|
Post by Anne on Aug 4, 2016 8:59:40 GMT 2
Jatko I -kurssi, tunti 1 (Kevyravi ja tarkat tiet. Istunta.) Nella - Gekko Elsa - Loeke Neea - Netta Tunti pidettiin treeniaukiolla. Aiheena oli teiden ratsastus ja ravityöskentely. Elli pyysi oikeanlaisia, suoria teitä eri tehtävissä. Alkuun tehtävät tehtiin osastossa, jossa piti kiinnittää huomiota välimatkoihin. Jokainen sai johtaa osastoa vuorollaan. Kevennystä harjoiteltiin ympyrällä ja siirtymisiä ravista käyntiin ja oman asennon hallintaa harjoiteltiin. Reipasta työskentelyä laiskasta Gekosta, sätkyilevästä Loekesta ja kiihdyttelevästä Netasta huolilmatta!
|
|
Elsa
Uusi ihmettelijä
Hoitoheppa: Loeke
Koulutaso: HeC
Estetaso: 60cm
|
Post by Elsa on Sept 25, 2016 7:57:19 GMT 2
8.9.2016 Jatko I - tunti I
Olin pitkään odottanut jatkotuntien alkamista. Olin päässyt hoitajaksi, mutta tahdoin silti kerrata ratsastuksen alkeita, jotta saisin kaiken tarpeellisen hyvin lihasmuistiin. Olin saanut myös tälle tunnille ratsuksi oman hoitohevoseni Loeken, mikä oli ollut loistava yllätys. Kaikilla pikkutytöillä oli aina tallilla lempihevonen, jolla he tahtoivat aina ratsastaa, ehkä Loeke oli mulle juuri sellainen. En ehkä ollut yhtä innokas kuin pikkutytöt, mutta silti tykkäsin hurjasti ratsastaa juuri Loekella.
Tänään kaarrossa seisoi kaksi ratsukkoa, minun ja Loeken lisäksi. Molemmat ratsastajat olivat minua nuorempia, mutta vaikuttivat mukavilta ja innokkailta. Elli antoi käskyn nousta ratsaille ja teimme kaikki työtä kaskettyä. Loeke oli hieman säpsyllä tuulella, joten Elli piteli ruunan ohjista, kun minä nousin selkään. Kaikkien ratsukoiden ollessa valmiita, lähdimme kävelemään alkukäyntejä. Loeke oli todella varuillaan alkukäyntien aikana, mutta varovaisuus katosi, kun ruuna sai muuta ajateltavaa.
Ensimmäisessä tehtävässä kuljimme osastossa, jonka kärjessä ratsastivat Nella ja Gekko. Ratsastimme uralla ensin, jotta saisimme hieman tuntumaa oikeiden välimatkojen pitämiseen. Hetken kuluttua pääsimme jo ensimmäisen tien harjoittelemisen pariin, joka oli koko rata leikkaa. Tie oli minulle ainakin ennestään tuttu, mutta haastetta aiheuttivat osastossa kulkeminen. Vaihdoimme kärkiratsastajaa tasaisin väliajoin, jotta kaikki pääsisivät ratsastamaan kärjessä lähes saman verran. Vuorollani tehtävä oli kulkea mahdollisimman suorassa linjassa keskihalkaisijalla, joka sujui hyvin, lukuun ottamatta Loeken säpsyilyä.
Osastotehtävät jäivät taakse ja pääsimme harjoittelemaan kevennystä ja istuntaa ravissa. Kevennyksen rytmi oli jo hallussa, mutta oli yllättävän vaikea ottaa huomioon, myös Ellin antamat ohjeet. Välillä tuntui, että olisin puristanut jokaista lihastani ja kököttänyt jännittyneesti selässä, mutta juuri silloin Elli kehaisi minua. Tajusin, että tämä oli ihan järkevä päätös osallistua jatkokurssille, sillä huomasin monen asian kadonneen lihasmuistista.
Pian Elli antoi käskyn antaa pitkät ohjat ja siirtyä loppukäynteihin. Lihakset tuntuivat kipeiltä ja hiki oli pinnassa, sillä en ollut pitkään aikaan ratsastanut samanlaista suoritusta. Kaartoon asettuessamme taputin Loekea kaulalle, sillä se oli tehnyt tänään työnsä todella hyvin. Laskeuduimme kaikki alas satulasta ja lähdimme Neean ja Netan johdolla talliin.
Jatko I -merkki 1/3
|
|
|
Post by Emmy on Dec 20, 2016 17:24:46 GMT 2
Innokas Netta ja pikkuinen Neea kyydissä!
|
|