|
Post by Anne on Sept 30, 2013 8:56:34 GMT 2
PV-tamma Myntti etsii itselleen päättäväistä hoitajaa. Myntti on monipuolinen hevonen, jolta taittuu sekä western että englantilaistyyppinen ratsastus. Maastovarma tamma sopii kaikenlaisille ratsastajille. Tiukemmissa koulu- ja esteväännöissä tarvitaan kuitenkin päättäväisyyttä ja taitoja, jotta tamman saisi kulkemaan oikein. Myntti onaika tammamainen ja reagoi herkästi hormonimuutoksiin ärhentelemällä niin ihmisille kuin muillekin hevosille. Hoitajaksi otetaan:- Hoitajakurssin suorittanut henkilö - ( tai) annetaan myös toiseksi hoitsuksi (myös subhahmon) pitempään kuin 5 kk hoitaneille. Hoitajahaku ratkeaa, kun sopiva hoitaja löytyy.Hakemuksessa kerro itsestäsi ja mitä hoitaminen Myntin kanssa tulisi olemaan. =)
|
|
Iiris
Uusi ihmettelijä
|
Post by Iiris on Sept 30, 2013 13:43:40 GMT 2
Myntin hoitajaksi? Melkein kiljuin innosta, kun luin Myntin tulleen hakuihin! Selailin Pellan haun ratkettua Seppeleen hevosia unelmoiden hoitajan pestistä. Silmiini pompahti pari unelmien hoitohevosta (kun siis tiesin etten päässyt Pellan hoitajaksi) joista yksi oli Myntti. Tietysti Myntillä oli jo hoitaja, mutta unelmoida saa. Toivoin, että se vapautuisi joskus.
Mynttiä pystyisin hoitamaan "helpommin" kuin pikkuponeja, sillä isommilla ratsuilla itsekin oikeasti ratsastelen. Entinen hoitohevoseni IRL oli todella, todella tammamainen, ja siitä piirteestä minä juuri pidän! Minusta on mukavaa, että hevonen kertoo oman mielipiteensä asioista, ja mielestäni tammamaiset hevoset sen tekevät. Tämän entisen hoitohevoseni kanssa opin silloin myös vääntämään kättä asioista, joten tarinoihin tulisi sen puolesta realistisuutta.
Viime hakemuksessa kerroin itsestäni jo aika paljon, mutta koska tämä Seppeleen kävijäni ei ole vielä oikein muotoutunut, se saa vähän muuttua. Nostelen siis Iiriksen pituutta ~170 cm, mutta pysyy kevyenä joten myös hieman pienemmillä poneilla voi siis joissain määrin ratsastaa. Iiris on aluksi vähän ujo ja hiljaisempi tapaus, mutta tutustuessaan pirteä, äänekäs ja iloinen. Hän ei lähde ihan kaikista hulluimpiin ideoihin yleensä mukaan ja iloitsee myös, vaikka katsoisikin muiden riemua sivusta. Ratsastaessa Iiris on enemmän koulupainoitteinen, mutta tykkää hyppäämisestäkin silloin tällöin. Maastoilusta Iiris nauttii tietysti kentällä hyörimisen sivussa. Iiris on hoitaessa tarkka ja huolellinen, hevosta ei viedä käytävältä karsinaan ennen kuin karva kiiltää eikä likatahroja näy.
Minä en jälleen kerran keksi tähän mitään, mutta toivoisin etten silti menettäisi heti mahdollisuuksiani! Toivotan onnea kaikille Myntin hakijoille, vaikka Anne valitsisi kenet tahansa, hän valitsisi juuri oikean hoitajan Myntille!
|
|
Minttu
Uusi ihmettelijä
Koulutaso: HeA
Estetaso: 70 cm
|
Post by Minttu on Sept 30, 2013 14:47:48 GMT 2
Miksi juuri Myntti?
Myntti vaikutti juuri siltä oikealta. Se on kiltti ja oikea monitoimipolle, jollaista haen ensimmäiseksi hoitohevosekseni täällä. Mielestäni tammamaisuus on tammoissa luontainen piirre, joka on suotavaa. Olen aika uusi täällä, ja Myntistä tulisi täydellinen hoitohevonen. Se on ihastuttava kaikkine luonteenpiirteineen ja ruurine, herkkine silmineen. Myntin kanssa aikoisin harjoitella maastakäsittelyä, maastoilla ja treenailla koulua, sekä tietenkin viettää paaljon aikaa sen kanssa ja rapsutella sitä. Esteitäkin ajattelin harjoitella vähän, mutta ne eivät ole suurin intohimoni.
Miksi juuri Seppele?
Seppele on kaikista ihastuttavin ja realistisin virtuaalitalli, jota tämä maa kantaa. Sen ilmapiiri, hevoset ja talliporukka ovat jotain suurenmoista. Se on niin aito, että voin oikein kuvitellä mielessäni Seppeleeen tallin, hevoset ja hoitajat. Seppele on monitoiminen ja aktiivinen virtuaalitalli, jolla on erittäin mukava ja ystävällinen ylläpitäjä . Seppeleen hevosten kuvat ovat suurenmoisia, ja kun koulussa oli teemana ystävyys ja ilo kuvistyössä, niin eikun Seppeleen sivuille Galleriasta mallia ottamaan...
Entä millainen on Minttu?
Minttu on iloinen ja aktiivinen 10- vuotias tyttö, jolta löytyy pituutta 150 cm. Hän on vieraiden ihmisten lähellä ujo ja hiljainen, mutta kun hänet oppii tuntemaan, hänestä paljastuu puhelias tyttö. Mintulla on mustat silmälasit ja vaaleat hiukset, jotka ovat tallilla joko kahdella letillä tai poninhännällä. Minttu on harrastanut ratsastusta viisi vuotta, mutta takapakkia tuli kaksi vuotta sitten, kun Minttu sai laukkapelon pudottuaan selälleen. Nyt hän on saanut tuntuman laukkaamiseen, ja on kehittynyt jonkun verran. Minttu on enemmänkin koulu ja maastopainotteinen, eikä juurikaan välitä esteistä.
Nyt sitä odotellaan sormet ristissä, onnea tietysti muillekkin hakijoille!
|
|
|
Post by Luna on Oct 1, 2013 8:25:12 GMT 2
Miksi juuri Seppeleeseen? Talli on se tekiä joka herätti minussa innoskuksen tähän virtuaalitalleiluun, ja Seppeleen kuvat ja kaikki ovat niin mahtavia. Tämä on lyhyesti miksi haluan tälle tallille.
Miksi Myntti? Se vaikuttaa sellaiselta heposelta jonka kanssa voisi puuhailla kaikkea kivaa ja kun tämä tamma hallitsee westerninkin. Tässä olisi juuri sellainen hevonen joka oikeasti tuntuu siltä että tätähän voisi hoitaa vaikka kyseessä ei ole poni joihin olin tottunut. Onhan tämä hevonen hieman tammamainen mutta kyllä luulisin pärjääväni oikein hyvin.
Entä minä? Olen 13v tyttö joka rakstaa kaiken karvaisia heppoja. Olen pääasiassa touhunnut ponien parissa mutta ei se tee hevosista mahdottomuutta. Pituutta on vain 145cm joten sitä tulisi ehkä ainoa ongelma tämän tamman kanssa. Minulla on puolipitkät tumman rusketa hiukset ja sinertävät silmät. Luonteestani senverran että ole iloin ja avoin sen vuoksi minuun on helppo tutustua
|
|
Julie
Uusi ihmettelijä
Koulutaso: HeB
Estetaso: Re: 100cm
|
Post by Julie on Oct 2, 2013 16:22:22 GMT 2
Myntille hoitajaksi
Mietin vain hetken haenko Myntille hoitajaksi.
Miksi juuri Mythirl Dagger?
Myntti on kaunis ja kuulostaa kivan oloiselta tammalta. Se on myös todella monipuolinen, westernkin hoituu. Myntti ei ole edes kovin korkea, joten sen kanssa voisi puuhailla maastakäsinkin. Tammamaisuus ei haittaa. Ihastuin erityisesti monipuolisuuteen ja luonteeseen. Ei kuulosta ihan automaatilta, eikä potkittavalta. En ole mkään todella hyvä ratsastaja, joten Myntin taso on loistava minulle. Myntti vaikuttaa sellaiselta jota olen etsiskellytkin..
Kuka on Ellie?
Olen juuri 14-tayttänyt iloinen ja avoin tyttö. Hepoista kokeumusta löytyy 6-7 vuotta. Pituudeltani olen n. 155cm. Rakastan puuhailla kaikenlaista hevosten kanssa ja hypätä esteitä. Pidän myös koulusta, sekä maastoilusta. Osaan olla napakka ja päättäväinen hevosten kanssa. Aluksi saatan olla ujo, mutta ajan kanssa reipastun ja minusta tulee kaikkien kaveri ja todella energinen.. Olen ratsastanut virallisesti 6 vuotta, ja kisannut niin esteillä kuin koulussa. Re'ni on 100cm ja koulussa tasoni on HeB.
Onnea muillekkin hakijoille! (:
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 2, 2013 19:16:05 GMT 2
Hei! Olen yrittänyt katsoa olisiko "hevosenhoitokursseja" tulossa,sillä haluaisin niin kovasti Myntin hoitajaksi. Olen käynyt jo pitkään Seppeleen sivuilla ja ihaillut ihania hevosia,mutta en ole noista kursseita nähnyt tiedotteita. En nimittäin ole vielä käynyt kurssia...haluaisin silti niiiiiiin kovasti hoitajaksi. Olen ollut ennen eri talleilla hoitajana,joten kokemustakin oisi...
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 2, 2013 21:16:58 GMT 2
Miksi näin? Mahtavaa! Olen odottanut tätä kauan! Olen Kissi, jo vuosia bittimaailmassa ollut ihminen, jolla on ollut pari talliakin, mutta nykyään vain omalla bittiponilla sivut. Iältäni olen 14. vuotta (kohta) ja harrastusta olen harrastanut vasta 5 vuotta. Silti minusta löytyy intoa ja maalaisjärkeä joka hommiin. Myntin haluaisin hoitsukseni siksi koska haluaisin hoitaa jotain hevosta, koska bittiponini on ihan poni, ettei mikään hevonen ole... joten, eikös vaihtelu tee hyvää? Olisin säännöllinen kirjoittaja, eli ilmoitan jos on jotain käynyt tms. ja kirjoittelen kerran viikossa ellen pahemmin innostu tästä paikasta, eli kirjoittaisin melki joka toinen päviä. Olen varma että olisin sopiva Myntille, sillä treenauspäiviä sekä rennompia päiviä osaan hallita.
Vaikka tämä pätkä olikin lyhyt, en ole pelkkä ruipelo joka ei ymmärrä mitään. Tosin sanomani mukaan bittimaailma on mulle jo tuttu ja kirjoitan hyviä, kohtuu pituisia tarinoita (:
- Kissi
|
|
|
Post by Karoliina on Oct 4, 2013 10:19:26 GMT 2
Heissan! Olen jo pitkään haaveillut paluusta takaisin virtuaalihevostelun pariin, mutta oma elämä on ollut jo useamman hetken niin täynnä kaikkea, ettei se ole ollut ajankohtaista. Nyt elämäntilanne näyttää viimeinkin siltä, että haaveiluni voisi käydä toteen. Eli, täällä tosiaan kättänsä innokkaasti heiluttelee Karoliina, monelle vanhemmalle seppeleläiselle tuttu kasvo. Ainakin toivon mukaan c;
Miksi minä Myntin hoitajaksi?
Ellen aivan väärin väitä, olin jo silloin Seppeleessä hoitajana, kun Myntti syntyi. Se ei kuitenkaan aivan alusta asti ollut suosikkihevoseni, mutta pikku hiljaa rupesin salaa ihastelemaan tammaa. Ehkä syynä voi minimaalisesti olla myöskin se, että se jotenkin kaukaisesti muistuttaa edesmenneestä Marista, joka oli minulle aikoinaan todella tärkeä pikselipolle. Johtuneeko samasta rodusta vai mistä, tiedä sitä sitten. Olen jo useamman vuoden ennen taukoiluani virtuaalimaailmasta hoitanut vähän "lällynlää poneja", joten välillä voisi olla erilaista hoitaa vähän kipakampaa kaviokasta. Plussaa siis on se, että tammalta löytyy tietynlaista luonnetta, sillä olen itsekin aikamoinen jääräpää tarvittaessa. Myös Myntin erikoistuminen westerniin on omalla tavalla kiehtova, sillä itselläni ei ole kyseisestä lajista oikein minkäänlaista kuvaa. Mutta olen ollut kuitenkin hyvin kiinnostunut opettelemaan lajin salat, tosin tähän asti myös ollut todella laiska aloittamaan opettelua, heh. Ja mikä parasta, Myntti voisi sopia todella hyvin tällaiselle puskaratsastajalle!
Miksi juuri Seppele?
Niin no. Tulihan täällä hoideltua useampi vuosi tavalla tai toisella tärkeiksi muodostuneita pikselihevosia ja kyllä Seppele tuntui alusta asti toiselta kodilta. Olisi kiva myös päästä tutustumaan uusiin ihmisiin, joita täällä on ihan huuurja määrä! Ja tottahan toki sitä kaipailee takaisin paikkaan, jossa on tuntenut olonsa kotoisaksi, eiköstä vain?
Ja kuka kumman Karoliina?
17 vuotta, mustat hiukset, 157cm pituuden, siniset silmät ja rempseän luonteen omaava tytteli. Eli ei nyt kauheasti vuosien saatossa suuria muutoksia ole tapahtunut. Viihtyy siis nelijalkaisten elukoiden parissa hitusen paremmin kuin ihmisten ja tietenkin puhelias sille päälle sattuessa. Karoliinahan on vannoutunut puskaratsastaja, joka harvemmin jaksaa panostaa este- tai kouluratsastukseen. Suht pitkäpinnainen tyttö on myös tarvittaessa todella kiivas ja riitaisa, mutta leppyy nopeasti. Tottakai myös avulias, ei jätä edes pahinta vihamiestään pulaan. Karoliina on myös vannoutunut kasvissyöjä, joka rakastaa ruokaa ja siitä puhumista. Ainakin niin kauan kuin joku kehtaa mainita ärsyyntyneensä siitä.
Kuka Karoliinan takana?
Taivaanrannanmaalari, pöytälaatikkokirjailija, jolla on piirtämisen suhteen peukalo keskellä kämmentä. Aloitin juuri lähihoitajan opinnot ja päivät ovat menneet koulun penkillä istuessa. Paras tapa siis tällä hetkellä koulukiireiden keskellä on rentoutua asettumalla tietokoneen ääreen ja antaa näppäimistön kolista. Tosin tämän hetken kirjailuni eivät ole edenneet suuntaan eikä toiseen, sillä tietynlainen punainen lanka on uupunut. Pitäisi olla jotakin, mihin panostaa enemmän. Siksi virtuaalihevostelun pariin palaaminen on tällä hetkellä ollut suuri haave. Niin, ja tokihan sitä on niin pixeliponien kuin oikeidenkin hevosten parissa tullut vietettyä useamman vuoden aikaa. Tällä hetkellä en ratsasta oikeassa elämässä, joten virtuaalihevoset ovat olleet ainoa "linkki" hevostelun maailmaan. Tarinanäyttöä on varmasti vielä useampi sivu ja päiväkirja tallella, joten niitä en tähän lisäile.
Tästä hakemuksesta ei sen pidempi tullut, mutta toivon mukaan kaikki tarpeellinen ja oleellinen asia tuli ilmi (: Toivotan onnea jokaiselle hakijalle, toivottavasti onnistaa!
|
|
|
Post by Anne on Oct 4, 2013 12:10:58 GMT 2
Karoliinan hakemus vakuutti tällä kertaa niin paljon, että tervetuloa remmiin!!
---
Kiitokset myös muille hakijoille. Seppele siirtyy hetkeksi staattisempaan tilaan, jossa emme ota tämän vuoden puolella enää uusia hoitajia tai yksityisiä (vaikka paikkoja vapautuisikin). Rennolla mielin harrastelen itsekin tässä muun elämän hullunmyllyn ohella. =)
|
|