No moi! Olen irl 15v poika, kyllä, poika. Hirmuinen hummailija en ole, mutta tallillakin kuitenkin aikaani viettänyt, lähinnä piirtämisen merkeissä. Maalta olen kotoisin, ja nyt sitten virtuaalimaailman kautta sinne palaileva. Seppeleen talli vaikuttaa aktiiviselta, ja kuviin on selvästi panostettu. Sitä minäkin täältä olen hakemassa, pientä oppia hevosista ja virtuaalihummailusta ja selvänä plussana piirustustaidon kehittymistä. Olen odottanut Popparin hoitajahaun tuloa siitä asti, kun se tallille saapui, sillä todella haluaisin mukaan tallin toimintaan (toki olen ajoleirille ilmoittautunut jo). Ehkä hieman kummallisenkin oloista, mutta kirjoittelen myös novelleja sekä runoja piirustusharrastukseni lisäksi. Niitäkin olisi siis luvassa.
Justuksen ulkonäkö:Tuo profiilikuva, vai mikä nyt hienolta nimeltään onkaan (avatar..?), kertoo jo enemmän kuin tuhat sanaa. Justus, 15v, omaa siniset silmät ja ruskeat ohuet hiukset. Pituutta häneltä löytyy vain reilu 150cm. Pukeutumisesta yms. lisää, jos tulen valituksi.
Luonne: Justus on hyvin rauhallinen ja positiivinen ihminen. Usein hän luo itsestään mystisen/sulkeutuneen kuvan vieraille, ja siksi häntä pidetään yleensä outona ennen tutustumista. Sosiaalinen tämä poika on myös, ja puhuukin muidenkin edestä, aivan liikaa. Mielellään hän vetäytyy myös omiin oloihinsa, ja viihtyy hyvin itsensä kanssa. Toisinaan hänet yllätetään juttelevan itselleen. Pahaa Justus ei haluaisi tahallaan kellekään, mutta silloin tällöin hän onnistuu sotkemaan asiat pahastikin tahtomattaan.
Kokemuksia nelijalkaisista kavereista:Maalla kasvaneena olen siis ollut lähes koko ikäni tekemisissä lehmien, koirien sekä kissojen kanssa. Hevosista minulla aika vähän on kokemusta; olen kyllä talleilla istunut katsomassa hevosten eleitä, ilmeitä, liikkeitä ja käyttäytymistä, mutta tämä kaikki lysti vain, jotta osaisin piirtää myös niitä otuksia. Nyt olen sitten kiinnostunut hieman ratsastamisesta ja muusta hummailusta, ja perusasiat hevostenkin kanssa hallitsen. Hienompaan säätöön sitten meneekin aikaa, niistä kun minulla ei ole pienintä aavistustakaan.
No miksi sitten juuri Poppari?Rehellisyyden nimissä myönnettäköön, että ensimmäisenä tallille saapuessani toivoin saavani Humun hoitajuuden jollain ilveellä. Sitten selailin useaan otteeseen, tulisiko muillekaan hevosille hoitajahakua, mutta ei. Nyt vihdoin Poppari kaipailee hoitajaa, enkä aio jättää tilaisuutta välistä. Ajoleirin kautta pääsen hetkeksi tallin toimintaan mukaan, ja hoitajuuden kautta toivon, että saisin harrastustani jatkaa pidempäänkin. Plussaa Popparissa on, että se on minun tasoiselleni alkeishummaajalle sopiva!
Mitenkäs hoitaminen?Hoitotarinat tulen suorittamaan pääosin kuvin, sillä toivon piirustustaitoni paranevan entisestään. Siitä vielä vähän lisää; piirrän yleensä koneella, mutta saatan piirtää myös hiilillä, lyijykynällä, värikynillä tai vesiväreillä.
Joskus (itseasiassa näillä näkymin aika usein) saatan inspiraation iskiessä kirjoittaa tarinanpoikastakin, senkin todennäköisesti kuvan kera.
No mutta sitten, niinkuin tuolla aiemmin jo kerroin, vapaa-ajallani myös runoja kirjoittelen, joten saattaapa muutama runokin Seppeleeseen asti eksyä.
Piirustusnäyttöä:Tietenkin tuo "profiilikuva" on itseni piirtämä, ja allaolevasta linkistäpä löytyy hevosesta kuvaa.
i50.tinypic.com/23k2ars.jpg (Pahoittelen laatua, meni tuossa kun yhdistin nuo kuvat.)
Lisäksi ajoleirille tulee piirustuksiani ja tarina; nekin sitten näyttönä.
Ainiin ja mainittakoon, että skanneri + piirtopöytä löytyy.
Miksi valitsisitte juuri minut?- Vaikka kokemusta ei ole, intoa senkin edestä. Nopeasti opin tallin tavoille ja pääsen mukaan. Pitkäänhän olen jo Seppeleen toimintaa seuraillut.
- Olen aktiivinen tunneilla kävijä, hoitaja sekä muuhun tallin toimintaan vapaa-ehtoisesti ja mielellään osallistuva.
- Olen avoin enkä tuomitse mitään asioita kokeilematta.
- Säännöt on useaan otteeseen luettu ja niitä myöskin noudatan.
- Piirrän sekä kirjoitan realistisesti.
- Olen pitkäaikainen.
- Maksut tulevat ajoissa, ei tarvitse tuskin viikkoakaan odotella.
- Tämä on juuri minulle sopiva ja se oikea tapa jatkaa jo alkaneita harrastuksiani.
No huhhuh, tiivistetäänpäs hitusen:Irl ja url 15v poika toivoo pääsevänsä mukaan tallin toimintaan Popparin hoitajuuden kautta. Juttua riittää -toisinaan vähän pervollakin huumorilla höystettynä ja kuvia on varmasti luvassa. Olisihan se ihan älyttömän mahtavaa saada jätettyä oma jälkensä Seppeleeseen, ja olla mukana vuoden mittaan järjestettävissä tapahtumissa. Sen verran upeaa on jälki täällä ollut, että hinku sopia porukkaan on suuri.
Ei muutakun onnea jokaiselle hakeneelle munkin puolesta, yhtä meistä onnistaa!