|
Post by Anne on Dec 2, 2012 13:20:28 GMT 2
Seppeleen uusin varsa Huijari kaipaa hoitajaa ja ratsuttajaa! Huijari jää talliin tuntihevoseksi, mutta tuntityöt alkavat vasta keväällä 2013, kun herra täyttää 5 vuotta. Nyt orilla on ikää n. 0,5 vuotta. Hoitajaksi haetaan osaavaa ihmistä, joko nykyisitä tallilaisita tai hoitajakurssin suorittaneista: www.seppele.piirroshevoset.com/hmsuor.phpHakemuksia otetaan vastaan 16.12.klo 10:00 asti. =)
|
|
Emsku
Perustallilainen
Hoitoheppa: Rosa
Koulutaso: He B
Estetaso: 80cm
|
Post by Emsku on Dec 3, 2012 14:35:35 GMT 2
Minä täällä taas! Ihana tämä Huijari! Tuommonen pikku-mies, puuha-poika. Niin siis hoitajaksi hakisin, niinkuin varmaan huomasittekin miksi muuten tänne kirjottelisin Mä olen siis Emsku, aina meno päällä oleva tytön kuvatus. Hevosten kanssa ihmeen rauhallinen ja saapi vaikeimmatkin hevoset ojennukseen pelkällä rauhallisella olemuksellaan. Tyttö omaa myös todella hyvän tasapainon, joten ura nuoren hevosen ratsuttajana voisi käydä ihan mukavasti. 13 v. olen niin IRL kuin URL. Tämä Huijari-tapaus vaikuttaa suht sopuisalta kaverilta, mutta mistä sitä ikinä tietää näistä suomenpojista mitä kuoren alta löytyy. Huijari inspaa tosi paljon niin kuva kuin tarina puolellakin, joten saisin tarinoihini vähän lisää pituutta. Suomenhevosista tosiaan on helppo kirjoittaa ja meinasinkin tässä kerran hakea Liinun hoitajaksi, mutta en sitten kuitenkaan hakenut. Plus, rrrrrrrrrrrrrrakastan varsoja! IRL elämässä hiukan kokemusta naapurin suokkivarsoista. Ovat niin lutuisia! Juu meinaa taas karata aiheesta. Takaisin Huippikseen. Eli tää varsa tuntuis juur passelilta mulle. Väri. Sukupuoli. Rotu. Kaikki. Taidan jättää tän nyt vähän lyhyemmäksi, nii on helpompi lukea. Ois kyllä nii kivaa alkaa hoitaa, kun olen jo monta kertaa hakunut. Mutta en masennu jos ei tälläkään kertaa tärppää ja koitan onneani sitten taas seuraavalla kerralla. Kuva näyttöjä vielä: Viimisessä kuvassa Emsku.
|
|
|
Post by Akku on Dec 3, 2012 16:48:32 GMT 2
Hei, pakko koittaa onneensa myös Huijari-Hurmurin kohdalla! ;D Minä Mut Anne ja jotkut muutkin tuntee, joten itsestäni en mitään romaania rupee kirjottelemaan… Mutta siis olen ratsastanut yli 5 vuotta, ja nyt olen Seppeleessä alkeistunneilla kertailemas. Kokemusta erilaisista hevosista on. ( Mm. varsoista, vanhoista, kilteistä, laiskoista, villeistä..) Seppeleessä olen ollut hoitajakursseilla, käynyt tunneilla, ja osallistunut hoitajahakuihin. Huijari Huijari hurmaa koko olemuksellaan. Nuori ja komea oripoika! Ah, mikä unelmien täyttymys. Nyt kun oikeesti ei oo mahdollisuutta alkaa hoitaan varsaa, niin ois se ees tääl virtuaalimaailmas kiva alkaa hoitaan nuorta hevosta, ja nähdä sen kehittyvän, niin hevosena kuin tulevaisuudessa ratsunakin.
Miksi juuri minä? Hmm.. Koska olen oma-aloitteinen, reipas ja rohkea. Kokemusta on nuorista hevosista. Omistan hyvän tasapainon, ja tykkään puuhailla myös maasta käsin, joka varmasti on tarpeen nuoren hevosen kanssa. Olen improvisoiva ja mielikuvituksellinen typykkä! Mutta piirtotaidot eivät ole parhaat, mutta kehityn kokoajan, ja tykkään piirtää. Kirjoitan tarinoita, ja luen paljon.
Miksi juuri Seppele? Seppele on paras! Mutta joo, Seppeleen toiminta on monipuolista ja aktiivista. Tallihenki on kilttiä ja rentoa. Omistajat ovat rennon oloisia ja reiluja. Seppele on myös hieno ulkonäöltään: upeita kuvia ja tekstejä!
Tarinanäyttöä
Tutustumista Pipsaan ja Sikkeen ” Moi Pipsa!” huikkaan tytölle astuessani talliin, jossa Pipsa seisoskelee. ” Moi, sie taidat olla Akku?” Pipsa kysyy. ”Jep, Akkuhan mä” hymyilen hieman ujoa hymyäni. ” Okei, hyvä. Mennään tonne hoitajien huoneeseen jutteleen, ja sit voidaan käydä katsomassa Sikkee” Pipsa sanoo ja lähdemme marssimaan ylös. Pipsa istahtaa sohvalle, minun seuratessa mallia. ” Joo, kerro vaan ittestäs” Pipsa sanoo. ” Hmm.. Kokemusta on vuoniksista tosi paljon. Hypännyt olen mun tädin hevosella, yllätys, yllätys vuoniksella kasikymppiä, mut en oikeen hirveen paljoa enää tykkää hypätä” naurahdan. ” Enemmän mä oon maastakäsittelijä typpiä. Rakastan hevosten hoitamista yli kaiken, on ihana vaan olla hevosen kans ja harjata sitä. Niin, ja siis vuoniksista löytyy kokemusta, osaan esimerkiks siistiä harjan ja näin” kerron innoissani. ” Tykkään Siken kokosista hepoista. Sellaset ponskit on ihania, jotka on reippaita, muttei kaahota aina tuhatta ja sataa, ja joilta joskus saattaa muutamat pukit lentää.” naurahdan. ” Että mielummin viree kun pystyyn kuollut” lisään. Alakerrasta alkaa kuulua mekkalaa, ilmeisesti hoitajia on alkanut lappautua talliin. Aivan oikein, pian rappusia pitkiin juoksee muutama hoitaja. ” Terve Pipsa!” joku huutaa. ” Moi” Pipsa vastaa, ja katsomme parhaaksi lähteä jatkamaan juttelua muualle. Menemme ponitarhaan, sillä äskeinen sade on lakannut. Katselemme laiduntavia poneja. Tai no, oikeastaan, Sikke piehtaroi hulluna, ja muut ponit syövät syksyn viimeisiä ruohotuppoja. ” Miun hullu porsas” Pipsa naurahtaa heleästi. Sikke ilmeisesti tunnisti äänen, sillä tamma nousi pystyyn, ja ravasi portille. ” Mennään tarhaan, ja jutellaan lisää” Pipsa sanoo, ja pujottaudumme lankojen ali tarhaan. Pella ja Taiga tulevat katsomaan tulijoita. Rapsutan Sikkeä varovasti. ” Mihinkäs mä jäinkään.. Noh, joka tapaukses, Sikke ois kiva saada hoitsuks, koska Sikke on… Sikke on Sikke!” naurahdan vetäen hiukseni löysälle nutturalle. Taputan Sikkeä. Tamma olisi kyllä ihana saada hoitsuksi. Huokaisen ja katson Sikkeä. ” Okei, haetaanko päitset ja otetaan Sikke sisään harjattavaks?” Pipsa kysyy. Nyökkään innokkaasti. Hillitsen itseni ja kävelen Pipsan vierellä Taltutan Sikkeä talliin Pipsan vieressä. Vuonohevonen kävelee vierellämme yrittäen välillä syödä ruohotupsuja maasta. Kävelemme Siken edellä talliin. Käännän Siken sen karsinaan, ja Pipsa on lähtenyt hakemaan harjoja. Käännän tamman ympäri ja sidon tiukalla vetosolmulla Siken kiinni. Pipsa saapuu karsinaan harjapakin kanssa. ” Aletaan harjaan vaan” Pipsa sanoo ja nostaa pakista kumisukan, alkaen pyöritellä sitä hallakolla karvapeitteellä. Otan kovan harjan ja menen sen kanssa Pipsan perässä. Sikke alkaa koluta ruokakippoa, mutta koska sieltä ei ruokaa löydy, tamma alkaa nypläämään riimunnarua. ” Sikke!” Pipsa toruu poniaan. ” Onko sulla ollu ennen vuonista hoitsuna?” Pipsa kysyy. ” On. Jopa vuokralla” kerron. ” Aaa, okei” Pipsa sanoo siirtyen Siken toiselle puolelle, minä perässään. Harjaamme Sikkeä tovin. ” Haetaan varusteet” Pipsa sanoo. Suljemme huolellisesti karsinan oven, ettei jouduttaisi pian juoksentelemaan ympäri Liekkijärven seutua karanneen vuonohevosen perässä. Pipsa nostaa telineestä ruskean satulan, ja minä suitset. Kävelemme Siken karsinaan rupatellen kaikkea Sikestä. ” Satuloi sä vaan” Pipsa sanoo, ja antaa satulan minulle. Nostan satulan Siken selkään, ja oikaisen satulahuopaa. Kierrän toiselle puolelle, ja vedän satulahuopaa hieman alemmas. Kierrän takaisin, ja kurottelen satulavyön käteeni. Silmissä näkee, kuinka Siken maha alkaa pullistua. Vyö ei tosiaankaan mene kiinni, joten tönäisen Sikkeä, ja ainakin puolet ilmoista lähtee. Laitan satulavyön nopeasti ensimmäisiin reikiin. Pipsa ojentaa suitset, ja otan Siken riimun hallakon kaulalle. Nostan ohjat kaulalle ja tottuneesti laitan suitset päähän.
Kentällä kiristän Pipsan kanssa satulavyön. Tyttö nousee Siken selkään ja alkaa kävelyttää tammaa kenttää ympäri.
Pipsa kerää ohjat ja tekee pari volttia ennen kuin nostaa ravin. Toden totta, Siken ravi näyttää reippaalta. Pipsa kääntää Siken voltille ja keventää hallakkonsa selässä. ” Noh, miltäs näyttää?” Pipsa virnistää. ” Kivalta” vastaan. Pipsa tekee täyskaarron ja vaihtaa kevennyksen. Sikke ravaa ja hörähtää. Ennen seuraavaa pitkää sivua Pipsa alkaa valmistella laukkaa. Pitkänsivun koittaessa Pipsan laukka-avut nostaa Sikeltä reippaan laukan. Tamma alkaa vetää päätään alas, valmiina pukittamaan, mutta Pipsa tunnistaa poninsa pukkiyritykset, ja vetää Siken päätä ylös.
Puolen tunnin kuluttua Pipsa oli saanut Siken jo menemään kunnolla. Enään ravi ei ollut kiireistä ja töksöttävää, vaan kaunista. ” Joko näyttää paljonki kivemmalta kun puolituntia sitten?” Pipsa kysyy. ” Jep” naurahdan. ” Haluisitko sä koittaa?” Pipsa kysyy. ” En mä taida.. Tai, voisin mä ottaa vaikka loppukäyntejä sit vähän” vastaan. ” Okei, mä otan viel ravia ja sit voit tulla” Pipsa sanoo. Pipsa ojentaa hieman liian ison kypäränsä ja laitan sen päähäni. Tyttö lyhentää jalustinhihnoja parilla reiällä, ja nousen tuolilta selkään. Laitan jalat jalustimiin, ja Sikke lähtee kävelemään uraa pitkin. Tamman käynti on reipasta ja eteenpäin pyrkivää. ” Miltä tuntuu?” Pipsa kysyy. ” Kivalta” hymyilen, ja ilmeisesti naamani on kuin Naantalin aurinko.
Laskeudun alas selästä, ojennan kypärän Pipsalle, ja taputan Sikkeä. Talutan Siken talliin jäykin askelin. Käännän sen karsinaan, ja otan satulan pois, ja Pipsa suitset. Koska ulkona alkoi satamaan, Pipsa kertoo jättävänsä Siken karsinaan, ainakin hetkeksi. Alamme harjaamaan Sikkeä pitkin vedoin.
” Heippa Sikke, toivottavasti saan vielä hoitaa sua toistekin!” sanon ponille lähtien kantamaan sen suitsia Pipsan viedessä satulaa. .
|
|
Nuanda
Perustallilainen
100%
|
Post by Nuanda on Dec 4, 2012 15:04:32 GMT 2
Huijarille ratsuttajaksi/hoitajaksi(Oli pakko liittää tähän tämmönen itsetehty joulukortti v. 1 ja 2. Nythän Gimp'ini on rikki Dx) [/font] Aah, Huijari säväytti heti, hurmaava nuori pojankoltiainen! Pakkomiellehän tämä on, mutta haku oli ihan välttämätöntä. Ja olen siis ex-Niina, uusi henkilö vain. Hoitajakurssinhan olen läpikäynyt huolellisesti.
Miksi juuri minut tulisi valita? Olen reipas ja tunnollinen tyttö, ja lupaan sitoutua Huijarin koulutukseen ja totuttamiseen sekä tietty hoitamiseen pitkäksi aikaa. Huijari on minulle se ainoa oikea, jos on ollakseen, ja kadun aikaisempia hakemuksiani muille hevosille. Ja olen katunut Huijarin tapaamisesta asti. Lupaan kirjoittaa tarinat kaikella panostuksella ja pyrin olemaan mahdollisimman aktiivinen. Mikäli hyvän piirrustusohjelman puute ei käy liian suureksi esteeksi, voin myös piirtää kuvia ja ehkäpä pieniä sarjakuviakin. Pääpaino olisi kuitenkin tarinoissa. Rakastan hevosia koko sydämestäni ja minulla on myös IRL-hoitoponi, joten en usko että idoiden puute iskisi kovin usein. Minulla on mielikuvitusta ehkä hieman liikaakin, ja pystyn mainiosti purkamaan sitä tietokoneen näppäimistölle.
Miksi juuri Huijari olisi se oikea[/i] ?[/b] Huijari vastaa juuri minun ihanteitani: arvostan niin kovasti hevosia joilla on mukava luonne ja rutkasti omanlaistaan persoonallisuutta, mutta yksi suuri syy on myös se,, että Huijari on varsa. Parasta on nähdä, kuinka oma hoitohevonen kehittyy ja kehittyy. Huijari sulatti heti sydämeni vallattomilla silmillään, joissa on iloinen pilke ja kiharaharjallaan, sekä tietysti muutenkin koko suloisella olemuksellaan. Minulle hevosen rotu ei ole merkinnyt ikinä paljoakaan, vaan se mitä on sen sydämessä. Toki suokki on lempirotuni. Olen kantapään kautta oppinut, että rodulla ei ole mitään merkitystä luonteen tai suorituskyvyn kanssa, ja Huijari on minun mieleeni, vaikka ei olisikaan roturatsu. Kuka ihme on Nuanda?19-vuotias, kokenut konkari Nuanda on varsoihin panostava ihminen. Tunne on mahtava, kun näkee miten rakas varsa kehittyy ja kasvaa. Mahtavaa on myös tulevaisuudessa kilpailla ja valmentaa itse kouluttamaa hevosta. Olen haaveilija, ja usein tyydynkin unelmiini. Minulla on myös paljoin tavoitteita, jotka haluan saavuttaa. Olen lupaava ratsastajatar, ja olen kouluttanut varsoja aikaisemminkin. Luonteeltani olen jäätävän kiva ja käsittelen hevosia rauhallisesti joka tilanteessa. Kriisitilanteissa saatan hermostua, mutta yritän peittää sen parhaani mukaan. Olen myös perfektionistiluonne. Pakko sanoa, että jos annatte edes yrittää, niin teen parhaani. Tiedän kyllä, että en häviä huonolle, jos häviän.Miksi Seppele?Seppeleessä on mahtava porukka ja talli on hieno. Ei, en tiennyt sen olevan VRLn tallilstan kärjessä, ennen kuin huomasin käydä liiton sivulla. Pääsyynä tähän hakuun on valloittavan suloinen Seppeleen Huijari. No niin, toiveikkaana odotellen... Nuanda.[/size] Kiitos jos edes harkitsette minua hoitajaksi ja onnea muillekin hakijoille. Onnea etenkin Hujarin tulevalle hoitajille![/i][/font]
|
|
Vilma
Uusi ihmettelijä
|
Post by Vilma on Dec 5, 2012 15:25:55 GMT 2
Huijarille hoitajaksi & ratsuttajaksi Miksi HuijariHuijari on taatusti kaikkien unelmahoitsu, koska jokainenhan haavailee superhurmaavasta ja komeasta orivarsasta! Minuun ori teki vaikutuksen varsamaisen leikkisellä olemuksellaan, ja tulisihan tuo Huijari taatusti huijaamaan minua jos jonkinmoisilla jekuilla. Minun sydämessäni on paikka persoonallisille, leikkisille omatahtoisille hevosille, joitten eteen on tosiaan tehtävä töitä. Laiskat ja pohkeille turtuneet tavantappuraiset tuntihevoset eivät oiken sytytä, siispä haen hoitajaksi nimenomaan Huijarille. Söpö ja säpsäkkä pikku varsanen, josta uskon kuoriutuvan oikein mielyttä ratsu. Koska Hujuhan on vasta varsa, niin ei sen kanssa voi vielä ratsaille nousta. Mutta en kyllä pane pahaksikaan, kun saan harjailla ylisöpöä oripoikaa sekä pikimiten alkaa kouluttamaan sitä ratsuksi. Noh, siihen jälkimmäiseen uskon menevän vielä aikaa, mutta harjaushetket ja luottamuksen voittaminen ovat se ensimmäinen välietappi. Miksi minäLuotettava, aktiivinen, pitkäaikainen... Minusta löytyy (toivottavasti) monia hyvän hoitajan ominaisuuksia, jonka vuoksi minut pitäisi Hujun hoitaksi valita. Ensinnäkin korostan aktiivisuutta ja pitkäaikaisuutta Hujun puoleen. Huju ei todellakaan jäisi vain tyhjänpantiksi, vaan olisin valmis hoitamaan sitä pitemmälläkin tähtäimellä. Huijari toimii suurena inspiraation lähteenä, monia hyviä hetkiä sen kanssa varmastikin kokisin. Minulta voi odottaa aktiivista tunneilla käyntiä sekä tapahtumiin osallistumista, ja pisteenä ii:n päälle panostettuja hoitoja Huijarille. Kukas täällä oikein näpytteleeLisa on hoikka, mutta voimakas 15-vuotias tytöntyllerö. Etenkin varsoihin hullaantunut tyttö omaa erittäin mukavan, mutta myös räväkän luonteen. Lisa ei pelkää puolustaa kavereitaan, ja suutuksissaan huutelee ärräpäitä minkä kerkeää. N. 160cm pitkä tyttö elää varsin tavallista elämää.Niin, eli siis tuossa pikkuriikkinen kuvaus Lisasta. IRL-elämässä olen esteintoilija, mutta URL-elämässä perustan enemmän kouluratsastuksesta. Lopuksi...Heij, en ole oikein varma, että voinko hakea hoitajaksi, kun en ole suorittanut tuota hoitajakurssia (olen siis Tarun sub-hahmo, joka on hoitajakurssin suorittanut...)
|
|
|
Post by Britta on Dec 15, 2012 18:02:54 GMT 2
Tahtoisin jatkaa, hyvin alkanutta matkaa. Aikani mietittyäni päätin, että haluan hakea jatkoa taipaleellemme Huijarin kanssa. Pikkupojusta on tullut minulle suuri inspiraationlähde, ja harmittaa ihan, kun on ollut niin paljon kokeita ja muuta häslinkiä, etten ole kerennyt montaa merkintää tehdä, ja kun olisin, hoitopäiväni on mennyt ohi. Täten toivoisin, että voisin jatkaa meidän taipalettamme pidemmälle, varsinkin, kun Seppeleen kohtalo varmistui, nyt vakaalle pohjalle. Huijarin kanssa haluaisin jatkaa siksi, koska meidän suhteemme on jo kerennyt kehittyä suhteellisen hyväksi, eikä luottamusta tarvitsisi ruveta rakentamaan uuden ihmisen kanssa alusta, vaan voitaisiin jatkaa siihen mihin me jäätiin. Hyperionin ohelle Huijari olisi mahtava vaihtoehto, saisihan Britta kokea, millaista on varsojen koulutus (varsinkin kun asiantuntevaa apua on paikalla) vähän isommaksi kuin Simo oli. Suomenhevoset ja puoliveriset ovat niin erilaisiakin, että sinänsä niille tulisi kirjoitettua erilaisia tarinoita ja myös ikä vaikuttaa kovin tarinoihin. Varsinkin nyt, kun koulukiireet ja harrastukset muutenkin helpottavat, minulta löytyisi aikaa, ja tästä ei kannata ottaa käsitystä, että vain hetkeksi; otan mahdollisimman aktiivisen kirjoitusrytmin itselleni tavoitteekseni hoitohevosilleni. Britan te kaikki varmaan tunnette, olen hoitanut sekä Riinaa että Simoa ja tällä hetkellä hoidan Hypeä (+ Liinua ja Hujua haun päättymiseen saakka). Luonteesta ei tarvitse varmaan sen enempää esitellä, tai muustakaan. Huijari tulisi olemaan ensimmäinen varsa, jota Britta kouluttaisi pidemmälle. Simohan oppi "vain" alkeet B:n opissa. Ja miksi Seppele-kysymykseen olen varmaan vastannut sen verran monessa hoitajahaussa, että alan pian toistaa itseäni. ;) Onnea kaikille hakijoille! :)
|
|
|
Post by Reega on Dec 16, 2012 19:12:46 GMT 2
Anteeks ku nyt tungen tänne komppimaan, kun tää on kuitattu ni poistakaa... Tuo Nuandan linkittämä "itse tehty joulukortti" on kylläkin LastUtopian taiteilema piirros, alkuperäinen löytyy tuolta -> browse.deviantart.com/?offset=48#/d2ffgzmMuistin nähneeni sen joskus deviantartissa, ja tosiaan ellei Nuanda ole ranskalainen, niin kyseessä ei todennäköisesti ole sama henkilö. Minua edelleen myös häiritsee Nuandan avatar, vaikea uskoa että Akirakirai olisi antanut omakuvaansa lupia, mutta se nyt on vielä selvittämättä. En nyt tahdo olla ilkeä tai mitään, mutta henkilökohtaisesta kokemuksesta tiedän kuinka paljon verta, hikeä ja kyyneliä saattaa mennä piirrosten tekemiseen, eikä ole kovin mukavaa kun joku esittelee niitä ominaan :/
|
|
|
Post by Anne on Dec 18, 2012 8:23:32 GMT 2
Juu, Nuada ei enää täällä jatkossa sitten asioikaan.
|
|
|
Post by Anne on Dec 26, 2012 17:31:34 GMT 2
Huijarin hoitajaksi valittiin Akku!
Aluksi Huijarin kanssa mennään vielä varsajuttuja, laittelen lisäinfoa, kun kun koulutus kehkeytyy.
|
|