|
Post by Hanski Appelgren on Jun 13, 2023 11:08:27 GMT 2
Estetunti tasolla 50-80cm. Hikisiä taivutus ja hallintatehtäviä luvassa! Riinis - IsaKiireinen pari, laukkapuomeilla koontia ja lähstymisiin tiukempi ote. Iiris - VappuVaikeita tehtäviä ponille, reipasta ratsastusta! Sisu - SusuIntoileva hevonen, saisi keskittyä. Ratsastaja myös! Kurre - SiriusKohtalaista menoa, vaikka hevonen välillä kuljettaakin. Tunnin tehtävät, tehtiin molempiin suuntiin aloittaen ykkösestä:
|
|
Sisu
Perustallilainen
hmm? miks katot mua noin?
Hoitoheppa: Susu
Koulutaso: HeB
Estetaso: 80cm
|
Post by Sisu on Oct 7, 2023 20:14:12 GMT 2
- Prrr, prrr! Kavioiden töminä ja mun epätoivoiset yritykseni saada Susu hidastamaan ennen puomitehtävää täyttävät tallin edustalla olevan kentän. Aidan taakse kerääntyneet tallilaiset ja omaa tuntiaan odottavat juniorit seuraavat kiinnostuneina, kun ruunikko arabitamma syöksyy häntä soihtuna pystyssä kaarevaa puomikujaa kohti ratsastajan roikkuessa jotenkuten mukana. Pari puomia kolahtaa kavioihin ja vierähtää muutaman sentin paikaltaan, mutta kukaan ei kaadu, kompuroi tai putoa. Toistaiseksi. - Tuollaista kaahotusta olen viimeksi nähnyt ferrariradalla… nyt ohjat ja silmä käteen niiden lähestymisten kanssa! Hanskin katseen alla armosta on turha unelmoida. Mä pyyhkäisen hikistä otsaani pölyisellä ratsastushanskalla ja hidastan Susun tuskaisena takaisin käyntiin. Tamma tuntuu käteen melko raskaalta, mutta takapää on turhankin kepeä. Edellä köpöttelevä Vappu toimii onneksi mainiona hidasteena, ja Susun on pakko hidastaa rautiaan suomenhevosen takapuolen tullessa vastaan.
Kiemuraurat ja puomit vaatii keskittymistä ja tarkkuutta, jota mulla ja Susulla ei tänään ole. Hanski saa kiljua keuhkonsa puhki, kun Susu ja mä hutiloidaan toisenkin puomitehtävän läpi räpeltäen. Tehtävän päätyttyä Susu potkaisee takajalkansa ilmaan sellaisella voimalla, että Hanski itsekin joutuu väistymään vaaravyöhykkeen tieltä meidän jyrätessä ohi. Ensimmäiset parikymmentä minuuttia mä tunnen oloni ihan voimattomaksi Susun selässä, ja tekisi mieli vaipua maan alle.
Tunnin puolivälissä meidän yhteistyö alkaa vihdoin hitaasti sulaa esiin ikiroudastaan. Susu pehmenee kädelle hieman, ja päättömän kaahauksen sijaan me kaahataan melko hallitusti kohti kavaletti-puomitehtävää. Susun korvat heilahtelevat edestakas sen laskelmoidessa lähestymistä, ja me päästään ensimmäisistä kaarteista suhteellisen puhtaasti ja tasapainoisesti. Yksi puomeista kolahtaa tiukemmassa kaarteessa, mutta muuten me päästään tehtävä läpi melko kivasti, vaikka Hanskin haukankatse poraakin ainaista reikää mun selkääni meidän ravatessa takaisin uralle. Mä taputan Susun kaulaa ja kuiskaan sille hiljaisen kiitoksen. Tamma ravistaa päätään tietäväisenä, ja mä annan sille pitkät ohjat loppuraveja varten. Ratsastajat ja hevoset ovat väsyneitä Hanskin hikiesterääkin jälkeen, mä mukaanlukien.
Mä ja Susu madellaan takaisin talliin väsyneinä ja kaikkemme antaneina. Susun karsinan edessä parveilee taas kymmenpäinen lapsilauma, jonka keskellä käy kova supina. - Hanski tarvii apua esteiden poislaitossa, mä sanon mahdollisimman vakavalla äänellä ja tehostan käskyä hanskimaisentiukalla katseella. Susun karsinan edusta tyhjenee nopeasti, ja mä pääsen laittamaan hevostani pois rauhassa. Hanski ei toivottavasti katsoisi pahalla mun pientä valkoista valhettani, eiköhän se keksisi jonkun tavan orjuuttaa pahaa-aavistamattomia alkeistuntilaisia muutenkin.
|
|
Iiris
Perustallilainen
Hoitoheppa: Vappu
|
Post by Iiris on Oct 24, 2023 7:24:40 GMT 2
(Ohop, mulla on ollut tää monta kuukautta tehtynä, mutta oon unohtanut laittaa tänne)
|
|
|
Post by Anne on Nov 7, 2023 8:37:19 GMT 2
Sirius korskeena
|
|