|
Post by Anne on May 12, 2012 19:55:01 GMT 2
Haku on auki tämän hetkisille hoitajille ja y-omistajille (12.5.12)! Löytöhevosena tallille kaivannut Rotta ( www.seppele.piirroshevoset.com/hevonen.php?id=75 ) kaipaa hoitajaa/kuntouttajaa/kouluttajaa. Voit joko: A) Hakea hevosen kuntouttajaksi kesän 2012 ajaksi ja pitää aiemman hoitohevosesi B) Hakea Rotan pysyväksi hoitajaksi ja kuntouttajaksi ja luopua nykyisestä hoitohepastasi, jolloin hoitohevonen menee hakuihin Nykyiset y-omistajat voivat hakea vain vaihtoehdolla A. Pienimuotoinen haku riittää. Hakua on nopeahko!
|
|
|
Post by dragon97 on May 12, 2012 20:10:30 GMT 2
Eik� mill��n kukaan muu voisi kuntouttaa t�m�n hevosen. Olisin todella kiinnostunut. Hain hoitajaksi, mutta t�ss� herrassa olisi jotain mik� teki minulle kyyneleen silm��n. Olisiko mit��n mahdollisuutta hakea t�m�n pojan hoitajaksi? Jos vastaat kyll� niin l�het�n t�nne kunnon haun=D
Minulla on kokemusta kuntouttamisesta. Olen kuntouttanut Asi hevosen hyv��n kuntoon. Se oli kaltoin kohdeltu vanhalla tallilla ja pelastin sen viimehetkell�. Asi oli laiha. Aika samassa kunnossa kuin Rotta. Nyky��n on osallistunut Asi osallistunut estekisoihin ja loistava hevonen=)
N�ytt��: ( Tarina miss� haen Asin kotiin) Avaan oven. Tumma puuovi narahtelee ja aukeaa. L�mmin ilma tulee vastaan. Kev�t on tullut, totean. Haavoihin ei en�� satu. Onneksi. Toisaalta naamani alkaa n�ytt�� jo normaalilta. Eik� kukaan en�� koulussa hauku minua hirvi�ksi. Meid�n piti Ashleyn kanssa menn� katsomaan Asia mutta siihen tuli muuta. Nyt kaikki on kunnossa ja menen katsomaan milt� Icepony n�ytt�� t�ll� hetkell�. Toivottavasti Asi on viel� siell�.
Menen koputtamaan Ashelyn ovea josko h�n l�htisi mukaan. K�velen sukkasillani aidan toiselle puolelle ja painan valkoista ovikellonappia. Kuulen kuinka ovikello soi ja joku tulee portaita alas.
- No hei! sanon Ashleylle hymyillen. - M� jotenki arvasin et se oot sin�, Ashley vastaa nauraen. - Tuutko mun kans kattoo Asia? Saan tuoda sen Pinteliin, kysyn hymyillen. - Joo voin tulla. Ei oo muuta tekemist�, Ashley sanoo ensin miettien. - Jes! Mut t��l on l�mmin. Ei tarvi juuri mit��n, sanon hoputtavasti. - On mun pakko ottaa keng�t. Sulle on n�k�j��n tullu oikesti kiire, ku ei oo kenki� tullu mukaan, Ashely sanoo nauraen. - No joo, vastaan hiukan punaisena. - K�yn hakemassa ne keng�t, Ashely sanoo ja l�htee.
Odottelen siin� tosin. Ashley juoksee monta kerta ohi kun yritt�� etsi� sopivia kenki�. Normaalisti on helppoa l�yt�� keng�t. Ainakin Ashleyll�. Viimein Ashley tulee alas ja keng�t jalassa. Ashleyll� on normaalit talliconverset. Ne ovat niin k�rsineet k�yt�ss�, mutta olen sanonut Ashleylle ett� jos h�n et noita k�yt� niin min� voin. Meill� ihan samankokoiset jalat.
K�velen sukkasillani kotiin Ashley mukanani. Varpaitani paleltaa, mutta olen niin onnellinen, etten tunne sit�. Mustat sukkani menev�t l�pi. Vesi joka tuntuu jaloissa, tuntuu jotenkin l�mpim�lt�, vaikka lumi on kylm��. Rakastan sit� tunnetta. On kev�t. Linnut laulavat iloisena ja lent�v�t. Rakkauskin kukoistaa. Paitsi minulla. Ei minulla ole poikayst�v��, vaikka sit� haluaisin. Ashleyll� se on. Olen onnellinen kun h�nell� menee hyvin, mutta toivoisin sit� my�s itselleni.
Avaan meid�n ovemme. �iti tulee melkein minua p�in, valmiina l�ht��n. K�yn hakemassa keng�t. Ihanat mustat converseni. Ne ovat minun tallikenk�ni. Rakastan niit�, mutta ne todella meinaavat hajota k�siin. Onneksi ne kest�v�t ainakin t�m�n reissun. Pakko niiden on kest��. �iti laittaa trailerin kiinni autoon ja olemme valmiina l�htem��n. Nousemme autoon. Musta maasturimersu on ollut siin� jo vaikka kuinka kauan. Samassa muistan jotain ja kiid�n takaisin kotiin. �iti ja Ashley j��v�t katsomaan hiljaa kun juoksen ulos autosta. Avaan talon oven ja kutsun Daraa. Iso tanskandoggi tulee luokseni innokkaana. Laitan remmin kiinni Daran pantaan. Ja l�hden taluttamaan tytt�� autoon. Suljen per�ss�ni oven ja laitan sen lukkoon.
�iti ja Ashley katsovan ihmeiss��n kun astun autoon. En sano mit��n. Ny�kk��n ja �iti k�ynnist�� auton. Peruuttaminen sujuu ja l�hdemme kohti Icepony�. Pelk��n ettei Asi ole en�� siell�. Matka sujuu mukavasti. Olen t�ysin omissa maailmoissani. Vaaleat nahkapenkit tekev�t kaikesta jotenkin rauhallista. Dara istuu jaloissani rauhallisesti ja tottuneesti. �iti tiet�� mihin menee ja Ashley on omissa haaveissaan. Silm�ni menev�t hitaasti kiinni ja tunnen kuinka rentoudun. Lopulta nukahdan.
Tunnen kuinka joku ravistelee minua. Her�ilen hiljalleen ja huomaan kuka minua ravistelee. Ashely. Tietenkin. Huomaan vasta hetken p��st� ett� emme liiku. Katson ikkunasta ja n�en Iceponyn. Talli on aivan r�nsistynyt. Katson kuinka hevosia vied��n isoon kuljetusautoon. Varmaan myyntiin. Avaan auton oven ja pist�v� haju osuu nen��ni. Ulosteen haju. Ihan kuin karsinoita ei olisi siivottu kuukausiin.
K�velen talliin. Talli ei muistuta yht��n sit� samaa tallia. Ei siit� iloista mink� min� muistan. Astun talliin ja minua vastaan tulee mies. Mies haisee alkoholilta ja tupakalta. H�nell� on r�hj�iset vaatteet. En ole koskaan ennen n�hnyt h�nt�.
- Anteeksi, mutta omistatteko t�m�n tallin? kysyn nen�� nyrpist�en. - Kyll� vain, mies vastaa juopuneella ��nell�. - Saanko katsella ymp�rilleni jos vaikka ostan jonkun? kysyn empien. - Tietenkin, mies vastaa ja l�htee hoiperrellen pois.
Ashley tulee hetken p��st�. H�n katsoo ymp�rilleen aivan samalla tavalla kuin min�. Menen eteenp�in ja katselen miss� Asi ja Noppa ovat. Suurin osa karsinoista on tyhji�. Tulen Nopan karsinan kohdalle. Noppaa ei n�y. Kyynel vier�ht�� poskelleni. Se on myyty. Ainakin toivon niin. Asin karsina on Nopan karsinan vieress�. Siell�k��n ei n�y ket��n. Toivon todella ett� Asi on siell�. K�velen kohdalle. Asia ei n�y. Katson l�hemp��. N�en pime�ss� nurkassa liikett�. Sen on pakko olla Asi. Avaan hitaasti karsinan oven. Ovi suunnilleen j�� k�teeni.
Katson hevosta joka seisoo karsinan nurkassa. Se on mutainen ja peloissaan. - Asi? kysyn pelokkaana. Hevonen astuu hiukan eteenp�in. N�en sen katseesta kuka se on. Asi. Asi pelk�� minua, mutta kuitenkin tulee l�hemm�s. Sillon n�en sen kuinka huonossa kunnossa Asi on. Verta valuu jaloista ja muta peitt�� karvan. Tajuan ett� Asia ei ole saatu myyty� ja nyt se on j�tetty k�rsim��n.
- Kauheaa! Ashely sanoo j�rkyttyneen�. - Totta. Mun on pakko pelastaa Asi t��lt�, vastaan p��tt�v�isesti.
�iti ei tulisi tykk��m��n t�st�, mutta minulla on lupa. Mies tulee minua kohti.
- Voinko ostaa t�m�n hevosen? kysyn melko p��tt�v�isesti. - Ai tuon kaakin? No saat sen 500�. Sen hinnan saisin jos veisin sen teuraaksi, mies sanoo aika h�mm�styneen�. - Ei Asi ole kaakki! Ja toiseksi miss� kaikki hevoset nyky��n majailevat?! huusin miehelle vihaisena. - Ai siis esimerkiksi ne jotka vietiin juuri lastausautoon. No teuraaksi tietenkin, mies sanoo sen niin itsest��nselvyyten� pit�v�n�. - Siis kaikki vai? kysyin h�t�isen�. - Jep. Ja tuo kaakki on seuraava, mies vastaa ilke�sti. - Ei k�y! Min� ostan t�m�n hevosen sill� 500�! huusin miehelle. - Myyty! Vie se ja tuo rahat nyt! mies sanoi myh�illen. - Selv�! vastasin viel� vihaisena.
Menin autolle hakemaan riimua ja riimunnarua. �iti katsoi ihmeiss��n.
- �iti tarvitsen 500�! Nyt! huudahdin �idille kiireisen�. - Mihin? �iti kysyi h�mill��n. - No Asiin! sanoin turhautuneena.
�iti alkoi kaivaa lompakkoaan. H�n oli varautunut siihen ett� Asi maksaisi monta tuhatta euroa, mutta nyt ei onneksi tarvittu niin paljoa. �iti antoi minulle tasarahan.
- Kiitos! huusin per�ss�ni.
�iti ei ehtinyt sanoa mit��n, laittoi vain oven kiinni. Juoksin takaisin talliin. Ashely odotti siell� viel�kin j�rkyttyneen n�k�isen�.
- T�ss� on rahat ja min� omistan nyt Asin, sanoin puuskuttaen. - Selv�. Vie konisi, mies vastasi ja laskee rahoja.
Tuhahdin vain ja l�hdin k�velem��n kohti autoa.
�iti katsoi suurin silmin mink� n�k�inen Asi on. Lastasin tyt�n. Asi pelk�si kaikkea, mutta samalla luotti minuun. Onneksi, koska muuten ei mist��n tule mit��n. Laitan trailerin oven kiinni ja menen autoon. Ashley tulee per�ss�. En tied� miss� h�n oli, mutta en kysele sen enemp��. Dara on istunut koko ajan paikallaan. En antanut sille lupaa tulla mukaan. Muuten Dara olisi vain haukkunut miest� jolloin hepat olisivat s�ik�ht�neet.
Nyt alkoi kuitenkin matka Pinteliin, Asin uuteen kotiin. Dara istui n�tisti vartioiden ett� pysyn paikallani. Niin tulisin tekem��n seuraavan puolen tunnin ajan. Ved�n syv��n henke�. Se on ohi. Asin k�rsimys.
Matka taittuu onneksi nopeasti. Pintelin tie on melkein lopussa ja talli n�kyy jo. Viimein olemme perill�. Dara katsoo iloisena ikkunasta. Se todella haluaa ulos. �iti pys�ytt�� auton ja autosta alkaa l�mp� hiljalleen hiipua. Avaan oven ja astun ulos, Dara per�ss�. Pitk� remmi k�dess�ni tiukkenee. Dara haluaa nuuhkia paikkoja. Annan remmin �idille ja menen itse ottamaan Asia ulos. Samassa n�en Mixin.
- Hei! Mix huudahtaa iloisena. - Hei! vastaan melko v�syneen�. - Onko tuolla Asi? Mix kysyy uteliaana. - On, mutisen. Mix ei varmaan edes kuule vastausta. - Ai teill� on koira mukana, Mix sanoo h�mill��n. - Joo, vastaan iloisena.
Menen traileriin sis��n pienest� ovesta. Asi katsoo minua pelokkaana. Silit�n sit� kaulasta ja rapsutan my�s v�h�n korvan takaa. Silloin Asi katsoo minua kuin olisi tajunnut kuka olen. Avaan vetosolmun ja katson onko Ashley avannut trailerin oven. Onneksi on. Alan peruuttamaan Asia ulos. Jokainen askel on edistyst�. Kun n�en itsekin kunnolla valon huomaan Mixin katseen. J�rkyttynyt. Arvasin sen. Talutan kuitenkin Asia varmasti. Asi miettii jokaisen askeleen. Se luimii jokaiselle vastaantulevalle ihmiselle, hevoselle ja ponille. En tied� mik� sill� on, mutta arvelen ett� se vain pelk��. Asi luottaa minuun kaikkein parhaiten. Ei kuitenkaan niin paljon kuin ennen. Ihme on kun Asi ei ole vihainen siit� ett� j�tin sen. Varmaan unohtanut asian tai luottaa taas minuun kun hain sen pois.
Tallin ovi on auki. Talutan Asin pikkutalliin. Tallissa Enkeli tulee ensimm�isen� vastaan ja Netta toiselta puolelta. Asin korvat menev�t eteenp�in kun se kuulee Netan h�r�hdyksen. Asi k��nt�� p��t��n ja n�kee Netan. Netta katsoo surullisena, mutta samalla iloisena Asia. Talutan Asin Netan viereen. Netta nuuskii Asia ja Asi taas nuuhkii Nettaa. Molemmat tunnistavat toisensa ja hirnuvat iloisena. Se on ensimm�inen kerta kun n�en Asin iloisena pitk��n aikaan. Katson olkani yli ja n�en Enkelin. Enkeli luimii minulle. Varmaan mustasukkainen. K��nn�n Asin Enkeli� kohti. Asi katsoo h�lmistyneen� �kuka-tuo-on�-ilmeell�. - Asi, t�m�n on Enkeli, toinen hevoseni ja Enkeli t�m� on Asi, oma hevoseni sinun lis�ksesi, sanon rauhalliseen s�vyyn. Enkeli miettii hetken, mutta lopulta katsoo Asia iloisena. Asi pelk�� hiukan Enkeli�. Tied�n kuitenkin jotain mit� kukaan ei voi koskaan tiet�� samalla lailla kuin min�. Nimitt�in sen ett� n�iss� hevosissa on sit� jotain mit� kukaan muu ei ole saanut selville. Rakkaat hevoset jotka ovat vain odottaneet sit� oikeaa ihmist� karsinansa eteen ja sanomaan huomenta kulta.
Talutan Asin karsinaansa. Se on Enkelin vieress�. Menisin t�n��n Asin kanssa maastoon taluttelemaan tytt��, mutta ensin soittaisin el�inl��k�rille. Kaivan puhelimeni taskuskustani.
♥:Dragon
kesällä pystyisin kyllä hoitamaan poikaa ja muutenkin todella aktiivisesti=) Kirjoittaisin vähintään kerran kuussa. Lupaan sen. Heinäkuussa ja Kesäkuussa on kuitenkin sen verran aikaa että pystyn kirjoittamaan ja jatkaisin varmasti Rotan hoitajana niin kauan kun saisin. Loisin siihen hyvän suhteen ja ehkä joku päivä saisin siihen sen verran hyvän suhteeen että voisin ratsastaa sillä. En todellakaan nousisi selkään pitkään aikaan. VAsta kun suhde on vahva!
|
|
Fanny
Uusi ihmettelijä
|
Post by Fanny on May 12, 2012 20:50:21 GMT 2
Minulla sama tilanne kuin Dragonilla, tuli tippa linssiin ja olisin ihan mielettömän innoissani kuntouttamaan ja hoitamaan Rottaa. Hain myös hoitajaksi, voit lukea sieltä lisää (voin kyllä laittaa sen hakemuksen tännekin) Eikö oikeasti olisi mitään mahdollisuuksia? Voisin vaikka kokeilla pari kertaa, ja jos ei laatu yms riitä, joku muu voisi ottaa paikkani?
|
|
Elle
Perustallilainen
? Anne L
|
Post by Elle on May 13, 2012 8:35:26 GMT 2
Voi. Rotta on todella upea hevonen, vaikka se on kokenut kovia. Se on mun mielestä tosi komea hevonen, ihana. Haluaisin kovasti jompaan kumpaan tehtävään, mutta sitten mulla on myös Pella, johon mä oon tosissani kiintynyt kovasti. Joten mitä tehdä.. Enhän mä ole edes ollut hoitajana täällä Seppeleessä kuin puoli vuotta.. Mua rupeaa oikeesti itkettämään. apua. Mutta taidan silti uskaltautua koittamaan onneani ja hakea Rotan hoitajaksi. Pitäisin siitä parhaani mukaan niin hyvää huolta kuin osaisin. Emmä oikeen osaa enempää tähän mitään laittaa. Anne valitsee niin kuin parhaakseen näkee. edit - kokemusta tämmöisistä ei ole, mutta oisihan sitä kiva saada.
|
|
|
Post by Pipsa on May 13, 2012 8:54:54 GMT 2
Miekin olisin Rotasta kiinnostunut (muutenkin rottaihmisenä..), olisi kiva projekti Siken rinnalle ja toisi kivaa vaihtelua arkiseen elämään. Kesällä olisi enemmän aikaakin kirjoittaa, kun ei kesätöitä kohdalle osunut.
Pipsalta löytyy myös hieman kokemusta aremmista hevosista. Uskon, että yhteisvoimin saisimme Rotasta vielä yhteiskuntakelpoisen otuksen :3
|
|
Jenny
Perustallilainen
Hoitoheppa: Gitta
|
Post by Jenny on May 15, 2012 14:36:27 GMT 2
Rotta on ihana hevonen ja haluaisin sen hoitajaksi. Myönnetään, on ollut hengenvaarallista epäaktiivisuutta täälläpäin, mutta ehkäpä asia korjaantuisi Rotan avulla? Rotta inspaa ihan hirveästi, voin vain kuvitella mitä saisin sen kanssa aikaan!
Kesällä ei ole aikaa hoitamiseen kuin vain muutama kerta, joten silloin en saisi juurikaan mitään irti Rotasta. Täytyisi siis luopua Almasta ja ruveta hoitamaan Rottapojua joka ikinen päivä. Tottakai jatkan Alman hoitamista mikäli en Rotan hoitajaksi pääse! (: Almahan on minulle tärkeä, mutta Rotan kanssa saattaisi syntyä hieman järkevämpää tekstiä.
Ja joo.. URL-maailmassa taidan olla aloittelija - kävinhän alkeiskurssin vasta viime syksynä! IRL-maailmassa tälläisistä hevosista sen sijaan on kokemusta.
|
|
Elle
Perustallilainen
? Anne L
|
Post by Elle on May 15, 2012 15:26:33 GMT 2
Tulikin tosta Jennyn hausta mieleen, että jos vaikka mä en nyt pääse Rotan hoitajaksi, niin saanko jatkaa Pellan kanssa? o:
|
|
minttux
Uusi ihmettelijä
Toivo♥Blade♥ ja muut♥
|
Post by minttux on May 15, 2012 19:35:45 GMT 2
Moi!! Olen jo pitkään hakenut tallillenne hoitajaksi mutta koskaan en ole päässyt ??? Joten yritän nyt parhaani! En jaksaisi alkaa kirjoittaa näyttö tarinaa mutta kuvan voisin yrittää laittaa ;) Olen käynyt sivuillanne ja seurannut tarkasti toimintaa, jo lähes 3 vuotta. Minun mielestä Rotta on todella ihana ja siitä olisi kiva auttaa varma ratsu. Tahtoisin vaihtoehto B:n koska en vielä hoida ketään. Minä -------------- Nimi:Minttux Hahmon ikä:14 v. Hahmon luonne:Hyvin pirteä ja eläin rakas.Selviytyjä mainen (ratsastaa vaikka 20 asteen pakkasessa metrin korkeassa hangessa).On harrastanut ratsastusta jo hieman yli 8 vuotta. Ulkonäkö:Pitkät ruskeat hiukset, jotka ovat yleensä auki. Kirkkaan siniset silmät.Aika keskiverto korkea. [/img]
|
|
|
Post by Anne on May 15, 2012 21:21:40 GMT 2
Tällä kertaa homma lankeaa Pipsan harteille kesän ajaksi, ja sen jälkeen haetaan Rotalle varsinainen hoitaja!
Ja Elle ja Jennyfer voivat toki jatkaa hoitsujensa kanssa! =)
|
|