|
Post by Anne on May 12, 2012 15:58:25 GMT 2
Kevään siitepölyjä nuuskimaan reippaalla maastolla. Mukaan mahtuu 12 ratsukkoa (hoit. y-om) ja ratsuksi jokaiselle jotain uutta! Anne - RiinaJeccu - Frank Mirri - Sentti Inkeri - Aksu Ansqu - Laila Teimme reippaan maaston. Lailalla oli gramaanit, koska tamma kävi kuumana kiiman takia ja muutenkin on hankala joskus maastossa. Muilla oli normivarusteet. Kerro tuntemuksistasi uuden ratsun kanssa tai piirrä reissusta kuva. Spessu Inkerille, Ansqulle, Jeculle ja Mirrille!
|
|
|
Post by Mirri on May 21, 2012 17:28:57 GMT 2
Tuntimaksu
- Wau, aika cool. Tokaisin kun huomasin maastoratsuni tuntilistasta.
Sentti oli totaalinen yllätys. En edes muista milloin olen mennyt orilla. (Lukuunottamatta loppukäyntejä Rensulla). Kaikki satuloivat pollensa omaan tahtiin Kun kaikki olivat valmiina Anne määräsi järjestyksen
Kiersimme maneesin ohi läheiseen hiirenkorvilla koristeltuun metsikköön. Sentti tuntui mukavan napakalta ja reippaalta. Matkan teko tuntui mukavalta. Välillä se kummasteli Lailan levotonta käytöstä. Sää lämpeni nopeasti ja sen huomasi ratsastajissakin. Aurinko pilkahteli tasaisesti pilvien välistä. Luoden kesäistä tunnelmaa.
Kun olimme päässeet pikku- reiteiltä isomalle polulle. Ryhdyimme ravaamaan ja sitä myöten laukkaamaan. Sentin laukka oli tosi pehmeä ja mukava istua. Polle sai välimatkasta huolimatta edellä menevän Frankin kiinni.
Välillä pysähdyimme venyttelemään jalkojamme ja hörppäämään pullosta vettä viilennykseksi.
Saavuimme sopivasti tallille taivaan painuessa pilveen, pari pisaraa vettäkin tipahti, mutta sen jälkeen aurinko ilmestyi jälleen taivaalle.
- Kiitos tunnista, annetaan hevosille taputukset ja ratsailta. Ensikerralla nähdään, Anne sanoi lopuksi.
|
|
Jeccu
Perustallilainen
|
Post by Jeccu on May 23, 2012 19:29:03 GMT 2
Frank. Funky Frank. Nimeä oli hauska toistella. Sitä oli myös hauska silitellä. Hevonen oli niin … ihana! En malttanut odottaa sitä että pääsisin kiipeämään sen selkään. Vaikka mitä kiipeilyä siinä oli; olin melkein sitä suurempi!
Maastolenkille ei ollut edes lähtenyt kovin montaa. Annen ja minun lisäkseni Inkeri, Mirri ja Ansqu. Tästä tulisi rento lenkki. Pihalla kun nousimme ratsujen selkään minua jännitti. Ehkä ensimmäistä kertaa tunnilla. Luulisin. No mutta kuitenkin. Frank oli todella kiltti, seisoi erittäin nätisti paikoillaan kun sen selkään istahti. Ei lähtenyt mihinkään, tutki korvat hörössä paikkoja ja alkoi rapsutella jalkaansa. Mutta siinä vaiheessa olin jo selässä, enkä kaatunut, joten ei se haitannut.
Lenkillä sain höllätä ohjia ihan kunnolla käynnin aikana. Ohjat olivat jokseenkin lyhyet, en tiennyt miksi, mutta ei se haitannut. Olin vain tottunut hieman pidempiin. Lailalla meni lujaa, kun neiti päätti hieman steppailla ja loikkia paikasta toiseen. Laukan aikana tamma veti ihan kunnon spurtit… Vaikka siitä enemmän myöhemmin.
Frank oli todella kiltti, ihana hevonen. Joten minulla ei ollut liian vaikeaa. Pystyin katsomaan ympärilleni, enkä kokoajan tuijotellut hepon niskaa. Onneksi Anne käveli edellä, eikä huomannut, koska kun suuntasin katseeni alaspäin, oli pakko katsoa sen niskaa! Vaikka olihan tämä silti maastolenkki, eikä koulutreenit
Ravin aikana oli ihanaa. Ilma oli niin lämmin ja kaunis, ettei mitään rajaa. Mutta sitten olikin jo laukan aika. Lailalla meni siis tosiaan hieman lujaa. Tamma pukitteli hieman ja koitti karata Ansqun käsistä. Onneksi tyttö jaksoi pistää vastaan! Frank taas meni… Kiltisti. Miten muutenkaan? Kiihdytti nätisti silloin kun pyysin sitä ja hidasti samalla tavalla.
Mutta pian oltiinkin taas Seppeleen pihalla. Jouduin irrottautumaan Frankin selästä ja taluttaa ponin takaisin tarhaan… Voi harmi. Mutta oli kyllä kivaa, taas pitkästä aikaa!
Kiitti Anne!
|
|
|
Post by Ansqu on May 28, 2012 14:53:52 GMT 2
Tuntimaksu
|
|
|
Post by Inkeri on May 30, 2012 19:10:13 GMT 2
Jeaa, salainen toiveeni on kuultu ja pääsin piirtämään Aksua! :D Kiitos tunnista ja ERITTÄIN onnistuneesta ponivalinnasta(:
|
|