajiksi on valittu Juuso ja Naatti!
Kiitos kaikille hakijoille!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 22, 2015 14:47:07 GMT 2
Wautsi, ihan mahtavaa tulla valituksi! Tieto tämän päivän harjoituskoulukisoista tuli perille, voisihan tässä tämän päivän aikana jo näistä kisoista kirjoitella! : )
|
|