Melody
Uusi ihmettelijä
|
Post by Melody on Nov 24, 2011 9:16:29 GMT 2
On ihanaa käyttää muiden hahmoja hoitotarinoissaan, mutta minun kohdallani se ei tällä hetkellä toimi – en uskalla tehdä muuta kuin laittaa hahmot sanomaan pari turhanpäiväistä kommenttia, jotta en sotke hahmon omistajan suunnitelmia. Merkityksettömällä jutustelulla ei ole mitään väliä, mutta tarinoissa tulee valitettavan helposti päällekkäisyyksiä (kärjistettynä esimerkkinä eri kirjoittajilta: keskiviikkoiltana hahmo 1 kävi kävelemässä hoitohevosellaan hahmon 2 kanssa, toisessa tarinassa hahmo 1 ja hahmo 2 vasta tapasivat ensimmäistä kertaa, kolmannessa hahmo 2 totesi ettei ole vielä uskaltanut ratsastaa hoitohevosellaan) – ei sinänsä mitään vakavaa, mutta minua se häiritsee. Muiden tarinoita seuraamalla tätä voi vähentää, mutta mitä jos tekee kuten minä eli kirjoittaa hoitomerkintöjään mahdollisesti useammassa osassa ja saattaa postata ne vasta muutaman päivän päästä?
Ajatuksenani oli siis, että olisi kiva suunnitella tarinoita vähän etukäteen – en vain tiedä, miten se toteutuisi käytännössä, joten jakakaa ihmeessä mahdollisia ideoitanne! Minulle nyt kelpaisi erinomaisesti vaikka jonkinnäköinen julkinen kalenteri(viesti), johon merkitsisin etukäteen tulevan hoitomerkinnän päivän ja ajankohdan ja halutessani sen, mitä aion tehdä (taluttelua? maastoon vai kentälle? joka suuntaan leviävän loimihyllyn kiroamista?), mutta onhan se työläs ja vie tarinoilta yllätyksellisyyttä joten oletan, että sen kannatus jäänee olemattomaksi. Ehkä täällä voisi ilmoitella halukkuudestaan yhteiselle maastokävelylle tai harjapakkien perusteelliselle siivoamiselle? Kyseisestä toiminnasta kiinnostuneet ottaisivat sitten yhteyttä yksityisviestillä, jotta ketju ei tukkeudu "minäminäminä" ja "ok, sopii" –viesteistä.
Ehkä tässä oli kaikki. Kysykää ja ehdottakaa!
|
|
|
Post by Britta on Nov 24, 2011 11:31:48 GMT 2
Minut saa pistää minne vain satunnaisesti hengailemaan, siivoilemaan tai tunnille. (: Minulla ei ole kijoitettavia hoitoja, joten minua ainakaan haittaa mitä teen minäkin pv:nä. Saa siis laittaa tutustumaan hahmoihinne! Hoitajahauista etitte vaan mimmonen hahmoni on. Löytyy esim. heti Lokakuun hoitajahauista ekalta sivulta. (;
|
|
Elle
Perustallilainen
? Anne L
|
Post by Elle on Nov 24, 2011 15:52:12 GMT 2
Mua ei ainakaan haittaa se että löydyn muiden tarinoista puuhastelemassa, päinvastoin, se piristää mun päivää ku huomaa et joku on aatellu mua näin virtuaalisesti ! Eikä mua häiritse tuo ylimmäinen asia mistä Melody kertoo. Mutta toi sun idea on ihan ok. Tietty se voi olla ehkä vähä hankala toteuttaa, enkä varmaan ite osallistuis tuohon kovin aktviisesti.. Mutta ihan kiva, että kerrot mielipitees ja ehdotukses edit - juu siis elleäki saa käyttää tarinoissa ihan vapaasti
|
|
|
Post by Robert on Nov 24, 2011 15:53:43 GMT 2
Meikä ainakin lainasi Melodya uusimmassa tarinassa :--D Itse tuppaan katsomaan aina kaiken tarpeeksi kohdilleen, esimerkiksi tsäänssit tapaamiseen: jos toisen hoitohevonen asuu vaikka aittatallissa niin millä todennäköisyydellä törmää tallissa tai jos toisen hoitsu tarhailee jossain takatarhassa ja oma ponitarhassa niin siinäkään ei luultavimmin törmäile.
Mutta on kyllä vähän sama juttu, ei uskalla ns. autohitata hahmoja. Liian kauan ollut roolipelien parissa :--D Tykkään käyttää muita, koska muut hahmot tuo aina tarinaan enemmän eloa, ja imo tallilla ei edes pysty välttämään muiden ihmisten tapaamisia ellei käy arkisin aikavälillä 9-13, jolloin ainakaan meidän kotitallilla (irl) kukaan muu kuin omistaja/tallityöntekijä hengaile, nekin vain aamusta ja 12 aikaa ruokkimassa.
Mutta voin sanoa, että mun hahmosta saa käyttää, mutta ratsastusjuttuihin ei mielellään ennen kuin omissa hoitotarinoissa olen noussut selkään asti. Itsekin ajattelin tällä menolla mennä - seurailla muiden hoitopäikkyjä ja katsoa, mitä useimmin tekevät hevosten kanssa -> tähän toimintaan voi sitten ujuttautua mukaan helpommin kun se tuntuu jo toisen kohdalla arkipäiväiseltä tekemiseltä.
|
|
elisabeth
Perustallilainen
Humu ♥ Merri ♥
|
Post by elisabeth on Nov 24, 2011 16:14:20 GMT 2
Itse katson aina tarinaa kirjoittaessani ja käyttäessäni muiden hahmoja tarinoissani, että onko kyseinen tyyppi laittanut tarinani kumoavaa päiväkirjamerkintää oman hoitohevosensa päiväkirjaan. Sitten jos tarinani kumoava tarina on jo, siirrän sen seuraavalle päivälle tms. Elisabethiä saa käyttää aivan vapaasti tarinoissaan ja laittaa Ellun kuskailemaan hahmoasi mautollaan kunhan isoista asioista sovitaan erikseen pmllä. (:
|
|
|
Post by Ansqu on Nov 24, 2011 18:12:39 GMT 2
Hyvä idea, vaikkei minua nyt haittaakaan jos joku kirjoittaa vähän minustakin hoitotarinaansa
|
|
|
Post by Miira on Nov 24, 2011 20:13:19 GMT 2
Onhan pm keksitty, eli privaattimeilillähän voisi vaikka pitää yhteyttä, mutta jonkinlainen "kalenteritopic" olisi ehkä hyvä, mitä nyt kalenteria ehdottelit. :--)
Piilomainontaa; Minut saa laittaa seikkailemaan tarinoihinne aivan vapaasti, mitä nyt ratsastamaan, hengaamaan taikka touhuamaan tallissa. It's allright. :")
|
|
Nilla
Perustallilainen
? Anne L.
|
Post by Nilla on Nov 24, 2011 21:00:51 GMT 2
Mua saa ainakin ihan vapaasti käyttää hoitotarinoissa ja on tosi kiva huomata, jos joku on ottanut Nillan mukaan hoitotarinaansa. (: Jos itse käytän jotakuta, selailen yleensä hoitajia ja katson, kenet voisin ottaa mukaan hoitotarinaani. Yritän käyttää myös eri hoitajia, ettei aina samoja.
|
|
|
Post by Dreamer on Nov 24, 2011 23:09:09 GMT 2
Minuaki saa ihan rauhassa käyttää tarinoissaan, en pure :'D ja lisäksi oon sen verran hidas saamaan noita hoitotarinoita valmiiksi ettei helposti tuu mitään päällekkäisyyksiäkään (nytki kolme keskissä..) Ite kattelen hieman sinne päin noita hoitotarinoita ja kirjottelen sen mukaan millasen kuvan oon toisesta saanu, tai mitä voisin kuvitella toisen tekevän tai sanovan. Tosin olen sen verta laiska että käytän ite muita melko harvakseltaan sen suuremmin puherooleissa.
|
|
Melody
Uusi ihmettelijä
|
Post by Melody on Nov 25, 2011 9:43:48 GMT 2
Ilmeisesti se on vain uskallettava käyttää muiden hahmoja! Muiden tapaan ilahdun kovasti, jos omaa hahmoa on muistettu tarinassa (olettaen ettei suunnitelmiani ole sotkettu pahanpäiväisesti, heh) mutta ehkä juuri se on ongelmani - pelkään, etten osaa käyttää toisen hahmoa "oikein" ja ilahduttamisen sijaan vain pilaan hahmon omistajan päivän. Miten ihmeessä tästä asenteesta pääsee eroon?
Mielenkiinnosta kysyisin, kuinka te toivoisitte seuranhaun järjestettävän? (Ilmeisesti tämän hetken käytäntö eli) kukin viskoo toisia yksityisviesteillä, joissa kyselee, kelpaisiko idea? Oma ketju, jossa voi ilmoittaa hakevansa seuraa asiaan X ja kiinnostuneet ottavat yhteyttä yksityisviestillä? Vai ovatko hoitajien yhteiset maastoilut menettäneet kannattajiaan nyt, kun meillä on ylläpidon maastotunnit?
|
|
|
Post by Meeri on Nov 25, 2011 14:29:54 GMT 2
Meeriä saa käyttää vapaasti omissa tarinoissaan! (:
|
|
Jeccu
Perustallilainen
|
Post by Jeccu on Nov 25, 2011 14:34:59 GMT 2
Njoo, mua ei sinänsä haittaa vaikka joku kirjoittais päällekäin ja vähän hassusti ne tarinat, mutta ihan kivahan tämä. (: En kyllä halua paljastaa tarinasuunnitelmia jos niitäkään on - välillä on. Edessä on nytkin tarina johon tietysti liittyy Dani ja Robert. (:
Muakin saa käyttää aina tarinoissaan ja mulla on aika sama juttu Ellun kanssa; mä koitan aina lukea muitten tarinoita ja etsiä CTRL + F systeemillä mun nimen ja kattoa jos se sieltä löytyy. Yritän myös pistää kaikki jossain vaiheessa tarinaani, jotkut nyt enemmän ja toiset vähemmän.
|
|
|
Post by Inkeri on Nov 25, 2011 15:42:45 GMT 2
Mie vaan tykkään jos käytetään tarinoissa
|
|
Riella
Uusi ja innokas
(c) Anne
|
Post by Riella on Dec 11, 2011 13:10:39 GMT 2
Meikäläistäkin saa käyttää tarinoissa ja teen yleensä kuten esimerkiks Jeccu, että CTRL + F on kaveri. Ja virtuaalihahmona Riella on vähän semmonen, että sen saa laittaa tekemään jotain tyhmääkin, en pahastu vaan saatan jopa tykästyä. :--D Yritän muitakin hoitajia ja hahmoja käyttää tarinoissa realistisesti ja vähän tutkailla ennenkuin värkkään tarinaa.
|
|
|
Post by Robert on Dec 11, 2011 17:56:19 GMT 2
Ketkä tahtoisivat osallistua leivontakekkereihin mun seuraavassa tarinassa ;)
|
|