|
Post by Sirppa on May 24, 2009 17:32:43 GMT 2
Otsikko varmaan kertoo...
[shadow=red,left,300]28.5 Tasapaino harjoituksia[/shadow]
Eli pidän tasapaino harjoituksia sekä vähään muutakin koulua. Luvassa on vähän niinkuin venyttelyä satulassa ja ratsastus 1 kädellä sekä muuta hauskaa. Tämä on minun ensimmäinen tuntini johon yritän panostaa todella paljon. Ja maksuna käyvät: - Runot - Kuvat - Tarinat - Sarjakuvat
Ja toiveita saa esittää. Tunnille otan mukaan 4 Ei ole väliä kuinka kauan olet ollut seppeleessä.
Tuntilaiset: Maiss & Pampula € Varjoitus & Pikku Henrietta & Tiia € Luna & Jambo €
Maksanut: € Täynnä
Ja sitten vaan osallistumaan.
|
|
|
Post by Sirppa on May 29, 2009 21:45:59 GMT 2
Tasapaino tunti
Maiss - Pampula Varjoitus - Pikku Luna - Jambo Henrietta- Tiia
Menin toimistoon jossa pörräsi kolme innokasta ratsastajaa odottamassa heppojen jakoa. Kiinnitin Lapun seinään ja pyysin ratsastajia kentälle 15 minuutin päästä. - Selvä, Varjoitus sanoi pujahtaessan Pikun karsinaan. - Mitäköhän tästä tunnista tulee? Luna sanoi kun meni Jambon karsinaan.
Menin kentälle hakemaan tötsiä. Laitoin tötsät kulmiin ja keskiympyröille.
- No niin moni saattaakin tuntea minut jo, eli olen Sirppa, vastasin tytöille jotka saapuivat juuri kentälle. - Tarviiko joku apua? Kysyin tytöiltä. - Mä tarvisin, Henrietta sanoi Tiian vierestä.
Pyysin tyttöjä menemään uralle pitkin ohjin. - No nyt kerron hiukan meidän tunnista, aloitin kun istahdin penkille jonka olin vienyt keskelle kenttää. - Aloitamme kevyillä väistöillä jonka jälkeen voisinmme vähän venytellä paikkoja, jatkoin. - No aloitetaan nimi kierros jotta kaikki tuntee toistensa nimet, sanoin pikaisesti. - Henrietta, sanoi Henrietta Tiian selästä. - Luna, Jatkoi Luna ujona. - Ihana Varjonne Varjoitus, Sanoi Varjoitus oikein iloisena. - Maiss, sanoi tyttö
Katselin tyttöjen ryhtiä ja jalkojen asentoja. - Luna muista hyvä ryhti, sanoin hiukan kumarassa olevalle tytölle. - Ja kantapäät alas Henrietta, huudahdin tytölle. - Teillä pitää olla hyvä ryhti koko ajan, jatkoin.
Katselin kuinka tytöt alkoivat korjata ryhtiään ja alkoivat istua kunnolla satulassa. Hetken päästä alettiin mennä ravia. - Nyt tehkää pitkillä sivuilla siirtymiset käyntiin ja lyhyillä sivuilla tehkää voltti, käskin tyttöjä. Huomasin kuinka parin tytön kasvot alkoivat punehtua. - Tiia reippaampaa! Pikku voisi mennä pois Jambon hännän tyvestä. - Henrietta onko sinulla raippaa? Näpäytä sillä pikkusen Tiiaa että se vähän liikkuisi. - Hyvä Luna! Jambo kulkee oikein kauniisti, kehuin tyttöä.
Jatkoimme harjoitusta jonkin aikaa ennen kuin sanoin ottaa hetkeksi käynti.Menin itse keskelle ja pyysin tytöt ympärilleni. - Luna ja Varjoitus menevät yhdelle ympyrälle ja Henrietta ja Maiss yhdelle. - Eli nyt laittakaa jalustimet kaulalle ja nostakaa ravi ja tehkää 10 m voltti aina pitkän sivun kohdalla. - Ymmärretty? Kysyin tytöiltä. - Joo, he vastasivat yhteen ääneen. Katselin kuinka tytöt yrittivät saada hevosensa voltille ilman että he käyttäisivät ohjaa. - Varjoitus enemmän pohjetta, Vielä enemmän! - Hyvä Maiss, Pampula kulkee hyvin kuolaimella ja kuuntelee pohje apujasi. Katselin tyytyväisenä tyttöjen työskentelyä. Luna sai Jambon menemään hyvin voltille, mutta se ryhti pitäisi muistaa. Pyysin hetken päästä tytöt pysähdyksiin. - No niin nyt aloitetaan venyttely, katsoin tyttöjä ilkikurillisena. - Menkää käyntiä vielä niillä ympyröillä ja ottakaa nilkasta kiinni ja venyttäkää sitä taakse. - Oih Ei mee, voihkaisi Henrietta. - Täähän on helppoa, sanoi Maiss Pampulan selästä. Itsekin venyttelin penkilläni. Kyllä venyttely tekee terää. - Sitten voisittekin laskea sen jalan ja nostaa sen satulan etu kaaren päälle, naureskelin. - Ai näin? Kysyi Luna. - Juuri noin. - Eihän tää oo mahdollista, voihki Varjoitus. - Kyllä se sieltä venyy, rohkaisin Varjoitusta. Annoin tyttöjen vielä hetken pitää sitä jalkaa satulan etukaaren päällä ennen kuin pyysin heitä vaihtamaan suunnan, ja tekemään saman homma toisin päin. Siinä vierähtikin jo aikaa aika paljon joten siirryttiin toiseen hommaan. Kerroin heille että pitää vielä pitää jalkkarit kaulalla ja ottaa ohjat ja raippa ulkokäteen. - Sitten nostakaa ravi ja pyörittäkää kättä taakse päin ja ohjatkaa hevosta samalla pohkeilla, sanoin tytöille. - Yrittäkää pitää tasapaino keskellä, huudahdin äkkiä tytöille sillä pari heilui aika kivasti. Se oli kyllä ilo silmälle, kun näkee tyttöjen pyörittävän kättään ja yrittämällä ohjata sitä samalla. - Apua mä tipun, Huudahti Luna. - Yritä pysyä siinä, sanoin äkkiä Lunalle kun jo juoksin hänen luo. Sitten pyysin heitä vaihtamaan suunnan ja tekemään saman toisella kädellä. Tähän mennessä kaikki ovat pysyneet satulassa. - Sinulla on hyvä tasapaino Maiss. - Henrietta kantapäät alas ei ylös! - Varjoitus, Pikkuhan menee ihan täydellisesti allasi. - Luna, Se ryhti! Sitten he saivat ottaa hetkeksi käynnin. - Nostakaa nyt takaisin se ravi ja nostakaa se käsi sinne ylös ja katsokaa sitä kättä, Pyysin tyttöjä. Kaikilla meni tämä kohta hyvin. - Luna tuuppa tänne keskelle. - Muistakko sen ryhdin? Kysyin tytöltä. - Öö.. joo mutta se on hankala pitää. - No ota avuksi tämä kunnon jämäkkä turvaliivi. - Auttaako tämä? Luna kysyi ihmeissään. - Auttaa kun on sopivan tiukka ja oikeassa paikassa, sanoin hiukan epäilevälle tytölle. Autoin siinä Lunaa hetken ennen kuin palasin toisten pariin. Henrietta oli parantunut jo Tiian vauhti ja Tiia kulki oikein hyvää tahtia. Mutta taas Varjoitus ja Pikku oli sitten asia erikseen. Varjoituksella oli mennyt alku tunti hyvin mutta nyt näytti kuin hän olisi pyörtymässä tai häntä vain heikotti. - Onko kaikki hyvin Varjoitus? Kysyin ihmeissäni. - No mulla jä ruoka välistä, Varjoitus vastasi. - Selvä. - Elkku! Voisitko hakea Limppari Varjoitukselle? Kysäisin Elkulta. - Hetkinen, Elkku sanoi jo täydessä vauhdissa. Odotimme siinä hetken ennen kuin Elkku saapui. Kiitin tyttöä ja annoin limppari Varjoitukselle. Varjoituksen kasvot alkoivat jo kirkastua ja tyttö paahtoi eteenpäin entistä innokkaampana. Vaihdoimme suunnan ja menimme uralla tekemään vähän pohkeen väistöä ilman jalkkareita. - Tehkää Pohkeenväistö oikealle vähän matkaa ja sitten takaisin uralle pohkeen väistössä! Ymmärretty? Kysyin jo rennommilta tytöiltä. Lunan pitäisi käyttää vahvemmin vasenta pohjetta jotta Jambo menisi kunnolla sen pohkeen väistön. Varjoitus meni Pikulla todella hyvin. Pikku kuunteli hyvin Varjoituksen pohjetta. Maiss olisi voinut vähän enemmä antaa sitä vasenta pohjetta jotta Pampula olisi mennyt vielä paremmin mutta kyllä sitä kunnon pohkeen väistöäkin tuli. Henrietta saisi käyttää sitä raippaa. - Ottakaa vielä kevennettyä ravia ilman jalustimia! Kerroin tytöille. - Maiss, sulla meni kyllä hyvin Pampulalla noi viimeiset pohkeen väistöt, kehaisin tyttöä ohi mennen. - Luna muista vain se ryhti niin kyllä sinä vielä pitkälle pääset, sanoin tytölle. - Varjoitus, sinulla meni oikein hyvin eikä ollut oikein mitään parannettavaa vaikka kannattaa syödä ennen ratsastusta, hymyillem sanoin. - Henrietta voih kuinka saisitkaan sen Tiian menemään kunnolla. Mutta välillä Tiiasta välähti taitojakin, sanoin Henrietalle. Hetken päästä siirryttiin käyntiin pitkin ohjin.
Maiss Saat olla tyytyväinen kyllä omaan suoritukseesi. Sait Pampulan hyvin liikkeelle eikä ollut mitään erikoista. Vain välillä.
Luna[/color]: [/b]Se ryhti muista se. =D Jambo kulki kauniisti välillä.
Henrietta: Tiia saisi mennä vähän reippaampaa mutta muuten meni oikein hyvin.
Varjoitus: Sinua oli ilo katsella. =D
- Maksut sitten 1 kuukauden sisällä, sanoin tytöille jotka juuri laskeutuivat alas selästä.
/tästä ei tullut mitään maailman pitkintä tarinaa
-Sirppa-
|
|
|
Post by Henrietta on May 30, 2009 11:04:03 GMT 2
Maksu
Tarina
Laitoin vielä suitsien remmit kiinni ja talutin sitten Tiian kentälle. Tiia oli laiskalla tuulella, mutta ainaskin luulin, että saisin siihen vähän reippauttakin. Kentällä nousin selkään ja kiristin satulavyön. Jalustimet olivatkin sopivalla piduutella. - No niin, en tunne teitä kaikkia, joten kertokaa nimenne, Sirppa sanoi. - Henrietta, esittelin itseni. Ja kun muu olivat esitelleet itsensä, lähdin käynnissä uralle, muut perässäni. Hoputtelin Tiiaa menemään reippaammin ja näpäytin kerran raipallakin.
- Henrietta, kantapäät alas! Sirppa neuvoi minua. Laitoin kantapäät alas ja Sirppa vastasi; - Hyvä. Pian alettiin mennä ravia ja erillaisia liikkeitä. Se oli minusta kivaa, kun sain ratsastaa välillä hieman laiskahkolla pollella. Välillä näpäyttelin Tiiaa raipalla ja hoputtelin pohkeillani. Välillä Tiia kulki hyvinkin.
Pian : - Ja sitten loppukäynnit, Sirppa sanoi. Annoin Tiialle pitemmät ohjat. Kävelimme ainaskin kymmenen minuuttia ja sitten vasta laskeuduimme selästä ja talutimme hepat talliin.
^^ Huonoin ja lyhyin tarina, minkä olemn okskaan kiroittanut. Sorry, mut on kiire!
Runo Tiialla ratsastin, ja kentän kuntoa katsastin. Tiia sai reippauden opetuksen, ja sitten sen lopetuksen. Tunti loppui kesken kaiken, voihan Sir Laiken. Nyt ei ole mihinkään hyppy, mut tää on runon loppu.
Heips ---> (- Henrietta)
|
|
|
Post by Jutta on May 30, 2009 17:56:30 GMT 2
Maksuni:
Astuin tallin ovesta läähättäen sisään. Muut tytöt tuijottivat minua kysyvästi. Ai moi kerranki oon ajoissa, sanoin ja kävelin satulahuoneeseen. Sirppa ei oo vielä tullut Henrietta sanoi. Ok meen tervehtimään heppoja, sanoin ja tallustelin hevosten karsinoille. Luin kylttejä Pikku Blondi Jambo. Jambo en ookkaan ikinä ponia testannut ois kiva kokeilla, mietin ääneen. Jep pikku rynniponi onkin upea kokemus, sanoi Sirppa joka astui ovesta sisään. Silittelin Jamboa ja katsoin kuinka Sirppa kirjoitti listaa. Tyttö katsoi hetken minua ja sitten Jamboa. Sitten hän kirjoitti listaan Jambo-luna. Katsoin listaa iloissani Jes, kiljahdin ja kiiruhdin Jamboa hoitamaan!
Pian olikin jo Jambo valmis ja lähdimme taluttelemaan hepoja kentälle. Täähän on hyvä tapa aloittaa kesäloma, sanoin Varjoitukselle joka nyökkäsi iloisena! Kentällä laitoin jalustimet sopiviksi ja nousin niskuroivan ponin selkään ja lähdimme liikkeelle. Oikea kierros, Sirppa kailotti kentän laidalta!
Pian keräsimme ohjat käteen ja Sirppa käski nostaa ravin. Pienen rynnimis tuokion jälkeen Jambokin siirtyi mallikelpoiseen raviin. Ravasimme hetken kaikki oli taivaallista kesäloma alkaa ja kaikki ja sitten vielä... Jambo pelästyi jotakin ja hyppäsi muutaman sivuloikan kentän keskelle. Olin vähällä tippua kun heräsin unelmistani! Ohjasin ruunan takaisin uralle ja jatkoimme ravia.
Pian hiljensimme hevoset käyntiin ja jakauduimme ympyröille. Minä olin samalla ympyrällä Varjoituksen kanssa. Nostakaa jalustimet kaulalle, Sirppa sanoi virnuillen. Kaikki nostivat jalustimet hieman nuristen hevostensa kaulalle. Ja nyt sitten nostetaan ravi. Ja muistakaa istunta pysyy hyvänä, Sirppa kailotti!
Sitten nostettiin ravi pompin hevoseni selässä mahdottomasti. miten nuo muut oikein pysyvät selässä noin hyvin, mietin katsellessani Varjoituksen ja Pikun upeaa yhteistyötä. Luna mikä ihme tuo perunasäkki Jambon selässä on korjaa asentosi heti, Sirppa kiljui järkyttyneenä. Joo, mutta tää on niiin vaikeeta, sanoin tytölle. Yritin vielä hetken pysyä selässä kunnes saimme hiljentää hevosemme käyntiin.
Kun hetken olimme kävelleet pysäytimme hevoset kaartoon ja taluttelimme talliin. Nautin Jambon pois hoitamisesta täysin siemauksin. Voi kun saisin olla sun hoitaja, sanoin Jambolle mutta sulla on jo Jenna joka hoitaa sua kuin omaansa joten et sä toista tartte hyvästelin jambon ja lähdin kotiin.
Kiitos tunnista Sirppa!
|
|
|
Post by Maiss on May 31, 2009 12:39:37 GMT 2
Maksu (: P.S. Sori Varjotus et sun nimi on täs Varjoitus mut mul ei ollu nettii mökillä ni en vonu tarkistaa ku siin Sirpan tarinas luki Varjoitus, ja en tajunnu enää kattoo kotona ennenku liitin tän... i'm so sorry... <3
28.5. Tasapainotunti - Ensimmäinen tuntini
- Kenellä sä haluaisit mennä? kysyin Lunalta joka käveli kanssani kohti toimistoa. - Mulle on oikeestaan ihan sama, Luna vastasi hymyillen. Entä sä? - Mä toivoin Pampulaa ja Siiriä, sanoin Lunalle joka nyökkäsi. Toimistoon tullessamme siellä odotti Varjoitus. - Moi! Luna sanoi tytölle. - Heippa, Varjoitus tervehti Lunaa ja katsoi minua kohti hymyillen. Kukas sä oot? - Mä oon Maiss ja tää on mun eka tunti täällä Seppeleessä, sanoin iloisena. Me katos muutettiin just. Kuka sä sit oot? - Aijjaa, Varjoitus sanoi. Mä oon Varjoitus. Toimiston ovi avautui ja sisään tuli Sirppa, meidän ratsastuksenopettaja tänään. - Moro! Sirppa sanoi ja kiinnitti tuntilistan ilmoitustaululle. Minä, Luna ja Varjoitus ryntäsimme listan luo. - Jess, Pampula! hihkuin iloisena. - Tulkaa kentälle 15 minuutin päästä, Sirppa sanoi ja käveli ulos ja sulki oven perässään. Heti kun ovi oli sulkeutunut se avautui taas. Sisään astui tyttö jonka täytyi olla Henrietta, neljäs tunnille tulija.
Huomasin Pamulan karsinan edessä harjapakin joten päättelin että karsinassa oli joku. Ja osuin aivan oikeaan; karsinassa oli Siirin ja mutaisen Pampulan lisäksi Pipsa, Pampulan hoitaja joka myös omisti Siken. Pipsan minä tiesin jo ennestään. - Moikka! sanoin harjaavalle Pipsalle. - Moi, Pipsa sanoi ja katsoi minua. - Mä meen Pampulalla, sanoin iloisena. - Ainiin, se menee tänään tunnille! Pipsa sanoi ja katsoi likaista Pampulaa. Milloin se tunti alkaa? - Vartin päästä, sanoin ja myös minä katsoin Pampulaa. - Sä saat auttaa mua! Pipsa sanoi ja osoitti harjapakkia. Ota vaikka kovaharja. Meil on kiire! Harjasimme Pipsan kanssa Pampulaa viitisen minuuttia jonka jälkeen poni kyllä ei ollut täysin puhdas mutta riittävän puhdas tunnille menemiseen. - Sä saat hyvän ensivaikutelman Seppeleestä kun sä meet parhaalla ponilla ensimmäisen kerran, Pipsa sanoi kun haimme Pampulan varusteita. - Nii, sanoin hymyillen. Satuloitiin Pampula nopeasti ja laitoin sille suitset.
Talutin Pampulan kaartoon ja laitoin jalustimet alas. Näin kuinka Varjoitus nousi Pikun selkään ja kun Henrietta talutti Tiian kaartoon. Lunaa en nähnyt ja ihmettelin missä hän oli. Silloin kuulin kavion kopsetta tallin takaa ja samassa Luna ja Jambo ilmestyivät nurkan takaa ja Jambo ravasi. - Anteeks et ollaan myöhässä, mut Jambo oli ihan mutanen ja mun piti harjata se yksin kun siinä ei ollu ketään lähettyvillä ni sit oli sillee… Luna änkytti ujona mutta lopetti lauseen kesken kun näki Sirpan ilmeen. - Ei se mitään! Sirppa nauroi. - Hepat on näköjään ollu laitsalla, Elkku sanoi kentän laidalta ja nyökkäsi Pampulaa päin. Pampukin on näköjään ollut piehtaroimassa. Kaikki katsoivat Pampulaa, paisti minä koska katsoi Jamboa. - Sitten vain nopeasti selkään! Sirppa sanoi ja katsoi Henriettaa joka ei saanut jalkaansa jalustimeen. Tarviiko joku apua? - Joo, Henrietta sanoi. Sirppa punttasi Henrietan Tiian selkään samalla kun kiristin Pampulan satulavyötä. Minun ei tarvinnut säätää jalustimia koska ne olivat sopivan pituiset. - Sitten vain uralle! Sirppa käski ja annoin Pampulalle pohkeita. Kävelimme uraa pitkin vapain ja kun Luna ja Jambo olivat valmiita niin hekin tulivat uralle kävelemään. Sirppa kertoi mitä teemme tunnilla ja istuutui jakkaralle keskelle kenttää. Sirppa halusi tietää meidän nimet. - Henrietta, sanoi tyttö Tiian selästä ja antoi tammalle pohkeita. - Luna, kuului Jambon selästä. Varjoituskin esitteli itsensä ja lopuksi minä sanoin: - Maiss.
- Aloitetaanpa pienellä verryttelytehtävällä, Sirppa sanoi. Meidän piti mennä ravissa voltti lyhyillä sivulla ja pitkillä sivulla käyntiin siirtyminen. Annoin Pampulalle pohkeita niin että se siirtyi raviin. Aloin keventämään. Istuin ryhdikkäästi, nyrkit pystyssä ja kantapäät alhaalla. - Vaihda kevennys Maiss! Sirppa sanoi kun tein volttia. Istuin alas kaksi askelta ja aloin taas keventämään tavallisesti. - Ja sitten voitte istua alas, Sirppa sanoi. Mutta ravi ei saa hiipua Henrietta! Huomasin että Pampulankin ravi alkoi hidastua joten annoin ponille pohkeita. - Pidätä Pikkua! Sirppa sanoi Varjoitukselle. - Hyvä ravi on Pampulalla ja Jambolla, Sirppa sanoi. Pampulan ravi oli todella pomputtavaa mutta koitin istua tiiviisti satulassa niin etten pomppisi niin paljon. - Ja voitte siirtyä käyntiin ja tulla ympärilleni, Sirppa sanoi kun olimme tehneet tehtävän pari kertaa. Kaikki kävelivät Sirpan ympärille ja pysäyttivät ponit. Pampula ei olisi halunnut pysyä paikoillaan kun Sirppa selitti seuraavan tehtävän jossa piti olla ympyröillä ja tehdä pitkiensivujen kohdalla voltti. Pampula veti päätään ylös ja peruutteli, annoin sille vähän ohjaa ja se rauhoittui heti. Minä ja Pampula olimme samalla ympyrällä kuin Henrietta ja Tiia. - Ottakaa ne jalustimet kaulalle, Sirppa lisäsi kun oli selittänyt tehtävän. Nostin jalustimet Pampulan sään kohdalle ja venytin jalat alas. - Voitte alottaa, Sirppa sanoi ja menimme Henrietan kanssa pääty-ympyrälle. Sirppa sanoi että piti yrittää ohjata vain pohjeavuilla. Ensimmäisillä kierroksilla Pampula meni ihan minne sattui joten minun piti auttaa ohjalla mutta sitten tajusin että myös istuntaa piti käyttää joten loppukierrokset sujui hyvin. - Hyvä Maiss ja Pampula! Sirppa sanoi joten taputin Pampulaa. Jatkoimme ympyrää ja seuraavalle voltille tullessani minun ei tarvinnut tehdä mitään muuta kuin näyttää Pampulalle suunta koska Pampula osasi reitin ja teki hyvän voltin. - Juuri noin Varjoitus, Sirppa sanoi kun Pikku ravasi hänen ohitseen. En tajunnut että en enää pomppinut kuin vasta kun Sirppa sanoi että meidän pitää pysähtyä. - Ja nyt aloitamme venyttelyn, Sirppa ilmoitti. Piti kävellä samoilla ympyröillä käynnissä. - Ottakaa nilkastanne kiinni ja venyttäkää sitä taakse, kuului ensimmäinen komento. Otin ulkojalan nilkasta kiinni ja venytin sitä, helppoa kuin mikä! Ja kaiken lisäksi Pampula käveli ympyrällä ihan kiltisti eikä oikaissut! Olin tyytyväinen itseeni ja Pampulaan. Varjoitus sanoi ettei hän saa jalkaansa venymään. - Täähän on helppoa! minä sanoin. - Ja sitten laitatte jalan satulan etukaaren päälle, kuulin Sirpan sanovan ja tein niin kuin käskettiin. Tämä venytys oli vähän vaikeampi ja en olisi halunnut liata jo valmiiksi likaista satulaa mutta sain jalan etukaaren päälle ja ei kengästäni hirveästi mutaa lähtenyt. - Ja sitten otatte ohjat yhteen käteen ja pyöritätte toista kättä taaksepäin ja pitäkää jalustimet kaulalla vielä! Sirppa käski.
- Sitten otamme vähän pohkeenväistöä ja tulkaa aina vähän uran sisäpuolelle väistäen ja sitten takaisin uralle myöskin pohkeenväistössä, Sirppa selitti. Annoin Pampulalle pohkeenväistöavut ja Pampula väisti oikealle sitten annoin uudet avut ja se väisti takaisin uralle. - Lisää vasenta pohjetta kun väistätte oikealle, Maiss! Sirppa sanoi kun tulin uralle. Seuraavan kerran meni jo paremmin ja sen jälkeen teimme tehtävää pari kertaa.
- Kiitos ja ratsailta, Sirppa sanoi kun tulimme kaartoon ja hän ilmoitti että maksuaikaa on kuukausi. Kun olimme nostaneet jalustimet ylös talutin Pampulan talliin ja sen karsinan luona odotteli Pipsa. - No oliko Pampula kiva? Pipsa kysyin hymyillen. - Joo, se oli paras! vastasin ja autoin Pipsaa riisumaan varusteet. - Aiotko tulla uudestaan ratsastaa tänne Seppeleeseen? Pisa kysyi ja taputti Pampulaa. - Joo, mä varasin jo tunnin huomiseks! sanoin.
Ja niin olin ratsastanut Seppeleessä, ensimmäisen kerran!
- Maiss
Kiitos ihanasta tunnista Sirppa ja Pampula!
|
|
Varjotus
Uusi ihmettelijä
Varjo <3
|
Post by Varjotus on Jun 2, 2009 10:50:23 GMT 2
 Kiitos paljon tosta tunnista! En jaksannu värittää ko tuon limsapullon, se on muumilimsaa  Vielä ko otat vaan i:n pois siitä mun nimestä ;> Niin, ja sori kovasti Elkku, kun jouduit tohon pitelemään Pikkua 
|
|