Post by Sara on Apr 10, 2010 8:33:48 GMT 2

Nyt olisi aika saada vauhdikkaat vauhtiin!
Sara neiti järjestää siis kaikille vauhdikkaille Seppeleläisille vauhtimaaston. Maastoon pääsevät hieman kokeneemmat Seppeleläiset. Sinun täytyy siis olla käynyt väh. 3 tuntia, että pääset mukaan. Maastoon saa toivoa hevosta/ponia, mutta lopulliset päätökset tekee tämä karmea noitakakka täällä ruudun takana. Oman hevoseni päätän sitten kun teidän muiden hepat on jaettu.
Maastoon otan korkeintaan 6 osallistujaa, riippuu miten teitä nyt tulee.
Olen siis Sara, ja olen pitänyt Seppeleläisille jo aika monia tunteja. Panostan itse esteisiin, ja rakastan 'extreme' maastoja. Tämä maasto olisi sellainen. Olen 13 vuotias, 149/35kg.
Ehdota siis itsellesi ponia tai hevosta, ja lähde mukaan vauhti maaston huumaan!
Osallistujat:
Maaston vetää: Sara - Blade
1. Veronica - Jambo
2. Lina - Sentti $
3. Hannes - Pella
4. Johku - Anttu $
5. Hanna - Eppu $
6. Anne - Tiia
Terguin, Sara
Astuin talliin pirtein mielin kirkkaana lauantai aamupäivänä. Olin ihan fiiliksissä, koska tänään vetäisin oikein vauhdikasta meininkiä kuudelle oppilaalleni, ketkä ovat varmaan itsekin jo odottamassa hevostenjakoa. Tervehdin Annea, joka tiesi jo ottavansa Tiian maastoon.
" Moikka Anne! " tervehdin.
" Moi vaan! Tuun Tiiaa siis vähän ratsuttamaan sinne teiän perään " Anne vastasi.
" Jep. Näkyillään! " sanoin.
Muut oppilaat odottivat tallin perässä innostuneina.
" Noniin tyttöset! Jaetaanpa teille hevoset! " tervehdin pirteänä.
" Joo! Mä haluun sitte jonkun suhteellisen ison! " vastasi Hanna ensimmäisenä.
" No, laitetaas sulle vaikkapa Blondi tuolta. Eikun.. Vaihdetaankin Eppuun. Eli meet Epulla. " vastasin Hannan toiveeseen.
" Sitten, muille laitetaan hevoset, jotka tulevat tässä: Veronica menee Jambon kyytiin. Lina lähtee Sentillä. Hannes Pellalla. Johku Antulla. Ja Anne onkin tuolla Tiian luona jo. Menkääs siis laittelemaan hevosia kuntoon, itte meen Bladea harjailemaan. " kerroin tytöille.
Kaikkien lähdettyä omien heppojensa luo, kävelin Bladen karsinaa kohti. Nappasin heposen harjat ja riimun sekä narun käteen. Avasin karsinan oven, ja siinä se Blade seisoskelikin. Aika siistin näköisenä kuitenkin, sillä hoitaja näytti olevan paikalla. Kaviotkin olivat siistit, joten päätin kysyä tytöiltä olivatko heidän heposensa jo siistejä.
" Hei vauhti maaston tytöt?! Onko teiän heposet jo siistin näkösiä? " kysyin.
" Joo on, hoitajat on varmaan käyny jo harjaamassa..! " kuului tallista.
" No laitetaan vaan kamat päälle. Kukaan ei lähde ilman satulaa, koska laukataan aika reilusti. " vastasin.
Menin satulahuoneeseen kun olin sulkenut Bladen karsinan oven. Hain satulan, sekä heitin suitset olalleni. Menin taas karsinaan, ja heitin satulan heposeni selkään.
" Blade, rauhotu nyt.. Ei mitään hätää. " komensin kun Blade luimisteli satulalle.
Nyt hepo antoi minun laittaa sen ihan hyvin. Kiristin satulavyön, ja tarkistin että satula ja huopa ovat suorassa.
Seuraavaksi avasin suitset ristityksistä, ja laitoin ohjat kaulalle. Blade antoi laittaa kuolaimet hyvin suuhun, mistä olin kiitollinen. Ei tarvinnut saada hepoa uskomaan enempää. Säädin kaikki remmit, ja pyysin erästä tallityttöä pitämään Bladesta kiinni kun haen kypäräni.
Nappasin siis kassistani kypärän, ja vielä raipan varmuuden vuoksi. Kysyin tytöiltä olisivatko he jo valmiita.
" Joo, valmiina ollaan! Mennäänkö jo?! " he vastasivat.
" Lähdetään Blade kärjessä maneesiin kaartoon, ja lämmitellään siellä että voidaan mennä vauhdikkaasti suurin osa matkasta. "
Talutimme siis hevoset Blade kärjessä kaartoon maneesiin, ja onneksi muuta tuntia ei ollut meneillään samaan aikaan.
" Elikkä tiedätte varmaan mitä tehdä. Vyöt kireäksi, jalustimet alas, ja eikun selkään! " komensin tytsyköille.
" Mä ainakin tarviin punttaajan tai penkin.. " huokaisi Johku Antun vierestä.
Kiristin Bladen vyötä, kun tämä alkoi luimistelmaan ja heiluttelemaan häntäänsä.
" Blade! Hei. Rauhotus nyt, mä tiien et se tuntuu ilkeeltä mut uskon ettet haluu että satula tippuu sun mahan alle! " rauhoittelin Bladea.
Kun Blade alkoi tottelemaan, sain vyön kiristettyä helposti, ja laskin jalustimet. Säädin ne oikean pituisiksi, ja talutin Bladen matalan penkin luokse, sillä ei tee satulalle hyvää jos ponnistaa ilman penkkiä.
Hyppäsin selkään ja varmistin vielä että jalustimet olisivat sopivan pituiset.
" Noniin! Oottekos te jo valmiita lämmittelemään? " kysyin.
" Taidetaan kaikki olla. Mennäänkös me pitkin ohjin kävelemään uralle, vai? " Lina kysyi.
" Juuri näin. " vastasin.
Blade löntysteli uralla ja annoin pientä pohjetta. Tämä sai hepan heräämään, ainakin hetkeksi.
" Pitäkää hevoset vaan reippaassa käynnissä. " komensin.
Viiden minuutin jälkeen olivat hepat lämmenneet.
" Viitsisitkös vaikka Jossu sieltä tulla avaamaan tuon maneesin oven että me päästään maastoon? "
" Joo, meen avaamaan. " vastasi Josefiina katsomosta.
Kun ovi oli auki, kerroin järjestyksen:
" Lähdetään tässä järjestyksessä: Ensimmäiseksi minä ja Blade. 2. Veronica ja Jambo. 3. Lina ja Sentti. 4. Hannes ja Pella. 5. Hanna ja Eppu. Sekä perällä tulee Anne ja Tiia. " kerroin.
Lähdimme jonossa kohti maastoja, ja onneksi reitiltä löytyi paljon pitkiä suoria. Kaikki ratsastajat olivat innostuneita kuin mitkäkin, vihdoinkin vauhtihermot vapautuisivat sata prosenttisesti!
" Nyt voitaisiin vähän ravailla, tämä suora loppuun. Huutakaa jos pitää pysähtyä! " käskin.
Ravasimme aika rauhallisesti ensimmäisen puolikkaan suorasta, mutta rupesimme kaikki kiihdyttelemään lopuilla.
" Laukataan jo! " Hannes pyysi innostuneena Pellan selässä.
" No, odotetaan vielä vähän matkaa, kyllä me kohta. " vastasin.
Samassa huomasin pari pikkuruista puuta, jotka olivat katuneet kuin pari estettä.
" Nyt nostetaankin laukka! Meillä on pari estettä tiellä! " käskin.
" Wiihhaaa! Vihdoinkin! " kuului jonosta kuin laulukuoro.
Blade nosti rennon laukan missä oli aika ihana istua. Muutkin selvästi nauttivat hevosistaan. Kaikki hyppelivät esteet kuin mitkäkin maastoesteratsastajat, ja Tiiakin oli innostunut perällä.
" Täähän on oikein reipas tänään! " Anne kehui Tiiaansa.
" Niin näyttää olevan! Oikein innostui " vastasin.
" Nostetaan taas laukka, ja mennään suora. " komensin.
Laukkasimme pitkään ja kaikki olivat ihan haltiutuneita laukan huumaan. Vauhdikasta kyllä oli, se oli varmaa..
" Nyt siirrytään käyntiin, ja annetaan pitkät ohjat. Hevoset saa nyt vähän levätä. " sanoin.
Ohitimme kauniit puut, ja vielä pienet kasat lunta. Aurinko paistoi, ja saimme kaikki nauttia lämmöstä ennen pilviä.
Saimme kokea vielä ihania ja reippaita ravi että laukka suoria matkan varrella. Tytöt olivat innoissaan, ja jokainen poni kulki kiltisti jonossa eikä tiputtanut ratsastajaansa. Bladekin oli ihan mahtava, se pyrki vauhdikkaasti eteempäin vaikka mikä olisi. Rupesimme puolen tunnin päästä lähestymään Seppeleen pihaa.
" Olitte mahtavaa maastoseuraa kaikki! Kiitos että sain vetää tämän maaston teille! " kehuin.
" Kiitos tunnista Sara! " kuului jonosta yhteen ääneen.
" Noniin, tiedätte varmaan mitä tehdä. Mennään talliin nostettuamme jalustimet tässä pihassa. Ja löysätään vöitä. Saa antaa pienen palan porkkanaa ponille tai hevosellensa jos haluaa palkita. Uskon että kaikki haluaa. " opastin tyttöjä.
Talutin Bladea talliin kun sen hoitaja tuli karsinan luo.
" Saisinksmä purkaa Bladen ja harjata sen? Ei oo pakko suostua! " hoitaja kysyi.
" Joo, ilman muuta jos haluat! Käyn hakemassa tuolta porkkanan, tuun vielä antaa sen Bladelle. " vastasin.
Otin kypärän pois päästäni, ja hain porkkanan. Taputin Bladen kaulaa, kun se mussutti porkkanaa. Tuntilaistenkin pollet mussuttivat herkkujaan tyytyväisinä. Lähdin tallilta pois, hyvin mielin kun tätä maastoa sai vetää näin reippaille neideille!
$ = Maksettu