|
Post by Anne on Aug 28, 2013 12:58:50 GMT 2
Syksyn hoitajahauissa ovat mukana: Alex Odelien yksityinen, Alex, kaipaa taitavaa ja aktiivista hoitajaa sekä liikuttajaa. Hevonen käy jonkin verran myös tunneilla.Huiska Suomenhevosten ystävää hemmotellaan, kun pääsee hoitamaan liinahtavaa Huiskaa. Perussuokki kaikilla tapaa. =)Pella Osa-aikaeläkeläinen Pella sopvii hyvin vasta-alkajille, mutta myös kokeneemmat ovat tervetulleita ponia paappoamaan. Tamma vaatii paljon rentoa liikutusta tuntipäiviensä ohella. Ennen hoitajaksi hakemista:Hoitajaksi hakijan ABC tiivistää hyvin sen, mitä hoitajistamme haemme: reipasta, raikasta asennetta ja aitoa innostusta. Kerro siis hakemuksessasi: - hiukan hahmostasi - miksi haluat juuri sen tietyn hoitohevosen (- mahdollisia kirjoitus/piirtonäyttöjä - nämä eivät ole ehdottoman oleellisia) Seppeleen nykyisillä hoitajilla etusijalla vaihto-oikeus, joten haussa saattaa tulla muutoksia! Myös nykyisten sebeläisten sub-hahmot voivat hakea hoitajaksi. Vaihto- ja sub-oikeus on hoitajilla, jotka ovat hoitaneet pitempään kuin 5 kuukautta.
|
|
|
Post by Pihla on Aug 29, 2013 6:50:41 GMT 2
Kun selasin taas kerran Seppeleen sivuja, huomasin uudet hoitajahaut. Luin, että eräs todella ihanan pörröinen otus hakee hoitajaa.
Miten voisinkaan jättää tilaisuuden käyttämättä ja olla hakemmatta hoitajaksi Pellalle. Toisinsanoen ihastuin tuohon poniyksilöön totaalisesti. Esteitä ja maastolenkkejä rakastavalle Suuvalle Pella olisi juuri täydellinen valinta. Poneja rakastava Suuva tykkää siis rakastaa pörröisiä pikkuponeja, kuten Pellaa, vaikka tamma ei olekaan hirveän pikkuinen. Ulkomuodon lisäksi Pella voisi olla mielenkiintoinen yksilö hoitaa, koska kyseessä on melko vanha poni. Vaikka Suuva onkin melko rohkea ja huimapäinen, hän kaipaa sitä jotain johon voi luottaa. Pella saattaisi olla siihen oikea poni. Tunneilla taluttaminen, karsinoiden siivous ja takkuisen talviturkin selvittäminen eivät ole Suuvalle ongelmia, koska hän rakastaa kaikkea mitä hevosen kanssa voi tehdä, kyllä, myös lannan luontia. Aloittelijoiden opettaminen ja auttaminen ovat Suuvalle jo tuttua puuhaa ja hän yrittääkin olla kaikille todella mukava.
Kukas täällä nyt sitten Pellalle hakee hoitajaksi? Noh, minähän se taas, Suuva. Tuttu näky - hakemassa hoitajaksi aina jollenkin. Suuva on 15-vuotias lyhyt tyttö. Hän on juuri sopivan lyhyt ratsastaja Pellan kokoiselle ponille. Suuva on vain 155cm pitkä, ikuinen ponityttö siis. Hän on ratsastajana melko taitava ja hallitsee hiukan hankalammatkin tapaukset, ja vanhat ponit. Ja kuten jo mainitsinkin, Suuva rakastaa tehdä rentoja maastoretkiä luonnon helmaan ja toisina päivinä hyppiä esteitä. Kouluratsastus ei ole niin Suuvan juttu, mutta senkin hän osaa. Suuvan liikutus Pellan kanssa olisi sellaista rentoa menoa vaikka ilman satulaa. Luonteeltaan Suuva on hyväntuulinen, huumorintajuinen ja rauhallinen, tarpeen tullessa myös "itsepäinen". Plussana se, että Suuvaan on helppo tutustua. Hänellä on melko tummanruskeat, suorat hiukset jotka kainaloihin asti. Pitkä otsatukka on hienosti vedetty sivuun.
Paikka johon ihastuin täysin, Seppele. Aina kun etusivulle tulee uusia kuvia, katson niitä suu auki. Kuvat ovat yksinkertaisesti todellatodella hienoja. Tallin lämminhenkisyys vie mukaansa ja paikkaan on pakko ihastua. Tai ainakin minulle kävi niin. Hoitajat, ylläpitäjät ja kaikki ihmiset ovat täällä niin mukavia, ainakin sellaisen käsityksen minä olen saanut.
Tässä oli toivottavasti kaikki tarpeellinen. Onnea muille hakijoille!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 29, 2013 13:57:37 GMT 2
Mä haluisin Pellan tai Huiskan hoitajaksi. Multa löytyy kokemusta... Olen hoitanut muutamaa hevosta.Kaisa on 15 vuotias ja ikäisekseen aika lyhyt(154cm). Ja voisin myös käydä tunneilla. Haluan tänne hoitajaksi,koska tämä talli vaikuttaa todella mukavalta paikalta.Haluaisin hoitaa Pellaa,koska se vaikuttaa oikein mukavalta ja kiltiltä.Ja Huiskaa taas sen takia koska se vaikuttaa sellaiselta kun suomen hevosen kuuluukin. Seppele on tosi kiva talli Kaisa joka haluaa hoitajaksi
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 30, 2013 23:22:35 GMT 2
Syyskuun hoitajahaut Heip! Sebe on ja pysyy kärpäspaperina ja minä kärpäsenä, koska irti päästäminen tuntuu lähes mahdottomalta. Olen häärännyt hakujen kimpussa tätäkin aiemmin, mutta nyt aukesi taas uusi ovi. Ilo-Huiska käänsi pään. Olen itse tällainen täysi-ikäiseksi ihme kyllä yltänyt naisenalku, joka omaa melko värikkään persoonan. Tottelen nimeä Alisa (vaihdos, Alysia oli hankala). Minkälainen päivä milloinkin, mutta pääasiassa sitä herkkistä ja kovista on sekoittunut aika sakeaan soppaan. Tyyppi joka tykkää nakutella pilvilinnoja ja vaipua omiin ajatuksiinsa aina tilaisuuden tullen, toisaalta taas vähän liiankin utelias ja rämäpäinen. Päälle 170-senttiä on mittarissa, ja olen melko hoikka ja muutenkin siro. Luotettavaa luonnetta ei kannata unohtaa, olkapäänä ja kuuntelijana toimin mielelläni. Vaikka toisaalta olen melko hajamielinen, hevosten parissa ei puutu tarkkuutta ja asenne muuttuu lähes täysin. Huumorintajua kyllä löytyy... vähän liikaakin. Vakiomerkki on, kuten aiemmin sanottu, vihreät silmät ja tummat hiukset. Minulla on kielikoru ja meikkaan kevyesti paikasta riippuen, babyfacesta on mainittu mutta enimmäkseen löytyy teräviä piirteitä. Ratsastuksen osalta voi minua sanoa kokeneeksi ja suht osaavaksi, tasoltani olen vahvassa helpossa B:ssä ja metriä on tullut hypättyä. Pidän lähes kaikenrotuisista hevosista, mutta persoonalliset hevoset ovat eniten mieleen. Valtava liketyskohde on hieman omalaatuiset tapaukset, pippurisuutta löytyy muttei kuitenkaan äärettömyyksiin asti. Harrastushistoriaa löytyy monen vuoden takaa, ja tietoa ja taitoa on kertynyt erilaisia hevosia kokeillessa. Heti Seppeleen foorumille päästessäni aloin katsella hoitajahakuja. Kaikki yleisimmät läpi kahlattuani päätin vilkaista syyskuun hakuja, ja nähdessäni siellä kolme suloisuutta en voinut muuta kuin vannoa että olen parin sekunnin päästä jo naputtelemassa. Alexista olin jo aiemmin innostunut kovasti, mutta paha paikka tuli kun Huiska kiri vierelle. Jouduin miettimään tovin ennen kuin päätös oli tehty - ja Huiskalle hakisin. Persoonallinen suomineito vaikutti jo alkuun juuri sopivalta vaihtoehdolta. Ratsastuksen paras osa ei ole laukkaaminen, jotten haittaisiko sekään että Huiska on ravihirmu. Vaikka kentällä viihdynkin, suokkipullasta saisi loistavan puskailutoverin ja treeniseuralaisen. Vaikka tamma ei ehkä osaavimmasta päästä olekaan, Huiskan kapasiteetti natsaisi sopivasti myös minun tasoni kanssa, eikä ajatusta latista yhtään se että tamma on suomalainen. (: Myös Alex vaikuttaa ihan mahtavalta hevoselta, ja toivottavasti joku innokas saa siitä hoitohevosen. Pellakin on oikein oiva alkeistuntien tähti ja monen tallilaisen suosikki, sekin ansaitsee huolehtivaisen puunaajan rinnalleen. Minun kohdallani pisimmän tikun vetää kuitenkin Ilo-Huiska. Enempää näpyteltävää ei taida nyt olla, lisää saa kysellä jos jotain jäi puuttumaan. Näyttöjä voi kurkkia Hestian hoitajahausta linkitettynä ja ilman. Nyt vain jännäilemään haun tuloksia, onnea myös muille hakijoille! - Alisa
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 31, 2013 13:27:16 GMT 2
Täällä taas. Ihastuin aivan totaalisesti pieneen pörröiseen Pellaan, jota olisi kiva myös kokeilla. Saisi vaihtelua isoon Eelaan.
Miksi Pella? Pella on todella suloinen ja ihana poni. Haluan vielä kokea jotain todella ihanaa pienen ponin kanssa ennen kuin olen liian iso niille. Pellalla on ihana luonne ja saisin myös ratsastettua rauhallisempia maastoretkiä kuin Eelalla. Esteitä olisi myös mukava kokeilla pienen ponin kanssa. Pellaan minä ihastuin heti kun näin sen harmi että sillä oli jo hoitaja, mutta onneksi pääsin nyt edes yrittämään. Onnea muillekkin hakijoille!
|
|
|
Post by Sandra on Aug 31, 2013 19:03:33 GMT 2
Itken täällä verta ja kyyneliä, kun aikani ei yksinkertaisesti riitä hoitamiseen. Kovin tekisi mieli hakea Alexille ja Huiskalle, mutta Seppele aktiivisemman hoitajan kuin mitä minä tulisin olemaan. Toivottavasti kolmikko saa hyvät hoitajat! eroon ette minusta silti pääse..
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 1, 2013 16:10:53 GMT 2
Hakemus <3 Elzu haluaisi hoitaa Huiskaa koko sydämmestään. Hän on iältään 11 vuotta ja pituudeltaan hän on 145 cm. Elzulta löytyy 3 vuotta kokemusta ratsastuksesta.luonteeltaan hän on huumorin tajuinen, mukava, luotettava ja ilopilleri. Hän olisi suunnaltaan täpinöissään jos pääsisi hoitamaan Huiskaa. Hänellä on olkapäihin asti vaalean ruskean väriset hiukset. Hänellä on harmaat silmät. Elzu on ollut hoitamassa paria hevosta läheiseltä tallilta ja päässyt sinne tunneille. Harmin paikka, koska se läheinen talli lopetettiin ja Elzu joutui lopettamaan, kunnes hän löysi Seppeleen! Seppele vaikutti Elzusta todella kivalta paikalta ja meni tekemään hakemuksen. Juuri nyt Elzu ei malta odottaa vastausta, saako hän tulla tänne! Olisin siis todella todella todella innostunut tästä! Kiitos jos vastaatte! Tuo Alex oli myös ihan kiva! Mutta eniten toivon Huiskaa<3 <3:Elzu
|
|
Julie
Uusi ihmettelijä
Koulutaso: HeB
Estetaso: Re: 100cm
|
Post by Julie on Sept 3, 2013 17:48:07 GMT 2
Heipsan ! Ensi kertalainenkin uskaltautui mukaan ! IRL : 12-vuotias tyttö, kokemusta hepoista 6-7 vuotta. Ikinä ei ole hoitanut kunnolla ja täysipäiväisesti, mutta kokemusta on ! Energinen ja iloinen, aikaa on tarinoille Rakastaa poneja, mutta hepatkin käy. Rempseä ja tunnollinen tallityttö. Joskus orjakin Piirtelee varmaan paintilla tai jollain netisät lyötyvällä ! Ei omista skanneria, tai piirtää käsin ja kuvaa kameralla. Laatu olisi HD ! URL : 14-vuotias iloinen ja avoin nuori neiti. Hevosista on kokemusta n. 7vuotta. Pituudeltaan n. 154cm, eli ponikoossa. Siksi hakeekin Pellalle taikka Huiskalle. Käy tallilla joka päivä, tai ainakin yrittää. Rakastaa ratsastamista, tallitöitä ja hoitamista. Omaa lempinimenä talliorja. Innokkaan hakemassa kaikille, suurimmaksi osaksi Huiskalle tai Pellalle. Enemm¨'n pinoittuu esteille, mutta jonkun verran tietenkin koululle. Miksi Huiska taikka Pella ? Neiti on ponikoossa, ja Alex on iso. Toki Alex'kin käy, jollei muita saa ! Pella olisi hyvä ensi hoitsu. Huiska kävisi myöskin, aikaa jäisi aina tunneille. Rakastaisi varmasti koko sydämmellään molemipia. Reippaana kävisi hoitamassa ja liikuttelemassa. Uskoisin, että aikaa riittäsisi varmasti !
|
|
Iiris
Uusi ihmettelijä
|
Post by Iiris on Sept 4, 2013 18:21:53 GMT 2
Pellalle tässä vain.. Mietin pitkään, pitäisikö minun alkaa hoitaa Seppeleessä jotakin hevosta. Pellan tullessa hakuihin innostuin täysin, nimittäin Pellahan on ollut pitkään yksi suosikeistani Seppeleessä. Olisi myös mukavaa, että pääsisi vähän aktiivisempaan paikkaan hoitamaan kuin Liekkijärven pihattotalliin. Alman kanssa junnaan vähän paikallaan - en oikein tiedä, mitä keksiä hiljaisessa pihatossa maastoilupainoitteisesta liikuttamisesta.. Olisi myös ihanaa saada pikkuponi hoitoponiksi, nimittäin en oikeassa elämässä pikkuponeilla oikein voi edes mennä. Miksi juuri Pella?Pella on kuulunut suosikkeihini jo pitkään. Ihana, harmaa ja pörröinen pikkuponi sopisi minulle hyvin. Kuten jo mainitsin, en voi hirmuisesti oikeassa elämässä pikkuponeilla mennä - olisi siis ihanaa, jos netin puolella saisi ratsastella pikkuponeilla! Pellan kanssa keksisin paljon tekemistä, sillä sen luonne ja yleisilme innostavat kirjoittamaan. Rakastan myös russeja yli kaiken! En oikein tiedä, mitä tähän kirjoittaisin, mutta Pella tuntuu kaikista näistä puolen vuoden hoitajahauissa olleista hevosista minulle sopivimmalta. En malta edes odottaa, että hoitajahaut ratkeavat! Ja kuka minä olisin?Iiris on 13-vuotias, pienikokoinen ja kevytrakenteinen tyttö. Hän on aina positiivisella mielellä ja hymyilee jatkuvasti. Iiris pitää ratsastuksessa monipuolisesti kaikesta, mutta suuret esteet pelottavat tyttöä hieman. Iiris on määrätietoinen ja käyttää järkeään. Hän on ahkera, eikä käytä aikaansa vain sohvalla lojumiseen. Iiriksen silmää miellyttävät pienet, pirteät ponit, vaikka hän menee mielellään millä hevosella tahansa. Minulla ei jostain syystä oikein ajatus kulje enkä jaksa väsymyksen takia edes miettiä mitään kovin paljoa, joten pahoittelut siitä! Olisi kuitenkin mukavaa päästä tämän ponin hoitajaksi, vaikka se saa varmasti kenestä tahansa hyvän hoitajan!//Ainiin, jos nyt pääsisin Pellalle hoitajaksi, en jatkaisi Alman kanssa. (Almahan oli alunperin vain "kokeiluhoitsu"
|
|
Meiju
Uusi ihmettelijä
|
Post by Meiju on Sept 11, 2013 20:00:05 GMT 2
Hei! 13-vuotias Simoel haluaisi alkaa hoitaa Huiskaa. Miksi juuri Huiska?Huiska vaikuttaa juuri sellaiselta melko rauhalliselta, mutta silti aktiiviselta ratsulta. Huiska on myös syötävän suloinen, ja tykkään sen värityksesktä todella paljon! Aiempaa kokemusta virtuaalitalleilta on jonkin verran. Tykkään myös paljon hevosten piirtämisestä, minkä takia tänne seppeleeseen eksyinkin! Kuka on Simoel?Simoel on 14-vuotias hoikka miehen alku, joka on pienestä pitäen puuhaillut hevosten kanssa koulukavereiden naljailuista huolimatta. Simoelilla ei ole hevosharrastuksen takia juurikaan kavereita. Simoel on rohkea ja reipas, mutta ei kuitenkaan liian ronski. Hän pärjää hiukan tempperamenttisemmillekin hevosille. Simoel on käynyt viikottain ratsastustunneilla jo useamman vuoden ajan, joten ratsastuskokemustakin löytyy. Simoel on hyväntuulinen ja positiivinen tapaus, ja tulee toimeen monenlaisten ihmisten kanssa. Miksi hoitajaksi seppeleeseen?Virtuaalitallitoiminta, ja erityisesti piirrostallit, ovat kiinnostaneet minua jo pitemmän aikaa. Myös kaikenlainen "tarinoiden" kirjoittelu on minulle mielekästä puuhaa ja aikaa löytyy hoitotarinoiden kirjoitteluun. Olen seurannut seppeleen puuhasteluja aika kauan, ja nyt ajattelin itse kokeilla pääsisinkö hoitamaan. Seppeleen talliporukka vaikuttaa myös todella mukavalta. Muutama piirtämäni kuva: aijaa.com/al88337
|
|
|
Post by Pauliina on Sept 14, 2013 11:26:01 GMT 2
Hei!
Haluaisin kovasti Axelin hoitsuksi, koska se vain on niin valloittava. Axelissa on toki haastavuutta, mutta mitä olisivat syksyiset päivät ilman pieniä kommelluksia. Uskon että pärjäisin Axelin ja tämän omistajan kanssa ihan hyvin.
Pauliina on 16-vuotias tyttö, intoa ja kokemusta täynnä oleva ratsastaja. Ratsastusta Pauliina on harrastanut jo 8-vuotta ja oman hevosen omistajana hän ehti olla vuoden kunnes joutui myymään tämän pois. Pauliina käy lukiota, mutta aikaa heppastelulle kyllä riittää. Pauliina hoitaa hevosensa rauhallisesti ja osaa käyttää huumorintajuansa hevosta käsitellessä.
Minä olen täällä ruuduntakana kohta 14-vuotta täyttävä tyttö. Joka käy ahkerasti yläastetta. Oman virtuaalitallinkin olen loitsinut kolmevuottasitten ja edelleen pystyssä. Virtuaalitalleilla olen käynyt hoitamassa 8-vuotiaasta asti. Eli kokemusta kyllä löytyy siltä kantilta ja ratsastusta olen harrastellut jo 5-vuotta. Omaa hevosta ei vielä ole ollut, mutta tulee kyllä olemaan Minulla olisi aikaa käydä hoitelemassa Axelia useammankin kerran viikossa. Minulla on kauhea inspis päällä, joten hoitotarinoiden keksimiseen ei kauaa kestäisi
Tarina näyte
Kävelin värikkäiden lehtien peittämää soratietä. Aurinko pilkahteli puiden välistä ja lämmitti mukavasti näin kohmeisina ja sumuisina aamuina. Muutamia lehtiä tipahteli vielä puista, mutta kohta nekin olisivat tyhjät ja paljaat. Mutta sitten tulisikin joulu. Kiristin kävelytahtiani ja aivan pian saavuinkin seppeleen parkkiin. Katselin ympärilleni ja huomasin hevosia tarhoissa ja kentällä ratsasteli joku ihanalla vaalealla hevosella. Jatkoin matkaani talliin. Tallissa oli hämärää, mutta kuulin silti että täällä olisi joku. Ja kappas vaan Annehan se siinä, siivosi karsinaa. - Moi, oletkohan sinä se Anne? kysyin heti kun pääsin karsinan ovelle - Hei! (Anne oikaisi selkänsä ja kääntyi minua kohti) Olen minä Anne, oletko sinä sitten se ...? - Pauliina, kyllä. Vastasin ennen kuin Anne ehti kysymään kysymystään aivan loppuun. - Niin niin, Axel on tarhassa, jos siis halujat sitä hoitaa? Anne kysyi ja katsoi minua silmiin - Haluan, saankob hakea sen siis? Aloin väkertämään - Haha, niinhän minä juuri sanoin. Menehän jo niin minä jatkan tätä lannan lastaamista. - Okei, heihei.. Huudahdin samalla kun lähdin kävelemään kohti Axelin karsinaa. Axelin karsinan edessä roikkui riimun-naru, joten otin sen ja lukaisin ohimennen sen karsinan ovessa olevan lappusen. Astuin ovesta ulos ja haukkasin ihanan raikasta ilmaa. Aurinko paistoi kirkkaasti suoraan tähän kohtaan. Sain supistaa silmiäni, jotta näkisin jotain. Pian saavuinkin jo Axelin tarhan portille. Kuulin ruunan hirnahtavan ja tallustelevan portille. Se oli aivan kurainen, mutta silti näin kuinka hieno se oli. Avasin portin ja nappasin ruunan riimusta kiinni, samalla kiinnitin riimun-narun klipsin. Talutin Axelin talliin ja kiinnitin sen karsinaan. Menin hakemaan harjoja, kunnes törmäsin jälleen Anneen- - Joko sä saitsen sisälle? Anne kysyi - Sain a nyt etsiskelen harjoja. Sanoin hymyillen - Selvä, harjat löytyvät tuolta noin. Anne neuvoi ja osoitti vasemman puoliseen oveen. - Kiitos. Sanoin ja menin ovesta sisään. Siellä oli varusteita yllin kyllin ja korkeita kaappeja. Sitten oli hylly jossa piileskeli hoitokorit. Otin korin ja palasin Axelin luo. Ruuna seisoi kiltisti karsinassa sidottuna ja näytti oikein söpöltä. Ahtaaduin karsinaan ja aloin sukia reippaasti Axelin kuraista karvaa. Savi pöllysi aivan kamalasti, niin että minua alkoi ottamaan henkeen. Peruutin karsinasta ulos ja "ATSHJUU!" Axel nosti päänsä ihan ylös ja näytti säikähtäneen aivastustani. Naurahdin ja palasin takaisin karsinaan harjailemaan uutta hoitsuani. Kun kurapeite oli suurimmaksi osin poissa, selvitin hännän ja nostin kaviot putsattaviksi. Aluksi Axel ei millään meinannut antaa jalkaa ylös, mutta luovutti taistelemisen. Ja kun sain ruunan hoidettua. Hain sille suojat jalkoihin ja menin kysymään Annelta, josko voisin talutella ruunaa kentällä. Anne antoi kuin antoikin luvan ja pääsin taluttelemaan ruunaa. Vaihdoin päitsien tilalle suitset ja sitten mentiin. Talutin Axelin kentälle ja sitten tallustelimme vain uraa pitkin. Muutaman kerran Axel säikähti mörköä, mutta ei sen pahemmin yrittänyt mitään. Puolituntia kentällä pyörittyämme palasimme talliin. Riisuin Axelin ja jätin sen sisälle syömään päiväruokia. Söin eväitä vintillä ja lähdin sitten kotiin. Matkalla muistin kumminkin, että unohdin kertoa Annelle eräästä asiasta, mutta eipä tuo mitään. Soitan kotoa Annelle, mutta nyt keskittyisin vain kävelemiseen bussi pysäkille, josta bussi hakisi vartin päästä.
LOPPU (Laitan vielä piirrustuksen, tämä ei siis kuvaa Axelia, mutta ompahan piirrustus näyte)
erica00.suntuubi.com/datafiles/gallery/5/s/img001.jpg
|
|
Soffi
Uusi ihmettelijä
Hoitoheppa: Huiska
|
Post by Soffi on Sept 14, 2013 14:58:29 GMT 2
Pakko se on hakea kuitenkin! Kyllä sitä aikaa jostakin aina revitään.
Alex Alex ois ihan ykkösvaihtoehto. Mä en ala jaarittelemaan siitä kuinka mun IRL lempparihevonen on just Alexin kaltainen, sitä se ei todellakaan ole. Alex ihastutti heti kun ekaa kertaa sen sivuille kurkkasin. Ehkä se johtui siitä, että se on ihan erilainen kuin mun suosikit yleensä, tai sit siitä, että se on suorastaan luvattoman komea. Mutta mielenkiintoinen hevonen kertakaikkiaan. Alexista riittäisi varmasti jutun juurta piiiitkäksi aikaa! Alexin luonne säväytti, tuommoinen pikku söpöläinen, josta löytyy sitten kuitenkin myös sitä pippuria tarvittaessa. Miks musta tuntuu, että mä aina sulan tämmöisille hevosille, enkä voi vastustaa. Niin tässäkin tapauksessa, yritin mahdollisimman pitkään kiertää haut, mutta Alex! Ruunan kanssa ois kanssa kiva aloitella ihan rauhassa, eka vähän tutustuttais ja sitten myöhemmin alettaisiin kunnolla treenailu. Mä en ole ikinä ollut mikään kouluratsastaja, vaan esteet kiinnostaa enemmän. Tietty ymmärrän, että esteratsu tarvitsee monipuolista liikuntaa, joten pitäis niitä kiemuroitakin vääntää sitten, vaikkei kumpaakaan erityisemmin kiinnostaisikaan. Välillä ois kiva vähän revitellä raviradalla. Mä voin jo kuvitella meidät sinne!(; Toinen juttu joka Alexin hoitamisessa innostaa, on tuo, että sen kanssa saisi ehkä mahdollisesti touhuta vähän vapaammin. Tällä en nyt tarkoita sitä, että mä käyttäytyisin kuin olisin sen omistaja vaan sitä, että sais enemmän ehkä keskittyä Alexin kanssa treenaamiseen, kun se ei ole täysipäiväinen tuntiratsu.
Huiska Vaikka Alex olisikin ihan ykkönen, niin se ei tarkoita, että Huiska ois joku varavaihtoehto, jonka mä vetäisen hatusta, jossen pääsekkään Alexin hoitajaksi. Huiska ois aivan yhtä ihana kaveri rentoon treenailuun ja maastoilukaveriksi. Mitään hirmuisen tavoitteellista Huiskan kanssa meno ei olisi, kunhan vain otettaisiin rennosti ja välillä väännettäisiin jotain ahkeramminkin. Mä oon aina tykännyt hirveästi tuommoisista perussuokeista, ja nyt vaadinkin saada sanoa, että tunnen yhden aivan Huiskan kaltaisen suomenhevostamman! Yhdennäköisyys on hirmuisen suuri, jo ulkonäönkin puolesta, mutta myös luonteenpiirteet kohtaa. Huiska on pirteä, mutta myös samalla tavalla perusjuntti, kuin se tuntemani hevonen. Pakko sanoa, että Huiskaa olen Terälästä asti katsellut, suloinen tamma!(:
Kuka Soffi? Mä olen muuttanut aika radikaalisti niin luonteenpiirteitä, kuin ulkonäköäkin Tiian ajoista, eikä Soffi ole enää ollenkaan sama tyyppi, muuta kuin nimellisesti(en jaksanut keksiä sub-hahmolle nimeä, laiskuutta ilmassa?). Vanha Soffi on mennyttä, toivottakaa tervetulleeksi uusi. Soffi on 15-vuotias, ysiä käyvä, pahemman luokan blondi. Tyttö ei ole blondi pelkästään ulkoisesti, vaan ajattelun taso tuntuu sillon tällöin olevan hurjassa syöksylaskussa. Kyllä siellä jossain tuuheiden vaaleiden kutrien, ja sinisten takana piileksii se ihan fiksukin puoli, mutta sitä Soffi ei kovin usein muuten kuin hevosten parissa vilauttele. Hevosten kanssa pitää olla järkevä, sen äiti opetti jo nukkekotileikkien aikaan. Soffi on hoikka, ja huolehtii kyllä kunnostaan muun muassa lenkkeilemällä. Hän on aika perso herkuille, joten syytäkin on. Luonteeltaan Soffi on todella avoin, pirteä ja mukava. Hän opastaa mielellään aloittelijoita hevosten parissa, ja haaveilee alakoulun opettajan tai ratsastuksenopettajan urasta. Huumorintajuakin löytyy kyllä, mutta parhaimpien juttujen oivaltamisessa saattaa mennä hetki. -Ööö, ai siis täh? Mitä sä nyt tarkotit tolla..? Soffissa on pientä varusteurheilijan vikaa... Kaapista löytyy ties kuinka monet chapsit, saappaat ja merkkihupparit. Mikäli kuraa roiskuu ratssastushousille, löytyy laukusta tietysti vaikka kahdet puhtaat.
Sen miksi haluaisin Seppeleeseen takaisin, olen selittänyt jo niiin monta kertaa erinäisten hakujen yhteydessä, etten taida enää vaivautua erityisemmin jaarittelemaan. Seppeleessä on mukava yhteishenki ja talli on kivan realistinen. Ne on mun mielestä aivan riittävät syyt haluta takaisin hoitajaksi. Sen vielä sanon, että mua hävettää, kun en viimeksi saanut Tiialle tarpeeksi aikaa, ja menetin niin hyvän mahdollisuuden tulla osaksi talliporukkaa. Ehkä vielä viimeinen stsäänssi mulle?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 22, 2013 16:12:21 GMT 2
Moikka!
Täällä ruudun toisella puolella kirjoittelee Micy niminen, 16-vuotias vannoutunut heppahöperö. Olen luonteeltani erittäin räiskyvä, minua ei kovin usein pahalla päällä näe. Omaan kuitenkin myös kyvyn kuunnella muita ja useimmat sanovatkin että minulle on aina helppo tulla puhumaan, oli asia millainen tahansa. Suutun melko helposti, mutta jo alle kahden minuutin kuluttua nauran tapahtuneelle itsekkin. Pituutta minulla on tasan 153cm eikä milliäkään enempää, kiitos lyhyiden vanhempieni. Olen siis ikuinen tomera poniratsastaja, sillä painonkin puolesta menen vielä hyvin vaikka shetlanninponeilla. Ratsastusta olen harrastanut seitsemän vuoden ajan, tasoltani olen siis HeA ja ratana hypännyt 100cm. Taukoa minulla tosin on nyt ollut kolme vuotta hevosten parista, johtuen eräänlaisesta ratsastusonnettomuudesta jonka takia menetin luottamukseni hevosiin.
Minulla on keskipitkät mustat hiukset sekä vihertävät silmät. Naamassa voi huomata muutamia pisamia ja kasvoilla on aina mitä hullunkurisempi ilme. Tykkään pukeutua huppareihin ja niitä minulta löytyy vaatekaapistani ihan pilvin pimein. Jalassa on yleensä farkut taikka lökärit, mutta tallilla tietenkin ratsastushousut, joita tykkään niitäkin hamstrailla uusia melkein joka kuukausi.
Sitten asiaan, eli hoitohevosehdokkaaseen! Selaillessani vaihtoehtoja, sieltä pomppasi heti silmiin ehdoton suosikkini, nimittäin Pella. Se on sopivan rauhallinen, eikä varmasti heittäisi minua tahallaan selästään. Tamma pystyisi luultavasti saamaan minulle taas luottamusta takaisin ja tulisin viettämään sen kanssa rauhallisia ja mukavia hetkiä.
Toinen vaihtoehto olisi Huiska. vaikka se onkin hevonen ja vieläpä suokki, jokin siinä kiehtoi minua. Luulisin pärjääväni sen kanssa myös hyvin, onhan minulla kokemusta ratsastuksesta kuitenkin useampi vuosi.
Eipä tässä sitten muuta kauheasti tule mieleen. Näyttöä minulla ei valitettavasti ole antaa, nimittäin en ole pitkään aikaan virtuaalitalleilla pyörinyt ja kaikki vanhemmat tarinat ja kuvat olen ehtinyt koneeltani jo poistaa. Mutta kirjoitustyylini on melko tavallinen, ei mitäänkään silmiinpistävä, mutta äidinkieleopettaja on sitä kyllä aina kehunut. Piirrän myös melko omaperäisesti ja hauskasti, humoristiset kuvat ovat eniten mieleeni.
Toivotan onnea kaikille hakijoille, nyt vaan peukut pystyyn ja jännittämään tuloksia! (:
|
|
|
Post by Britta on Sept 22, 2013 17:09:05 GMT 2
Taas harkitsin pitkään, jatkanko Eetun kanssa hoitohevosen hakemista, mutta jotenkin tämä erilainen perspektiivi kiinnostaa vieläkin.
Eli hoitohevosta hakee 15-vuotias Eetu. Poika on oikea hurmuri - tummanruskeine hiuksineen ja hunajanruskeine silmineen. Pituuskasvuansa odotteleva Eetu on jokusen sentin päälle 160 pitkä ja harrastaa ratsastamisen lisäksi jääkiekkoa. Eetu muutti Liekkijärvelle Latun tallin läheisyydestä (jos on kirjoituksiani lukenut täällä niin tämän tietää), ja tuntee tätä kautta Britankin. Latulassa Eetu harjoitteli ratsastamista Ämmä-nimisellä pikkusuokilla, jolla oli luonnetta muille jakaa - pukkeja ja juputusta sekä muuta toitarointia piti pojan katsella. Taukoa pidettyään hän halusi aloittaa kunnolla alusta ja hankkikin hyvän pohjan ratsastamiseen alkeiskurssilta (joka oli muuten hyvä tapa itselle aloittaa realistisesti eteneminen). Hunajasilmä on kuten monet muutkin pojat - oikea naistennaurattaja, mutta pitää myös muiden miespuoleisten seurasta, jolloin saattaa lentää myös härskimpää läppää. Nauravainen ja sosiaalinen nuori, joka ei pelkää aloittaa keskustelua. Hevosten kanssa ja muussakin elämässä poika on saanut varmuutta, ja motoksi melkein on jo muodostunut "periksi ei anneta". Osaa olla tarvittaessa myös kohtelias, mutta on vähän esittämiseen taipuvainen.
Minulla on kaksi samanvertaista hoitohevostoivetta Eetulle, joista ensimmäisenä kerron Alexista. Alexia Eetu tulisi hoitamaan puoliksi Britan kanssa; Eetu keskittyisi alussa enemmänkin maastakäsintyöskentelyyn ja rauhalliseen tahtiin kehittymiseen myös selästä käsin, kun taas Britta hoitaisi vaativamman osuuden, kuten kunnon koulu- ja estetreenit. Muutenkin Britta tulisi olemaan Eetun tukena Odelien lisäksi hoitamassa Alexia, jonka kanssa Eetun olisi kehityttävä - vähän sama asia päti muinoin Ämmä-suokinkin kanssa. Alexin kanssa Eetun motto pääsisi koetukselle ja taistelutahto varmastikin kohoaisi - tai eihän sitä vielä tiedä.
Toisena, mutta samanvertaisena vaihtoehtona olisi Huiska. Huiskan kanssa Eetu pääsisi touhuamaan yksinään, ja poika saisi muistella junttisuokin kanssa, että mites nämä elukat nyt toimivatkaan. Kovaa vauhtia ei Eetun tulisi pelätä, ja sehän nähtäisiin, mitä tämä brune sanoisi melkein-muttei-ihan-tottelemisesta. Kestäisikö kantti, jos hevonen ei heti taikka pidempäänkään aikaan tottelisi? Ainakin tämä henkinen kantti tulisi kehittymään, ja sitä myötä myös Eetu ja tämän luonne Huiska-karvakasan kanssa.
Minä olen siis jo hieman pidempiaikainen sebeläinen, joten todennäköisesti tiedätte minusta jo sen verran, ettei tarvitse kovin pitkää selostusta kirjoittaa. 15-vuotias tyttö Kainuun korvesta, sydäntä lähellä hevoset niin IRL kuin URL. Piirtämisestä ja kirjoittamisesta on tullut intohimo, kuin pakeneminen yläastearjesta - saa vain antaa mielikuvituksen lentää. Näin minä olenkin tehnyt jo pienestä pitäen. Kuten olen varmasti kertonutkin, Eetun kanssa tulisi olemaan hieman puhekielisempää tekstiä tarinoissa, jotta saisin erilaista kulmaa kirjoittamiseen. Erilaiset kirjoitustavat toisivat varmasti vaihtelua ja inspiraatiota itselleni. Myös poikia olisi mielenkiintoista piirtää välillä, eikä kirjoittaminenkaan ole aivan samanlaista pojan ja tytön pään sisällä. Seppeleessä olen pysynyt ja haluan vieläkin pysyä, onhan tämä lämminhenkinen ja ihana talli, jossa aktiivisuutta löytyy! Intohimo v-heppohin on pysynyt ja kasvanut tämän tallin myötä, ja haluaisin jatkaa tarinaani erilaisessa pääkopassa.
Hirmuisesti onnea kaikille muillekin hakijoille!♥
|
|
|
Post by Anne on Sept 22, 2013 19:41:48 GMT 2
Hoitajahakujen tulokset:
Eetu - Alex Soffi - Huiska Suuva - Pella
Hauskaa hoitajataivalta uusille hoitajille ja kiitokset hakijoille!! Toivottavasti jatkatte sebessä tuntilaisina, vaikka hoitajapestiä ei tällä kertaa lohjennutkaan,
|
|