|
Post by Anne on Jan 25, 2013 10:42:18 GMT 2
Seppele majoittaa yhden yksityishevosen. Sanomattakin on varmaan selvää, että hevosen täytyy olla piirretty, luvallisin kuvin tietenkin. Koska piirrän myös yksityisistä kuvia, on alla hieman hassu lista hevosista, joita en halua ottaa talliin (yleensä sen takia, että on sellaisia hevosia muutenkin piirrettävänä tai ei vaan inspiroi.) Mielivaltaista, tiedetään =D Eli hauissa ei huomioida seuraavia: - shetlanninponi, vuonohevonen, arabi, angloarabi, friisiläinen, shire + muut massiivirodut - kimo (valkoinen) tai musta hevonen Hevosella täytyy olla toimivat sivut kuvineen jo hakuhetkellä.Hevonen on mahdollista antaa osittaiseen tuntikäyttöön, silloin hoitajista päättä Seben ylläpito. (= hoitajaksi valitaan vain merkin suorittanut henkilö) Haku on auki 3.2.2013 asti Kannattaa lukaista vielä lukaista: seppele.proboards.com/index.cgi?action=display&board=general&thread=1740&page=1#37477Hakemuksia innolla odottaen, Anne
|
|
|
Post by destinyh on Jan 25, 2013 14:30:50 GMT 2
Voisikos Lotta muuttaa Seppeleeseen? www.kotitalli.suntuubi.com/?cat=57Lotta voisi käydä myös tunneilla, sen verran lauhkea leidi on. Ei mikään vaativan tason vääntäja, sopii myös aloittelijoille.
|
|
|
Post by Idulina on Jan 25, 2013 17:19:30 GMT 2
Hejjsan till alla!mm... Niin haen ratsuponi-tammalleni tallipaikkaa täältä Seppeleestä. Hienosti piirretystä ja kauan pystyssä olleesta tallista. Ajattelin edelliseen tallipaikan hakuun ilmoittaa heppani, mutta poistin sen kuitenkin sillä en ollut varma, halusinko paikkaa, mutta nyt oon varma, että haen enkä poista tätä! : D Ponini Tajsh Serrion tutummin Tara / Tami on perus(?) kiltti neiti, mutta totta kai välillä huonoja päiviäkin on, mutta muuten Tami on kiltti nuori. Tamman luonne vaihtelee kuukausien mukaan, syksyisin ja keväisin hieman äkäinen, talvisin varmaan helpoin sillä silloin ei oo ruoho tupsuja näkyvissä ja kesäisin helppo useimmiten, mutta on perso ruoholle ja usein saattaa taluttajan mukanaan makeimmille ruohokentille. Joskin joskus hankala ratsastaa, mutta annan sen silti varmalla ololla hieman kokeneemmille ratsuksi. Pukkeja harvoin tulee, mutta innostuessaan, se saattaa sellaiset tehdä ja lähteä ravaten karkuun mudasta / hiekasta ruskeaa ihmistä. Maasto varma, mutta innostus kuitenkin tarttuu toisista siihenkin, silloin se puuskuttaa vauhdilla eteempäin, jättäen peräänsä pöly- tai lumivanan. Itse olen; pian 14-vuotta täyttävä blondi, joka on hevosten parissa roikkunut noin 6-vuotta. En kovin pitkä, mutta en omasta mielestä mikään pätkäkää, eli olen suunnilleen 156cm. Kova ääninen, yllytys hullu ja pojista riippuvainen perus teini (; Onnee muille hakijoille
|
|
Linnea
Perustallilainen

Koulutaso: VaA
Estetaso: 140cm
|
Post by Linnea on Jan 26, 2013 14:42:19 GMT 2
Minut varmaan tunnettekin, joten esittelyt itsestäni jätän ihan suosiolla väliin =) Mutta mutta tallipaikkaa hakee siis ihastuttava suomalainen puoliverinen tamma " Prisca", joka sopisi hyvin tänne ratsastuskoulu elämää elämään. Ulkonäöltään valloittava persoona ja varmaankaan joka päivä ei tule vastaan kirjavaa puoliveristä, jolla on erikoisen pitkä harja. Eikö? HeA vetävä ja metri neljäkymppiä hyppäävä neitokainen on taitava ratsu osaavissa käsissä, joka tulee toimeen lähes jokaisen muun hevosen kanssa. Tamma liitelee varmasti monen ponitytönkin sydämeen hellyyttävällä olemuksellaan ja uteliaisuudellaan. Onhan se kiva kun 167cm korkuinen tamma on näin ystävällistä sorttia...Tota, pakko mainita että kyllä niitä tammamaisia päiviä tältäkin tytöltä löytyy ihan tarpeeksi. Tosin tällöin se on yleensä vain silkkaa itsepäisyyttä tai luimistelua. Joskus sen kanssa voi mennä hermot kun se kaatelee harjapakit jos sen sattuu unohtamaan liian lähelle tätä hevosta. Varmasti voi sivustaseuraajana olla huvittavaa kun harjat lentelevät ulos karsinasta miten sattuu. Huh, onneksi omistaja osaa usein varoittaa muita tai pitää suosiolla harjat kaukana Priscasta... Miksi sitten Seppele? Tämä on sitten aina yhtä vaikea kysymys. Mutta Seppele vaan hurmaa olemuksellaan. Koko porukka ja se ilmapiiri on täyttä rautaa! Heh, tottakaihan mun pitää saada ratsuni tälläiseen talliin. Helpottaa jo kummasti jos käy yhdellä, eikä miljoonalla eri tallilla. ... Äh, nyt ei kyllä ajatus kulje, mutta jos joku jaksaa lukasta vanhasta hoitajahaustani niin siellä varmaan lukee hieman selvemmin. Seppele nyt vain on paikka jossa on rentoa ja mukava harrastaa virtuaalihevostelua. Miksi juuri meidät pitäisi valita? Meidät pitäisi valita, koska Prisca varmasti toisi edes vähän erilaisuutta Seppeleen arkeen sen koiran kujeilla ja muilla tempuillaan. Varmasti myös mietityttää että minähän hoidan jo Senttiä. Riittäisikö aikani molemmille? Aikaahan riittäisi minulla molemmille ja aktiivisuuteni ei kärsisi Sentinkään kohdalla. Vaikka meitä nyt ei onnistaisi, niin silti minä jatkaisin Priscan kanssa oltiin täällä tai sitten muualla. Onhan Prisca ollut mulla alku syksystä 2012 asti , joten ei oma hevonen ole haitannut tähänkään asti Sentin kanssa kujeilua. Helpottaisi vain tosiaan itseä että molemmat olisivat samalla tallilla : rakas hoidokki ja oma polle... Onhan se varmaan myös mielenkiintoista seurata kuinka epäonninen heppatyttö pärjää oman kilpauraa aloittavan hevosen kanssa. Pystyykö ilman tuuria pärjäämään kilpailuissa? Onkohan sitä laskettu luikuria korkeiden esteiden hyppimisestä?Siinähän sitä näkisi tallilaisetkin miten me aletaan rakentamaan kilpauraa ja selvitään ilman onnea! Ja tokihan me niitä korkeampia yli metrin esteitä hypittäisiin. Pitäähän väite näyttää todeksi. Mutta entäs jos käykin toisin? Jos saankin tripla epäonnea niskaani ja kaikki epäonnistuu? Epäilen, mutta eikös sitä olisi jännä seurata miten käy? Innolla päätöstä odottaenLinnea ja Prisca
|
|
Emsku
Perustallilainen

Hoitoheppa: Rosa
Koulutaso: He B
Estetaso: 80cm
|
Post by Emsku on Jan 29, 2013 19:15:18 GMT 2
Heipsan jälleen kaikille Sebessä kävijöille!!! Noniin, taas minä tuppaudun tänne sotkemaan, mutta kun en voi olla yrittämättä! Osa kopioitu edellisistä hakemuksistani. Kuka kumma on Emsku? Emsku on 13wee superhypermega hevoshullu neitonen. Hevosella ei hänen mielestään ole mitään väliä, oli se sitten pieni shettis tai suuri shire, kuuma puoliverinen tai laiskahko vuonis, halaamaan on päästävä. Emsku menee läpi vaikka harmaan kiven jos siihen liittyy hevonen. Tähän tyttöön on todella helppo tutustua aremmankin ihmisen, sillä Emsku yleensä aloittaa keskustelut ja kun hän pääsee vauhtiin on vaikea sanoa mitään väliin, kun tytön suu liikkuu miljoonaa ja uusi asia tulee mieleen ennen kuin toinen on ehtinyt loppua. Toisin kuin ihmisten, hevosten kanssa Emsku on yleensä hiljainen ja "juttelee" enimmäkseen eleillään ja mielentilallaan, joskus kyllä sanoillakin. Suuttumaan Emsku on vaikea saada ja pistareissa hän usein lipsauttaa epätoivoiselle kaverilleen vastauksen, koska hän on liian kiltti sanoakseen ei. Emskulla on pitkät vaaleanruskeat hiukset ilman otsatukkaa, jotka tallilla menevät yleensä ponnarille tai kahdelle letille, joskus ihan vaan auki. Tyttö on lähes 170 senttiä pitkä ja siro. Kesäisin käyttää tallilla toppia tai T-paitaa ja ratsastushousuja. Talvella jotain takkia. Silmien väriksi hän on äidiltään perinyt vihreän. Emsku on hulluna cocikseen ja nougat suklaapatukoihin. Miksi Seppeleeseen? Eiköhän se ole tullut selväksi, että Sebe on paras! Oikeastaan ei ole mitään muuta netti sivua, jolla käyn päivittäin, kuin Seppele. Tai no, käyn kyllä howrsessa päivittäin, mutta ei se haittaa  Tarkalleen ajatellen en juurikaan käy enää muilla virtuaalitalleilla kuin Seppeleessä! Hevoseni, jonka esittelen teille kohta, viihtyisi varmasti loistavasti tässä täynnä hevoskavereita olevassa tallissa. Se rakastaa toisia hevosia, ja Sebessähän niitä riittää. Niin, ja tietenkin minä myös viihtyisin Seppeleen värikkäässä talliporukassa! Entäpä se mahdollinen Seppeleen uusi asukki sitten? Kuka se on?? Hevoseni, Aizah, on jääräpäinen draamailija tamma, joka ei jätä ketään kylmäksi. Tämä lihaksikkaan muhkea hannovertamma sulattaa kaikkien sydämet! Tai, ainakin melkein... Tosi asiassa se on juuri sellainen "en varmasti tee niin" ja "älä luulekkaan että tottelen" tamma. Se on suoraan sanottuna vaikea hevonen, eikä sovellu kenen tahansa käyttöön. Siksi en voi sitä antaa tuntiratsuksi. Kuka muka haluaisi tallautua kahjon tamman jalkoihin? No, yksi niistä hulluista olen minä... Lisää Aizahhta voi lukea sen sivuilta ja tarinasta joka löytyy tästä hakemuksesta. virtuaaliponi.suntuubi.com/Miksi juuri meidät pitäisi valita? Aisasta en tiedä, miksi sen pitäisi tulla sotkemaan arkeanne draamailullaan, mutta minä olisin varmasti aktiivinen ja luotettava. Lisäksi minusta olisi kivaa osallistua Seben leireille, tunneille ja kursseille, ja se olisi vielä kivempaa jakaa yhdessä Aisani kanssa.  Ja tarina alkaa tästä: "Onkohan tämä hyvä ajatus" kysyin miljoonatta kertaa äidiltäni, joka tuijotti auton ratin yli tielle. "Tietenkin on! Ethän sinä ilman hevosta pysty olemaan. Kyllä äiti tietää!" hän vastasi iloisesti. "No mihin me se sitten saadaan! Täytyy se johonkin talliin saada, jos se kerran on jokin hannover." mutisin pudistellen päätäni. Äiti rakasti myös hevosia ja se vaikutti innostuneemmalta kuin minä. "No vaikka sinne Seppeleeseen. Siellä on tallipaikka vapaana. Sinnehän sinä sen Trullinkin halusit." äiti sanoi kuin ohi mennen. Kavahdin kuullessani Trullin nimen. En ollut vieläkään tottunut ajatukseen, että rakas ruunani oli poissa. Se oli noin kuukausi sitten loukannut jalkansa pahasti tarhassa, eikä se ollut enää parantunut. Se kärsi kipua ja olimme joutuneet raskaan päätöksen eteen. Ajattelin sitä usein. Yritin ajatella, että nyt sillä oli kaikki hyvin, eikä se enää koskaan kärsisi kipua. Havahduin ajatuksistani vasta kun auto kääntyi hevostilan pihaan. "Perillä ollaan." äiti huikkasi tavalliseen iloiseen tyyliinsä. Nousin hitaasti autosta ja seurasin äitiä talliin. "Hei! Ai te tulitte jo!" sanoi joku nainen jota veikkasin tallin omistajaksi. "Tulkaahan sitten katsomaan Aisaa." Aisa. Aika kiva nimi. Kyllä se varmaan on ihan kiva hevonen, mutta täyttääköhän se koskaan sitä tyhjää tilaa sydämestäni, jonka Trulli on sinne jättänyt? En ehtinyt ajatella enempää, sillä nainen johdatti jo meidät ulos tallista läheiselle tarhalle. Henkäisin. Tarhassa ravaili uskomattoman kaunis hiirakko tamma. Se pukitteli ja leikitteli. Nousi pystyyn ja ravisteli harjaansa. Tämä hevonen taisi olla minua varten. Tamma tuli aidalle ja haisteli kättäni varovasti, sitten se pyöräytti silmiään ja kiljahti korviaraastavasti, ennen kuin ravasi pois. Nostin jalkani jalustimeen. Aisa vaikutti siltä kuin voisi räjähtää koska tahansa. Pääsin satulaan ja annoin tammalle luvan lähteä kävelemään. Se säpsähteli jatkuvasti, mutta muuten se vaikutti ihanalta. Hetken ravattuani nostin varovasti laukan. Aisa pukitti ja ampaisi eteen päin. Horjahdin, mutta löysin tasapainoni ja aloin tehdä pidätteitä. "Pruu Aisa. Ihan rauhassa." tyynnyttelin. Hetken laukattuaan Aisa alkoi hidastaa ja hakea kuolaimelle. Tämä hevonen oli todella vaikea ratsastaa. Jostain syystä se kuitenkin totteli minua. Äkkiä maneesin katolta putosi lunta, joka sai aikaan kovan äänen. Aisa nousi pystyyn hirnuen. Tarrasin sen kaulaan ja onnistuin pysymään sen kyydissä. Hetkessä kaikki oli ohi ja Aisa ihan rauhallinen. Äiti ja tallinomistaja katsoivat minua järkyttyneinä, mutta minä olin yhtä hymyä. Tässä oli hevonen minun makuuni. Hetkessä istuinkin jo aitossa matkalla kotiin. Auton perässä oleva traileri ei ollut enää tyhjä kuten tulo matkalla. Nyt siellä oli Aisa. Takapenkki oli täynnä Aisan tavaroita. Hymyni ei ollut vieläkään hyytynyt. Jos onnistuisin vielä löytämään Aisalle hyvän tallipaikan, onneni olisi ylimmillään.
|
|
Sussu
Perustallilainen

Oma heppa: Kiira & Rotta
Koulutaso: Helppo A
Estetaso: 100cm
|
Post by Sussu on Jan 30, 2013 15:54:56 GMT 2
Pääsisikö wpb tammani Utopia's Eben tänne asustelemaan:) ? "Avaan epäröiden siistin tallirakennuksen oven ja kurkistan sisään. Sisällä näen muutamia tallityttöjä hoitohevosiaan puunaamassa ja muutaman pikkuratsastajaa kurkkimassa pollejen karsinoihin. Näprään vaaleita kiharoitani ja astelen yhden karsinan luokse. - Anteeks, mut mistä mä löytäisin Annen? kysyn karsinassa olevalta tytöltä. Tyttö harjailee jotain ruskeaa suomenhevosta. - Hmm.. Uskoisin sen olevan toimistossa. Jos ei oo sielä, ni en osaa auttaa, tyttö selittää ystävällisesti. Huikkaan tuolle kiitokset ja lähden metsästämään toimistoa. Koputan toimiston oveen ja kuulen sisältä äänen, joka sanoo "sisään". Avaan siis oven ja kurkistan sisälle. - Hei. Mä olen Susanne Lahti, ja tulin mukaan siihen yksityishakuun, selostan lyhyesti ja kättelen ruskeahiuksista naista, ilmeisesti Annea. - Päivää päivää. Sovimmekin ilmeisesti tapaamisen tuossa aikaisemmin. Voisitkos siis mahdollisesti kertoa jotain sinusta ja hevosestasi. Nyökkään pienesti ja istahdan Annea vastapäätä. " Hei, olen siis Sussu ja hakisin täältä Seppeleestä tallipaikkaa suloiselle welsh part bred tammalleni Utopia's Ebenille, jota kutsutaan Epsuksi, Eveksi tai milloin miksikin. Tamma on kiltti ja rauhallinen hoitaa, mutta säpäkkä ratsastaa. Epsu ei voi sietää kovakätisiä ratsastajia, vaan alkaa säheltämään kaikkea omituista, kuten vetää liinat pohjaan, eikä suostu liikkumaan. Epsu on ruunikko ponitamma, joka ei minulla kauhean kauaan ole vielä ollut. Meillä on tulevaisuuden suunnitelmissa kilpaileminen ja perus ratsastelu. Antaisin Epsun mielelläni tunneille ainakin silloin tällöin, ettei itselläni olisi kauheat paineet neitokaisen liikuttamisesta. Hoitajakin olisi loistava ja olen täysin varma, että täällä Seppeleessä osaisitte valita tammalle parhaan mahdollisen hoivaajan. Epsu nauttii pitkistä hoitohetkistä, mutta jos esimerkiksi kaviota puhdistaa liian kauan, neitonen hermostuu ja jalka alkaa heilua. Satulavyötä kiinnittäessä näyttää usein rumaa naamaa, muttei koskaan pure. Epsu on varsinainen hienohelma, joka harvoin on mutainen tai likainen. Epsun kanssa on helppo toimia, eikä se säädä turhia. Neitokainen on reipas ja osaava ratsu, jonka kanssa kokematonkin voi edetä pitkälle. Loistava opetushevonen, kunhan ratsastaja ei vain kisko ohjista ja hakkaa kylkiä. Epsun varusteet ovat melko pinkit, onhan kyseessä oikea prinsessaponi. Minä itse, olen siis Susanne Lahti, tutummin Sussu. Hevoset ovat olleet elämässäni aivan nuoruusvuosista lähtien ja tällä hetkellä omistan muutaman pollea. Kilpaileminen on mukavaa, mutta tietenkin pelkkä puskailukin onnistuu. Olen oikeastaan estepainotteinen, mutta Epsun myötä olen alkanut opetella kouluratsastustakin paremmin ja eihän se hullumpaa ole. Tarkemmin ottaen olen 15vuotias blondi neitokainen, jonka hiukset yltävät selän puoleenväliin ja ovat aavistuksen kiharat. Luonteeltaan olen ystävällinen, mutta alkuun melko ujo. Nopeastihan kuitenkin tutustun muihin ja sitten pulputankin melkoista vauhtia kaikista asioista maan ja taivaan välillä. Jos ystävystyn jonkun kanssa, se ystävyys usein säilyy pitkään. Hevosten kanssa tulen hienosti toimeen ja pärjään hankalimmillekkin tapauksille. Miksi sitten Seppele? Seppele siksi, että tämä talli on yksinkertaisesti lumonnut minut jo aikoja sitten. Olen seuraillut Seppeleen elämää ehkäpä jo nelisen vuotta, enkä vieläkään kyllästy. Monia kertoja olen haaveillut pääseväni tänne hoitajaksi, mutta ei ole onnistanut. Nyt sitten ajattelin pyytää täältä tallipaikkaa rakkaalle ponilleni, kun huomasin haun olevan auki. Seppele on persoonallinen, upea, ihana ja siisti virtuaalitalli, jossa on loistava ilmapiiri. Hevosilta löytyy luonnetta ja kaikki ovat mukavia. Mitä muuta tähän sitten enään voisikaan sanoa?  Nyt sitten vain odotellaan sitä tulosta ja toivotaan parasta. Onnea kaikille hakijoille suuresti, mutta tietenkin toivon että onni suosisi minua ja poniani. Se ei kuitenkaan ole varmaa, sillä tänne näkyy hakevan paljon upeita hevosenomistajia hevosineen:)
|
|
Pöpi
Uusi ihmettelijä
|
Post by Pöpi on Jan 31, 2013 17:12:03 GMT 2
Ja nyt teen kunnon haun. Why Seppele?Noh, olen Seppeleen suuri fani. Lisäksi ponini isä on Annen hevonen, joten olisi vain hauskaa jos asuisimme täällä  Seppele on myös uskomattoman aktiivinen ja upea. Olen seurannut Seppeleen taivalta siitä asti kun 7 vuotiaana eksyin virtuaalimaailmaan. Why We?Koska hevoseni, rakkaani on Annen hevosen varsa (mikä selitys xD) Ja toisimme varmasti kivan ja värikkään lisän arkeen. Olenhan minä varsin äkkipikainen henkilöhahmo ja ponini on sitä vieläkin enemmän  Osaan myös jotenkuten piirtää, joten haluaisin mielelläni välillä taiteilla paperille tämän tallin arkea. What horse?Minun upea The Heartbraker Demonnini on varsinainen sydäntensärkijä. Se on todella komea, valkoisine jouhineen ja kultaisine karvoineen. Se on nuori ori, joka tottuttelee tuntiarkeen, mieluiten tietenkin hiukan kokeneempien kanssa. Erittäin hyvä opettaja siitä vielä joskus tulee. Olisi muutenkin mahtavaa nähdä kuinka pikkupoikani kasvaisi täällä. Sehän on siis komea voikko ratsuponi ori, jos et jo huomannut. 
|
|
Iiris
Uusi ihmettelijä
|
Post by Iiris on Jan 31, 2013 21:24:38 GMT 2
Joo, päätin vahingossa sulkea välilehden, joten koko pitkä ilmoitus uudelleen Miksi Seppele?Joop, eli mielestäni Seppele on todella ihana virtuaalinen talli! Olen jo pitkään haikaillut porukkaan kuulumista monia vuosia. Hevoseni olisi todella mukava lisäys Seppeleen porukkaan. Haluaisin hevoseni Seppeleeseen siksi, että tämä talli ei ihan hetkestä kuole, porukka on hyvää ja hevosia hoidetaan tunteella. Tallilla on mukava ympäristö ja tapahtumia riittää. PoniAjattelin siis Seppeleeseen esteponiani Macaroni casserolea. Maka on huvittavasta nimestään huolimatta todella kiltti ja tulee toimeen kaikkien kanssa. Tarhaan sen siis voi laittaa kenen kanssa tahansa. Maka on siis esteponi jolla kilpailen, ja new forest-tamma. Se on taitava koulussakin ja täällä voisin kehittyä sen kanssa vielä lisää. Uskon, että Maka sopisi Seppeleeseen hyvin. Miksi meidät pitäisi valita?Maka sopisi mielestäni siis Seppeleen heppakatraaseen hyvin. Maka hurmaa ihastuttavalla luonteellaan ja tekee välillä jekkuja. Itsekin haluaisin kuulua porukkaan, kun nyt olen hoitajakurssinkin uskaltanut suorittaa! Minä ja poni loistamme yhdessä ja haluaisimme kehittyä vielä enemmän. Olisin aktiivinen ja muille ystävällinen. Maka voisi vielä joskus ehkä alkaa tuntiratsuksikin, en tiedä. Tekstinäyte ja aika vanha sellainen. Kävelin Makan tarhan luokse, jossa se seisoi räntäsateessa. Sen loimi oli aivan kurainen ja suttuisen näköinenkin. Tänään sitten olisi liikutusta. Olin saanut hyvän idean.. Hevoset, joilla ei ole hoitajaa, voitaisiin jakaa tallityöntekijöiden kesken työtä ajatellen! Eli tiettynä päivänä tietty hoitaa ja ratsastaa mikäli ratsu ei mene tunnille. Sitä voisi joskus käytännössä kokeilla. Sujautin riimun tamman päähän ja kiinnitin riimunnarun. Talutin tamman pois tarhasta. Maka näytti onnelliselta päästessään vihdoin liikutusvuoroon. Vein sen sisälle ja kiinnitin käytävälle. Makalla on pitkä turkki, joten se voi olla jopa päiviä tarhassa vain, kunhan loimi on päällä. Siellä se onkin virunut kauan. Nyt se olisi kyllä aika klipata ja pitää enemmän sisällä, ja tietty liikunnassa. Harjasin sen puhtaaksi nopeasti ja aloin miettimään, kuinka klippaisin sen. Päätin, että jättäisin klippaamatta vain pienen osan sitä, satulan kohdalle. Ja tietysti antaisin karvojen olla päässä ja jaloissa. Pyysin Pampulaa hetken pitämään tammaa, kun kävin hakemassa tarvikkeet. Pampula ihmetteli, sillä eihän Makaa ole edes meidän tallillamme klipattu ennen. Syynähän oli se, että se saapui tallille jo valmiiksi klipattuna, ja se ei pelännyt leikkuria yhtään. Hetken päästä palasin ja Pampula sanoi Makan olleen todella nätisti. Olin iloinen, sillä sittenhän tämä sujuisi hyvin. Käynnistin leikkurin, katsoin vielä kerran Pampulaa varmistaakseni, että hänellä oli kaikki hyvin, ja aloin leikata Makan turkkia. Karvatupsuja tippui lattialle ja Maka käyttäytyi oikein mallikkaasti. Leikkasin karvaa ja pidin välillä taukoja. Esimmäinen puoli valmis. Kylläpä tuli hyvää jälkeä! Pitkän suttuisen karvan alta paljastui kaunis, kiltti, lyhytkarvainen poni. Vielä toinen puoli jäljellä. Vaihdoin puolta ja käynnistin leikkurin taas. Hetken päästä, monien pikkutaukojen jälkeen olin valmis. Sammutin leikkurin ja laitoin sen laatikkoonsa. Pampula katsoi Makaa hymyillen. "Kylläpä tuli hyvää jälkeä" hän totesi. Veimme Makan karsinaansa ja Pampula päätti viedä leikkurin ja muut tavarat paikoilleen, sillä hänellä ei ollut muutakaan tekemistä. Sillä välin päätin leikata Makan harjan. Se oli pitkä kuin mikä. Leikkasin sille ratsuharjan nopeasti, mutta siististi. Leikkasin harjaa nyt kerralla aika paljon, koska viime kerrasta oli jo niin kauan aikaa. Leikkasin vielä häntää hieman ja taputin Makaa kaulalle. Sitten lähdin karsinasta. Kävin noin tunnin päästä heittämässä heinää hevosille, myös Makalle. Kun se oli syönyt, kävin hakemassa sen varusteet ja laitoin se sille. Laitoin vielä kypärän päähäni ja talutin Makan ulos tallipihalle. "Tänään mennäänkin tässä pihassa, kun räntääkään ei enää sada ja on hyvä sää." Nousin tamman selkään ja kiristin vyön. Sitten pidensin jalustimia ja lähdin liikeelle. Käyntiä mentyäni lähdin ravaamaan ja tein pohkeenväistöä. Hetken päästä nostin laukan ja laukkasin hetken aikaa, kunnes menin taas raviin ja jatkoin ravityöskentelyä. Hetken päästä menin käyntiin ja annoin puolipitkät ohjat. Myöhemmin käänsin tamman kaartoon, löysäsin vyötä ja tulin alas selästä. Vein tamman talliin, laitoin loimen sille ja lähdin toimistoon. Myöhemmin kävin viemässä sille vielä ruokaa. ps. Makan sivuilla oleva kuva on aika vanha, en ole uutta ehtinyt vielä tekemään. Toivon todella, että minut valittaisiin Maka-tammani kanssa. Toivotan kuitenkin ihan jokaiselle hakijalle onnea 
|
|
|
Post by Odelie on Feb 1, 2013 14:13:10 GMT 2
Iloinen herra kaipaisi nyt aktiivista ja reipasta kotia, sillä edellisellä tallilla tuntuu omistajalla kuluvan aikaa enemmän kuin liikaa kaikkien neljän hevosen kanssa. Eli siis kunnialla tallipaikkaa anomassa olisi täysiverinen ruunani Good Enough Is Good Enough alias Alex. Tämä hullunkurinen ruuna on mitä hellyyttävin olento ulkoapäin, mutta aikamoinen piru sydämmestään. Hoitajan tai ratsastajan kiusaaminen on aina toisinaan sen mielipuuhaa, vaikka se omistaakin päiviä, jolloin se mieluusti vain rauhoittaa ja nautiskelee rapsutuksista. Myös ratsastaessa hieman hankala tapaus, joka vaatii itselleen kylmä hermoista ratsastajaa. Oikein ratsastettuna oikea helmi, josta saa irti vaikka mitä. Olisin valmis tarjoamaan Alexia Seppeleen tunneille, niin saisi poika liikuntaakin enemmän ja energia purattua. Mieluiten kuitenkin kokeneemmille tunneille, jotta ruuna pysyy ratsastajan hyppysissä. Alex olisi kuitenkin oivallinen opetusmestari, kuinka oppia hallitsemaan hieman hömelöä ja energiatäyteistä hevosta. Myös mahdollinen hoitaja, vaikka tallin kautta, Alexille olisi erittäin pirteää vaihtelua muumioituneen Odelien saralla. Kaikki aktiviteetti sen kanssa olisi mahdollisuus saada entisestä laukkaratsustani, joka ratsun roolin on omannut jo paremmin kuin hyvin, rauhallisemman ja kuuntelevamman yksilön, mitä se nyt osaa olla. Myös oma kaitsija hevoselle kuin heoselle olisi mahtavaa ihan vain hevosen terveen mielen takia. Seppele olisi oivallinen paikka, sillä Alexin kannalta se opetaisi sitä hieman rauhoittumaan ja ymmärtämään monia ratsastajia ja ylimääräinen liikunta tekisi sen imagolle enemmän kuin hyvää. Olisi myös huomattavasti helpompaa Odelielle päästä hoitamaan kahta silmäteräänsä samalla tallilla samana päivänä, ettei aikaa kuluisi pitkiin ajomatkoihin. Tuntuu myös omalta kannalta, ettei inspiraatio Seppeleeseen tunnu kuolevan millään, joten pelkoa siitä, että Alex jäisi taka-alalle, ei enää olisi. Ja kyllä, en olisi missään tapauksessa lopettamassa taivaallisen karvapallo Edin hoitamista, vaan mieluusti hakisin uutta jännitystä tallille ja omiin tapahtumiin näiden kahden vastakohdan kanssa. tarkoitus siis olisi jatkaa Edin kanssa samaan malliin, ellei paremminkin, eli Alexin saapuminen ei olisi mitenkään radikaalisti mullistava asia hoitohevoseni Edin kohdalla. Kiitoksia mahdollisuudesta (:
|
|
|
Post by Ilona on Feb 1, 2013 18:00:04 GMT 2
Kuka?www.jalna.webs.com/apyra.htmDream's Pythagora, lyhyemmin "Pyra" hakisi sopivaa tallipaikkaa. Ori on rodultaan Welsh Sec.B ja joskus saattaa heittäytyä yhtä hankalaksi kuin Pythagoraan lauseke joillekkin, kuten minulle. (: Pyra pitää hevostovereista, mutta välillä on turha tarve päästä pomottamaan isompiaan, eli rautahermoiset ruunat sopivat parhaiten keppostelevan orhin tarhakavereiksi. Tunneille en Pyraa pistäisi, sillä orimainen käytös ei taida sopia tunneille. Virtaa orilla vielä riittää kuin nelivuotiaalla, vaikka mittari näyttää jo 14 vuotta. Miksi me?Seppeleessä ei vielä ole energiaa pursuavaa Welsh poni orhia eikä sen ala-ikäistä omistajaa. (: Uskon pystyväni hoitamaan sekä Pellaa että Pyraa, sillä olihan minulla silloin Tiia ja Topikin. Mulla riittäisi inspiraatiota näitten ponien kanssa vielä pitkäksi aikaa, enkä ole lähdössä minnekkään. Hoitajan haluaisin silti Pyralle, niin Seppeleen hoitajakaarti lisääntyisi, sekä se varmistaisi että minulla riittää aikaa molemmille poneille. Jos Pyra Seppeleeseen pääsisi, järjestäisin joko hoitohaun tai sitten, itseasiassa, pyytäisin jompaa kumpaa vanhaa tuttua Seppeleläistä takaisin hoitamaan poniani. (: Eli kerron nyt, että Miina ja Elkku ovat jonkin verran kiinnostuneita paluusta ja tottakai haluaisin helpottaa sitä, jos jompikumpi pääsisi Pyran hoitajaksi. Miksi Seppele?Niin, miksi? Voin vain sanoa, että oman hevosen saaminen Seppeleeseen on ollut haave kirjaimellisesti pikkutytöstä lähtien. Seppele on ainutlaatuinen talli, jossa riittää aktiivista porukkaa sekä taiteellista väkeä. Totta kai haluaisin hevoseni tänne jos minnekkään. (: Seppeleen avulla pystyn kehittymään piirtämisessä sekä kirjoittamisessa ja haluan kehittyä mahdollisimman paljon ja kauan. (: Eiköhän tässä tullut kaikki, mitä halusin sanoa, joten onnea muille hakijoille! =) T. Ilu & Pyra
|
|
|
Post by Sede on Feb 3, 2013 10:34:30 GMT 2
capital.suntuubi.com/?cat=10&preview=2Aluksi Minua ette ole varmaan ennen nähneet. Se johtuu siitä, että olen seuraillut Seppeleen elämää jo monta vuotta -kauempaa. Monet kerrat olisin halunnut koettaa onneani hoitajahaussa, mutta tyhmänä en tajunnut miten pystyy kirjoittamaan. Tänään sitten tulin aamupäivästä taas vierailulle, ja bongasin uutisista mainoksen yksityisen tuonnista. Päätinpä sitten tehdä kaikkeni, jotta pystyisin kirjoittamaan. Koetin ainakin miljoona kertaa rekisteröityä, mikä ei oikein onnistunut. Sitten tein kovalla kiireellä ponilleni sivut, mikä oli riski, kun en kerran osannut vielä kirjoittaa tänne  Onneksi keksin miten se tehdään, muuten olisin kironnut itseni... Tietoa MelissastaMelissa on 15v, hevoshullu teinityttö. Melissaa voi kutsua myöskin Meliksii. Hevosten kanssa hän on ollut jo pidempää tekemisissä. Koska tytön koko perhe oli hevosalalla, nostettiin tyttö satulaan jo ennen kuin hän osasi kävellä. Siitä kaikki sitten lähti. Nykyään Melissa kilpailee melko aktiivisesti kouluratsastuksessa. Hän aloitteleekin kilpauraa nuoren Connemaraponinsa kanssa. Meli on n. 162cm pitkä, eli ei todellakaan mikään hirveän pitkä. Ruumiinrakenteeltaan hän on sopusuhtainen, aika hoikka. Neidillä on kapeat kasvot. Melissa on mustat, hieman yli olkapäiden pituiset hiukset, joita hän pitää normaalisti suttuisella poninhännällä. Teini on luonnostaan hyvin kalpea. Silmät ovat sinisen-harmaat. Tietoa Melissan hevosestaElikkä olisin halukas tuomaan tänne Seppeleeseen Connemaraponini. Uljaasti poni kantaa nimeä Merlin's Capital, tutuille vain Capital tai Cappe. Poni on ori -riimi  , ja melko nuori sellainen. Energiaa löytyy ja luonnetta löytyy, vaikkei Cappe itse piru olekkaan. Tunneilla poniori voisi käydä kohtuudella, mutta vain kokeneiden. Aloittelioiden kanssa Cappe ei nimittäin oikein kulje. Miksi juuri meidät?Tiedän, että en ehkä ole kaikkein paras hakia, mutta haluaisin todella kovaa yksityisen omistajaksi. Olen panostanut tähän lomakkeeseen 101%. Olen käyttänyt tänään paljon aikaa tähän, ja koska minulla ei ole täällä muita hoidokkeja, voisitte olla varmoja aktiivisuudestani. Capen sivut eivät ole täysin valmiit, mutta kaikki oleellinen on jo. Sivut tulevat siis vielä muuttumaan paljon hienommiksi... Niin, jos valitsette meidät, Cappe pitää ainakin huolen siitä, ettei Seppelessä ole koskaan tylsää. Edelleenkin tiedän, että täällä on monta hyvä hakiaa. Kuka ikinä sen paikan saakin, hän todella ansaitsee sen. En tiedä, ansaitsenko sitä. Olenhan 'tuikituntematon', kun taas monet muista hakioista tuntuvat jo vanhoilta Seppele käviöistä. Juuri senkin takia, olisi kiva, että minut valittaisiin; osa on jo saanut kokea sitä, miltä tuntuu hoitaa Seppeleessä. Minä olen saanut vain haaveilla tästä kunniasta... Miksi juuri tänne tallilleJos totta puhutaan, loin Capen vain tätä tarkoitusta varten; haluan olla osa Seppeleen suurta historiaa. Haluan kuulua siihen talliporukkaan, jossa on loistava yhteishenki. Seppele on mahtava, ja olen todella monta kertaa tutkinut galleriaa yms. Virtuaalitalli Seppele, olisi unelmieni täyttymys ;D Lopuksi Uskon päätöksenne olevan vaikea. Jos minua ei nyt valita, ette pääse minusta eroon  Aion nimittäin jatkossakin seurata tämän huikean tallin elämää! Alla vielä pieni tarinanäyte, jotta tämäkin hakemus voisi kokea loppunsa ;D Astelen hieman epäröiden kohti Seppeleen tallia. Hengitykseni höyrysi kylmässä talvisäässä, ja minä tärisin. En tärissyt kylmästä -olinhan pukenut huolella ylleni, tärisin jännityksestä. Olin menossa katsomaan, josko poni jonka aikoisin ostaa, voisi muuttaa Seppeleeseen. Olin kuullut paljon kertomuksia Seppelestä, ja siitä, kuinka se oli koko alueen paras talli. Kopsauttelen lumet kengistäni, astuessani tallin ovesta tunnelmalliseen hevostenparatiisiin. Jo ensisilmäykseltä tiedän huhut tosiksi. Jokaisesta karsinasta pistää ulos pää, joka tuijottaa minua pikkuruisilla nappisilmillään. "Haloo?" Huikkaan hieman arastellen. Samassa yhdestä karsinasta puikahtaa käytävälle nainen. Hänellä on harja kädessään. "Hei!" Nainen tervehtii pirteästi ja kävelee luokseni. "Olen Anne. Oletko sinä Melissa?" Nainen esittäytyy ystävällisesti ja ojentaa kättään minulle. "Olen", sanon jo varmemmalla äänellä ja tartun Annen lämpimään käteen. Vaikka olin tullut täysin uuteen paikkaan, tunsin itseni heti tervettulleeksi ja kotoisaksi. Siinä samassa tiesin, että tämä olisi se talli. Tänne olin tullut jäädäkseni...
|
|
|
Post by Anne on Feb 4, 2013 11:50:53 GMT 2
Tallipaikka ratkesi tällä kertaa Odelle ja Alexille!
Mahtavia hakijoita, vaikeaakin vaikeampi päätös. Kuitenkin näistä hevosista uskon Alexin sulautuvan heppajoukkoon parhaiten =)
|
|